Рішення
від 22.01.2024 по справі 460/23169/23
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

22 січня 2024 року м. Рівне№460/23169/23

Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Дорошенко Н.О. за участю секретаря судового засідання Войтюк К.О. та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі:

позивача: представники адвокат Голуб В.М., Карпуша О.Д.,

відповідача: представник Охман Н.П., третьої особи на стороні відповідача: представник Ярмусь П.Д., Михалевич Д.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом

Приватне підприємство "Корецьавтотранс" доУправління інфраструктури та промисловості Рівненської обласної державної адміністрації третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Товариство з обмеженою відповідальністю "УКР-ПАС-ТРАНС" третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Філія "Рівненський державний обласний навчально-курсовий комбінат "Українського державного підприємства по обслуговуванню іноземних та вітчизняних автотранспортних засобів "Укрінтеравтосервіс" про визнання протиправним та скасування рішення, -В С Т А Н О В И В:

Приватне підприємство "Корецьавтотранс" (далі - ПП "Корецьавтотранс", позивач) в жовтні 2023 року звернулось до Рівненського окружного адміністративного суду з позовом до Управління інфраструктури та промисловості Рівненської обласної державної адміністрації (далі - відповідач) та за змістом позовних вимог просить:

визнати протиправним та скасувати рішення обласного комітету з проведення конкурсів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом загального користування, оформлене протоколом засідання № 3 від 01.08.2023, в частині визначення Товариства з обмеженою відповідальністю "Укр-Пас-Транс" переможцем конкурсу по об`єкту № 28 та визнання Приватного підприємства "Корецьавтотранс" претендентом, який за кількістю нарахованих балів посів друге місце по об`єкту № 28 (№ рейсів, маршрутів 14466-14471, назва маршруту "Рівне АС Соснове ч/з Гощу, 3 об.р.).

Обґрунтовуючи позов, позивач вказав, що Рівненською обласною державною адміністрацією було оголошено конкурс на право здійснення перевезення пасажирів на приміських та міжміських внутрішньообласних маршрутах загального користування на 01.08.2023, куди включено об`єкт № 28 (№ рейсів, маршрутів 14466-14471, назва маршруту "Рівне АС Соснове ч/з Гощу, 3 об.р.). Для участі в конкурсі позивач подав необхідні документи. За результатами засідання обласного комітету з проведення конкурсів прийнято рішення, оформлене протоколом від 01.08.2023 № 3, відповідно до якого переможцем конкурсу по об`єкту № 28 визначено Товариство з обмеженою відповідальністю "Укр-Пас-Транс".

Позивач таке рішення конкурсного комітету вважає протиправним, оскільки при нарахуванні балів за системою оцінки пропозицій перевізників-претендентів на об`єкт конкурсу № 28 відповідачем не враховано роботу позивача на визначеному організатором перевезень об`єкті конкурсу протягом усього строку дії попереднього дозволу (договору) як переможця попереднього конкурсу. Вказує, що 11.01.2017 між Управлінням інфраструктури та промисловості Рівненської обласної державної адміністрації та позивачем укладено договір № 1345 про організацію перевезень пасажирів на автомобільному маршруті загального користування на підставі протоколу засідання обласного комітету з проведення конкурсів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом № 4 від 27.12.2016 та наказу Управління інфраструктури та промисловості Рівненської обласної державної адміністрації № 1 від 10.01.2017. Предметом такого договору є здійснення позивачем перевезень пасажирів на регулярному(их) маршруті(ах) Рівне АС - Соснове ч/з Гощу, № 14342-14345; № 14466-14471, на період з 26.02.2017 по 25.02.2022.

У зв`язку з введенням в Україні воєнного стану з 24.02.2022, договір № 1345 від 11.01.2017, строк дії якого не закінчився станом на день введення воєнного стану в Україні, вважається таким, дію якого продовжено на період дії воєнного стану в Україні і протягом одного року з дня його припинення чи скасування (п. 4-1 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автомобільному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету міністрів України № 1081 від 03.12.2008, в редакції, чинній на день проведення конкурсу від 01.08.2023). За таких обставин позивач продовжував виконувати перевезення пасажирів на маршруті, який був виставлений організатором перевезень на конкурс з порушенням наведених норм чинного законодавства.

Не зважаючи на це, при нарахуванні балів за системою оцінки пропозицій перевізників-претендентів на об`єкт конкурсу № 28 відповідачем не нараховано позивачу 10 балів за роботу на визначеному організатором перевезень об`єкті конкурсу протягом усього строку дії попереднього дозволу (договору) як переможця попереднього конкурсу. Сумарна кількість балів, нарахована позивачу, становить 15 балів, що на 10 балів менше від реальних показників, які мали оцінюватись конкурсним комітетом. Враховуючи, що іншому перевізнику-претенденту Товариству з обмеженою відповідальністю "Укр-Пас-Транс" нараховано 21 бал, тому визначення його переможцем конкурсу, який за кількістю нарахованих балів посів перше місце на об`єкті № 28, не можна вважати правомірним. Окрім цього, позивач вказав на процедурне порушення під час засідання конкурсного комітету, оскільки представнику позивача не було надано можливості обґрунтування запропонованих ним конкурсних пропозицій, обговорення яких відбувалося на закритому засіданні комітету.

З наведених підстав представник позивача просить вищевказане рішення конкурсного комітету від 01.08.2023 в частині об`єкту конкурсу № 28 визнати протиправним та скасувати та здійснити розподіл судових витрат.

Ухвалою від 06.10.2023 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі та вирішено її розгляд проводити за правилами загального позовного провадження. Залучено до участі у справі третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Товариство з обмеженою відповідальністю "Укр-Пас-Транс" (далі - третя особа-1 Товариство) та Філію "Рівненський державний обласний навчально-курсовий комбінат "Українського державного підприємства по обслуговуванню іноземних та вітчизняних автотранспортних засобів "Укрінтеравтосервіс" (далі - третя особа-2 Філія). Встановлено відповідачу строк для подання відзиву та третім особам строк для подання письмових пояснень відносно позову та відзиву. Призначено підготовче засідання на 01.11.2023.

Відповідач позов заперечив повністю з підстав, наведених у відзиві на позовну заяву. Зазначив, що 28.06.2023 на офіційному сайті Рівненської обласної державної адміністрації опубліковано оголошення про проведення 01 серпня 2023 року конкурсу серед автомобільних перевізників на право здійснення перевезення пасажирів на приміських та міжміських внутрішньообласних маршрутах загального користування. У вказаному оголошені оприлюднені обов`язкові та додаткові умови, яким повинен відповідати перевізник претендент по кожному з об`єктів конкурсу. На конкурс винесено 41 об`єкт по 61 маршрутах, які не виходять за межі території Рівненської області, в тому числі, маршрут "Рівне АС Соснове ч/з Гощу" (номери рейсів 14466-14471 (об`єкт № 28). Документи для участі у конкурсі 01 серпня 2023 року приймалися до 15:00 год. 13 липня 2023 року.

01 серпня 2023 року у присутності перевізників-претендентів, їх представників на засіданні обласного комітету були відкриті конверти претендентів з позначкою № 2 та оголошено перелік претендентів на відповідні об`єкти конкурсу.

На об`єкт конкурсу № 28 "Рівне АС Соснове ч/з Гощу" (номери рейсів 14466-14471) оголошено два перевізника-претендента: Приватне підприємство "Корецьтавтотранс" та Товариство з обмеженою відповідальністю "Укр-Пас-Транс". Конкурсні пропозиції вказаних перевізників-претендентів обговорені на закритому засіданні обласного комітету.

Відповідач вказав, що відповідно до пункту 42 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 грудня 2008 року № 1081 (далі Порядок проведення конкурсу) у разі коли на один з об`єктів конкурсу з перевезення пасажирів на внутрішньообласних маршрутах та маршрутах в межах території однієї територіальної громади претендує два або більше перевізники-претенденти, конкурсний комітет визначає переможця з використанням бальної системи оцінки пропозиції перевізників-претендентів та подає пропозиції організатору перевезень.

Зазначив, що відповідно до додатку 5 до Порядку проведення конкурсу затверджено Перелік показників нарахування балів за системою оцінки пропозицій автомобільних перевізників-претендентів.

Так, згідно з Переліком показників +15 балів (пункт 10 Переліку показників) нараховуються перевізнику-претенденту за наявність матеріальної-технічної бази, на якій забезпечується проведення медичного огляду водіїв, їх стажування та інструктажі, а також огляд технічного стану автобусів та їх зберігання у разі розміщення такої базі на відстані не більш як 20 кілометрів від місця формування рейсу.

По об`єкту № 28 обидва претенденти (ПП "Корецьавтотранс", ТОВ "Укр-Пас-Транс") отримали по 15 балів за даним показником.

Крім того, ТОВ "Укр-Пас-Транс" було нараховано по 3 бали (пункт 2 Переліку показників) за кожний запропонований транспортний засіб, що має рівень екологічності Євро-3 (разом 6 балів) (дане нарахування позивачем не оскаржується).

Відтак, за результатами оцінки пропозицій перевізників-претендентів за бальною системою ПП "Корецьавтотранс" отримав 15 балів, ТОВ "Укр-Пас-Транс" 21 бал.

Тому, конкурсним комітетом було прийнято рішення про внесення пропозицій організатору перевезень про визначення переможця конкурсу по об`єкту № 28 "Рівне АС Соснове ч/з Гощу" (номери рейсів 14466-14471) перевізника-претендента ТОВ "Укр-Пас-Транс". Рішення обласного комітету з проведення конкурсу оформлено протоколом від 01 серпня 2023 року № 3.

На підставі рішення конкурсного комітету організатором перевезень видано наказ від 08 серпня 2023 року № 17 "Про визнання перевізників-переможців конкурсу на перевезення пасажирів автомобільним транспортом загального користування", згідно з яким по об`єкту № 28 визнано перевізником переможцем ТОВ "Укр-Пас-Транс", а перевізником, що зайняв друге місце ПП "Корецьавтотранс".

Щодо рішення конкурсного комітету про ненарахування додаткових + 10 балів (пункт 1 Переліку показників) ПП "Корецьавтотранс" за роботу перевізника-претендента на визначеному організатором перевезень об`єкті конкурсу протягом усього строку попереднього дозволу (договору) як переможця попереднього конкурсу, то відповідач вважає, його правомірним з огляду на таке.

27 грудня 2016 року організатором перевезень проведено конкурс на перевезення пасажирів автомобільним транспортом загального користування, в якому, серед інших об`єктів був об`єкт № 20 "Рівне АС Соснове ч/з Гощу" (номери рейсів 14342-14345, 14466-14471).

За результатами цього конкурсу по об`єкту № 20 "Рівне АС Соснове ч/з Гощу" (номери рейсів 14342-14345, 14466-14471) переможцем визначено ПП "Корецьавтотранс", з яким укладено договір про організацію перевезень пасажирів на автобусному маршруті загального користування від 11 січня 2017 року № 1345 з терміном дії до 25 лютого 2022 року.

19 січня 2022 року управлінням оприлюднено оголошення про проведення конкурсу 11 березня 2022 року, серед об`єктів якого:

- об`єкт № 16 "Рівне АС Соснове ч/з Гощу" (номери рейсів 14342-14345);

- об`єкт № 17 "Рівне АС Соснове ч/з Гощу" (номери рейсів 14466-14471).

Тобто, 19 січня 2022 року організатором перевезень об`єкт № 20 "Рівне АС Соснове ч/з Гощу" (номери рейсів 14342-14345, 14466-14471) було розділено на два об`єкти: № 16 "Рівне АС Соснове ч/з Гощу" (номери рейсів 14342-14345) та № 17"Рівне АС Соснове ч/з Гощу" (номери рейсів 14466-14471).

Відповідач зауважив, що практика поділу об`єктів конкурсу на окремі маршрути застосовується тривалий час з метою унеможливлення надання незаконних переваг одному із перевізників по відношенню до інших, що призводить до створення нерівних умов, надання неправомірних пільг та переваг перевізнику, який був переможцем попереднього конкурсу, створення конкуренції між перевізниками.

Таку позицію Мінінфраструктури висловив у листі від 02 листопада 2022 року №7632/27/10-22.

Зазначив, що пунктом 1 Додатку № 5 до Порядку проведення конкурсу не передбачено нарахування додатково 10 балів за досвід на попередньому конкурсі, якщо перевізник має досвід на маршруті, який є частиною іншого виду об`єкту конкурсу та не є аналогічним об`єктом конкурсу, в порівнянні з попереднім об`єктом конкурсу, на якому перевізник був переможцем та здійснював перевезення. Також, пункт 1 Додатку № 5 до Порядку проведення конкурсу не містить формулювань "що є частиною нового об`єкту конкурсу" або "що входить до об`єкту конкурсу".

Оскільки об`єкт конкурсу є новим по відношенню до всіх перевізників і за ним раніше не проводилися конкурси, то і нарахування додаткових 10 балів перевізнику, який мав досвід роботи на іншому об`єкті конкурсу, є протиправним.

Враховуючи наведені у відзиві доводи та аргументи, відповідач просив відмовити в позові повністю.

Третя особа-1 Товариство подало письмове пояснення, підтримавши позицію відповідача. Вважає, що рішення конкурсного комітету в оскарженій частині прийняте правомірно та обґрунтовано.

Твердження Позивача про ненарахування додаткових 10 балів за роботу перевізника на визначеному організатором перевезень об`єкті конкурсу протягом усього строку дії попереднього дозволу (договору) як переможця попереднього конкурсу, є хибними. Необхідно визначити чи здійснював обслуговування перевізник-претендент на визначеному організатором перевезень об`єкті конкурсу протягом усього строку дії попереднього дозволу (договору) як переможець попереднього конкурсу.

11.07.2017 між ПП «Корецьавтотранс» та Управлінням інфраструктури та промисловості Рівненської обласної державної адміністрації було укладено договір №1345, предметом якого є здійснення позивачем перевезень пасажирів на регулярному маршруті «Рівне АС Соснове ч/з Гощу», №14342-14345, №14466-14471.

Тобто, перевізник ПП «Корецьавтотранс» здійснював перевезення пасажирів автобусами загального користування по маршруті «Рівне АС Соснове ч/з Гощу», який включав два рейси: №14342-14345 та №14466-14471. Проте, Організатором конкурсу було розділено даний маршрут, і об`єкт №28 «Рівне АС Соснове ч/з Гощу» №14466-14471 є новим та іншим, ніж той, що здійснював позивач.

Таким чином, для нарахування додаткових балів позивачу за показником "Робота перевізника-претендента на визначеному організатором перевезень об`єкті конкурсу протягом усього строку дії попереднього дозволу (договору) як переможця попереднього конкурсу" не було підстав, а отже Конкурсний комітет в цій частині нарахування балів учасникам конкурсу діяв в межах чинного законодавства України.

В обґрунтування своєї позиції третя особа-1 Товариство покликається до правової позиції Касаційного адміністративного суду у постанові від 07.07.2022 у справі № 300/3947/20.

За наведеного, вважає відсутніми підстави для задоволення позову.

Третя особа-2 Філія письмових пояснень на позов та відзив не подав. За змістом усних пояснень, повністю підтримав позицію відповідача, наведену у відзиві. Спірне рішення конкурсного комітету вважає правомірним.

Протокольною ухвалою від 01.11.2023 підготовче засідання відкладено до 20.11.2023.

Протокольною ухвалою від 20.11.2023 закрито підготовче провадження у справі та призначено справу до судового розгляду по суті на 06.12.2023.

В судовому засіданні 06.12.2023 представники сторін та третіх осіб повністю підтримали свої доводи та аргументи з підстав, наведених в заявах по суті справи.

Заслухавши пояснення учасників справи, перевіривши їх дослідженими доказами, суд встановив та врахував такі фактичні обставини справи.

Рівненською обласною державною адміністрацією 28.06.2023 на офіційному веб-сайті оприлюднено оголошення про проведення 01 серпня 2023 року конкурсу серед автомобільних перевізників на право здійснення перевезення пасажирів на приміських та міжміських внутрішньообласних маршрутах загального користування.

На конкурс винесено 41 об`єкт по 61 маршрутах, які не виходять за межі території Рівненської області, в тому числі, маршрут "Рівне АС Соснове ч/з Гощу" (номери рейсів 14466-14471 (об`єкт № 28).

Термін подачі документів для участі у конкурсі 01.08.2023 визначено до 15:00 год. 13.07.2023 (а.с. 8-9).

Зі змісту витягу з протоколу № 3 від 01.08.2023 засідання обласного комітету з проведення конкурсів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом загального користування встановлено таке.

В присутності представників перевізників-претендентів були відкриті конверти претендентів з позначкою № 2 та оголошено перелік претендентів на відповідні об`єкти. Оголошено перерву для підготовки робочим органом матеріалів, необхідних для розгляду конкурсних пропозицій перевізників-претендентів. Після завершення перерви в засіданні комітету перейшли до розгляду конкурсних пропозицій. Розглянули конкурсні пропозиції перевізників-претендентів ПП "Корецьтавтотранс" та ТОВ "Укр-Пас-Транс"в присутності їх представників на об`єкт № 28 "Рівне АС Соснове ч/з Гощу" (номери 14466-14471), 3 об. р. На закритому засіданні комітету обговорили конкурсні пропозиції.

Відповідно до пункту 42 Порядку проведення конкурсу у разі коли на один з об`єктів конкурсу з перевезення пасажирів на внутрішньообласних маршрутах та маршрутах в межах території однієї територіальної громади претендує два або більше перевізники-претенденти, конкурсний комітет визначає переможця з використанням бальної системи оцінки пропозиції перевізників-претендентів та подає пропозиції організатору перевезень.

Сумарна кількість балів згідно переліку показників нарахування балів за системою оцінки пропозицій перевізників-претендентів становить: ПП "Корецьавтотранс" 15 балів, ТОВ "Укр-Пас-Транс" 21 бал, що є підставою для визначення переможця конкурсу.

Конкурсним комітетом прийнято рішення про визначення переможцем конкурсу ТОВ "Укр-Пас-Транс", який за кількістю нарахованих балів посів перше місце по об`єкту № 28. Претендентом, який за результатами конкурсу по об`єкту № 28 посів друге місце, визначено ПП "Корецьавтотранс" (а.с. 5-6).

Суд встановив, що згідно з Переліком показників нарахування балів за системою оцінки пропозицій перевізників-претендендів на об`єкт конкурсу № 28 претендентам ПП "Корецьавтотранс" та ТОВ "Укр-Пас-Транс" нараховано +15 балів (пункт 10 Переліку показників) за наявність матеріальної-технічної бази, на якій забезпечується проведення медичного огляду водіїв, їх стажування та інструктажі, а також огляд технічного стану автобусів та їх зберігання у разі розміщення такої бази на відстані не більш як 20 кілометрів від місця формування рейсу.

Крім цього, ТОВ "Укр-Пас-Транс" було нараховано по 3 бали (пункт 2 Переліку показників) за кожний запропонований транспортний засіб, що має рівень екологічності Євро-3 (разом 6 балів).

Отже, суд встановив, що за результатами оцінки пропозицій перевізників-претендентів за бальною системою ПП "Корецьавтотранс" отримав 15 балів, ТОВ "Укр-Пас-Транс" 21 бал по об`єкту № 28 (а.с. 7).

На підставі рішення конкурсного комітету Управлінням інфраструктури та промисловості Рівненської обласної державної адміністрації видано наказ № 17 від 08.08.2023 "Про визнання перевізників-переможців конкурсу на перевезення пасажирів автомобільним транспортом загального користування", згідно з яким по об`єкту № 28 визнано перевізником переможцем ТОВ "Укр-Пас-Транс", а перевізником, що зайняв друге місце ПП "Корецьавтотранс" (а.с. 33-35).

Не погоджуючись з рішенням обласного комітету з проведення конкурсів в частині визначення переможця конкурсу по об`єкту № 28 та вважаючи свої права порушеними внаслідок ненарахування додаткових +10 балів ПП "Корецьавтотранс" за роботу перевізника-претендента на визначеному організатором перевезень об`єкті конкурсу протягом усього строку попереднього дозволу (договору) як переможця попереднього конкурсу, позивач звернувся з цим позовом до суду.

При вирішенні цього публічно-правового спору суд враховує такі релевантні джерела права.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 7 Закону України "Про автомобільний транспорт" від 05.04.2001 № 2344-III (далі Закон № 2344-III), в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин, встановлено, що організація пасажирських перевезень на міжміських і приміських автобусних маршрутах загального користування, що проходять територією двох або більше територіальних громад та не виходять за межі території області, покладається на обласні державні адміністрації.

Відповідно до статті 43 Закону № 2344-III визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюються виключно на конкурсних засадах. Об`єктом конкурсу можуть бути: маршрут (кілька маршрутів), оборотний рейс (кілька оборотних рейсів).

Згідно з частиною першою статті 44 Закону № 2344-III організація проведення конкурсу та визначення умов перевезень покладаються на органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.

Відповідно до розпорядження голови Рівненської обласної державної адміністрації від 02.09.2019 № 765 "Про організацію пасажирських перевезень на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування" на Управління інфраструктури та промисловості Рівненської обласної державної адміністрації покладені обов`язки, серед іншого, щодо проведення конкурсів на перевезення пасажирів на внутрішньообласних автобусних маршрутах загального користування та визначення умов перевезень; укладення договору із автомобільним перевізником переможцем конкурсу на право здійснення перевезень пасажирів на приміських та міжміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території області, та контролю за виконанням умов договору.

Згідно з ч. 12 ст. 44 Закону № 2344-III для підготовки та проведення конкурсу органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування утворюють конкурсний комітет, до складу якого входять представники відповідних органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, та територіальних органів Національної поліції, а також громадських організацій у сфері автомобільного транспорту.

Порядок проведення конкурсів визначає Кабінет Міністрів України (ч. 15 ст. 44 Закону № 2344-III).

Відповідно до статті 45 Закону № 2344-III у конкурсі на визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування можуть брати участь автомобільні перевізники, які мають ліцензію на той вид послуг, що виносять на конкурс, на законних підставах використовують у достатній кількості сертифіковані автобуси відповідного класу, відповідають вимогам, викладеним у статті 34 цього Закону.

Частина друга статті 45 Закону№ 2344-III визначає виключний перелік автомобільних перевізників, які до участі в конкурсі не допускаються, а саме:

визнані банкрутами або щодо яких порушено справу про банкрутство чи ліквідацію як суб`єкта господарювання;

подали до участі в конкурсі документи, що містять недостовірну інформацію;

не відповідають вимогам статті 34 цього Закону;

передбачають використовувати на маршрутах автобуси, переобладнані з вантажних транспортних засобів.

Згідно зі статтею 46 Закону № 2344-III для участі в конкурсі на перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування автомобільний перевізник подає конкурсному комітету такі документи:

заяву претендента встановленого зразка із зазначенням автобусного маршруту загального користування, на якому має намір працювати претендент;

відомості за підписом суб`єкта господарювання про автобуси, які будуть використовуватися на автобусному маршруті із зазначенням підстав для їх використання перевізником;

відомості про додаткові умови обслуговування маршруту;

документи, що підтверджують внесення плати за участь у конкурсі.

Постановою Кабінету Міністрів України від 03 грудня 2008 року № 1081 затверджено Порядок проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування (далі Порядок проведення конкурсу).

Порядок проведення конкурсу визначає процедуру підготовки та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, що виходять за межі території області, на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, що проходять територією двох або більше територіальних громад та не виходять за межі області, на міських, приміських та міжміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі однієї територіальної громади.

За правилами пункту 42 Порядку проведення конкурсу у разі коли на один з об`єктів конкурсу з перевезення пасажирів на внутрішньообласних маршрутах та маршрутах в межах території однієї територіальної громади претендує два або більше перевізники-претенденти, конкурсний комітет визначає переможця з використанням бальної системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів та подає пропозиції організатору перевезень.

Відповідно до додатку 5 до Порядку проведення конкурсу затверджено Перелік показників нарахування балів за системою оцінки пропозицій автомобільних перевізників-претендентів.

Згідно з пунктом 10 Переліку показників +15 балів нараховуються перевізнику-претенденту за наявність матеріальної-технічної бази, на якій забезпечується проведення медичного огляду водіїв, їх стажування та інструктажі, а також огляд технічного стану автобусів та їх зберігання у разі розміщення такої базі на відстані не більш як 20 кілометрів від місця формування рейсу.

Як встановлено судом, по об`єкту № 28 обидва претенденти (ПП "Корецьавтотранс", ТОВ "Укр-Пас-Транс") отримали по 15 балів за таким показником.

Також ТОВ "Укр-Пас-Транс" було нараховано по 3 бали (пункт 2 Переліку показників) за кожний запропонований транспортний засіб, що має рівень екологічності Євро-3 (разом 6 балів). Правомірність такого нарахування не є спірною.

Пунктом 1 Переліку показників нарахування балів встановлено, що +10 балів нараховується перевізнику у разі роботи перевізника-претендента на визначеному організатором перевезень об`єкті конкурсу протягом усього строку дії дозволу (договору) як переможця попереднього конкурсу.

Отже, для правильного вирішення цього публічно-правового спору суду належить дати відповідь на питання: 1) чи працював перевізник-претендент ПП "Корецьавтотранс" на визначеному організатором перевезень об`єкті конкурсу протягом усього строку дії дозволу (договору) як переможець попереднього конкурсу; 2) чи були наявні підстави для нарахування +10 балів ПП "Корецьавтотранс" як перевізнику-претенденту по об`єкту № 28 під час проведення конкурсу 01.08.2023.

Позиція відповідача в спірній ситуації ґрунтується на двох аспектах: 1) позивач не був переможцем попереднього конкурсу по об`єкту № 28, та 2) об`єкт № 28 для участі в конкурсі 01.08.2023 є новим.

Суд враховує, що відповідно до пункту 6 Порядку проведення конкурсу об`єктом конкурсу може бути:

- маршрут (кілька маршрутів) та/або оборотний рейс (кілька оборотних рейсів) міжміського автобусного сполучення;

- маршрут (кілька маршрутів) міського або приміського автобусного сполучення;

- сукупність оборотних рейсів міського або приміського автобусного сполучення за умови, що кількість таких рейсів на об`єктів конкурсу становить не менше як 50 на день;

- сукупність маршрутів приміського та маршрутів або оборотних рейсів міжміського сполучення.

Матеріалами справи стверджено, що 27.12.2016 організатором перевезень проведено конкурс на перевезення пасажирів автомобільним транспортом загального користування, в якому, серед інших об`єктів був об`єкт № 20 "Рівне АС Соснове ч/з Гощу" (номери рейсів 14342-14345, 14466-14471) 5 об. р. (а.с. 36-37).

За результатами такого конкурсу по об`єкту № 20 "Рівне АС Соснове ч/з Гощу" (номери рейсів 14342-14345, 14466-14471) переможцем визначено ПП "Корецьавтотранс", з яким укладено договір про організацію перевезень пасажирів на автобусному маршруті загального користування від 11.01.2017 № 1345 з терміном дії до 25.02.2022 (а.с. 10-12).

Суд встановив, що згідно з означеним договором п`ять оборотних рейсів за маршрутом "Рівне АС Соснове ч/з Гощу" номери рейсів 14342-14345, 14466-14471 складають такі рейси:

14342-14343, 14344-14345 (два оборотні рейси)

14466-14467, 14468-14469, 14470-14471 (три оборотні рейси).

Договір або дозвіл може бути достроково розірвано (анульовано) організатором перевезень в частині відносин щодо обслуговування усього (усіх) маршруту (маршрутів) та/або виконання окремих рейсів з підстав, визначених законодавством (абз.10 п. 53 Порядку проведення конкурсу).

Позивач ствердив, а відповідач не спростував, що в період усього строку дії договору від 11.01.2017 № 1345 перевізник ПП "Корецьавтотранс", як переможець конкурсу, проведеного 27.12.2016, здійснював перевезення на маршруті "Рівне АС Соснове ч/з Гощу" номери рейсів 14342-14345, 14466-14471. Такий договір достроково розірваний (анульований) не був. Докази невиконання чи неналежного виконання перевізником зобов`язань за договором в матеріалах судової справи відсутні.

За таких обставин, суд вважає, що матеріалами судової справи підтверджується, що перевізник ПП "Корецьавтотранс", як переможець конкурсу, проведеного 27.12.2016, здійснював перевезення на маршруті "Рівне АС Соснове ч/з Гощу" номери рейсів 14342-14345, 14466-14471, впродовж усього строку дії договору, до закінчення строку його дії (25.02.2022).

За правилами, встановленими абз. 11 п. 53 Порядку проведення конкурсу, організатор перевезень зобов`язаний провести конкурс не пізніше ніж за 45 календарних днів до дня закінчення строку дії договору або дозволу, укладеного (виданого) попередньому переможцю конкурсу. У такому разі дія договору або дозволу, укладеного (виданого) за результатами конкурсу, починається після закінчення строку дії договору або дозволу на перевезення укладеного (виданого) відповідно до результатів попереднього конкурсу на цьому об`єкті.

З матеріалів справи вбачається, що у встановлений Порядком проведення конкурсу строк організатор перевезень не провів новий конкурс.

Так, суд встановив, що 19.01.2022 управлінням інфраструктури та промисловості Рівненської обласної державної адміністрації оприлюднено оголошення про проведення конкурсу 11.03.2022, серед об`єктів якого:

- об`єкт № 16 "Рівне АС Соснове ч/з Гощу" (номери рейсів 14342-14345), 2 об.р.;

- об`єкт № 17 "Рівне АС Соснове ч/з Гощу" (номери рейсів 14466-14471), 3 об.р. (а.с. 38-39).

Отже, суд встановив, що 19.01.2022 організатором перевезень об`єкт № 20 (з попереднього конкурсу) "Рівне АС - Соснове ч/з Гощу" (номери рейсів 14342-14345, 14466-14471) було розділено на два об`єкти: № 16 "Рівне АС Соснове ч/з Гощу" (номери рейсів 14342-14345) та № 17 "Рівне АС Соснове ч/з Гощу" (номери рейсів 14466-14471).

Водночас, суд констатує, що маршрут перевезення ("Рівне АС - Соснове ч/з Гощу"), номери рейсів: 14342-14345, 14466-14471, а також кількість оборотних рейсів (відповідно два та три, загалом на маршруті - п`ять) - залишилися незмінними, такими ж, як і були до поділу об`єкту попереднього конкурсу на два об`єкти.

Співставленням умов конкурсу, проведеного 27.12.2016 по об`єкту № 20 в частині номерів рейсів 14342-14345 (а.с. 36-37), та умов конкурсу, оголошеного на 11.03.2022 по об`єкту № 16 номери рейсів 14342-14345 (а.с. 38-39) встановлено:

1) протяжність маршруту залишилась незмінною і становить 70,0 км;

2) час відправлення з кінцевих пунктів залишився незмінним: 08:45 (11:10), 16:10 (19:10);

3) час прибуття до кінцевих пунктів залишився незмінним: 10:20 (12:45), 17:45 (20:45);

4) періодичність здійснення перевезень залишилась незмінною: щоденно.

Співставленням умов конкурсу, проведеного 27.12.2016 по об`єкту № 20 в частині номерів рейсів 14466-14471 (а.с. 36-37), та умов конкурсу, оголошеного на 11.03.2022 по об`єкту № 17 номери рейсів 14466-14471 (а.с. 38-39) встановлено:

1) протяжність маршруту залишилась незмінною і становить 70,0/76,0 км;

2) час відправлення з кінцевих пунктів залишився незмінним: 06:50 (09:15), 13:00 (15:55), 17:45 (20:00);

3) час прибуття до кінцевих пунктів залишився незмінним: 08:30 (10:55), 14:40 (17:35), 19:15 (21:30);

4) періодичність здійснення перевезень залишилась незмінною: щоденно.

З огляду на встановлений повний збіг всіх істотних умов перевезень, суд доходить висновку, що матеріалами судової справи підтверджено тотожність об`єкту конкурсу № 20 номери рейсів 14332-14345, 14466-14471 (проведеного 27.12.2016) та сукупно об`єктів № 16 номери рейсів 14332-14345 та № 17 номерів рейсів 14466-14471 (оголошеного на 11.03.2022).

З матеріалів справи встановлено і сторони не заперечують, що конкурс на перевезення пасажирів 11.03.2022 не відбувся, у зв`язку із прийняттям Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", затвердженого Законом України від 24.02.2022 № 2102-ІХ.

Постановою Кабінету Міністрів України № 512 від 29.04.2022 (набрала чинності 06.05.2022) Порядок проведення конкурсу доповнено пунктом 4-1, яким установлено, що договір або дозвіл, строк дії якого закінчується у період дії воєнного стану в Україні, вважається таким, дію якого продовжено на період дії воєнного стану в Україні і протягом одного року з дня його припинення чи скасування.

Продовження строку дії договору можливе за згодою сторін та за умови підтвердження автомобільним перевізником спроможності виконувати зобов`язання відповідно до укладеного з ним договору.

Позивач ствердив, що після закінчення 25.02.2022 строку дії договору № 1345 від 11.01.2017 він продовжував здійснювати перевезення на маршруті, визначеному таким договором, оскільки новий перевізник шляхом проведення конкурсу визначений не був, а з 06.05.2022 чинна редакція Порядку проведення конкурсу містила норму пункту 4-1, відповідно до якої договір або дозвіл, строк дії якого закінчується у період дії воєнного стану в Україні, вважається таким, дію якого продовжено на період дії воєнного стану в Україні і протягом одного року з дня його припинення чи скасування.

Доводи відповідача про те, що він не надавав згоди на продовження дії договору, а перевізник не підтвердив спроможності виконувати виконувати зобов`язання відповідно до укладеного з ним договору, суд оцінює критично та відхиляє, позаяк на підтвердження таких обставин відповідач не надав жодного доказу. Зокрема, в матеріалах справи відсутні документально підтверджені відомості, що перевезення за маршрутом не здійснювались взагалі, чи здійснювались іншими перевізниками. На наявність таких доказів відповідач не вказував.

Суд зауважує, що в матеріалах справи відсутні докази оприлюднення відповідачем у встановленому порядку оголошення про проведення конкурсу, який попередньо був оголошений на 11.03.2022 і не відбувся. Разом з тим, відповідач у відзиві ствердив, що оголошення про проведення конкурсу було опубліковане 21.12.2022, а конкурс був проведений 18.01.2023. Ця обставина у справі не є спірною.

При цьому, 17.01.2023 ПП "Корецьавтотранс" звернулось до голови конкурсного комітету листом (вхідний номер відповідача 53/0/23 від 17.01.2023), вказавши, що підприємством було подано матеріали на конкурс на право здійснення перевезення пасажирів на приміських та міжміських внутрішньообласних маршрутах загального користування, що мав відбутися 11.03.2022, на об`єкт № 17, автобус БАЗ А079.23 держ. номер НОМЕР_1 . На момент подачі документів автобус відповідав всім вимогам законодавства. За час, що пройшов, автобус використовувався для перевезення пасажирів і вийшов з ладу. У зв`язку з цим та коротким терміном підготовки до конкурсу неможливо замінити вказаний автобус на інший, ПП "Корецьавтотранс" просить перенести розгляд об`єкту № 17 на наступне засідання конкурсного комітету (а.с. 42, зворот).

Суд встановив, що відповідно до протоколу № 1 від 18.01.2023 засідання обласного конкурсного комітету по об`єкту № 16 "Рівне АС Соснове ч/з Гощу" (номери рейсів 14342-14345) переможцем визначено ПП "Корецьавтотранс", а об`єкт № 17 "Рівне АС Соснове ч/з Гощу" (номери рейсів 14466-14471) на засіданні обласного комітету не розглядався через надходження заяви ПП "Корецьавтотранс" (єдиного перевізника-претендента на цьому об`єкті) від 17.01.2023 про перенесення розгляду його конкурсних пропозицій з огляду на неготовність транспортного засобу (а.с. 51-57, 58-59).

Отже, за результатами конкурсу, проведеного 18.01.2023, переможець по об`єкту № 17 "Рівне АС Соснове ч/з Гощу" (номери рейсів 14466-14471) визначений не був, відповідно, договір з перевізником за результатами конкурсу по цьому об`єкту не укладався.

Також суд встановив, що наступний конкурс з перевезення пасажирів відбувся 16.03.2023, до об`єктів якого було включено об`єкт № 24 "Рівне АС Соснове ч/з Гощу" 3 об.р. (номери рейсів 14466-14471) (а.с. 40-41).

На цей об`єкт конкурсу подали конкурсні пропозиції два перевізники-претенденти: ПП "Корецьавтотранс" та ТОВ "Укр-Пас-Транс".

Наказом управління інфраструктури та промисловості Рівненської обласної державної адміністрації від 28.03.2023 № 10 за результатами конкурсу, який відбувся 16.03.2023, переможцем конкурсу по об`єкту № 24 визначено ТОВ "Укр-Пас-Трас"; скасовано рішення конкурсного комітету про визначення ПП "Корецьавтотранс" претендентом, який за результатами конкурсу 16.03.2023 зайняв друге місце по об`єкту № 24 "Рівне АС Соснове ч/з Гощу" (номери рейсів 14466-14471) (а.с. 44-46).

Матеріалами справи стверджено, що відповідачем з перевізником ТОВ "Укр-Пас-Транс" було укладено договір від 29.03.2023 № 1788 про організацію перевезень пасажирів на автобусному маршруті загального користування на період з 30.03.2023 по 29.03.2028 (а.с. 117-119).

Однак, в ході судового розгляду справи встановлено, що вищевказаний договір з ТОВ "Укр-Пас-Транс" було розірвано в односторонньому порядку з 31.03.2023 згідно з повідомленням управління інфраструктури та промисловості Рівненської обласної державної адміністрації № 287/0/23 від 31.03.2023; а наказом управління від 31.03.2023 № 11 було скасовано рішення обласного комітету з проведення конкурсів, оформлене протоколом засідання від 16.03.2023 № 2 в частині визначення ТОВ "Укр-Пас-Транс" переможцем конкурсу по об`єкту № 24 (а.с. 112-113, 114-116).

Отже, суд встановив, що й за результатами конкурсу, проведеного 16.03.2023, переможець по об`єкту № 24 "Рівне АС Соснове ч/з Гощу" 3 об.р. (номери рейсів 14466-14471) визначений не був, договір з перевізником за результатами конкурсу по цьому об`єкту також відсутній.

Досліджуючи хронологію обставин та учасників правовідносин щодо здійснення перевезень пасажирів за маршрутом "Рівне АС Соснове ч/з Гощу" 3 об.р. (номери рейсів 14466-14471), суд встановив, що 09.05.2023 ПП "Корецьавтотранс" звернувся до управління інфраструктури та промисловості Рівненської обласної державної адміністрації із заявою (вх. № 513/0/23 від 09.05.2023) про видачу тимчасового дозволу на перевезення пасажирів на цьому маршруті (а.с. 47).

10.05.2023 між управлінням інфраструктури та промисловості Рівненської обласної державної адміністрації (організатор) та ПП "Корецьавтотранс" (перевізник) укладено Договір № 0258/Т про організацію перевезень пасажирів на автобусному маршруті загального користування, на умовах якого позивач взяв на себе зобов`язання на здійснення перевезень пасажирів на регулярному маршруті "Рівне АС Соснове ч/з Гощу" ( 14466-14471) на період з 10.05.2023 по 09.08.2023 (а.с. 48-50).

За таких обставин, суд доходить висновку, що станом на дату проведення спірного конкурсу 01.08.2023 жоден інший перевізник, крім позивача, не був залучений відповідачем до обслуговування маршруту "Рівне АС Соснове ч/з Гощу" ( 14466-14471).

Співставленням умов конкурсу, проведеного 27.12.2016 по об`єкту № 20 в частині номерів рейсів 14466-14471 (а.с. 36-37), та умов конкурсу, проведеного 01.08.2023 по об`єкту № 28 номери рейсів 14466-14471 (а.с. 8-9) встановлено:

1) протяжність маршруту залишилась незмінною і становить 70,0/76,0 км;

2) час відправлення з кінцевих пунктів залишився незмінним: 06:50 (09:15), 13:00 (15:55), 17:45 (20:00);

3) час прибуття до кінцевих пунктів залишився незмінним: 08:30 (10:55), 14:40 (17:35), 19:15 (21:30);

4) періодичність здійснення перевезень залишилась незмінна: щоденно.

З огляду на встановлені обставини, суд вважає, що матеріалами судової справи підтверджено тотожність об`єкту конкурсу № 28 номери рейсів 14466-14471 (проведеного 01.08.2023) та об`єкту № 20 в частині номерів рейсів 14466-14471 (проведеного 27.12.2016). Такий висновок також підтверджується дослідженим судом паспортом автобусного маршруту "Рівне АС Соснове ч/з Гощу".

Сукупність встановлених судом обставин справи дає суду підстави дійти таких висновків.

1) В період часу з 27.12.2016 до 01.08.2023 відповідачем неодноразово оголошувалися конкурси на право здійснення перевезення пасажирів на внутрішньообласному маршруті загального користування "Рівне АС Соснове ч/з Гощу".

За результатами попереднього конкурсу, проведеного 27.12.2016, з переможцем конкурсу ПП "Корецьавтотранс" було укладено договір № 1345 від 11.01.2017 про організацію перевезень на цьому маршруті (номери рейсів 14342-14345; 14466-14471), всього п`ять оборотних рейсів, на період з 26.02.2017 по 25.02.2022. Протягом усього строку дії цього договору позивач здійснював перевезення на означеному маршруті.

2) На конкурс, оголошений на 11.03.2022, організатором було винесено той же самий маршрут "Рівне АС Соснове ч/з Гощу", ті ж самі рейси на маршруті, однак здійснено їх поділ на два об`єкти: номери рейсів 14342-14345 (два оборотних рейси) та номери рейсів 14466-14471 (три оборотних рейси). При цьому судом встановлено повну тотожність істотних умов перевезень по номерах рейсів на маршруті після їх розподілу з умовами перевезень на тому ж маршруті до поділу рейсів.

Оскільки за правилами статті 43 Закону України "Про автомбільний транспорт" об`єктом конкурсу можуть бути: маршрут (кілька маршрутів), оборотний рейс (кілька оборотних рейсів), суд вважає підставним виснувати про ідентичність об`єктів конкурсу на маршруті "Рівне АС Соснове ч/з Гощу" № 20 станом на 27.12.2016 та № 16 і № 17 (сукупно) станом на 11.03.2022. Не зважаючи на поділ одного об`єкта конкурсу на два, всі істотні умови такого перевезення збігалися.

3) Конкурс на перевезення, який був оголошений на 11.03.2022, не відбувся та був фактично проведений 18.01.2023, на який організатором були виставлені ті ж об`єкти (лише з іншою нумерацією). При цьому позивач був визначений переможцем конкурсу на перевезення пасажирів на маршруті "Рівне АС Соснове ч/з Гощу" номери рейсів 14342-14345 (два оборотних рейси), з подальшим укладенням договору на перевезення. В частині здійснення перевезень пасажирів на цьому ж маршруті номери рейсів 14466-14471 (три оборотних рейси) переможець визначений не був, договір на перевезення не укладався.

4) Результати конкурсу, проведеного 16.03.2023, в частині визначення переможця по об`єкту конкурсу на маршруті "Рівне АС Соснове ч/з Гощу" номери рейсів 14466-14471 (три оборотних рейси), були скасовані, договір на перевезення розірваний організатором в односторонньому порядку через один день після його укладення. Таким чином, жодні правові наслідки у вигляді визначення переможця конкурсу щодо такого об`єкта не виникли.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що в дослідженому періоді об`єктивно єдиним конкурсом, який мав наслідком визначення переможця на маршруті "Рівне АС Соснове ч/з Гощу" (номери рейсів 14342-14345; 14466-14471), був конкурс 27.12.2016. З позивачем як переможцем такого конкурсу був укладений договір на перевезення за цим маршрутом, і він здійснював перевезення впродовж всього строку дії договору по всіх номерах рейсів 14342-14345; 14466-14471. При цьому, жоден інший перевізник, крім позивача, не обслуговував жодного з усіх п`яти оборотних рейсів.

Розподіл в подальшому організатором конкурсу таких оборотних рейсів на одному маршруті не дає підстав для висновку, що об`єкт конкурсу став новим, позаяк всі істотні умови перевезення залишились незмінними.

Оскільки результати конкурсів 18.01.2023, 16.03.2023 не призвели до визначення переможця конкурсу та укладення з ним договору на перевезення за означеним маршрутом в частині номерів рейсів 14466-14471, суд вважає, що в контексті спірних правовідносин правильним буде висновок про те, що попереднім конкурсом слід вважати конкурс 27.12.2016, позаяк саме на ньому був визначений переможець по спірному маршруту в цілому, та, як наслідок, саме з позивачем був укладений договір на організацію перевезень.

Отже, суд вважає, що на спірному конкурсі 01.08.2023 позивач як переможець попереднього конкурсу, мав право на нарахування +10 балів за роботу на визначеному організатором перевезень об`єкті конкурсу протягом усього строку дії дозволу (договору) як переможець попереднього конкурсу.

Окремо суд зауважує, що в ході судового розгляду справи позивачем були спростовані доводи відповідача про те, що заявлені ПП "Корецьавтотранс" на конкурс транспортні засоби не були закріплені за підприємством, а також щодо наявності несплачених штрафів. Отже такі аргументи відповідача суд до уваги не бере, як безпідставні, необґрунтовані та такі, що не відповідають фактичним обставинам справи та не впливають на оцінку спірних правовідносин.

Окремо суд вважає необхідним критично оцінити доводи відповідача про те, що практика поділу об`єктів конкурсу на окремі маршрути застосовується тривалий час з метою унеможливлення надання незаконних переваг одному із перевізників по відношенню до інших, що призводить до створення нерівних умов, надання неправомірних пільг та переваг перевізнику, який був переможцем попереднього конкурсу, створення конкуренції між перевізниками.

З цього приводу суд зазначає, що така теза, висловлена в листі Мінінфраструктури від 02.11.2022 №7632/27/10-22 (а.с. 62), не ґрунтується на приписах чинного законодавства. Адже Уряд України, включивши до Порядку проведення конкурсу норму про надання додаткових балів перевізнику-претенденту за роботу на визначеному організатором перевезень об`єкті конкурсу протягом усього строку дії попереднього договору або дозволу як переможця попереднього конкурсу, очевидно прагнув підтримати та стимулювати такого суб`єкта господарювання до належного виконання зобов`язань за договором перевезення. Отже, визначена Порядком норма не може вважатися наданням незаконної переваги одному із перевізників по відношенню до інших. З точки зору законодавця, справедливий баланс інтересів учасників конкурсу в такому випадку досягається не за рахунок ненадання переможцю попереднього конкурсу додаткових балів за роботу на маршруті впродовж усього строку дії договору, а за рахунок подання іншими претендентами-перевізниками більш ефективних конкурсних пропозицій, зокрема, щодо наявності покращеної матеріально-технічної бази, транспортних засобів категорії Євро, обладнання для їх експлуатації на екологічно чистих видах палива, автобусів, пристосованих для перевезення осіб з інвалідністю і т.п. Кожен з таких показників оцінюється самостійно і дає можливість претенденту-перевізнику на конкурентних засадах змагатися за перемогу в конкурсі.

Натомість, нічим необґрунтований поділ організатором конкурсу об`єкта в межах одного й того ж затвердженого маршруту та існуючих номерів оборотних рейсів фактично спрямований на штучне створення умов, за яких перевізник, який здійснював перевезення на такому маршруті за попереднім договором, позбавляється права на нарахування додаткових балів за наявний досвід роботи, наданого Порядком проведення конкурсу.

Отже таку поведінку організатора конкурсу не можна вважати обґрунтованою та справедливою.

Верховний Суд у постановах від 28.05.2020 у справі № 816/4685/15, від 19.03.2020 у справі № 807/174/16, від 07.07.2022 у справі № 300/3947/20 надавав оцінку переліку показників нарахування балів, який був установлений додатком до Порядку ( у редакції, яка була чинна на час виникнення спірних правовідносин у вказаних справах), за змістом якого визначено можливість додаткового нарахування балів за роботу перевізника - переможця попереднього конкурсу не менше передбаченого договором (дозволом) строку на маршруті (маршрутах), що є об`єктом конкурсу.

Суд касаційної інстанції у вказаних справах виходив з того, що положеннями Порядку не передбачено нарахування балів за досвід на попередньому конкурсі, якщо перевізник має досвід на маршруті, який є частиною іншого виду об`єкту конкурсу та не є аналогічним об`єктом конкурсу, в порівнянні з попереднім об`єктом конкурсу, на якому перевізник був переможцем. Тобто нарахування додаткових балів перевізнику за досвід роботи на приміському маршруті, що є лише частиною об`єкту конкурсу, а не аналогічним об`єктом конкурсу, на якому перевізник мав попередній досвіт, суд вважав протиправним.

Разом з тим, суд звертає увагу на те, що обставини у справі, яка розглядається, є відмінними від обставин у вищевказаних справах, розглянутих судом касаційної інстанції. У всіх означених справах перевізник мав досвід роботи на маршруті, що є лише частиною об`єкту конкурсу. В таких справах різні об`єкти конкурсу були об`єднані в один, перевізник попередньо не здійснював перевезень на всьому маршруті, який є об`єктом конкурсу, а лише на його частині (одному з попередніх маршрутів), і при цьому претендував на нарахування додаткових балів за попередню роботу. Тому висновок щодо безпідставності нарахування за такий досвід роботи додаткових балів є цілком обґрунтованим та логічним.

Натомість у справі, що розглядається, позивач має досвід роботи не на частині об`єкта конкурсу, а на такому об`єкті в цілому, адже, як встановлено судом, на маршруті "Рівне АС - Соснове ч/з Гощу" (№ 14342-14345; № 14466-14471) саме позивач здійснював перевезення впродовж всього строку дії договору як переможець попереднього конкурсу, в тім числі й рейсів № 14466-14471, які на тому ж маршруті виставлені організатором перевезень на спірний конкурс як окремий об`єкт. Отже законних підстав для неврахування позивачу наявного в нього досвіду роботи на такому об`єкті конкурсу немає.

Проаналізувавши основні та вагомі доводи та аргументи учасників справи, за результатами судового розгляду адміністративної справи суд дійшов висновку, що в межах спірних правовідносин поведінка відповідача ґрунтується на помилковому тлумаченні законодавчих норм, не відповідає встановленим статтею 2 КАС України критеріям добросовісності, обґрунтованості та розсудливості, отже є протиправною.

З огляду на наведене, суд вважає, що порушені права та законні інтереси позивача підлягають судовому захисту шляхом визнання протиправним та скасування спірного рішення обласного конкурсного комітету з проведення конкурсів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом загального користування в оскарженій частині.

Отже позов слід задовольнити повністю.

Враховуючи результати судового розгляду, документально підтверджені судові витрати по сплаті судового збору суд присуджує на користь позивача відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України.

Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В :

Позов Приватного підприємства "Корецьавтотранс" до Управління інфраструктури та промисловості Рівненської обласної державної адміністрації, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Філія "Рівненський державний обласний навчально-курсовий комбінат "Українського державного підприємства по обслуговуванню іноземних та вітчизняних автотранспортних засобів "Укрінтеравтосервіс", третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Товариство з обмеженою відповідальністю "УКР-ПАС-ТРАНС" про визнання протиправним та скасування рішення задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення обласного комітету з проведення конкурсів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом загального користування, оформлене протоколом засідання № 3 від 01.08.2023, в частині визначення Товариства з обмеженою відповідальністю "УКР-ПАС-ТРАНС" переможцем конкурсу по об`єкту № 28 та визнання Приватного підприємства "Корецьавтотранс" претендентом, який за кількістю нарахованих балів посів друге місце по об`єкту № 28 (№ рейсів, маршрутів 14466-14471, назва маршруту "Рівне АС Соснове ч/з Гощу, 3 об.р.).

Стягнути на користь Приватного підприємства "Корецьавтотранс" за рахунок бюджетних асигнувань Управління інфраструктури та промисловості Рівненської обласної державної адміністрації судові витрати по сплаті судового збору в сумі 2684,00 грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Учасники справи:

Позивач - Приватне підприємство "Корецьавтотранс" (вул. Київська, 108-В,м. Рівне,Рівненська обл., Рівненський р-н,33012, ЄДРПОУ/РНОКПП 32863951)

Відповідач - Управління інфраструктури та промисловості Рівненської обласної державної адміністрації (майдан Просвіти, 1,м. Рівне,Рівненська обл., Рівненський р-н,33013, ЄДРПОУ/РНОКПП 22585573)

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Товариство з обмеженою відповідальністю "УКР-ПАС-ТРАНС" Адреса: вул. Коцюбинського, 6, с. Рогачів, Рівненський район, Рівненська область, 35330; код ЄДРПОУ 38165862.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Філія "Рівненський державний обласний навчально-курсовий комбінат "Українського державного підприємства по обслуговуванню іноземних та вітчизняних автотранспортних засобів "Укрінтеравтосервіс" Адреса: вул. Відінська, 7, м. Рівне, 33027; код ЄДРПОУ ВП 38758107.

Повний текст рішення складений 15 лютого 2024 року

Суддя Н.О. Дорошенко

Дата ухвалення рішення22.01.2024
Оприлюднено19.02.2024
Номер документу117048139
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування рішення

Судовий реєстр по справі —460/23169/23

Ухвала від 17.05.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Ухвала від 29.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Ухвала від 22.03.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Рішення від 22.01.2024

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Н.О. Дорошенко

Рішення від 22.01.2024

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Н.О. Дорошенко

Ухвала від 06.10.2023

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Н.О. Дорошенко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні