Полтавський окружний адміністративний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 лютого 2024 року м. ПолтаваСправа № 440/6408/23
Полтавський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Бойка С.С., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 до Зіньківської міської ради Полтавської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Комунальне підприємство Полтавської обласної ради «Полтававодоканал» про визнання протиправним та скасування рішення,
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 та ОСОБА_2 звернулися до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Зіньківської міської ради Полтавської області про визнання протиправним та скасування рішення, а саме просять визнати протиправним та скасувати рішення двадцять сьомої (позачергової) сесії восьмого скликання Зіньківської міської ради від 18 квітня 2023 року "Про безоплатну передачу міського комунального підприємства "Зіньківський комунгосп" Зіньківської міської ради із комунальної власності Зіньківської міської ради у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст Полтавської області".
А обґрунтування позивачі зазначають, що спірне рішення Зіньківської міської ради порушує права та законні інтереси територіальної громади міста Зіньків, як споживачів житлово-комунальних послуг. Зазначають, що міське комунальне підприємство «Зіньківський комунгосп» Зіньківської міської ради є комунальним підприємством, належить до комунальної власності територіальної громади міста Зіньків і здійснює свою діяльність з надання житлово-комунальних послуг безпосередньо населенню територіальної громади міста Зіньків на її території., таким чином у даному випадку Міське комунальне підприємство «Зіньківський комунгосп» Зіньківської міської ради задовольняє потреби з надання житлово-комунальних послуг виключно жителів територіальної громади міста Зіньків, відчудження ж майна комунальної власності шляхом безоплатної передачі міського комунального підприємства "Зіньківський комунгосп" Зіньківської міської ради із комунальної власності Зіньківської міської ради у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст Полтавської області неминуче призведе до зменшення обсягів та погіршення умов надання житлово-комунальних послуг населенню територіальної громади міста Зіньків.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 24 травня 2023 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі за цим позовом.
Представником відповідача 07.06.2023 направлено до суду відзив на позовну заяву, в якому відповідач заперечив проти заявлених позовних вимог. Так відповідачем вказується, що у спірних правовідносинах діяв в межах наданих повноважень, відтак підстави для задоволення позову відсутні. Звертає увагу суду, що звертаючись до суду з позовом та обгрунтовуючи свої вимоги, позивачі не конкретизують, які саме негативні наслідки вони зазнали та яким чином порушуються, зокрема, їх права. Адже, оспорюване рішення не порушує прав та інтересів останніх.
Ухвалою суду від 24.10.2024 задоволено клопотання позивачів частково, залучено до участі у справі №440/6408/23 у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Комунальне підприємство Полтавської обласної ради «Полтававодоканал».
Згідно положень ст.262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглянув справу у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) за наявними у ній матеріалами.
Дослідивши матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги позову, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.
Судом встановлено, що 04 січня 2023 року на адресу Зіньківської міської ради Полтавської області надійшов лист від Полтавської обласної ради №№01-35/2459/35/5190 від 28.12.20232в якому Полтавська обласна рада просила розглянути лист виконуючого обов`язки генерального директора КП ПОР «Полтававодоканал» стосовно пропозиції щодо створення на базі МКП «Зіньківський комунгосп» та подальшої передачі його як цілісного майнового комплексу на баланс КП ПОР «Полтававодоканал» / а.с.63/.
Відповідно до листа виконуючого обов`язки генерального директора КП ПОР «Полтававодоканал» від 28.12.2022 №32/4500, передача МКП «Зіньківський комунгосп» надасть можливість підвищити якість послуг, які надаються мешканцям Зіньківського ОТГ. КП ПОР «Полтававодоканал» володіє розвиненою виробничою базою, потужним автотранспортним парком та висококваліфікованими фахівцями для досягнення цієї мети / а.с.64/.
18 квітня 2023 року двадцять сьомою (позачерговою) сесією восьмого скликання Зіньківської міської ради, розглянувши лист Полтавської обласної ради від 28.12.2022 року №01-35/2459/35/5190, враховуючи рекомендації постійної комісії Зіньківської міської ради восьмого скликання з питань промислової політики, житлово-комунального господарства, будівництва, архітектури, енергозбереження, транспорту та благоустрою, постійної комісії Зіньківської міської ради восьмого скликання з питань бюджету, комунальної власності, соціально-економічного розвитку, інвестицій та підприємства, прийнято рішення «Про безоплатну передачу міського комунального підприємства "Зіньківський комунгосп" Зіньківської міської ради із комунальної власності Зіньківської міської ради у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст Полтавської області», яким міська рада вирішила: передати безоплатно міське комунальне підприємство «Зіньківський комунгосп» Зіньківської міської ради із комунальної власності Зіньківської міської ради у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст Полтавської області та вийти із засновників підприємства»; будівлі та майно, що перебувають на балансі міського комунального підприємства «Зіньківський комунгосп» Зіньківської міської ради згідно акту передати із комунальної власності Зіньківської міської ради у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст Полтавської області; директору міського комунального підприємства «Зіньківський комунгосп» Зіньківської міської ради (Козероду А.В.) підготувати відповідну документацію для передачі; створено комісію з приймання передачі підприємства.
Не погоджуючись з прийнятим рішенням Зіньківської міської ради, вважаючи його таким, що порушує прав мешканців територіальної громади міста Зіньків, позивачі звернулися до суду з цим позовом.
Вирішуючи позовні вимоги по суті, суд зазначає наступне.
Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи, державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з частиною 2 статті 2 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні" (далі - Закон) місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.
Згідно зі статтею 10 Закону, обласні ради є органами місцевого самоврядування, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст, у межах повноважень.
Від імені та в інтересах територіальних громад права суб`єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради.
Частиною 1 статті 17 цього ж Закону визначено, що відносини органів місцевого самоврядування з підприємствами, установами та організаціями, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, будуються на засадах їх підпорядкованості, підзвітності та підконтрольності органам місцевого самоврядування.
У частинах 1, 2, статті 59 Закону зазначено, що рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.
Відповідно до ч. 3 ст. 24 Закону України «Про місцеве самоврядування», органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.
Згідно із частиною десятою статті 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», рішення про скликання сесії ради відповідно до частин четвертої, шостої та восьмої цієї статті доводиться до відома депутатів і населення не пізніш як за 10 днів до сесії, а у виняткових випадках - не пізніш як за день до сесії із зазначенням часу скликання, місця проведення та питань, які передбачається внести на розгляд ради.
Відповідно до частини п`ятнадцятої статті 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», порядок проведення першої сесії ради, порядок обрання голови та заступника (заступників) голови районної у місті, районної, обласної ради, секретаря сільської, селищної, міської ради, скликання чергової та позачергової сесії ради, призначення пленарних засідань ради, підготовки і розгляду питань на пленарних засіданнях, прийняття рішень ради про затвердження порядку денного сесії та з інших процедурних питань, а також порядок роботи сесії визначаються регламентом ради з урахуванням вимог Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності". До прийняття регламенту ради чергового скликання застосовується регламент ради, що діяв у попередньому скликанні.
Відповідно до частин 4, 5 статті 60 Закону, обласні ради від імені територіальних громад сіл, селищ, міст здійснюють управління об`єктами їхньої спільної власності, що задовольняють спільні потреби територіальних громад.
Органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції.
Відповідно до частини 9 статті 60 Закону, сільські, селищні, міські, районні в містах (у разі їх створення) ради мають право вносити пропозиції про передачу або продаж у комунальну власність відповідних територіальних громад підприємств , установ та організацій, їх структурних підрозділів та інших об`єктів, що належать до державної та інших форм власності, якщо вони мають важливе значення для забезпечення комунально-побутових і соціально-культурних потреб територіальних громад.
Судом встановлено, що відповідно до Статуту міського комунального підприємства «Зіньківський комунгосп» Зіньківської міської ради, його засновником є Зіньківська міська рада.
Зіньківська міська рада отримала пропозиції від Полтавської обласної ради та Комунального підприємства Полтавської обласної ради «Полтававодоканал» про передачу міського комунального підприємства «Зіньківський комунгосп» Зіньківської міської ради із комунальної власності Зіньківської міської ради у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст Полтавської області.
Метою такої передачі є підвищення якості послуг, які надаються мешканцям Зіньківської територіальної громади.
18 квітня 2023 року, на спільному засіданні постійних комісій Зіньківської міської ради: з питань бюджету, комунальної власності, соціально-економічного розвитку, інвестицій та підприємництва; з гуманітарних питань; з питань промислової політики, житлово-комунального господарства, будівництва, архітектури, енергозбереження, транспорту та благоустрою; з питань прав людини, законності, депутатської діяльності, етики та регламенту; з питань аграрної політики, земельних відносин, природокористування та планування території, що підтверджується витягом з протоколу №4 спільного засідання постійних комісій, погоджено проект рішення та винесено на розгляд сесії.
18 квітня 2023 року двадцять сьомою (позачерговою) сесією восьмого скликання Зіньківської міської прийнято рішення «Про безоплатну передачу міського комунального підприємства "Зіньківський комунгосп" Зіньківської міської ради із комунальної власності Зіньківської міської ради у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст Полтавської області».
З матеріалів адміністративної справи, не вбачається, що оскаржуване рішення може призвести до ослаблення економічних основ місцевого самоврядування, зменшує обсяг чи погіршує умови надання житлово-комунальних послуг населенню, як про це зазначають у позовній заяві позивачі.
При цьому, судом враховано, що статтею 55 Конституції України визначено - права і свободи людини і громадянина захищаються судом.
Кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.
Приписами ч. 1 ст. 5 КАС України встановлено. що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист.
Обставини, якими позивач обґрунтовує свої вимоги - це конкретні юридичні факти, з настанням яких суб`єкти публічного права вступають між собою у спірні правовідносини.
Отже, обов`язковою умовою надання правового захисту судом є наявність відповідного порушення суб`єктом владних повноважень прав, свобод або інтересів особи на момент її звернення до суду.
Порушення має бути реальним, стосуватися (зачіпати) права чи інтереси особи, яка стверджує про їх порушення.
Таким чином, гарантоване статтею 55 Конституції України й конкретизоване у законах України право на судовий захист передбачає можливість звернення до суду за захистом порушеного права, але вимагає, щоб стверджуване порушення було обґрунтованим.
Заінтересованість повинна мати правовий характер, який виявляється в тому, що рішення суду повинно маги правові наслідки для позивача.
Заінтересованість повинна мати об`єктивну основу. Юридична заінтересованість не випливає з факту звернення до суду, а повинна передувати йому. Тому суд приходить до висновку, що оскаржуване Рішення не порушує прав та законних інтересів позивача як громадянина.
Відповідно достатті 35 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод суд оголошує неприйнятною будь-яку індивідуальну заяву, якщо він вважає: що ця заява несумісна з положеннями Конвенції або протоколів до неї явно необґрунтована або є зловживанням правом на подання заяви; або що заявник не зазнав суттєвої шкоди, якщо тільки повага до прав людини, гарантованих Конвенцією і протоколами до неї, не вимагає розгляду заяви по суті, а також за умови, що на цій підставі не може бути відхилена жодна справа, яку національний суд не розглянув належним чином.
Зазначений підхід було підтримано Верховним Судом в постанові від 20.02.2019 року у справі № 522/3665/17.
Відповідно до ч. 5ст. 242 КАС України, при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
Як вже встановлено судом, Зіньківська міська рада отримала пропозиції від Полтавської обласної ради та Комунального підприємства Полтавської обласної ради «Полтававодоканал» про передачу міського комунального підприємства «Зіньківський комунгосп» Зіньківської міської ради із комунальної власності Зіньківської міської ради у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст Полтавської області. Метою такої передачі є підвищення якості послуг, які надаються мешканцям Зіньківської територіальної громади.
18 квітня 2023 року, на спільному засіданні постійних комісій Зіньківської міської ради: з питань бюджету, комунальної власності, соціально-економічного розвитку, інвестицій та підприємництва; з гуманітарних питань; з питань промислової політики, житлово-комунального господарства, будівництва, архітектури, енергозбереження, транспорту та благоустрою; з питань прав людини, законності, депутатської діяльності, етики та регламенту; з питань аграрної політики, земельних відносин, природокористування та планування території, що підтверджується витягом з протоколу №4 спільного засідання постійних комісій, погоджено проект рішення та винесено на розгляд сесії.
На підставі чого, 18 квітня 2023 року двадцять сьомою (позачерговою) сесією восьмого скликання Зіньківської міської прийнято рішення «Про безоплатну передачу міського комунального підприємства "Зіньківський комунгосп" Зіньківської міської ради із комунальної власності Зіньківської міської ради у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст Полтавської області».
Враховуючи вищевикладене порушення інтересів позивачів, а також порушення інтересів територіальної громади міста Зіньків відсутні.
Також суд звертає увагу, що позивачі не визначили, з яким конкретним матеріальним або нематеріальним благом пов`язаний їх інтерес та що цей інтерес належить саме їм. Позивачі не обґрунтували свій особистий, безпосередній, індивідуальний інтерес, а покликаються на порушення інтересу територіальної громади, частиною якої вони є і для яких цей інтерес на їх думку має значення.
Отже, вирішуючи спір, суд дійшов висновку про неприпустимість підміни інтересів територіальної громади інтересами окремої фізичної особи, не зважаючи на її приналежність до територіальної громади.
Згідно з ч. ч. 1 - 3 ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Частина 2ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України визначає, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача.
Частиною 1статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України покладено обов`язок на позивача довести ті обставини, на яких ґрунтуються його вимоги та заперечення.
Суд вважає, що під час розгляду справи твердження позивачів щодо протиправності оскаржуваного рішення не знайшли свого підтвердження.
З огляду на викладене вище, суд приходить до висновку, що рішення двадцять сьомої (позачергової) сесії восьмого скликання Зіньківської міської ради від 18 квітня 2023 року "Про безоплатну передачу міського комунального підприємства "Зіньківський комунгосп" Зіньківської міської ради із комунальної власності Зіньківської міської ради у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст Полтавської області" прийнято на підставі, у межах та у спосіб, що визначені Конституцією і законами України, й відповідає критеріям, визначеним у статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України.
Отже, системно проаналізувавши приписи законодавства України, надавши оцінку з урахуванням усіх доказів у справі в їх сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд робить висновок, що позовні вимоги не підлягають задоволенню.
Відповідно до положень статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати стягненню також не підлягають.
Керуючись ст. ст. 139, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ВИРІШИВ:
У задоволенні позовної заяви ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , рнокпп НОМЕР_1 ), ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 , рнокпп НОМЕР_2 ) до Зіньківської міської ради Полтавської області (вул. Возвиженська,40, м. Зіньків, Полтавська область, 38100, код ЄРДПОУ 13955982), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Комунальне підприємство Полтавської обласної ради «Полтававодоканал» (вул. Пилипа Орлика,40А, м. Полтава, код ЄРДПОУ 03361661) про визнання протиправним та скасування рішення відмовити.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду в порядку, визначеному частиною 8 статті 18, частинами 7-8 статті 44 та статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя С.С. Бойко
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.02.2024 |
Оприлюднено | 19.02.2024 |
Номер документу | 117019539 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них осіб, звільнених з публічної служби |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
С.С. Бойко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні