Ухвала
від 15.02.2024 по справі 133/429/24
КОЗЯТИНСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

КОЗЯТИНСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №133/429/24

Провадження №1-кс/133/148/24

У Х В А Л А

15.02.24

Слідчий суддя Козятинського міськрайонного суду Вінницької області ОСОБА_1 ,

з участю:

секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,

прокурора ОСОБА_3 ,

слідчого ОСОБА_4 ,

підозрюваного ОСОБА_5 ,

захисника ОСОБА_6 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання старшого слідчого СВ ВП № 2 Хмільницького РВП ГУНП у Вінницькій області майора поліції ОСОБА_7 , погодженого прокурором, у кримінальному провадженні №12024020230000076 від 12.02.2024 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України, про відсторонення від посади щодо ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Козятин Хмільницького району Вінницької області, проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , одруженого, працюючого на посаді директора КП «Чисте місто», раніше не судимого,

ВСТАНОВИВ:

Старший слідчий СВ відділення поліції №2 Хмільницького РВП ГУНП у Вінницькій області ОСОБА_8 звернувся до суду з клопотанням про відсторонення від посади, в якому просить відсторонити підозрюваного ОСОБА_5 від посади директора Комунального підприємства «Чисте місто» Козятинської міської ради, ЄДРПОУ 41181994, строком до 12.04.2024.

В обґрунтування клопотання вказав, що ОСОБА_5 02.05.2022 на підставі розпорядження голови Козятинської міської ради № 77-К та контракту, укладеного 02.05.2022 з Козятинською міською радою в особі ОСОБА_9 , був призначений на посаду директора Комунального підприємства «Чисте місто» Козятинської міської ради Вінницької області (ЄДРПОУ 41181994) з наділенням повноважень згідно посадової інструкції директора, до основних прямих обов`язків якого входить: - визначення та формування політики розвитку та управління виробничо-господарською та фінансово-економічною діяльністю Підприємства, спрямування діяльності Підприємства на отримання максимального прибутку, забезпечення підвищення продуктивності праці, раціональне використання всіх ресурсів; - управління бюджетом Підприємства у межах своїх повноважень, контроль витрат й ефективне використання ресурсів; - забезпечення планової рентабельності і фінансової стійкості господарської діяльності Підприємства, управління розподілом матеріальних, людських та фінансових ресурсів за напрямками діяльності, забезпечення безперебійного процесу виробництва та реалізації продукції, товарів, послуг відповідно до планових показників, коригування витрат на розширення й оновлення виробництва.

Таким чином, ОСОБА_5 , займаючи посаду директора Комунального підприємства «Чисте місто» Козятинської міської ради Вінницької області та виконуючи організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції за спеціальними повноваженнями, відповідно до ч. 3 ст. 18 КК України мав статус службової особи.

Перебуваючи на посаді директора КП «Чисте місто», ОСОБА_5 уклав з ФОП ОСОБА_10 (ІПН НОМЕР_1 ) Договори на виконання проектно-кошторисної документації (КОРИГУВАННЯ) щодо «Капітального ремонту котелень із заміною котельного устаткування в котельнях на території м. Козятин», а саме: - договір № 106/3 від 19.07.2022 «Капітальний ремонт котельні із заміною котельного устаткування по вул. Героїв Майдану, 16а, в м. Козятин Вінницької області» (КОРИГУВАННЯ); - договір № 108/3 від 19.07.2022 «Капітальний ремонт котельні із котельного устаткування по вул. Героїв Майдану, 6б, в м. Козятин Вінницької області» (КОРИГУВАННЯ); - договір № 109/3 від 19.07.2022 «Капітальний ремонт котельні із котельного устаткування по вул. Г. Сковороди, 2а, в м. Козятин Вінницької області» (КОРИГУВАННЯ); - договір № 110/3 від 19.07.2022 «Капітальний ремонт котельні із котельного устаткування по вул. Дружби, 59а в смт. Залізничне, м. Козятин Вінницької області» (КОРИГУВАННЯ), а також уклав Договір № 151-22 від 04.08.2022 з Житомирською філією Інституту «НДІпроектреконструкція» на виконання робіт з виготовлення проектно-кошторисної документації по об`єкту «Капітальний ремонт котельні із заміною котельного устаткування по вул. Незалежності, 31а, в м. Козятин Вінницької області».

Після виготовлення відповідної проектно-кошторисної документації на вказані вище об`єкти виконавці надали її на погодження замовнику в особі директора КП «Чисте місто». В свою чергу ОСОБА_5 шляхом неналежного виконання своїх службових обов`язків, через несумлінне ставлення до них, зокрема всупереч інтересам служби та посадової інструкції, відповідно до якої ОСОБА_5 повинен раціонально використовувати всі ресурси Підприємства, контролювати витрати та ефективно використовувати їх, забезпечувати рентабельність та фінансову стійкість Підприємства, управляти та коригувати розподілом матеріальних ресурсів, не вжив жодних заходів щодо перевірки ринкових цін на території України та дійсної вартості твердопаливних котлів «Калвіс», завищена вартість яких була закладена в локальних кошторисах наданої йому проектно-кошторисної документації, затвердив їх своїм підписом та печаткою Підприємства.

В подальшому у вересні-жовтні 2022 року ОСОБА_5 без проведення публічних закупівель, уклав з Приватним підприємством «Котлосервіс» м. Житомир, ЄДРПОУ 32122205, в особі директора ОСОБА_11 п`ять прямих Договорів підряду щодо проведення капітальних ремонтів котелень із заміною котельного устаткування на території обслуговування Козятинської міської ради на загальну суму 16 519 493,14 гривень, а саме: - договір підряду № 23-09/22 від 08.09.2022 «Капітальних ремонт котельні із заміною котельного устаткування по вул. Героїв Майдану, 16а, в м. Козятин Вінницької області» на суму 2 612 893,00 гривень; - договір підряду № 24-09/22 від 08.09.2022 «Капітальних ремонт котельні із заміною котельного устаткування по вул. Героїв Майдану, 6б, в м. Козятин Вінницької області» на суму 4 801 510, 81 гривень; - договір підряду № 25-09/22 від 08.09.2022 «Капітальних ремонт котельні із заміною котельного устаткування по вул. Г.Сковороди, 2а, в м. Козятин Вінницької області» на суму 1 832 027,20 гривень; - договір підряду № 26-09/22 від 08.09.2022 «Капітальних ремонт котельні із котельного устаткування по вул. Дружби, 59а в смт. Залізничне, м. Козятин Вінницької області» на суму 2 741 486,66 гривень; - договір підряду № 18-10/22 від 18.10.2022 «Капітальних ремонт котельні № 2 із котельного обладнання по вул. Незалежності, 31а, в м.Козятин Вінницької області» на суму 4 531 575,47 гривень.

Після цього по завершенню проведення вищеописаних робіт згідно укладених Договорів підряду щодо капітальних ремонтів котелень із заміною котельного устаткування на території м. Козятин директор ПП «Котлосервіс» ОСОБА_11 підготував та надав відповідні Акти приймання виконаних будівельних робіт (Форми № КБ-2в), які в свою чергу підписав та завірив печаткою директор КП «Чисте місто» ОСОБА_5 .

На підставі вказаних вище Актів приймання виконаних будівельних робіт Комунальним підприємством «Чисте місто» Козятинської міської ради з реєстраційного рахунку № UA 628201720344341003100099258 Держказначейська служба України, м. Київ перераховано на рахунок ПП «Котлосервіс» № НОМЕР_2 відкритий у ПАТ «ПУМБ» грошові кошти в загальній сумі 16 519 493,14 гривень.

Згідно з висновком експерта № 207/09/54-23 від 22.09.2023 за результатами проведення судової економічної експертизи розмір матеріальних збитків, нанесених комунальній власності в особі Комунального підприємства «Чисте місто» Козятинської міської ради Вінницької області під час закупки котлів у приватному підприємстві «Котлосервіс» м. Житомир (ЄДРПОУ 32122205) при виконанні наступних підрядних договорів, складає 955 833,91 грн.

Тобто ОСОБА_5 через неналежне виконання своїх службових обов`язків створив умови підряднику для безпідставного отримання ним бюджетних коштів, що завдало Комунальному підприємству «Чисте місто» Козятинської міської ради Вінницької області збитків на загальну суму 955 833, 91 грн., що у відповідності до примітки до статті 364 КК України вважається заподіянням тяжких наслідків, які у двісті п`ятдесят і більше разів перевищують неоподаткований мінімум доходів громадян станом на час вчинення злочину.

12.02.2024 ОСОБА_5 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України.

Враховуючи викладене вище, та те, що ОСОБА_5 обґрунтовано підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, покарання за яке передбачене у вигляді позбавлення волі на строк від двох до п`яти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років, перебуваючи на посаді директора Комунального підприємства «Чисте місто» Козятинської міської ради, маючи подальший доступ до фінансово-господарських документів та матеріальних ресурсів, зловживаючи своїм становищем, може продовжуючи вчиняти дії, які негативно впливатимуть на рентабельність і фінансову стійкість Підприємства, оскільки він безпосередньо керує розподілом його витрат та фінансами.

Прокурор та старший слідчий в судовому засіданні клопотання.

Підозрюваний та його захисник в судовому засіданні заперечили проти клопотання слідчого. ОСОБА_5 пояснив, що призначений на посаду директора Комунального підприємства «Чисте місто» Козятинської міської ради у травні 2022 року. На той час підприємство було збитковим, п`ять котелень не були придатні для використання, при цьому наближався опалювальний сезон. Оскільки у зв`язку із запровадженням воєнного стану здійснити закупівлі через ПроЗорро не було можливості, він обрав найкращу з цінових пропозицій серед запропонованих різними суб`єктами господарювання, враховуючи також і строки виконання робіт. Ціна котлів ним не визначалась, вона була закладена у кошторисній документації виконавця. Крім того, відсторонення його від посади унеможливить підписання фінансових документів, звітної документації, документів, що стосуються нарахування та виплати заробітної плати, лікарняних, оскільки право підпису їх належить йому та бухгалтеру одночасно, в той час як головний інженер, який у випадку його відсутності може виконувати ряд повноважень керівника, таких прав не має.

Захисник просив також врахувати, що за рік роботи підприємства, яке очолив підозрюваний, його рентабельність зросла відповідно до фінансового звіту з -53200 грн. до 1510600 грн., а тому його дії не можуть свідчити про несумлінне ставлення до своїх обов`язків.

Слідчий суддя, заслухавши учасників судового розгляду, дослідивши матеріали клопотання, дійшов такого висновку.

За правилами ст. 154 КПК України відсторонення від посади може бути здійснено щодо особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину. Відсторонення від посади здійснюється на підставі рішення слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження на строк не більше двох місяців. Строк відсторонення від посади може бути продовжено відповідно до вимог статті 158 цього Кодексу.

Пунктом п.6 ч.2 ст.155 КПК України встановлено, що у клопотанні про відсторонення від посади зазначається, виклад обставин, що дають підстави вважати, що підозрюваний, обвинувачений, перебуваючи на посаді, знищить чи підробить речі і документи, які мають суттєве значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливатиме на свідків та інших учасників кримінального провадження або протиправно перешкоджатиме кримінальному провадженню іншим чином.

Під час розгляду клопотання слідчим суддею з`ясовано, що злочин, у вчиненні якого підозрюється ОСОБА_5 , вчинено у вересні-жовтні 2022 року. Підозра ОСОБА_5 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст.367 КК України, грунтується на результатах судової економічної експертизи, що викладені у висновку експерта від 22.09.2023 №207/09/54-23.

Доводи слідчого та прокурора зводяться до того, що підозрюваний, завдавши збитків комунальному підприємству на суму 955 833, 91 грн., й надалі може впливати на його рентабельність.

Однак ані у письмовому клопотанні, ані у судовому засіданні ними не наведено обставин, що дають підстави вважати, що підозрюваний ОСОБА_5 , перебуваючи на посаді директора КП "Чисте місто", знищить чи підробить речі і документи, які мають суттєве значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливатиме на свідків та інших учасників кримінального провадження або протиправно перешкоджатиме кримінальному провадженню іншим чином. Тобто жодних негативних наслідків перебування підозрюваного на посаді саме для кримінального провадження, в якому йому оголошено підозру, як то передбачено ст.155 КПК України, не зазначено, а тому підстави для задоволення клопотання відсутні.

При цьому слідчим суддею враховується те, що підозру про вчинення кримінального правопорушення ОСОБА_5 вручено лише 12.02.2024, тобто майже через п`ять місяців після проведення експертизи та встановлення розміру завданої можливої шкоди.

На підставі наведеного, керуючись ст. 154, 156, 157 КПК України, слідчий суддя,

УХВАЛИВ:

У задоволенні клопотання старшого слідчого СВ ВП № 2 Хмільницького РВП ГУНП у Вінницькій області майора поліції ОСОБА_7 , погодженого прокурором, у кримінальному провадженні №12024020230000076 від 12.02.2024 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України, про відсторонення від посади щодо ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , працюючого на посаді директора КП «Чисте місто», відмовити.

Ухвала може бути оскаржена протягом 5 днів до Вінницького апеляційного суду.

Повний текст ухвали буде проголошено 19.02.2024 о 12 год. 50 хв.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудКозятинський міськрайонний суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення15.02.2024
Оприлюднено20.02.2024
Номер документу117063519
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про відсторонення від посади

Судовий реєстр по справі —133/429/24

Ухвала від 01.03.2024

Кримінальне

Вінницький апеляційний суд

Бурденюк С. І.

Ухвала від 01.03.2024

Кримінальне

Вінницький апеляційний суд

Бурденюк С. І.

Ухвала від 15.02.2024

Кримінальне

Козятинський міськрайонний суд Вінницької області

Кучерук І. М.

Ухвала від 15.02.2024

Кримінальне

Козятинський міськрайонний суд Вінницької області

Кучерук І. М.

Ухвала від 15.02.2024

Кримінальне

Козятинський міськрайонний суд Вінницької області

Кучерук І. М.

Ухвала від 15.02.2024

Кримінальне

Козятинський міськрайонний суд Вінницької області

Кучерук І. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні