МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
16 лютого 2024 р. № 400/3489/23 Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Біоносенка В.В., розглянув у порядку спрощеного провадження без повідомлення сторін, відповідно до процедури передбаченої ст.262 КАС України, адміністративну справу,
за позовомСільськогосподарського приватного підприємства " Техмет- Юг ", вул. Миру, 1,смт Воскресенське,Миколаївська обл., Миколаївський р-н,57210, до Головного управління ДПС у Миколаївській області, вул. Лягіна, 6,м. Миколаїв,54001, Державної податкової служби України Львівська площа, 8, Київ, 04053, Головного управління ДПС у Волинській області, Київський майдан, 4, Луцьк, 43027, код ЄДРПОУ 44106679 Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Волинській області Київський майдан, 4, Луцьк, 43027,, , провизнання протиправним та скасування рішення від 05.07.2022 № 7002416/32720193; зобов`язання зареєструвати податкову накладну від 31.01.2022 № 9,
ВСТАНОВИВ:
Сільськогосподарське приватне підприємство "Техмет-Юг" звернулось до адміністративного суду з позовом, в якому просило визнати протиправними та скасувати рішення Кoмісії з питань зупинення реєстрацiї податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному peєстрі податкових накладних №7002416/32720193 вiд 05.07.2022 р. про вiдмову у pеєстрації податкової накладної №9 від 31.01.2022 та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному peєстрі податкову накладну №9 від 31.01.2022 за датою її подання.
В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що мало господарські правовідносини з ТОВ "Свантовіт", з яким укладено договір поставки. Протягом січня 2022 позивачем на адресу ТОВ "Свантовіт" було поставлено продукцію (туші після розрубу) на суму 738114,76 грн, в тому числі ПДВ 123019,13 грн. 31.01.2022 позивачем було сформовано та направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкову накладну №9 від 31.01.2022 на суму 738114,76 грн, в тому числі ПДВ 123019,13 грн, але, відповідачем було зупинено реєстрацію цієї накладної, спираючись на п. 201.16 ст. 201 ПК України, ПН складена та подана платником податку, який відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податків, та запропоновано надати пояснень та інші документи, достатні для прийняття рішення про реєстрації ПН. 30.06.2022 позивачем було надано пояснення та копії документів, але незважаючи на те, що товариство надані всі документи, відповідачем 05.07.2022 відмовлено в реєстрації податкової накладної №9 від 31.01.2022 у зв`язку з не наданням платником податку первинних документів щодо постачання/придбання товарі/послуг, зберігання і транспортування , навантаження, розвантаження продукції, складських документів, у тому числі рахунків -фактури (інвойсі, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг). В додатковій інформації зазначено про відсутність товаро-супроводжуючих документів (ТТН) на реалізацію. Позивачем було подано скаргу на рішення з додатковими поясненнями, однак рішенням від 21.07.2022 №25773/32720193/2 скаргу залишено без задоволення з підстав ненадання платником податків копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів. На переконання позивача, надані ним документи до податкової накладної та скарги у повній мірі надають змогу переконатися у дійсності господарської операції. Вважаючи, що рішення про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних винесено протиправно, позивач звернувся до суду із вказаним позовом.
Відповідач - Головне управління ДПС у Миколаївській області позов не визнав, просив відмовити у задоволенні позову. У письмовому відзиві, окрім іншого, зазначив, що спірні рішення про відмову в реєстрації податкових накладних ним не приймалось, а було прийнято Комісією Головного управління ДПС у Волинській області.
Ухвалою від 11.07.2023 залучено до участі у справі №400/3489/23 в статусі другого відповідача Головне управління Державної податкової служби у Волинській області та Комісію з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Волинській області .
Відповідач - Головне управління ДПС у Волинській області, позов не визнало, просило відмовити у його задоволенні. В письмовому відзиві вказав на безпідставність позовних вимог та правомірність прийнятого рішення. Свою позицію аргументував тим, що після зупинення реєстрації податкової накладної, позивачу було запропоновано надати копії документів на підтвердження інформації зазначеної у податковій накладній. Позивачем подано пояснення та копії документів, за результатами розгляду яких у зв`язку з ненаданням позивачем ТТН на реалізацію прийнято рішення про відмову в реєстрації податкової накладної №9 від 31.01.2022. Також, відповідач зазначив, що не підлягає задоволенню вимога про зобов`язання зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні, спираючись на те, що ця вимога є втручанням в дискреційні повноваження відповідача.
Суд розглянув справу 16.02.2024 в порядку письмового провадження, без проведення судового засідання, на підставі матеріалів справи, відповідно ст. 262 КАС України.
Дослідив матеріали справи, суд встановив наступне.
Сільськогосподарське приватне підприємство "Техмет-Юг" зареєстрований в якості юридичної особи, про в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань зроблено відповідний запис 10.11.2003, та є платником податків. Основними видами діяльності СПП "Техмет-Юг" є : (КВЕД 01.46) розведення свиней; (КВЕД 01.11) вирощування зернових культур (окрім рису, бобових культур і насіння олійних культур. Позивач здійснює переробку сировини та витратних матеріалів для вирощування готової продукції. Діяльність підприємства забезпечується матеріально-технічною базою : виробничими приміщеннями та потужностями, що розташовані за адресою: смт Воскресенське, вул. Леніна,1, Вітовський район, Миколаївська область (тваринницький комплекс), орендованими земельними ділянками (паї), персоналом згідно штатного розкладу
З метою здійснення господарської діяльності позивачем 01.10.2020 укладено з ТОВ "Свантовіт" договір поставки
За умовами вказаного договору:
- постачальник зобов`язується в порядку і на умовах договору передати у власність покупця товар, визначений у п. 1.2. цього догору;
- повне найменування продукції, його опис i характеристика, кількiсть продукції, цiна одиниці, вартість продукції міститься в накладних. Продукцiя за цим договором поставляється товарними партіями, розмiр яких визначається у кожному конкретному випадку вiдповідно до заявки (п. 1.2);
- покупець завчасно погоджує з постачальником обсяги постачання та дати відправки конкретної партії продукції; (3.1);
- при поставці продукції постачальник зобов`язується надавати а)видаткову накладну;
б)реєстр документів, які посвідчують якість продукції; в) зареєструвати податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних.
- право власності на поставлену продукцiю та ризик випадкового знищення переходить до покупця в момент отримання продукції від постачальника за товаро-транспортною накладною (3.4);
- покупець повинен сплатити грошові кошти за поставлений товар - готiвкою, або шляхом безготiвкового переказу коштiв на поточний рахунок постачальника (2.2).
Відповідно до умов договору поставки від 01.10.2020 позивачем протягом січня 2022 року поставлено на адресу ТОВ Свантовіт" продукцію (биток свинячий, биток свинячий на кістці, вирізка свиняча, грудинка свиняча, гуляш, окіст, вирізка, тощо) на загальну суму 738114,76 грн, в тому числі ПДВ 123019,13 грн.
На виконання приписів п.201.10 ст. 201 ПК України СПП "Техмет -ЮГ" склало та подало на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних, податкову накладну №9 від 31.01.2022 на загальну суму 738114,76 гривень, у т.ч. ПДВ 123019,13 гривень.
Рішенням Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у Волинській області реєстрації податкової накладної №9 від 31.01.2020 зупинена. У Квитанції про зупинення зазначено, відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України, ПН складена та подана платником податку, який відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку, коди УКТЗЕД/ДКПП товару /послуг 0203, 0206 відсутні в таблиці даних платника податків, та їх обсяг дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги або обсягу його постачання.
30.06.2022 СПП "Техмет-ЮГ" надало Комісії пояснення щодо здійснення господарської операції, а також копії документів на підтвердження здійснення операції: договір поставки від 01.10.2020, видаткові накладні № 3 від 04.01.2022, №4 від 05.01.2022, № 5 від 13.01.2022, № 6 від 10.01.2022, № 9 від 11.01.2022, № 10 від 12.01.2022, № 11 від 13.01.2022, №14 від 14.01.2022, № 12 від 18.01.2022, № 16 від 19.01.2022, № 17 від 21.01.2022, № 22 від 24.01.2022, № 23 від 25.01.2022, № 25 від 26.01.2022, № 29 від 27.01.2022, №32 від 28.01.2022, № 33 від 31.01.2022, платіжне доручення №70225 від 03.02.2022, звіт про виробництво продукції тваринництва та кількість с/г тварин станом на 01.01.2022, довідка з Воскресенської селищної ради про наявність земельних ділянок №949/02-54 від 11.03.2021, штатних розклад, податковий розрахунок сум доходу ПДФО, звіт про площі та валові збори с/г культур, плодів, ягід і виграду, договір купівлю-продажу від 22.06.2021 на закупівлю с/г продукції з ТОВ СК "Мрія" , платіжне доручення №3555 від 22.06.2021 та видаткова накладна та товаро-транспортна накладна на отримання с/г продукції, договір поставки Д-2 від 01.10.2018 на закупівлю кормових добавок з ТОВ "Агровет Продакшн" з видатковими накладними, ТТН та платіжними дорученнями, договір про надання послуг з питань ветеринарної медицини від 01.06.2020 з актом №58 від 01.02.2022 приймання-здачі робіт, платіжне доручення №4154 від 28.01.2022, експлуатаційний дозвіл від 22.06.2020 на функціонування бійні, договір поставки №ТД-878 від 08.11.2019 на постачання кормових добавок, ветеринарних препаратів з видатковими накладними, ТТН та плажними дорученнями, договір суборенди нежитлового приміщення (бійні) від 01.01.2021, договір на послуги з переробки №8 від 01.10.2020 з ТОВ "КД-Трейд" з видатковими накладними та актами передачі готової продукції, платіжне доручення від 28.01.2022 з оплати послуг з переробки, платіжне доручення №70225 від 03.02.2022 про сплату ТОВ "Свантовіт" .
05.07.2022 Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ухвалено Рішення №7002416/32720193 про відмову в реєстрації податкової накладної сільськогосподарського приватного підприємства "Техмет-ЮГ" №9 від 31.01.2022 на загальну суму 738114,76 гривень, в т.ч. ПДВ123019,13 гривень, у зв`язку з не наданням платником податку копій первинних документів щодо постачання /придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів, у тому числі рахунки-фактури, акти приймання-передачі, з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфікації, накладних. Додаткова інформація: відсутні товаро-супроводжуючі документи.
Позивач звернувся зі скаргою на рішення від 05.07.2022, до якої також додав договір організації перевезення вантажів від 01.06.2021 з ТОВ "Нова Логістика Півдня", акт наданих послуг №1 від 01.02.2022, ТТН №Р3 від 04.01.2022, ТТН №Р4 від 05.01.2022, ТТН №Р5 від 06.01.2022, ТТН №Р6 від 10.01.2022, ТТН №Р9 від 11.01.2022, ТТН №Р10 від 12.01.2022, ТТН №11 від 13.01.2022, ТТН №Р12 від 18.01.2022, ТТН №Р14 від 14.01.2022, ТТН №Р16 від 19.01.2022, ТТН №Р17 від 21.01.2022, ТТН №22 від 24.01.2022, ТТН №Р23 від 25.01.2022, ТТН №Р25 від 26.01.2022, ТТН №Р29 від 27.01.2022, ТТН №Р32 від 28.01.2022, ТТН №Р33 від 31.01.2022, однак рішенням від 21.07.2022 №25773/32720193/2 скаргу СПП "Техмет-Юг" залишено без задоволення з підстав ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання /придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів, у тому числі рахунки-фактури, акти приймання-передачі, з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфікації, накладних.
Відповідно до п.201.1. ст.201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до п.201.10 ст.201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до п.7 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України №1165 від 11.12.2019, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Відповідно до п.4, п.5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який затверджений наказом Мінфіна №520 12.12.2019, у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Відповідно до п.9 Порядку №250, письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:
або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;
або направляє повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та / або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування;
або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
Платник податку має право подати до контролюючого органу додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Повідомлення.
Додаткові письмові пояснення та копії документів, зазначені в абзаці шостому цього пункту, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06 червня 2017 року № 557, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 серпня 2017 року за № 959/30827 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 01 червня 2020 року № 261).
За результатами розгляду поданих додаткових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем їх отримання, приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
Якщо платник податку не надав додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, визначеного абзацом шостим цього пункту.
Відповідно до п.10 Порядку, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;
та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Таким чином, можливість надання платником податків достатніх документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення податковим органом конкретного переліку необхідних документів для прийняття рішення щодо реєстрації податкової накладної. Необґрунтоване обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд, призводить до правової невизначеності, що не відповідає критерію обґрунтованості та пропорційності акта індивідуальної дії.
Відповідно до п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 до Порядку зупинення №1165) одним із критеріїв ризиковості операції є відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в ЄРПН, у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в ЄРПН, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у ЄРПН, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у ЄРПН, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Рішення про зупинення реєстрації спірних податкових накладних не містить у собі вичерпного переліку документів, які необхідно подати платнику податків.
Разом з тим, недотримання принципу правової визначеності під час зупинення реєстрації податкової накладної призвело до необізнаності платника податків щодо вичерпного переліку необхідних документів, які він повинен був надати контролюючому органу, внаслідок чого позивач не зміг належним чином виконати свої обов`язки щодо реєстрації податкових накладних.
Аналогічна правова позиція висловлювалася Верховним Судом, зокрема, у постановах від 21 травня 2019 року у справі № 0940/1240/18, від 10 квітня 2020 року у справі № 819/330/18, від 18 червня 2020 року у справі № 824/245/19-а, від 03 листопада 2021 року у справі №360/2460/20, від 20 січня 2022 року у справі № 140/4162/21, від 14 грудня 2022 року у справі № 560/11825/21.
При цьому у пп. 3 п. 11 Порядку зупинення №1165 прямо передбачено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються, зокрема, пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
У свою чергу, як вбачається з матеріалів справи, на виконання вимог чинного законодавства позивачем було направлено поясненнями щодо здійснення господарських операцій та копії первинних документів.
Однак, всупереч наданих документів, Головним управлінням ДПС у Волинській області прийнято рішення про відмову у реєстрації податкових накладних в ЄРПН.
Підстави, зазначені у рішеннях від 05.07.2022 та рішеннях від 21.07.2022 щодо ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання /придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів, у тому числі рахунки-фактури, акти приймання-передачі, є безпідставними, оскільки позивачем були надані усі наявні або достатні, на його переконання, документи, які в повній мірі підтверджують фактичне здійснення господарської операції.
Щодо зазначення у додатковій інформації: відсутність ТТН, то вказані ТТН були надані до скарги, та взагалі в даному випадку через недотримання відповідачем принципу правової визначеності під час зупинення реєстрації податкової накладної позивач не був обізнаний в необхідності надання саме цих документів.
При реєстрації податкової накладної фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. Тому під час розгляду справи суд не робить висновків щодо реальності операцій за участю позивача, а лише оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкової накладної. При цьому здійснення моніторингу відповідності ПН/РК критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення такого моніторингу не повинно підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.
Аналогічна правова позиція викладена у постановах Верховного Суду від 21 травня 2020 року у справі №0940/1240/18 та від 07 грудня 2022 року у справі № 500/2237/20.
З урахуванням викладеного, суд приходить до висновку про протиправність рішення від 05.07.2022 №7002416/32720193 про відмову у реєстрації податкової накладної №9 від 31.01.2022.
Щодо способу поновлення прав позивача, то відповідно до п. 19 Порядку №1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Пунктом 20 Порядку №1246 передбачено, що внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку.
Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.
З урахуванням викладеного суд дійшов висновку, обґрунтованим вимоги позивача, що належним способом захисту, необхідним для поновлення прав позивача є зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну датою її фактичного подання на реєстрацію.
Позов задовольнити у повному обсязі.
Сума сплаченого позивачем судового збору в розмірі 5368 грн підлягає відшкодуванню на його користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів пропорційно.
На підставі викладеного, керуючись ст. 2, 19, 139, 241, 244, 242 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позов Сільськогосподарського приватного підприємства " Техмет- Юг " (вул. Миру, 1,смт Воскресенське,Миколаївська обл., Миколаївський р-н,57210 32720193) до Головного управління ДПС у Миколаївській області (вул. Лягіна, 6,м. Миколаїв,54001 44104027) Державної податкової служби України (пл. Львівська, 8,м. Київ,04053 43005393) Головного управління ДПС у Волинській області (Київський майдан, 4,м. Луцьк,Волинська область,43027 44106679) Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у у Волинській області (майдан Київський майдан, 4,м. Луцьк,Волинська обл., Луцький р-н,43027 44104027) задовольнити повністю.
2. Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрацiї податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному peєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Волинській області №7002415/32720193 від 05.07.2022 про відмову у реєстрації податкової накладної №9 від 31.01.2022.
3. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному peєстрі податкових накладних складену сільськогосподарським приватним підприємством "Техмет-Юг" (код ЄДРПОУ 32720193) податкову накладну № 9 вiд 31.01.2022 за датою її подання.
4. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, ідентифікаційний код 43005393) судовий збір у сумі 2684 (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири) гривень на користь сільськогосподарського приватного підприємства "Техмет-Юг" (вул. Миру, 1, Воскресенське, Миколаївський район, Миколаївська область, 57210, код ЄДРПОУ 32720193).
5. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Волинській області (Київський майдан, 4, Луцьк, Волинська область, 43027, код 44106679 ) на користь Сільськогосподарського приватного підприємства " Техмет- Юг " (вул. Миру, 1,смт Воскресенське,Миколаївська обл., Миколаївський р-н,57210 32720193) судові витрати в розмірі 2684 (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири).
6. Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Суддя В. В. Біоносенко
Рішення складено в повному обсязі 16.02.2024
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.02.2024 |
Оприлюднено | 19.02.2024 |
Номер документу | 117047650 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Біоносенко В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні