Постанова
від 01.03.2007 по справі 81/20-05/10-06
КИЇВСЬКИЙ МІЖОБЛАСНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

81/20-05/10-06

Київський міжобласний апеляційний господарський суд


          01033, м. Київ, вул. Жилянська, 58-б

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01.03.07                                                                                            Справа №  81/20-05/10-06

 

Київський міжобласний апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого судді:          Яковлева М, Л, (доповідач по справі),

суддів:                                 Рудченка С.Г. суддів:                                 Шкурдова  Л. М.  

                                                                                                                               .

при секретарі судового засідання –Швидаку С.І.,

за участю представників сторін:   

                  

від позивача: Москаленко Г.В. –представник за дов. № 2-28/392 від 30.06.06 р.;

від відповідача 1: не з'явились;

від відповідача 2: не з'явились;

розглянувши апеляційну скаргу Вишгородського районного відділу земельних ресурсів, м. Вишгород на ухвалу господарського суду Київської області від 06.12.2006 року,

у справі № 81/20-05/10-06  (суддя –Тищенко О.В.)

за  позовом          Вишгородської міської ради, м. Вишгород

до          1) Вишгородського районного відділу земельних ресурсів, м. Вишгород

          2) Вишгородської районної ради, м. Вишгород

про          скасування Рішення Вишгородської районної ради «Про розгляд

звернень місцевих рад району»№ 59-06-ХХІУ від 28.0І.2003р. –в

повному обсязі та зобов'язати Вишгородський районний відділ

земельних ресурсів внести зміни до земельно-кадастрової документації»

відповідно до меж, прийнятих для обліку земель території

Вишгородської міської ради у складі державного земельного кадастру

станом на 01 січня 2001 року - відобразити в земельно-кадастровій

документації межі території Вишгородської міської ради сумарною

площею 4968 га.

                                        

                                        В С Т А Н О В И В:

Ухвалою господарського суду Київської області від 11.07.2005 року порушено провадження у справі № 81/20-05 за позовом Вишгородської міської ради, м. Вишгород до Вишгородського районного відділу земельних ресурсів про зобов'язання вчинити певні дії.

15.08.2005 року місцевим господарським судом  позовні вимоги було задоволено та зобов'язано Вишгородський районний відділ земельних ресурсів внести зміни до земельно-кадастрової документації відповідно до меж, прийнятих для обліку земель території Вишгородської міської ради у складі державного земельного кадастру станом на  01 січня 2001 року –відобразити у земельно-кадастровій документації межі території Вишгородської міської ради сумарною площею 4 846,3 га.

За наслідками апеляційного оскарження вищезгадане рішення було скасовано постановою Київського міжобласного апеляційного господарського суду від 11.10.2005 року.

Позивач звернувся до Вищого адміністративного суду України із касаційною скаргою на постанову апеляційної інстанції, яку за наслідками касаційного перегляду було скасовано ухвалою від 19.05.2006 року як і рішення першої інстанції від 15.08.2005 року, а справу направлено на новий розгляд до господарського суду Київської області.

         При новому розгляді у суді першої інстанції справі було присвоєно номер 81/20-05/10-06.

           26.07.2006 року позивач звернувся до суду із заявою про залучення у якості другого відповідача Вишгородську районну раду.

          Постановою господарського суду Київської області від 27.07.2006 року у справі № 81/20-05/10-06 позов задоволено повністю.

          01.12.2006 року позивач звернувся до місцевого господарського суду із заявою про роз'яснення судового рішення, а саме постанови від 27.07.2006 року.

           Ухвалою господарського суду Київської області від 06.12.2006 року було роз'яснено вищевказану постанову та зазначено, що постанова господарського суду Київської області № 81/20-05/10-06 від 27 липня 2006 року буде виконана, коли Вишгородський районний відділ земельних ресурсів внесе зміни до земельно-кадастрової документації відповідно до меж прийнятих до обліку земель території Вишгородської міської ради у складі державного земельного кадастру станом на 01.01.2001 - відобразивши в земельно кадастровій документації межі території Вишгородської міської ради сумарною площею 4968 га, а підтвердженням відповідного внесення будуть дані, згідно з якими територія Вишгородської міської ради -адміністративно-територіального утворення міста Вишгород - населеного пункту Вишгород становитиме 4968 га.

            Не погоджуючись із даним роз'ясненням відповідач, Вишгородський районний відділ земельних ресурсів, звернувся до Київського міжобласного апеляційного господарського суду зі скаргою у якій просить скасувати ухвалу про роз'яснення постанови.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги Вишгородський районний відділ земельних ресурсів зазначає, що він виконав Постанову Господарського суду Київської області в повному обсязі, земельно-кадастрова документація приведена у попередній стан, а саме відображено в земельно-кадастровій документації межі території Вишгородської міської ради сумарною площею 4968 га.

Ухвалою апеляційного суду від 14.02.2007 року відкрито апеляційне провадження у даній справі, а відповідно ухвалі від 15.02.2007 року проведено необхідні підготовчі дії.

          Ухвалою апеляційної інстанції від 15.02.2007 року справу № 81/20-05/10-06 призначено до розгляду у судовому засіданні на 01.03.2007 року.

          Розпорядженням заступника Голови Київського міжобласного апеляційного господарського суду від 28.02.2007 року, у зв'язку із виробничою необхідністю розгляд даної справи призначено до розгляду у складі колегії суддів: головуючого судді Яковлєва М.Л.; суддів Рудченка С.Г. та Шкурдової Л.М.

          Відповідачі у судове засідання не з'явились.

Скаржником направлено телеграму у якій зазначено, що представник Вишгородського районного відділу земельних ресурсів не може з'явитись у судове засідання у зв'язку із відрядженням, однак колегія суддів вважає, що останній міг забезпечити своє представництво іншим представником або керівником відділу земельних ресурсів, отже суд зважив за можливе здійснити апеляційний розгляд за відсутності скаржника за наявними у справі документами.

          Заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення представника позивача, розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи та дослідивши докази, проаналізувавши, на підставі встановлених фактичних обставин справи, правильність застосування судом першої інстанції норм законодавства та відповідності прийнятій ухвалі про роз'яснення постанові від 27.07.2006 року колегія суддів дійшла висновку про те, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а ухвалу місцевого господарського суду від 06.12.2007 року у справі № 81/20-05/10-06 без змін, виходячи з наступного.

       Згідно з п. 6 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України до початку діяльності окружних та апеляційних адміністративних судів, адміністративні справи, підвідомчі господарським судам відповідно до Господарського процесуального кодексу України 1991 року, вирішують у першій та апеляційній інстанціях відповідні місцеві та апеляційні господарські суди за правилами Кодексу адміністративного судочинства України.

       Згідно зі ст. 195 КАСУ суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги.

          Суд апеляційної інстанції може вийти за межі доводів апеляційної скарги в разі встановлення під час апеляційного провадження порушень допущених судом першої інстанції, які призвели до неправильного вирішення справи.

          У відповідності до п.4 частини третьої ст.129 Конституції України, та ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Як зазначається в частині першій ст. 69 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі  яких   суд     встановлює наявність  або  відсутність  обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Згідно ст. 86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили.

Відповідно до ч. 1 ст. 170 КАС України якщо судове рішення є незрозумілим, суд, який його ухвалив, за заявою осіб, які беруть участь у справі, або державного виконавця ухвалою роз'яснює своє рішення, не змінюючи при цьому його змісту.

Згідно з ч. З ст. 170 КАС України суд розглядає заяву про роз'яснення судового рішення протягом десяти днів із повідомленням заявника (особи, яка бере участь у справі, державного виконавця, які звернулися із заявою про роз'яснення судового рішення) та осіб, які беруть участь у справі. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені, не перешкоджає розглядові заяви про роз'яснення рішення.

Як встановлено колегією суддів і вбачається із постанови суду першої інстанції згідно рішення 8 сесії XXI скликання від 11.07.1991р. Вишгородською районною радою було погоджено і затверджено перебування території площею 4846,3 га в межах Вишгородської міської ради.

В подальшому рішенням Вишгородської районної ради від 14 травня 1992 року «Про виконання постанови Верховної ради України від 13 березня 1992 року «Про прискорення земельної реформи та приватизації землі»в матеріали інвентаризації внесено зміни.

Станом на 01.12.2000 р. згідно даних Державного земельного кадастру площа території Вишгородської міської ради дорівнювала 4968 га.

Вишгородською районною радою також, були прийняті ряд рішень, що уточнювали межі територій деяких сільських рад, що призвело до зменшення території Вишгородської міської ради.

На виконання зазначених рішень Вишгородським районним відділом земельних ресурсів було внесено зміни до земельно-кадастрової документації Вишгородського району.

Згодом, господарським судом Київської області чисельні рішення районної ради Вишгородського району, які змінювали межі Вишгородської міської ради, було скасовано, зокрема у справах № 111/9-02, № 81/20-05, № 292/18-03/12, № 198/9-02, № 103/17-03, які в свою чергу належать до тих письмових доказів та не потребують доказування.

28 січня 2003 року Вишгородською районною радою було прийнято рішення «Про розгляд звернень місцевих рад району»№ 59-06-ХХІУ.

П. 1.1 зазначеного Рішення скасовано п. п. 1,2 рішення восьмої сесії XXI скликання Вишгородської районної ради народних депутатів від 11 липня 1991 року «Про хід земельної реформи в районі» як такі, що прийняті з порушенням вимог чинного законодавства та з перевищенням компетенції районної ради.

П. 1.2 зазначеного Рішення скасовано п. п. 1, 2 рішення дванадцятої сесії XXI шикання Вишгородської районної ради народних депутатів від 14 травня 1992 року «Про виконання постанови Верховної ради України від 13 березня 1992 року «Про прискорення земельної реформи та приватизації землі»як такі, що прийняті з порушенням вимог чинного законодавства та з перевищенням компетенції районної ради.

П. 2 зазначеного Рішення затверджені площі територій сільських, селищної рад Вишгородського району.

При прийнятті постанови від 27.07.2006 року місцевим господарським судом було зазначено, що незважаючи на скасування незаконних рішень Вишгородської районної ради, відповідач 1 до цього часу не вніс відповідних змін до земельно-кадастрової документації Вишгородського району, мотивуючи це чинністю рішення «Про розгляд звернень місцевих рад району»№ 59-06-ХХІУ від 28 січня 2003 року.

Як вбачається із мотивувальної частини постанови суду першої інстанції встановлено, що відповідно    до    земельно-кадастрової   документації   (форма   6-зем),    станом    на  01.12.2000    р.    на    підставі    матеріалів    інвентаризації    меж    міста    Вишгород    було інвентаризовано 4968 га.

Згідно ст. 5 «Європейської хартії місцевого самоврядування», ратифікованої Законом України № 452/97-ВР, зміни територіальних кордонів органів місцевого самоврядування не можуть здійснюватися без попереднього з'ясування думки відповідних місцевих громад.

Відповідно до п. 8 Роз'яснення Президії Вищого арбітражного суду України від 26.01.2ООО № 02-5/35 у випадку визнання акта недійсним з моменту його прийняття особи, які на виконання такого акта здійснили певні дії, вправі звернутись з вимогою про відновлення первісного стану, якщо її не заявлено разом з вимогою про визнання акта недійсним.

Судом першої інстанції встановлено, що на виконання рішення Вишгородської районної ради № 202-15-ХХШ від 22.03.01р. 1 відповідачем  були внесені відповідні зміни до земельно-кадастрової документації Вишгородського району.

Враховуючи, що зазначене рішення було прийняте радою поза межами компетенції і визнано недійсним в судовому порядку, а тому не може бути підставою для внесення змін до земельно-кадастрової документації, місцевий господарський суд виніс постанову від 27.07.2006 року, якою незаконні рішення Вишгородської районної ради скасував та  зобов'язав Вишгородський районний відділ земельних ресурсів привести земельно-кадастрову документацію у попередній стан.

Колегією суддів встановлено, що згадана вище постанова місцевого господарського суду вступила у законну силу.

Роз'ясняючи, на прохання позивача, дану постанову суд першої інстанції зазначив, зокрема, що Інструкцією передбачено, що звіт за формою N 6-зем складається за станом на 1 січня кожного року і включає два розділи: землі, які входять до адміністративно-територіальних одиниць (розділ перший), у тому числі в межах населених пунктів (розділ другий).

Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні»визначено, що територіальна громада - жителі, об'єднані постійним проживанням у межах села, селища, міста, що є самостійними адміністративно-територіальними одиницями, або добровільне об'єднання жителів кількох сіл, що мають єдиний адміністративний центр. Адміністративно-територіальна одиниця - область, район, місто, район у місті, селище, село.

Частиною другою статті 2 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»передбачено, що місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.

Частиною першою статті 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Територіальна громада адміністративно-територіальної одиниці - міста Вишгород здійснює свої повноваження через Вишгородську міську раду та її виконавчий орган.

В даному випадку адміністративно-територіальною одиницею є населений пункт - місто Вишгород, який не поділяється на райони у місті, та не містить у своєму складі інших адміністративно-територіальних одиниць -селищ, сел.

Зазначене свідчить про те, що межі території Вишгородської міської ради сумарною площею 4968 га є межами адміністративно-територіального утворення населеного пункту - міста Вишгород, тобто площа Вишгородської міської ради є аналогічною площі населеного пункту - міста Вишгород і становить 4968 га, оскільки складається з однієї територіальної громади.

Враховуючи наведене, апеляційний господарський суд вважає, що  суд першої інстанції, роз'яснивши постанову від 27.07.2006 року, не змінив при цьому її змісту.

Згідно до ст.ст. 195, 200 КАС України, суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги і залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись Розділом VII Прикінцеві та перехідні положення, ст.ст. 160, 165, 170, 195, ст. 200, п.1 ст. 205, ст. 206 Кодексу адміністративного судочинства України, Київський міжобласний апеляційний господарський суд, -

У Х В А Л И В:

1. Апеляційну скаргу Вишгородського районного відділу земельних ресурсів, м. Вишгород на ухвалу господарського суду Київської області від 06.12.2006 року у справі № 81/20-05/10-06 –залишити без задоволення.

2. Ухвалу господарського суду Київської області від 06.12.2006 року про роз'яснення постанови того ж суду від 27.07.2006 року у справі 3 81/20-05/10-06 –залишити без змін.

3. Матеріали справи № 81/20-05/10-06 повернути до господарського суду Київської області.

Ухвала апеляційного господарського суду, відповідно до ст. 254 КАС України, набирає чинності з моменту її проголошення.

Ухвала апеляційного господарського суду може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України в порядку, передбаченому ст.ст. 211, 212 КАС України.

Головуючий суддя:                                                                          Яковлєв М. Л.                                            Судді:                                                                                      Рудченко С.Г.  Судді:                                                                                      Шкурдова  Л. М.

       

Дата ухвалення рішення01.03.2007
Оприлюднено05.12.2007
Номер документу1170321
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —81/20-05/10-06

Ухвала від 21.06.2007

Господарське

Господарський суд Київської області

Тищенко О.В.

Постанова від 27.07.2006

Господарське

Господарський суд Київської області

Тищенко О.В.

Ухвала від 18.03.2008

Господарське

Господарський суд Київської області

Тищенко О.В.

Ухвала від 23.01.2008

Господарське

Господарський суд Київської області

Тищенко О.В.

Постанова від 01.03.2007

Господарське

Київський міжобласний апеляційний господарський суд

Яковлєв М.Л.

Ухвала від 15.02.2007

Господарське

Київський міжобласний апеляційний господарський суд

Яковлєв М.Л.

Ухвала від 16.02.2007

Господарське

Київський міжобласний апеляційний господарський суд

Яковлєв М.Л.

Ухвала від 29.01.2007

Господарське

Київський міжобласний апеляційний господарський суд

Яковлєв М.Л.

Ухвала від 29.01.2007

Господарське

Київський міжобласний апеляційний господарський суд

Яковлєв М.Л.

Ухвала від 10.11.2006

Господарське

Київський міжобласний апеляційний господарський суд

Федоров М.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні