Постанова
від 19.02.2024 по справі 360/820/23
ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 лютого 2024 року справа №360/820/23

м. Дніпро

Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: судді-доповідача Геращенка І.В., суддів Блохіна А.А., Казначеєва Е.Г., розглянув у письмовому провадженні апеляційну скаргу Новоайдарської селищної військової адміністрації Щастинського району Луганської області на рішення Луганського окружного адміністративного суду від 3 жовтня 2023 року у справі № 360/820/23 (головуючий І інстанції Качанок О.М.) за позовом ОСОБА_1 до Новоайдарської селищної ради Новоайдарського району Луганської області, Новоайдарської селищної військової адміністрації Щастинського району Луганської області про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В :

Позивач - ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Новоайдарської селищної ради Новоайдарського району Луганської області (далі - віповідач 1 ), Новоайдарської селищної військової адміністрації Щастинського району Луганської області (далі - відповідач 2), в якому, з урахуванням уточненого позову, просив:

- визнати протиправними дії Новоайдарської селищної ради з оприлюднення не в повному обсязі публічної інформації на офіційному сайті, а саме відсутні прізвище, ім`я та по батькові громадян, чиї заяви було розглянуто та кому відмовлено в рішеннях позачергової сесії Новоайдарської селищної ради сьомого скликання № 60 від 31.01.2020 року з земельних питань, розміщених на офіційному сайті відповідача, а саме, в рішеннях № 60/1, № 60/2, № 60/3, № 60/4;

- зобов`язати Новоайдарську селищну раду оприлюднити публічну інформацію на офіційному сайті в повному обсязі в копіях рішень позачергової сесії Новоайдарської селищної ради сьомого скликання № 60 від 31.01.2020 року з земельних питань, а саме, в рішеннях № 60/1, № 60/2, № 60/3, № 60/4, вказавши прізвище, ім`я та по батькові громадян, чиї заяви було розглянуто та кому відмовлено.

Рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 03.10.2023 року позов задоволено:

- визнано протиправною бездіяльність Новоайдарської селищної ради щодо неоприлюднення в повному обсязі на її офіційному веб-порталі публічної інформації в рішеннях шістдесятої позачергової сесії Новоайдарської селищної ради сьомого скликання від 31.01.2020 року № 60/1, № 60/2, № 60/3 та № 60/4, в частині прізвища, ім`я та по батькові осіб, відносно яких прийнято ці рішення;

- зобов`язано Новоайдарську селищну військову адміністрацію Щастинського району Луганської області оприлюднити на її офіційному сайті в повному обсязі публічну інформацію в рішеннях шістдесятої позачергової сесії Новоайдарської селищної ради сьомого скликання від 31.01.2020 № 60/1, № 60/2, № 60/3 та № 60/4, вказавши прізвища, ім`я та по батькові осіб, відносно яких прийнято ці рішення;

- стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Новоайдарської селищної військової адміністрації Щастинського району Луганської області на користь позивача витрати зі сплати судового збору в розмірі 858,88 грн.

Відповідачем 2 подано апеляційну скаргу на рішення суду, в якій просив скасувати рішення суду першої інстанції в частині зобов`язання Новоайдарської селищної військової адміністрації Щастинського району Луганської області оприлюднити публічну інформацію в рішеннях шістдесятої позачергової сесії Новоайдарської селищної ради сьомого скликання від 31.01.2020 року № 60/1, № 60/2, № 60/3 та № 60/4 в частині прізвища, ім`я та по батькові осіб, відносно яких прийнято ці рішення; стягненні на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань Новоайдарської селищної військової адміністрації Щастинського району Луганської області судових витрат по сплаті судового збору у розмірі 858,88 грн. та відмовити у задоволенні позову.

Новоайдарська селищна військова адміністрація погоджується з тим, що у розумінні Закону України № 2939-VI, Новоайдарська селищна рада є розпорядником інформації відображеної та задокументованої у проєктах рішень та рішеннях, які вона видає в межах своїх повноважень та відповідно до статей 14,15 цього Закону зобов`язана їх оприлюднювати у порядку, визначеному Законом.

Указом Президента України від 23.09.2022 № 665/2022 «Про утворення військових адміністрацій населених пунктів у Луганській області», який набрав чинності 27.09.2022 року, утворено, зокрема Новоайдарську селищну військову адміністрацію Щастинського району Луганської області.

Новоайдарська селищна військова адміністрація є органом державної влади, який тимчасово, на період воєнного стану, здійснює повноваження, визначені Законом № 389-VIII.

Виходячи з правового статусу, Новоайдарська селищна військова адміністрація не входить до системи органів місцевого самоврядування, визначеної Законом № 280/97-ВР, а відповідно до відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань не є правонаступником Новоайдарської селищної ради у розумінні положень Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України та Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань».

В пункті 1 частини 21 статті 28 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» зазначено, що у разі введення воєнного стану саме в окремих місцевостях у зв`язку із збройною агресією російської федерації у Донецькій та Луганській областях у день набрання чинності актом Президента України про утворення військової адміністрації припиняються згідно із цим Законом повноваження відповідних рад.

Враховуючи дію цієї норми Закону за простором та колом осіб, а також Указ Президента України «Про введення воєнного стану в Україні», частина 21 статті 28 Закону не підлягає застосуванню на період введення воєнного стану на території всієї України.

Тобто діяльність органів місцевого самоврядування в умовах воєнного стану продовжує провадитись відповідно до Закону № 280/97-ВР та статті 9 Закону № 389-VIII, якою, в свою чергу, визначено, що Кабінет Міністрів України, інші органи державної влади, військове командування, військові адміністрації, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування здійснюють повноваження, надані їм Конституцією України, цим та іншими законами України.

Факт нездійснення повноважень Новоайдарською селищною радою та її виконавчими органами підтверджується утворенням на території Новоайдарської селищної територіальної громади тимчасового державного органу - Новоайдарської селищної військової адміністрації.

У зв`язку із цим, відповідно до постанови Верховної Ради України від 03.11.2022 № 2705-IX «Про здійснення начальниками військових адміністрацій населених пунктів у Сватівському, Старобільському, Щастинському районах Луганської області повноважень, передбачених частиною другою статті 10 Закону України «Про правовий режим воєнного стану», яка набрала чинності 08.11.2022 року, начальник Новоайдарської селищної військової адміністрації крім повноважень, віднесених до його компетенції Законом України «Про правовий режим воєнного стану» був наділений повноваженнями Новоайдарської селищної ради, її виконавчого комітету та відповідного голови з 08.11.2022 року.

Разом з тим, ані Законами України № 389-VIII, № 280/97-ВР, ані постановою Верховної Ради України від 03.11.2022 року № 2705-IX не передбачено виконання військовою адміністрацією та її керівником обов`язків органів місцевого самоврядування та несення ними відповідальності за діяльність/бездіяльність таких органів.

Отже, у розумінні Закону № 2939-VI, Новоайдарська селищна військова адміністрація не є розпорядником інформації, відображеної та задокументованої у проєктах рішень та рішеннях Новоайдарської селищної ради, та відповідно до статей 14,15 Закону № 2939-VI не має повноважень та обов`язку щодо оприлюднення публічної інформації в рішеннях шістдесятої позачергової сесії Новоайдарської селищної ради сьомого скликання від 31.01.2020 року № 60/1, № 60/2, № 60/3 та № 60/4, в частині прізвища, ім`я та по батькові осіб, відносно яких прийнято ці рішення.

Враховуючи, що матеріально-технічна база, документи, окремі працівники селищної ради та її виконавчих органів залишилися на окупованій території, доступ Новоайдарської селищної військової адміністрації до актів та прийнятих рішень Новоайдарської селищної ради обмежений лише тими актами, які розміщенні у вільному доступі на офіційному веб сайті Новоайдарської селищної ради за посиланням: https://novoaydarska.gromada.org.ua/docs/.

Таким чином, разом з відсутністю, відповідно до закону, у Новоайдарської селищної військової адміністрації прав та обов`язків розпорядника інформації оприлюднювати рішення Новоайдарської селищної ради, у військової адміністрації також відсутня технічна можливість виконати судове рішення у цій частині.

Крім того, відповідно до частини 10 статті 9 Закону № 389-VIII у період дії воєнного стану на акти органів місцевого самоврядування, військово-цивільних адміністрацій та військових адміністрацій, а також їх посадових осіб не поширюються вимоги частини четвертої статті 15 Закону України «Про доступ до публічної інформації» в частині оприлюднення проектів актів.

Враховуючи, що судом І першої інстанції прийнято рішення відносно Новоайдарської селищної військової адміністрації на підставі недоведеності обставин щодо правонаступництва Новоайдарської селищної ради військовою адміністрацією, а також визначення належного розпорядника інформації відображеної та задокументованої у рішеннях Новоайдарської селищної ради, із обов`язком їх оприлюднення, апелянт вважає, що розподіл судових витрат за рішенням потребує змін.

Апеляційним судом витребувано у Луганського окружного адміністративного суду справу, який листом повідомив, що всі документи у цій справі, що надійшли в паперовому вигляді або через офіційну електронну пошту суду скановано та експортовано в КП «Діловодство спеціалізованого суду».

За ч.ч. 1, 4 ст. 18 КАС України у судах функціонує Єдина судова інформаційно-телекомунікаційна система. Єдина судова інформаційно-телекомунікаційна система відповідно до закону забезпечує обмін документами (надсилання та отримання документів) в електронній формі між судами, між судом та учасниками судового процесу, а також фіксування судового процесу і участь учасників судового процесу у судовому засіданні в режимі відеоконференції.

За пп. 15 пункту 1 розділу VII «Перехідні положення» КАС України подання, реєстрація, надсилання процесуальних та інших документів, доказів, формування, зберігання та надсилання матеріалів справи здійснюються в паперовій формі (пп. 15.1); розгляд справи у суді здійснюється за матеріалами справи у паперовій формі (пп. 15.3).

Суд проводить розгляд справи за матеріалами судової справи у паперовій або електронній формі в порядку, визначеному Положенням про Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему та/або положеннями, що визначають порядок функціонування її окремих підсистем (модулів) (ч. 9 ст. 18 КАС України).

Процесуальні та інші документи і докази в паперовій формі зберігаються в додатку до справи в суді першої інстанції та у разі необхідності можуть бути оглянуті учасниками справи чи судом першої інстанції або витребувані судом апеляційної чи касаційної інстанції після надходження до них відповідної апеляційної чи касаційної скарги (ч. 10 ст. 18 КАС України).

За пп. 5.2 п.5 розділу І Положення про порядок функціонування окремих підсистем (модулів) Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, затвердженого рішенням Вищої ради правосуддя від 17 серпня 2021 року № 1845/0/15-21, електронна копія паперового документа - документ в електронній формі, що містить візуальне подання паперового документа, отримане шляхом сканування (фотографування) паперового документа. Відповідність оригіналу та правовий статус електронної копії паперового документа засвідчуються кваліфікованим електронним підписом особи, що створила таку копію.

Відповідно до ст. 311 КАС України справу розглянуто в порядку письмового провадження.

Суд апеляційної інстанції заслухав доповідь судді-доповідача, вивчив доводи апеляційної скарги, перевірив їх за матеріалами справи і дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення апеляційної скарги, виходячи з наступного.

Згідно Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Новоайдарська селищна рада, ідентифікаційний код 04335571, місцезнаходження: вул. Дружби, буд. 1, смт. Новоайдар, Щастинський район, Луганська область, 93500, є органом місцевого самоврядування, у процесі припинення юридичної особи не перебуває.

Новоайдарська селищна рада та Новоайдарська селищна військова адміністрація Щастинського району Луганської області мають спільний офіційний веб-сайт https://novoaydarska.gromada.org.ua/, який розміщений в домені GOV.UA.

З офіційного веб-сайту за посиланням https://novoaydarska.gromada.org.ua/docs/?type=0conv=4018sess=22534number=from_date=title=filter=y встановлено, що на цій веб-сторінці опубліковані рішення шістдесятої позачергової сесії Новоайдарської селищної ради сьомого скликання від 31.01.2020 року № 60/1, № 60/2, № 60/3 та № 60/4, щодо яких позивачем заявлено вимоги в цій справі про оприлюдення в повному обсязі інформації.

За змістом опублікованих рішень встановлено, що у них відсутня інформація щодо прізвища, ім`я та по батькові громадян, за заявами яких були винесені вказані рішення.

Такі рішення Новоайдарської селищної ради прийнято на виконання рішень Луганського окружного адміністративного суду від 02.01.2020 року у справі № 360/4727/29, від 08.01.2020 року у справі № 360/4728/19, від 08.01.2020 року у справі № 360/4732/19, від 22.01.2020 року у справі № 360/4730/19, якими, зокрема, зобов`язано Новоайдарську селищну раду повторно розглянути відповідні заяви ОСОБА_1 про надання земельних ділянок у користування для ведення фермерського господарства.

Закон України «Про доступ до публічної інформації» від 13.01.2011 року № 2939-VI (далі - Закон № 2939-VІ) визначає порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом, та інформації, що становить суспільний інтерес.

Згідно ст. 1 Закону № 2939-VI публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб`єктами владних повноважень своїх обов`язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом.

За ч. 1 ст. 2 Закону № 2939-VІ метою цього Закону є забезпечення прозорості та відкритості суб`єктів владних повноважень і створення механізмів реалізації права кожного на доступ до публічної інформації.

Згідно ст. 3 Закону № 2939-VІ визначене право на доступ до публічної інформації, яке гарантується: обов`язком розпорядників інформації надавати та оприлюднювати інформацію, крім випадків, передбачених законом; визначенням розпорядником інформації спеціальних структурних підрозділів або посадових осіб, які організовують у встановленому порядку доступ до публічної інформації, якою він володіє; максимальним спрощенням процедури подання запиту та отримання інформації; доступом до засідань колегіальних суб`єктів владних повноважень, крім випадків, передбачених законодавством; здійсненням парламентського, громадського та державного контролю за дотриманням прав на доступ до публічної інформації; юридичною відповідальністю за порушення законодавства про доступ до публічної інформації.

Доступ до публічної інформації відповідно до цього Закону здійснюється на принципах: прозорості та відкритості діяльності суб`єктів владних повноважень; вільного отримання, поширення та будь-якого іншого використання інформації, що була надана або оприлюднена відповідно до цього Закону, крім обмежень, встановлених законом; рівноправності, незалежно від ознак раси, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, мовних або інших ознак (ст. 4 Закону № 2939-VI).

За п. 1 ч. 1 статті 13 Закону № 2939-VІ розпорядниками інформації для цілей цього Закону визнаються, суб`єкти владних повноважень - органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, органи влади Автономної Республіки Крим, інші суб`єкти, що здійснюють владні управлінські функції відповідно до законодавства та рішення яких є обов`язковими для виконання.

Згідно ч. 1 статті 14 Закону № 2939-VI розпорядники інформації зобов`язані: оприлюднювати інформацію, передбачену цим та іншими законами; систематично вести облік документів, що знаходяться в їхньому володінні; вести облік запитів на інформацію; визначати спеціальні місця для роботи запитувачів з документами чи їх копіями, а також надавати право запитувачам робити виписки з них, фотографувати, копіювати, сканувати їх, записувати на будь-які носії інформації тощо; мати спеціальні структурні підрозділи або призначати відповідальних осіб для забезпечення доступу запитувачів до інформації та оприлюднення інформації; надавати та оприлюднювати достовірну, точну та повну інформацію, а також у разі потреби перевіряти правильність та об`єктивність наданої інформації і оновлювати оприлюднену інформацію.

Оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформації до суду здійснюється відповідно до Кодексу адміністративного судочинства України (ч. 3 статті 23 Закону № 2939-VІ).

За п. 6 ч. 1 статті 14 Закону № 2939-VI розпорядники інформації зобов`язані надавати та оприлюднювати достовірну, точну та повну інформацію, а також у разі потреби перевіряти правильність та об`єктивність наданої інформації і оновлювати оприлюднену інформацію.

Згідно ч. 3 статті 24 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 року № 280/97-ВР (далі - Закон № 280/97-ВР) органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.

За ч.ч. 1, 10 статті 59 Закону № 280/97-ВР рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування підлягають обов`язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації». Проекти актів органів місцевого самоврядування оприлюднюються в порядку, передбаченому Законом України «Про доступ до публічної інформації», крім випадків виникнення надзвичайних ситуацій та інших невідкладних випадків, передбачених законом, коли такі проекти актів оприлюднюються негайно після їх підготовки.

Згідно ч. 2 статті 6 Закону № 2939-VІ обмеження доступу до інформації здійснюється відповідно до закону при дотриманні сукупності таких вимог:

1) виключно в інтересах національної безпеки, територіальної цілісності або громадського порядку з метою запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров`я населення, для захисту репутації або прав інших людей, для запобігання розголошенню інформації, одержаної конфіденційно, або для підтримання авторитету і неупередженості правосуддя;

2) розголошення інформації може завдати істотної шкоди цим інтересам;

3) шкода від оприлюднення такої інформації переважає суспільний інтерес в її отриманні.

За ч. 5 статті 6 Закону № 2939-VІ не може бути обмежено доступ до інформації про розпорядження бюджетними коштами, володіння, користування чи розпорядження державним, комунальним майном, у тому числі до копій відповідних документів, умови отримання цих коштів чи майна, прізвища, імена, по батькові фізичних осіб та найменування юридичних осіб, які отримали ці кошти або майно. При цьому зазначене положення (при дотриманні вимог, передбачених частиною другою цієї статті) не поширюється тільки на випадки, коли оприлюднення або надання такої інформації може завдати шкоди інтересам національної безпеки, оборони, розслідуванню чи запобіганню злочину.

Згідно ч. 11 ст. 59 Закону № 280/97-ВР в актах та проектах актів органів та посадових осіб місцевого самоврядування не може бути обмежено доступ до інформації про витрати чи інше розпорядження бюджетними коштами, володіння, користування чи розпорядження державним чи комунальним майном, у тому числі про умови отримання цих коштів чи майна, прізвища, імена, по батькові фізичних осіб та найменування юридичних осіб, які отримують ці кошти або майно, а також до іншої інформації, обмеження доступу до якої заборонено законом.

За ч. 1 статті 11 Закону України «Про інформацію» від 2 жовтня 1992 року № 2657-ХІІ інформацію про фізичну особу (персональні дані) становлять відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, за якими вона ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована.

Не допускаються збирання, зберігання, використання та поширення конфіденційної інформації про особу без її згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та захисту прав людини. До конфіденційної інформації про фізичну особу належать, зокрема, дані про її національність, освіту, сімейний стан, релігійні переконання, стан здоров`я, а також адреса, дата і місце народження (частина друга цієї статті Закону).

Згідно ст. 5 Закону України «Про захист персональних даних» від 01.06.2010 року № 2297-VI не належить до інформації з обмеженим доступом інформація про отримання у будь-якій формі фізичною особою бюджетних коштів, державного чи комунального майна, структуру, принципи формування та розмір оплати праці, винагороди, додаткового блага керівника, заступника керівника юридичної особи публічного права, керівника, заступника керівника, члена наглядової ради державного чи комунального підприємства або державної чи комунальної організації, що має на меті одержання прибутку, особи, яка постійно або тимчасово обіймає посаду члена виконавчого органу чи входить до складу наглядової ради господарського товариства, у статутному капіталі якого більше 50 відсотків акцій (часток, паїв) прямо чи опосередковано належать державі та/або територіальній громаді, крім випадків, передбачених статтею 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації».

Таким чином, не підлягає обмеженню публічна інформація інформація про прізвища, ім`я, по батькові фізичних осіб, умови отримання від органів державної влади і органів місцевого самоврядування у користування або у власність державного або комунального майна, земельних ділянок, коштів, копії відповідних правових актів й договорів, які містять вказану інформацію.

В межах спірних правовідносин рішення Новоайдарської селищної ради від 31.01.2020 року № 60/1, № 60/2, № 60/3 та № 60/4 стосуються відмови у наданні фізичній особі у користування земельних ділянок для ведення фермерського господарства, а тому в силу вимог чинного законодавства інформація про особу, відносно якої воно прийнято, не підлягає обмеженню.

За ч. 1 статті 5 Закону № 2939-VI доступ до інформації забезпечується, зокрема, шляхом систематичного та оперативного оприлюднення інформації на офіційних веб-сайтах в мережі Інтернет.

Згідно п. 2 ч. 1 статті 15 Закону № 2939 розпорядники інформації зобов`язані оприлюднювати нормативно-праві акти, акти індивідуальної дії (крім внутрішньоорганізаційних), прийняті розпорядником, проекти рішень, що підлягають обговоренню, інформацію про нормативно-правові засади діяльності.

Інформація, передбачена частиною першою цієї статті, підлягає обов`язковому оприлюдненню невідкладно, але не пізніше п`яти робочих днів з дня затвердження документа. У разі наявності у розпорядника інформації офіційного веб-сайту така інформація оприлюднюється на веб-сайті із зазначенням дати оприлюднення документа і дати оновлення інформації (ч. 2 статті 15 Закону № 2939-VI в редакції на дату прийняття спірного рішення).

За ст. 16 Закону № 2939-VI розпорядник інформації відповідає за визначення завдань та забезпечення діяльності структурного підрозділу або відповідальної особи з питань доступу до публічної інформації розпорядників інформації, відповідальних за опрацювання, систематизацію, аналіз та контроль щодо задоволення запиту на інформацію, надання консультацій під час оформлення запиту, а також за оприлюднення інформації, передбаченої цим Законом.

Відповідачем 2 не наведено обґрунтувань щодо правомірності неоприлюдення вказаної інформації, а лише наведено, що він не має можливості з`ясувати причини відсутності тої чи іншої інформації на сайті та відновити документи на сайті через окупацію території.

На підставі викладеного, суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що Новоайдарською селищною радою допущено протиправну бездіяльність щодо неоприлюднення в повному обсязі публічної інформації на її офіційному веб-сайті, а саме, в рішеннях Новоайдарської селищної ради від 31.01.2020 року № 60/1, № 60/2, № 60/3, № 60/4, що оприлюдненні на сайті, відсутні прізвища, ім`я та по батькові осіб, відносно яких прийнято ці рішення.

Крім того, суд дійшов висновку, що строк звернення до суду позивачем не порушено, в цій частині рішення суду відповідачем 2 не оскаржено.

У зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/202 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженому Законом України від 24.02.2022 року № 2102-IX «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні», постановлено ввести в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року, який в подальшому продовжувався та діє дотепер.

Указом Президента України від 23.09.2022 року № 665/2022 «Про утворення військових адміністрацій населених пунктів у Луганській області», який згідно з пунктом 4 набирає чинності з дня його оприлюднення, на виконання Закону України «Про правовий режим воєнного стану», утворено, зокрема, Новоайдарську селищну військову адміністрацію Щастинського району Луганської області.

Указ Президента України від 23.09.2022 року № 665/2022 «Про утворення військових адміністрацій населених пунктів у Луганській області» набрав чинності 27.09.2022 року.

Згідно Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Новоайдарська селищна військова адміністрація Щастинського району Луганської області (місцезнаходження: вул. Дружби, буд. 1, смт. Новоайдар, Щастинський район, Луганська область, 93500, ідентифікаційний код 44840780) є органом державної влади, державна реєстрація створення юридичної особи проведена 29.09.2022, номер запису: 1010621020000000012.

Отже, Новоайдарська селищна військова адміністрація Щастинського району Луганської області тимчасово набула правосуб`єктності, прав та обов`язків з 29.09.2022 року, з дня внесення запису про її державну реєстрацію як юридичної особи до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Згідно п. 1 ч. 2-1 статті 28 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» у разі введення воєнного стану в окремих місцевостях у зв`язку із збройною агресією Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях: у день набрання чинності актом Президента України про утворення військової адміністрації припиняються згідно із цим Законом повноваження: сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад, їх виконавчих органів, сільських, селищних, міських голів, інших посадових та службових осіб місцевого самоврядування, які працюють у цих органах місцевого самоврядування, старост - у разі утворення військової адміністрації відповідного населеного пункту (населених пунктів).

Новоайдарську селищну раду на момент виникнення спірних правовідносин не припинено як юридичну особу, проте її повноваження припинені в силу Закону України «Про правовий режим воєнного стану», а права та обов`язки виконує Новоайдарська селищна військова адміністрація Щастинського району Луганської області.

Отже, Новоайдарська селищна військова адміністрація Щастинського району Луганської області, до якої перейшли повноваження Новоайдарської селищної ради, є розпорядником інформації в розумінні Закону № 2939-VI, тому вона зобов`язана оприлюднити в повному обсязі на офіційному веб-порталі публічну інформацію в рішеннях Новоайдарської селищної ради від 31.01.2020 року № 60/1, № 60/2, № 60/3 та № 60/4.

Враховуючи викладене, суд першої інстанції дійшов вірного висновку про визнання протиправною бездіяльності Новоайдарської селищної ради щодо неоприлюднення в повному обсязі на її офіційному веб-порталі публічної інформації в рішеннях шістдесятої позачергової сесії Новоайдарської селищної ради сьомого скликання від 31.01.2020 року № 60/1, № 60/2, № 60/3 та № 60/4, в частині прізвища, ім`я та по батькові осіб, відносно яких прийнято ці рішення; зобов`язання Новоайдарську селищну військову адміністрацію Щастинського району Луганської області оприлюднити на її офіційному сайті в повному обсязі публічну інформацію в рішеннях шістдесятої позачергової сесії Новоайдарської селищної ради сьомого скликання від 31.01.2020 № 60/1, № 60/2, № 60/3 та № 60/4, вказавши прізвища, ім`я та по батькові осіб, відносно яких прийнято ці рішення.

Апеляційний суд не бере до уваги доводи апелянта, що відповідно до частини 10 статті 9 Закону № 389-VIII у період дії воєнного стану на акти органів місцевого самоврядування, військово-цивільних адміністрацій та військових адміністрацій, а також їх посадових осіб не поширюються вимоги частини четвертої статті 15 Закону України «Про доступ до публічної інформації» в частині оприлюднення проектів актів, з таких підстав.

Згідно ч. 10 ст. 9 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» у період дії воєнного стану на акти органів місцевого самоврядування, військово-цивільних адміністрацій та військових адміністрацій, а також їх посадових осіб не поширюються вимоги, зокрема, пункту 3 частини першої (у частині оприлюднення проектів актів), частини четвертої статті 15 Закону України «Про доступ до публічної інформації». (Статтю 9 доповнено частиною десятою згідно із Законом № 2259-IX від 12.05.2022).

За п. 3 ч. 1, ч. 4 статті 15 Закону України «Про доступ до публічної інформації» розпорядники інформації зобов`язані оприлюднювати: перелік та умови отримання послуг, що надаються цими органами, форми і зразки документів, правила їх заповнення.

Проекти нормативно-правових актів, рішень органів місцевого самоврядування, розроблені відповідними розпорядниками, оприлюднюються ними не пізніш як за 10 робочих днів до дати їх розгляду з метою прийняття.

Вимоги цієї частини щодо строку оприлюднення не застосовуються до проектів рішень органів місцевого самоврядування, спрямованих на надання адміністративних послуг, якщо це призведе до порушення встановленого законом строку надання відповідної адміністративної послуги.

Отже, обмеження в частині 10 ст. 9 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» не поширюються на спірні правовідносини з огляду на предмет позову, тому доводи апелянта в цій частині є безпідставними.

Щодо доводів апелянта про зміну розподілу судових витрат.

За ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Якщо суд апеляційної чи касаційної інстанції, не повертаючи адміністративної справи на новий розгляд, змінить судове рішення або ухвалить нове, він відповідно змінює розподіл судових витрат (ч. 6 ст. 139 КАС України).

Враховуючи залишення без змін рішення суду першої інстанції, відсутні правові підстави для розподілу судових витрат.

Відповідно до ч. 1 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Отже, спір за суттю вимог судом першої інстанції вирішений правильно, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, внаслідок чого відсутні підстави для задоволення апеляційної скарги.

Керуючись ст.ст. 250, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційну скаргу Новоайдарської селищної військової адміністрації Щастинського району Луганської області - залишити без задоволення.

Рішення Луганського окружного адміністративного суду від 3 жовтня 2023 року у справі № 360/820/23 за позовом ОСОБА_1 до Новоайдарської селищної ради Новоайдарського району Луганської області, Новоайдарської селищної військової адміністрації Щастинського району Луганської області про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії - залишити без змін.

Повний текст постанови складений 19 лютого 2024 року.

Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду набирає законної сили з дати прийняття та відповідно до ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України може бути оскаржена до Верхового Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий І.В. Геращенко

Судді: А.А. Блохін

Е.Г. Казначеєв

СудПерший апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.02.2024
Оприлюднено21.02.2024
Номер документу117082692
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на доступ до публічної інформації

Судовий реєстр по справі —360/820/23

Постанова від 19.02.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 26.10.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 26.10.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Рішення від 03.10.2023

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.М. Качанок

Ухвала від 14.08.2023

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.М. Качанок

Ухвала від 31.07.2023

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.М. Качанок

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні