Рішення
від 12.02.2024 по справі 521/19212/21
МАЛИНОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ОДЕСИ

Справа №521/19212/21

Провадження №2-а/521/3/24

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 лютого 2024 року Малиновський районний суд міста Одеси у складі:

головуючого судді - Мазун І.А.

за участю секретаря судового засідання Кусяк О.Е.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Одесі матеріали адміністративної справи за позовом ОСОБА_1 до Одеської митниці про скасування постанови у справі про порушення митних правил, -

В С Т А Н О В И В:

19.11.2021р. до Малиновського районного суду м. Одеси звернувся ОСОБА_1 з адміністративним позовом до Одеської митниці про скасування постанови у справі про порушення митних правил, та просить суд визнати протиправною та скасувати постанову в справі про порушення митних правил № 1374/50000/21 від 15.09.2021р., якою директора ТОВ «ЛАЙТНІНГ» ОСОБА_1 визнано винним у вчиненні порушення митних правил, передбаченого ст. 485 МК України, та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу розміром 300% несплаченої суми митних платежів, що становить 11573,37грн.

В обґрунтування свого адміністративного позову позивач зазначав, що «15» вересня 2021 року Одеською митницею в особі в.о. заступника начальника Одеської митниці Рудника Р.Б. було винесено Постанову у справі про порушення митних правил 1374/50000/21, згідно якої директора ТОВ «ЛАЙТНШГ» було визнано винним у вчиненні порушень митних правил за ознаками ст.485 Митного Кодексу України і накладено стягнення у вигляді штрафу у розмірі 300% несплаченої суми митних платежів, що на день вчинення порушення становить 11 573,37 грн.

Постанова від 15 вересня 2021 року у справі про порушення митних правил № 1374/50000/21 мотивована тим, що «декларант згідно зі своїми посадовими обов`язками повинен надавати органу доходів і зборів достовірні відомості про заявлений до митного контролю та оформлення товар, але в порушення вимог ст.ст. 257, 266 МК України не заявив за встановленою формою необхідних для здійснення митного контролю правдивих відомостей стосовно оподаткування товару, вбачаються достатні дані, які вказують на те, що декларантом під час подання в Одеську митницю МД № UА500500|2021/200997 було вчинено дії, спрямовані на зменшення розміру митних платежів, що спричинило недобори митних платежів у сумі 3 857,79 грн., чим скоєно порушення митних правил, передбачене ст. 485 МК України.

Головним державним інспектором оперативного відділу №1 управління управління з контрабандою та порушеннями митних правил Одеської митниці Ткаченко Борисом Анатолійовичем 15 липня 2021 року був складений протокол про порушення митних правил №1374/50000/21 відносно ОСОБА_1 за ознаками порушення митних правил, передбаченого статті 485 Митного кодексу України.

06.07.2021 брокером ТОВ «Лайтнінг» (код ЄДРПОУ 42955493) до ВМО №2 митного поста «Одеса-внутрішній» Одеської митниці подано митну декларацію типу «ІМ40ДЕ» № UA500500/2021/ 200997 на товари:

1. Обладнання для борошномельної промисловості:

Аспіраційна система для відділення упаковки борошна, нова, у частково розібраному стані, у комплекті з аксесуарами до неї та запасними частинами - 1 комплект.

Аспіраційна система складається з: відцентрованого вентилятору, модель GD-ТА потужністю 18,5kw; фільтр-2400 (з молотком) модель GD-SF-52x2400; повітродувки Pompa модель СО-ВР-55потужністю 4кВт - 1 комп.

Aксесуари до комплекту аспіраційної системи:

(Поточні труби та обладнання; Аспіраційні труби та обладнання; Аспіраційний затиск на майбутнє (наповнення вантажівки); Кріплення; Електричне обладнання )- 1 комп.

Запасні частини до комплекту аспіраційної системи:

(1001 Імпульсний клапан - TORK 24V АС - 4 шт.

1002 Поточний мультиплексор WAGO - 1 шт.

1003 Повітряний замок (без двигуна) GD-HV-250 - 4 шт.

1004 Вхідна сумка для продукту для кальсифікатора 018X18-2 шт.

1005 Гумовий клин для очищувача(8 жорстких, 8 м`яких) - 16 шт.

1006 ротор для інтенсивного струшувача 40/80 - 2 шт.

1007 Гумовий клин для класифікатора 7281 (твердий) - 4 шт

1008 Весна для класифікатора - 2 шт.

1009 Щітка для роликової фрези 100 см - 20 шт.

1010 Ніж роликовий 100 см - 20 шт.

1011 рулони для роликової фрези СІ 250/1000 - 2 шт.

1012 Вхідна сумка для вібросепаратора 016X30 - 2 шт.

1013 Гумовий клин для вібросепаратора 7281 (жорсткий) - 4 шт.

1014 Сорочка для фінішера для висівок 0,8 мм - 3 шт. _

1015 Сорочка для інтенсивної системи зволоження - 1 шт.

1016 рулонів для роликових фрез В4-2, В5-2, R1F 250/1250 - 6 шт.

1017 Zemic Loadcell L6E3-AS СЗ 100 кг - 3 шт.

1018 Вимикач швидкості - 1 шт.

1019 Поворотний перевідний клапан GD-PKL-100 - 1 шт.

1020 SKF Підшипник 22315 ЕК / СЗ 10) - 1 комп.)

Торговельна марка - GDM

Виробник - GDM DEGIRMEN MAKINELERI IC VE DIS TIC. LTD. STL

Країна виробництва - TR», які були ввезені з Туреччини на митну територію України на адресу ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "МОВЕР МІЛ" Вкраїна, 20451, Черкаська обл., Тальнівський р-н, село Криві Коліна, : вулиця ІВАНА МАЗЕПИ, будинок 1-Є) від фірми-відправника «GDM DEGIRMEN MAKINELERI IC VE DIS TIC. LTD. STI.» (Туреччина) на автомобілі BH5231AT/AE64754.

В митній декларації відомості про товар зазначено як «Обладнання для борошномельної промисловості: Аспіраційна система для відділення упаковки борошна, нова, у частково розібраному стані, у комплекті з аксесуарами до неї та запасними частинами - 1 комплект.» товару УКТЗЕД визначений 8437800000, ставка ввізного мита - 0%.

Керуючись ст.68, 69 МКУ УКТЗЕД, відділом ВМО№2 м/п «Одеса-внутрішній» Одеської митниці було прийнято Рішення про визначення коду товару від 10.07.2021 р. N KT-UA500500-0002-2021, відповідно до якого було змінені заявлений в митній декларації ЕМД № UA500500/2021/ 200997 коди товарів на інші, а саме на запасні частини до аспіраційної системи. Згідно з чим розміру митних платежів, які підлягають сплаті при імпорті товарів з нарахованими декларантом складає 3857,79 грн.

Зазначена сума становить менше ніж 5% від суми сплачених платежів в Держбюджет. Сума сплати платежів складає 176 141 грн., що також підтверджує відсутність умислу неправомірного звільнення від сплати митних платежів.

Згідно рішення по класифікації «запасні частини для аспіраційної система для відділення упаковки борошна» (код 8437900000, мито 0%) було класифіковано як окремі товари, а саме:

Клапани зворотні зі сталі: 1001 Імпульсний клапан - TORK 24V АС - 4 шт.- 8481309100;

Повітряний замок (без двигуна) GD-HV-250 - 4 шт.

Електрирчна апаратура для комутації та приєднання до електричних кіл -з`єднувач-розгалуджувач для проводів: 1002 Поточний мультиплексор WAGO -1шт - 8536901000;

Частинпи обладнання для борошномельної промисловості (аспіраційної системи): 1004 Вхідна сумка для продукту для кальсифікатора 018X18 - 2 шт, 1006 ротор для інтенсивного струшувана 40/80 - 2 шт.; 1012 Вхідна сумка для вібросепаратора 016X30 - 2 шт.; 1014 Сорочка для фінішера для висівок 0,8 мм - 3 шт.; 1015 Сорочка для інтенсивної системи зволоження -1шт- 8437900000;

Вироби з вулканізованої не твердої гуми: 1005 Гумовий клин для очищувача (8 жорстких, 8 м`яких) - 16 шт.; 1007 Гумовий клин для класифікатора 7281 (твердий) - 4 шт.; 1013 Гумовий клин для вібросепаратора 7281 (жорсткий) - 4 шт. - 4016999790;

Пружини стискання спіральні: 1008 пружина для класифікатора - 2 шт. 7320208190;

Щітки, що є частинами механізмів приладів: 1009 Щітка для роликової фрези 100см -20шт.-9603500000;

Різальні леза для механічних пристроїв аспіраційної системи: 1010 Ніжроликовий 100см 20шт 8208900000;

Валки: 1011 рулони для роликової фрези СІ 250/1000 - 2 шт.; 1016 рулони роликових фрез В4-2, В5-2, R1F 250/1250 - 6 шт. -8420918000;

Клапани для контролю за процесом: 1017 Zemic Loadcell L6E3-AS СЗ 100кг 3шт.- 8481805900;

Фітинг із чорних металів без різьби: 1018 Вимикач швидкості - 1 шт. 7307998000

Клапан забірний сталевий: 1019 Поворотний перевідний клапан GD-PKL-100 1шт.- 8481807300;

Підшипники роликові конічні: 1020 SKF Підшипник 22315 ЕК / СЗ 10) 1комп.- 8482200000.

Відсутність умислу підтверджується наступним:

Зовнішньоекономічним договором, укладеним 21.11.2016, згідно якого Продавець зобов`язується забезпечити розробку, виробництво, постачання, встановлення в Україні, а також введення в експлуатацію існовного обладнання і допоміжних пристроїв до нього в рамках виконання проекту під ключ із будівництва млину повного циклу для виробництва пшеничної муки. Частини обладнання (млину) вже доставлялися на територію України в рамках цього проекту раніше. Експортна декларація країни відправлення підтверджує заявлений код УКТЗЕД.

- Супровідні документи, а саме: Рахунок-проформа (Proforma invoice) 742-2016-2021 28.05.2021, Рахунок-фактура (інвойс) (Commercial invoice) 742-2016-2021 17.06.2021, сертифікат про походження товару (Certificate of origin) 0387761 17.06.2021_ Доповнення до

зовнішньоекономічного договору (контракту) 01.03.2017,

Зовнішньоекономічний договір (контракт) купівлі-продажу, стороною кого є виробник товарів, що декларуються, та подання якого для митного оформлення н 742-2016 21.11.2016, Копія митної декларації країни відправлення 21341200ЕХ214535 17.06.2021.

- Також інформаційна схема складу аспіраційної системи показує, що зводяться елементи виключно для аспіраційної системи для виробництва борошна та не призначені для застосування в інших сферах.

- У митного брокера не було підстав не врахувати дані, які надав сам постачальник, який володіє спеціальними знаннями щодо технічних характеристик обладнання, а також підстав проігнорувати ті дані, які оутш перевірені турецькою митницею при оформленні експортної декларації.

За таких обставин у митного брокера ТОВ «ЛАЙТНІНГ» не було жодних підстав для виникнення сумнівів щодо правильності коду товару, а тому навмисного порушення митного законодавства не має.

Згідно протоколу з повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 26.01.2024р. справу розподілено судді Мазун І.А.

В судове засідання позивач не з`явився, в матеріалах справи наявна заява позивача про слухання справи у його відсутність.

Представник відповідача в судове засідання не з`явився, в матеріалах справи наявна його заява про слухання справи у його відсутність.

Розглянувши матеріали справи, суд прийшов до наступних висновків.

06.07.2021 брокером ТОВ «Лайтнінг» (код ЄДРПОУ 42955493) до ВМО №2 митного поста «Одеса-внутрішній» Одеської митниці подано митну декларацію типу «ІМ40ДЕ» № UA500500/2021/ 200997 на товари:

1. Обладнання для борошномельної промисловості:

Аспіраційна система для відділення упаковки борошна, нова, у частково розібраному стані, у комплекті з аксесуарами до неї та запасними частинами - 1 комплект.

Аспіраційна система складається з: відцентрованого вентилятору, модель GD-ТА потужністю 18,5kw; фільтр-2400 (з молотком) модель GD-SF-52x2400; повітродувки Pompa модель СО-ВР-55потужністю 4кВт - 1 комп.

Aксесуари до комплекту аспіраційної системи:

(Поточні труби та обладнання; Аспіраційні труби та обладнання; Аспіраційний затиск на майбутнє (наповнення вантажівки); Кріплення; Електричне обладнання )- 1 комп.

Запасні частини до комплекту аспіраційної системи:

(1001 Імпульсний клапан - TORK 24V АС - 4 шт.

1002 Поточний мультиплексор WAGO - 1 шт.

1003 Повітряний замок (без двигуна) GD-HV-250 - 4 шт.

1004 Вхідна сумка для продукту для кальсифікатора 018X18-2 шт.

1005 Гумовий клин для очищувача(8 жорстких, 8 м`яких) - 16 шт.

1006 ротор для інтенсивного струшувача 40/80 - 2 шт.

1007 Гумовий клин для класифікатора 7281 (твердий) - 4 шт

1008 Весна для класифікатора - 2 шт.

1009 Щітка для роликової фрези 100 см - 20 шт.

1010 Ніж роликовий 100 см - 20 шт.

1011 рулони для роликової фрези СІ 250/1000 - 2 шт.

1012 Вхідна сумка для вібросепаратора 016X30 - 2 шт.

1013 Гумовий клин для вібросепаратора 7281 (жорсткий) - 4 шт.

1014 Сорочка для фінішера для висівок 0,8 мм - 3 шт. _

1015 Сорочка для інтенсивної системи зволоження - 1 шт.

1016 рулонів для роликових фрез В4-2, В5-2, R1F 250/1250 - 6 шт.

1017 Zemic Loadcell L6E3-AS СЗ 100 кг - 3 шт.

1018 Вимикач швидкості - 1 шт.

1019 Поворотний перевідний клапан GD-PKL-100 - 1 шт.

1020 SKF Підшипник 22315 ЕК / СЗ 10) - 1 комп.)

Торговельна марка - GDM

Виробник - GDM DEGIRMEN MAKINELERI IC VE DIS TIC. LTD. STL

Країна виробництва - TR», які були ввезені з Туреччини на митну територію України на адресу ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "МОВЕР МІЛ" Вкраїна, 20451, Черкаська обл., Тальнівський р-н, село Криві Коліна, : вулиця ІВАНА МАЗЕПИ, будинок 1-Є) від фірми-відправника «GDM DEGIRMEN MAKINELERI IC VE DIS TIC. LTD. STI.» (Туреччина) на автомобілі BH5231AT/AE64754.

В митній декларації відомості про товар зазначено як «Обладнання для борошномельної промисловості: Аспіраційна система для відділення упаковки борошна, нова, у частково розібраному стані, у комплекті з аксесуарами до неї та запасними частинами - 1 комплект.» товару УКТЗЕД визначений 8437800000, ставка ввізного мита - 0%.

Керуючись ст.68, 69 МКУ УКТЗЕД, відділом ВМО№2 м/п «Одеса-внутрішній» Одеської митниці було прийнято Рішення про визначення коду товару від 10.07.2021 р. N KT-UA500500-0002-2021, відповідно до якого було змінені заявлений в митній декларації ЕМД № UA500500/2021/ 200997 коди товарів на інші, а саме на запасні частини до аспіраційної системи. Згідно з чим розміру митних платежів, які підлягають сплаті при імпорті товарів з нарахованими декларантом складає 3857,79 грн.

Зазначена сума становить менше ніж 5% від суми сплачених платежів в Держбюджет. Сума сплати платежів складає 176 141 грн., що також підтверджує відсутність умислу неправомірного звільнення від сплати митних платежів.

Згідно рішення по класифікації «запасні частини для аспіраційної система для відділення упаковки борошна» (код 8437900000, мито 0%) було класифіковано як окремі товари, а саме:

Клапани зворотні зі сталі: 1001 Імпульсний клапан - TORK 24V АС - 4 шт.- 8481309100;

Повітряний замок (без двигуна) GD-HV-250 - 4 шт.

Електрирчна апаратура для комутації та приєднання до електричних кіл -з`єднувач-розгалуджувач для проводів: 1002 Поточний мультиплексор WAGO -1шт - 8536901000;

Частинпи обладнання для борошномельної промисловості (аспіраційної системи): 1004 Вхідна сумка для продукту для кальсифікатора 018X18 - 2 шт, 1006 ротор для інтенсивного струшувана 40/80 - 2 шт.; 1012 Вхідна сумка для вібросепаратора 016X30 - 2 шт.; 1014 Сорочка для фінішера для висівок 0,8 мм - 3 шт.; 1015 Сорочка для інтенсивної системи зволоження -1шт- 8437900000;

Вироби з вулканізованої не твердої гуми: 1005 Гумовий клин для очищувача (8 жорстких, 8 м`яких) - 16 шт.; 1007 Гумовий клин для класифікатора 7281 (твердий) - 4 шт.; 1013 Гумовий клин для вібросепаратора 7281 (жорсткий) - 4 шт. - 4016999790;

Пружини стискання спіральні: 1008 пружина для класифікатора - 2 шт. 7320208190;

Щітки, що є частинами механізмів приладів: 1009 Щітка для роликової фрези 100см -20шт.-9603500000;

Різальні леза для механічних пристроїв аспіраційної системи: 1010 Ніжроликовий 100см 20шт 8208900000;

Валки: 1011 рулони для роликової фрези СІ 250/1000 - 2 шт.; 1016 рулони роликових фрез В4-2, В5-2, R1F 250/1250 - 6 шт. -8420918000;

Клапани для контролю за процесом: 1017 Zemic Loadcell L6E3-AS СЗ 100кг 3шт.- 8481805900;

Фітинг із чорних металів без різьби: 1018 Вимикач швидкості - 1 шт. 7307998000

Клапан забірний сталевий: 1019 Поворотний перевідний клапан GD-PKL-100 1шт.- 8481807300;

Підшипники роликові конічні: 1020 SKF Підшипник 22315 ЕК / СЗ 10) 1комп.- 8482200000.

Відсутність умислу підтверджується наступним:

Зовнішньоекономічним договором, укладеним 21.11.2016, згідно якого Продавець зобов`язується забезпечити розробку, виробництво, постачання, встановлення в Україні, а також введення в експлуатацію існовного обладнання і допоміжних пристроїв до нього в рамках виконання проекту під ключ із будівництва млину повного циклу для виробництва пшеничної муки. Частини обладнання (млину) вже доставлялися на територію України в рамках цього проекту раніше. Експортна декларація країни відправлення підтверджує заявлений код УКТЗЕД.

- Супровідні документи, а саме: Рахунок-проформа (Proforma invoice) 742-2016-2021 28.05.2021, Рахунок-фактура (інвойс) (Commercial invoice) 742-2016-2021 17.06.2021, сертифікат про походження товару (Certificate of origin) 0387761 17.06.2021_ Доповнення до зовнішньоекономічного договору (контракту) 1 01.03.2017.

Зовнішньоекономічний договір (контракт) купівлі-продажу, стороною кого є виробник товарів, що декларуються, та подання якого для митного оформлення н 742-2016 21.11.2016, Копія митної декларації країни відправлення 21341200ЕХ214535 17.06.2021.

- Також інформаційна схема складу аспіраційної системи показує, що зводяться елементи виключно для аспіраційної системи для виробництва борошна та не призначені для застосування в інших сферах.

Головним державним інспектором оперативного відділу №1 управління управління з контрабандою та порушеннями митних правил Одеської митниці Ткаченко Борисом Анатолійовичем 15 липня 2021 року був складений протокол про порушення митних правил №1374/50000/21 відносно ОСОБА_1 за ознаками порушення митних правил, передбаченого статті 485 Митного кодексу України.

Постановою від 15 вересня 2021 року у справі про порушення митних правил № 1374/50000/21 ОСОБА_1 визнано винним у вчиненні апорушення митних правил, передбаченого ст.485 Митного кодексу та накладено стягнення у розмірі 300% несплаченої суми митних платежів, що на день вчинення порушення становить 11 573,37 грн.

Постанова мотивована тим, що «декларант згідно зі своїми посадовими обов`язками повинен надавати органу доходів і зборів достовірні відомості про заявлений до митного контролю та оформлення товар, але в порушення вимог ст.ст. 257, 266 МК України не заявив за встановленою формою необхідних для здійснення митного контролю правдивих відомостей стосовно оподаткування товару, вбачаються достатні дані, які вказують на те, що декларантом під час подання в Одеську митницю МД № UА500500|2021/200997 було вчинено дії, спрямовані на зменшення розміру митних платежів, що спричинило недобори митних платежів у сумі 3 857,79 грн., чим скоєно порушення митних правил, передбачене ст. 485 МК України.

Відповідно до ст. 3 КАС України порядок здійснення адміністративного судочинства встановлюється Конституцією України, цим Кодексом та міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.

Частиною 2 ст. 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ч. 1 ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до вимог ч.2 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційна, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно із ст. 67 Конституції України, кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку та розмірах, встановлених законом.

Відносини з приводу митного контролю та митного оформлення товарів, що переміщуються через митний кордон України, справляння митних платежів регулюються положеннями Митного кодексу України.

Відповідно до ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Таким чином, з врахуванням процесуальних особливостей адміністративного судочинства, доведення факту неправомірності дій позивача, покладається на відповідача.

Згідно ст. 6 КАС України суд, при вирішенні справи керується, принципом верховенства права, відповідно до якого зокрема людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського Суду з прав людини.

Відповідно до ст. 8 МК України Митні органи України наділені виключними повноваженнями здійснення митної справи, яка, окрім іншого, включає в себе митний контроль та митне оформлення товарів.

Митне оформлення розпочинається з моменту подання митному органу декларантом або уповноваженою ним особою митної декларації або документа, який відповідно до законодавства її замінює, та документів, необхідних для митного оформлення, а в разі електронного декларування - з моменту отримання митним органом від декларанта або уповноваженої ним особи електронної митної декларації або електронного документа, який відповідно до законодавства замінює митну декларацію (ч. 1 ст. 248 МК України).

Метою митного оформлення є забезпечення дотримання встановленого законодавством України порядку переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, а також забезпечення статистичного обліку ввезення на митну територію України, вивезення за її межі і транзиту через її територію товарів (ч. 1 ст. 246 МК України)

Митне оформлення полягає у виконанні митних формальностей, необхідних для випуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення; (п. 23 ст. 4 МК України), тобто у сукупності дій, що підлягають виконанню відповідними особами і митними органами, а також автоматизованою системою митного оформлення з метою дотримання вимог законодавства України з питань митної справи (п. 29 ст. 4 МК України).

Порядок виконання митних формальностей при здійсненні митного оформлення визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, якщо інше не передбачено цим Кодексом. (ч. 2 ст. 246 МК України).

Відповідно до ст. 257 МК України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Згідно ст. 266 МК України, декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів відповідно до порядку, встановленого Митним кодексом України, у випадках, визначених Митним кодексом України та Податковим кодексом України сплатити митні платежі. Для належного виконання цих обов`язків декларанту надано право перед початком декларування провести фізичний огляд, товару брати проби та зразки товарів. При цьому відповідно до ч. 4 ст. 266 МК України саме декларант несе у повному обсязі відповідальність за вчинення порушення митних правил.

Частиною 8 ст. 264 МК України передбачено, що з моменту прийняття органом доходів та зборів митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Статтею 488 МК України встановлено, що провадження у справі про порушення митних правил вважається розпочатим з моменту складення протоколу про порушення митних правил.

Передбачене статтею 485 МК України порушення митних правил, яке полягає в заявлені у митній декларації або в інших документах, що надані контролюючому органу, неправдивих відомостей з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, характеризується вчиненням одноразової дії у певний час, а саме під час митного оформлення товару, коли такий проступок може бути виявлений контролюючим органом, який згідно з метою митного оформлення, визначеною статтею 255 МК України, засвідчує відомості, одержані під час митного контролю товарів і транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України, та оформляє результати такого контролю.

Відповідно до частини першоїстатті 458 Митного кодексу Українипорушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Згідно з частиною першоюстатті 485 Митного кодексу Українизаявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно зУКТ ЗЕДта його митної вартості, та/або надання з цією ж метою митному органу документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 300 відсотків несплаченої суми митних платежів.

Статтею 485 Митного кодексу Українипередбачено, що склад вказаного вище правопорушення обумовлює наявність у діях декларанта особливої мети - ухилення від сплати податків та зборів або зменшення їх розміру, та вини у формі прямого умислу. Диспозиція цієї статті передбачає спеціальну протиправну мету дій декларанта щодо заявлення неправдивих відомостей - неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру. Наявність спеціальної протиправної мети однозначно вказує на те, що це правопорушення може бути вчинено тільки з умисною формою вини, оскільки на момент подачі митної декларації декларант повинен усвідомлювати факт заявлення неправдивих відомостей та умисно бажати, щоб заявлені ним неправдиві дані вплинули на розмір митних платежів, які йому доведеться сплатити за митне оформлення задекларованого ним товару.

При цьому, суд також враховує висновки щодо застосування норм права, викладені у постановах Верховного Суду (постанови від 10.12.2020р. (справа № 569/16120/15-а), від 20.08.2020р. (справа № 553/1435/17), від 25.06.2020р. (справа № 163/1218/16-а), від 18.06.2020р. (справа №638/10546/16-а), згідно яких склад правопорушення, передбаченогостаттею 485 МК України, передбачає, з-поміж іншого, те що особа, яка його вчинила, діяла умисно, тобто усвідомлено, цілеспрямовано чинила так, щоб уникнути від сплати митних платежів (у тому числі й сплати їх у меншому розмірі). Отож, зовнішній прояв (винного, протиправного) діяння (передбаченогостаттею 485 МК України) обов`язково повинен поєднуватися з умислом суб`єкта його вчинення на посягання на охоронювані законом суспільні відносин (встановлений законом порядок сплати податків та зборів).

Згідно зіст. 486 МК Українизавданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.

Посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, а також з`ясувати обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

При цьому, судом встановлено, що позивачем жодних дій, спрямованих на зменшення розміру митних платежів не вчинялось.

Відповідно до статті 486 Митного кодексу України, завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.

За положеннями статті 489 Митного кодексу України посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно з частинами 1, 2, 3 статті 43 Митного кодексу України від 13.03.2012 №4495-VI документами, що підтверджують країну походження товару, є сертифікат про походження товару, засвідчена декларація про походження товару, декларація про походження товару, сертифікат про регіональне найменування товару. Країна походження товару заявляється (декларується) митному органу шляхом зазначення назви країни походження товару та відомостей про документи, що підтверджують походження товару, у митній декларації. Сертифікат про походження товару - це документ, який однозначно свідчить про країну походження товару і виданий компетентним органом даної країни або країни вивезення, якщо у країні вивезення сертифікат видається на підставі сертифіката, виданого компетентним органом у країні походження товару.

Згідно зі статтею 531 МК України підставами для скасування постанови про накладення адміністративного стягнення за порушення митних правил або про припинення провадження у справі про порушення митних правил є: відсутність у діях особи, яка притягується до відповідальності, ознак порушення митних правил; необ`єктивність або неповнота провадження у справі або необ`єктивність її розгляду: невідповідність викладених у постанові висновків фактичним обставинам справи; винесення постанови неправомочною особою, безпідставне недопущення до участі в розгляді справи особи, притягнутої до відповідальності, або її представника, а також інше обмеження прав учасників провадження у справі про порушення митних правил та її розгляду; неправильна або неповна кваліфікація вчиненого правопорушення; накладення стягнення, не передбаченого цим Кодексом.

Підставами для скасування чи зміни постанови про накладення адміністративного стягнення за порушення митних правил або про припинення провадження у справі про порушення митних правил можуть бути визнані й інші визначені законами обставини.

Крім того, доводи відповідача, що саме позивач заявив у митних деклараціях неправдиві відомості є необґрунтованими, оскільки не здобуто доказів прямого умислу на вчинення правопорушення, передбаченогостаттею 485 МК Українипозивачем, а відтак всі сумніви тлумачиться на користь особи, яку звинувачують у вчиненні неправомірних дій.

Підсумовуючи викладене вище, судом під час розгляду справи судом не встановлено у діях позивача як об`єктивної, так і суб`єктивної сторони правопорушення, передбаченого статтею 485 МК України, тому оскаржувана постанова у справі про порушення митних правил є протиправною та підлягає скасуванню.

Керуючисьст.ст.5,8,9,10,13,77,194,199,203,205,206,211,229,230,241,242, 257, 271, 286 КАС України, ст.ст.485,486,489,495,498,526 МК України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов ОСОБА_1 доОдеської митниціпро скасуванняпостанови усправі пропорушення митнихправил - задовольнити.

Визнати протиправною та скасувати постанову в справі про порушення митних правил № 1374/50000/21 від 15.09.2021р., якою директора ТОВ «ЛАЙТНІНГ» ОСОБА_1 визнано винним у вчиненні порушення митних правил, передбаченого ст. 485 МК України, та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу розміром 300% несплаченої суми митних платежів, що становить 11573,37грн.

Закрити провадження у справі про порушення митних правил № 1374/50000/21 за вчинення правопорушення, передбаченого ч. 3ст. 469 Митного кодексу Українивідносно директора ТОВ «ЛАЙТНІНГ» ОСОБА_1 .

Рішення може бути оскаржене до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня його проголошення.

Повний текст рішення суду виготовлено 16 лютого 2024 року.

ГОЛОВУЮЧИЙ І.А.МАЗУН

Дата ухвалення рішення12.02.2024
Оприлюднено19.02.2024
Номер документу117043606
СудочинствоАдміністративне
Сутьпорушення митних правил

Судовий реєстр по справі —521/19212/21

Ухвала від 25.03.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Ухвала від 07.03.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Рішення від 12.02.2024

Адміністративне

Малиновський районний суд м.Одеси

Мазун І. А.

Ухвала від 29.01.2024

Адміністративне

Малиновський районний суд м.Одеси

Мазун І. А.

Ухвала від 25.01.2022

Адміністративне

Малиновський районний суд м.Одеси

Леонов О. С.

Ухвала від 24.11.2021

Адміністративне

Малиновський районний суд м.Одеси

Леонов О. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні