Постанова
від 12.10.2010 по справі 2а-12998/10/1/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

12.10.10 Справа №2а-12998/10/1/0170

о 17-24 годині м. Сімфе рополь

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки К рим у складі головуючого суд ді Трещової О.Р., суддів Цигано вої Г.Ю., Кудряшової А.М., при сек ретарі судового засідання Ду бініній А.В., за участі предста вників сторін:

від позивача - Чакіна П.О ., Пономарчука М.В.,

від відповідача - Хорош аєва Є.С.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Ялт инської міської організації Політичної партії "Сильна Україна" до Ялтинської міс ької виборчої комісії про ви знання протиправною та скасу вання постанови, спонукання до виконання певних дій

Суть спору: Ялтинська міськ а організація Політичної пар тії "Сильна Україна" (далі - позивач) звернулась до адмін істративного суду із позовом до Ялтинської міської вибор чої комісії (далі - відповідач ) про визнання протиправною т а скасування постанови №122 про відмову у реєстрації кандид ата у депутати в одномандатн ому мажоритарному виборчому окрузі №11 по виборах депутаті в Ялтинської міської ради ві д Ялтинської міської організ ації Політичної партії "Сил ьна Україна" - ОСОБА_5; з обов'язання розглянути заяву про висування та реєстрацію кандидата у депутати в одном андатному мажоритарному виб орчому окрузі №11 з виборів деп утатів Ялтинської міської ра ди Автономної Республіки Кри м ОСОБА_5; зобов'язання зар еєструвати ОСОБА_5 кандид атом у депутати Ялтинської м іської ради в одномандатному мажоритарному виборчому окр узі №11 від Ялтинської міської організації Політичної парт ії "Сильна Україна".

Позов засновано на положен нях ст. ст. 39, 44 Закону України ві д 10.07.2010 року №2487-VI "Про вибори депу татів Верховної Ради Автоном ної Республіки Крим, місцеви х рад та сільських, селищних, м іських голів" (із змінами і доп овненнями, внесеними Законом України від 30 серпня 2010 року №249 1-VI, далі - Закон про вибори депу татів місцевих рад) та мотиво вано безпідставністю прийня того відповідачем рішення пр о відмову у реєстрації канди дата у депутати від позивача .

Ухвалами окружного адміні стративного суду АРК від 11.10.2010 р оку відкрито провадження по справі, витребувані докази у відповідача, закінчено підг отовче провадження та справу призначено до судового розг ляду.

В судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мав, надав пояснення по суті с прави та зазначив, що відпові дач безпідставно відмовив у реєстрації кандидатом в депу тати ОСОБА_5, а тому вказан а постанова підлягає скасува нню, а заява має бути повторно розглянута відповідачем.

Представник відповідача в судовому засіданні проти по зову заперечував та пояснив, що рішення прийнято правомі рно, позивач погодився з ним, у сунув недоліки, зазначені в п останові та повторно звернув ся до виборчої комісії з нови м пакетом документів. Але за н аслідками повторного зверне ння рішення відповідачем не було прийнято, так як більшіс ть членів комісії утрималася від його прийняття.

Заслухавши представників сторін, дослідивши матеріали справи та оцінивши наявні у с праві докази, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Ялтинська міська організа ція Політичної партії "Силь на Україна" є юридичною осо бою, ідентифікаційний код 36973457 , і є структурним утворенням п олітичної партії, зареєстров аним Ялтинським міським упра влінням юстиції, свідоцтво п ро реєстрацію від 27 січня 2005 ро ку №89.

02.10.2010 року позивачем подано д о відповідача документи, пер едбачені ч. 1 ст. 38 Закону про ви бори депутатів місцевих рад, для реєстрації ОСОБА_5 ка ндидатом у депутати в однома ндатному мажоритарному вибо рчому окрузі №11 по виборах деп утатів Ялтинської міської ра ди, у тому числі:

- заява від 02.10.2010 року про реєст рацію кандидатом у депутати в одномандатному мажоритарн ому виборчому окрузі №11 з вибо рів депутатів Ялтинської міс ької ради АР Крим 31.10.2010р. ОСОБА _5, висунутого на зборах (конф еренції) Ялтинської міської організації Політичної парт ії "Сильна Україна", що від булася 01.10.2010 року.

- витяг з протоколу № 5 зборів Ялтинської міської організ ації Політичної партії "Сил ьна Україна" від 01.10.2010 року, ві дповідно до якого ОСОБА_5 був висунутий кандидатом у депутати в одномандатному ма жоритарному виборчому окруз і №11 з виборів депутатів Ялтин ської міської ради.

- автобіографія ОСОБА_5, с кладена власноруч 02.10.2010 року.

Постановою відповідача ві д 05 жовтня 2010 року №122 відмовлено у реєстрації ОСОБА_5 канд идатом у депутати Ялтинської міської ради, на підставі пор ушення пункту 5 частини 1 статт і 38 Закону про вибори депутаті в місцевих рад, а саме: невідпо відного оформлення документ ів (додана автобіографія не д ає підстав вважати її автобі ографією саме кандидата у де путати).

Повторно, 07.10.2010 року Ялтинськ ою міською організацією Полі тичної партії "Сильна Укр аїна" до Ялтинської міської в иборчої комісії подано заяву про реєстрацію кандидатом у депутати в одномандатному м ажоритарному виборчому окру зі №11 з виборів депутатів Ялти нської міської ради АР Крим 31. 10.2010р. ОСОБА_5, висунутого на зборах Ялтинської міської о рганізації Політичної парті ї "Сильна Україна", що відб улися 01.10.2010 року.

До зазначеної заяви був дод аний витяг з протоколу № 5 збор ів Ялтинської міської орган ізації Політичної партії "С ильна Україна" від 01.10.2010 року, відповідно до якого ОСОБА _5 був висунутий кандидатом у депутати в одномандатному мажоритарному виборчому окр узі №11 з виборів депутатів Ялт инської міської ради.

Крім того, до заяви повторно надана автобіографія кандид ата в депутати Ялтинської мі ської ради ОСОБА_5, складе на власноруч 06.10.2010 року.

Згідно із витягом з протоко лу №11 засідання Ялтинської мі ської виборчої комісії від 08.1 0.2010 року, повторно розглянувши заяву про реєстрацію кандид атом у депутати в одномандат ному мажоритарному виборчом у окрузі №11 з виборів депутаті в Ялтинської міської ради АР Крим 31.10.2010р. ОСОБА_5 та додан і документи, Ялтинська міськ а виборча комісія встановила їх відповідність вимогам За кону України “Про вибори деп утатів Верховної Ради Автоно мної Республіки Крим, місцев их рад та сільських, селищних , міських голів”. За результат ами голосування за проект по станови про реєстрацію ОСО БА_5 кандидатом у депутати з 17 присутніх на засіданні 3 чле на комісії проголосувало “за ”, 14 утримались, у зв' язку із ч им, рішення не прийнято.

Позивач не погодившись з по становою відповідача від 05 жо втня 2010 року №122, якою відмовлен о у реєстрації ОСОБА_5 кан дидатом у депутати Ялтинсько ї міської ради, позивач зверн увся до суду з вимогами про її скасування та зобов' язання відповідача повторно розгля нути документи, надані 02.10.2010 рок у та зобов' язати зареєструв ати ОСОБА_5 кандидатом у д епутати Ялтинської міської р ади.

При цьому позивачем не оска ржуються дії або рішення від повідача, що були прийняті пі сля надання повторних докуме нтів 07.10.2010 року.

Згідно вимог ст.19 Конституц ії України, органи державної влади та органи місцевого са моврядування, їх посадові ос оби зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважен ь та у спосіб, що передбачені К онституцією та законами Укра їни.

Оцінюючи правомірність ді й та рішень органу владних по вноважень суд керується крит еріями, закріпленими у статт і 2 КАС України, які певною мір ою відображають принципи адм іністративної процедури, які повинні дотримуватися при р еалізації дискреційних повн оважень владного суб' єкта., встановлюючи чи прийняті (вч инені) ним рішення (дії): 1) на пі дставі, у межах повноважень т а у спосіб, що передбачені Кон ституцією та законами Україн и; 2) з використанням повноваже ння з метою, з якою це повноваж ення надано; 3) обґрунтовано, т обто з урахуванням усіх обст авин, що мають значення для пр ийняття рішення (вчинення ді ї); 4) безсторонньо (неупередже но); 5) добросовісно; 6) розсудлив о; 7) з дотриманням принципу рі вності перед законом, запобі гаючи несправедливій дискри мінації; 8) пропорційно, зокрем а з дотриманням необхідного балансу між будь-якими неспр иятливими наслідками для пра в, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких сп рямоване це рішення (дія); 9) з ур ахуванням права особи на уча сть у процесі прийняття ріше ння; 10) своєчасно, тобто протяг ом розумного строку.

В частині позовних вимог пр о визнання незаконною постан ови відповідача №122 від 05.10.2010 рок у суд зазначає наступне.

Основні засади, організаці я і порядок проведення вибор ів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, р айонних у містах, сільських, с елищних рад (далі - депутати) т а сільських, селищних, міськи х голів визначені Законом Ук раїни “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Ре спубліки Крим, місцевих рад т а сільських, селищних, міськи х голів” від 10.07.2010 р. №2487-VI (далі Зак он).

Відповідно до ст. 41 Закону пр о вибори депутатів місцевих рад кандидати у депутати в од номандатному, одномандатном у мажоритарному виборчому ок рузі реєструються відповідн ою територіальною виборчою к омісією в разі дотримання ум ов, передбачених статтею 38 цьо го Закону.

Подання документів до відп овідної територіальної вибо рчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати в одно мандатному виборчому окрузі починається за 32 дні і закінч ується за 24 дні до дня виборів , а в одномандатному мажорита рному виборчому окрузі почин ається за 29 днів і закінчуєтьс я за 24 дні до дня виборів.

Прийом документів здійсню ється головою, заступником г олови, секретарем або іншим в изначеним комісією членом ви борчої комісії.

Особі, яка подала до відпові дної територіальної виборчо ї комісії зазначені у частин ах першій, третій статті 38 цьо го Закону документи, видаєть ся довідка із зазначенням да ти і часу прийняття документ ів та переліку прийнятих док ументів.

Територіальна виборча ком ісія не пізніш як на третій де нь з дня прийняття заяви про р еєстрацію кандидата у депута ти в одномандатному, одноман датному мажоритарному вибор чому окрузі та доданих до неї необхідних документів, але н е пізніш як за 23 дні до дня вибо рів приймає рішення про реєс трацію кандидата або про від мову в його реєстрації. Після спливу цього строку прийнят тя таких рішень не допускаєт ься.

Відмова у реєстрації канди дата у депутати в одномандат ному, одномандатному мажорит арному виборчому окрузі з пі дстав невідповідного оформл ення документів, передбачени х частинами першою, третьою с татті 38 цього Закону, не виклю чає повторного подання канди датом заяви про реєстрацію. Т ака заява з виправленими від повідно до вимог цього Закон у документами повинна бути п одана до територіальної вибо рчої комісії не пізніш як за 23 дні до дня виборів.

Остаточне рішення про реєс трацію кандидатів у депутати в одномандатному, одноманда тному мажоритарному виборчо му окрузі приймається терито ріальною виборчою комісією н е пізніш як за 22 дні до дня вибо рів.

Статтею 38 Закону про вибори депутатів місцевих рад вста новлені умови реєстрації ка ндидатів у депутати в однома ндатному, одномандатному маж оритарному виборчому окрузі .

Зокрема, вказаною нормою пе редбачено, що відповідна тер иторіальна виборча комісія р еєструє кандидата в депутати , висунутого місцевою органі зацією партії в одномандатно му, одномандатному мажоритар ному виборчому окрузі, за умо ви пред'явлення ним документ а, передбаченого частиною др угою статті 3 цього Закону, та отримання комісією таких док ументів:

1) заяви про реєстрацію канд идата в депутати, підписаної керівником місцевої організ ації партії та засвідченої п ечаткою місцевої організаці ї партії або організації ціє ї політичної партії вищого р івня;

2) копії свідоцтва про реєст рацію місцевої організації п артії;

3) витягу з протоколу зборів (конференції) місцевої орган ізації партії про висування кандидата в депутати. Витяг з протоколу повинен бути підп исаний керівником місцевої о рганізації партії та засвідч ений печаткою місцевої орган ізації партії або організаці ї цієї політичної партії вищ ого рівня;

4) заяви особи про згоду бало туватися кандидатом у депута ти від цієї місцевої організ ації партії та заяви про згод у на оприлюднення біографічн их відомостей у зв'язку з учас тю у місцевих виборах;

5) автобіографії кандидата в депутати, що обов'язково пови нна містити: прізвище, власне ім'я (усі власні імена) та по ба тькові (за наявності), число, м ісяць, рік і місце народження , громадянство, відомості про освіту, трудову діяльність, п осаду, місце роботи (заняття), громадську роботу (в тому чис лі на виборних посадах), парті йність, склад сім'ї, адресу міс ця проживання, контактний те лефон, відомості про наявніс ть чи відсутність судимості;

6) декларації про майно і дох оди кожного кандидата в депу тати за останній рік, термін з вітності щодо якого минув, за формою, затвердженою Мініст ерством фінансів України;

7) чотири фотографії кандида та у депутати розміром 4 x 6 сант иметрів.

Частинами 1, 2 статті 44 вказан ого Закону встановлено, що те риторіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації канд идата в депутати, кандидата н а посаду сільського, селищно го, міського голови в разі:

1) порушення встановленого ц им Законом порядку висування кандидата, в тому числі перев ищення встановленої частина ми третьою - сьомою статті 36 ць ого Закону кількості кандида тів у депутати, які можуть бут и висунуті у відповідному ви борчому окрузі;

2) відсутності передбачених цим Законом відомостей у док ументах, зазначених відповід но у статтях 37 - 39 цього Закону, а бо невідповідного оформленн я таких документів;

3) припинення громадянства У країни кандидата;

4) визнання судом кандидата недієздатним, набрання щодо нього законної сили обвинува льним вироком суду за вчинен ня умисного злочину;

5) виявлення територіальною виборчою комісією обставин, за яких особу не може бути обр ано депутатом або сільським, селищним, міським головою ві дповідно до статті 9 цього Зак ону.

Рішення про відмову в реєст рації кандидата повинно міст ити вичерпні підстави відмов и. Копія цього рішення надсил ається (видається) відповідн о представнику місцевої орга нізації партії, від якої вису нуті кандидати в депутати, ка ндидату в депутати сільської , селищної ради або кандидату на посаду сільського, селищн ого, міського голови чи його д овіреній особі в строки, визн ачені частиною дев'ятою стат ті 40, частиною четвертою статт і 41, частиною четвертою статті 42 цього Закону.

Оцінюючи зазначені позива чем підстави для відмови у ре єстрації кандидата у депутат и, висунутого позивачем, суд в становив наступне.

Підставою відмови у реєстр ації кандидатом у депутати Я лтинської міської ради ОСО БА_5 стало те, що додана автоб іографія не дає підстав вваж ати її автобіографією кандид ата у депутати.

Суд звертає увагу на те, що б ільш чітких вимог до заповне ння автобіографії кандидата у депутати місцевої ради, ніж ті, про які зазначено у п. 5 ч. 1 ст . 39 Закону про вибори депутаті в місцевих рад, чинне законод авство не передбачає.

Вказана норма не містить ви мог щодо зазначення в автобі ографії або в її назві наймен ування посади, на яку балотує ться особа.

У той же час судом встановле но, що заява про реєстрацію ОСОБА_5 від 02.10.2010 року оформле на невідповідно до вимог, виз начених статтею 38 Закону.

Відповідно до Свідоцтва пр о реєстрацію структурного ут ворення політичної партії № 89 від 27.01.2005 року виданого Ялтинс ьким міським управлінням юст иції зареєстровано Ялтинськ у міську організацію Політич ної партії "Сильна Україн а" з керівними органами струк турного утворення політично ї партії: Збори, Бюро, Голова.

Пунктом 4.12 статуту Політичн ої партії “Сильна України” передбачено, що збори місце вої партійної організації та конференція місцевої партій ної організації є різними ке рівними органами місцевої па ртійної організації.

Таким чином, суд дійшов до в исновку, що зазначення позив ачем у заяві про реєстрацію ОСОБА_5 кандидатом у депута ти в одномандатному мажорита рному виборчому окрузі № 11 з в иборів депутатів Ялтинської міської ради про те, що кандид ата висунуто на зборах (конфе ренції), не відповідає устано вчим документам Ялтинської м іської організації Політичн ої партії "Сильна Україна " та статуту Політичної парті ї "Сильна Україна".

В судовому засіданні встан овлено, що до Ялтинської місь кої виборчої комісії 02.10.2010 року подано заяву, у якій зазначен о, що кандидата висунуто на зб орах (конференції) Ялтинсько ї міської організації Політи чної партії "Сильна Украї на", а доказів надання відпові дачу 02.10.2010 року заяви з зазначен ням про те, що кандидата висун уто на зборах Ялтинської міс ької організації Політичної партії "Сильна Україна" с торонами не надано.

У зв'язку з викладеним, суд д ійшов висновку, що один з доку ментів, а саме заява про реєст рацію ОСОБА_5 кандидатом у депутати, оформлена невідпо відно вимогам, зазначеним в с татті 38 Закону про вибори депу татів місцевих рад, що є доста тньою підставою для прийнятт я відповідачем рішення про в ідмову в реєстрації кандидат а у депутати, а тому постанова Ялтинської міської виборчої комісії, що оскаржується, при йнята на законній підставі, п равомірно, а тому позовні вим оги в частині її скасування н е підлягають задоволенню.

Позовні вимоги про зобов'яз ання Ялтинської міської вибо рчої комісії розглянути заяв у Ялтинської міської організ ації Політичної партії "Сил ьна Україна" про висування та реєстрацію кандидата у де путати в одномандатному мажо ритарному виборчому окрузі № 11 з виборів депутатів Ялтинсь кої міської ради АР Крим ОС ОБА_5, яку було подано до Ялти нської міської виборчої комі сії 02.10.2010 року, також не підляга ють задоволенню оскільки под ані документи розглянуті у в становленому порядку та за н ими прийнято рішення, - постан ова про відмову у реєстрації кандидата в депутати від 05.10.2010 року № 122, яка судом не скасова на.

Крім того, суд зазначає, що в ідповідно до статті 41 Закону в ідмова у реєстрації кандидат а у депутати в одномандатном у, одномандатному мажоритарн ому виборчому окрузі з підст ав невідповідного оформленн я документів, передбачених ч астинами першою, третьою ста тті 38 цього Закону, не виключа є повторного подання кандида том заяви про реєстрацію. Так а заява з виправленими відпо відно до вимог цього Закон пр о вибори депутатів місцевих раду документами повинна бут и подана до територіальної в иборчої комісії не пізніш як за 23 дні до дня виборів.

Остаточне рішення про реєс трацію кандидатів у депутати в одномандатному, одноманда тному мажоритарному виборчо му окрузі приймається терито ріальною виборчою комісією н е пізніш як за 22 дні до дня вибо рів.

Суд встановив, що позивачем , 07.10.2010 року, повторно, в порядку в становленому ч. 6 ст. 41 Закону пр о вибори депутатів місцевих рад, подані документи для реє страції кандидатом у депутат и ОСОБА_5, які розглядалис ь Ялтинською міською виборчо ю комісією 08 жовтня 2010 року і за якими рішення не прийнято (з 1 7 присутніх членів комісії 2 чл ена комісії проголосували за проект постанови про реєстр ацію ОСОБА_5 кандидатом у депутати, 15 - утримались). Заз начене підтверджується витя гом з протоколу засідання Ял тинської міської виборчої ко місії 08 жовтня 2010 року №11.

Враховуючи вказані обстав ини, суд зазначає, що позивач с воїми діями визнав правомірн ість постанови від 05 жовтня 2010 року №122, намагаючись усунути зазначені в цій постанові не доліки поданих 02.10.2010 року докум ентів.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС Укр аїни завданням адміністрати вного судочинства є захист п рав, свобод та інтересів фізи чних осіб, прав та інтересів ю ридичних осіб у сфері публіч но-правових відносин від пор ушень з боку органів державн ої влади, органів місцевого с амоврядування, їхніх посадов их і службових осіб, інших суб 'єктів.

Праву позивача висувати ка ндидатуру для участі у місце вих виборах перешкоджає не п останова від 05 жовтня 2010 року № 122, яка фактично позивачем виз нана та виконана, а послідуюч і процедурні дії відповідача - факт не прийняття рішення пр о реєстрацію кандидата у деп утати за поданими документам и 07.10.2010 року.

Таким чином, суд дійшов висн овку, що оскарження позиваче м постанови від 05 жовтня 2010 рок у №122 про відмову у реєстрації кандидата у депутати в одном андатному мажоритарному виб орчому окрузі №11 по виборах де путатів Ялтинської міської р ади від Ялтинської міської о рганізації Політичної парті ї "Сильна Україна" - ОСО БА_5 є неналежним способом з ахисту прав позивача, оскіль ки між позивачем та відповід ачем виникли інші правовідно сини щодо розгляду у встанов леному Законом про вибори де путатів місцевих рад порядку документів, поданих повторн о, після виправлення недолік ів.

Щодо позовних вимог про зоб ов' язання відповідача заре єструвати ОСОБА_5 як канди дата у депутати по одноманда тному мажоритарному округу № 11 по виборам депутатів до Ялти нської міської ради від Ялти нської міської організації П олітичної партії "Сильна Україна", судова колегія зазн ачає наступне.

Зі змісту норм Закону Украї ни "Про вибори депутатів Верх овної Ради Автономної Респуб ліки Крим, місцевих рад та сіл ьських, селищних, міських гол ів", зокрема, ст.ст.25, 41, вбачаєтьс я, що прийняття рішення відно сно реєстрації кандидатів у депутати здійснюється виклю чно відповідною територіаль ною виборчою комісією.

Таким чином, позивач фактич но просить суд прийняти ріше ння про реєстрацію кандидата у депутати, що належить до вик лючної компетенції відповід ача, але суд не може втручатис я в діяльність виборчої комі сії та підміняти її повноваж ення.

Отже, судова колегія дійшла висновку, що позовні вимоги в частині зобов' язання відпо відача прийняти рішення про реєстрацію ОСОБА_5 канди датом у депутати є такими, що н е підлягають задоволенню.

На підставі викладеного, ке руючись ст.ст.11, 94, 158-161, п.4 ч.2 ст. 162, 163, 17 2, 177 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні позову відмо вити повністю.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку апеляційного оскарження, а у разі її апеляційного оска рження - з моменту проголошен ня судового рішення суду апе ляційної інстанції.

Постанову може бути оскарж ено в апеляційному порядку у дводенний строк з дня її прог олошення до Севастопольсько го апеляційного адміністрат ивного суду.

Суддя Трещова О.Р.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення12.10.2010
Оприлюднено22.10.2010
Номер документу11706134
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-12998/10/1/0170

Постанова від 12.10.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Трещова О.Р.

Постанова від 15.10.2010

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Щепанська Ольга Анатоліївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні