Постанова
від 16.09.2010 по справі 2а-4432/10/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №2.11.3

ПОСТАНОВА

Іменем України

16 вересня 2010 року Справа № 2а-4432/10/1270

Луганський окружни й адміністративний суд у скл аді:

судді: Пляшкової К.О.,

при секретарі: Л юбімовій Г.Ю.,

за участю представників

позивача: Власова М.Л. (довіреність № 10/08 від 10.08.2010),

відповідача: Жадана О.О. (довіреніст ь № 1403/10 від 08.02.2010),

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом при ватного підприємства «Лисна фтотрейд» до державної подат кової інспекції у м. Лисичанс ьку Луганської області про в изнання нечинними податкови х повідомлень-рішень № 0000092301/1 ві д 14.05.2010 та № 0000102301/1 від 14.05.2010, -

ВСТАНОВИВ:

07 червня 2010 року до Лугансько го окружного адміністративн ого суду надійшов адміністра тивний позов приватного підп риємства «Лиснафтотрейд» до державної податкової інспек ції у м. Лисичанську Луганськ ої області про визнання нечи нними податкових повідомлен ь-рішень № 0000092301/1 від 14.05.2010 та № 0000102301/1 в ід 14.05.2010.

В обґрунтування заявлених позовних вимог зазначено та ке.

ПП «Лиснафтотрейд» (код ЄДР ПОУ 35988237) зареєстровано викона вчим комітетом Лисичанської міської ради Луганської обл асті, свідоцтво про державну реєстрацію серія А00 № 190488 від 16.09 .2008. позивач є платником податк у на додану вартість (індивід уальний номер платника ПДВ - 35 9882312094), номер свідоцтва про реєс трацію платника ПДВ - 100141763 від 29.0 9.2008.

Відповідачем проведено пл анову виїзну перевірку ПП «Л иснафтотрейд» з питань дотри мання вимог податкового зако нодавства, валютного та іншо го законодавства за період з 01.10.2008 по 31.12.2009, за результатами яко ї складено акт № 94/23-35988237 від 01.03.2010.

На підставі акту перевірки № 94/23-35988237 від 01.03.2010 відповідачем пр ийняті: податкове повідомлен ня-рішення від 10.03.2010 № 0000092301/0 про сп лату 203560,00 грн. з податку на приб уток приватних підприємств т а штрафних (фінансових) санкц ій у розмірі 46301,70 грн., застосова них за порушення п.п.5.2.1 п.5.2 ст.5 За кону України «Про оподаткува ння прибутку підприємств», з гідно з п.п.17.1.3 п.17.1 ст.17 Закону Укр аїни «Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами»; п одаткове повідомлення-рішен ня від 10.03.2010 № 0000102301/0 про сплату 162848,00 г рн. з податку на додану вартіс ть та штрафних (фінансових) са нкцій у розмірі 81424,00 грн., застос ованих за порушення п.п.7.4.1 п.7.4 с т.7 Закону України «Про подато к на додану вартість», згідно з п.п.17.1.3 п.17.1 ст.17 Закону України « Про порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами».

Не погодившись з вказаними податковими повідомленнями -рішеннями, позивач 18.03.2010 зверну вся до ДПІ у м. Лисичанську з п ервинною скаргою, на яку відп овіді не отримав.

21.05.2010 позивач звернувся до ві дповідача з вимогою надати в ідповідь на первинну скаргу, у зв' язку з чим, 26.05.2010 ПП «Лисна фтотрейд» отримало відповід ь на первинну скаргу з рішенн ям від 14.05.2010 про результати розг ляду первинної скарги. Цим рі шенням відповідач у задоволе нні скарги відмовив.

14.05.2010відповідачем прийнято н ові податкові повідомлення-р ішення № 0000092301/1 на суму 249861,70 грн. та № 0000102301/1 на суму 244272,00 грн.

З прийнятими податковими п овідомленнями-рішеннями поз ивач не згоден та вважає їх не обґрунтованими, неправомірн ими та такими, що суперечать в имогам чинного законодавств а, з огляду на таке.

Дотримання умов договору № ДГ-0000002 від 15.01.2009 на поставку прод укції та фактичне його викон ання підтверджено первинним и бухгалтерськими документа ми - накладними, підписаним и уповноваженими представни ками постачальника та покупц я, підписи яких скріплено мок рими печатками юридичних осі б. Всі видаткові накладні міс тять обов' язкові реквізити , такі як: зазначені реквізити постачальника та покупця, ві домості про найменування док умента, дату і місце складенн я, назву підприємства, від іме ні якого складений документ, зміст і обсяг господарської операції, одиниці виміру, від омості про вантажоодержувач а, номер довіреності на підст аві якої здійснювався відпус к товару, ПІБ відповідальних осіб. Підписанням зазначени х накладних на поставлений т овар, уповноважені особи ПП « Лиснафтотрейд» і ТОВ «Укрпро мгруп» підтвердили факт прий мання-передавання товару.

Обов' язок поставити това р згідно договору брав на себ е постачальник - ТОВ «Укрпром груп». Чинне законодавство н е містить імперативних вимог щодо обов' язку покупця скл адати товарно-транспортну на кладну. Позивач не може відпо відати за зобов' язання ТОВ «Укрпромгруп», тому факт не с кладення та ненадання ТОВ то варно-транспортних накладни х не свідчить про наявність з лочинного умислу з боку пози вача.

Також, на думку позивача, ві дповідачем безпідставно та н еобґрунтовано зроблено в акт і перевірки висновок про те, щ о договір № ДГ-0000002 від 15.01.2009 є нікч емним за законом. До акту пере вірки не додано документів, я кі б свідчили про наявність у ПП «Лиснафтотрейд» мети, зав ідомо суперечної інтересам д ержави та суспільства при ук ладенні цього договору.

Посилання відповідача в ак ті перевірки на той факт, що св ідоцтво про реєстрацію ТОВ « Укрпромгруп» платником ПДВ а нульовано актом № 241 від 03.08.2009 так ож є необґрунтованими, оскіл ьки постановою Луганського о кружного адміністративного суду від 28.08.2009 у справі № 2а-24842/09/1270 ц ей акт визнано нечинним та ск асовано. Постанова суду набр ала законної сили.

На підставі викладеного по зивач просив визнати нечинни м податкове повідомлення-ріш ення ДПІ у м. Лисичанську № 000009230 1/1 від 14.05.2010 про донарахування по даткових зобов' язань з пода тку на прибуток приватних пі дприємств у сумі 203560,00 грн. та за стосування фінансових санкц ій у розмірі 46301,70 грн.; визнати н ечинним податкове повідомле ння-рішення ДПІ у м. Лисичансь ку № 0000102301/1 від 14.05.2010 про донарахув ання податкових зобов' язан ь з податку на додану вартіст ь у сумі 162848,00 грн. та застосуван ня фінансових санкцій у розм ірі 81424,00 грн.

У судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав у повному обсяз і, надав пояснення аналогічн і викладеним у позові.

Представник відповідача п роти задоволення позовних ви мог заперечував, надав відзи в на адміністративний позов (а.с.123-135 том 1), у якому зазначив, щ о ПП «Лиснафтотрейд» до пере вірки не надано документів я кі б підтверджували факт тра нспортування товарно-матері альних цінностей, не надано а ктів приймання-передачі това рів, товаротранспортних накл адних, також не встановлено т ранспортних засобів, які пер евозили ТМЦ. У відповідності до вимог діючого законодавс тва, сертифікати та посвідче ння якості отриманого товару у ПП «Лиснафтотрейд» відсут ні. Перевіркою встановлено, щ о у ТОВ «Укрпромгруп» відсут ні трудові ресурси, за допомо гою яких було б можливо здійс нити приймання продукції від постачальника та відвантаже ння її покупцю. Первинні доку менти, які ПП «Лиснафтотрейд » отримало від ТОВ «Укрпромг руп», не містять даних про вит рати на транспортування това ру, які неодмінно повинні про водитись при виконанні угоди поставки товару.

Також, ТОВ «Укрпромгруп» не має виробничо-складських пр иміщень та іншого майна, які е кономічно необхідні для вико нання такого постачання або здійснення діяльності, що св ідчить про відсутність необх ідних умов для результатів в ідповідної господарської, ек ономічної діяльності, техніч ного персоналу, основних фон дів, виробничих активів, скла дських приміщень і транспорт них засобів.

Проведеною перевіркою не в иявлено фактичного та реальн ого відвантаження товарів ві д ТОВ «Укрпромгруп» ПП «Лисн афтотрейд».

Крім того, відповідач зазна чив, що проведеною перевірко ю встановлено порушення конт рагентом - ТОВ «Укрпромгруп» , своїх податкових зобов'язан ь, приписів господарського т а цивільного законодавства ( моральних засад), угод, укладе них з ПП «Лиснафтотрейд» по в ищевказаному договору і має протиправний характер. Угода , укладена між ТОВ «Укрпромгр уп» та ПП «Лиснафтотрейд», ма є протиправний характер. А та кий правочин, в наслідок яког о неправомірно віднесені до складу валових витрат, витра ти пов'язані з придбанням наф топродуктів та запчастин по суті спрямовані на незаконне заволодіння майном держави, суперечать інтересам держав и і суспільства, вважаються т акими, що порушує публічний п орядок, а отже, згідно з ч.2 ст.228 Ц КУ є нікчемним.

Надав пояснення аналогічн і, викладеним у відзиві на адм іністративний позов.

Заслухавши пояснення пред ставників сторін, перевіривш и матеріали справи, розгляну вши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сто ронами доказів, оцінивши док ази відповідно до вимог ст. 69-72 КАС України, суд прийшов до та кого.

Відповідно до Конституції України кожному гарантуєтьс я право на оскарження в суді р ішень, дій, чи бездіяльності о рганів державної влади, місц евого самоврядування, посадо вих і службових осіб.

Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові та службові особи зобов ' язані діяти лише на підста ві, у межах повноважень та у сп осіб, що передбачені Констит уцією та Законами України.

Відповідно до ст.2 КАС Украї ни у справах про оскарження р ішень суб' єктів владних пов новажень слід перевіряти чи прийняті такі рішення на під ставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конс титуцією України та Законами України, з виконанням повнов аження з метою, з якою це повно важення надано, обґрунтовано , тобто з урахуванням усіх обс тавин, що мають значення для п рийняття рішення (вчинення д ії), безсторонньо (неупередже но), добросовісно, розсудливо , з дотриманням принципу рівн ості перед законом, запобіга ючи несправедливій дискримі нації, пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного бал ансу між будь-якими несприят ливими наслідками для прав, с вобод та інтересів особи і ці лями, на досягнення яких спря моване це рішення (дія), з урах уванням права особи на участ ь у процесі прийняття рішенн я, своєчасно, тобто протягом р озумного строку.

Частиною 1 статті 9 КАС Украї ни закріплено, що суд при вирі шенні справи керується принц ипом законності, відповідно до якого органи державної вл ади, органи місцевого самовр ядування, їхні посадові і слу жбові особи зобов' язані дія ти лише на підставі, в межах по вноважень та у спосіб, що пере дбачені Конституцією та зако нами України.

Законом України від 04.12.1990 № 509 « Про державну податкову служб у України» (із змінами та допо вненнями) визначено, що контр оль за справлянням податків покладено на органи державно ї податкової служби.

Відповідно до п.1 ст.11 вищезаз наченого Закону органи держа вної податкової служби у вип адках, в межах компетенції та у порядку, встановлених зако нами України, мають право зді йснювати документальні неви їзні перевірки (на підставі п оданих податкових деклараці й, звітів та інших документів , пов'язаних з нарахуванням і с платою податків та зборів (об ов'язкових платежів) незалеж но від способу їх подачі), а та кож планові та позапланові в иїзні перевірки своєчасност і, достовірності, повноти нар ахування і сплати податків т а зборів (обов'язкових платеж ів).

З матеріалів справи вбачає ться, що ПП «Лиснафтотрейд» (к од ЄДРПОУ 35988237) зареєстровано в иконавчим комітетом Лисичан ської міської ради Лугансько ї області, свідоцтво про держ авну реєстрацію серія А00 № 190488 в ід 16.09.2008 (а.с.92, 93 том 1).

Позивач є платником податк у на додану вартість (індивід уальний номер платника ПДВ - 35 9882312094), номер свідоцтва про реєс трацію платника ПДВ - 100141763 від 29.0 9.2008 (а.с.94 том 1).

Фахівцями ДПІ в м. Лисичансь ку, згідно із ч.1 ст.11-1 Закону Укр аїни від 4.12.1990 № 509-ХІІ «Про держав ну податкову службу в Україн и», на підставі направлень ві д 08.02.2010 № 61 та від 19.02.2010 № 76, проведено планову виїзну перевірку пр иватного підприємства «Лисн афтотрейд» з питань дотриман ня вимог податкового законод авства, валютного та іншого з аконодавства за період з 01.10.2008 п о 31.12.2009, за результатами якої ск ладено акт № 94/23-35988237 від 01.03.2010 (а.с.11-42 т ом 1).

Як зазначено в акті перевір ки, проведеною перевіркою вс тановлено наступні порушенн я з боку ПП «Лиснафтотрейд»:

- п.п.5.2.1 п.5.2 ст.5 Закону України « Про прибуток підприємств, в р езультаті чого занижено пода ток на прибуток в періоді, що п еревірявся, на загальну суму 203560,00 грн., у тому числі по період ах: за 1 квартал 2009 року у сумі 16842, 00 грн., за 2 квартал 2009 року у сумі 22213,00 грн., за 3 квартал 2009 року у су мі 164505,00 грн.

У п.3.1.2 акту перевірки (а.с.14 том 1) зазначено, що порушення вин икли у зв' язку з тим, що ПП «Л иснафтотрейд» зависило вало ві витрати на 814239,00 грн. за періо д з 01.10.2008 по 31.12.2008 за рахунок відобр аження у податковому обліку операцій по виконанню нікчем ного договору - договір укл адений між ПП «Лиснафтотрейд » та ТОВ «Укрпромгруп» № 2 від 15.01.2009 на постачання товару.

- п.п.7.4.1 п.7.4 ст.7 Закону України « Про податок на додану вартіс ть», в результаті чого заниже но податок на додану вартіст ь в періоді, що перевірявся, на загальну суму 162848,00 грн., у тому ч ислі по періодах: за січень 2009 р оку у сумі 4543,00 грн., за лютий 2009 ро ку у сумі 8930,00 грн., за червень 2009 р оку у сумі 17771,00 грн., за липень 2009 р оку у сумі 42187,00 грн., за серпень 200 9 року у сумі 37385,00 грн., за вересен ь 2009 року у сумі 52032,00 грн.

У п.3.2.2 акту перевірки (а.с.27 том 1) зазначено, що перевіркою по вноти визначення податковог о кредиту з 01.10.2008 по 31.12.2009 встановл ено його завищення у сумі 162848,00 г рн. за рахунок відображення у податковому обліку операцій по виконанню нікчемного дог овору - договір укладений між ПП «Лиснафтотрейд» та ТОВ «У крпромгруп» № 2 від 15.01.2009 на пост ачання товару.

- п.п.3.1.3 п.3.1 ст.3, п.п.4.2.1 п.4.2 ст.4, ст.8, п.9 .12 ст.9, ст.16, абз.«а» п.17.2 ст.17, абз.«а» п.19.2 ст.19 Закону України «Про по даток з доходів фізичних осі б», в результаті чого допущен і порушення вимог податковог о законодавства під час пере вірки питань щодо правильнос ті утримання, своєчасності п ерерахування податку з доход ів фізичних осіб до бюджету у вересні 2009 року у сумі 23,82 грн.

Акт перевірки № 94/23-35988237 від 01.03.2010 підписано директором та голо вним бухгалтером ПП «Лиснафт отрейд» із запереченнями.

Відповідно до п.п.«б» п.п.4.2.2 ст .4 Закону України «Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами» контролюючий орган з обов' язаний самостійно виз начити суму податкового зобо в' язання платника податків у разі якщо дані документаль них перевірок результатів ді яльності платника податків с відчать про заниження або за вищення суми його податкових зобов' язань, заявлених у по даткових деклараціях.

У разі коли контролюючий ор ган самостійно донараховує с уму податкового зобов' язан ня платника податків за підс тавами, викладеними у п.п.«б» п .п.4.2.2 п.4.2 ст.4 цього Закону, такий платник податків зобов' яза ний сплатити штраф у розмірі десяти відсотків від суми не доплати (заниження суми пода ткового зобов' язання) за ко жний з податкових періодів, у становлених для такого подат ку, збору (обов' язкового пла тежу), починаючи з податковог о періоду, на який припадає та ка недоплата, та закінчуючи п одатковим періодом, на який п рипадає отримання таким плат ником податків податкового п овідомлення від контролюючо го органу, але не більше п' ят десяти відсотків такої суми та не менше десяти неоподатк овуваних мінімумів доходів г ромадян сукупно за весь стро к недоплати, незалежно від кі лькості податкових періодів , що минули (п.п.17.1.3 п.17.1 ст.17 Закону України «Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами »).

На підставі акту перевірки , податковим повідомленням-р ішенням від 10.03.2010 № 0000092301/0 ДПІ в м. Ли сичанську Луганської област і визначено ПП «Лиснафтотрей д» суму податкового зобов' я зання з податку на прибуток п риватних підприємств у розмі рі 249861,7 грн., з яких: за основним п латежем - 203560,00 грн., за штрафни ми (фінансовими) санкціями - 46301,7 грн. (а.с.59 том 1).

Також, податковим повідомл енням-рішенням від 10.03.2010 № 0000102301/0 Д ПІ в м. Лисичанську Лугансько ї області визначено ПП «Лисн афтотрейд» суму податкового зобов' язання з податку на д одану вартість у розмірі 244272,00 г рн., з яких: за основним платеж ем - 162848,00 грн., за штрафними (фін ансовими) санкціями - 81424,00 грн . (а.с.60 том 1).

Не погодившись із зазначен ими повідомленнями-рішенням и, 18.03.2010 позивач звернувся зі ск аргою до відповідача.

ДПІ в м. Лисичанську Лугансь кої області 14.05.2010 прийнято ріше ння про результати розгляду первинної скарги, яким залиш ено без змін податкові повід омлення-рішення № 0000092301/0, № 0000102301/0 ві д 10.03.2010, а скаргу ПП «Лиснафтотр ейд» без задоволення.

За результатами розгляду с карги, відповідачем 14.05.2010 повід омленням-рішеннями № 0000102301/1 виз начено ПП «Лиснафтотрейд» су му податкового зобов' язанн я з податку на додану вартіст ь у розмірі 244272,00 грн., з яких: за о сновним платежем - 162848,00 грн., з а штрафними (фінансовими) сан кціями - 81424,00 грн. (а.с.115 том 1) та п овідомленням-рішенням № 0000092301/1 визначено ПП «Лиснафтотрейд » суму податкового зобов' яз ання з податку на прибуток пр иватних підприємств у розмір і 249861,7 грн., з яких: за основним пл атежем - 203560,00 грн., за штрафним и (фінансовими) санкціями - 46 301,7 грн. (а.с.114 том 1).

Відповідно до ч.3 ст.72 КАС Укр аїни обставини, які визнають ся сторонами, можуть не доказ уватися перед судом, якщо про ти цього не заперечують стор они і в суду не виникає сумнів у щодо достовірності цих обс тавин та добровільності їх в изнання.

У судовому засіданні встан овлено, що між сторонами вини к спір щодо правомірності ви знання ДПІ в м. Лисичанську Лу ганської області договору, у кладеного між ПП «Лиснафтотр ейд» та ТОВ «Укрпромгруп» №Д Г-0000002 від 15.01.2009 на постачання това ру нікчемним та підстави при йняття відповідачем податко вих повідомлень - рішень. Су ми, зазначені у податкових по відомленнях - рішеннях пози вачем не оскаржуються.

З акту перевірки вбачаєтьс я, що відповідачем договір, ук ладений між ПП «Лиснафтотрей д» та ТОВ «Укрпромгруп» № ДГ-00 00002 від 15.01.2009 на постачання товар у, визнано нікчемним та зробл ено висновок, що затрати на пі дприємницьку діяльність, зді йснену з порушенням вимог ді ючого законодавства, не можу ть бути віднесені до складу п одаткового кредиту відповід но п.п.7.4.1 п.7.4 ст.7 Закону України « Про податок на додану вартіс ть» та до складу валових витр ат відповідно до п.п.5.2 ст.5 Зако ну України «Про оподаткуванн я прибутку підприємств».

ДПІ в м. Лисичанську Лугансь кої області прийшло такого в исновку, з огляду на те, що: умо ви постачання товару у догов орі не визначені, перевезенн я товару не підтверджено тов арно-транспортними накладни ми, не складалися акти прийма ння-передавання товарно-мате ріальних цінностей між ПП «Л иснафтотрейд» та ТОВ «Укрпро мгруп», перевіркою не встано влені транспортні засоби, як ими здійснено перевезення, п озивач та ТОВ «Укрпромгруп» відсутні необхідні умови для здійснення таких господарсь ких операцій.

Вирішуючи адміністративни й позов по суті заявлених поз овних вимог та наданих на них заперечень, суд виходить з та кого.

Статтею 203 ЦК України встано влено загальні вимоги, додер жання яких є необхідним для ч инності правочину, зокрема:

1. Зміст правочину не може су перечити цьому Кодексу, інши м актам цивільного законодав ства, а також моральним засад ам суспільства.

2. Особа, яка вчиняє правочин , повинна мати необхідний обс яг цивільної дієздатності.

3. Волевиявлення учасника пр авочину має бути вільним і ві дповідати його внутрішній во лі.

4. Правочин має вчинятися у ф ормі, встановленій законом.

5. Правочин має бути спрямов аний на реальне настання пра вових наслідків, що обумовле ні ним.

Статтею 215 ЦК України визнач ено, що підставою недійсност і правочину є недодержання в момент вчинення правочину с тороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першо ю - третьою, п'ятою та шостою ст атті 203 цього Кодексу.

Недійсним є правочин, якщо й ого недійсність встановлена законом (нікчемний правочин ). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом н е вимагається.

Якщо недійсність правочин у прямо не встановлена закон ом, але одна із сторін або інша заінтересована особа запере чує його дійсність на підста вах, встановлених законом, та кий правочин може бути визна ний судом недійсним (оспорюв аний правочин).

Відповідно до ч.1 ст.207 ГК Укра їни господарське зобов'язанн я, що не відповідає вимогам за кону, або вчинено з метою, яка завідомо суперечить інтерес ам держави і суспільства, або укладено учасниками господа рських відносин з порушенням хоча б одним з них господарсь кої компетенції (спеціальної правосуб'єктності), може бути на вимогу однієї із сторін, аб о відповідного органу держав ної влади визнано судом неді йсним повністю або в частині .

Статтею 228 ЦК України визнач ені правові наслідки вчиненн я правочину, який порушує пуб лічний порядок.

Правочин вважається таким , що порушує публічний порядо к, якщо він був спрямований на порушення конституційних пр ав і свобод людини і громадян ина, знищення, пошкодження ма йна фізичної або юридичної о соби, держави, Автономної Рес публіки Крим, територіальної громади, незаконне заволоді ння ним.

Правочин, який порушує публ ічний порядок, є нікчемним.

У судовому засіданні встан овлено, що між ПП «Лиснафтотр ейд» та ТОВ «Укрпромгруп» 15.01.20 09 укладено договір № ДГ-0000002 на п оставку продукції (а.с.88-89 том 1).

Як зазначив у судовому засі данні представник позивача, факт виконання умов договору , а саме - поставки нафтопродук тів та оплати за поставлений товар підтверджується таким и первинними документами: по датковими накладеними, підпи саними директором ТОВ «Укрпр омгруп» ОСОБА_3, та видатк овими накладними, які підпис ані директором ТОВ «Укрпромг руп» ОСОБА_3 та директором ПП «Лиснафтотрейд» ОСОБА_4 Ці первинні бухгалтерські документи містять всі необх ідні реквізити, тому, на думку представника позивача, є нал ежним підтвердженням здійсн ених господарських операцій за договором від 15.01.2009 (а.с.26-56 том 2).

У подальшому ПП «Лиснафтот рейд» включило до складу вал ових витрат суми витрат за до говором № ДГ-0000002 на поставку пр одукції та до складу податко вого кредиту.

Разом з тим, у судовому засі данні встановлено, що директ ор ТОВ «Укрпромгруп» ОСОБА _3 договір про поставку прод укції з ПП «Лиснафтотрейд» н е укладав, поставку товару не здійснював, податкових та ви даткових накладних за цим до говором не підписував, на йог о підприємстві відсутні тран спортні засоби для перевезен ня нафтопродуктів та особи, я кі здійснювали перевезення т а відвантаження цих нафтопро дуктів. Також, ОСОБА_3 пові домив слідчому, що він взагал і не чув про ПП «Лиснафтотрей д» та його директора ОСОБА_ 4. Ці факти підтверджено поя сненнями ОСОБА_3 (а.с.16-17 том 2) та протоколом допиту його у якості свідка (а.с.10-15 том 2).

Також, у судовому засіданні представником відповідача д олучено до матеріалів справи копію постанови про порушен ня кримінальної справи від 30.0 6.2010 за фактом зловживання поса довими особами ПП «Лиснафтот рейд» службовим становищем т а вчинення фінансових операц ій з грошовими коштами та інш им майном, здобутим злочинни м шляхом, за ознаками складу з лочинів, передбачених ч.2 ст.364 К К України, ч.1 ст.209 КК України (а.с .23-24 том 2) та копію постанови про порушення кримінальної спра ви від 08.07.2010 стосовно директора ПП «Лиснафтотрейд» ОСОБА_4 та головного бухгалтера ОСОБА_5 за фактом умисного у хилення від сплати податків, що скоєно за попередньою змо вою групою осіб, за ознаками с кладу злочину, передбаченого ч.2 ст.212 КК України (а.с.9).

У межах кримінальної справ и, слідчим винесено постанов у про призначення почеркозна вчої експертизи, на розсуд ек сперта поставлені такі питан ня: ким виконано підпис від ім ені ОСОБА_3, самим ОСОБА_ 3 чи іншою особою у додатков ій угоді № 1 від 01.08.2009 до договору від 15.01.2009 № ДГ-0000002 та податкових н акладних.

Згідно висновку експерта в ід 26.07.2010 № 1937/275 підписи від імені ОСОБА_3 у додатковій угоді № 1 від 01.08.2009 до договору від 15.01.2009 № Д Г-0000002 та податкових накладних виконані не ОСОБА_3, а іншо ю особою (а.с.60-63).

Таким чином, пояснення ОС ОБА_3 викладені у протоколі допиту також підтверджено в исновком експерта за результ атами проведення почеркозна вчої експертизи.

Цими доказами спростовуют ься пояснення свідка ОСОБА _4, якого було допитано у судо вому засіданні, та який повід омив суду, що договір між ПП «Л иснафтотрейд» та ТОВ «Укрпро мгруп», податкові накладні ОСОБА_3 підписував у його пр исутності.

На підставі вищевикладено го, суд приходить до висновку , що ПП «Лиснафтотрейд» включ ило до складу валових витрат суми витрат за договором № ДГ -0000002 на поставку продукції та д о складу податкового кредиту на підставі податкових накл адних, які підписано не дирек тором ТОВ «Укрпромгруп», а ін шою особою.

Відповідно до п.п.5.2.1 п.5.2 ст.5 За кону України «Про оподаткува ння прибутку підприємств» до складу валових витрат включ аються суми будь-яких витрат , сплачених (нарахованих) прот ягом звітного періоду у зв'яз ку з підготовкою, організаці єю, веденням виробництва, про дажем продукції (робіт, послу г) і охороною праці, у тому чис лі витрати з придбання елект ричної енергії (включаючи ре активну), з урахуванням обмеж ень, установлених пунктами 5.3 - 5.7 цієї статті.

Підпунктом 5.3.9 пунктом 5.3 стат ті 5 Закону України «Про опода ткування прибутку підприємс тв» визначено, що будь-які вит рати, не підтверджені відпов ідними розрахунковими, платі жними та іншими документами, обов'язковість ведення і збе рігання яких передбачена пра вилами ведення податкового о бліку, не належать до складу в алових витрат.

Відповідно до п.п.7.4.1 п.7.4 ст.7 За кону України «Про податок на додану вартість» податковий кредит звітного періоду виз начається виходячи із догові рної (контрактної) вартості т оварів (послуг), але не вище рі вня звичайних цін, у разі якщо договірна ціна на такі товар и (послуги) відрізняється біл ьше ніж на 20 відсотків від зви чайної ціни на такі товари (по слуги), та складається із сум п одатків, нарахованих (сплаче них) платником податку за ста вкою, встановленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею 81 цього Зак ону, протягом такого звітног о періоду у зв'язку з:

придбанням або виготовлен ням товарів (у тому числі при ї х імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в о податковуваних операціях у м ежах господарської діяльнос ті платника податку;

придбанням (будівництвом, с порудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числ і інших необоротних матеріал ьних активів та незавершених капітальних інвестицій в не оборотні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використан ня у виробництві та/або поста вці товарів (послуг) для опода тковуваних операцій у межах господарської діяльності пл атника податку.

Згідно п.п.7.5.1 п.7.5 ст.7 Закону Ук раїни «Про податок на додану вартість» датою виникнення права платника податку на по датковий кредит вважається д ата здійснення першої з поді й: або дата списання коштів з б анківського рахунка платник а податку в оплату товарів (ро біт, послуг), дата виписки відп овідного рахунка (товарного чека) - в разі розрахунків з ви користанням кредитних дебет ових карток або комерційних чеків; або дата отримання под аткової накладної, що засвід чує факт придбання платником податку товарів (робіт, послу г).

Як передбачено п.п.7.6.2 п.7.6 ст.7 З акону України «Про податок н а додану вартість» податкова накладна видається платнико м податку, який поставляє тов ари (послуги) на вимогу їх отри мувача, та є підставою для нар ахування податкового кредит у.

Згідно зі ст.9 Закону Україн и «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність» підс тавою для бухгалтерського о бліку господарських операці й є первинні документи, які фі ксують факти здійснення госп одарських операцій, вони пов инні бути складені під час зд ійснення господарської опер ації, а якщо це неможливо - бе зпосередньо після її закінче ння, первинні документи пови нні мати обов' язкові реквіз ити - назву документу, дату і м ісце його складання, назву пі дприємства від імені якого с кладено документ, зміст та об сяг господарської операції, одиницю виміру господарсько ї операції, посади осіб, відпо відальних за здійснення госп одарської операції та правил ьність її оформлення, особис тий підпис або інші дані, що да ють можливість ідентифікува ти особу, яка брала участь у зд ійсненні господарської опер ації.

Такі ж вимоги до первинних д окументів містяться і в Поло женні про документальне забе зпечення записів бухгалтерс ького обліку, затвердженого Наказом Міністерства фінанс ів України від 24 травня 1995 року № 88, зареєстрованого у Мініст ерстві юстиції України 5 черв ня 1995 року за № 168/704.

Цим же Положенням забороне но приймати до виконання пер винні документи на операції, що суперечать нормативним т а законодавчим актам.

У відповідності з Порядком складання податкової наклад ної, затвердженим наказом ДП А України № 165 від 30 травня 1997 рок у, зареєстрованого в Міністе рстві юстиції України 23 черв ня 1997 року за № 233/2037, всі складені примірники податкової накла дної підписуються особою, уп овноваженою платником подат ку здійснювати поставку тов арів (послуг), скріплюються п ечаткою такого платника пода тку - продавця.

Враховуючи викладене, а так ож те, що у судовому засіданні було встановлено, що первинн і документи - податкові та в идаткові накладні підписано не посадовою особою ТОВ «Укр промгруп», зазначеною у цих д окументах, на думку суду, пози вач не мав права включати ці с уми до валових витрат та пода ткового кредиту, оскільки це прямо суперечить вимогам чи нного законодавства.

Суд вважає, що позивач мав п ересвідчитися, що податкові накладні складені та підписа ні належним чином, оскільки ц і документи мають важливе зн ачення, податкова накладна є підставою для нарахування п одаткового кредиту та формув ання податку на прибуток під приємств, на їх підставі відб увається відшкодування держ авою ПДВ, що ним у даному випад ку не виконано, внаслідок чог о позивачем у податкових дек лараціях з ПДВ та податку на п рибуток підприємств вказано відомості, які належним чино м не підтверджені.

Також, суд зазначає, що пози вачем ні в ході проведеної пе ревірки, ні у судовому засіда нні не надано інших документ ів, які б підтверджували факт поставки ТОВ «Укрпромгруп» товарів до ПП «Лиснафтотрейд », зокрема, у позивача відсутн і товарно-транспортні наклад ні, акти приймання-передаван ня, сертифікати якості на пос тавлений товар.

Суд вважає необґрунтовани ми доводи позивача щодо того , що діюче законодавство не мі стить імперативних вимог щод о складення товарно-транспор тних накладних, з огляду на та ке.

У відповідностей з Правила ми перевезень вантажів автом обільним транспортом в Украї ні, затвердженими наказом Мі нтрансу України від 14.10.1997 N 363 (зар еєстровано в Мін'юсті Україн и 20.02.1998 за № 128/2568, зі змінами та допо вненнями) (далі - Правила перев езення), товарно-транспортна накладна - єдиний для всіх уча сників транспортного процес у юридичний документ, призна чений для списання товарно-м атеріальних цінностей, облік у на шляху їх переміщення, опр ибутковування, складського, оперативного і бухгалтерськ ого обліку, а також для розрах унків за перевезення вантажу і обліку виконаної роботи, дл я виконання розрахунків між перевізниками та замовникам и автомобільного транспорту та для первинного обліку об'є мів перевезених вантажів І т ранспортної роботи автомобі льного транспорту. При перев езення вантажів автомобільн им транспортом обов'язковим є оформлення товарно-транспо ртної накладної незалежно ві д умов оплати за роботу автом обіля, умов перевезення вант ажів а також видів перевезен ня. Товарно-транспортна накл адна додається до шляхового листа. Товарно-транспортна н акладна оформляється вантаж овідправником на кожну поїзд ку автомобіля та для кожного вантажоотримувача окремо.

Крім того, п.п.11.1 п.11 Правил пер евезення визначено, що товар но-транспортні накладні і пу тні листи вантажного автомоб іля є основними документами на перевезення

вантажів.

Також, суд зазначає, що тран спортування нафтопродуктів відповідно до п.4.2.2. «Транспорт ування і приймання нафтопрод уктів» Інструкції про порядо к приймання, транспортування , зберігання, відпуску та облі ку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і в організац іях України, затвердженої на казом Державного комітету на фтової, газової та нафтопере робної промисловості Україн и, Міністерства економіки Ук раїни, Міністерства транспор ту України, Державного коміт ету по стандартизації, метро логії та сертифікації Україн и, Державного комітету стати стики України від 2 квітня 1998 ро ку N 81/38/101/235/122, від складів підприє мств постачальників до склад ів споживачів провадиться тр анспортними засобами (залізн ичним, водним, автомобільним та нафтопродуктопровідним). Приймання нафтопродуктів на склади споживачів здійснюєт ься згідно з розділом 4.1.3 цієї І нструкції.

Перевезення нафтопродукт ів автотранспортом оформлює ться товарно-транспортною на кладною відповідно до діючої Інструкції. У товарно-трансп ортній накладній в обов'язко вому порядку вказуються найм енування нафтопродуктів, гус тина, температура, об'єм та заг альна маса нафтопродуктів. Д о накладної на замовлення по купця додається паспорт якос ті нафтопродукту. Нафтопроду кти, що надійшли до підприємс тва-споживача транзитом, при ймаються ними від органів тр анспорту в порядку, встановл еному статутами і правилами транспортних організацій. Пр и надходженні на підприємств о нафтопродуктів матеріальн о відповідальні особи зобов' язані: перевірити відповідні сть нафтопродуктів, що надій шли, за кількістю, видами і мар ками супровідним документам постачальника-відправника; забезпечити повний злив нафт опродуктів, а після закінчен ня зливу оглянути транспортн і резервуари (цистерни) з мето ю перевірки повноти зливу; св оєчасно оприбуткувати нафто продукти, що надійшли. Оприбу ткування фактично одержаних нафтопродуктів проводиться на підставі супровідних док ументів постачальників з офо рмленням приймального акта з а типовою формою N М-7 первинно ї облікової документації Ком стату України.

Крім того слід зазначити, що нафтопродукти, а саме: бензин та дизельне паливо відносят ься до 3 класу небезпечних ван тажів - речовини, матеріали, ви роби, які внаслідок притаман них їм властивостей за наявн ості певних факторів можуть під час перевезення спричини ти вибух, пожежу, пошкодження технічних засобів, пристрої в, споруд та інших об'єктів, за подіяти матеріальні збитки т а шкоду довкіллю, а також приз вести до загибелі, травмуван ня, отруєння людей, тварин і як і за міжнародними договорами , згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою Укра їни, або за результатами випр обувань в установленому поря дку залежно від ступеня їх вп ливу на довкілля або людину в іднесено до одного з класів н ебезпечних речовин: клас 3 - ле гкозаймисті рідини.

Постановою Кабінету Мініс трів України «Про затверджен ня переліку документів, необ хідних для здійснення переве зення вантажів автомобільни м транспортом у внутрішньому сполученні від 25.02.2009 № 207 визначе но перелік додаткових докуме нтів, необхідних для перевез ення небезпечних вантажів.

Так, під час перевезення неб езпечних вантажів, у водіїв м ають бути такі документи:

- свідоцтво про допуще ння транспортного засобу до перевезення визначених небе зпечних

вантажів;

- ДПНВ - свідоцтво про п ідготовку водіїв транспортн их засобів, що перевозять

небезпечні вантажі;

- інструкція на випадо к аварії або надзвичайної си туації;

- узгодження маршруту дорожнього перевезення не безпечного вантажу, видане

Державтоінспекцією.

Підрозділи Державтоінспек ції МВС України ведуть елект ронний облік (базу) виданих уз годжень маршрутів дорожньог о перевезення небезпечних ва нтажів, ДПНВ -свідоцтв про під готовку водіїв транспортних засобів, що перевозять небез печні вантажі, свідоцтв про д опущення транспортних засоб ів до перевезення визначених небезпечних вантажів та баз ових, укомплектованих та доу комплектованих транспортни х засобів.

З відповіді управління Дер жавтоінспекції УМВС України в Луганській області від 14.07.2010 № 11/5-3818 наданої на запит ДПІ у м. Л исичанську (а.с.18 том 2) вбачаєть ся, що ні ТОВ «Укрпромгруп», ні ПП «Лиснафтотрейд» не отрим увало узгодження маршруту пе ревезення небезпечного вант ажу та свідоцтва про допущен ня транспортних засобів до п еревезення небезпечного ван тажу 3 класу.

Суд також зазначає, що, як вб ачається з тексту акта перев ірки ПП «Лиснафтотрейд», в хо ді проведеної перевірки не в становлено якими саме трансп ортними засобами здійснено п еревезення нафтопродуктів. Т обто, проведеною перевіркою взагалі не виявлено фактично го та реального перевезення та відвантаження товарів від ТОВ «Укрпромгруп» ПП «Лисна фтотрейд».

Враховуючи вищевикладене, у судовому засіданні встано влено, що ТОВ «Укрпромгруп» н е виконувалися суттєві умови договору № ДГ-0000002 від 15.01.2009 на пос тавку продукції, тому відпов ідачем обґрунтовано визнано цей договір нікчемним.

На підставі викладеного, су д вважає, що оскаржувані пода ткові повідомлення - рішення від 14.05.2010 № 0000092301/1 та № 0000102301/1 є обґрунт ованими та такими, що прийнят і у відповідності з нормами д іючого законодавства, тому с уд приходить до висновку про відмову позивачу в задоволе ні позовних вимог в повному о бсязі.

Питання про розподіл судов их витрат судом не вирішуєть ся, оскільки рішення ухвален о не на користь позивача.

Відповідно до ч.3 ст.160 КАС Укр аїни в судовому засіданні 16.09.20 10 проголошено вступну та резо лютивну частини постанови. В иготовлення постанови у повн ому обсязі відкладено на 21.09.2010 р оку, про що повідомлено сторо нам після проголошення вступ ної та резолютивної частини постанови в судовому засідан ні з урахуванням вимог ч.4 ст.167 КАС України.

На підставі викладеного, ке руючись ст.ст.17, 18, 94, 158-163, 167, 254 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні позовн их вимог приватного підприєм ства «Лиснафтотрейд» до держ авної податкової інспекції у м. Лисичанську Луганської об ласті про визнання нечинними податкових повідомлень-ріше нь № 0000092301/1 від 14.05.2010 та № 0000102301/1 від 14.05.201 0, - відмовити повністю.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному по рядку до Донецького апеляцій ного адміністративного суду .

Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до суду апе ляційної інстанції.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодекс у, а також прийняття постанов и у письмовому провадженні а пеляційна скарга подається п ротягом десяти днів з дня отр имання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого Кодексом ад міністративного судочинств а України, якщо таку скаргу не буде подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження.

Повний текст постанови скл адено та підписано 21 вересня 2 010 року.

Суддя К.О. Пляшкова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.09.2010
Оприлюднено22.10.2010
Номер документу11707979
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4432/10/1270

Ухвала від 11.11.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 11.11.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 30.11.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Блохін А.А.

Постанова від 16.09.2010

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні