РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
12 лютого 2024 року м. Рівне№460/9327/20Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді В.В. Щербакова, розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін адміністративну справу за позовом
Головного управління ДПС у Рівненській областідоТовариства з обмеженою відповідальністю "РІВНЕ-ЕТИЛ" про застосування арешту коштів на рахунках, -В С Т А Н О В И В:
Головне управління ДПС у Рівненській області звернулося до суду з позовом до Товариство з обмеженою відповідальністю "РІВНЕ-ЕТИЛ" про застосування арешту коштів на рахунках платника податків.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 15.12.2020 Головним управлінням ДПС у Рівненській області видано наказ №2221 про фактичної перевірки відповідача, однак останній не допустив працівників податкового органу до проведення перевірки, а тому у відповідності дост. 94 Податкового кодексу України, наявні підстави для застосування арешту коштів на рахунках платника податків.
Ухвалою суду від 12.01.2021 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі та вирішено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадженнябез повідомлення (виклику) учасників справи.
Ухвалою суду від 12.01.2021 провадження у справі зупинено до набрання законної сили судовим рішенням в адміністративній справі №460/9415/20.
Відповідач, належним чином повідомлений про розгляд справи, у встановлений судом строк відзив на позовну заяву не подав, причини неможливості подання відзиву суду не повідомив. Відповідно до частини шостої статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Ухвалою суду від 08.11.2023 провадження у справі поновлено.
Оскільки розгляд справи здійснюється в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін, то відповідно до вимог ч.4ст.229 КАС Українифіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Дослідивши позовну заяву та з`ясувавши усі обставини справи, перевіривши їх дослідженими доказами, суд встановив наступне.
Головним управлінням ДПС у Рівненській області, 15.12.2020 видано наказ №2221 "Про проведення фактичної перевірки ТОВ "РІВНЕ-ЕТИЛ", тривалістю 10 діб з 15.12.2020 з метою встановлення фактичних залишків: засобу чистильного «Профмікс», розчинника органічного універсального «РОУХІМ», флегмованого компоненту ректифікованого денатурованого, іншої спиртовмісної продукції та здійснення функцій щодо контролю за дотриманням вимог законодавства в частині виробництва, зберігання, обігу, обліку було прийнято наказ №2221 про призначення фактичної перевірки ТОВ «Рівне-Етил», код ЄДРПОУ 40181768 в період з 15.12.2020 терміном 10 діб за адресою провадження діяльності: вул. Заводська, буд. 1/Д, с. Шпанів, Рівненський район, Рівненська область з питань дотримання вимог законодавства у сфері виробництва та обігу продукції хімічного і технічного призначення, для виробництва якої використовується спирт етиловий денатурований; дотримання вимог законодавства в сфері виробництва та обігу підакцизних товарів.
В якості підстави зазначено підпункт 80.2.2, 80.2.5 пункту 80.2 статті 80 ПКУ та лист ДПС України вх. №3157/8/17-00 від 14.12.2020.
Після пред`явлення службових посвідчень, копії наказу та направлень на перевірку позивачем було отримано копію наказу, проте у допуску до перевірки було відмовлено в зв`язку з виявленням нових випадків захворювання на «короно вірус» та проведенням протиепідемічних заходів на території та усіх виробничих приміщеннях підприємства та на підтвердження даних обставин надано копію наказу ТОВ «РІВНЕ-ЕТИЛ» №57 від 16.11.2020 року «Про проведення протиепідемічних заходів та запобіганню виникненню та поширенню короно-вірусної хвороби серед працівників підприємства».
15.12.2020 року відповідачем складено акт відмови від допуску до проведення перевірки.
Рішенням про застосування адміністративного арешту майна платника податків від 16.12.2020 застосовано умовний адміністративний арешт майна ТОВ "РІВНЕ-ЕТИЛ".
Не погодившись із про проведення перевірки №2221 від 15.12.2020 відповідач оскаржив його до Рівненського окружного адміністративного суду, що стало предметом розгляду в межах адміністративної справи №460/9415/20.
Рішенням Рівненського окружного адміністративного суду у справі №460/9415/20 від 06.04.2021, залишеним без змін постановою Верховного суду від 13 квітня 2023 року, у задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "РІВНЕ-ЕТИЛ" до Головного управління ДПС у Рівненській області про визнання протиправним та скасування наказу Головного управління ДПС у Рівненській області від 15.12.2020 №2221 "Про проведення фактичної перевірки ТОВ "Рівне-Етил", код ЄДРПОУ 40181768" - відмовлено.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Відповідно до ч.2ст.19 Конституції Україниоргани державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцієюта законами України.
Процедура і підстави застосування адміністративного арешту визначені нормамист.94 Податкового кодексу України(далі - ПК України).
Визначення адміністративного арешту, як виняткового способу забезпечення виконання обов`язків платника податків, наведене в п.94.1 ст.94 ПК України, за своїм змістом однаково охоплює як арешт коштів, так і арешт іншого майна.
Відповідно до пп.94.2.3 п.94.2 ст.94 ПК Україниарешт майна може бути застосовано, якщо з`ясовується одна з таких обставин, коли платник податків відмовляється від проведення документальної або фактичної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від допуску посадових осіб контролюючого органу.
Згідно з пунктом94.4 статті 94 ПК Україниарешт може бути накладено контролюючим органом на будь-яке майно платника податків, крім майна, на яке не може бути звернено стягнення відповідно до закону, та коштів на рахунку платника податків.
Арешт коштів на рахунку платника податків відповідно до абзацу другого підпункту94.6.2 пункту 94.6 статті 94 ПК Україниздійснюється виключно на підставі рішення суду шляхом звернення контролюючого органу до суду.
Підстави для застосування як адміністративного арешту майна, так і арешту коштів на рахунках платника податків, є універсальними та визначені пунктом94.2 статті 94 Податкового кодексу України. Обидва види арешту, за загальним правилом, застосовуються за наявності однакових підстав і розрізняються лише процедурою застосування - або за рішенням керівника контролюючого органу (щодо майна, відмінного від коштів), або за рішенням суду (арешт коштів).
Системний аналіз положеньст.94 Податкового кодексу Українине дає підстав для висновку, що адміністративний арешт коштів платника податків є похідним від адміністративного арешту майна, відмінного від коштів, і може бути застосований судом виключно у випадку існування рішення контролюючого органу про накладення арешту на майно платника податків.
Положенняст.94 Податкового кодексу Українине визначає послідовності процедур застосування адміністративного арешту майна та адміністративного арешту коштів.
Натомість, приписист.94 Податкового кодексу Українивикладаються в єдиному контексті та відповідні правові норми регулюють як правовідносини, що виникають при накладенні адміністративного арешту майна, так і арешту коштів платника податків.
Висновки аналогічного характеру викладено в постанові Верховного Суду від 23.04.2021 у справі №640/20759/18.
Аналіз вищевказаних нормПодаткового кодексу Українидає підстави для висновку, що арешт на кошти платника податків накладається за наявності підстав, визначених пунктом94.2 статті 94 Податкового кодексу України.
Відтак, при вирішенні даного спору та встановлення наявності чи відсутності підстав для застосування до ТОВ "РІВНЕ-ЕТИЛ" адміністративного арешту коштів слід встановити наявність чи відсутність законних підстав для проведення перевірки відповідача, дотримання позивачем процедури її призначення.
Тобто, законодавець чітко визначив, що однією із підстав для застосування адміністративного арешту майна є відмова платника податків від проведення документальної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від допуску посадових осіб контролюючого органу.
Отже, застосування адміністративного арешту з наведеної підстави можливе у разі дотримання таких умов:
1) відмова платника податків від допуску посадових осіб контролюючого органу до проведення документальної перевірки;
2) вказана перевірка проводиться за наявності законних підстав для її проведення.
Судом встановлено, що рішення про застосування адміністративного арешту у вигляді арешту коштів на рахунках платника податків ТОВ "РІВНЕ-ЕТИЛ" прийняте у зв`язку з відмовою останніх від допуску посадових осіб контролюючого органу до проведення фактичної перевірки.
В свою чергу, підставою для проведення перевірки став лист ДПС України вх. №3157/8/17-00 від 14.12.2020.
Враховуючи те, що рішенням Рівненського окружного адміністративного суду від 09.04.2021 у справі №460/9514/20, що набрало законної сили 13.04.2023, підтверджено правомірність та обґрунтованість наказу Головного управління ДПС у Рівненській області від 15.12.2020 №2221, у позивача були законні підстави для проведення документальної планової виїзної перевірки відповідача.
Отже, суд дійшов висновку про наявність у Головного управління ДПС у Рівненській області достатніх правових підстав для звернення до суду щодо застосування арешту коштів на рахунках відповідача.
Відповідно до ч.1ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановленихстаттею 78 цього Кодексу.
З огляду на викладене, позовні вимоги підтверджені належними та допустимими доказами, а тому підлягають до задоволення повністю.
Відповідно до ч.2ст.139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Матеріали справи не містять доказів понесення Головним управлінням ДПС у Рівненській області судових витрат, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз.
Відповідно, підстави для розподілу судових витрат згідно зіст.139 КАС Українивідсутні.
Керуючись статтями 241-246, 255, 295 КАС України, суд
В И Р І Ш И В :
Позов Головного управління ДПС у Рівненській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "РІВНЕ-ЕТИЛ" про арешт коштів на рахунках платника податків задовольнити повністю.
Застосувати арешт коштів на рахунках платника податків Товариства з обмеженою відповідальністю " РІВНЕ-ЕТИЛ " відкритих у банківських установах.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Повний текст рішення складений 12 лютого 2024 року.
Учасники справи:
Позивач: Головне управління ДПС у Рівненській області (вул. Відінська, буд. 12,м. Рівне,Рівненська обл.,33023, код ЄДРПОУ 44070166)
Відповідач: Товариство з обмеженою відповідальністю "РІВНЕ-ЕТИЛ" (вул. Саксаганського, 104 а,м. Київ 32,01032, код ЄДРПОУ 40181768)
Суддя В.В. Щербаков
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.02.2024 |
Оприлюднено | 15.02.2024 |
Номер документу | 116959890 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них застосування адміністративного арешту коштів та/або майна |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Пліш Михайло Антонович
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
В.В. Щербаков
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні