Ухвала
від 12.02.2024 по справі 808/1563/18
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

з питань доручення проведення експертизи

12 лютого 2024 року (11 год. 29 хв.)Справа № 808/1563/18 м. Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Татаринова Д.В., за участю секретаря судового засідання Страцевої Ю.Є., розглянувши у судовому засіданні клопотання представника позивача про доручення проведення додаткової судово-економічної експертизи, проведення якої призначене ухвалою суду від 05 липня 2018 року, у справі № 808/1563/18 за адміністративним позовом Публічного акціонерного товариства "Донбасенерго" до Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків про визнання неправомірними дії по проведенню перевірки, визнання неправомірними та скасування податкових повідомлень рішень, -

за участю:

представник позивача: Горянін А.О.

представник відповідача: Стець А.О.

ВСТАНОВИВ:

У провадженні Запорізького окружного адміністративного суду перебуває адміністративна справа за позовом Публічного акціонерного товариства "Донбасенерго" до Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків про визнання неправомірними дії по проведенню перевірки, визнання неправомірними та скасування податкових повідомлень рішень.

Ухвалою суду від 05 липня 2018 року у справі призначено додаткову судово -економічну експертизу та зупинено провадження по справі.

Ухвалою суду від 21 грудня 2023 року поновлено провадження у справі №808/1536/18, призначено підготовче засідання у справі №808/1536/18 на 22 січня 2024 року о/об 10 год. 00 хв.

18 січня 2024 року представником позивача до суду подано клопотання про доручення проведення призначеної у справі № 808/1563/18 додаткової судово-економічної експертизи іншої експертної установи.

В обґрунтування клопотання зазначає, що Запорізький окружний адміністративний суд ухвалою від 05 липня 2018 року у адміністративній справі №808/1563/18 задовольнив клопотання представника ПАТ «Донбасенерго», призначив додаткову судово-економічну експертизу та зупинив провадження по справі. Суд ухвалив доручити проведення додаткової судово-економічної експертизи судовому експерту Центру судової експертизи та експертних досліджень Державного підприємства «Інформаційні судові системи» Державної судової адміністрації України Машиніченко Олександру Анатолійовичу.

Проте, листом ВСП ДП «Інформаційні судові системи» «Центр судової експертиз та експертних досліджень» від 07 грудня 2023 року № 385/2023 матеріали справи № 808/1563/18 повернуто на адресу суду та повідомлено суд про неможливість проведення судової експертизи у зв`язку із відсутністю достатніх знань у судового експерта Машиніченка Олександра Анатолійовича.

У зв`язку із поновленням судом провадження в адміністративній справі №808/1536/18 ПАТ «Донбаснерго» звернулося до Державного підприємства «Центр судових сервісів» (код ЄДР 32824268) з запитом (лист від 15.01.2024 є додатком №1 до клопотання) про проведення додаткової судово-економічної експертизи з наведених вище питань.

На вказаний запит отримано відповідь ДП «Центр судових сервісів» від 19 січня 2024 року №131-2024 про наявність можливості провести таку експертизу.

Державне підприємство «Центр судових сервісів» має усі необхідні організаційне-правові та кваліфікаційні ресурси, які забезпечать найшвидше проведення судово-економічної експертизи, що в свою чергу не призведе до необґрунтованого затягування судового процесу.

З огляду на викладене, ПАТ «Донбасенерго» просить суд доручити проведення додаткової судово-економічної експертизи, яка призначена ухвалою від 05 липня 2018 року по справі №808/1563/18, судовому експерту Резановій Світлані Володимирівні (свідоцтво № 2057 дійсне до 11 серпня 2023 року, видане 11 грудня 2020 року Центральною експертно-кваліфікаційною комісією при Міністерстві юстиції України (дію свідоцтва продовжено згідно з пункту 4 Наказу Міністерства юстиції України від 14 березня 2022 року № 1138/5 «Про деякі питання забезпечення судово-експертної діяльності в умовах воєнного стану»), що співпрацює з ДП «Центр судових сервісів» за договором комісії.

Представником відповідача до суду надано заперечення проти задоволення клопотання про доручення проведення призначеної у справі № 808/1563/18 додаткової судово-економічної експертизи іншої експертної установи.

Ухвалою суду 22 січня 2024 року підготовче засідання у справі № 808/1563/18 на 12 лютого 2024 року відкладено на 12 лютого 2024 року о/об 11 год. 00 хв.

При вирішенні такого клопотання представник відповідача заперечив щодо його задоволення.

Розглянувши клопотання суд зазначає наступне.

Суд, дослідивши матеріали справи, розглянувши клопотання представника позивача про доручення проведення призначеної у справі № 808/1563/18 додаткової судово-економічної експертизи іншої експертної установи, зазначає наступне.

Відповідно до приписів статті 72 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.

Частиною 3 статті 102 КАС України передбачено, що при призначенні експертизи судом експерт або експертна установа обирається сторонами за взаємною згодою, а якщо такої згоди не досягнуто у встановлений судом строк, експерта чи експертну установу визначає суд. З урахуванням обставин справи суд має право визначити експерта чи експертну установу самостійно. У разі необхідності може бути призначено декілька експертів для підготовки одного висновку (комісійна або комплексна експертиза).

Згідно пунктів 5, 9, 16 частини 1 статті 1 Закону України «Про судово-експертну діяльність та самоврядування судових експертів» експертна спеціальність - окремий напрямок спеціальних знань, що визначає компетенцію судового експерта з проведення певного виду судових експертиз, за яким присвоюється кваліфікація судового експерта.

Кваліфікація судового експерта - обсяг знань та навичок, необхідний для самостійного проведення судової експертизи за відповідною експертною спеціальністю, що встановлюється шляхом атестації судового експерта в порядку, визначеному цим Законом.

Спеціальні знання - професійні знання та вміння, якими володіють спеціалісти у тій чи іншій галузі науки, техніки, мистецтва, ремесла тощо, отримані у процесі навчання та практичної діяльності за тією чи іншою спеціальністю (фахом) і необхідні для вирішення питань, які виникають в процесі досудового розслідування, суду та виконавчого провадження.

Згідно статті 3 Закону України «Про судово-експертну діяльність та самоврядування судових експертів» судово-експертна діяльність включає:1) проведення судової експертизи; 2) проведення наукових досліджень та узагальнень у галузі судової експертизи (планування, проведення, апробація наукових робіт та впровадження їх результатів в експертну практику); 3) науково-методичне та інформаційне забезпечення; 4) організаційно-управлінське забезпечення; 5) добір, професійну підготовку та процедури надання, підвищення та позбавлення кваліфікації судових експертів.

Відповідно до статті 8 Закону України «Про судово-експертну діяльність та самоврядування судових експертів» суб`єктами судово-експертної діяльності для цілей цього Закону є судово-експертні установи; судові експерти; інші фахівці (експерти) з відповідних галузей знань, які залучаються як експерти до проведення судових експертиз у порядку та на умовах, визначених цим Законом.

Судово-експертні установи - державні спеціалізовані установи Національної експертної служби України та інші юридичні особи будь-якої форми власності, в яких здійснюється судово-експертна діяльність, шляхом залучення судових експертів за трудовим або цивільно-правовим договором.

Судово-експертна установа зобов`язана забезпечити дотримання професійних прав судових експертів, які здійснюють судово-експертну діяльність.

Так, заявляючи клопотання про доручення проведення призначеної у справі № 808/1563/18 додаткової судово-економічної експертизи іншої експертної установи представник позивача вказує, що з урахуванням доданої до клопотання відповіді на запит ДП «Центр судових сервісів» має можливість провести судово-економічну експертизу та надати відповіді на питання, які були поставленні на вирішення експертом в ухвалі суду від 05 липня 2018 року.

В той же час, згідно Статуту ДП «Центр судових сервісів», розміщеного на офіційному сайті Судової влади України, Державне підприємство "Центр судових сервісів" є державним комерційним підприємством, яке засноване на державній власності та належить до сфери управління Державної судової адміністрації України.

Згідно пунктів 2.1., 2.2. Статуту підприємство утворено з метою: організації доступу фізичним та юридичним особам до інформаційних ресурсів органів та установ судової влади, розвитку систем електронного правосуддя та електронного урядування; організації дистанційної комунікації між судами та учасниками судового процесу; розробки та супроводження програмного забезпечення автоматизованих систем (електронних баз даних), що створюються відповідно до законів України, нормативних актів Кабінету Міністрів України та наказів Уповноваженого органу управління; організації збереження та захисту даних, що містяться в автоматизованих системах; отримання прибутку від здійснюваної діяльності; виконання інших доручень Уповноваженого органу управління, щодо діяльності Підприємства, як на території країни, так і за її межами.

Предметом діяльності Підприємства є: створення та експлуатація Веб-порталів; комп`ютерне програмування; консультування з питань інформатизації; інша діяльність у сфері інформаційних технологій і комп`ютерних систем; оптова та роздрібна торгівля комп`ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням; обслуговування комп`ютерних систем, систем безпеки; ремонт електронної апаратури в тому числі для приймання, запису, відтворення звуку й зображення; діяльність у сфері дротового електрозв`язку; надання послуг Інтернету, провайдерська діяльність; оброблення даних, розміщення інформації на веб-вузлах і пов`язана з ними діяльність; надання інформації з електронних баз даних; надання інших інформаційних послуг, н. в. і. у.; розробка іншого програмного забезпечення; розробка нормативно-технічної документації для створення та функціонування автоматизованих систем; організація та здійснення навчання та підвищення кваліфікації у сфері інформаційних технологій; проведення сертифікації розроблених програмно-технічних засобів; технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів; роздрібна торгівля деталями та приладдями для автотранспортних засобів; інша допоміжна діяльність у сфері транспорту; закупівля та реалізація рідкого, газоподібного палива і подібних продуктів; надання автотранспортних, транспортно-експедеційних послуг юридичним і фізичним особам як на території України так і за її межами; здійснення вантажних та пасажирських перевезень; будівництво та експлуатація автосалонів, автостоянок, автогаражів, бензоколонок, автогосподарств, мийок, шиномонтажів; здійснення експертної оцінки транспортних засобів вітчизняного та іноземного виробництва; здійснення проектних, будівельних, ремонтних, реставраційних, дизайнерських, монтажно-налагоджувальних, опоряджувальних робіт та робіти по благоустрою території; монтаж інженерних мереж; мобілізаційна підготовка та цивільний захист; надання суб`єктам господарської діяльності послуг, в тому числі транспортно-експедиційних, авто-сервісних, складських, виробничих, побутових, консультаційних, інформаційних, маркетингових, експортно-імпортних, посередницьких, агентських, охоронних та інших, як в Україні, так і за її межами; товарообмін, закупівля та реалізація (оптова, роздрібна, комісійна, консигнаційна) транспорту, техніки, товарів, сировини, напівфабрикатів, конструкцій, технологічного та іншого обладнання, нових технологій та інших товарів на вітчизняному або закордонному ринках; посередницька діяльність між підприємствами, установами організаціями та громадянами; проведення аукціонів та організації електронної торгівлі; організація громадського харчування та побутових послуг; надання в оренду техніки та інших видів основних засобів підприємства; редакційно-видавнича, рекламна та поліграфічна діяльність; проведення сумісної та інвестиційної діяльності; виконання науково-дослідних, проектних, експериментально-конструкторських та маркетингових досліджень, які пов`язані зі створенням нових видів продукції, техніки та технологій; впровадження та тиражування винаходів, науково - технічних розробок, на які розповсюджується міжнародно визнані права в сфері інтелектуальної власності; розробка експериментальних зразків, проведення дослідних випробувань, розробка та передача нових зразків техніки, технологій, ноу-хау та науково-технічної документації; організація, проведення та участь в науково-технічних та інших конференціях, семінарах тощо; здійснення міжнародного співробітництва з метою запозичення та впровадження новітніх технологій; участь у практичній реалізації вітчизняних та міжнародних проектів впровадження системної взаємодії електронних база даних, систем реєстрації, тощо; інша господарська діяльність не заборонена чинним законодавством України та погоджена з Уповноваженим органом управління.

Так, зі Статуту ДП «Центр судових сервісів» вбачається, що вказана установа не належить до судово-експертних установ, в яких здійснюється судово-експертна діяльність, шляхом залучення судових експертів за трудовим або цивільно-правовим договором.

Доказів протилежного представником позивача до суду разом із клопотанням не надано.

Також, представником позивача до суду не надано жодних доказів на підтвердження факту наявності у експерта Резанової С.В., яка працює за договором комісії з ДП «Центр судових сервісів» обсягу знань та навичок, необхідного для самостійного проведення судово-економічної експертизи за відповідною експертною спеціальністю, що встановлюється шляхом атестації судового експерта в порядку, визначеному цим Законом.

Наведене свідчить про відсутність підстав для задоволення клопотання про доручення проведення призначеної у справі № 808/1563/18 додаткової судово-економічної експертизи іншої експертної установи.

Керуючись статтями 102, 243, 248, 294 КАС України, суд,-

УХВАЛИВ:

В задоволенні клопотання представника позивача про доручення проведення додаткової судово-економічної експертизи судовому експерту Резановій Світлані Володимирівні, що співпрацює з ДП «Центр судових сервісів» за договором комісії, - відмовити.

Ухвала оскарженню не підлягає та набирає законної сили з моменту підписання.

Повний текст ухвали складено та підписано 12 лютого 2024 року.

Суддя Д. В. Татаринов

Дата ухвалення рішення12.02.2024
Оприлюднено15.02.2024
Номер документу116957454
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання неправомірними дії по проведенню перевірки, визнання неправомірними та скасування податкових повідомлень рішень, -

Судовий реєстр по справі —808/1563/18

Рішення від 22.04.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Рішення від 22.04.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Ухвала від 13.03.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Ухвала від 12.03.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Ухвала від 26.02.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Ухвала від 12.02.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Ухвала від 12.02.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Ухвала від 29.01.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Ухвала від 22.01.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Ухвала від 15.01.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні