Ухвала
від 29.01.2024 по справі 304/2921/23
ПЕРЕЧИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 304/2921/23 Провадження № 1-кс/304/210/2024

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 січня 2024 рокум. Перечин

Слідчий суддя Перечинського районного суду Закарпатської області ОСОБА_1 , з участю секретаря судового засідання - ОСОБА_2 , розглянувши клопотання старшого детектива Територіального управління БЕБ у Закарпатській області ОСОБА_3 , погоджене прокурором Ужгородської окружної прокуратури Закарпатської області ОСОБА_4 , на підставі матеріалів кримінального провадження, внесених до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42021072180000036від 16 серпня 2021 року за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 364, ч. 1 ст. 366 КК України, про надання дозволу на огляд,

У С Т А Н О В И В :

старший детектив Територіального управління БЕБ у Закарпатській області ОСОБА_3 звернувся до слідчого судді з клопотанням, погодженим прокурором Ужгородської окружної прокуратури Закарпатської області ОСОБА_4 , на підставі матеріалів кримінального провадження, внесених до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42021072180000036 від 16 серпня 2021 року за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 364, ч. 1 ст. 366 КК України, про надання слідчим - детективам (старшим детективам) Територіального управління Бюро економічної безпеки України у Закарпатській області ОСОБА_3 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 і ОСОБА_9 , групі слідчих, які здійснюють досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42021072180000036 від 16 серпня 2021 року, а також прокурорам, які здійснюють нагляд за додержанням законів під час проведення досудового розслідування у формі процесуального керівництва досудовим розслідуванням у цьому кримінальному провадженні, дозвіл на проведення огляду земельної ділянки з кадастровим номером 2122485200:09:001:0036 площа земельної ділянки 0,1200 га, що розташована в селі Пилипець Хустського (колишнього Міжгірського) району Закарпатської області, яка відповідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, належать на праві власності ОСОБА_10 , із залученням експерта (спеціаліста), з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення, шляхом проведення вимірювання, фотографування, застосування відеозапису, складання планів і схем, а також встановлення інших параметрів нерухомого майна. Клопотання мотивує тим, що 16 серпня 2021 року внесене відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань про те, що посадовими особами Пилипецької сільської ради та службовими особами відділу у Міжгірському районі Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області внесено завідомо неправдиві відомості до проектів землеустрою щодо відведення у приватну власність земельних ділянок за кадастровими номерами: 2122485200:03:003:0063, 2122485200:09:002:0049, 2122485200:09:002:0013, 2122485201:01:002:0035, 2122485201:01:002:0002, 2122485200:09:002:0111, 2122485200:09:002:0056, 2122485200:03:002:0004, 2122485200:02:001:0070, 2122485200:02:001:0071 та 2122485200:02:001:0059, розташованих на території Пилипецької сільської ради Міжгірського району в урочищах «Осовня», «Загорода», «Пасіка-Кут», «Лужок», «Біля Дороги», «Плащанки», «Шипіт» та с. Пилипець №343 за рахунок безоплатної передачі з комунальної власності, які згідно інформації Публічної кадастрової карти України та геопорталу «Карта лісів України» розміщенні в межах земель лісогосподарського призначення ДП «Міжгірське лісове господарство» та ДП «Верхньогірське лісове господарство» та розпочато досудове розслідування по кримінальному провадженню №42021072180000036, за попередньою правовою кваліфікацією ч. 1 ст. 366 КК України. Крім того, до вказаного кримінального провадження приєднано матеріали досудового розслідування, відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань № 42021072180000042 від 09.11.2021, за попередньою правовою кваліфікацією, передбаченою ч. 2 ст. 364 КК України, про те, що посадові особи управління Держгеокадастру в Закарпатській області, Пилипецької сільської ради, зловживаючи своїм службовим становищем, всупереч інтересам служби, незаконно передали у приватну власність земельні ділянки з кадастровими номерами: 2122485200:03:003:0063, 2122485200:09:002:0049, 2122485200:09:002:0013, 2122485201:01:002:0035, 2122485201:01:002:0002, 2122485200:09:002:0111, 2122485200:09:002:0056, 2122485200:03:002:0004, 2122485200:02:001:0070, 2122485200:02:001:0071 та 2122485200:02:001:0059, розміщенні в межах земель лісогосподарського призначення ДП «Міжгірське лісове господарство» та ДП «Верхньогірське лісове господарство». Отриманими під час досудового розслідування документами та інформацією по вище вказаними земельними ділянками встановлено, що відповідно до Рішення Пилипецької сільської ради 26-ої сесії 6-го скликання № 20 від 03.11.2013 «Про надання дозволу на складання проекту землеустрою земельної ділянки», яке підписане ОСОБА_11 , громадянину ОСОБА_12 , надано дозвіл на складання проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки загальною площею 1,0310 га для ведення особистого селянського господарства в селі Пилипець, урочище «Загорода». На підставі вказаного рішення ТзОВ «Землемір» розроблено проект, у якому наявні документовані відомості щодо відведення у власність ОСОБА_12 земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства з кадастровими номерами 2122485200:09:002:0013 площею 0,1037 га, 2122485200:09:002:0015 площею 0,6884 га, 2122485200:09:001:0021 площею 0,1908 га та 2122485200:09:002:0012 площею 0,0481 га. Вказаний проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у приватну власність ОСОБА_12 для ведення особистого селянського господарства погоджений начальником відділу Держземагенства у Міжгірському районні Закарпатської області ОСОБА_13 , про що в проекті наявний висновок про погодження проекту, довідка про правовий статус земельної ділянки, а також довідка з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями. В подальшому Державним кадастровим реєстратором ОСОБА_14 на підставі розробленого проекту не перевіривши чи відповідають дійсності відомості про зазначення категорії земель, з яких виділяються дані земельні ділянки наявним відомостям, які були у його розпорядженні, зокрема індексної кадастрової карти території Пилипецької сільської ради, вніс 19.12.2013 інформацію про зареєстроване право в Державному земельному кадастрі по земельним ділянка 2122485200:09:002:0013, 2122485200:09:002:0015, 2122485200:09:001:0021 та 2122485200:09:002:0012. Досудовим розслідуванням також встановлено, що земельна ділянка з кадастровим номером 2122485200:09:001:0021 площею 0,1908 га в подальшому була розділена на земельні ділянки з кадастровими номерами 2122485200:09:001:0036 площею 0,12 га та 2122485200:09:001:0035 площею 0,0708 га. Так у ході проведення досудового розслідування було направлено запит в порядку ст. 93 КПК України в Українське державне проектне лісовпорядне виробниче об`єднання «Укрдержліспроект», з метою проведення графічного та координатного співставлення земельних ділянок з кадастровими номерами: 2122485200:09:002:0049, 2122485200:09:002:0013, 2122485200:09:002:0012, 2122485200:09:002:0015, 2122485200:09:001:0021, 2122485201:01:002:0035, 2122485201:01:002:0002, 2122485200:09:002:0111, 2122485200:09:011:0147, 2122485200:09:002:0056, 2122485200:03:002:0004, 2122485200:02:001:0070, 2122485200:02:001:0071 та 2122485200:02:001:0059, з наявною у ВО «Укрдержліспроект» документацією (державним актом на постійне користування підприємства матеріалами лісовпорядкування) Державного підприємства «Міжгірське лісове господарство» та Державного підприємства «Верхньогірський лісгосп». На запит детектива ВО «Укрдержліспроект» надало фрагмент картографічних матеріалів з нанесеними межами кварталів 12, 13 Ізківського лісництва ДП «Міжгірський лісгосп» за матеріалами 2020 року та кварталів 53, 54 Пилипецького лісництва ДП «Верхньогірський лісгосп» за матеріалами лісовпорядкування 2016 року та межами земельних ділянок згідно з наданими кадастровими номерами. Відповідно до картографічного фрагменту, наданого ВО «Укрдержліспроект», видно накладання земельної ділянки 2122485200:09:001:0021 яка була розділена на 2122485200:09:001:0036 та 2122485200:09:001:0035 відносно виділу 1 кварталу 54 Пилипецького лісництва ДП «Верхньогірський лісгосп». Таким чином, службові особи Держгеокадастру, виконуючи свої службові обов`язки не належним чином, всупереч вимог законодавства, не перевірили відповідність документів вище зазначеного проекту землеустрою вимогам законодавства, хоча мали можливість перевірити та визначити невідповідність, встановити наявність підстав для відмови та відмовити у реєстрації земельних ділянок, допустили відчуження земельної ділянки з земель Державної власності, яка відносяться до земель лісогосподарського призначення та знаходяться у постійному користуванні Пилипецько голісництва ДП «Верхньогірський лісгосп». Враховуючи вищенаведене, органом досудового розслідування вбачається те, що в діях посадових осіб Держгеокадастру в Закарпатській області, Пилипецької сільської ради, якими незаконно видано дозвільні документи щодо земельних ділянок за кадастровими номерами: 2122485200:09:002:0049, 2122485200:09:002:0013, 2122485200:09:002:0012, 2122485200:09:002:0015, 2122485201:01:002:0035, 2122485201:01:002:0002, 2122485200:09:002:0111, 2122485200:09:002:0056, 2122485200:03:002:0004, 2122485200:02:001:0070, 2122485200:02:001:0071, 2122485200:02:001:0059 та 2122485200:09:001:0021, яка розділена на земельні ділянки з кадастровими номерами 2122485200:09:001:0035 та 2122485200:09:001:0036, вбачаються ознаки кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 366, ч. 2 ст. 364 КК України. Так, в ході проведення досудового розслідування детективом з метою встановлення чи накладаються земельні ділянки за їх розташуванням відповідно до правовстановлюючих документів на неї та документації із землеустрою, на землі лісогосподарського призначення, встановлення їх вартості та з інших питань, детективом призначена комплексно земельно-технічну, оціночно-земельну експертизу та експертизу з питань землеустрою. В ході виконання експертизи експертом відповідно до ст. 69 КПК України було заявлено клопотання про надання додаткових матеріалів, зокрема забезпечення безперешкодного доступу для огляду об`єктів дослідження вказаних у постанові. Враховуючи вищевикладене, в ході досудового розслідування виникла необхідність в проведенні огляду земельної ділянки з кадастровим номером 2122485200:09:001:0036 площа земельної ділянки 0,1200 га, розташована в селі Пилипець Хустського (колишнього Міжгірського) району Закарпатської області, із залученням експерта (спеціаліста), з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення, шляхом проведення вимірювання, фотографування, застосування відеозапису, складання планів і схем, а також встановлення інших параметрів нерухомого майна, що не є можливим без дозволу на проведення огляду земельної ділянки. Результати огляду будуть використанні судовим експертом під час виконання ним судової експертизи. Єдиною слідчою дією, яка є належною та допустимою в цьому випадку, є огляду вищезазначеної земельної ділянки. Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, земельна ділянка з кадастровим номером 2122485200:09:001:0036 на теперішній час на підставі договору купівлі-продажу, серія та номер: 4299, виданий 07.08.2023 приватним нотаріусом Хустського районного нотаріального округу ОСОБА_15 , належить ОСОБА_10 . З огляду на викладене просить клопотання задовольнити.

Старший детектив Територіального управління БЕБ у Закарпатській області ОСОБА_3 у судове засідання не з`явився, однак подав клопотання про розгляд клопотання про проведення огляду без його участі, таке підтримує в повному обсязі та просить задовольнити.

На підставі ч. 4 ст. 107 КПК України фіксування судового процесу за допомогою технічних засобів не проводиться.

Слідчий суддя, вивчивши матеріали клопотання, приходить до наступного висновку.

Згідно з ч. 1 ст. 40 КПК України слідчий несе відповідальність за законність та своєчасність здійснення процесуальних дій.

Відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 40 КПК України слідчий, серед іншого, уповноважений звертатися за погодженням із прокурором до слідчого судді з клопотаннями про застосування заходів забезпечення кримінального провадження, проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій.

Пунктом 3 і підпунктом 1 пункту 3 ч. 3 ст. 216 КПК України передбачено, що детективи органів Бюро економічної безпеки України здійснюють досудове розслідування кримінальних правопорушень, передбачених, зокрема ст. 364, 366 КК України.

Статтею 30 Конституції України кожному гарантується недоторканність житла. Не допускається проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду чи обшуку інакше як за вмотивованим рішенням суду.

Відповідно до ст. 8 Європейської конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 04 листопада 1950 року кожен має право на повагу до свого приватного і сімейного життя, до свого житла і кореспонденції. Органи державної влади не можуть втручатись у здійснення цього права, за винятком випадків, коли втручання здійснюється згідно із законом і є необхідним у демократичному суспільстві в інтересах національної та громадської безпеки чи економічного добробуту країни, для запобігання заворушенням чи злочинам, для захисту здоров`я чи моралі або для захисту прав і свобод інших осіб.

З метою належного дотримання вимог, закріплених у Конвенції, слідчим суддям під час розгляду клопотань про обшук слід ураховувати позиції Європейського суду з прав людини, сформульовані ним у рішеннях: «Ратушна проти України» від 02 грудня 2010 року, заява № 17318/06, статус рішення - остаточне; «Поліщук проти України» від 15 жовтня 1009 року, заява № 21231/04, статус рішення - остаточне; «Васильчук проти України» від 10 грудня 2009 року, заява № 31387/05, статус рішення - остаточне; «Головань проти України» від 05 липня 2012 року, заява № 41716/06, статус рішення - остаточне.

Відповідно до ч. 2 ст. 237 КПК України огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно з правилами цього Кодексу, передбаченими для обшуку житла чи іншого володіння особи.

Згідно з ч. 1 ст. 234 КПК України обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.

Відповідно до ч. 1, 3 ст. 233 КПК України ніхто не має права проникнути до житла чи іншого володіння особи з будь-якої метою, інакше як лише за добровільною згодою особи, яка ними володіє, або на підставі ухвали слідчого судді, крім випадків, установлених частиною третьою цієї статті. Слідчий, дізнавач, прокурор має право до постановлення ухвали слідчого судді увійти до житла чи іншого володіння особи лише у невідкладних випадках, пов`язаних із врятуванням життя людей та майна чи з безпосереднім переслідуванням осіб, які підозрюються у вчиненні кримінального правопорушення. У такому разі прокурор, слідчий, дізнавач за погодженням із прокурором зобов`язаний невідкладно після здійснення таких дій звернутися до слідчого судді із клопотанням про проведення обшуку.

Як вбачається з наданих ініціатором клопотання матеріалів, відділом детективів із захисту фінансів у фіскальній, бюджетній сферах та захисту економіки у сфері надання фінансових послуг Підрозділу детективів Територіального управління БЕБ у Закарпатській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42021072180000036 від 16 серпня 2023 року за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 364, ч. 1 ст. 366 КК України, що підтверджується Витягом з Єдиного реєстру досудових розслідувань від 25 січня 2024 року.

Також з матеріалів клопотання вбачається, що постановою старшого детектива Територіального управління БЕБ у Закарпатській області від 09 січня 2024 року у даному кримінальному провадженні призначено комплексну земельно-технічну, оціночно-земельну та експертизу з питань землеустрою, у ході виконання якої експертом відповідно до ст. 69 КПК України заявлено клопотання про надання додаткових матеріалів, зокрема забезпечення безперешкодного доступу для огляду об`єктів дослідження вказаних у постанові.

Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, земельна ділянка з кадастровим номером 2122485200:09:001:0036 на теперішній час на підставі договору купівлі-продажу, серія та номер: 4299, виданий 07.08.2023 приватним нотаріусом Хустського районного нотаріального округу ОСОБА_15 , належить ОСОБА_10 .

Отже, з урахуванням вищевикладеного та приймаючи до уваги відомості, отримані в ході проведення досудового розслідування, слідчий суддя приходить до висновку, що є всі підстави надати дозвіл на проведення огляду.

Щодо зазначення в ухвалі слідчих та прокурорів, які будуть проводити огляд, слідчий суддя констатує таке.

Приписи ст. 235 КПК України не зобов`язують слідчого суддю в ухвалі зазначати прокурора чи слідчого, який буде проводити обшук, натомість зазначена ухвала має містити відомості про прокурора, слідчого, який подав клопотання про обшук. Тобто, процесуальний закон зобов`язує слідчого суддю встановити, що клопотання надійшло від уповноваженої особи - прокурора, включеного до групи прокурорів, або слідчого, якому доручено здійснювати розслідування, в порядку статей 37, 39, 216 КПК України. Судовий контроль під час розгляду клопотання про проведення обшуку здійснюється з метою забезпечення права на недоторканність житла чи іншого володіння особи. Водночас, зміст норм цього Кодексу не дає підстав для твердження про те, що до повноважень слідчого судді належать, крім здійснення судового контролю за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб у кримінальному провадженні (п. 18 ст. 3 КПК України), ще й інші, віднесені до повноважень прокурора та слідчого з організації досудового розслідування.

Із системного тлумачення статей 36, 40, 235, 236 КПК України не вбачається, що до компетенції слідчого судді належить визначення як конкретного слідчого або прокурора, які мають здійснювати таку слідчу (розшукову) дію, так й інших осіб, що будуть брати участь у проведенні обшуку (понятих, працівників оперативного підрозділу, спеціалістів та ін.).

Таким чином, визначення в ухвалі слідчого судді конкретних слідчих або прокурорів, які мають здійснювати обшук (огляд), перебуває поза межами повноважень слідчого судді з контролю за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб у кримінальному провадженні та обмежується в цій частині перевіркою того, чи є належним суб`єктом учасник кримінального провадження, який звернувся з клопотанням про проведення обшуку (огляду).

Вказане узгоджується з позицією, висловленою Верховним Судом у постанові від 17 лютого 2021 року у справі № 263/10353/16-к.

Керуючись ст. 30 Конституції України, ст. 40, 233, 234, 235 КПК України, слідчий суддя

П О С Т А Н О В И В :

клопотання старшого детектива Територіального управління БЕБ у Закарпатській області ОСОБА_3 , погоджене прокурором Ужгородської окружної прокуратури Закарпатської області ОСОБА_4 , на підставі матеріалів кримінального провадження, внесених до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42021072180000036 від 16 серпня 2021 року за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 364, ч. 1 ст. 366 КК України, про надання дозволу на огляд - задовольнити.

Надати дозвіл на проведення огляду земельної ділянки з кадастровим номером 2122485200:09:001:0036 площа земельної ділянки 0,1200 га, що розташована в селі Пилипець Хустського (колишнього Міжгірського) району Закарпатської області, яка відповідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, належать на праві власності ОСОБА_10 , із залученням експерта (спеціаліста), з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення, шляхом проведення вимірювання, фотографування, застосування відеозапису, складання планів і схем, а також встановлення інших параметрів нерухомого майна.

Строк дії даної ухвали до 28 лютого 2024 року.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудПеречинський районний суд Закарпатської області
Дата ухвалення рішення29.01.2024
Оприлюднено21.02.2024
Номер документу117067233
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про огляд житла чи іншого володіння особи

Судовий реєстр по справі —304/2921/23

Ухвала від 12.06.2024

Кримінальне

Перечинський районний суд Закарпатської області

Ганько І. І.

Ухвала від 12.06.2024

Кримінальне

Перечинський районний суд Закарпатської області

Ганько І. І.

Ухвала від 11.04.2024

Кримінальне

Перечинський районний суд Закарпатської області

Ганько І. І.

Ухвала від 29.01.2024

Кримінальне

Перечинський районний суд Закарпатської області

Чепурнов В. О.

Ухвала від 29.01.2024

Кримінальне

Перечинський районний суд Закарпатської області

Чепурнов В. О.

Ухвала від 29.01.2024

Кримінальне

Перечинський районний суд Закарпатської області

Чепурнов В. О.

Ухвала від 29.01.2024

Кримінальне

Перечинський районний суд Закарпатської області

Чепурнов В. О.

Ухвала від 29.01.2024

Кримінальне

Перечинський районний суд Закарпатської області

Чепурнов В. О.

Ухвала від 29.01.2024

Кримінальне

Перечинський районний суд Закарпатської області

Чепурнов В. О.

Ухвала від 29.01.2024

Кримінальне

Перечинський районний суд Закарпатської області

Чепурнов В. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні