Справа № 686/8511/23
Провадження № 2/686/220/24
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 лютого 2024 року Хмельницький міськрайонний суд
Хмельницької області
в складі: головуючої - судді Козак О.В.,
при секретарі - Кошельник Ю.С.,
за участю: представника позивача - Крамар А.В. ,
представника відповідача - ОСОБА_4,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м.Хмельницькому цивільну справу за позовом Хмельницької міської ради до ОСОБА_2 , Державного реєстратора виконавчого комітету Городоцької міської ради Гребенюка Олександра Дмитровича, Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області про визнання незаконним та скасування рішення державного реєстратора та реєстрації в Державному земельному кадастрі,
встановив:
В квітні 2023 року Хмельницька міська рада звернулась до суду з позовом до ОСОБА_2 , Державного реєстратора виконавчого комітету Городоцької міської ради Гребенюка Олександра Дмитровича, Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області про визнання незаконним та скасування рішення державного реєстратора та реєстрації в Державному земельному кадастрі. В обґрунтування заявлених вимог позивач вказав, що з листа управління земельних ресурсів від 02.03.2023р. Хмельницькій міській раді стало відомо, що на території міста Хмельницького було виявлено сформовану земельну ділянку категорії землі житлової та громадської забудови, код КВЦПЗ 02.01 - для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) по АДРЕСА_1 з кадастровим номером 6810100000:03:001:0264.
При цьому, жодних дозволів на розроблення проектів землеустрою чи іншої землевпорядної документації, яка б мала на меті формування згідно ст. 79-1 Земельного кодексу України вищевказаної земельної ділянки Хмельницькою міською радою не надавалось.
З Державного реєстру речових прав на нерухоме майно стало відомо, що за вказаною адресою державним реєстратором виконавчого комітету Городоцької міської ради Гребенюком О.Д. 24.11.2021 проведена реєстрація права власності за громадянином ОСОБА_2 на житловий будинок загальною площею 603,4 кв.м., реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2518495168040. Підставою такої реєстрації зазначено технічний паспорт, виданий 22.03.2021 комунальним підприємством Городоцької міської ради «Госпрозрахункове виробниче архітектурно-планувальне бюро» та довідка виконавчого комітету Хмельницької міської ради № 199 від 23.05.2002р.
За результатами обстеження зазначеної земельної ділянки, проведеного створеною на підставі розпорядження міського голови робочою групою із залученням інженера- землевпорядника 07.03.2023, було встановлено, що земельна ділянка не використовується, на ній відсутні будь-які об`єкти нерухомого майна, об`єкти незавершеного будівництва, будь-які споруди, конструкції, будівельні матеріали тощо, земельна ділянка вкрита трав`яним покривом. При цьому, згідно відомостей ХКП «Хмельницькводоканал», по зазначеній земельній ділянці проходить чотири водопровода та магістральний водогін Чернелівка- Хмельницький. Зазначене підтверджується актом встановлення меж земельної ділянки в натурі, виготовленим сертифікованим інженером-землевпорядником та фотофіксацією земельної ділянки. Таким чином, виходячи з вищенаведених обставин, фактично ніякого житлового будинку на земельній ділянці по АДРЕСА_1 з кадастровим номером 6810100000:03:001:0264 не існує, він фіктивно створений лише на папері. Виходячи з наведеного, має місце грубе порушення прав власника земельної ділянки - Хмельницької міської територіальної громади в особі Хмельницької міської ради, на землях якої протиправним шляхом фіктивно на папері створений об`єкт нерухомості, що в подальшому стало підставою для незаконного формування земельної ділянки комунальної власності без згоди Хмельницької міської ради.
Як свідчать відомості з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, підставою реєстрації права власності ОСОБА_2 на житловий будинок державний реєстратор Гребенюк О.Д. зазначив лише технічний паспорт, виданий 22.03.2021 комунальним підприємством Городоцької міської ради «Госпрозрахункове виробниче архітектурно- планувальне бюро» та довідку виконавчого комітету Хмельницької міської ради № 199 від 23.05.2002р. Виходячи з наведеного, державний реєстратор Гребенюк О.Д. проігнорував обов`язкову наявність передбачених Порядком державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень документів, що відповідно до вимог законодавства засвідчують прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта та посвідчують речове право на земельну ділянку під таким об`єктом.
Крім зазначеного, державним реєстратором Гребенюком О.Д. всупереч нормі ст. 10 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» не було вжито жодних заходів по встановленню відповідності заявлених прав і поданих/отриманих документів вимогам законодавства, а саме, не подано запитів до Хмельницької міської ради та її виконавчих органів щодо підтвердження видачі довідки виконавчого комітету Хмельницької міської ради № 199 від 23.05.2002р., яка була подана для реєстрації об`єкту. Зазначене підтверджується листом загального відділу Хмельницької міської ради від 23.03.2023 № Л-09-16-23.
Також згідно інформації управління архітектури та містобудування Хмельницької міської ради станом на 2002 рік довідки про присвоєння адрес об`єктам нерухомості у м.Хмельницькому видавало управління архітектури, містобудування та інвестицій. Виконавчий комітет Хмельницької міської ради не володів та не володіє повноваженнями щодо видачі довідок про присвоєння адрес, а тому зазначена в Державному реєстрі довідка не може бути підставою для реєстрації права власності на об`єкт.
Підсумовуючи вищевикладене, державний реєстратор Гребенюк О.Д. протиправно зареєстрував право власності з грубим порушенням вимог вищезазначеної норми Закону, а саме: за відсутності документу, що посвідчує речове право на земельну ділянку під таким об`єктом; документ, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта.
При цьому, виходячи з результатів обстеження земельної ділянки, які встановили відсутність будь-яких об`єктів нерухомого майна та об`єктів незавершеного будівництва, технічний паспорт, поданий на державну реєстрацію права власності на житловий будинок громадянином ОСОБА_2 є недостовірним.
ОСОБА_2 , подаючи на державну реєстрацію документи, безсумнівно знаючи про відсутність речового права на земельну ділянку та відсутність самого об`єкту нерухомості на такій земельній ділянці, свідомо йшов на порушення норм чинного законодавства та прав Хмельницької міської ради, при цьому за співучасті державного реєстратора Городоцької міської ради Гребенюка О.Д.. Зазначені особи внесли до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно недостовірні відомості, а саме, створили фіктивний об`єкт на земельній ділянці, що перебуває у власності Хмельницької міської територіальної громади, чим грубо порушили її права як власника земельної ділянки та унеможливили її гарантоване право на користування та розпорядження даною земельною ділянкою.
Така неправомірна реєстрація права власності на неіснуючий об`єкт призвела в подальшому до незаконного формування земельної ділянки з кадастровим номером 6810100000:03:001:0264 без надання згоди Хмельницькою міською радою на таке формування. Жодних рішень щодо надання дозволу на розробку будь-якої землевпорядної документації відповідно до норм Земельного кодексу України Хмельницькою міською радою, як власником, не приймалось.
З врахуванням наведеного позивач просить: визнати незаконним та скасувати рішення державного реєстратора виконавчого комітету Городоцької міської ради Гребенюка О.Д. від 29.11.2021, індексний номер 61905612 про реєстрацію права власності громадянина ОСОБА_2 на житловий будинок загальною площею 603,4 кв.м. по АДРЕСА_1 , реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2518495168040, з одночасним припиненням права власності ОСОБА_2 на вказаний житловий будинок (номер відомостей про речове право 45324740); визнати незаконною та скасувати реєстрацію в Державному земельному кадастрі земельної ділянки по АДРЕСА_1 з кадастровим номером 6810100000:03:001:0264, категорія землі житлової та громадської забудови, код КВЦПЗ 02.01 - для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала в повному обсязі, просила задоволити з підстав зазначених у позовній заяві.
Представник відповідача Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області в судовому засіданні проти задоволення позовних вимог до Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області заперечила з підстав зазначених у відзиві, оскільки вони безпідставні.
Інші учасники процесу в судове засідання не з`явилися, повідомлялися про час та місце розгляду справи у встановленому законом порядку.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню враховуючи наступне.
Судом встановлено, рішенням державного реєстратора виконавчого комітету Городоцької міської ради Гребенюка О.Д. від 29 листопада 2021 року проведено реєстрацію права власності ОСОБА_2 на житловий будинок, загальною площею 603,4 кв.м., що за адресою: АДРЕСА_1 (індексний номер 61905612, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2518495168040, номер відомостей про речове право 45324740).
Документами для державної реєстрації права власності ОСОБА_2 зазначено: технічний паспорт, виданий 22.03.2021р. КП Городоцької міської ради «Госпрозрахункове виробниче архітектурно-планувальне бюро», згідно якого будинок побудовано в 1989 році; довідка, серія та номер 199, видана 23.05.2002 року, видавник виконавчий комітет Хмельницької міської ради.
13 лютого 2023 року Головним управлінням Держгеокадастру у Полтавській області в Державному земельному кадастрі проведено реєстрацію відомостей про земельну ділянку з кадастровим номером 6810100000:03:001:0264, за адресою: АДРЕСА_1 , категорія земель: землі житлової та громадської забудови, код КВЦПЗ 02.01 - для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).
Відповідно до Акту обстеження земельних ділянок від 07.03.2023 року складеного робочою групою, на підставі розпорядження міського голови від 03.03.2023р. №61-р, обстеженням земельних ділянок, в т.ч. по АДРЕСА_1 з кадастровим номером 6810100000:03:001:0264, встановлено, що всі зазначені в акті земельні ділянки не використовуються, на них відсутні будь-які об`єкти нерухомого майна, об`єкти незавершеного будівництва, будь-які споруди, конструкції, будівельні матеріали тощо. Крім цього, відсутні ознаки проведення будь-яких підготовчих чи будівельних робіт. Земельна ділянка по АДРЕСА_1 покрита трав`яним покривом, крім цього на ній розміщена труба газопроводу.
Згідно листа Управління архітектури та містобудування Хмельницької міської ради від 23.03.2023 року №Л-26.1.02-36-23 відповідно до Плану зонування території м.Хмельницького, затвердженого рішенням Хмельницької міської ради від 30.03.2011р. №25, жодна із земельних ділянок не відповідає вимогам містобудівної документації на місцевому рівні для будівництва житлового будинку. Більшість з них розташовані в зелених зонах, зонах транспортних шляхопроводів (в червоних лініях), зонах комунальних підприємств (копії викопіювань з плану зонування території м.Хмельницького по кожній земельній ділянці з розшифровкою зони додається). Відповідно до наявної в управлінні архітектури та містобудування Хмельницької міської ради інформації, довідки про присвоєння адрес об`єктам нерухомості у м.Хмельницькому станом на 2002 рік видавало управління архітектури та містобудування Хмельницької міської ради, яке входило до складу Департаменту архітектури, будівництва та землеустрою.
МКП "Хмельницькводоканал" листом на звернення Хмельницької міської ради повідомило, що через земельні ділянки на АДРЕСА_1 в т.ч. з кадастровим номером 6810100000:03:001:0264 проходять два водопровода діаметром 300мм, два водопроводи 500мм, магістральний водогін Чернелівка-Хмельницький діаметром 1000мм, зарезервовано місце під нове будівництво другої черги будівництва водогону діаметром 100мм для забезпечення водопостачанням земельної ділянки, кадастровий номер 6810100000:16:005:0018, на якій розміщена міська телевежа.
Відповідно до листа Загального відділу виконавчого комітету Хмельницької міської ради від 23.03.2023р. № Л-09-16-23 запити державного реєстратора виконавчого комітету Городоцької міської ради Гребенюка Олександра Дмитровича щодо отримання інформації з приводу підтвердження видачі виконавчим комітетом Хмельницької міської ради чи Хмельницькою міською радою документів для оформлення права власності на житловий будинок по АДРЕСА_1 не надходили.
Згідно доповідної записки Управління земельних ресурсів Хмельницької міської ради від 02.03.2023р. дозволів на розроблення проектів землеустрою, або будь-якої іншої землевпорядної документації, які б мали на меті формування (згідно ст.79-1 Земельного кодексу України) вказаної вище земельної ділянки, Хмельницькою міською радою не приймалося.
Також в управлінні архітектури та містобудування Хмельницької міської ради відсутня інформація щодо видачі містобудівних умов та обмежень, будівельних паспортів та присвоєння адрес об`єктам нерухомого майна на земельних ділянках, серед яких - по АДРЕСА_1 кадастровий номер: 6810100000:03:001:0264 (лист управлінні архітектури та містобудування Хмельницької міської ради від 16.03.2023р. № С3-26.1.01-1-22).
Отже, така реєстрація права приватної власності на об`єкт нерухомого майна та земельної ділянки проведена всупереч чинному законодавству та підлягає скасуванню.
Вищевказані обставини підтверджуються: Витягом з Державного земельного кадастру № НВ-0000535862023 від 24.03.2023р.; інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно від 03.03.2023 року № 324719241; доповідною запискою Управління земельних ресурсів Хмельницької міської ради від 02.03.2023р.; копією технічної документації із землеустрою виготовленою ПП «Терен Інвест» в 2022р.; листами Управління архітектури та містобудування Хмельницької міської ради від 23.03.2023 року №Л-26.1.02-36-23, від 16.03.2023р. № С3-26.1.01-1-22; листом Загального відділу виконавчого комітету Хмельницької міської ради від 23.03.2023р. № Л-09-16-23; викопіюванням з плану зонування; актом обстеження земельних ділянок від 07.03.2023 року; актом встановлення меж земельної ділянки в натурі від 07.03.2023 року; фотозображеннями земельної ділянки; Технічним паспортом на будинок садибного типу з господарськими будівлями та спорудами виготовленим 22.03.2021 року; довідкою виконавчого комітету Хмельницької міської ради від 23.05.2002р. № 199.
Відповідно до ст.83 ЗК України, землі, які належать на праві власності територіальним громадам є комунальною власністю. У комунальній власності перебувають усі землі в межах населених пунктів, крім земельних ділянок приватної та державної власності.
Згідно статті 18 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (в редакції чинній на час проведення реєстраційних дій), державній реєстрації підлягають виключно заявлені речові права на нерухоме майно та їх обтяження, за умови їх відповідності законодавству і поданим/отриманим документам.
Частиною 1 ст. 18 вказаного Закону України передбачено, що державна реєстрація прав проводиться в такому порядку: 1) прийняття/отримання документів для державної реєстрації прав, формування та реєстрація заяви в базі даних заяв; 2) виготовлення електронних копій документів, поданих для державної реєстрації прав, шляхом сканування (у разі подання документів у паперовій формі) та їх розміщення у Державному реєстрі прав; 3) встановлення черговості розгляду заяв, зареєстрованих у базі даних заяв; 4) перевірка документів та/або відомостей Державного реєстру прав, відомостей реєстрів (кадастрів), автоматизованих інформаційних систем на наявність підстав для зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови у проведенні державної реєстрації прав та прийняття відповідних рішень; 5) прийняття рішення про державну реєстрацію прав (у разі відсутності підстав для зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови у проведенні державної реєстрації прав); 6) відкриття розділу в Державному реєстрі прав та/або внесення до відкритого розділу або спеціального розділу Державного реєстру прав відповідних відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об`єкти та суб`єктів цих прав; 7) формування витягу з Державного реєстру прав про проведену державну реєстрацію прав для подальшого використання заявником; 8) видача/отримання документів за результатом розгляду заяви.
Відповідно до ч. 3 ст. 10 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державний реєстратор: 1) встановлює відповідність заявлених прав і поданих/отриманих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями, зокрема: відповідність обов`язкового дотримання письмової форми правочину та його нотаріального посвідчення у випадках, передбачених законом; відповідність повноважень особи, яка подає документи для державної реєстрації прав; відповідність відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що містяться у Державному реєстрі прав, відомостям, що містяться у поданих/отриманих документах; наявність обтяжень прав на нерухоме майно; наявність факту виконання умов правочину, з якими закон та/або відповідний правочин пов`язує можливість виникнення, переходу, припинення речового права, що підлягає державній реєстрації; 2) перевіряє документи на наявність підстав для проведення реєстраційних дій, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав та приймає відповідні рішення; 3) під час проведення державної реєстрації прав, що виникли в установленому законодавством порядку до 1 січня 2013 року, а також під час проведення державної реєстрації прав, які набуваються з прав, що виникли в установленому законодавством порядку до 1 січня 2013 року, обов`язково запитує від органів влади, підприємств, установ та організацій, які відповідно до законодавства проводили оформлення та/або реєстрацію прав, інформацію (довідки, засвідчені в установленому законодавством порядку копії документів тощо), необхідну для такої реєстрації, у разі відсутності доступу до відповідних носіїв інформації, що містять відомості, необхідні для проведення державної реєстрації прав, чи у разі відсутності необхідних відомостей в єдиних та державних реєстрах, доступ до яких визначено цим Законом, та/або у разі, якщо відповідні документи не були подані заявником, крім випадків, коли державна реєстрація прав, похідних від права власності, здійснюється у зв`язку із вчиненням нотаріальної дії та такі документи були надані у зв`язку з вчиненням такої дії. 4) під час проведення реєстраційних дій обов`язково використовує відомості Державного земельного кадастру та Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, а також відомості інших реєстрів (кадастрів), автоматизованих інформаційних систем, держателем (розпорядником, володільцем, адміністратором) яких є державні органи, шляхом безпосереднього доступу до них чи у порядку інформаційної взаємодії з Державним реєстром прав, у тому числі відомості, що містять персональні дані особи; 5) відкриває та/або закриває розділи в Державному реєстрі прав, вносить до відкритого розділу або спеціального розділу Державного реєстру прав відповідні відомості про речові права на нерухоме майно та їх обтяження; 6) присвоює за допомогою Державного реєстру прав реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна у випадках, передбачених цим Законом; 7) виготовляє електронні копії документів, поданих у паперовій формі, та розміщує їх у реєстраційній справі в електронній формі у відповідному розділі Державного реєстру прав (у разі якщо такі копії не були виготовлені під час прийняття документів за заявами у сфері державної реєстрації прав); 8) формує за допомогою Державного реєстру прав документи за результатом розгляду заяв у сфері державної реєстрації прав; 9) формує реєстраційні справи у паперовій формі; 9-1) надає в установленому порядку та у випадках, передбачених Законом України "Про виконавче провадження", інформацію органу державної виконавчої служби або приватному виконавцю; 10) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.
Згідно до вимог п. п. 40-41 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року №1127, державна реєстрація прав проводиться на підставі документів, необхідних для відповідної реєстрації, передбачених Законом України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", іншими законами України та цим Порядком.
Для державної реєстрації права власності на новозбудований об`єкт нерухомого майна подаються: 1) документ, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта; 2) технічний паспорт на об`єкт нерухомого майна; 3) документ, що підтверджує присвоєння об`єкту нерухомого майна адреси; 4) письмова заява або договір співвласників про розподіл часток у спільній власності на новозбудований об`єкт нерухомого майна (у разі, коли державна реєстрація проводиться щодо майна, що набувається у спільну часткову власність); 5) договір про спільну діяльність або договір простого товариства (у разі, коли державна реєстрація проводиться щодо майна, будівництво якого здійснювалось у результаті спільної діяльності).
Статтею 31 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» передбачено, що для проведення державної реєстрації прав власності на індивідуальні (садибні) житлові будинки, садові, дачні будинки, господарські (присадибні) будівлі і споруди, прибудови до них, що були закінчені будівництвом до 5 серпня 1992 року та розташовані на територіях сільських, селищних, міських рад, якими відповідно до законодавства здійснювалося ведення погосподарського обліку, і щодо зазначених об`єктів нерухомості раніше не проводилася державна реєстрація прав власності, подаються: 1) виписка із погосподарської книги, надана виконавчим органом сільської ради (якщо такий орган не створений - сільським головою), селищної, міської ради або відповідною архівною установою; 2) документ, що посвідчує речове право на земельну ділянку під таким об`єктом, крім випадку, коли таке речове право зареєстровано в Державному реєстрі прав. Для здійснення державної реєстрації прав власності на зазначені об`єкти документом, що посвідчує речові права на земельну ділянку під таким об`єктом, може також вважатися рішення відповідної ради про передачу (надання) земельної ділянки в користування або власність.
Для проведення державної реєстрації прав власності на індивідуальні (садибні) житлові будинки, садові, дачні будинки, господарські (присадибні) будівлі і споруди, прибудови до них, що були закінчені будівництвом до 5 серпня 1992 року та розташовані на територіях сільських, селищних, міських рад, якими відповідно до законодавства здійснювалося ведення погосподарського обліку, проведення технічної інвентаризації щодо зазначених об`єктів нерухомості є необов`язковим.
Отже, з наведенного слідує, що для державної реєстрації права власності на нерухомий об`єкт заявник повинен надати документ, що посвідчує речове право на земельну ділянку під таким об`єктом.
Статтею 12 Земельного кодексу України визначено, що до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин належить: а) розпорядження землями комунальної власності, територіальних громад; б) передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу; в) надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу.
Відповідно до вимог ч.ч.1-5 ст. 79-1 ЗК України формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру.
Формування земельних ділянок здійснюється: у порядку відведення земельних ділянок із земель державної та комунальної власності; шляхом поділу чи об`єднання раніше сформованих земельних ділянок; шляхом визначення меж земельних ділянок державної чи комунальної власності за проектами землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, проектами землеустрою щодо впорядкування території для містобудівних потреб, проектами землеустрою щодо приватизації земель державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій; шляхом інвентаризації земель у випадках, передбачених законом; за проектами землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв); за затвердженими комплексними планами просторового розвитку території територіальних громад, генеральними планами населених пунктів, детальними планами території.
Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі.
Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера. Формування земельних ділянок (крім випадків, визначених у частинах шостій - сьомій цієї статті) здійснюється за проектами землеустрою щодо відведення земельних ділянок.
Отже, з доповідної записки управління земельних ресурсів Хмельницької міської ради від 02.03.2023 року вбачається, що Хмельницька міська рада не надавала дозволів на розроблення проектів землеустрою чи іншої землевпорядної документації щодо формування земельної ділянки з кадастровим номером 6810100000:03:001:0264, категорія земель: землі житлової та громадської забудови, код КВЦПЗ 02.01 - для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).
Крім того, земельна ділянка за адресою: АДРЕСА_1 з кадастровий номер 6810100000:03:001:0264 не відповідає вимогам містобудівної документації на місцевому рівні для будівництва житлового будинку. Через земельні ділянки по АДРЕСА_1 в т.ч. з кадастровим номером 6810100000:03:001:0264 проходять два водопроводи діаметром 300мм, два водопроводи 500мм, магістральний водогін Чернелівка-Хмельницький діаметром 1000мм, зарезервовано місце під нове будівництво другої черги будівництва водогону діаметром 100мм для забезпечення водопостачанням земельної ділянки, кадастровий номер 6810100000:16:005:0018, на якій розміщена міська телевежа.
Також, на зазначеній земельній ділянці відсутні будь-які об`єкти нерухомого майна, об`єкти незавершеного будівництва, будь-які споруди, конструкції, будівельні матеріали, вона вкрита трав`яним покровом та на ній розміщена труба газопроводу, що підтверджується актом її обстеження від 07.03.2023 року.
У зв`язку з наведеним, державний реєстратор виконавчого комітету Городоцької міської ради Гребенюк О.Д. незаконно зареєстрував право власності ОСОБА_2 на житловий будинок, що за адресою: АДРЕСА_1 (індексний номер 61905612, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2518495168040, номер відомостей про речове право 45324740), якого не існує та лише на підставі технічного паспорта на будинок і довідки виконавчого комітету Хмельницької міської ради від 23.05.2002р. № 199, що в подальшому призвело до незаконного формування вищезгаданої земельної ділянки. Формування земельної ділянки відбулось на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі на (місцевості) розробленої без отримання дозволу Хмельницької міської ради.
Наведене порушує права Хмельницької міської територіальної громади в особі - Хмельницької міської ради як власника земельної ділянки комунальної власності на користування та розпорядження нею.
Враховуючи вищенаведене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Хмельницької міської ради до до ОСОБА_2 , Державного реєстратора виконавчого комітету Городоцької міської ради Гребенюка Олександра Дмитровича, Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області про визнання незаконним та скасування рішення державного реєстратора та реєстрації в Державному земельному кадастрі, обґрунтовані та підлягають задоволенню.
Відповідно до положень ст.141 ЦПК України з відповідачів слід стягнути на користь позивача сплачений при зверненні до суду судовий збір в сумі 5368грн. в рівних частинах, з кожного відповідача по 1789,33грн..
На підставі наведеного та керуючись ст. ст. 12, 13, 16, 76-81, 141, 263-265 ЦПК України, ст.ст. 12, 79-1, 83 ЗК України, ст. ст. 10 ч. 3, 18 ч. 1, 31 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», п. 41 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року №1127 (в редакції від 29 травня 2020 року), суд -
УХВАЛИВ:
Позов задовольнити.
Визнати незаконним та скасувати рішення державного реєстратора виконавчого комітету Городоцької міської ради Гребенюка Олександра Дмитровича від 29 листопада 2021 року про реєстрацію права власності ОСОБА_2 на житловий будинок, загальною площею 603,4 кв.м., що за адресою: АДРЕСА_1 (індексний номер 61905612, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2518495168040, номер відомостей про речове право 45324740).
Припинити право власності ОСОБА_2 , ІПН: НОМЕР_1 , на житловий будинок загальною площею 603,4 кв.м., що за адресою: АДРЕСА_1 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2518495168040).
Визнати незаконною та скасувати в Державному земельному кадастрі реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 6810100000:03:001:0264, що за адресою: АДРЕСА_1 , категорія земель: землі житлової та громадської забудови, код КВЦПЗ 02.01 - для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).
Стягнути з ОСОБА_2 (ІПН: НОМЕР_1 , жителя: АДРЕСА_4 ), державного реєстратора виконавчого комітету Городоцької міської ради Гребенюка Олександра Дмитровича (32000, Хмельницька область, м. Городок, вул. Грушевського, 53), Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області (код ЄДРПОУ: 39767930, адреса: 36039, м.Полтава, Полтавської області, вул.Уютна, 23) на користь Хмельницької міської ради (код ЄДРПОУ 33332218, м. Хмельницький, вул. Гагаріна,3) судовий збір в сумі 5368грн. в рівних частинах, з кожного відповідача по 1789,33грн..
На рішення суду може бути подана апеляційна скарга протягом тридцяти днів з дня його проголошення до Хмельницького апеляційного суду.
В разі проголошення вступної та резолютивної частини судового рішення, зазначений строк обчислюється з дня складання повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Позивач: Хмельницька міська рада (код ЄДРПОУ 33332218, м. Хмельницький, вул. Гагаріна,3).
Відповідачі: ОСОБА_2 (ІПН: НОМЕР_1 , житель: АДРЕСА_4 ); державний реєстратор виконавчого комітету Городоцької міської ради Гребенюк Олександр Дмитрович (адреса: 32000, Хмельницька область, м. Городок, вул. Грушевського, 53); Головне управління Держгеокадастру у Полтавській області (код ЄДРПОУ: 39767930, адреса: 36039, м.Полтава, Полтавської області, вул.Уютна, 23).
Дата складання повного тексту рішення суду - 19.02.2024 року.
Суддя:
Суд | Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 08.02.2024 |
Оприлюднено | 22.02.2024 |
Номер документу | 117069433 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах щодо права власності чи іншого речового права на нерухоме майно (крім землі), з них: про приватну власність, з них: щодо реєстрації або обліку прав на майно |
Цивільне
Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області
Козак О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні