Постанова
від 12.10.2010 по справі 2а-13010/10/1/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

12.10.10 Справа №2а-13010/10/1/0170

о 19-24 м. Сімферополь

Окружний адміністративни й суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого су дді Трещової О.Р., суддів Циган ової Г.Ю., Кудряшової А.М., при се кретарі судового засідання Д убініній А.В., за участі предст авників сторін:

від позивача - Пономарч ука М.В.

від відповідача - Дерка ча Є.В.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Ялт инської міської організації Політичної партії "Сильна Ук раїна" до Алупкінської міськ ої виборчої комісії м. Ялта пр о визнання протиправною та с касування постанови, спонука ння до виконання певних дій

Суть спору: Ялтинська міськ а організація Політичної пар тії "Сильна Україна" (далі - поз ивач) звернулась до адмініст ративного суду із позовом до Алупкінської міської виборч ої комісії м. Ялта (далі - відпо відач) про визнання протипра вною та скасування постанови від 07.10.2010 року №181 про відмову у р еєстрації кандидатом на поса ду Алупкінського міського го лови ОСОБА_3 від Ялтинсько ї міської організації Політи чної партії "Сильна Україна"; з обов'язання розглянути питан ня щодо реєстрації ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1, кандидатом на посаду Алупкінського міс ького голови на виборах депу татів Верховної Ради Автоном ної Республіки Крим, місцеви х рад та сільських, селищних, м іських голів 31 жовтня 2010 року в ід Ялтинської міської органі зації Політичної партії "Сил ьна Україна"; зобов'язання зар еєструвати ОСОБА_3, ІНФО РМАЦІЯ_1, кандидатом на поса ду Алупкінського міського го лови на виборах депутатів Ве рховної Ради Автономної Респ убліки Крим, місцевих рад та с ільських, селищних, міських г олів 31 жовтня 2010 року від Ялтин ської міської організації По літичної партії "Сильна Укра їна".

Позов засновано на положен нях ст. ст. 43, 44 Закону України ві д 10.07.2010 року №2487-VI "Про вибори депу татів Верховної Ради Автоном ної Республіки Крим, місцеви х рад та сільських, селищних, м іських голів" (із змінами і доп овненнями, внесеними Законом України від 30 серпня 2010 року №249 1-VI, далі - Закон про вибори депу татів місцевих рад) та мотиво вано безпідставністю прийня того відповідачем рішення пр о відмову у реєстрації канди дата у депутати від позивача .

Ухвалами суду від 11.10.2010 року в ідкрито провадження у справі , після закінчення підготовч ого провадження справу призн ачено до судового розгляду.

В судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мав, надав пояснення по суті с прави.

Представник відповідача в судовому засіданні проти по зову заперечував.

Заслухавши представників сторін, дослідивши матеріали справи та оцінивши наявні у с праві докази, суд, -

В СТАНОВИВ:

Позивач є юридичною особо ю, ідентифікаційний код 36973457, і є структурним утворенням полі тичної партії, зареєстровани м Ялтинським міським управлі нням юстиції, свідоцтво про р еєстрацію від 27 січня 2005 року № 89.

06.10.2010 року позивачем повторно подані до відповідача докум енти, передбачені ст. 39 Закону про вибори депутатів місцев их рад, для реєстрації ОСОБ А_3 кандидатом на посаду Алу пкінського міського голови.

Постановою відповідача ві д 07.10.2010 року №181 відмовлено у реєс трації ОСОБА_3 кандидатом на посаду Алупкінського міс ького голови, на підставі нев ідповідного оформлення заяв и на згоду балотуватись канд идатом на посаду міського го лови, в частині зазначення ві д якої саме місцевої організ ації політичної партії відбу ватиметься відповідне балот ування, а також додана автобі ографія не дає підстав вважа ти її автобіографією кандида та на посаду міського голови .

Вирішуючи спір у межах заяв лених позивачем вимог, суд вс тановив наступне.

Згідно із ч. 1 ст. 9 Закону про в ибори депутатів місцевих рад , депутатом, сільським, селищн им, міським головою може бути обраний громадянин України, який має право голосу відпов ідно до статті 70 Конституції У країни.

Частинами 1, 2 статті 35 цього З акону встановлено, що висува ння кандидатів у депутати в б агатомандатному, одномандат ному виборчому окрузі, канди датів на посаду сільського, с елищного, міського голови ро зпочинається за 34 дні та закін чується за 28 днів до дня місце вих виборів, а висування канд идатів у депутати в одноманд атному мажоритарному виборч ому окрузі розпочинається за 30 днів і закінчується за 26 днів до дня виборів.

Право висування кандидаті в на посаду міського голови р еалізується виборцями у відп овідних єдиних одномандатни х виборчих округах через міс цеві організації партій у по рядку, передбаченому цим Зак оном.

Частиною 4 статті 36 вказаног о Закону передбачено, що місь ка організація партії може в исунути одного кандидата на посаду міського голови.

Згідно із ст. 39 цього Закону в ідповідна територіальна виб орча комісія реєструє кандид ата на посаду сільського, сел ищного, міського голови, вису нутого місцевою організаціє ю партії, за умови пред'явленн я ним документа, передбачено го частиною другою статті 3 ць ого Закону, та отримання комі сією таких документів:

1) заяви про реєстрацію канд идата на посаду сільського, с елищного, міського голови, пі дписаної керівником місцево ї організації партії та засв ідченої печаткою місцевої ор ганізації партії або організ ації цієї політичної партії вищого рівня;

2) копії свідоцтва про реєст рацію місцевої організації п артії;

3) витягу з протоколу зборів (конференції) місцевої орган ізації партії про висування кандидата на посаду сільсько го, селищного, міського голов и. Витяг з протоколу повинен б ути підписаний керівником мі сцевої організації партії та засвідчений печаткою місцев ої організації партії або ор ганізації цієї політичної па ртії вищого рівня;

4) заяви особи про згоду бало туватися кандидатом на посад у сільського, селищного, місь кого голови від цієї місцево ї організації партії та заяв и про згоду на оприлюднення б іографічних відомостей у зв' язку з участю у місцевих вибо рах;

5) автобіографії кандидата н а посаду сільського, селищно го, міського голови, що обов'яз ково повинна містити: прізви ще, власне ім'я (усі власні іме на) та по батькові (за наявност і), число, місяць, рік і місце на родження, громадянство, відо мості про освіту, трудову дія льність, посаду, місце роботи (заняття), громадську роботу ( в тому числі на виборних поса дах), партійність, склад сім'ї, адресу місця проживання, кон тактний телефон, відомості п ро наявність чи відсутність судимості;

6) декларації про майно і дох оди кандидата на посаду сіль ського, селищного, міського г олови за останній рік, термін звітності щодо якого минув з а формою, затвердженою Мініс терством фінансів України;

7) чотири фотографії кандида та розміром 4 x 6 сантиметрів.

Частинами 1, 2 статті 44 вказан ого Закону встановлено, що те риторіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації канд идата в депутати, кандидата н а посаду сільського, селищно го, міського голови в разі:

1) порушення встановленого ц им Законом порядку висування кандидата, в тому числі перев ищення встановленої частина ми третьою - сьомою статті 36 ць ого Закону кількості кандида тів у депутати, які можуть бут и висунуті у відповідному ви борчому окрузі;

2) відсутності передбачених цим Законом відомостей у док ументах, зазначених відповід но у статтях 37 - 39 цього Закону, а бо невідповідного оформленн я таких документів;

3) припинення громадянства У країни кандидата;

4) визнання судом кандидата недієздатним, набрання щодо нього законної сили обвинува льним вироком суду за вчинен ня умисного злочину;

5) виявлення територіальною виборчою комісією обставин, за яких особу не може бути обр ано депутатом або сільським, селищним, міським головою ві дповідно до статті 9 цього Зак ону.

Рішення про відмову в реєст рації кандидата повинно міст ити вичерпні підстави відмов и. Копія цього рішення надсил ається (видається) відповідн о представнику місцевої орга нізації партії, від якої вису нуті кандидати в депутати, ка ндидату в депутати сільської , селищної ради або кандидату на посаду сільського, селищн ого, міського голови чи його д овіреній особі в строки, визн ачені частиною дев'ятою стат ті 40, частиною четвертою статт і 41, частиною четвертою статті 42 цього Закону.

З наданих сторонами доказі в вбачається, що підставою дл я відмови у реєстрації ОСОБ А_3 кандидатом на посаду Алу пкінського міського голови с тала невідповідність подани х документів вимогам Закону про вибори депутатів місцеви х ради, а саме: невідповідніст ь оформлення заяви на згоду б алотуватись кандидатом на по саду міського голови, в части ні зазначення від якої саме м ісцевої організації політич ної партії відбуватиметься в ідповідне балотування, а так ож відсутність підстав вважа ти додану автобіографію авто біографією кандидата на поса ду міського голови.

Суд звертає увагу на те, що б ільш чітких вимог до заповне ння автобіографії кандидата на посаду міського голови, ні ж тих, які зазначено у п. 5 ч. 1 ст. 39 Закону про вибори депутатів місцевих рад, чинне законода вство не передбачає.

Дослідивши подану позивач ем автобіографію суд встанов ив, що у ній містяться усі пере дбачені законом відомості, т ому відмова відповідача у ці й частині не може бути визнан а обґрунтованою.

Оцінюючи обґрунтованість іншої підстави для відмови в ідповідача у реєстрації ОС ОБА_3 кандидатом на посаду А лупкінського міського голов и суд встановив, що заява ОС ОБА_3 про згоду балотуватис ь кандидатом на посаду міськ ого голови дійсно не містить даних щодо місцевої організ ації партії, від якої має намі р балотуватись вказана особа . Замість назви місцевої орга нізації, в заяві вказано «… ві д Політичної партії «Сильна Україна».

У той же час згідно п. 4 ч. 1 ст. 39 Закону чітко встановлені вим оги до вказаного документу - це має бути заява особи про зг оду балотуватися кандидатом на посаду сільського, селищн ого, міського голови від місц евої організації партії.

Місцевими організаціями п олітичних партій, які мають п раво висунути кандидатів на посаду міського голови, у роз умінні ст. 36 Закону про вибори депутатів місцевих рад є міс ька або районна організації партії.

Відповідно до наданих доку ментів, судом встановлено, що ОСОБА_3 висувався кандида том на посаду Алупкінського міського голови саме місцево ю організацією партії - Ялтин ською міською організацією П олітичної партії "Сильна Укр аїна", про що він не зазначив у дослідженій заяві.

За таких обставин, суд вважа є доводи відповідача щодо не відповідності поданих докум ентів вимогам Закону про виб ори депутатів місцевих рад ч астково обґрунтованими, оскі льки заява ОСОБА_3 про зго ду балотуватись кандидатом н а посаду міського голови не в ідповідає приписам п. 4 ч. 1 ст. 39 в казаного Закону.

Позовні вимоги про зобов'яз ання розглянути питання щодо реєстрації ОСОБА_3, ІНФО РМАЦІЯ_1, кандидатом на поса ду Алупкінського міського го лови на виборах депутатів Ве рховної Ради Автономної Респ убліки Крим, місцевих рад та с ільських, селищних, міських г олів 31 жовтня 2010 року від Ялтин ської міської організації По літичної партії «Сильна Укра їна», також не підлягають зад оволенню оскільки подані док ументи розглянуті у встановл еному порядку та за ними прий нято обґрунтоване рішення, - п останова про відмову у реєст рації кандидата в депутати в ід 07.10.2010 року № 181, яка судом не ск асована.

Щодо позовних вимог про зоб ов' язання відповідача заре єструвати ОСОБА_3 кандида том на посаду Алупкінського міського голови, судова коле гія зазначає наступне.

Зі змісту норм Закону Украї ни "Про вибори депутатів Верх овної Ради Автономної Респуб ліки Крим, місцевих рад та сіл ьських, селищних, міських гол ів", вбачається, що прийняття рішення відносно реєстрації кандидатів на посаду голови здійснюється виключно відпо відною територіальною вибор чою комісією.

Таким чином, позивач фактич но просить суд прийняти ріше ння про реєстрацію кандидата на посаду голови, що належить до виключної компетенції ві дповідача, але суд не може втр учатися в діяльність виборчо ї комісії та підміняти її пов новаження.

Отже, судова колегія дійшла висновку, що позовні вимоги в частині зобов' язання відпо відача прийняти рішення про реєстрацію ОСОБА_3 кандид атом на посаду Алупкінського міського голови є такими, що н е підлягають задоволенню.

На підставі викладеного, ке руючись ст.ст.11, 94, 158-161, п.4 ч.2 ст. 162, 163, 17 2, 177 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні позову відмо вити повністю.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку апеляційного оскарження, а у разі її апеляційного оска рження - з моменту проголошен ня судового рішення суду апе ляційної інстанції.

Постанову може бути оскарж ено в апеляційному порядку у дводенний строк з дня її прог олошення до Севастопольсько го апеляційного адміністрат ивного суду.

Суддя Трещова О.Р.

Циганова Г.Ю.

Кудряшова А.М.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення12.10.2010
Оприлюднено22.10.2010
Номер документу11706137
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-13010/10/1/0170

Ухвала від 14.10.2010

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дугаренко Ольга Володимирівна

Постанова від 12.10.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Трещова О.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні