Рішення
від 19.02.2024 по справі 520/19836/23
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 лютого 2024 р. № 520/19836/23

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Тітова О.М. розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження справу за позовом Височанської селищної ради до Безлюдівської селищної ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

Височанська селищна рада (вул. Бульварна, буд. 12,смт. Високий,Харківський район, Харківська область,62460, код 04396503) звернулася до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Безлюдівської селищної ради (вул. Зміївська, буд. 48, смт. Безлюдівка, Харківський район, Харківська область, 62489, код ЄДРПОУ 04396555), в якому просить суд:

- визнати протиправною бездіяльність Безлюдівської селищної ради щодо не передачі до Височанської селищної ради інвентаризаційних справ, матеріалів технічної інвентаризації, реєстрових книг, а також архівних справ об`єктів нерухомого майна розташованих на території Височанської селищної ради;

- зобов`язати Безлюдівську селищну раду прийняти відповідне рішення та передати до Височанської селищної ради інвентаризаційні справи, матеріали технічної інвентаризації, реєстрові книги, архівні справи об`єктів нерухомого майна розташованих на території Височанської селищної ради.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що відповідач протиправно відмовляється здійснити передачу інвентаризаційних справ, матеріалів технічної інвентаризації, реєстрових книг, а також архівних справ об`єктів нерухомого майна розташованих на території Височанської селищної ради, що перебувають на балансі його комунального підприємства, позивачеві.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито спрощене провадження.

Представником відповідача надано відзив, де зазначено, що вимоги позивача виходять за межі його повноважень, відтак відповідач діяв у відповідності до норм чинного законодавства.

Дослідивши повно та всебічно матеріали справи, суд встановив таке.

Розпорядженням Кабінету міністрів України № 725-р від 12 червня 2020 року "Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Харківської області" утворено Височанську селищну раду Харківського району Харківської області, як публічну особу публічного права, з визначним центром в смт. Високий, шляхом прієднання до Височанської селищної ради населеного пункту Покотилівської селищної ради у складі смт. Покотилівка, населенених пунктів Бабаівської селищної ради у складі смт. Бабаї та селище Затищне, населеного пункту Яковлівської сільської ради у складі села Ржавець.

Рішенням Харківської районної ради Харківської області VII сесії VIII скликання від 17 грудня 2021 року передано зі спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківського району до комунальної власності територіальної громади сел. Безлюдівка комунальне підприємство "Харківське районне бюро технічної інвентаризації".

Рішенням від 23 лютого 2022 року Белюдівської селищної ради ХІХ сесії VIII скликання прийнято зі спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківського району до комунальної власності територіальної громади сел. Безлюдівка комунальне підприємство "Харківське районне бюро технічної інвентаризації".

Рішенням від 17 лютого 2023 року Белюдівської селищної ради ХХV сесії VIII скликання перейменовано КП "Харківське районне бюро технічної інвентаризації" на "комунальне підприємство "Харківське районне бюро технічної інвентаризації Безлюдівської селищної ради" та змінкомунальне підприємство "Харківське районне бюро технічної інвентаризації" та змінено юридичну адресу КП.

Височанська селищна рада 24 березня 2023 року Рішенням ХХІІ сесії VIII скликання визначає себе зберігачем інвентаризаційних справ, матеріалів технічної інвентаризації, реєстрових книг, а також архівних справ об`єктів нерухомого майна розташованих на території Височанської селищної ради.

Зверненням височанського селищного голови від 05 квітня 2023 року висунуто пропозицію Белюдівській селищній раді передати до Височанської селищної ради інвентаризаційних справ, матеріалів технічної інвентаризації, реєстрових книг, а також архівних справ об`єктів нерухомого майна розташованих на території Височанської селищної ради.

Голова Безлдівської селищної ради надав 29 червня 2023 року відповідь, де зазначив, що підстави для передачі зазначених документів відсутні, оскільки позивач не є виконавцем інвентаризаційних робіт, відтак належним зберігачем документів, окрім того, належним адресатом звернення є не Белюдівська селищна рада, а КП "Харківське районне бюро технічної інвентаризації Безлюдівської селищної ради", як балансоутримувача даних документів. Дана позиція відповідача також висвітлена у відзиві та запереченнях, що містяться в матеріалах судової справи.

Не погоджуючись з відмовою Безлюдівської селищної ради, позивач звернувся до суду.

Суд вирішуючи спір по суті виходив з такого.

Технічна інвентаризація проводиться з метою визначення складу, фактичної площі, об`єму, технічного стану та/або змін зазначених характеристик за певний період часу із виготовленням відповідних документів (матеріалів технічної інвентаризації, технічного паспорта) з використанням Реєстру будівельної діяльності.

Інвентаризаційна справа - сукупність матеріалів технічної інвентаризації, що характеризують об`єкт нерухомого майна в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва (Порядок №488)

Інструкція про порядок проведення технічної інвентаризації об`єктів нерухомого майна, затверджена Наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 24.05.2001 №127 втратила чинність на підставі Наказу Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури № 939 від 12.10.2023.

У законодавстві відсутнє поняття «зберігача інвентаризаційної справи».

Натомість, Постановою КМУ від 12.05.2023 №488 затверджено новий Порядок проведення технічної інвентаризації, та зазначається, що договори про проведення технічної інвентаризації в паперовій формі, копії документів, подані замовниками технічної інвентаризації для проведення робіт з технічної інвентаризації в паперовій формі, та матеріали технічної інвентаризації, виготовлені в паперовій формі, зберігаються фізичними особами - підприємцями та юридичними особами, які проводили роботи з технічної інвентаризації до запровадження Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, до моменту внесення їх електронних копій до Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, але не менше десяти років з дати їх проведення.

До Наказу Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури № 939 від 12.10.2023, яким було скасовано низку положень та інструкцій у сфері технічної інвентаризації, визначальним було саме місцезнаходження об`єкта інвентаризації, що корелювалось з інститутом «зберігача інвентаризаційної справи».

Постановою КМУ від 12.05.2023 №488 було надано вказівку привести у відповідність до чинного законодавства нормативну базу проведення технічної інвентаризації, що мало наслідком прийняття Наказу №939 від 12.10.2023.

Наразі, визначальним для місця зберігання матеріалів інвентаризаційної справи є не об`єкт інвентаризації, а суб`єкт (виконавець), що безпосередньо виконував відповідні роботи.

Тому матеріали інвентаризаційних справ зберігаються у суб`єкта, що безпосередньо проводив роботу з технічної інвентаризації.

Бюро технічної інвентаризації (далі - БТІ) - комунальні підприємства, які здійснюють технічну інвентаризацію та облік об`єктів нерухомого майна.

Згідно з Положенням про порядок зберігання матеріалів технічної інвентаризації, затвердженого наказом Держбуду України від 30 січня 2002 р. №18 матеріали технічної інвентаризації є майном бюро технічної інвентаризації та слугують підставою для надання інформації згідно з чинним законодавством. Матеріали первинної технічної інвентаризації та поточних інвентаризаційно-оцінювальних робіт зберігаються у бюро технічної інвентаризації.

Відтак, всі матеріали інвентаризаційних справ, створені КП «Харківське районне бюро технічної інвентаризації», правомірно зберігаються у КП «Харківське районне бюро технічної інвентаризації Безлюдівської селищної ради», як правонаступника КП «Харківське районне бюро технічної інвентаризації».

Окремо суд зазначає, що оскільки на момент виникнення спірних правовідносин діяли норми, що допускали зберігання інвентаризаційних справ за місцем знаходження нерухомого майна, то позивач міг звертатись за переданням йому таких документів на зберігання (Інструкція №127).

Разом з тим, оскільки виконавцем робіт, розробником та зберігачем матеріалів інвентаризаційних справ є саме КП «Харківське районне бюро технічної інвентаризації Безлюдівської селищної ради», як правонаступник КП «Харківське районне бюро технічної інвентаризації», то належним адресатом звернення з метою подальшого передання справ є саме комунальне підприємство, як окрема юридична особа, а не селищна рада.

Згідно зі Статутом, КП «Харківське районне бюро технічної інвентаризації Безлюдівської селищної ради» має самостійний баланс, може самостійно виступати стороною у суді та передавати безоплатно належне йому майно іншим юридичним особам чи громадянам з погодження Засновника селищної ради (пункт 3.2, 3.3 та 4.4).

Відтак, за переданням справ Височанська селищна рада мала звернутись до КП «Харківське районне бюро технічної інвентаризації Безлюдівської селищної ради», як балансоутримувача. Передання інвентаризаційних справ не відноситься до компетенції виконавчого органу відповідної ради, тому право та/або законний інтерес позивача не було порушено Безлюдівською селищною радою.

За таких обставин, суд дійшов висновку, що відсутні підстави для задоволення позовних вимог.

Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до положень ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень. У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно частин 1, 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про відмову у задоволенні позовних вимог.

Розподіл судових витрат здійснюється відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України.

На підставі вищевикладеного та керуючись ст. 243, ст. 246, ст.255, ст. 293, ст. 295, ст.297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні позовних вимог Височанської селищної ради (вул. Бульварна, буд. 12,смт. Високий,Харківський район, Харківська область,62460, код 04396503) Безлюдівської селищної ради (вул. Зміївська, буд. 48, смт. Безлюдівка, Харківський район, Харківська область, 62489, код ЄДРПОУ 04396555) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, - відмовити повністю.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя О.М. Тітов

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.02.2024
Оприлюднено21.02.2024
Номер документу117081659
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері

Судовий реєстр по справі —520/19836/23

Постанова від 07.06.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Ухвала від 09.04.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Ухвала від 09.04.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Ухвала від 01.04.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Рішення від 19.02.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Тітов О.М.

Ухвала від 09.08.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Тітов О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні