ПІВНІЧНО-ЗАХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
33001 , м. Рівне, вул. Яворницького, 59
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
12 лютого 2024 року Справа № 918/581/23
Північно-західний апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючий суддя Петухов М.Г., суддя Гудак А.В. , суддя Олексюк Г.Є.
секретар судового засідання Приступлюк Т.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Північно-західного апеляційного господарського суду апеляційну скаргу Приватного акціонерного товариства "Дубенський завод гумово-технічних виробів"
на рішення Господарського суду Рівненської області від 09.11.2023
(ухвалене о 13:30 год. у м. Рівному, повний текст складено 20.11.2023)
у справі № 918/581/23 (суддя Пашкевич І.О.)
за позовом Приватного акціонерного товариства "Дубенський завод гумово-технічних виробів"
до відповідачів:
1)Товариства з обмеженою відповідальністю "Галант ЛТД",
2) Управління економіки і власності Дубенської міської ради
за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідачів:
1)Товариства з обмеженою відповідальністю "Буковинська універсальна біржа"
2)Товариства з обмеженою відповідальністю "ЗАКУПКИ. ПРОМ.УА"
про визнання недійсними результатів приватизації об`єкта малої приватизації - результатів проведення електронного аукціону
за участю представників:
від Приватного акціонерного товариства "Дубенський завод гумово-технічних виробів" - Маєвський О.А.;
від Товариства з обмеженою відповідальністю "Галант ЛТД" - Ошурко Й.М.;
від Управління економіки і власності Дубенської міської ради - не з`явився;
від Товариства з обмеженою відповідальністю "Буковинська універсальна біржа" - не з`явився;
від Товариства з обмеженою відповідальністю "ЗАКУПКИ. ПРОМ.УА" - не з`явився.
ВСТАНОВИВ:
Приватне акціонерне товариство "Дубенський завод гумово-технічних виробів" звернулося до Господарського суду Рівненської області із позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Галант ЛТД" до Управління економіки і власності Дубенської міської ради, за участі третіх осіб, які не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідачів Товариства з обмеженою відповідальністю "Буковинська універсальна біржа" та Товариства з обмеженою відповідальністю "ЗАКУПКИ. ПРОМ.УА", у якому позивач просив визнати недійсними результати приватизації об`єкта малої приватизації, а саме - двоповерхової цегляної будівлі, загальною площею 735,8 кв.м., яка знаходиться по вул. Млинівська, 69 у м. Дубно, шляхом визнання недійсним результатів проведення електронного аукціону ID: SPE001-UA-20230509-68919, оформленого протоколом про результати проведення електронного аукціону від 17.05.2023.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивач та ТОВ "Галант ЛТД" приймали участь в електронних торгах з продажу їдальні, що належить на праві комунальної власності територіальній громаді м. Дубно в особі Дубенської міської ради. 17.05.2023 оформлено протокол про результати проведення електронного аукціону. Переможцем електронних торгів було визнано ТОВ "Галант ЛТД" з кінцевою ставкою 415 001 грн.
Позивач не погоджується із результатами проведеного аукціону, вважаючи, що він проведений із порушенням норм чинного законодавства, зокрема встановленого порядку проведення електронних аукціонів.
Рішенням Господарського суду Рівненської області від 09.11.2023 у справі №918/581/23 в позові відмовлено.
При ухваленні вказаного рішення суд першої інстанції виходив з того, що позивачем не доведено порушень законодавства при проведенні аукціону.
Суд встановив, що позивач взяв участь в аукціоні, котрий був проведений у відповідності до вимог законодавства, та не став його переможцем, унаслідок того, що його остання цінова пропозиція, виявилася меншою за цінову пропозицію ТОВ "Галант ЛТД", який і став переможцем аукціону.
Розглядаючи спірні правовідносини місцевий господарський суд застосував відповідні положення ст. ст. 1, 3, 10, 15 Закону України "Про приватизацію державного і комунального майна", п. п. 3, 24, 25, 37, 44, 45, 54, 57, 64, 66, 72 Порядку проведення електронних аукціонів для продажу об`єктів малої приватизації та визначення додаткових умов продажу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №432 від 10.05.2018.
Не погоджуючись із вказаним рішенням суду першої інстанції, Приватне акціонерне товариство "Дубенський завод гумово-технічних виробів" звернулося з апеляційною скаргою до Північно-західного апеляційного господарського суду, відповідно до якої просить рішення Господарського суду Рівненської області від 09.11.2023 у справі № 918/581/23 скасувати, та ухвалити нове рішення, яким позовні вимоги задовольнити.
Апеляційна скарга обґрунтована таким.
Дата проведення первісного аукціону ID: SPE001-UA-20230503-83462 була визначена з порушенням вимог ч.4 ст.15 Закону України "Про приватизацію державного і комунального майна", оскільки аукціон повинен був відбутись не раніше 23.05.2023. При цьому, зі змісту долученого витягу з офіційного веб-сайту "Prozorro.продажі" вбачається, що вищевказаний аукціон з продажу приміщення їдальні, загальною площею 735, 8 кв. м., яке знаходиться по вул. Млинівська, 69 у м. Дубно не відбувся у заплановану до проведення дату - 10.05.2023, у зв`язку з відсутністю зареєстрованих учасників.
Останнім днем строку на проведення спірного аукціону було 16.05.2023.
Проведення первісного та спірного аукціонів із недотриманням процедурних строків, свідчить про те, що першопочаткові умови до підготовки для його проведення містили положення, що обмежували конкуренцію та призвели до дискримінації ПрАТ "Дубенський завод гумово-технічних виробів", як учасника останнього аукціону.
ТОВ "Галант ЛТД" подало заяву на участь в аукціоні із порушенням кінцевого строку, встановленого Порядком проведення електронних аукціонів для продажу об`єктів малої приватизації та визначення додаткових умов продажу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №432 від 10.05.2018.
Тому скаржник вважає, що оскаржене рішення суду першої інстанції ухвалене при неповному з`ясуванні та недоведеності обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими та невідповідності висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи, що потягнуло за собою неправильне застосування норм матеріального права, а відтак, оскаржуване рішення підлягає повному скасуванню.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Галант ЛТД" подало відзив, в якому вважає доводи апеляційної скарги безпідставними, з таких підстав.
Проведення електронного аукціону (ID: SPE001-UA-20230509-68919) 17.05.2023 повністю відповідає умовам, зазначеним в Інформаційному повідомленні, опублікованому в електронній торговій системі 09.05.2023р., а також вимогам Порядку проведення електронних аукціонів.
Товариством з обмеженою відповідальністю 'Талант ЛТД" було подано заяву на участь в електронному аукціоні (ID: SPE001-UA-20230509-68919) з одночасним виставленнням закритої цінової пропозиції 16.05.2023 о 18:09 год, тобто до спливу встановленого електронною торговою системою часу (20:00 год.), що цілком відповідає вимогам Порядку проведення електронних аукціонів.
Як хронометраж електронного аукціону в цілому, так і хронометраж усіх періодів для здійснення ходів учасниками повністю відповідають вимогам Порядку проведення електронних аукціонів.
Електронний аукціон з умовами (ID: SPE001-UA-20230503-83462), з продажу лоту - приміщення їдальні, загальною площею 735,8 кв. м., що знаходиться за адресою: 35600, Рівненська обл., м.Дубно, вул.Млинівська, 69, не відбувся у зв`язку з відсутністю зареєстрованих учасників (протокол про результати електронного аукціону від 09.05.2023).
Результати такого аукціону не оскаржуються позивачем та не є предметом цього позову, тому посилання позивача на допущені порушення при проведенні зазначеного аукціону повинні бути залишені поза увагою.
Інформаційне повідомлення про первісний аукціон (ID: SPE001-UA-20230503-83462) було опубліковане 03.05.2023, а отже аукціон зі зниженням стартової ціни (ID: SPE001-UA-20230509-68919), який відбувся 17.05.2023, було призначено на 14-й календарний день від дати публікації оголошення про первісний аукціон.
Електронною торговою системою було встановлено кінцевий термін прийняття заяв на участь в електронному аукціоні/закритих цінових пропозицій (ID: SPE001-UA-20230509-68919) - 16.05.2023 20:00 год.
За наведеного відповідач просить апеляційну скаргу Приватного акціонерного товариства "Дубенський завод гумово-технічних виробів" на рішення Господарського суду Рівненської області від 09.11.2023 у справі № 918/581/23 залишити без задоволення.
Скаржник подав суду відповідь на відзив, заперечує проти доводів відзиву та підсумовує, що:
1) всупереч пп. 2 п. 24 Порядку опубліковане інформаційне повідомлення не містило зазначення дати та часу проведення аукціону, а відтак, відсутність вказаних даних свідчить про наявність положень, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, що суперечить пп. 5 п. 24 Порядку.
2) всупереч п. 57 Порядку електронний аукціон не розпочався у час та дату, які визначені в інформаційному повідомленні в електронній торговій системі у зв`язку з відсутністю зазначення вказаних даних в інформаційному повідомленні всупереч пп.2 п.24 Порядку.
3) всупереч п.44 Порядку ТОВ "Галант ЛТД", подало заяву на участь в електронному аукціоні із зазначенням закритої цінової пропозиції 16.05.2023 о 18 год. 09 хв., тобто, не в передбачений проміжок часу з 19 години 30 хвилин до 20 години 30 хвилин дня, що передує дню проведення електронного аукціону.
Просить, врахувати відповідь на відзив при розгляді апеляційної скарги.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Галант ЛТД" скерувало до суду апеляційної інстанції письмові пояснення, в яких відповідач підсумовує свої доводи та просить рішення суду першої інстанції залишити без змін.
Управління економіки і власності Дубенської міської ради, Товариство з обмеженою відповідальністю "Буковинська універсальна біржа", Товариство з обмеженою відповідальністю "ЗАКУПКИ. ПРОМ.УА" не скористалися правом подати відзив на апеляційну скаргу позивача, що відповідно до ч. 3 ст. 263 ГПК України не перешкоджає перегляду рішення суду першої інстанції.
В судових засіданнях Північно-західного апеляційного господарського суду 23.01.2024 та 12.02.2024 представник скаржника підтримав доводи, наведені в апеляційній скарзі, стверджує, що судом першої інстанції при ухваленні оскарженого рішення було порушено норми матеріального та процесуального права, неповністю з`ясовано всі обставини справи. З огляду на вказане, вважає, що рішення Господарського суду Рівненської області від 09.11.2023 у справі №918/581/23 слід скасувати та ухвалити нове, яким позов задовольнити.
Представник ТОВ "Галант ЛТД" в судових засіданнях 23.01.2024 та 12.02.2024 заперечив проти доводів апеляційної скарги. Вказав, що з доводами скаржника не погоджується, вважає їх безпідставними, а оскаржене рішення таким, що відповідає встановленим обставинам справи та нормам закону. З огляду на зазначене, просив суд відмовити в задоволенні апеляційної скарги.
В судове засідання 12.02.2024 представники Управління економіки і власності Дубенської міської ради та третіх осіб не з`явилися.
Враховуючи приписи ст.ст. 269, 273 ГПК України про межі та строки розгляду апеляційних скарг в апеляційній інстанції, той факт, що Управління економіки і власності Дубенської міської ради та треті особи були належним чином та своєчасно повідомлені про дату, час та місце судового засідання, про що свідчать список розсилки поштової кореспонденції, довідка про доставку електронного листа, список згрупованих відправлень Укрпошти №19180 (т. 2, а. с. 79-80, 83-84), а також те, що явка представників сторін та третіх осіб в судове засідання обов`язковою не визнавалася, колегія суддів визнала за можливе завершувати розгляд апеляційної скарги за відсутності представників Управління економіки і власності Дубенської міської ради та третіх осіб.
Дослідивши матеріали справи, апеляційну скаргу, заслухавши пояснення представника ПрАТ "Дубенський завод гумово-технічних виробів" та представника ТОВ "Галант ЛТД", перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування місцевим господарським судом при ухвалені рішення норм матеріального та процесуального права, колегія суддів вважає, що в задоволенні апеляційної скарги слід відмовити, а оскаржене рішення суду першої інстанції залишити без змін, виходячи з такого.
Судом апеляційної інстанції встановлено та як убачається з матеріалів справи, що 27.07.2005 Дубенською міською радою Рівненської області прийнято рішення № 1212 "Про надання згоди на прийняття у власність територіальної громади м. Дубна об`єктів соціальної інфрастуркутри", згідно з яким, вирішено надати згоду на прийняття у власність територіальної громади м. Дубна об`єктів соціальної інфраструктури згідно з переліком, серед яких їдальня, Рівненська обл., м. Дубно, вул. Млинівська, 59 (т. 1, а. с. 181).
23.10.2006 Наказом Регіонального відділення Фонду державного майна України по Рівненській області № 368 "Про передачу у власність територіальної громади м. Дубна об`єкта соціальної інфраструктури" наказано передати у власність територіальної громади м. Дубна Рівненської області об`єкт соціальної інфраструктури - їдальня за адресою м. Дубно, вул. Млинівська, 59, що не увійшов до статного фонду ВАТ "Дубенський завод гумово-технічних виробів"; ВАТ "Дубенський завод гумово-технічних виробів" здійснити передачу зазначеного майна в установленому законом порядку (т. 1, а. с. 183).
01.11.2006 Виконавчим комітетом Дубенської міської ради Рівненської області прийнято рішення № 975 "Про створення комісії по передачі у власність територіальної громади м. Дубно об`єкта соціальної інфраструктури - їдальні за адресою м. Дубно, вул. Млинівська, 59, що не увійшло до статутного фонду ВАТ "Дубенський завод гумово-технічних виробів". Даним рішенням , серед іншого, доручено комісії оформити акт прийому-передачі даного об`єкту та подати на затвердження виконавчому комітету міської ради (т. 1, а. с. 182).
12.12.2006 Виконавчим комітетом Дубенської міської ради Рівненської області прийнято рішення № 1056 "Про затвердження акту приймання-передачі об`єкта соціальної інфраструктури - їдальні, що знаходяться за адресою: м. Дубно, вул. Млинівська, 59, яким вирішено затвердити акт приймання-передачі об`єкта соціальної інфраструктури - їдальні за адресою: м. Дубно, вул. Млинівська, 59, що не увійшов до статного фонду ВАТ "Дубенський завод гумово-технічних виробів" на баланс КП "ЖЕК № 1"; КП "ЖЕК № 1" прийняти на баланс даний об`єкт згідно акту приймання-передачі (т. 1, а. с. 184).
Також, 12.12.2006 між ВАТ "Дубенський завод гумово-технічних виробів" та КП "ЖЕК №1" підписано акт приймання-передачі об`єкта соціальної інфраструктури - їдальні за адресою: м. Дубно, вул. Млинівська, 59, що не увійшов до статутного фонду ВАТ "Дубенський завод гумово-технічних виробів" на баланс КП "ЖЕК № 1" (т. 1, а. с. 185).
Із такого Акта вбачається, що комісія котра створена відповідно до рішення Виконавчого комітету Дубенської міської ради Рівненської області № 975 від 01.11.2006, 17.11.2006 провела обстеження їдальні, що знаходиться на вул. Млинівська, 59 в м. Дубно і встановила, що приміщення має показники: введене в експлуатацію 08.1989р; матеріали стін цегла, оштукатурена, шуба; об`єм будівлі 3 158; відомості щодо площі загальна площа 7 358 кв.м.; обладнання немає; вартість основних фондів 40 000; нараховано знос на 01.01.2005 - 5 970; залишкова вартість 24 030; впорядкованість прибудинкової території впорядкована.
Листом № 18-03-2821 від 15.09.2023 Регіональне відділення Фонду державного майна України по Рівненській та Житомирській областях на адвокатський запит № б/н від 12.09.2023 надало відповідь, у якій вказало, що під час приватизації ВАТ "Дубенський завод гумово-технічних виробів" до його статутного капіталу не увійшло нерухоме майно - їдальня, яка розташована за адресою: м. Дубно, вул. Млинівська, 59. В регіональному відділенні відсутня інформація щодо приватизації нерухомого майна - їдальні до 2007 року. Рішенням Дубенської міської ради № 1212 від 27.07.2005 надано згоду на прийняття у власність територіальної громади м. Дубно об`єктів соціальної інфраструктури, в т.ч. їдальню. Рішенням виконавчого комітету Дубенської міської ради № 1056 від 12.12.2006 затверджено акт приймання-передачі об`єкта соціальної інфраструктури - їдальні, що знаходиться за адресою м. Дубно, вул. Млинівська, 59 (т. 1, а. с. 180).
Із свідоцтва про право власності на нерухоме майно від 21.05.2007, виданого виконавчим комітетом Дубенської міської ради, вбачається, що приміщення їдальні за адресою Рівненська обл., м. Дубно, вул. Млинівська, буд. 69 належить Дубенській міській раді, форма власності - комунальна. Об`єкт в цілому складається із однієї будівлі (т. 1, а. с. 12).
Із витягу № 14616263 від 21.05.2007 "Про реєстрацію права власності на нерухоме майно" вбачається, що власником приміщення їдальні за адресою Рівненська обл., м. Дубно, вул. Млинівська, буд. 69 є Дубенська міська рада (т. 1, а. с. 13).
03.03.2023 Комунальним підприємством "Архітектор" на замовлення Дубенської міської ради виготовлено технічний паспорт на громадський будинок з господарськими (допоміжними) будівлями та спорудами, а саме, на приміщення їдальні за адресою Рівненська обл., м. Дубно, вул. Млинівська, буд. 69 (т. 1, а. с. 14-18)
12.04.2023 Дубенською міською радою прийнято рішення № 2799 "Про приватизацію та затвердження умов продажу об`єкта комунальної власності - приміщення їдальні, що знаходиться за адресою: м. Дубно, вул. Млинівська, 69, шляхом продажу через електронний аукціон" (т. 1, а. с. 11).
Згідно із змістом рішення Дубенської міської ради № 2799 від 12.04.2023, відповідно до Закону України "Про приватизацію державного і комунального майна" рішення міської ради від 21.01.2022 № 1956 "Про доповнення Переліку об`єктів нерухомого майна територіальної громади м. Дубно, що підлягають приватизації шляхом продажу через електронний аукціон", який затверджений рішенням міської ради від 12.11.2021 № 1602, пропозиції аукціонної комісії, створеної на підставі виконавчого комітету міської ради № 238 від 21.08.2019 "Про затвердження складу аукціонної комісії з продажу об`єктів комунальної власності, що підлягають приватизації шляхом продажу через електронний аукціон" та Положення про її діяльність, на підставі постанови КМУ від 10.05.2018 № 432 "Про затвердження Порядку проведення електронних аукціонів для продажу об1єктів малої приватизації та визначення додаткових умов продажу", керуючись ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" Дубенська міська рада вирішила:
- здійснити приватизацію об`єкта комунальної власності - приміщення їдальні, що знаходиться за адресою м. Дубно, вул. Млинівська, 36, загальною площею 735, 8 кв.м. шляхом продажу через електронний аукціон;
- Управлінню економіки і власності Дубенської міської ради укласти договір про проведення електронного аукціону з оператором електронного майданчика;
- затвердити наступні умови продажу через електронний аукціон зазначеного об`єкту нерухомого майна:
- функціональне використання об`єкта приватизації покупець визначає самостійно;
- переможець аукціону відшкодує управлінню економіки і власності Дубенської міської ради витрати, пов`язані із проведення незалежної оцінки об`єкта в сумі 4 500 грн 00 коп;
- повну сплату переможцем аукціону ціни продажу об`єкта з урахуванням ПДВ, який нараховується на остаточну ціну продажу об`єкта в розмірі 20 % здійснити протягом 5 робочих днів з дати нотаріального посвідчення договору купівлі-продажу;
- сплата переможцем аукціону послуг нотаріусу при укладанні договору купівлі-продажу;
- установити для аукціону з умовами стартову ціну продажу об`єкта приватизації 417 738 грн 33 коп. без урахування ПДВ, крок аукціону 4 177 грн 38 коп, гарантійний внесок 83 547 грн 67 коп., реєстраційний внесок в сумі 1 340 грн;
- установити для аукціону із зниженням стартової ціни об`єкта приватизації стартову ціну продажу - 208 869 грн 17 коп. без урахування ПДВ крок аукціону - 2 088 грн. 69 коп., гарантійний внесок в сумі 41 773 грн. 83 коп., реєстраційний внесок в сумі 1 340 грн. 00 коп.;
- встановити для аукціону за методом покрокового зниження стартової ціни та подальшого подання цінових пропозицій стартову ціну продажу - 208 869 грн. 17 коп. без врахування ПДВ, крок аукціону - 2 088 грн 69 коп., гарантійний внесок в сумі 104 436 грн, реєстраційний внесок в сумі 1 340 грн з кількістю кроків - 40.
В подальшому, 03.05.2023 о 11:21 год. на сайті https://prozorro.sale/ опубліковано Інформаційне повідомлення про проведення в електронній торговій системі продажу на аукціоні об`єкта малої приватизації приміщення їдальні, загальною площею 735,8 кв. м, що знаходиться за адресою: 35600, Рівненська область, м. Дубно, вул. Млинівська, 69, перебуває в переліку нерухомого майна територіальної громади м. Дубно на балансі КП "ЦЖЕО "Житловик" Дубенської міської ради (т. 1, а. с. 107-110).
Із Інформаційного повідомлення вбачається, що спосіб проведення аукціону: електронний аукціон з умовами. Аукціон в електронній формі буде проведено _ травня 2023 року, час проведення визначається електронною торговою системою автоматично. Аукціон в електронній формі проводиться відповідно до Порядку проведення електронних аукціонів для продажу об`єктів малої приватизації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.05.2018 №432 (зі змінами). До участі в аукціоні не допускаються особи, на яких поширюються обмеження, визначені частиною другою статті 8 Закону України "Про приватизацію державного та комунального майна". Заява на участь в електронному аукціоні повинна містити закриту цінову пропозицію та подається протягом всього часу з моменту опублікування відповідного інформаційного повідомлення в електронній торговій системі до закінчення кінцевого строку прийняття заяв на участь в електронному аукціоні (закритих цінових пропозицій). Кінцевий строк подання заяви на участь в аукціоні з умовами, аукціоні із зниженням стартової ціни встановлюється ЕТС для кожного електронного аукціону окремо о 20:00 годині дня, що передує дню проведення електронного аукціону. Кінцевий строк подання заяви на участь в аукціоні за методом покрокового зниження стартової ціни та подальшого подання цінових пропозицій встановлюється ЕТС для кожного електронного аукціону окремо. Для участі в електронному аукціоні особа, яка має намір взяти участь у ньому, через свій особистий кабінет здійснює подання заяви на участь в електронному аукціоні шляхом заповнення електронної форми і завантаження електронних копій документів та сплачує реєстраційний та гарантійний внески. У разі якщо об`єкт, який пропонувався для продажу на аукціоні, не продано, проводиться повторний аукціон зі зниженням стартової ціни на 50 відсотків.
У разі якщо об`єкт приватизації не продано на повторному аукціоні зі зниженням стартової ціни на 50 відсотків, проводиться аукціон за методом покрокового зниження стартової ціни та подальшого подання цінових пропозицій зі зниженням стартової ціни, визначеної згідно з правилами, встановленими статтею 22 Закону України "Про приватизацію державного та комунального майна", на 50 відсотків.
Продаж об`єктів на аукціоні за методом покрокового зниження стартової ціни та подання цінових пропозицій здійснюється за наявності не менш як одного учасника аукціону.
1. Інформація про умови, на яких здійснюється приватизація об`єкта
Cтартова ціна об`єкта приватизації без (ПДВ) для продажу на електронному аукціоні з умовами 417 738 грн 33 коп. без врахування ПДВ.
Розмір гарантійного внеску 83 547 грн 67 коп., крок аукціону 4 177 грн 38 коп., реєстраційний внесок 1 340 грн.
Стартова ціна об`єкта без ПДВ для продажу на аукціоні зі зниженням стартової ціни 208 869 грн 17 коп.
Розмір гарантійного внеску 41 773 грн 83 коп., крок аукціону 2 088 грн 69 коп., реєстраційний внесок 1340 грн.
Cтартова ціна об`єкта приватизації без (ПДВ) для продажу на аукціоні за методом покрокового зниження стартової ціни та подальшого подання цінових пропозицій 208 869 грн 17 коп.
Розмір гарантійного внеску 104 436 грн, крок аукціону 2 088 грн 69 коп., кількість кроків - 40, реєстраційний внесок 1 340 грн.
Розмір реєстраційного внеску (плата за реєстрацію заяви на участь в аукціоні) 1 340 грн, що становить 0,2 мінімальної заробітної плати станом на 1 січня поточного року. Переможцем аукціону сплачується ціна продажу об`єкта з урахуванням ПДВ, який сплачується на остаточну ціну продажу об`єкта в розмірі 20%, протягом 5 робочих днів з дати нотаріального посвідчення договору купівлі-продажу.
Крок аукціону для:
аукціону з умовами мінімальний крок аукціону становить 1% стартової ціни об`єкта приватизації 4 177 грн 38 коп.;
аукціону зі зниженням стартової ціни - мінімальний крок аукціону становить 1 % стартової ціни об`єкта приватизації 2 088 грн 69 коп.;
аукціону за методом покрокового зниження стартової ціни та подальшого подання цінових пропозицій мінімальний крок становить 1 % стартової ціни об`єкта приватизації 2 088 грн 69 коп.; кількість кроків 40.
Аукціони будуть проведені в електронній торговій системі "Прозоро продажі" (адміністратор). Єдине посилання на веб-сторінку https://prozorro.sale/info/elektronni-majdanchiki-ets-prozorroprodazhi-cbd2 на якій є посилання на веб-сторінки операторів електронного майданчика, які мають право використовувати електронний майданчик та з якими адміністратор уклав відповідний договір.
Електронний аукціон з умовами SPE001-UA-20230503-83462 з продажу лоту - приміщення їдальні, не відбувся 10.05.2023 у зв`язку з відсутністю зареєстрованих учасників (т. 1, а. с. 141).
При цьому, 09.05.2023 20 00 год. опубліковано інформаційне повідомлення про проведення в електронній торговій системі продажу на аукціоні об`єкта малої приватизації приміщення їдальні, загальною площею 735,8 кв. м, що знаходиться за адресою: 35600, Рівненська область, м. Дубно, вул. Млинівська, 69, перебуває в переліку нерухомого майна територіальної громади м. Дубно на балансі КП "ЦЖЕО "Житловик" Дубенської міської ради (т. 1, а. с. 42).
У інформаційному повідомленні (т. 1, а. с. 19-20) вказано, що період між аукціоном з умовами, аукціоном зі зниженням стартової ціни та аукціоном за методом покрокового зниження ціни та подальшого подання цінових пропозицій 5 робочих днів від дати аукціону (опублікування інформаційного повідомлення про приватизацію об`єкта). Дата проведення аукціону з умовами травня 2023 року.
- аукціон із зниженням стартової ціни 5 робочих днів від дати опублікування інформаційного повідомлення електронною торговою системою про приватизацію об`єкта;
- аукціон за методом покрокового зниження стартової ціни та подальшого подання цінових пропозицій 5 робочих днів від дати опублікування інформаційного повідомлення електронною торговою системою про приватизацію об`єкта.
Матеріалами справи підтверджується, що на Аукціон зі зниженням стартової ціни SPE001-UA-20230509-68919 подали заяви Приватне акціонерне товариство "Дубенський завод гумово-технічних виробів" та Товариство з обмеженою відповідальністю "Галант ЛТД" (т. 1, а. с. 21-41).
Із Протоколу про результати електронного аукціону № SPE001-UA-20230509-68919 вбачається, що аукціон відбувся, переможець електронного аукціону - ТОВ "Галант ЛТД" із останньою ціновою пропозицією в розмірі 415 001 грн, а загальна сума, що підлягає сплаті переможцем електронного аукціону - 476 147 грн 42 коп. з ПДВ (т. 1, а. с. 43-44).
Позивач, не погоджуючись із результатами такого аукціону, звернувся до суду із позовом в цій справі.
Аналізуючи встановлені обставини справи та переглядаючи спірні правовідносини на предмет наявності правових підстав для задоволення позовних вимог, суд апеляційної інстанції приймає до уваги такі положення діючого законодавства з урахуванням фактичних обставин справи.
Згідно з ст.15, 16 ЦК України кожна особа має право на захист свого особистого немайнового або майнового права у разі його порушення, невизнання або оспорювання, яке реалізується шляхом звернення до суду.
Судом встановлено, що правовідносини між учасниками справи склались щодо приватизації комунального майна на аукціоні.
Відповідно до преамбули Закону України "Про приватизацію державного і комунального майна" цей Закон регулює правові, економічні та організаційні основи приватизації державного і комунального майна та майна, що належить Автономній Республіці Крим.
Згідно із п. 22 ч.1 ст.1 Закону України "Про приватизацію державного і комунального майна" (тут і надалі в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) у цьому Законі терміни вживаються в такому значенні:
аукціон - спосіб продажу об`єкта приватизації, за яким власником об`єкта приватизації стає покупець, що в ході торгів запропонував за нього найвищу ціну (п. 2);
аукціон в електронній формі (електронний аукціон) - вид аукціону в режимі реального часу в Інтернеті (п. 4);
аукціон з умовами - спосіб продажу об`єкта приватизації, за яким власником об`єкта приватизації стає покупець, що в ході торгів запропонував за нього найвищу ціну і взяв на себе зобов`язання виконати умови продажу об`єкта приватизації(п. 6);
крок аукціону - надбавка (дисконт), на яку в ході аукціону здійснюється підвищення або зниження ціни об`єкта приватизації (п. 16);
приватизація державного або комунального майна (далі - приватизація) - платне відчуження майна, що перебуває у державній або комунальній власності, на користь фізичних та юридичних осіб, які відповідно до цього Закону можуть бути покупцями (п. 22).
Законодавство України про приватизацію складається з цього Закону, інших законодавчих актів. Галузеві особливості приватизації об`єктів державної власності можуть встановлюватися виключно законами (ч. 1 ст. 3 Закону України "Про приватизацію державного і комунального майна").
В силу ч. 1 ст. 4 Закону України "Про приватизацію державного і комунального майна" до об`єктів державної і комунальної власності, що підлягають приватизації, належать усі об`єкти права державної і комунальної власності, крім тих, приватизація яких прямо заборонена цим Законом та іншими законами України (ч.1 ст.4 Закону).
Частиною 1 ст.5 Закону України "Про приватизацію державного і комунального майна" визначено, що з метою раціонального та ефективного застосування способів приватизації об`єкти приватизації поділяються на об`єкти малої приватизації та об`єкти великої приватизації.
Відповідно до ч. 1 ст. 10 Закону України "Про приватизацію державного і комунального майна" порядок приватизації державного і комунального майна передбачає, зокрема, проведення аукціону, укладення договору купівлі-продажу; опублікування інформації про результати приватизації; прийняття рішення про завершення приватизації.
За приписами ст.15 Закону України "Про приватизацію державного і комунального майна" об`єкти малої приватизації продаються виключно на електронних аукціонах. Порядок проведення електронних аукціонів для продажу об`єктів малої приватизації та Порядок відбору операторів електронних майданчиків для організації проведення електронних аукціонів з продажу об`єктів малої приватизації, авторизації електронних майданчиків, розмір та порядок сплати плати за участь, визначення переможця за результатами електронного аукціону, а також порядок визначення додаткових умов продажу затверджуються Кабінетом Міністрів України.
Електронний аукціон проводиться відповідно до договору, що укладається між організатором аукціону з операторами електронних майданчиків. Типовий договір між організатором аукціону та операторами електронних майданчиків затверджується Фондом державного майна України.
Відомості про учасників аукціону та відомості про потенційних покупців відносяться до конфіденційної інформації та не підлягають розголошенню до завершення аукціону.
Для продажу об`єктів малої приватизації державними органами приватизації, органом місцевого самоврядування протягом 10 робочих днів з дня прийняття рішення про приватизацію об`єкта утворюється аукціонна комісія, діяльність якої регулюється положенням, що затверджується Фондом державного майна України, органом місцевого самоврядування.
Після затвердження умов продажу органи приватизації не пізніш як через п`ять робочих днів публікують інформаційне повідомлення про приватизацію об`єкта малої приватизації на офіційному веб-сайті Фонду державного майна України або на офіційному веб-сайті органу місцевого самоврядування та в електронній торговій системі.
Аукціони з продажу об`єктів малої приватизації проводяться не раніше ніж через 20 днів, але не пізніше 25 днів після опублікування інформаційного повідомлення про приватизацію об`єктів малої приватизації.
Протокол про результати електронного аукціону формується та оприлюднюється електронною торговою системою автоматично в день завершення аукціону в електронній формі.
Протокол про результати електронного аукціону підписується шляхом накладення кваліфікованих електронних підписів, що базуються на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, крім випадків, якщо на підписанні протоколу в письмовій формі наполягає переможець електронного аукціону.
Продаж об`єктів на аукціоні, крім аукціону за методом покрокового зниження стартової ціни та подальшого подання цінових пропозицій, здійснюється за наявності не менше двох учасників аукціону та вважається таким, що відбувся, у разі здійснення на аукціоні не менше одного кроку аукціону на підвищення стартової ціни.
У разі якщо об`єкт, який пропонувався для продажу на аукціоні, не продано, крім випадку, передбаченого частиною восьмою цієї статті, проводиться повторний аукціон із зниженням стартової ціни на 50 відсотків.
У разі якщо аукціон визнаний таким, що не відбувся, або відсутнє рішення органу приватизації щодо викупу, прийняте відповідно до частин восьмої і десятої цієї статті, протягом одного робочого дня з дати формування відповідного протоколу аукціону або з дати закінчення строку для оприлюднення рішення органу приватизації щодо викупу автоматично оголошується новий аукціон, який проводиться не раніше ніж на десятий та не пізніше ніж на п`ятнадцятий день з дати його оголошення.
Постановою Кабінету Міністрів України від 10.05.2018 № 432 затверджено Порядок проведення електронних аукціонів для продажу об`єктів малої приватизації (далі - Порядок), який визначає механізм проведення електронних аукціонів для продажу об`єктів малої приватизації з використанням електронної торгової системи, визначення переможця за результатами електронного аукціону, розміру та порядку внесення плати за участь в електронному аукціоні, а також визначення додаткових умов продажу відповідно до положень Закону України "Про приватизацію державного і комунального майна".
Відповідно до абз. 2 підп. 2 п. 24 Порядку (тут і надалі в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) інформаційне повідомлення, що публікується органом приватизації, містить інформацію про аукціон: спосіб, дата та час проведення аукціону, визначений згідно з абз. 2 п. 25 цього Порядку.
Згідно з абз. 1 п. 25 Порядку, орган приватизації на підставі прийнятого ним рішення може виправити технічні помилки (описки) в описі лота та інформаційному повідомленні, опублікованому в електронній торговій системі, протягом 48 годин з часу здійснення такої публікації в електронній торговій системі.
Після завершення періоду, визначеного абз. 1 цього пункту, електронна торгова система автоматично встановлюється окремо для кожного електронного аукціону час його проведення (абз. 2 п. 25 Порядку).
Відповідно до п. 37 Порядку електронний аукціон є процедурою визначення переможця електронного аукціону, в ході якої учасники мають можливість поетапного збільшення своїх цінових пропозицій протягом трьох раундів, що проводяться за однаковими правилами, визначеними цим Порядком.
Процедуру визначення переможця електронного аукціону урегульовано пунктами 63 75 Порядку.
Згідно з пунктом 64 Порядку переможець електронного аукціону: підписує протокол про результати електронного аукціону та надає його оператору електронного майданчика, через якого ним подано цінову пропозицію, протягом трьох робочих днів з дня, наступного за днем його формування електронною торговою системою; сплачує на відповідний поточний рахунок органу приватизації ціну продажу об`єкта приватизації протягом 20 робочих днів з дня, що настає за днем формування протоколу про результати електронного аукціону; укладає договір купівлі-продажу об`єкта приватизації з органом приватизації протягом 25 робочих днів з дня, наступного за днем формування протоколу про результати електронного аукціону.
Відповідно до п. 72 Порядку після опублікування органом приватизації через особистий кабінет укладеного договору купівлі-продажу об`єкта приватизації та натискання відповідної електронної кнопки в інтерфейсі особистого кабінету електронному аукціону автоматично присвоюється статус "Аукціон завершено. Договір підписано".
Судом вище встановлено, що 03.05.2023 о 11:21 год. на сайті https://prozorro.sale/ опубліковано Інформаційне повідомлення про проведення в електронній торговій системі продажу на аукціоні об`єкта малої приватизації приміщення їдальні, загальною площею 735,8 кв. м, що знаходиться за адресою: 35600, Рівненська область, м. Дубно, вул. Млинівська, 69, перебуває в переліку нерухомого майна територіальної громади м. Дубно на балансі КП "ЦЖЕО "Житловик" Дубенської міської ради.
Із Інформаційного повідомлення вбачається, що спосіб проведення аукціону: електронний аукціон з умовами. Аукціон в електронній формі буде проведено _ травня 2023 року, час проведення визначається електронною торговою системою автоматично. Аукціон в електронній формі проводиться відповідно до Порядку проведення електронних аукціонів для продажу об`єктів малої приватизації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.05.2018 №432 (зі змінами). До участі в аукціоні не допускаються особи, на яких поширюються обмеження, визначені частиною другою статті 8 Закону України "Про приватизацію державного та комунального майна". Заява на участь в електронному аукціоні повинна містити закриту цінову пропозицію та подається протягом всього часу з моменту опублікування відповідного інформаційного повідомлення в електронній торговій системі до закінчення кінцевого строку прийняття заяв на участь в електронному аукціоні (закритих цінових пропозицій). Кінцевий строк подання заяви на участь в аукціоні з умовами, аукціоні із зниженням стартової ціни встановлюється ЕТС для кожного електронного аукціону окремо о 20:00 годині дня, що передує дню проведення електронного аукціону. Кінцевий строк подання заяви на участь в аукціоні за методом покрокового зниження стартової ціни та подальшого подання цінових пропозицій встановлюється ЕТС для кожного електронного аукціону окремо. Для участі в електронному аукціоні особа, яка має намір взяти участь у ньому, через свій особистий кабінет здійснює подання заяви на участь в електронному аукціоні шляхом заповнення електронної форми і завантаження електронних копій документів та сплачує реєстраційний та гарантійний внески. У разі якщо об`єкт, який пропонувався для продажу на аукціоні, не продано, проводиться повторний аукціон зі зниженням стартової ціни на 50 відсотків.
У разі якщо об`єкт приватизації не продано на повторному аукціоні зі зниженням стартової ціни на 50 відсотків, проводиться аукціон за методом покрокового зниження стартової ціни та подальшого подання цінових пропозицій зі зниженням стартової ціни, визначеної згідно з правилами, встановленими статтею 22 закону України "Про приватизацію державного та комунального майна", на 50 відсотків.
Продаж об`єктів на аукціоні за методом покрокового зниження стартової ціни та подання цінових пропозицій здійснюється за наявності не менш як одного учасника аукціону.
1. Інформація про умови, на яких здійснюється приватизація об`єкта
Cтартова ціна об`єкта приватизації без (ПДВ) для продажу на електронному аукціоні з умовами 417 738 грн 33 коп. без врахування ПДВ.
Розмір гарантійного внеску 83 547 грн 67 коп., крок аукціону 4 177 грн 38 коп., реєстраційний внесок 1 340 грн.
Стартова ціна об`єкта без ПДВ для продажу на аукціоні зі зниженням стартової ціни 208 869 грн 17 коп.
Розмір гарантійного внеску 41 773 грн 83 коп., крок аукціону 2 088 грн 69 коп., реєстраційний внесок 1340 грн.
Cтартова ціна об`єкта приватизації без (ПДВ) для продажу на аукціоні за методом покрокового зниження стартової ціни та подальшого подання цінових пропозицій 208 869 грн 17 коп.
Розмір гарантійного внеску 104 436 грн, крок аукціону 2 088 грн 69 коп., кількість кроків - 40, реєстраційний внесок 1 340 грн.
Розмір реєстраційного внеску (плата за реєстрацію заяви на участь в аукціоні) 1 340 грн, що становить 0,2 мінімальної заробітної плати станом на 1 січня поточного року. Переможцем аукціону сплачується ціна продажу об`єкта з урахуванням ПДВ, який сплачується на остаточну ціну продажу об`єкта в розмірі 20%, протягом 5 робочих днів з дати нотаріального посвідчення договору купівлі-продажу.
Крок аукціону для:
аукціону з умовами мінімальний крок аукціону становить 1% стартової ціни об`єкта приватизації 4 177 грн 38 коп.;
аукціону зі зниженням стартової ціни - мінімальний крок аукціону становить 1 % стартової ціни об`єкта приватизації 2 088 грн 69 коп.;
аукціону за методом покрокового зниження стартової ціни та подальшого подання цінових пропозицій мінімальний крок становить 1 % стартової ціни об`єкта приватизації 2 088 грн 69 коп.; кількість кроків 40.
Аукціони будуть проведені в електронній торговій системі "Прозоро продажі" (адміністратор). Єдине посилання на веб-сторінку https://prozorro.sale/info/elektronni-majdanchiki-ets-prozorroprodazhi-cbd2 на якій є посилання на веб-сторінки операторів електронного майданчика, які мають право використовувати електронний майданчик та з якими адміністратор уклав відповідний договір.
Судом встановлено, що оператором електронного майданчику ТОВ "Буковинська універсальна біржа" в електронну систему заведено лот SPE001-UA-20230503-83462 (інформація про лот міститься за посиланням: https://prozorro.sale/auction/SPE001-UA-20230503-83462/).
Після вказаних дій системою визначено дату та час проведення аукціону - 10.05.2023 о 11:15 год. (Початок прийому пропозицій 03.05.2023 із 11:21 год. - Завершення прийому пропозицій 09.05.2023 до 20:00 год).
Електронний аукціон з умовами SPE001-UA-20230503-83462 з продажу лоту - приміщення їдальні, не відбувся 10.05.2023 у зв`язку з відсутністю зареєстрованих учасників.
В подальшому, 09.05.2023 о 20 00 год. опубліковано інформаційне повідомлення про проведення в електронній торговій системі продажу на аукціоні об`єкта малої приватизації приміщення їдальні, загальною площею 735,8 кв.м, що знаходиться за адресою: 35600, Рівненська область, м. Дубно, вул. Млинівська, 69, перебуває в переліку нерухомого майна територіальної громади м. Дубно на балансі КП "ЦЖЕО "Житловик" Дубенської міської ради.
У інформаційному повідомленні вказано, що період між аукціоном з умовами, аукціоном зі зниженням стартової ціни та аукціоном за методом покрокового зниження ціни та подальшого подання цінових пропозицій 5 робочих днів від дати аукціону (опублікування інформаційного повідомлення про приватизацію об`єкта). Дата проведення аукціону з умовами травня 2023 року.
- аукціон із зниженням стартової ціни 5 робочих днів від дати опублікування інформаційного повідомлення електронною торговою системою про приватизацію об`єкта;
- аукціон за методом покрокового зниження стартової ціни та подальшого подання цінових пропозицій 5 робочих днів від дати опублікування інформаційного повідомлення електронною торговою системою про приватизацію об`єкта.
Після чого електронною торговою системою автоматично, після завершення часу прийому пропозицій для участі у електронному аукціоні з умовами (09.05.2023 о 20:00 год.) було встановлено час проведення електронного аукціону зі зниженням стартової ціни SPE001-UA-20230509-68919 17.05.2023 о 11:20.
Найменування оператора електронного майданчика, через якого було заведено лот в ЕТС (опубліковано інформаційне повідомлення про приватизацію об`єкта приватизації): ТОВ "БУКОВИНСЬКА УНІВЕРСАЛЬНА БІРЖА".
Оператором електронного майданчику ТОВ "БУКОВИНСЬКА УНІВЕРСАЛЬНА БІРЖА" в електронну систему заведено лот SPE001-UA-20230509-68919 (інформація про лот міститься за посиланням: https://prozorro.sale/auction/SPE001-UA-20230509-68919/).
Суд апеляційної інстанції критично оцінює доводи позивача, що гіпотетично можливою кінцевою датою проведення аукціону являється 15.05.2023 у разі включення дати опублікування інформаційного повідомлення при обрахуванні строку або 16.05.2023 у разі здійснення обрахування строку з наступного дня за датою опублікування інформаційного повідомлення, з таких міркувань.
При цьому суд враховує, що період між аукціоном з умовами та аукціоном зі зниженням стартової ціни має бути 5 робочих днів від дати опублікування інформаційного повідомлення про приватизацію об`єкта.
Згідно з п. 3 Порядку перебіг строків, встановлених цим Порядком, починається з наступного дня після настання події, з якою вони пов`язані. Якщо останній день строку припадає на неробочий день, днем закінчення строку є перший за ним робочий день.
Як вбачається, дата та час на проведення аукціону із зниженням стартової ціни визначена 17.05.2023 об 11:20 год., тобто саме через 5 робочих днів з наступного дня від дати опублікування інформаційного повідомлення електронною торговою системою про приватизацію об`єкта 09.05.2023 о 20 00 год.
Робочими днями починаючи із наступного після 09.05.2023 є 10.05.2023 (середа), 11.05.2023 (четвер), 12.05.2023 (п`ятниця), 15.05.2023 (понеділок) та 16.05.2023 (вівторок).
Відповідно аукціон із зниженням стартової ціни жодним чином не міг відбутися 16.05.2023, адже 16.05.2023 є днем, коли іще тривав 5-денний строк від дати опублікування інформаційного повідомлення (13-те та 14-те травня 2023 є вихідними днями і не включаються у строк періоду між аукціонами). Період між аукціонами - це не строк в межах якого повинен бути проведений аукціон зі зниженням стартової ціни, а строк, після спливу якого повинен бути проведений аукціон зі зниженням стартової ціни.
Початок прийому пропозицій на аукціон зі зниженням стартової ціни SPE001-UA-20230509-68919 - 09.05.2023 із 20:00 год. Завершення прийому пропозицій 16.05.2023 до 20:00 год.
Відповідно до п. 44 Порядку, особа, яка має намір взяти участь в електронному аукціоні, через свій особистий кабінет подає відповідну заяву на участь в електронному аукціоні шляхом заповнення електронної форми і завантаження електронних копій документів. Заява на участь в електронному аукціоні повинна містити закриту цінову пропозицію та подається протягом всього часу з моменту опублікування відповідного інформаційного повідомлення в електронній торговій системі до закінчення кінцевого строку прийняття заяв на участь в електронному аукціоні/закритих ціпових пропозицій.
Кінцевий строк подання заяви на участь в електронному аукціоні з умовами, без умов, із зниженням стартової ціпи встановлюється електронною торговою системою для кожного електронного аукціону окремо в проміжку часу з 19 години 30 хвилин до 20 години 30 хвилин дня, що передує дню проведення електронного аукціону (п.45 Порядку).
Електронною торговою системою було встановлено кінцевий термін прийняття заяв на участь в електронному аукціоні/закритих цінових пропозицій SPE001-UA-20230509-68919 16.05.2023 20:00 год., про що розміщено повідомлення на офіційному веб-сайті адміністратора електронної торгової системи - Державного підприємства "ПРОЗОРРО.ПРОДАЖІ".
Згідно з п. 2 Постанови КМУ № 433 від 10.05.2018 "Про затвердження порядку відбору операторів електронних майданчиків для організації проведення електронних аукціонів з продажу об`єктів малої приватизації, авторизації електронних майданчиків", Державне підприємство "ПРОЗОРРО.ПРОДАЖІ", що належить до сфери управління Міністерства економіки, визначено відповідальним за забезпечення функціонування електронної торгової системи - адміністратором електронної торгової системи.
Як встановлено судом, на Аукціон зі зниженням стартової ціни SPE001-UA-20230509-68919 зареєструвалося та надало пакет документів 2 учасники:
1) Приватне акціонерне товариство "Дубенський завод гумово-технічних виробів" (заява подана 11.05.2023 о 15 год. 01 хв., закрита цінова пропозиція 210 957 грн 86 коп. подана 12.05.2023 о 16:32 год.;
2) Товариство з обмеженою відповідальністю "Галант ЛТД" (заява подана 16.05.2023 об 11:35 год., закрита цінова пропозиція - 211 000 грн подана 16.05.2023 о 18:09 год).
Посилання скаржника відносно того, що ТОВ "Галант ЛТД" повинно було подати заявку 16.05.2023 в проміжок часу з 19:30 год. до 20:30 год. суд не бере до уваги, оскільки вказаний пункт визначає саме кінцевий строк подання заяви на участь в електронному аукціоні, а не проміжок часу у який учасники подають такі заяви, як на це вказує скаржник.
При цьому, суд враховує, що за такими доводами позивача він і сам подав заявку, з недотриманням часових рамок та дедлайнів на вчинення процедурних дій.
Таким чином, ТОВ "Галант ЛТД" було подано заяву на участь в електронному аукціоні з одночасним виставленням закритої цінової пропозиції до спливу встановленого електронною торговою системою часу - 16.05.2023 до 20 00 год., що цілком відповідає вимогам Порядку.
Згідно з абзацом 8 п. 55 Порядку, після моменту старту електронного аукціону електронна торгова система робить паузу п`ять хвилин і оголошує раунд.
Відповідно до п. 59 Порядку, у кожному раунді кожен учасник протягом трьох хвилин у порядку від менших до більших цінових пропозицій, а у разі їх співпадіння від тих, що подані пізніше, до тих, що подані раніше, має право зробити крок аукціону в порядку, передбаченому пунктом 54 цього Порядку. У разі відсутності цінової пропозиції від учасника протягом трьох хвилин цінова пропозиція такого учасника у поточному раунді вважається такою, що здійснена в розмірі його закритої цінової пропозиції для першого раунду або його попередньої цінової пропозиції для другого та третього раундів.
Якщо учасник зробив цінову пропозицію раніше закінчення відведеного часу на внесення такої цінової пропозиції, електронна торгова система надає йому можливість внести зміни до цінової пропозиції щодо її збільшення або зменшення, але не нижче попередньої цінової пропозиції цього учасника, до завершення відведеного часу. Якщо учасник не вносив та/або не змінював цінової пропозиції протягом трьох хвилин, після закінченню цього часу електронна торгова система приймає його попередню цінову пропозицію і передає хід наступному учаснику (п. 60 Порядку).
Із Протоколу про результати електронного аукціону № SPE001-UA-20230509-68919 (https://procedure.prozorro.sale/api/protocol/SPE001-UA-20230509-68919/print) вбачається, що аукціон відбувся.
Дата та час початку електронного аукціону: 17.05.2023 11:20:00.
Дата та час завершення електронного аукціону: 17.05.2023 11:49:04.
Найменування лота: Приміщення їдальні, загальною площею 735,8 кв.м, що знаходиться за адресою: 35600, Рівненська обл., м. Дубно, вул. Млинівська, 69. Окремо розташована двоповерхова цегляна будівля, загальною площею 735,8 кв.м, за адресою: Рівненська обл., м. Дубно, вул. Млинівська, 69, реєстраційний номер 18918264 від 21.05.2007 року на праві комунальної власності належить територіальній громаді м. Дубно Рівненської обл. в особі Дубенської міської ради. Об`єкт приватизації знаходиться на території ПрАТ "Дубенський завод гумово-технічних виробів", у кварталі, забудованому малоповерховими індивідуальними житловими будинками, в периферійній частині міста. Будівля складається з 10 основних приміщень площею 463,0 кв.м та 30 підсобних приміщень площею 272,8 кв.м, загальною площею 735,8 кв.м. Приміщення їдальні тривалий час не експлуатується, обладнання відсутнє, стан утримання незадовільний. Територія навколо впорядкована та асфальтована. Будівля розташована на земельній ділянці загальною площею 7,6824 га, яка належить на праві постійного користування ПрАТ "Дубенський завод гумово-технічних виробів". Кадастровий номер земельної ділянки 5610300000:01:001:0720.
Стартова ціна лота: 208 869 грн 17 коп.. На остаточну ціну продажу нараховується ПДВ згідно Податкового кодексу України.
З врахуванням вищенаведеного п. 59 Порядку та розміру закритих цінових пропозицій, перший хід в першому раунді був наданий позивачу.
Так, у першому раунді електронного аукціону № SPE001-UA-20230509-68919 ПрАТ "Дубенський завод гумово-технічних виробів" зробило ставку в розмірі 300 000 грн о 11 год. 25 хв. 16 сек., а ТОВ "Галант ЛТД" зробило ставку в розмірі 310 000 грн о 11 год. 29 хв. 09сек.
Тобто, Приватне акціонерне товариство "Дубенський завод гумово-технічних виробів" зробило ставку першим на 16-й секунді свого 3-х хвилинного періоду, який закінчився о 11 год. 28 хв., після чого електронна торгова система передала хід наступному учаснику - Товариству з обмеженою відповідальністю "Галант ЛТД", який зробив ставку о 11 год. 29 хв. 09 сек., тобто у встановлений вже для нього 3-х хвилинний період.
Відповідно до п. 61 Порядку, після завершення раунду електронна торгова система робить паузу три хвилини і оголошує наступний раунд.
Під час другого раунду ПрАТ "Дубенський завод гумово-технічних виробів" зробило ставку 400 000 грн о 11 год 34 хв. 26 сек., а ТОВ "Галант ЛТД" зробило свою ставку о 11 год. 37 хв. 23 сек. у визначений для нього системою 3- хвилинний період у розмірі 410 000 грн.
Третій раунд розпочався о 11 год. 43 хв., у якому позивач зробив свою ставку в розмірі 415 000 грн о 11 год. 43хв. 26 сек., а інший учасник - ТОВ "Галант ЛТД" зробило свою ставку в розмірі 415 001 грн о 11 год. 48хв. 05 сек.
Отже, у третьому раунді ПрАТ "Дубенський завод гумово-технічних виробів" зробило свою ставку першим на 26-й секунді свого 3-х хвилинного періоду, який закінчився об 11год. 46хв., а ТОВ "Галант ЛТД", свою ставку зробило об 11 год. 48хв. 05 сек., тобто також у встановлений для нього 3-х хвилинний період.
Таким чином, як хронометраж електронного аукціону в цілому, так і хронометраж усіх періодів для здійснення ходів учасниками повністю відповідають вимогам Порядку. При цьому безпідставними є твердження позивача про те, що ТОВ "Галант ЛТД" всупереч п.59 Порядку у першому та третьому раунді аукціону здійснило ставку поза межами трихвилинного терміну, що повинно було б вважатись відсутністю цінової пропозиції від останнього, і що ніби - то цінова пропозиція ТОВ "Галант ЛТД" у кожному з поточних раундів повинна була б вважатись такою, що здійснена в розмірі його закритої цінової пропозиції для першого раунду та його попередньої цінової пропозиції для другого раунду, оскільки такі твердження базуються на невірному трактуванні норм Порядку, за якими три хвилини на здійснення ставок надаються не для кожного учасника окремо, а протягом трьох хвили всі учасники мають здійснити свої ставки.
Із Протоколу про результати електронного аукціону № SPE001-UA-20230509-68919 (https://procedure.prozorro.sale/api/protocol/SPE001-UA-20230509-68919/print) вбачається, що його переможцем визначено ТОВ "Галант ЛТД", який поставив найвищу ціну за результатами трьох раундів - 415 001 грн.
Найменування оператора, через електронний майданчик якого надано найвищу цінову пропозицію переможцем електронного аукціону (відповідачем-1): ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЗАКУПІВЛІ.ПРО".
Найменування оператора електронного майданчика, через якого надано наступну по величині цінову пропозицію після цінової пропозиції переможця електронного аукціону (позивачем): ТОВ "БУКОВИНСЬКА УНІВЕРСАЛЬНА БІРЖА".
Крім того, відповідно до п. 54 Порядку, у ході електронного аукціону учасникам надається можливість подавати свої цінові пропозиції відповідно до цього Порядку. Учасник може протягом одного раунду електронного аукціону один раз підвищити свою закриту цінову пропозицію / цінову пропозицію не менше, ніж на розмір мінімального кроку аукціону (зробити крок аукціону).
Абзацом 1 п. 66 Порядку визначено, що переможцем електронного аукціону вважається учасник, що подав найвищу цінову пропозицію за лот, у разі, коли ним зроблений щонайменше один крок аукціону, а у випадках, передбачених пунктом 67 цього Порядку, учасник з наступною за величиною ціновою пропозицією за умови, що ним зроблений щонайменше один крок аукціону, а у разі однакових цінових пропозицій - учасник, що подав її раніше, за умови відсутності належним чином оформленого листа (звернення) від такого учасника про відмову від очікування та відсутності факту натискання ним відповідної кнопки про відмову від очікування в особистому кабінеті.
У розділі "Інформація про умови, на яких здійснюється приватизація об`єкта" Інформаційного повідомлення опублікованого 09.05.2023 о 20:00 год. зазначено, що:
- Стартова ціна об`єкта без ПДВ для продажу на аукціоні зі зниженням стартової ціни 208 869 грн 17 коп.;
- Розмір гарантійного внеску 41 773 грн 83 коп., крок аукціону 2 088 грн 69 коп., реєстраційний внесок 1 340 грн.
Як вбачається із Протоколу про результати електронного аукціону №SPE001-UA-20230509-68919(https://procedure.prozorro.sale/api/protocol/SPE001-UA-20230509-68919/print) в другому раунді електронного аукціону ставка ТОВ "Галант ЛТД" була 410 000 грн, а в третьому раунді - 415 001 грн.
Отже, ставка ТОВ "Галант ЛТД" в третьому раунді аукціону була на 5 001 грн більше за його попередню ставку у другому раунді аукціону та на 2 912 грн 31 коп. більша за мінімальний крок аукціону (5 001 грн - 2 088 грн 69 коп.).
Протилежні твердження скаржника базуються на такому тлумаченні Порядку, за яким учасник аукціону має перебити ставку свого опонента, здійснену в цьому раунді, в розмірі, як мінімум аукціонного кроку, а не підвищити свою минулу ставку, зроблену у попередньому раунді, якнайменше на корок аукціону. Однак, вказане не відповідає умовам п. 54 Порядку.
Таким чином, за результатами третього (заключного) раунду електронного аукціону ставка ТОВ "Галант ЛТД" виявилась більша на 1 грн за ставку ПрАТ "Дубенський завод гумово-технічних виробів", а тому ТОВ "Галант ЛТД" було правомірно визначено переможцем аукціону.
Суд зауважує, що переможцем аукціону визнається будь-який його учасник, який у фінальному раунді аукціону зробить ставку, більшу за розміром інших учасників, при чому розмір дельти між такими ставками не є вирішальним, а головним є дотримання кроку між ставками, зробленими у попередньому раунді.
Також, апеляційний господарський суд погоджується із відхилення судом першої інстанції посилання скаржника на порушення ч. 4 ст. 15 Закону України "Про приватизацію державного і комунального майна при проведенні аукціону з продажу їдальні (що аукціон з продажу їдальні мав бути проведений не раніше ніж через 20 днів, але не пізніше 25 днів після опублікування інформаційного повідомлення про приватизацію об`єктів малої приватизації тобто не раніше аніж через 20 днів після 01.05.2023), оскільки позивач оскаржує результати приватизації об`єкта малої приватизації, оформлені протоколом проведення електронного аукціону від 17.05.2023, а не результати торгів 10.05.2023, які не відбулися.
Більше того матеріали справи не містять доказів вчинення позивачем будь-яких дій, які б підтверджували б його намір взяти участь в торгах 10.05.2023.
Суд враховує і те, що проведення повторного аукціону навпаки було вигідним для його учасників, в тому числі і позивача, оскільки стартова ціна лоту була знижена на 50% в порівняні з первісною ціною.
Щодо інших аргументів позивача про те, що всупереч пп. 2 п. 24 Порядку опубліковане інформаційне повідомлення не містило зазначення дати та часу проведення аукціону, а відтак, відсутність вказаних даних свідчить про наявність положень, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, що суперечить пп. 5 п. 24 Порядку і про те, що всупереч п. 57 Порядку електронний аукціон не розпочався у час та дату, які визначені в інформаційному повідомленні в електронній торговій системі у зв`язку з відсутністю зазначення вказаних даних в інформаційному повідомленні всупереч пп.2 п.24 Порядку, суд враховує таке.
У роздрукованому примірнику Інформаційному повідомленні про проведення в електронній торговій системі продажу на аукціоні об`єкта малої приватизації приміщення їдальні, опублікованому 09.05.2023 о 20:00 год. на сайті https://prozorro.sale/ дійсно в розділі Інформація про аукціон не вказано дати проведення даного аукціону, а лише зазначено, що аукціон в електронній формі буде проведено _ травня 2023 року, час проведення визначається електронною торговою системою автоматично.
Водночас дата та час проведення електронного аукціону № SPE001-UA-20230509-68919 була в електронному вигляді видна на сайті https://prozorro.sale/auction/SPE001-UA-20230509-68919/ та є загальнодоступною, адже сформована торговою системою, що не заперечується представниками учасників торгів, а відтак аргументи про наявність фактів дискримінації Приватного акціонерного товариства "Дубенський завод гумово-технічних виробів" є безпідставними.
Тому, суд апеляційної інстанції погоджується із висновком місцевого господарського суду, що позивач взяв участь у спірному аукціоні, під час якого пройшов усі три етапи трираундового англійського аукціону № SPE001-UA-20230509-68919, однак не став його переможцем не через те що не зміг взяти в ньому участь, а через те, що цінова пропозиція іншого учасника ТОВ "Галант ЛТД" виявилася найбільшою у третьому раунді, а доводи позивача покладені в основу позову, в тому числі щодо порушення проведення аукціону, визначення його переможця, не підтвердилися наявними у справі доказами.
Таким чином, суд першої інстанції правомірно ухвалив рішення про відмову в позові.
Відповідно до ст. 86 ГПК України, господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних в справі доказів.
В силу приписів ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Зважаючи на вказане, судова колегія зазначає, що доводи скаржника, викладені в апеляційній скарзі, не спростовують встановлених обставин справи, а тому не приймаються судом апеляційної інстанції до уваги.
Відповідно до ст. 276 ГПК України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Враховуючи вищевикладене рішення Господарського суду Рівненської області від 09.11.2023 у справі № 918/581/23 слід залишити без змін, а апеляційну скаргу Приватного акціонерного товариства "Дубенський завод гумово-технічних виробів" - без задоволення.
Керуючись статтями 269, 270, 273, 275-279, 282 ГПК України, Північно-західний апеляційний господарський суд
УХВАЛИВ:
1. Апеляційну скаргу Приватного акціонерного товариства "Дубенський завод гумово-технічних виробів" залишити без задоволення, а рішення Господарського суду Рівненської області від 09.11.2023 у справі № 918/581/23 - без змін.
2. Справу № 918/581/23 надіслати Господарському суду Рівненської області.
3. Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду у випадках, строках та порядку встановлених статтями 286-291 Господарського процесуального кодексу України.
Повний текст постанови складений "19" лютого 2024 р.
Головуючий суддя Петухов М.Г.
Суддя Гудак А.В.
Суддя Олексюк Г.Є.
Суд | Північно-західний апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 12.02.2024 |
Оприлюднено | 21.02.2024 |
Номер документу | 117070493 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах щодо приватизації майна про визнання недійсними актів |
Господарське
Північно-західний апеляційний господарський суд
Петухов М.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні