Рішення
від 12.02.2024 по справі 160/27705/23
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 лютого 2024 року Справа № 160/27705/23 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Кальника В.В.

за участі:

секретаря судового засіданняГрищенка І.В.

представника позивача Уланівського С.Є.

представника відповідача Кривошеї К.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Інтвайр» до віпдовідача 1 Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, відповідача 2 Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

24 жовтня 2023 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Інтвайр» звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України, в якому позивач просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 9472426/34230377 від 06.09.2023 р. про відмову у реєстрації податкової накладної №458 від 02.09.2022 р., яка складена Товариством з обмеженою відповідальністю «ІНТВАЙР».

- зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8. ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №458 від 02.09.2022 р., яка складена Товариством з обмеженою відповідальністю «ІНТВАЙР» датою надходження на реєстрацію.

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 9472427/34230377 від 06.09.2023 р. про відмову у реєстрації податкової накладної №459 від 07.09.2022 р., яка складена Товариством з обмеженою відповідальністю «ІНТВАЙР».

- зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8. ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №459 від 07.09.2022 р., яка складена Товариством з обмеженою відповідальністю «ІНТВАЙР» датою надходження на реєстрацію.

Свої вимоги позивач обґрунтував тим, що спірні рішення не відповідають вимогам чинного законодавства України, є протиправними та такими, що підлягають скасуванню, оскільки позивачем для реєстації податкових накладних були надані пояснення та відповідні докази. Позивач вважає, що господарська операція з продажу ТОВ «ІНТВАЙР» на користь ТОВ «ХІМАГРОЛАЙФ» 107,35 тон Добрива складного мінерального NР 12:24, біг-бег 0,95 т. (щодо яких було складено податкові накладні) була реальною, що підтверджується відповідними первинними документами, підписаними між Сторонами. При цьому, надані відповідачу 1 пояснення з приводу операцій, зазначених у податкових накладних, свідчать про відсутність порушення податкового законодавства при здійсненні господарської операції. У спірних рішеннях відповідач 1 зазначив загальну, неконкретизовану причину відмови у реєстрації податкових накладних. Отже, відмова у реєстрації податкових накладних є протиправною.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 30.10.2023 року відкрито провадження в адміністративній справі та ухвалено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.

12.12.2023 року відповідачем 1 надано відзив на позов, в якому він просив у задоволенні позову відмовити. Вказав, що підприємством було направлено на реєстрацію податкові накладні №458 від 02.09.2022 року з номенклатурою товарів/послуг - Добриво складне мінеральне на ТОВ "ХІМАГРОЛАЙФ" (код 42649835) з сумою ПДВ 61 750,04 грн. та №459 від 07.09.2022 року з номенклатурою товарів/послуг - Добриво складне мінеральне на ТОВ "ХІМАГРОЛАЙФ" (код 42649835) з сумою ПДВ 5 19 729,49 грн. За результатами розгляду Комісією ГУ ДПС у Дніпропетровській області документів та пояснень, наданих платником по податковим накладним від 02.09.2022 №458 та від 07.09.2022 №459 було винесено рішення 06.09.2023 року №9472426/34230377 та 06.09.2023 року №9472427/34230377 про відмову в реєстрації податкових накладних з причини - «Ризиковість операцій». Зазначив, що ТОВ «ІНТВАЙР» 19.08.2022 року було включено до переліку ризикових платників податків. Рішення щодо включення до переліку ризикових платників було прийнято з урахуванням наявної податкової інформації по підприємству, а саме: за результатами проведеного аналізу даних ЄРПН встановлено реєстрацію податкових накладних щодо придбання ТОВ "ІНТВАЙР" (код 40700517) з підприємствами з ознакою ризиковості на загальну суму ПДВ 32520,7 тис. грн., а саме: ТОВ "СВІТЛА МЕТА-АГРО" (40700517) на суму ПДВ 26 428,3 тис. грн., було прийнято рішення про відповідність платника ПДВ критеріям ризиковості від 13.06.2022; ТОВ "ЛОКАРУС УКРАЇНА" (37799048) на суму ПДВ 4904,2 тис. грн., прийнято рішення про відповідність платника ПДВ критеріям ризиковості від 13.06.2022; ТОВ "КАРДА ТОРС" (43463476) на суму ПДВ 1090,6 тис. грн., прийнято рішення про відповідність платника ПДВ критеріям ризиковості від 19.08.2022; ТОВ "СМІЛЯНСЬКА АГРОХІМІЧНА КОМПАНІЯ" (36779743) на суму ПДВ 96,4 тис. грн., прийнято рішення про відповідність платника ПДВ критеріям ризиковості від 07.07.2022; ТОВ "МІЖНАРОДНА ГРУПА КОМПАНІЙ З ВАНТАЖНИХ ПЕРЕВЕЗЕНЬ" (44145189) на суму ПДВ 1,3 тис. грн., прийнято рішення про відповідність платника ПДВ критеріям ризиковості від 07.07.2022; за результатами проведеного аналізу даних ЄРПН встановлено реєстрацію податкових накладних щодо продажу ТОВ "СВІТЛА МЕТА-АГРО" (код 40700517) з підприємствами з ознакою ризиковості на загальну суму ПДВ 5421,5 тис. грн., а саме: ТОВ "СВІТЛА МЕТА-АГРО" (40700517) на суму ПДВ 4909,7 тис. грн., прийнято рішення про відповідність платника ПДВ критеріям ризиковості від 13.06.2022; ТДВ "УЗИНСЬКИЙ ЦУКРОВИЙ КОМБІНАТ" (3725360) на суму ПДВ 514,0 тис. грн., прийнято рішення про відповідність платника ПДВ критеріям ризиковості від 06.07.2021; ТОВ "МІНЕРАЛ АГРОТРЕЙД" (44547864) на суму ПДВ 1,1 тис. грн., прийнято рішення про відповідність платника ПДВ критеріям ризиковості від 28.07.2022; ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "АГРОСТОК УКРАЇНА(43013992) на суму ПДВ 0,4 тис. грн., прийнято рішення про відповідність платника ПДВ критеріям ризиковості від 27.07.2022 р.

12.12.2023 року відповідачем 2 надано відзив на позов, в якому він в задоволенні позову відмовити. Вказав, що суд у разі ухвалення рішення про зобов`язання податкового органу зареєструвати податкову накладну, фактично візьме на себе повноваження суб`єкта владних повноважень, до компетенції якого, у даному випадку, віднесено розгляд пояснень та документів, здійснення автоматичної перевірки податкових накладних та/або розрахунку коригування в ЄРПН. Отже, на думку відповідача, реєстрація податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН є дискреційними повноваженнями та виключною компетенцією уповноваженого органу.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 27.12.2023 року було постановлено перейти до розгляду адміністративної справи № 160/27705/23 за правилами загального позовного провадження.

Представник позивача в судовому засіданні 12.02.2024 року позовні вимоги підтримав, просив задовольнити позов в повному обсязі з підстав, наведених у позові.

Представник відповідача в судовому засіданні обставини, викладені у відзиві на позов, підтримав, проти задоволення позову заперечував, просив відмовити у його задоволенні в повному обсязі.

Дослідивши докази, наявні в матеріалах справи, заслухавши пояснення представників сторін, з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується адміністративний позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

З матеріалів справи вбачається, що Товариство з обмеженою відповідальністю «ІНТВАЙР», код ЄДРПОУ 34230377, зареєстроване як суб`єкт господарської діяльності 10.03.2006 р. за номером запису: 1 224 102 0000 024607.

10.03.2006 взято на податковий облік як платника податків в органах державної податкової служби у Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області (номер взяття на облік: 122410200000).

У Витягу з реєстру платників податку на додану вартість № 1604644500546 від 01.02.2016 р. зазначено: дата реєстрації платником ПДВ 31.01.2007 р., ІПН 342303704641.

Види діяльності:

Код КВЕД 20.16 Виробництво пластмас у первинних формах;

Код КВЕД 20.51 Виробництво вибухових речовин (основний);

Код КВЕД 22.21 Виробництво плит, листів, труб і профілів із пластмас;

Код КВЕД 22.23 Виробництво будівельних виробів із пластмас;

Код КВЕД 24.51 Лиття чавуну;

Код КВЕД 24.52 Лиття сталі;

Код КВЕД 24.53 Лиття легких кольорових металів;

Код КВЕД 24.54 Лиття інших кольорових металів;

Код КВЕД 43.12 Підготовчі роботи на будівельному майданчику;

Код КВЕД 43.29 Інші будівельно-монтажні роботи;

Код КВЕД 43.33 Покриття підлоги й облицювання стін;

Код КВЕД 43.34 Малярні роботи та скління;

Код КВЕД 43.91 Покрівельні роботи;

Код КВЕД 46.49 Оптова торгівля іншими товарами господарського призначення;

Код КВЕД 46.63 Оптова торгівля машинами й устаткованням для добувної промисловості та будівництва;

Код КВЕД 77.32 Надання в оренду будівельних машин і устатковання;

Код КВЕД 77.39 Надання в оренду інших машин, устатковання та товарів, н. в. і. у.;

Код КВЕД 46.69 Оптова торгівля іншими машинами й устаткованням;

Код КВЕД 46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами;

Код КВЕД 46.72 Оптова торгівля металами та металевими рудами;

Код КВЕД 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням;

Код КВЕД 46.75 Оптова торгівля хімічними продуктами;

Код КВЕД 46 76 Оптова торгівля іншими проміжними продуктами;

Код КВЕД 46.77 Оптова торгівля відходами та брухтом;

Код КВЕД 46.90 Несгіеціалізована оптова торгівля;

Код КВЕД 47.52 Роздрібна торгівля залізними виробами, будівельними матеріалами та санітарно-технічними виробами в спеціалізованих магазинах;

Код КВЕД 52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту;

Код КВЕД 77.12 Надання в оренду вантажних автомобілів;

Код КВЕД 33.20 Установлення та монтаж машин і устаткування.

Встановлено, що 25.01.2022р. ТОВ «ІНТВАЙР» було укладено договір поставки №1224 ІНТ/2501 з ТОВ «ХІМВЕКТОР» (код ЄДРПОУ 41556090), де ТОВ «ІНТВАЙР» - Покупець, ТОВ «ХІМВЕКТОР» - Постачальник.

Згідно з п.1.1. договору Постачальник зобов`язується передати у власність Покупцеві Добриво складне мінеральне NР 12:24 (надалі Товар), згідно з специфікаціями, які є невід`ємною частиною Договору, а Покупець зобов`язаний прийняти і оплатити Товар.

Згідно з 2.1. Найменування, код УКТ ЗЕД одиниці виміру та кількість Товару, вид упаковки зазначається у специфікації, яка є невід`ємною частиною Договору.

За специфікацією №СП-1224ІНТ/2501/1 від 25.01.2022р. встановлено: найменування - Добриво складне мінеральне NP 12:24. біг-бег 0,95т; код УКТЗЕД - 3105 59 00 00; кількість - 3000,00 тон; ціна за одиницю - 18800,04 грн.; загальна вартість товару - 56 400 120,00 ґрн. з ПДВ; умови (базис) поставки - СРТ Станція покупця; умови оплати 100% попередня оплата.

На виконання умов договору, ТОВ «ІНТВАЙР» перерахувало кошти на поточний рахунок Постачальника платіжними дорученнями: № 2001 від 01.02.2022 у сумі 26 400 120,00 грн.; № 2003 від 03.02.202.2 у сумі 15 000 000,00 грн.; № 2 від 04.02.2022 у сумі 15 000 000,00 грн.

Всього ТОВ «ІНТВАЙР» сплатило 56 400 120,00 грн., тим самим придбавши 3000,00 тон Добрива мінерального NР 12:24.

27.05.2022р. ТОВ «ІНТВАЙР» було укладено договір поставки №П1224ІНТ/2705 з ТОВ «ХІМВЕКТОР» (код ЄДРІІОУ 41556090), де ТОВ «ІНТВАЙР» - Покупець, ТОВ «ХІМВЕКТОР» - Постачальник.

Згідно з п.1.1. договору Постачальник зобов`язується передати у власність Покупцеві Добриво складне мінеральне NР 12:24 (надалі - Товар), згідно специфікацій, які є невід`ємною частиною Договору, а Покупець зобов`язаний прийняти і оплатити Товар.

Згідно з п.2.1. Найменування, код УКТ ЗЕД, одиниці виміру та кількість Товару, вид упаковки зазначається у специфікації, яка є невід`ємною частиною Договору.

За специфікацією №СП-П1224ІНТ/2705/1 від 27.05.2022р. встановлено: найменування - Добриво складне мінеральне NР 12:24, біг-бег 0,95т; код УКТЗЕД - 3105 59 00 00; кількість - 1431,00 тон; ціна за одиницю - 18800,40 грн. з ПДВ; загальна вартість товару - 26 903 372,40 грн. з ПДВ; умови (базис) поставки - СРТ Станція покупця Умови оплати - 100% попередня оплата.

На виконання умов договору, ТОВ «ІНТВАЙР» було перераховало кошти на поточний рахунок Постачальника платіжними дорученнями: № 81 від 01.06.2022 у сумі 5 000 000,00 грн.; № 84 від 03.06.2022 у сумі 9 600 000,00 грн.; № 89 від 09.06.2022 у сумі 5 910 720,00 грн.; № 2156 від 10.06.2022 у сумі 6 392 652,40 грн.

Всього ТОВ «ІНТВАЙР» сплатило 26 500 653,20 грн., придбавши 1409,579 тон Добрива мінерального NР 12:24.

За вищезазначеними договорами ТОВ «ХІМВЕКТОР» було відвантажено у власність ТОВ «ІНТВАЙР» Добриво складне мінеральне NР 12:24, оформивши ці операції наступними документами: 199,5 тон Добрива складного мінерального NР 12:24 за видатковою накладною №0621002 від 21.06.2022, залізничні накладні №44034775, №44034783, №44034767 від 21.06.2.022, паспорта якості; 66,5 тон Добрива складного мінерального NР 12:24 за видатковою накладною №0622007 від 22.06.2022, залізнична накладна №44039634 від 21.06.2022, паспорт якості; 133 тони Добрива складного мінерального NР 12:24 за видатковою накладною №0622008 від 22.06.2022, залізничні накладні №44039683, №44039675 від 21.06.2022, паспорта якості; 199,5 тон Добрива складного мінерального NР 12:24 за видатковою накладною №0623007 від 23.06.2022, залізничні накладні №44046571, №44046498. №44046647 від 22.06.2022, паспорта якості; 66,5 тон Добрива складного мінераиьного NР 12:24 за видатковою накладною №0624012 від 24.06.2022, залізнична накладна №44046597 від 22.06.2022, паспорт якості. Всього: 665 тон.

Для розміщення придбаного Товару, ТОВ «ІНТВАЙР» було укладено договір про надання послуг відповідального зберігання №160622 від 16.06.2022 з ТОВ «ЛІБЕРА- АГРО» (код ЄДРПОУ 40891412), де ТОВ «ІНТВАЙР» - Поклажодавець, ТОВ «ЛІБЕРА-АГРО» - Зберігач.

Згідно з п. 1.1. договору, за умовами цього договору Поклажодавець передає, а Зберігач зобов`язується прийняти на відповідальне зберігання Товар Поклажодавця - мінеральні добрива, зберігати переданий йому Товар і повернути Поклажодавцеві на його першу вимогу, а Поклажодавець зобов`язується здійснити оплату за надані послуги, в розмірі та строки передбачені даним Договором.

Згідно з п.1.2. Зберігач здійснює зберігання Товару за наступною адресою: Черкаська обл., м. Сміла, вул. В, Гордієнко, 52 А - виробнича база ТОВ «ФЄРТА УКРАЇНА».

Відповідно до Актів приймання-передачі: №11 від 25.06.2022 року ТОВ «ІНТВАЙР» передав, а ТОВ «ЛІБЕРА-АГРО» прийняв на відповідальне зберігання 199,5 тон Добрива складного мінерального NР 12:24; №12 від 28.06.2022 року ТОВ «ІНТВАЙР» передав, а ТОВ «ЛІБЕРА-АГРО» прийняв на відповідальне зберігання 465,5 тон Добрива складного мінерального NР 12:24. Всього: 665 тон.

20.05.2022 року ТОВ «ІНТВАЙР» було укладено договір поставки №1224-250522 з ТОВ «ХІМАГРОЛАЙФ» (код ЄДРПОУ 42649835), де ТОВ «ІНТВАЙР» - Постачальник, ТОВ «ХІМАГРОЛАЙФ» - Покупець.

Згідно з п.1.1. договору Постачальник зобов`язується передати у власність Покупцеві Добриво складне мінеральне NР 12:24, біг-бег 0,95 т. (надалі - «Товар»), згідно з специфікаціями, які є невід`ємною частиною Договору, а Покупець зобов`язується прийняти і оплатити Товар.

Згідно з п.2.1. договору: найменування Товару, код УКТ ЗЕД, одиниці виміру, кількість Товару та ціна, вид упаковки зазначається у специфікації, яка є невід`ємною частиною Договору.

За специфікацією № 4 від 02.09.2022р. встановлено: найменування - Добриво складне мінеральне NР 12:24, біг-бег 0,95т; код УКТЗЕД - 3105 59 00 00, кількість - 11,4 тон, ціна за одиницю - 32500,02 грн. за тону з ПДВ, загальна вартість товару - 370 500, 23 грн. з ПДВ, умови (базис) поставки - ЕХW, склад продавця.

Продавцем - ТОВ «ІНТВАЙР» виставлений покупцю - ТОВ «ХІМАГРОЛАЙФ» рахунок №410 від 02.09.2022 на суму 370 500,23 грн.

За специфікацією № 5 від 07.09.2022р. встановлено: найменування - Добриво складне мінеральне NР 12:24, біг-бег 0,95т; код УКТЗЕД - 3105 59 00 00, кількість - 95,95 тон. ціна за одиницю - 32500,02 грн. за тону з ПДВ, загальна вартість товару - 3 118 376,92 грн. з ПДВ Умови (базис) поставки ЕХW, склад продавця.

Продавцем - ТОВ «ІНТВАЙР» виставлений покупцю - ТОВ «ХІМАГРОЛАЙФ» рахунок №419 від 07.09.2022 на суму 3 118 376,92 грн.

На виконання умов договору, ТОВ «ХІМАГРОЛАЙФ» було перераховано кошти на поточний рахунок ТОВ «ІНТВАЙР», що підтверджується виписками банку: від 02.09.2022 р. - 370 500,23 грн.; від 7.09.2022 р. - 3 118 376,92 грн.

ТОВ «ІНТВАЙР» здійснював передачу у власність ТОВ «ХІМАГРОЛАЙФ» Товару, який знаходився на відповідальному зберіганні у ТОВ «ЛІБЕРА-АГРО» зі складу за адресою: Черкаська обл., м. Сміла, вул. В. Гордієнко, 52 А, що відповідає умовам погодженим у специфікаціях №4 від 02.09.202.2р., №5 від 07.09.2022р., а саме: Умови (базис) поставки - ЕХW, склад продавця.

Факт вибуття з відповідального зберігання ТОВ «ЛІБЕРА-АГРО» та ТОВ «ІНТВАЙР» оформлено актами зняття зі зберігання: №27 від 05.09.2022, №31 від 09.09.2022, №32 від 12.09.2022, №33 від 13.09.2022; №34 від 14.09.2022.

Продаж Товару оформлено наступними документами: видаткова накладна №677 від 05.09.2022р., ТТН №677 від 05.09.2022р., видаткова накладна №683 від 09.09.2022р., ТТН №683 від 09.09.2022р., видаткова накладна №684 від 09.09.2022р., ТТН №684 від 09.09.2022р., видаткова накладна №685 від 12.09.2022р., ТТН №685 від 12.09.2022р., видаткова накладна №687 від 13.09.2022р., ТТН №687 від 13.09.2022р., видаткова накладна №688 від 13.09.2022р., ТТН №688 від 13.09.2022р., видаткова накладна №689 від 14.09.2022р., ТТН №689 від 14.09.2022р.

З матеріалів справи встановлено, що ТОВ «ІНТВАЙР» було складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором, для подання на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних:

- податкову накладну № 458 від 02.09.2022 р.: постачальник (продавець) - ТОВ «ІНТВАЙР»; отримувач (покупець) - ТОВ «ХІМАГРОЛАЙФ»; код ЄДРПОУ 42649835; загальна назва товару - «Добриво складне мінеральне NP 12:24, біг-бег 0.95 т», код групи товару згідно з УКТ ЗЕД 3105590000 в кількості 11,4 т, вартістю 308 750,19 грн. без ПДВ, сума ПДВ - 61 750,04 грн., всього з ПДВ - 370 500,23 грн.;

- податкову накладну № 459 від 07.09.2022 р.: постачальник (продавець) - ТОВ «ІНТВАЙР»; отримувач (покупець) - ТОВ «ХІМАГРОЛАЙФ»; код ЄДРПОУ 42649835; загальна назва товару - «Добриво складне мінеральне NP 12:24, біг-бег 0,95 т», код групи товару згідно з УКТ ЗЕД 3105590000 в кількості 95,95 т. вартістю 2 598 647.43 грн. без ПДВ, сума ПДВ - 519 729,49 грн., всього з ПДВ - 3 118 376,92 грн.

Всього: на 107,35 тон Добрива складного мінерального NP 12:24, біг-бег 0,95 т.

29.09.2022 року через електронний кабінет платника податків позивач отримав квитанції про те, шо вказані вище податкові накладні №458 від 02.09.2022, №459 від 07.09.2022 прийнятії, проте їх реєстрація зупинена та зазначено: відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку Пропонуємо надити пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник "D"=.3051%, "Р"=0.

ТОВ «ІНТВАЙР» було надано комісії регіонального рівня ГУ ДПС в Дніпропетровській області повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено №1 від 01.09.2023 р. та письмові пояснення вих. №09/2023-1 від 01.09.2023 р. та документальне підтвердження по операціям, щодо яких було складено вказані податкові накладні.

За результатами розгляду наданих позивачем документів, комісія регіонального рівня ГУ ДПС в Дніпропетровській області прийняла Рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних: № 9472426/34230377 від 06.09 2023 року щодо податкової накладної №458 від 02.09.2022 та № 9472427/34230377 від 06.09.2023 року щодо податкової накладної №459 від 07.09.2022.

Причиною відмови в реєстрації податкових накладних в Рішеннях зазначено наступну підставу: надання платником податків копій документів, складених із порушенням законодавства. Додаткова інформація: наявність ризикових операцій.

Не погоджуючись із вказаними рішеннями про відмову в реєстрації податкових накладних, з метою їх скасування та зобов`язання ДПС України зареєструвати податкові накладні, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Вирішуючи заявлений спір по суті, суд зазначає наступне.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, зокрема чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення.

Згідно з пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

У відповідності до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до підпункту 14.1.60 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Згідно з пунктом 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 (далі по тексту - Порядок №1246), податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Відповідно до пункту 12 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 01.07.2015); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (пункт 13 Порядку №1246).

За приписами пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Так, постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів (далі по тексту - Порядок №1165).

Відповідно до пункту 5 Порядку №1165, платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Згідно з пунктом 7 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Відповідно до пункту 10 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).

Додатком 1 до Порядку №1165 встановлено наступні Критерії ризиковості платника податку на додану вартість:

1.Платника податку на додану вартість (далі - платник податку) зареєстровано (перереєстровано) на підставі недійсних (втрачених, загублених) та підроблених документів згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах.

2.Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами з подальшою передачею (оформленням) у володіння чи управління неіснуючим, померлим, безвісти зниклим особам згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах.

3.Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами, що не мали наміру провадити фінансово-господарської діяльності або здійснювати повноваження, згідно з інформацією, наданого такими особами.

4.Платника податку зареєстровано (перереєстровано) та ним проваджено фінансово-господарську діяльність без відома і згоди його засновників і призначених у законному порядку керівників згідно з інформацією, наданою такими засновниками та/або керівниками.

5.Платник податку - юридична особа не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах Казначейства (крім бюджетних установ).

6.Платником податку не подано контролюючому органу податкової звітності з податку на додану вартість за два останніх звітних (податкових) періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 6.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України.

7.Платником податку на прибуток підприємств не подано контролюючому органу фінансової звітності за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України.

8.У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Пунктом 6 Порядку №1165 передбачено, що питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення. Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення. У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Суд встановив, що відповідно до отриманих позивачем квитанцій, реєстрація спірних податкових накладних зупинена у зв`язку із відповідністю платника податку пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податків.

Водночас, суд звертає увагу, що в квитанціях до спірних податкових накладних відповідач 1 не зазначив та не надав до суду жодних обґрунтованих доводів щодо підстав віднесення позивача до ризикових платників податку відповідно до пункту 8 Критеріїв.

Також, суд зауважує, що вищезазначені квитанції про реєстрацію податкових накладних не містять інформації (конкретного переліку) документів, необхідних контролюючому органу для прийняття рішення про реєстрацію спірних податкових накладних, в результаті чого позивач потрапив у стан правової невизначеності.

Верховний Суд у постанові від 23 жовтня 2018 року у справі №822/1817/18 зазначив, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.

У постанові Верховного Суду від 10 квітня 2020 року у справі №819/330/18 зазначено, що у випадку не конкретизації переліку документів у рішенні про відмову у реєстрації податкової накладної платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів, а для контролюючого органу, відповідно, створюються передумови для можливого прояву негативної дискреції - прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної. Зупинення реєстрації податкової накладної та в подальшому відмова в її реєстрації не на підставі, не в межах повноважень та не у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, а також прийняття негативного для платника податків рішення без зазначення конкретних мотивів дає підстави для висновку про необхідність відновлення порушеного права позивача шляхом скасування рішень про відмову в реєстрації податкових накладних.

Отже, недотримання принципу правової визначеності під час зупинення реєстрації податкових накладних призвело до необізнаності платника податків щодо вичерпного переліку необхідних документів, які він повинен був надати контролюючому органу, внаслідок чого не зміг належним чином зареєструвати податкові накладні.

Кім того, суд звертає увагу, що здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.

Така правова позиція вже неодноразово висловлювалась Верховним Судом, зокрема у постановах від 23 жовтня 2018 року по справі №822/1817/18, від 21 травня 2019 року у справі №0940/1240/18.

Відповідно до пункту 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520 (далі по тексту - Порядок №520), перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Згідно з пунктом 11 Порядку №520, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Аналіз наведених правових норм дає підстав для висновку, що рішення комісії повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної.

Як вбачається з матеріалів справи, оскаржуваними рішеннями комісії ГУ ДПС відмовлено у реєстрації спірних податкових накладних, а підставою зазначених рішень вказано: надання платником копій документів, складених з порушенням законодавства. Додаткова інформація (зазначити конкретні документи): наявність ризикових операцій.

Разом із тим, надаючи оцінку рішенням відповідача 1, що оскаржуються, суд зазначає, що контролюючим органом визначено загальні підстави прийняття рішень про відмову у реєстрації податкової накладної та рішення не містять конкретної інформації щодо причин та підстав їх прийняття. Водночас, контролюючим органом не сформовано конкретних вимог щодо необхідності подання вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкових накладних не вказано, які саме документи складені з порушенням законодавства, які вимоги законодавства порушено при складанні документів та яких документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Суд звертає увагу на те, що відповідачем 1 не надано до суду доказів подання платником податку контролюючому органу копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного критерію оцінки ступеня ризиків, а також зазначення у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної чіткого переліку документів, чого зроблено не було.

Крім того, така підстава для відмови у реєстрації податкової накладної, як наявні операції по взаємовідносинам з ризиковими підприємствами, відсутня в переліку підстав для відмови у реєстрації податкової накладної відповідно до норм Порядку №520.

Вживання податковим органом загального посилання на пункти Критеріїв ризиковості здійснення операцій, при цьому не зазначення такого критерію(їв) ризиковості платника податку та/або критерію(їв) ризиковості здійснення операцій, та без зазначення переліку документів, які пропонується надати контролюючому органу для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування, є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, а не будь-яких на власний розсуд.

На переконання суду, надіслані позивачем письмові пояснення з копіями первинних та інших документів повністю відображають зміст господарської операції позивача із його контрагентами та були достатніми для прийняття податковим органом рішень про реєстрацію податкової накладної.

У цьому контексті суд також зазначає, що факт зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних не спростовує факту здійснення платником податків господарської операції, що підтверджується первинними документами, на підставі яких складається податкова накладна/розрахунок коригування.

Суд зазначає, що саме лише зазначення про відсутність документів не є достатньою та законною підставою для відмови в реєстрації податкових накладних, оскільки контролюючим органом повинно бути зазначено об`єктивні обставини, які перешкоджають реєстрації податкової накладної з урахуванням відсутності таких документів, при цьому та надана оцінка тим документам, що фактично подано платником податку.

Також суд зауважує, що позивач на підтвердження правомірності виписування податкових накладних та реальності господарських операцій надав копії таких документів: договора, податкові накладні, видаткові накладні, платіжні доручення, специфікації, рахунки на оплату, ТТН, акти приймання-передачі на відповідальне зберігання, акти знаття зі зберігання, виписки банку з осоюового рахунку, оборотньо-сальдові відомості.

Однак, не зважаючи на подання цих документів, які свідчать про проведення господарських операцій, Комісія Головного управління ДПС у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригувань Єдиному реєстрі податкових накладних прийняла рішення про відмову у реєстрації податкових накладних позивача.

У постанові від 10 квітня 2020 року у справі №819/330/18 Верховний Суд наголосив, що при вирішенні питання про реєстрацію податкових накладних адміністративний суд не досліджує зміст господарських правовідносин. Завдання суду полягає у дослідженні документів первинного бухгалтерського обліку в аспекті їх належності для цілей підтвердження реальності господарських операцій. Необхідність підтвердження реальності господарських операцій переслідує публічно-правові цілі - встановлення належності виконання платниками податків визначених законодавством податкових обов`язків.

Суд проаналізував надані позивачем документи, якими оформлено здійснення господарських операцій, та дійшов висновку, що такі документи не суперечать вимогам діючого законодавства та підтверджують реальність господарських операцій.

У свою чергу, відповідач 1 не надав суду жодних доказів на підтвердження обґрунтованості прийнятих рішень.

Згідно з частиною другою статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі задоволення позову суд може прийняти рішення зокрема про: визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень.

Частина третя статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України встановлює, що у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

Враховуючи викладене вище, суд дійшов висновку, що рішення Комісії з питань зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про відмову в реєстрації податкових накладних Товариства з обмеженою відповідальністю «Інтвайр» є протиправними та такими, що підлягають скасуванню.

Щодо позовних вимог про зобов`язання ДПС України зареєструвати податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх подання на реєстрацію, варто звернути увагу на таке.

Відповідно до підпункту 201.16.4 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій:

а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

У першому випадку податкова накладна, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, яке ухвалюється саме Комісією ДФС України.

У другому випадку податкова накладна, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день набрання законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної.

Пунктом 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, встановлено, що у разі надходження до ДФС України рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Враховуючи відсутність у відповідача 2 правових підстав для відмови у реєстрації податкових накладних, суд дійшов висновку, що належним способом захисту порушеного прав позивача є зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю «Інтвайр» датою їх фактичного надходження.

Суд також зазначає, що в даному випадку, зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подані позивачем податкові накладні є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, та належним і ефективним способом захисту порушеного права відповідно до статті 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.

Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні (стаття 90 КАС України).

Відповідно до ст. 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з частинами 1, 2 статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

На думку суду, відповідач 1 не довів належними та допустимими доказами, що позивач відповідає взагалі будь-яким критеріям ризиковості, встановленим Порядком №1165 та не довів правомірність оскаржуваних рішень з урахуванням вимог, встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому, виходячи з меж заявлених позовних вимог, аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, адміністративний позов підлягає задоволенню.

Визначаючись щодо розподілу судових витрат, суд виходив з того, що відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Враховуючи те, що суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог повністю, на користь позивача слід стягнути сплачений ним при поданні позовної заяви до суду судовий збір у сумі 5368,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області та Державної податкової служби України пропорційно.

Керуючись ст.ст. 242-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Інтвайр» до віпдовідача 1 Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, відповідача 2 Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 9472426/34230377 від 06.09.2023 р., № 9472427/34230377 від 06.09.2023 р.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №458 від 02.09.2022, №459 від 07.09.2022 датою їх фактичного подання на реєстрацію.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Інтвайр» понесені позивачем судові витрати в сумі 2684,00 грн.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Інтвайр» понесені позивачем судові витрати в сумі 2684,00 грн.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в порядку та у строки, встановлені ст. ст. 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення складений 19.02.2024 року.

Суддя В.В. Кальник

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.02.2024
Оприлюднено21.02.2024
Номер документу117078678
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —160/27705/23

Ухвала від 15.10.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Постанова від 28.08.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Ухвала від 19.04.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Ухвала від 19.04.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Ухвала від 19.04.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Ухвала від 22.03.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Ухвала від 22.03.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Ухвала від 08.03.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Рішення від 12.02.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кальник Віталій Валерійович

Ухвала від 08.01.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кальник Віталій Валерійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні