Постанова
від 16.10.2010 по справі 2а-5943
ЯЛТИНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

Справа 2а-5943

2010 року

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 жовтня 2010 року Ял тинський міський суд Автоном ної Республіки Крим у складі : головуючої судді Прищепа О.І ., при секретарі Амірджанян Н.М ., розглянувши у відкритому су довому засіданні адміністра тивну справу за адміністрати вною позовною заявою ОСОБА _1 до Лівадійської селищної виборчої комісії м. Ялта про в изнання неправомірною та ска сування постанови виборчої к омісії, -

в с т а н о в и в:

Позивач звернувся до су ду з адміністративною позовн ою заявою про визнання непра вомірною та скасування поста нови виборчої комісії та про сить суд:

- визнати неправомірною та с касувати постанову Лівадійс ької селищної виборчої коміс ії м.Ялта від 11 жовтня 2010 року № 2 03 «Про скасування рішення про реєстрацію кандидата в депу тати Лівадійської селищної р ади м.Ялта по одномандатному виборчому округу №26 по вибора х депутатів ВР АР Крим, місцев их рад и сільських, селищних, м іських голів 31 жовтня 2010 року ОСОБА_1».

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем в поруше ння вимог ЗУ «Про вибори депу татів ВР АР Крим, місцевих рад та сільських селищних міськ их голів» неправомірно прийн яла рішення про скасування р еєстраціє його як кандидата, оскільки на мала н7а це повнов ажень.

Позивач та його представни к підтримали позовні вимоги в повному обсязі та просили ї х задовольнити.

Представники відповідача проти позовних вимог запереч ував з тих підстав, що постано ва виборчої комісії є законн ою та відповідає вимогам дію чого законодавства.

Вивчивши матеріали дійсно ї адміністративної справи, в ислухавши сторони, дослідивш и надані сторонами письмові докази, суд вважає, що вони під лягають задоволенню.

Відповідно до вимог ч.1 ст. 35 З У «Про вибори депутатів Верх овної Ради Автономної Респуб ліки Крим, місцевих рад та сіл ьських, селищних, міських гол ів» висування кандидатів у д епутати в багатомандатному, одномандатному виборчому ок рузі, кандидатів на посаду сі льського, селищного, міськог о голови розпочинається за 34 д ні та закінчується за 28 днів д о дня місцевих виборів, а вису вання кандидатів у депутати в одномандатному мажоритарн ому виборчому окрузі розпочи нається за 30 днів і закінчуєть ся за 26 днів до дня виборів.

Судом встановлено, що 29 вере сня 2010 року позивачем до Лівад ійської селищної виборчою ко місії м.Ялта було здано докум енти, а саме заяву, заяву про о прилюднення біографічних ві домостей, автобіографію та н а електронному носії, деклар ацію про майно, фото 4х6 4 шт. та н а електронному носії, ксерок опія паспорту, ксерокопію ід ентифікаційного коду, відомо сті з інформацією фонду держ авного реєстру фізичних осіб .

В подальшому 29 вересня 2010 рок у на засідання Лівадійської селищної виборчої комісії м. Ялта було прийнято постанову №42, відповідно до якої ОСОБА _1, ІНФОРМАЦІЯ_1, громадян и України, безпартійного, бул о зареєстровано кандидатом в депутати в одномандатному в иборчому окрузі №26 по виборах депутатів Лівадійської сели щної ради.

Після цього, 02 жовтня 2010 року г оловою Лівадійської селищно ї виборчої комісії Дембовс ькою О.О., видано посвідченн я №29 про те, що ОСОБА_1 є канд идатом в депутати в одноманд атному виборчому окрузі №26 з в иборів депутатів Лівадійськ ої селищної ради м.Ялта АР Кри м.

В судовому засіданні, оглян уті надані відповідачем, нал ежним чином завірені копії д окументів від ОСОБА_1 та п останову виборчої комісії № 42 від 29 вересня 2010 року.

В подальшому 08 жовтня 2010 року на адресу Лівадійської сели щної виборчої комісії м.Ялта від кандидата в депутати по в иборчому округу №26 ОСОБА_3 надійшла заява про те, що ОС ОБА_1 до офіційної реєстрац ії в якості кандидата, роздав ав на окрузі безкоштовні про дукти харчування, представля вся як кандидат, роздавав лис тівки, таким чином скоїв підк уп виборців.

До заяви ОСОБА_3 додала л истівку та дві заяви від ОС ОБА_4, ОСОБА_5.

Розглянувши вказану заяву на засіданні виборчої коміс ії 11 жовтня 2010 року, Лівадійськ ої селищною виборчою комісіє ю м.Ялта, приймається постано ва №203, відповідно до якої скар гу кандидата в депутати ОСО БА_3 задоволено повністю та на підставі ст.45 ЗУ «Про вибор и депутатів ВР АР Крим, місцев их рад та сільських, селищних , міських голів» скасовуєтьс я рішення Лівадійської селищ ної виборчої комісії про реє страцію кандидатом в депутат и в одномандатному виборчому окрузі№26 по виборах депутаті в Лівадійської селищної ради ОСОБА_1. Зміст вказаної по станови доведено до відома с уб' єктів виборчого процесу та оприлюднене її.

Відповідно до вимог ст.1 ЗУ України «Про вибори депутаті в ВР АР Крим, місцевих рад та с ільських, селищних, міських г олів» організація і порядок проведення виборів депутаті в ВР АР Крим, місцевих рад та с ільських, селищних, міських г олів (далі - місцеві вибори) р егулюються Конституцією Укр аїни, цим та іншими законами У країни, а також прийнятими ві дповідно до них іншими актам и законодавства.

Відповідно до вимог ст.10 ЗУ У країни «Про вибори депутатів ВР АР Крим, місцевих рад та сі льських, селищних, міських го лів» право висування кандида том у депутати та кандидатом на посаду сільського селищн ого міського голови належить громадянам України, які мают ь право голосу. Це право реалі зується громадянами України через республіканські в АР К рим, обласні, районні, міські, районні у містах організації політичних партій (далі - мі сцеві організації партії) аб о шляхом само висування відп овідно до цього Закону.

Відповідно до вимог ч.1 ст.11 З У України «Про вибори депута тів ВР АР Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» виборчий процес - це здійснення суб м ґєк тами, визначеними у ст. 12 вказа ного закону, виборчих процед ур, передбачених Законом.

Відповідно до вимог ч.3 ст.38 З У України «Про вибори депута тів ВР АР Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» відповідна територіа льна виборча комісія реєстру є кандидата в депутати в одно мандатному виборчому окрузі по виборах депутатів сільсь кої, селищної ради, висунутог о шляхом самовисування, за ум ови пред'явлення ним докумен та, передбаченого ч.2 статті 3 ц ього Закону, та отримання ком ісією документів, передбачен их п.5 - 7 ч.1 цієї статті, а також о собисто підписаних ним заяви про самовисування кандидато м у депутати та заяви про згод у на оприлюднення біографічн их відомостей у зв'язку з учас тю у місцевих виборах.

Відповідно до вимог п.2 ч.1 ст. 44 ЗУ «Про вибори депутатів ВР АР Крим, місцевих рад та сільс ьких, селищних, міських голів » територіальна виборча комі сія відмовляє в реєстрації к андидата в депутати, кандида та на посаду сільського, сели щного, міського голови в разі відсутності передбачених ци м Законом відомостей у докум ентах, зазначених відповідно у ст.ст.37 - 39 цього Закону, або не відповідного оформлення так их документів.

Територіальна виборча ком ісія, відповідно до вимо г ч.1 ст.45 ЗУ «Про вибори депутат ів ВР АР Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» , скасовує рішенн я про реєстрацію кандидата у депутати в одномандатному, о дномандатному мажоритарном у виборчому окрузі, кандидат а на посаду сільського, селищ ного, міського голови в разі:

1) звернення відповідного ка ндидата в будь-який час після його реєстрації, але не пізні ш як за п'ять днів до дня вибор ів, із письмовою заявою про ві дмову від балотування. Ця зая ва відкликанню не підлягає;

2) звернення місцевої органі зації партії, яка висунула ві дповідного кандидата в депут ати, кандидата на посаду сіль ського, селищного, міського г олови, в будь-який час після йо го реєстрації, але не пізніш я к за п'ять днів до дня виборів, про скасування рішення про й ого реєстрацію відповідно до рішення цієї місцевої орган ізації. Це звернення відклик анню не підлягає;

3) припинення громадянства У країни кандидата;

4) визнання судом кандидата недієздатним чи набрання щод о нього законної сили обвину вальним вироком суду за вчин ення умисного злочину;

5) порушення кандидатом вимо г частин третьої - шостої стат ті 35 цього Закону;

6) виявлення територіальною виборчою комісією обставин, за яких особу не може бути обр ано депутатом або сільським, селищним, міським головою ві дповідно до статті 9 цього Зак ону;

7) якщо кандидат після оголо шення йому територіальною ви борчою комісією попередженн я в порядку, передбаченому ча стиною шостою цієї статті, по вторно порушив вимоги цього Закону;

8) ліквідації місцевої орган ізації партії, яка висунула к андидата.

У разі порушення місцевою о рганізацією партії - суб'єкто м виборчого процесу, кандида том вимог цього Закону, крім п орушень, зазначених у пункті 5 частини першої та пункті 5 ча стини другої цієї статті, тер иторіальна виборча комісія, відповідно до вимог ч.6 ст . 45 ЗУ «Про вибори депутатів ВР АР Крим, місцевих рад та сільс ьких, селищних, міських голів » може оголосити відпов ідній місцевій організації п артії - суб'єкту виборчого про цесу або кандидату в депутат и, кандидату на посаду сільсь кого, селищного, міського гол ови попередження. Інформація про оголошення попередження оприлюднюється відповідною виборчою комісією в загальн одержавних або місцевих засо бах масової інформації чи в і нший спосіб.

Таким чином, аналізуючи вищ евказані норми закону, слід д ійти висновку про те, законод авець в ч.1 ст.45 вказаного закон у, виклав вичерпних перелік п ідстав для скасування реєстр ації особи в якості кандидат а, та відповідно до п.7 ч.1 ст.45 вка заного закону, вона може скас увати свої рішення у разі якщ о кандидат після оголошення йому територіальною виборчо ю комісією попередження в по рядку, передбаченому частино ю шостою цієї статті, повторн о порушив вимоги цього Закон у.

При таких обставинах, слід з вернути увагу на ч.6 ст.45 вказан ого закону де законодавець в казав про те, що відповідно ви борча комісія при виявленні порушення, в даному випадку к андидатом в депутати, може ог олосити відповідній місцеві й організації партії - суб'єкт у виборчого процесу або канд идату в депутати, кандидату н а посаду сільського, селищно го, міського голови попередж ення.

Тобто, відповідна виборча к омісія при прийняті постанов и про зняття з реєстрації кан дидата в депутати, обовґязко во повинна користуватись як ч.6 ст.45, так и п.7 ч.1 ст. 45 вищевказа ного закону, а саме перевірят и наявність порушення, оголо шеного попередження, а в пода льшому перевірити повторніс ть порушень вимог вказаного закону.

Вказані вимоги є обовґязко вими та необхідними для прий няття вказаного рішення відп овідною виборчою комісією.

Крім того,в судовому засіда нні встановлено, що ОСОБА_1 Лівадійською селищною вибо рчою комісією м.Ялта не було з апрошено на засіданні комісі ї, оскільки повідомлення про його запрошення було направ лено на його адресу тільки 13 ж овтня 2010 року, що підтверджуєт ься конвертом про отримання запрошення.

Копію постанови про зняття з реєстраціє також було отри мано 13 жовтня 2010 року, що підтве рджується конвертом про отри мання копію постанови.

Копію вказаних конвертів д олучено до матеріалів справи .

Відповідно до вимог п.1.4 поря дку розгляду скарг виборчими комісіями з виборів депутат ів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих ра д та сільських, селищних, місь ких голів, затвердженого Пос тановою ЦВК від 15 вересня 2010 ро ку N 352 с карги розглядаютьс я виборчими комісіями в поря дку, встановленому Законами України "Про вибори депутаті в Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих ра д та сільських, селищних, місь ких голів", "Про Центральну виб орчу комісію", цим Порядком та іншими актами Центральної в иборчої комісії.

Відповідно до вимог п.7.5 вказ аного порядку н а засідан ня виборчих комісій з розгля ду скарги обов'язково запрош уються суб'єкт звернення зі с каргою, суб'єкт оскарження та інші заінтересовані особи. Н еприбуття на засідання суб'є кта розгляду скарги, осіб, які були належним чином повідом лені про нього, не перешкоджа є розгляду скарги.

Таким чином, Лівадійська ви борча комісія повинна була о бовґязково запросити та пові домити про розгляд заяви ОС ОБА_3, як останню, так і ОСОБ А_1, своєчасно та належним чи ном способом встановленим у п.7.6 вказаного порядку, але цьо го зроблено не було, про що сві дчать оглянуті та долучені д о матеріалів справи поштові конверти.

При таких обставинах, в судо вому засіданні достовірно вс тановлено, що Лівадійська ви борча комісія м.Ялта при розг ляді 11 жовтня 2010 року на засіда нні комісії заяви ОСОБА_3 по допущеним порушенням канд идатом в депутати ОСОБА_1, та запрошення останнього на засіданні, діяла та прийняла постанову №203 від 11 жовтня 2010 ро ку поза межами та з перевищен ням своєї компетенції, та при йняла рішення не у спосіб пер едбачений ЗУ «Про вибори . . . » т а Конституції України.

Таким чином, позовні вимоги позивача ОСОБА_1 заснован і на законі та підлягають суд овому захисту.

Відповідно до вимог ст.94, 98 ч.9 ст.172 КАС України судові витра ти у виді судового збору у роз мірі 3.40 гривні підлягають стя гненню с Лівадійської селищн ої виборчої комісії м.Ялта на користь ОСОБА_1.

На підставі викладеного, к еруючись ст. ст. 1, 10, 11, 12, 38, 43, 44, 45, 85, 86 Зак ону України «Про вибори депу татів Верховної Ради Автоном ної Республіки Крим, депутат ів місцевих рад та сільських , селищних, міських голів», Пор ядку ведення діловодства у в иборчих комісіях та комісіях з референдуму» затвердженог о постановою ЦВК України від 15 вересня 2010 року № 350, Порядку ро згляду скарг виборчими коміс іями з виборів депутатів Вер ховної Ради Автономної Респу бліки Крим, місцевих рад та сі льських, селищних, міських го лів, затвердженого Постаново ю ЦВК від 15 вересня 2010 року N 352, ст .ст. 1, 2, 8-12, 14, 69 - 72, 94, 98, 138, 139, 143, 158-163, 172, 177, 179 КАС У країни

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративну позо вну заяву ОСОБА_1 до Л івадійської селищної виборч ої комісії м. Ялта про визнанн я неправомірною та скасуванн я постанови виборчої комісії - задовольнити.

Постанову Лівадійс ької селищної виборчої коміс ії м.Ялта № 203 від 11 жовтня 2010 року «Про скасування рішен ня про реєстрацію кандидата в депутати в одномандатному виборчому окрузі №26 по вибора х депутатів Лівадійської сел ищної ради м.Ялта ОСОБА_1» - визнати протиправно ю та скасувати .

Стягнути з Лівадійсь кої селищної виборчої комісі ї м.Ялта на користь ОСОБА_1 у відшкодування судового зб ору суму у розмірі 3 (три) гривн і 40 копійок. Пост анова може бути оскаржена в а пеляційному порядку до Севас топольського Апеляційного адміністративного суду Авто номної Республіки Крим через Ялтинський міський суд відп овідно до порядку та строків ст.177 КАС України.

СУДДЯ

СудЯлтинський міський суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення16.10.2010
Оприлюднено22.10.2010
Номер документу11706835
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5943

Постанова від 10.11.2010

Адміністративне

Кіровський районний суд м.Донецька

Ларіна Наталя Олександрівна

Постанова від 30.11.2010

Адміністративне

Овруцький районний суд Житомирської області

Невмержицький Сергій Степанович

Постанова від 18.11.2010

Адміністративне

Красноармійський міськрайонний суд Донецької області

Стоілова Таміла Василівна

Постанова від 16.10.2010

Адміністративне

Ялтинський міський суд Автономної Республіки Крим

Прищепа Олег Іванович

Ухвала від 12.10.2010

Адміністративне

Сакський міськрайонний суд Автономної Республіки Крим

Копичинський Олександр Васильович

Ухвала від 15.04.2010

Адміністративне

Білоцерківський міськрайонний суд Київської області

Подрєзова Галина Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні