ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.uaРІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Київ
15.02.2024Справа № 914/3024/23Господарський суд міста Києва у складі судді Павленка Є.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження матеріали справи за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Еталон Девелопмент" до Товариства з обмеженою відповідальністю "Профсервіс Груп" про стягнення 78 190,56 грн,
без виклику представників сторін (без проведення судового засідання)
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
У жовтні 2023 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Еталон Девелопмент" (далі - Товариство) звернулося до Господарського суду Львівської області з позовом про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "Профсервіс Груп" (далі - Підприємство) 78 190,56 грн заборгованості за договором від 1 червня 2020 року № А-102 суборенди приміщення, розташованого за адресою: місто Київ, вулиця Жмеринська, будинок 1.
Ухвалою Господарського суду Львівської області від 16 жовтня 2023 року матеріали позовної заяви Товариства передано за територіальної підсудністю до Господарського суду міста Києва.
Згідно з протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 27 листопада 2023 року вищенаведену позовну заяву було передано на розгляд судді Господарського суду міста Києва Павленку Є.В.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 4 грудня 2023 року позовну заяву залишено без руху та надано позивачеві строк для усунення її недоліків.
6 грудня 2023 року через систему "Електронний суд" та 15 грудня 2023 року на поштову адресу суду від позивача на виконання вимог вказаної ухвали надійшли документи для усунення недоліків позовної заяви.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 11 грудня 2023 року відкрито провадження в справі № 914/3024/23, вирішено здійснювати її розгляд за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення/виклику представників сторін (без проведення судового засідання).
Крім того, цією ухвалою відповідачу встановлено строк на подання відзиву на позов та клопотання про розгляд справи у порядку загального позовного провадження - протягом 15 днів з дня вручення даної ухвали.
Частиною 5 статті 176 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України) передбачено, що ухвала про відкриття провадження у справі надсилається учасникам справи, а також іншим особам, якщо від них витребовуються докази, у порядку, встановленому статтею 242 цього Кодексу, та з додержанням вимог частини 4 статті 120 цього Кодексу.
Відповідно до частини 11 статті 242 ГПК України, у разі відсутності в учасника справи електронного кабінету суд надсилає всі судові рішення такому учаснику в паперовій формі рекомендованим листом з повідомленням про вручення.
Оскільки на час прийняття вищевказаної ухвали суду відомості про наявність у Підприємства електронного кабінету були відсутні, з метою повідомлення відповідача про розгляд справи та про його право подати відзив на позовну заяву, копія ухвали суду від 11 грудня 2023 року про відкриття провадження у справі № 914/3024/23 була направлена судом рекомендованим листом з повідомленням про вручення на адресу місцезнаходження відповідача, зазначену в позовній заяві та Єдиному державному реєстрі юридичних осіб фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, а саме: 79030, місто Львів, вулиця Наукова, будинок 33, офіс 2.
Проте поштовий конверт із копією зазначеної ухвали було повернуто підприємством поштового зв`язку на адресу суду без вручення Підприємству, у зв`язку з відсутністю адресата за вказаною адресою.
Згідно з пунктом 5 частини 6 статті 242 ГПК України днем вручення судового рішення є, зокрема, день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, яка зареєстрована у встановленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила суду іншої адреси.
Крім того, відповідно до частини 2 статті 2 Закону України "Про доступ до судових рішень" усі судові рішення є відкритими та підлягають оприлюдненню в електронній формі не пізніше наступного дня після їх виготовлення і підписання.
Частинами 1, 2 статті 3 цього Закону визначено, що для доступу до судових рішень судів загальної юрисдикції Державна судова адміністрація України забезпечує ведення Єдиного державного реєстру судових рішень. - автоматизована система збирання, зберігання, захисту, обліку, пошуку та надання електронних копій судових рішень.
Судові рішення, внесені до Реєстру, є відкритими для безоплатного цілодобового доступу на офіційному вебпорталі судової влади України (частина 1 статті 4 цього Закону).
Враховуючи наведене, суд дійшов висновку про те, що відповідач мав право та дійсну можливість ознайомитись з ухвалою суду від 11 грудня 2023 року в Єдиному державному реєстрі судових рішень (www.reyestr.court.gov.ua).
Однак, Підприємство в установлений строк відзиву на позовну заяву не подало, будь-яких заяв чи клопотань на адресу суду не направило.
Жодних інших заяв чи клопотань від сторін справи не надходило.
Положеннями частини 9 статті 165 ГПК України передбачено, що у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Беручи до уваги належне повідомлення відповідача про розгляд даної справи, а також враховуючи наявність достатньої кількості документів для її розгляду по суті, суд дійшов висновку про розгляд справи за наявними матеріалами.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд
ВСТАНОВИВ:
1 червня 2020 року між Підприємством та Товариством був укладений договір суборенди № А-102, за умовами якого останнє передає, а Підприємство - приймає, у тимчасове (строкове) платне користування частину нежилої будівлі санпобутблоку (літера "Г"), що є неспоживчою річчю, розташованої за адресою: місто Київ, вулиця Жмеринська, будинок 1, загальною площею 73,6 м2.
Цей правочин підписаний уповноваженими представниками сторін, а також скріплений їх печатками.
За умовами пункту 1.3. договору Підприємство орендує майно для здійснення ним господарської діяльності - розташування офісу.
Відповідно до пунктів 2.1.- 2.3. зазначеної угоди Товариство зобов`язане передати Підприємству, а останнє - прийняти, об`єкт суборенди за актом прийому-передачі майна протягом 10-ти робочих днів з дня підписання цього договору. Обчислення строку договору суборенди починається з дня оформлення (підписання) акту приймання-передачі майна.
За користування об`єктом суборенди Підприємство щомісячно сплачує Товариству орендну плату в розмірі 18 400,00 грн з ПДВ (250,00 грн з ПДВ за 1 м2) (пункти 3.1.- 3.3. договору).
Пунктами 3.3.5. та 3.4. вказаного правочину передбачено, що орендна плата та інші платежі за договором суборенди сплачується Підприємством на розрахунковий рахунок Товариства не пізніше 10-го числа кожного поточного місяця. Підставою для сплати вказаних платежів є дана угода. Товариство надає відповідачу документи для сплати орендної плати та інших платежів (рахунок, рахунок-фактуру тощо), які Підприємство зобов`язане отримати у Товариства не пізніше 9-го числа кожного поточного місяця. Орендна плата підлягає індексації, тобто сплаті Підприємством з урахуванням встановленого за два місяці до місяця сплати орендної плати індексу інфляції (індексу споживчих цін), оприлюдненого Державною службою статистики України. Орендна плата підлягає індексації за таким алгоритмом: орендна плата * індекс інфляції у місяці, що передує двом місяцям місяця сплати орендної плати/100 % = індексована орендна плата. Орендна плата не індексується, якщо індекс інфляції у місяці, що передує двом місяцям місяця сплати орендної плати не перевищує 100 %.
До орендної плати не включаються комунальні та інші додаткові платежі (витрати на електроенергію, водопостачання, теплопостачання, прибирання території та її використання, телекомунікаційні послуги). У разі користування Підприємством вищевказаними послугами, сторони укладають відповідні додатки до даного договору, якими визначаються послуги, що надаються Підприємству, їх ціна, строки та порядок внесення плати за них (пункти 3.6. та 3.7. договору).
Відповідно до пункту 4.2.1. даного правочину Підприємство зобов`язалося своєчасно та в повному розмірі сплачувати орендну плату та інші платежі, передбачені договором.
Підписуючи цей договір, сторони також погодили можливість використання електронного та/або кваліфікованого електронного підпису (далі - КЕП) у документообігу в межах виконання даного правочину, у тому числі при складанні первинних документів. Сторонами погоджено використання такого КЕП у порядку і на умовах, передбачених чинним законодавством України. Сторони погодили, що даний договір, всі додаткові угоди та додатки до нього, а також первинні документи на виконання цієї угоди, можуть складатися і підписуватися сторонами в електронному вигляді з дотриманням законодавства про електронні документи, електронний документообіг та законодавства у сфері використання КЕП. У разі складання таких документів в електронному вигляді та підписання їх з використанням КЕП, використання печатки сторонами не є обов`язковим. Сторони домовилися, що всі документи, включаючи даний договір, які складені й підписані сторонами в електронному вигляді, мають таку ж юридичну силу, як і документи, укладені в паперовій формі та підписані власноручно (пункти 7.15.- 7.17. договору).
Пунктом 7.22. вказаного правочину визначено, що сторони не мають права посилатися на вчинення від їх іменні дій неуповноваженими на це особами як на підставу уникнення відповідальності за результат таких дій та/або при вирішенні спірних ситуацій.
Договір суборенди набирає чинності з моменту його укладення і діє до повного виконання умов цього правочину. Строк суборенди розпочинається з моменту підписання сторонами акту приймання-передачі майна й закінчується 31 грудня 2020 року (пункти 7.1. та 7.2. вказаного правочину).
У додатку № 1 до договору сторони погодили порядок відшкодування Підприємством витрат за спожиту електроенергію. Зокрема, Підприємство зобов`язалося: своєчасно проводити відшкодування витрат за спожиту електроенергію та здійснювати інші платежі, передбачені цим додатком; до 25-го числа поточного місяця письмово повідомляти Товариству показники приладів обліку. У протилежному випадку позивач визначає витрати електроенергії розрахунковим шляхом по встановленій потужності виходячи з 12-годинного робочого дня без урахування коефіцієнту завантаження обладнання. Цим же методом визначаються витрати електроенергії при відсутності приладів обліку електроенергії.
Відповідач також взяв на себе обов`язок письмово до 15-го числа поточного місяця замовляти величину споживання електричної енергії в наступному місяці та виконувати повну оплату відшкодування витрат за спожиту електричну енергію та за обслуговування електрообладнання Товариства протягом 3-х робочих днів з дня отримання від позивача рахунку на оплату.
Розмір відшкодування витрат за спожиту електричну енергію розраховується по тарифу енергопостачальної компанії з урахуванням ПДВ та включає: витрати активної енергії; втрати в мережах та втрати в силових трансформаторах пропорційно споживанню; у процентному співвідношенні витрати реактивної енергії та генерацію реактивної енергії. Вартість обслуговування електрообладнання Товариства (кабельних мереж, розподільчих підстанцій, трансформаторних підстанцій та інші) встановлюється у розмірі 25% від розміру оплати по пункту 2.2.4.1. цього додатку. У кінці кожного місяця Товариство виконує перерахунок фактично спожитої та оплаченої електричної енергії (пункти 2.2.4.1. та 2.2.4.2. вказаного додатку).
У додатку № 2 до договору сторони погодили порядок відшкодування витрат на постачання питної води та приймання стічних вод через приєднані мережі. Зокрема, Підприємство зобов`язалося: відшкодувати Товариству вартість витрат з постачання питної води та приймання стічних вод через приєднані мережі; здійснювати компенсацію експлуатації водопостачальних мереж та обладнання й втрат у мережах; до 25-го числа поточного місяця письмово повідомляти Товариству показники приладів обліку (у разі наявності) та кількість працюючих. У протилежному випадку позивач визначає витрати поставленої води розрахунковим шляхом у залежності від кількості працівників та наявності технологічного обладнання, для потреб якого необхідна вода. Цим же методом визначаються витрати води при відсутності чи пошкодженні приладів обліку води, у тому числі при пошкодження пломб. Норма споживання води при розрахунковому методі на одного працівника в місяць встановлюється в розмірі 1 м3.
Відповідач зобов`язався: здійснювати оплату Товариству протягом 5-ти банківських днів після надання йому рахунку на відшкодування витрат за спожиту воду по тарифу ПАТ "АК "Київводоканал"; здійснювати оплату Товариству в строк протягом 5-ти банківських днів після надання рахунку за експлуатацію водопостачальних мереж і обладнання, а також втрат у мережах в розмірі 50% від оплати по пункту 1.3.3. цього додатку.
Судом встановлено, що за актом прийому-передачі майна від 1 червня 2020 року Товариство передало, а Підприємство - прийняло, у строкове платне користування вищевказаний об`єкт суборенди.
У подальшому сторони неодноразово продовжували строк дії договору суборенди від 1 червня 2020 року № А-102 шляхом укладання додаткових угод до нього, зокрема: додатковою угодою від 2 грудня 2020 року продовжено строк дії зазначеного договору до 20 червня 2021 року; додатковою угодою від 24 травня 2021 року № 2 - до 31 грудня 2021 року; додатковою угодою від 1 грудня 2021 року № 3 - до 30 червня 2022 року; додатковою угодою від 30 червня 2022 року № 4 - до 31 грудня 2022 року.
Судом встановлено, що в період з січня 2022 року по липень 2022 року на підставі актів здачі-приймання робіт (надання послуг): від 31 січня 2022 року № 30 на суму 18 547,20 грн та № 83 на суму 10 031,13 грн, від 28 лютого 2022 року № 189 на суму 18 510,40 грн, від 31 березня 2022 року № 310 на суму 11 070,90 грн та № 248 на суму 1 863,91 грн, від 1 квітня 2022 року № 436 на суму 1 100,53 грн, від 30 квітня 2022 року № 342 на суму 1 869,43 грн та № 461 на суму 1 109,23 грн, від 31 травня 2022 року № 510 на суму 5 768,40 грн, від 30 червня 2022 року № 703 на суму 1 879,18 грн та № 586 на суму 7 588,16 грн, від 31 липня 2022 року № 779 на суму 7 558,72 грн та № 889 на суму 1 175,17 грн, - позивачем було нараховано Підприємству суборендну плату та вартість компенсації комунальних послуг на загальну суму 88 072,36 грн, а також виставлено відповідні рахунки на їх оплату. Вказані акти підписані уповноваженими представниками обох сторін, у тому числі шляхом накладання їхніх КЕП на електронні примірники відповідних документів, без заперечень та зауважень щодо об`єму, якості та строків наданих послуг (виконаних робіт). Належним чином засвідчені копії вищевказаних актів та рахунків на їх оплату містяться в матеріалах цієї справи.
Однак, відповідач своїх зобов`язань із внесення суборендної плати за користування об`єктом суборенди, а також з відшкодування вартості спожитих ним комунальних послуг за період з січня 2022 року по липень 2022 року належним чином не виконав.
Зі змісту наявної у матеріалах справи належним чином засвідчені копії акту звірки взаємних розрахунків за період: з 1 січня 2022 року по 12 серпня 2022 року, що також підписаний КЕП уповноважених представників обох сторін, вбачається, що Підприємство визнало наявну в нього станом на 12 серпня 2022 року заборгованість за договором зі сплати суборендної плати та компенсації комунальних послуг у загальному розмірі 80 690,56 грн.
У той же час у своїй позовній заяві Товариство вказало, що на час подання даного позову несплаченою відповідачем залишається сума визнаної останнім заборгованості в розмірі 78 190,56 грн.
Частинами 1 та 2 статті 509 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) встановлено, що зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку. Зобов`язання виникають з підстав, встановлених статтею 11 цього Кодексу.
Пунктом 1 частини 2 статті 11 ЦК України передбачено, що однією з підстав виникнення цивільних прав та обов`язків є договори та інші правочини.
Договір є обов`язковим для виконання сторонами (стаття 629 ЦК України).
Статтею 526 ЦК України встановлено, що зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
Відповідно до частини 1 статті 759 ЦК України, за договором найму (оренди) наймодавець передає або зобов`язується передати наймачеві майно у користування за плату на певний строк.
До договору піднайму застосовуються положення про договір найму (частина 3 статті 774 ЦК України).
Частиною 1 статті 530 ЦК України встановлено, що якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).
За частиною 1 статті 612 ЦК України боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов`язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.
Згідно з частиною 1 статті 193 Господарського кодексу України (далі - ГК України) суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.
Зважаючи на те, що сума основного боргу Підприємства зі сплати суборендної плати та відшкодування комунальних платежів за договором суборенди від 1 червня 2020 року № А-102, яка загалом складає 78 190,56 грн, підтверджена належними доказами, наявними в матеріалах справи, і відповідач на момент прийняття рішення не надав документів, які свідчать про погашення вказаної заборгованості перед Товариством, суд дійшов висновку про законність та обґрунтованість вимоги позивача до відповідача про стягнення вказаної суми боргу.
За змістом статті 73 ГПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами, висновками експертів, показаннями свідків.
Частиною 1 статті 74 ГПК України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
Згідно зі статтею 76 ГПК України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Частиною 1 статті 77 ГПК України встановлено, що обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
За приписами частини 1 статті 86 ГПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.
За таких обставин позов Товариства підлягає задоволенню.
Відповідно до статті 129 ГПК України судові витрати зі сплати судового збору покладаються на відповідача.
Керуючись статтями 86, 129, 233, 236-238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Профсервіс Груп" (79030, місто Львів, вулиця Наукова, будинок 33, офіс 2; ідентифікаційний код 40376919) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Еталон Девелопмент" (04119, місто Київ, вулиця Сім`ї Хохлових, будинок 8; ідентифікаційний код 35057291) 78 190 (сімдесят вісім тисяч сто дев`яносто) грн 56 коп. основної заборгованості та 2 684 (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири) грн 00 коп. судового збору.
Видати наказ після набрання рішенням законної сили.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Північного апеляційного господарського суду протягом двадцяти днів. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складено та підписано 15 лютого 2024 року.
Суддя Є.В. Павленко
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 15.02.2024 |
Оприлюднено | 19.02.2024 |
Номер документу | 117009056 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань оренди |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Павленко Є.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні