УХВАЛА
15 лютого 2024 р.Справа № 480/6957/23
Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
Головуючого судді: Бартош Н.С.,
Суддів: Подобайло З.Г. , Присяжнюк О.В. ,
розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Комунального некомерційного підприємства "Клінічна лікарня № 4" Сумської міської ради на рішення Сумського окружного адміністративного суду від 20.10.2023 року по справі № 480/6957/23
за позовом Керівника Окружної прокуратури міста Суми в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Сумській області
до Комунального некомерційного підприємства "Клінічна лікарня № 4" Сумської міської ради
третя особа Сумська міська рада
про зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Позивач, Керівник Окружної прокуратури міста Суми, звернувся до Сумського окружного адміністративного суду в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Сумській області із позовною заявою, в якій просив зобов`язати відповідача привести у стан готовності захисну споруду № 68050, що знаходиться за адресою: м. Суми, вул. Металургів, 38, з метою використання її за призначенням у відповідності до «Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту», затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України № 579 від 09.07.2018.
Рішенням Сумського окружного адміністративного суду від 20.10.2023 року по справі № 480/6957/23 позовні вимоги задоволено.
Зобов`язано Комунальне некомерційне підприємство "Клінічна лікарня №4" Сумської міської ради (вул. Хворостянка Праці, 3, м. Суми, Сумська область, 40004, код ЄДРПОУ 02000300) привести у стан готовності захисну споруду № 68050, що знаходиться за адресою: м. Суми, вул. Металургів, 38, з метою використання її за призначенням у відповідності до «Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту», затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України № 579 від 09.07.2018.
Відповідач не погодився з рішенням суду першої інстанції та подав апеляційну скаргу.
Ухвалами Другого апеляційного адміністративного суду від 21.12.2023 р. відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Комунального некомерційного підприємства "Клінічна лікарня №4" Сумської міської ради на рішення Сумського окружного адміністративного суду від 20.10.2023 по справі № 480/6957/23 та призначено справу до розгляду в порядку письмового Залучено Сумську міську раду (код ЄДРПОУ 23823253) до участі у розгляді справи у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору.
Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи, колегія суддів дійшла висновку, що провадження у справі необхідно зупинити з наступних підстав.
Так, враховуючи характер спірних правовідносин та суб`єктний склад учасників справи, колегія суддів зазначає, що ключовим питанням у цій справі є наявність/відсутності у керівника прокуратури права звернення до суду в інтересах держави із позовом до Комунального некомерційного підприємства "Клінічна лікарня № 4" Сумської міської ради про зобов`язання вчинити дії, зокрема шляхом приведення у стан готовності захисної споруди з метою використання її за призначенням.
Статтею 236 Кодексу адміністративного судочинства України визначені підстави обов`язкового зупинення провадження у справі та випадки, коли суд має право зупинити провадження у справі, а також строки зупинення провадження та порядок поновлення зупиненого провадження у справі.
Відповідно до пункту 5 частини другої статті 236 КАС України суд має право зупинити провадження у справі в разі перегляду судового рішення у подібних правовідносинах (в іншій справі) у касаційному порядку палатою, об`єднаною палатою, Великою Палатою Верховного Суду - до набрання законної сили судовим рішенням касаційної інстанції.
Згідно із частиною другою статті 346 КАС України суд, який розглядає справу в касаційному порядку у складі колегії суддів або палати, передає справу на розгляд об`єднаної палати, якщо ця колегія або палата вважає за необхідне відступити від висновку щодо застосування норми права у подібних правовідносинах, викладеного в раніше ухваленому рішенні Верховного Суду у складі колегії суддів з іншої палати або у складі іншої палати чи об`єднаної палати.
Колегією суддів з Єдиного державного реєстру судових рішень встановлено, що ухвалою Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 25.01.2024 передано на розгляд об`єднаної палати Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду справу № 260/4199/22 за позовом Керівника Хустської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Закарпатській області до Комунального некомерційне підприємство "Лікувально-профілактична установа Міжгірська районна лікарня Міжгірської селищної ради Закарпатської області, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Міжгірської селищної ради, про зобов`язання вчинити певні дії.
Передаючи справу № 260/4199/22 на розгляд об`єднаної палати, КАС ВС виходив з того, що колегії суддів судової палати з розгляду справ щодо захисту соціальних прав та судової палати з розгляду справ щодо виборчого процесу та референдуму, а також захисту політичних прав громадян Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду по-різному застосовують норми статті 53 КАС України та статті 23 Закону № 1697-VII в частині повноважень прокурора щодо захисту інтересів держави шляхом реалізації права на звернення в особі суб`єкта владних повноважень до суду із позовом, очевидною є необхідність формування єдиної правозастосовчої практики з означеного питання.
За наведених обставин, апеляційний суд, враховуючи те, що ключовим питанням у цій справі є наявність/відсутність у керівника прокуратури права звернення до суду в інтересах держави із позовом до Комунального некомерційного підприємства "Клінічна лікарня № 4" Сумської міської ради про зобов`язання вчинити дії, зокрема шляхом приведення у стан готовності захисної споруди з метою використання її за призначенням, з метою правильного і однакового застосування норми статті 53 КАС України та статті 23 Закону № 1697-VII в частині повноважень прокурора щодо захисту інтересів держави шляхом реалізації права на звернення до суду із позовом, вважає за необхідне зупинити провадження у справі до набрання законної сили судовим рішенням об`єднаної палати Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду у справі № 260/4199/22.
Керуючись ст. 236 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Зупинити провадження у справі № 480/6957/23 за апеляційною скаргою Комунального некомерційного підприємства "Клінічна лікарня № 4" Сумської міської ради на рішення Сумського окружного адміністративного суду від 20.10.2023 року по справі № 480/6957/23 до набрання законної сили судовим рішенням об`єднаної палати Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду у справі № 260/4199/22.
Ухвала суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.
Головуючий суддя (підпис)Бартош Н.С.Судді(підпис) (підпис) Подобайло З.Г. Присяжнюк О.В.
Суд | Другий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.02.2024 |
Оприлюднено | 19.02.2024 |
Номер документу | 117021180 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо цивільного захисту |
Адміністративне
Другий апеляційний адміністративний суд
Бартош Н.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні