Ухвала
від 30.11.2010 по справі 2а-4432/10/1270
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Пляшкова К. О.

Суддя-доповідач - Блохін А.А.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 листопада 2010 року справа №2а-4432/10/1270

приміщення суду за адресою :83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26

Колегія суддів Донецьк ого апеляційного адміністра тивного суду у складі: голову ючого судді: Блохіна А.А., судд ів: Малашкевича С.А., Гайдара А .В., при секретарі судового зас ідання Дровниковій К.В., за уча стю представника позивача - Власова М.Л., представник ів відповідача - Жадан О.О. , Лунгор О.П., розглянувши у відкритому судовому засідан ні апеляційну скаргу приватн ого підприємства «Лиснафтот рейд» на постанову Лугансько го окружного адміністративн ого суду від 16 вересня 2010 року у справі № 2а-4432/10/1270 за позовом при ватного підприємства «Лисна фтотрейд» до державної подат кової інспекції у м. Лисичанс ьку Луганської області про в изнання нечинними податкови х повідомлень-рішень № 0000092301/1 ві д 14.05.2010 року та № 0000102301/1 від 14.05.2010 року , -

В С Т А Н О В И Л А:

07 червня 2010 року при ватне підприємство «Лиснафт отрейд» звернулось до суду з адміністративним позовом до державної податкової інспек ції у м. Лисичанську Луганськ ої області про визнання нечи нними податкових повідомлен ь-рішень № 0000092301/1 від 14.05.2010 року та № 0000102301/1 від 14.05.2010 року. В обґрунтува ння заявлених вимог позивач зазначає, що відповідачем пр оведено планову виїзну перев ірку ПП «Лиснафтотрейд» з пи тань дотримання вимог податк ового законодавства, валютно го та іншого законодавства з а період з 01.10.2008 по 31.12.2009, за резуль татами якої складено акт № 94/23-3 5988237 від 01.03.2010. На підставі акту пе ревірки № 94/23-35988237 від 01.03.2010 відпові дачем прийняті: податкове по відомлення-рішення від 10.03.2010 № 0 000092301/0 про сплату 203560,00 грн. з податк у на прибуток приватних підп риємств та штрафних (фінансо вих) санкцій у розмірі 46301,70 грн., застосованих за порушення п .п.5.2.1 п.5.2 ст.5 Закону України «Про оподаткування прибутку підп риємств», згідно з п.п.17.1.3 п.17.1 ст. 17 Закону України «Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами»; податкове повідомле ння-рішення від 10.03.2010 № 0000102301/0 про с плату 162848,00 грн. з податку на дод ану вартість та штрафних (фін ансових) санкцій у розмірі 81424,0 0 грн., застосованих за порушен ня п.п.7.4.1 п.7.4 ст.7 Закону України « Про податок на додану вартіс ть», згідно з п.п.17.1.3 п.17.1 ст.17 Закон у України «Про порядок погаш ення зобов' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и». З прийнятими податковими повідомленнями-рішеннями по зивач не згоден та вважає їх н еобґрунтованими, неправомір ними та такими, що суперечать вимогам чинного законодавст ва.

Постановою Лугансько го окружного адміністративн ого суду від 16 вересня 2010 року у справі № 2а-4432/10/1270 у задоволенні позову відмовлено. Не по годившись з таким судовим рі шенням позивач подав апеляці йну скаргу, в якій просить пос танову суду скасувати, посил аючись на порушення судом пе ршої інстанції норм матеріал ьного та процесуального прав а та ухвалити нове рішення, як им позовні вимоги задовольни ти повністю.

Представник позивача, у судовому засіданні, доводи а пеляційної скарги підтримав , просив останню задовольнит и, проти чого заперечували пр едставники відповідача, які вважали постанову суду першо ї інстанції законною та обґр унтованою.

Колегія суддів заслу хавши доповідь судді-доповід ача, пояснення представників позивача та відповідача, пер евіривши матеріали справи, в ивчивши доводи апеляційної с карги, встановила наступне.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що орга ни державної влади та органи місцевого самоврядування, ї х посадові та службові особи зобов' язані діяти лише на п ідставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Ко нституцією та Законами Украї ни.

Відповідно до ст.2 КАС України у справах про оскарж ення рішень суб' єктів владн их повноважень слід перевіря ти чи прийняті такі рішення н а підставі, у межах повноваже нь та у спосіб, що передбачені Конституцією України та Зак онами України, з виконанням п овноваження з метою, з якою це повноваження надано, обґрун товано, тобто з урахуванням у сіх обставин, що мають значен ня для прийняття рішення (вчи нення дії), безсторонньо (неуп ереджено), добросовісно, розс удливо, з дотриманням принци пу рівності перед законом, за побігаючи несправедливій ди скримінації, пропорційно, зо крема з дотриманням необхідн ого балансу між будь-якими не сприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів осо би і цілями, на досягнення як их спрямоване це рішення (дія ), з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття р ішення, своєчасно, тобто прот ягом розумного строку.

Законом України ві д 04.12.1990 № 509 «Про державну податко ву службу України» (із змінам и та доповненнями) визначено , що контроль за справлянням п одатків покладено на органи державної податкової служби .

Відповідно до п.1 ст.11 в ищезазначеного Закону орган и державної податкової служб и у випадках, в межах компетен ції та у порядку, встановлени х законами України, мають пра во здійснювати документальн і невиїзні перевірки (на підс таві поданих податкових декл арацій, звітів та інших докум ентів, пов'язаних з нарахуван ням і сплатою податків та збо рів (обов'язкових платежів) не залежно від способу їх подач і), а також планові та позаплан ові виїзні перевірки своєчас ності, достовірності, повнот и нарахування і сплати подат ків та зборів (обов'язкових пл атежів).

Приватне підприємст во «Лиснафтотрейд» (код ЄДРП ОУ 35988237) зареєстровано виконав чим комітетом Лисичанської м іської ради Луганської облас ті, свідоцтво про державну ре єстрацію серія А00 № 190488 від 16.09.2008 (а .с.92, 93 том 1). Позивач є платником подат ку на додану вартість (індиві дуальний номер платника ПДВ - 359882312094), номер свідоцтва про реє страцію платника ПДВ - 100141763 від 29.09.2008 (а.с.94 том 1).

ДПІ в м. Лисичанську , згідно із ч.1 ст.11-1 Закону Украї ни від 4.12.1990 року № 509-ХІІ «Про дер жавну податкову службу в Укр аїни», на підставі направлен ь від 08.02.2010 року № 61 та від 19.02.2010 року № 76, проведено планову виїзну перевірку приватного підпри ємства «Лиснафтотрейд» з пит ань дотримання вимог податко вого законодавства, валютног о та іншого законодавства за період з 01.10.2008 року по 31.12.2009 року, з а результатами якої складено акт № 94/23-35988237 від 01.03.2010 року (а.с.11-42 то м 1). Проведеною пер евіркою встановлено наступн і порушення з боку ПП «Лиснаф тотрейд»:

- п.п.5.2.1 п.5.2 ст.5 Закону Укр аїни «Про прибуток підприємс тв, в результаті чого занижен о податок на прибуток в періо ді, що перевірявся, на загальн у суму 203560,00 грн., у тому числі по п еріодах: за 1 квартал 2009 року у с умі 16842,00 грн., за 2 квартал 2009 року у сумі 22213,00 грн., за 3 квартал 2009 року у сумі 164505,00 грн. У п.3.1.2 акту перев ірки (а.с.14 том 1) зазначено, що по рушення виникли у зв' язку з тим, що ПП «Лиснафтотрейд» за висило валові витрати на 814239,00 г рн. за період з 01.10.2008 року по 31.12.2008 р оку за рахунок відображення у податковому обліку операці й по виконанню нікчемного до говору укладеному між ПП «Ли снафтотрейд» та ТОВ «Укрпром груп» № 2 від 15.01.2009 на постачання товару.

- п.п.7.4.1 п.7.4 ст.7 Закону Ук раїни «Про податок на додану вартість», в результаті чого занижено податок на додану в артість в періоді, що перевір явся, на загальну суму 162848,00 грн. , у тому числі по періодах: за с ічень 2009 року у сумі 4543,00 грн., за л ютий 2009 року у сумі 8930,00 грн., за че рвень 2009 року у сумі 17771,00 грн., за л ипень 2009 року у сумі 42187,00 грн., за с ерпень 2009 року у сумі 37385,00 грн., за вересень 2009 року у сумі 52032,00 грн. У п.3.2.2 акту перевірки (а.с.27 том 1) зазначено, що перевіркою пов ноти визначення податкового кредиту з 01.10.2008 року по 31.12.2009 року встановлено його завищення у сумі 162848,00 грн. за рахунок відоб раження у податковому обліку операцій по виконанню нікче много договору - договір укла дений між ПП «Лиснафтотрейд» та ТОВ «Укрпромгруп» № 2 від 15.0 1.2009 року на постачання товару. - п.п.3.1.3 п.3.1 ст.3, п.п.4.2.1 п.4.2 ст.4, ст.8, п.9.12 с т.9, ст.16, абз.«а» п.17.2 ст.17, абз.«а» п .19.2 ст.19 Закону України «Про под аток з доходів фізичних осіб », в результаті чого допущені порушення вимог податкового законодавства під час перев ірки питань щодо правильност і утримання, своєчасності пе рерахування податку з доході в фізичних осіб до бюджету у в ересні 2009 року у сумі 23,82 грн. Акт перевір ки № 94/23-35988237 від 01.03.2010 року підписан о директором та головним бух галтером ПП «Лиснафтотрейд» із запереченнями. Відповідн о до п.п.«б» п.п.4.2.2 ст.4 Закону Укр аїни від 21.12.2000 № 2181 -III «Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами» (далі Закон № 2181- III) ко нтролюючий орган зобов' яза ний самостійно визначити сум у податкового зобов' язання платника податків у разі якщ о дані документальних переві рок результатів діяльності п латника податків свідчать пр о заниження або завищення су ми його податкових зобов' яз ань, заявлених у податкових д еклараціях. У разі коли контролюючий орган сам остійно донараховує суму под аткового зобов' язання плат ника податків за підставами, викладеними у п.п.«б» п.п.4.2.2 п.4.2 с т.4 цього Закону, такий платник податків зобов' язаний спла тити штраф у розмірі десяти в ідсотків від суми недоплати (заниження суми податкового зобов' язання) за кожний з по даткових періодів, установле них для такого податку, збору (обов' язкового платежу), поч инаючи з податкового періоду , на який припадає така недопл ата, та закінчуючи податкови м періодом, на який припадає о тримання таким платником под атків податкового повідомле ння від контролюючого органу , але не більше п' ятдесяти ві дсотків такої суми та не менш е десяти неоподатковуваних м інімумів доходів громадян су купно за весь строк недоплат и, незалежно від кількості по даткових періодів, що минули (п.п.17.1.3 п.17.1 ст.17 Закону № 2181- III .

На підставі акту пер евірки, податковим повідомле нням-рішенням від 10.03.2010 року № 0000 092301/0 ДПІ в м. Лисичанську Луганс ької області визначено ПП «Л иснафтотрейд» суму податков ого зобов' язання з податку на прибуток приватних підпри ємств у розмірі 249861,7 грн., з яких : за основним платежем - 203560,00 г рн., за штрафними (фінансовими ) санкціями - 46301,7 грн. (а.с.59 том 1). Також , податковим повідомленням-р ішенням від 10.03.2010 року № 0000102301/0 ДПІ в м. Лисичанську Луганської о бласті визначено ПП «Лиснафт отрейд» суму податкового зоб ов' язання з податку на дода ну вартість у розмірі 244272,00 грн., з яких: за основним платежем - 162848,00 грн., за штрафними (фінансо вими) санкціями - 81424,00 грн. (а.с.60 том 1).

Не погодившись із за значеними повідомленнями-рі шеннями, 18.03.2010 року позивач звер нувся зі скаргою до відповід ача. Д ПІ в м. Лисичанську Лугансько ї області 14.05.2010 року прийнято рі шення про результати розгляд у первинної скарги, яким зали шено без змін податкові пові домлення-рішення № 0000092301/0, № 0000102301/0 в ід 10.03.2010 року, а скаргу ПП «Лисна фтотрейд» без задоволення. За резу льтатами розгляду скарги, ві дповідачем 14.05.2010 року повідомл енням-рішеннями № 0000102301/1 визнач ено ПП «Лиснафтотрейд» суму податкового зобов' язання з податку на додану вартість у розмірі 244272,00 грн., з яких: за осно вним платежем - 162848,00 грн., за шт рафними (фінансовими) санкці ями - 81424,00 грн. (а.с.115 том 1) та пові домленням-рішенням № 0000092301/1 виз начено ПП «Лиснафтотрейд» су му податкового зобов' язанн я з податку на прибуток прива тних підприємств у розмірі 2498 61,7 грн., з яких: за основним плат ежем - 203560,00 грн., за штрафними (ф інансовими) санкціями - 46301,7 г рн. (а.с.114 том 1).

З акту перевірки вбач ається, що відповідачем дого вір, укладений між ПП «Лиснаф тотрейд» та ТОВ «Укрпромгруп » № ДГ-0000002 від 15.01.2009 року на постач ання товару, визнано нікчемн им та зроблено висновок, що за трати на підприємницьку діял ьність, здійснену з порушенн ям вимог діючого законодавст ва, не можуть бути віднесені д о складу податкового кредиту відповідно п.п.7.4.1 п.7.4 ст.7 Закону України «Про податок на дода ну вартість» та до складу вал ових витрат відповідно до п.п .5.2 ст.5 Закону України «Про опод аткування прибутку підприєм ств».

Податковий орган прийш ов до вищезазначеного виснов ку, з огляду на те, що умови пос тачання товару у договорі не визначені, перевезення това ру не підтверджено товарно-т ранспортними накладними, не складалися акти приймання-пе редавання товарно-матеріаль них цінностей між ПП «Лиснаф тотрейд» та ТОВ «Укрпромгруп », перевіркою не встановлені транспортні засоби, якими зд ійснено перевезення, позивач та ТОВ «Укрпромгруп» відсут ні необхідні умови для здійс нення таких господарських оп ерацій.

Вирішуючи адміністра тивний позов по суті заявлен их позовних вимог та наданих на них заперечень, суд першої інстанції виходив з наступн ого.

Статтею 203 ЦК України в становлено загальні вимоги, додержання яких є необхідним для чинності правочину, зокр ема:

1.Зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, ін шим актам цивільного законод авства, а також моральним зас адам суспільства.

2.Особа, яка вчин яє правочин, повинна мати нео бхідний обсяг цивільної дієз датності.

3.Волевиявлення учас ника правочину має бути віль ним і відповідати його внутр ішній волі.

4.Правочин має вчинят ися у формі, встановленій зак оном.

5.Правочин має бути спрям ований на реальне настання п равових наслідків, що обумов лені ним.

Статтею 215 ЦК України визначено, що підставою неді йсності правочину є недодер жання в момент вчинення прав очину стороною (сторонами) ви мог, які встановлені частина ми першою - третьою, п'ятою та ш остою статті 203 цього Кодексу.

Недійсним є правоч ин, якщо його недійсність вст ановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнан ня такого правочину недійсни м судом не вимагається.

Якщо недійсність правочину прямо не встановл ена законом, але одна із сторі н або інша заінтересована ос оба заперечує його дійсність на підставах, встановлених з аконом, такий правочин може б ути визнаний судом недійсним (оспорюваний правочин).

Відповідно до частини 1 с татті 207 ГК України господарсь ке зобов'язання, що не відпові дає вимогам закону, або вчине но з метою, яка завідомо супер ечить інтересам держави і су спільства, або укладено учас никами господарських віднос ин з порушенням хоча б одним з них господарської компетенц ії (спеціальної правосуб'єкт ності), може бути на вимогу одн ієї із сторін, або відповідно го органу державної влади ви знано судом недійсним повніс тю або в частині.

Статтею 228 ЦК Украї ни визначені правові наслідк и вчинення правочину, який по рушує публічний порядок.

Правочин вважаєть ся таким, що порушує публічни й порядок, якщо він був спрямо ваний на порушення конституц ійних прав і свобод людини і г ромадянина, знищення, пошкод ження майна фізичної або юри дичної особи, держави, Автоно мної Республіки Крим, терито ріальної громади, незаконне заволодіння ним.

Правочин, який по рушує публічний порядок, є ні кчемним.

Судами першої та апел яційної інстанції встановле но, що між ПП «Лиснафтотрейд» та ТОВ «Укрпромгруп» 15.01.2009 року укладено договір № ДГ-0000002 на по ставку продукції (а.с.88-89 том 1).

В обґрунтування позо вних вимог позивач посилаєть ся на те, що факт виконання умо в договору, а саме - поставки н афтопродуктів та оплати за п оставлений товар підтверджу ється такими первинними доку ментами: податковими накладе ними, підписаними директором ТОВ «Укрпромгруп» ОСОБА_7 ., та видатковими накладними, які підписані директором ТОВ «Укрпромгруп» ОСОБА_7. та директором ПП «Лиснафтотрей д» ОСОБА_6 Ці первинні бух галтерські документи містят ь всі необхідні реквізити, то му, на думку позивача, є належн им підтвердженням здійснени х господарських операцій за договором від 15.01.2009 року (а.с.26-56 то м 2). У подальшому ПП «Лис нафтотрейд» включило до скла ду валових витрат суми витра т за договором № ДГ-0000002 на поста вку продукції та до складу по даткового кредиту. Про те судами першої та апеляцій ної інстанції встановлено, щ о директор ТОВ «Укрпромгруп» ОСОБА_7 договір про поста вку продукції з ПП «Лиснафто трейд» не укладав, поставку т овару не здійснював, податко вих та видаткових накладних за цим договором не підписув ав, на його підприємстві відс утні транспортні засоби для перевезення нафтопродуктів та особи, які здійснювали пер евезення та відвантаження ци х нафтопродуктів. Також, ОС ОБА_7 повідомив слідчому, що він взагалі не чув про ПП «Лис нафтотрейд» та його директор а ОСОБА_6. Ці факти підтвер джено поясненнями ОСОБА_7 (а.с.16-17 том 2) та протоколом допи ту його у якості свідка (а.с.10-15 т ом 2). В матеріалах справ и наявна копію постанови про порушення кримінальної спра ви від 30.06.2010 року за фактом злов живання посадовими особами П П «Лиснафтотрейд» службовим становищем та вчинення фіна нсових операцій з грошовими коштами та іншим майном, здоб утим злочинним шляхом, за озн аками складу злочинів, перед бачених ч.2 ст.364 КК України, ч.1 ст .209 КК України (а.с.23-24 том 2) та копі я постанови про порушення кр имінальної справи від 08.07.2010 рок у стосовно директора ПП «Лис нафтотрейд» ОСОБА_6 та гол овного бухгалтера ОСОБА_8 за фактом умисного ухилення від сплати податків, що скоєн о за попередньою змовою груп ою осіб, за ознаками складу зл очину, передбаченого ч.2 ст.212 КК України (а.с.9).

В ході досудового с лідства, слідчим винесено по станову про призначення поче ркознавчої експертизи, та пе ред експертом поставлені так і питання: ким виконано підпи с від імені ОСОБА_7, самим ОСОБА_7 чи іншою особою у дод атковій угоді № 1 від 01.08.2009 року д о договору від 15.01.2009 року № ДГ-0000002 та податкових накладних.

Згідно висновку експ ерта від 26.07.2010 року № 1937/275 підписи від імені ОСОБА_7 у додатк овій угоді № 1 від 01.08.2009 року до до говору від 15.01.2009 року № ДГ-0000002 та п одаткових накладних виконан і не ОСОБА_7, а іншою особою (а.с.60-63). Зазначений висно вок експерта підтверджує пок азання ОСОБА_7 викладені у протоколі допиту у якості св ідка.

Отже, ПП «Лиснафтотрейд » включило до складу валових витрат суми витрат за догово ром № ДГ-0000002 на поставку продук ції та до складу податкового кредиту на підставі податко вих накладних, які підписано не директором ТОВ «Укрпромг руп», а іншою особою.

Відповідно до підпункту 5.2.1 пункту 5.2 статті 5 Закону України «Про оподатку вання прибутку підприємств» до складу валових витрат вкл ючаються суми будь-яких витр ат, сплачених (нарахованих) пр отягом звітного періоду у зв 'язку з підготовкою, організа цією, веденням виробництва, п родажем продукції (робіт, пос луг) і охороною праці, у тому ч ислі витрати з придбання еле ктричної енергії (включаючи реактивну), з урахуванням обм ежень, установлених пунктами 5.3 - 5.7 цієї статті.

Підпунктом 5.3.9 пункту 5.3 статті 5 Закону України «Про оподаткування прибутку підп риємств» визначено, що будь-я кі витрати, не підтверджені в ідповідними розрахунковими , платіжними та іншими докуме нтами, обов'язковість веденн я і зберігання яких передбач ена правилами ведення податк ового обліку, не належать до с кладу валових витрат.

Відповідно до підпу нкту 7.4.1 пункту 7.4 статті 7 Закону України «Про податок на дода ну вартість» податковий кред ит звітного періоду визначає ться виходячи із договірної (контрактної) вартості товар ів (послуг), але не вище рівня з вичайних цін, у разі якщо дого вірна ціна на такі товари (пос луги) відрізняється більше н іж на 20 відсотків від звичайно ї ціни на такі товари (послуги ), та складається із сум податк ів, нарахованих (сплачених) пл атником податку за ставкою, в становленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею 81 цього Закону, про тягом такого звітного період у у зв'язку з: придбанням або в иготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послу г з метою їх подальшого викор истання в оподатковуваних оп ераціях у межах господарсько ї діяльності платника податк у; придбанням (будівництвом, с порудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числ і інших необоротних матеріал ьних активів та незавершених капітальних інвестицій в не оборотні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використан ня у виробництві та/або поста вці товарів (послуг) для опода тковуваних операцій у межах господарської діяльності пл атника податку.

Згідно підпункту 7.5.1 п ункту 7.5 статті 7 Закону Україн и «Про податок на додану варт ість» датою виникнення права платника податку на податко вий кредит вважається дата з дійснення першої з подій: або дата списання коштів з банкі вського рахунка платника под атку в оплату товарів (робіт, п ослуг), дата виписки відповід ного рахунка (товарного чека ) - в разі розрахунків з викори станням кредитних дебетових карток або комерційних чекі в; або дата отримання податко вої накладної, що засвідчує ф акт придбання платником пода тку товарів (робіт, послуг).

Підпунктом 7.6.2 пу нкту 7.6 статті 7 Закону України «Про податок на додану варті сть» передбачено, що податко ва накладна видається платни ком податку, який поставляє т овари (послуги) на вимогу їх от римувача, та є підставою для н арахування податкового кред иту.

Згідно зі статті 9 Зак ону України «Про бухгалтерсь кий облік та фінансову звітн ість» підставою для бухгалт ерського обліку господарськ их операцій є первинні докум енти, які фіксують факти здій снення господарських операц ій, вони повинні бути складен і під час здійснення господа рської операції, а якщо це нем ожливо - безпосередньо післ я її закінчення, первинні док ументи повинні мати обов' яз кові реквізити - назву докуме нту, дату і місце його складан ня, назву підприємства від ім ені якого складено документ, зміст та обсяг господарсько ї операції, одиницю виміру го сподарської операції, посади осіб, відповідальних за здій снення господарської операц ії та правильність її оформл ення, особистий підпис або ін ші дані, що дають можливість і дентифікувати особу, яка бра ла участь у здійсненні госпо дарської операції.

Такі ж вимоги до перв инних документів містяться і в Положенні про документаль не забезпечення записів бухг алтерського обліку, затвердж еного Наказом Міністерства ф інансів України від 24 травня 1 995 року № 88, зареєстрованого у М іністерстві юстиції України 5 червня 1995 року за № 168/704.

Цим же Положенням забор онено приймати до виконання первинні документи на операц ії, що суперечать нормативни м та законодавчим актам.

У відповідності з Поря дком складання податкової на кладної, затвердженим наказо м ДПА України № 165 від 30 травня 199 7 року, зареєстрованого в Міні стерстві юстиції України 23 ч ервня 1997 року за № 233/2037, всі склад ені примірники податкової на кладної підписуються особою , уповноваженою платником по датку здійснювати поставку товарів (послуг), скріплюютьс я печаткою такого платника п одатку - продавця.

Судом першої та а пеляційної інстанції встано влено, що первинні документи - податкові та видаткові на кладні підписано не посадово ю особою ТОВ «Укрпромгруп», з азначеною у цих документах, т ому позивач не мав права вклю чати ці суми до валових витра т та податкового кредиту, оск ільки це прямо суперечить ви могам чинного законодавства .

Крім того, позивач ма в пересвідчитися, що податко ві накладні складені належни м чином та підписані, уповнов аженою на то контрагентом ос обою, оскільки ці документи м ають важливе значення, подат кова накладна є підставою дл я нарахування податкового кр едиту та формування податку на прибуток підприємств, на ї х підставі відбувається відш кодування державою ПДВ, що по зивачем у даному випадку не в иконано, внаслідок чого пози вачем у податкових деклараці ях з ПДВ та податку на прибуто к підприємств вказано відомо сті, які не відповідають дійс ності. Як наслідок вищезазна ченого позивач не мав права в ключати ці суми до валових ви трат та податкового кредиту.

Також, суд зазначає, що позивачем ні в ході проведен ої перевірки, ні у судовому за сіданні не надано інших доку ментів, які б підтверджували факт поставки ТОВ «Укрпромг руп» товарів до ПП «Лиснафто трейд», зокрема, у позивача ві дсутні товарно-транспортні н акладні, акти приймання-пере давання, сертифікати якості на поставлений товар.

Перевіркою не вст ановлені транспортні засоби , якими здійснено перевезенн я, у позивача та ТОВ «Укрпромг руп» відсутні необхідні умов и, власна матеріально-техніч на база, для здійснення зазна чених господарських операці й. В ході перевірки, податкови м органом взагалі не виявлен о реального відвантаження та перевезення товарів за дого вором від 15.01.2009 № ДГ-0000002.

Суд першої інст анції правильно визнав необґ рунтованими доводи позивача щодо того, що діюче законодав ство не містить імперативних вимог щодо складення товарн о-транспортних накладних, з о гляду на наступне.

У відповідностей з Прав илами перевезень вантажів ав томобільним транспортом в Ук раїні, затвердженими наказом Мінтрансу України від 14.10.1997 N 363 (з ареєстровано в Мін'юсті Укра їни 20.02.1998 за № 128/2568, зі змінами та до повненнями) (далі - Правила пер евезення), товарно-транспорт на накладна - єдиний для всіх у часників транспортного проц есу юридичний документ, приз начений для списання товарно -матеріальних цінностей, обл іку на шляху їх переміщення, о прибутковування, складськог о, оперативного і бухгалтерс ького обліку, а також для розр ахунків за перевезення ванта жу і обліку виконаної роботи , для виконання розрахунків м іж перевізниками та замовник ами автомобільного транспор ту та для первинного обліку о б'ємів перевезених вантажів І транспортної роботи автомо більного транспорту. При пер евезення вантажів автомобіл ьним транспортом обов'язкови м є оформлення товарно-транс портної накладної незалежно від умов оплати за роботу авт омобіля, умов перевезення ва нтажів а також видів перевез ення. Товарно-транспортна на кладна додається до шляховог о листа. Товарно-транспортна накладна оформляється ванта жовідправником на кожну поїз дку автомобіля та для кожног о вантажоотримувача окремо.

Підпунктом 11.1 пункту 11 Пр авил перевезення визначено, що товарно-транспортні накла дні і путні листи вантажного автомобіля є основними доку ментами на перевезення

вантажів.

Транспортування нафтопродуктів відповідно д о п.4.2.2. «Транспортування і прий мання нафтопродуктів» Інстр укції про порядок приймання, транспортування, зберігання , відпуску та обліку нафти і на фтопродуктів на підприємств ах і в організаціях України, з атвердженої наказом Державн ого комітету нафтової, газов ої та нафтопереробної промис ловості України, Міністерств а економіки України, Міністе рства транспорту України, Де ржавного комітету по стандар тизації, метрології та серти фікації України, Державного комітету статистики України від 2 квітня 1998 року N 81/38/101/235/122, від с кладів підприємств постачал ьників до складів споживачів провадиться транспортними з асобами (залізничним, водним , автомобільним та нафтопрод уктопровідним). Приймання на фтопродуктів на склади спожи вачів здійснюється згідно з розділом 4.1.3 цієї Інструкції.

Перевезення нафтопро дуктів автотранспортом офор млюється товарно-транспортн ою накладною відповідно до д іючої Інструкції. У товарно-т ранспортній накладній в обов 'язковому порядку вказуються найменування нафтопродукті в, густина, температура, об'єм та загальна маса нафтопродук тів. До накладної на замовлен ня покупця додається паспорт якості нафтопродукту. Нафто продукти, що надійшли до підп риємства-споживача транзито м, приймаються ними від орган ів транспорту в порядку, вста новленому статутами і правил ами транспортних організаці й. При надходженні на підприє мство нафтопродуктів матері ально відповідальні особи зо бов'язані: перевірити відпов ідність нафтопродуктів, що н адійшли, за кількістю, видами і марками супровідним докум ентам постачальника-відправ ника; забезпечити повний зли в нафтопродуктів, а після зак інчення зливу оглянути транс портні резервуари (цистерни) з метою перевірки повноти зл иву; своєчасно оприбуткувати нафтопродукти, що надійшли. О прибуткування фактично одер жаних нафтопродуктів провод иться на підставі супровідни х документів постачальників з оформленням приймального акта за типовою формою N М-7 пер винної облікової документац ії Комстату України.

Крім того, слід зазначи ти, що нафтопродукти, а саме: б ензин та дизельне паливо від носяться до 3 класу небезпечн их вантажів - речовини, матері али, вироби, які внаслідок при таманних їм властивостей за наявності певних факторів мо жуть під час перевезення спр ичинити вибух, пожежу, пошкод ження технічних засобів, при строїв, споруд та інших об'єкт ів, заподіяти матеріальні зб итки та шкоду довкіллю, а тако ж призвести до загибелі, трав мування, отруєння людей, твар ин і які за міжнародними дого ворами, згода на обов'язковіс ть яких надана Верховною Рад ою України, або за результата ми випробувань в установлено му порядку залежно від ступе ня їх впливу на довкілля або л юдину віднесено до одного з к ласів небезпечних речовин: к лас 3 - легкозаймисті рідини.

Постановою Кабінету Мі ністрів України «Про затверд ження переліку документів, н еобхідних для здійснення пер евезення вантажів автомобіл ьним транспортом у внутрішнь ому сполученні від 25.02.2009 № 207 визн ачено перелік додаткових док ументів, необхідних для пере везення небезпечних вантажі в.

Так, під час перевезе ння небезпечних вантажів, у в одіїв мають бути такі докуме нти: -свідоцтво про допущення транспортного засобу до пер евезення визначених небезпе чних

вантажів; - ДПНВ - свід оцтво про підготовку водіїв транспортних засобів, що пер евозять

небезпечні ванта жі; - інструкція на випадок ав арії або надзвичайної ситуац ії; - узгодження маршруту дор ожнього перевезення небезп ечного вантажу, видане Держа втоінспекцією.

Підрозділи Державтоі нспекції МВС України ведуть електронний облік (базу) вида них узгоджень маршрутів доро жнього перевезення небезпеч них вантажів, ДПНВ - свідоцтв п ро підготовку водіїв транспо ртних засобів, що перевозять небезпечні вантажі, свідоцт в про допущення транспортних засобів до перевезення визн ачених небезпечних вантажів та базових, укомплектованих та доукомплектованих трансп ортних засобів. В матеріалах справ и наявна відповідь управлінн я Державтоінспекції УМВС Укр аїни в Луганській області ві д 14.07.2010 року № 11/5-3818 наданої на запи т ДПІ у м. Лисичанську (а.с.18 том 2) вбачається, що ні ТОВ «Укрпр омгруп», ні ПП «Лиснафтотрей д» не отримувало узгодження маршруту перевезення небезп ечного вантажу та свідоцтва про допущення транспортних з асобів до перевезення небезп ечного вантажу 3 класу. З огляду на в икладене, колегія суддів при ймає висновок суду першої ін станції про відмову в задово ленні позовних вимог.

Виходячи з вищевикла деного, колегія суддів вважа є, що суд першої інстанції пра вильно встановив обставини с прави та ухвалив постанову з додержанням норм матеріальн ого і процесуального права, т ому підстав для скасування п останови не має, у зв' язку з чим апеляційна скарга позив ача не підлягає задоволенню. Керуючись ч. 1-3 ст. 160, ст.ст. 167, 195-196, п. 1 ч.1 ст. 198, ст. 200, п.1 ч.1 ст. 205, ст.ст. 206, 211, 212 Кодексу адміністративного с удочинства України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скарг у приватного підприємства «Л иснафтотрейд» - залишити бе з задоволення.

Постанову Луганс ького окружного адміністрат ивного суду від 16 вересня 2010 ро ку у справі № 2а-4432/10/1270 за позовом приватного підприємства «Л иснафтотрейд» до державної п одаткової інспекції у м. Лиси чанську Луганської області п ро визнання нечинними податк ових повідомлень-рішень № 00000923 01/1 від 14.05.2010 року та № 0000102301/1 від 14.05.2010 р оку - залишити без змін. Ухвала прийнята колегією с уддів у нарадчій кімнаті. Вст упна та резолютивна частини ухвали проголошені в судово му засіданні 30.11.2010 року. Ух вала набирає законної сили з моменту її проголошення та м оже бути оскаржена безпосере дньо до Вищого адміністратив ного суду України протягом д вадцяти днів з дня складення у повному обсязі. Ухвала скла дена у повному обсязі 06.12.2010 року .

Головуючий А.А. Блохін

Судді : С.А. Малашкевич

А.В. Гайдар

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.11.2010
Оприлюднено04.04.2012
Номер документу22295454
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4432/10/1270

Ухвала від 11.11.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 11.11.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 30.11.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Блохін А.А.

Постанова від 16.09.2010

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні