Постанова
від 19.02.2024 по справі 360/803/23
ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 лютого 2024 року справа №360/803/23

м. Дніпро

Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: судді-доповідача Геращенка І.В., суддів Блохіна А.А., Казначеєва Е.Г., розглянув у письмовому провадженні апеляційну скаргу Новоайдарської селищної військової адміністрації Щастинського району Луганської області на рішення Луганського окружного адміністративного суду від 20 вересня 2023 року у справі № 360/803/23 (головуючий І інстанції Смішлива Т.В.) за позовом ОСОБА_1 до Новоайдарської селищної ради Новоайдарського району Луганської області, Новоайдарської селищної військової адміністрації Щастинського району Луганської області про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В :

Позивач - ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Новоайдарської селищної ради Новоайдарського району Луганської області (далі - віповідач 1), Новоайдарської селищної військової адміністрації Щастинського району Луганської області (далі - відповідач 2), в якому просив:

- визнати противоправною бездіяльність Новоайдарської селищної ради з неоприлюднення на офіційному сайті проектів рішень 21 позачергової сесії 8 скликання Новоайдарської селищної ради;

- зобов`язати Новоайдарську селищну раду оприлюднити проекти рішень 21 позачергової сесії 8 на офіційному сайті.

Рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 20.09.2023 року позов задоволено:

- визнано протиправною бездіяльність Новоайдарської селищної ради, яка полягає у неоприлюдненні проєктів рішень 21 позачергової сесії 8 скликання;

- зобов`язано Новоайдарську селищну військову адміністрацію Щастинського району Луганської області оприлюднити проєкти рішень 21 позачергової сесії 8 скликання;

- стягнуто на користь ОСОБА_1 за рахунок бюджетних асигнувань Новоайдарської селищної військової адміністрації Щастинського району Луганської області судові витрати по сплаті судового збору у розмірі 858,88 грн.

Відповідачем 2 подано апеляційну скаргу на рішення суду, в якій просив скасувати рішення суду першої інстанції в частині зобов`язання Новоайдарської селищної військової адміністрації Щастинського району Луганської області оприлюднити проєкти рішень 21 позачергової сесії 8 скликання; стягненні на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань Новоайдарської селищної військової адміністрації Щастинського району Луганської області судові витрати по сплаті судового збору у розмірі 858,88 грн. та відмовити у задоволенні позову.

Указом Президента України від 23.09.2022 року № 665/2022 «Про утворення військових адміністрацій населених пунктів у Луганській області», який набрав чинності 27.09.2022 року, утворено, зокрема Новоайдарську селищну військову адміністрацію Щастинського району Луганської області.

Новоайдарська селищна військова адміністрація є органом державної влади, який тимчасово, на період воєнного стану, здійснює повноваження, визначені Законом № 389-VIII. Виходячи з правового статусу, Новоайдарська селищна військова адміністрація не входить до системи органів місцевого самоврядування, визначеної Законом № 280/97-ВР, а відповідно до відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань не є правонаступником Новоайдарської селищної ради у розумінні положень Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України та Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань».

Відповідно до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих рф, затвердженого наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 року № 309, територія Новоайдарської селищної територіальної громади з 25.02.2022 року і по теперішній є тимчасово окупованою. Факт нездійснення повноважень Новоайдарською селищною радою та її виконавчими органами підтверджується утворенням на території Новоайдарської селищної територіальної громади тимчасового державного органу - Новоайдарської селищної військової адміністрації.

У зв`язку із цим, відповідно до постанови Верховної Ради України від 03.11.2022 року № 2705-IX «Про здійснення начальниками військових адміністрацій населених пунктів у Сватівському, Старобільському, Щастинському районах Луганської області повноважень, передбачених частиною другою статті 10 Закону України «Про правовий режим воєнного стану», яка набрала чинності 08.11.2022 року, начальник Новоайдарської селищної військової адміністрації крім повноважень, віднесених до його компетенції Законом України «Про правовий режим воєнного стану» був наділений повноваженнями Новоайдарської селищної ради, її виконавчого комітету та відповідного голови з 08.11.2022 року.

Разом з тим, ані Законами України № 389-VIII, № 280/97-ВР, ані постановою Верховної Ради України від 03.11.2022 року № 2705-IX не передбачено виконання військовою адміністрацією та її керівником обов`язків органів місцевого самоврядування та несення ними відповідальності за діяльність/бездіяльність таких органів. Отже, у розумінні Закону № 2939-VI, Новоайдарська селищна військова адміністрація не є розпорядником інформації, відображеної та задокументованої у проєктах рішень та рішеннях Новоайдарської селищної ради, та відповідно до статей 14,15 Закону № 2939-VI не має повноважень та обов`язку щодо оприлюднення проєктів актів та прийнятих рішень 21 позачергової сесії 8 скликання яка відбулась 21 жовтня 2021 року.

Враховуючи, що матеріально-технічна база, документи, окремі працівники селищної ради та її виконавчих органів залишилися на окупованій території, доступ Новоайдарської селищної військової адміністрації до проєктів актів та прийнятих рішень 21 позачергової сесії Новоайдарської селищної ради 8 скликання обмежений лише тими актами, які розміщенні у вільному доступі на офіційному веб сайті Новоайдарської селищної ради за посиланням: https://novoaydarska.gromada.org.ua/docs/ .

Таким чином, разом з відсутністю, відповідно до закону, у Новоайдарської селищної військової адміністрації прав та обов`язків розпорядника інформації оприлюднювати проєкти актів та рішення Новоайдарської селищної ради, у військової адміністрації також відсутня технічна можливість виконати судове рішення у цій частині.

Крім того, відповідно до частини 10 статті 9 Закону № 389-VIII у період дії воєнного стану на акти органів місцевого самоврядування, військово-цивільних адміністрацій та військових адміністрацій, а також їх посадових осіб не поширюються вимоги частини четвертої статті 15 Закону України «Про доступ до публічної інформації» в частині оприлюднення проектів актів.

Враховуючи, що судом І першої інстанції прийнято рішення відносно Новоайдарської селищної військової адміністрації на підставі недоведеності обставин щодо правонаступництва Новоайдарської селищної ради військовою адміністрацією, а також визначення належного розпорядника інформації відображеної та задокументованої у проєктах рішень та рішеннях Новоайдарської селищної ради, з обов`язком їх оприлюднення, апелянт вважає, що розподіл судових витрат потребує змін.

Апеляційним судом витребувано у Луганського окружного адміністративного суду справу, який листом повідомив, що всі документи у цій справі, що надійшли в паперовому вигляді або через офіційну електронну пошту суду скановано та експортовано в КП «Діловодство спеціалізованого суду».

За ч.ч. 1, 4 ст. 18 КАС України у судах функціонує Єдина судова інформаційно-телекомунікаційна система. Єдина судова інформаційно-телекомунікаційна система відповідно до закону забезпечує обмін документами (надсилання та отримання документів) в електронній формі між судами, між судом та учасниками судового процесу, а також фіксування судового процесу і участь учасників судового процесу у судовому засіданні в режимі відеоконференції.

За пп. 15 пункту 1 розділу VII «Перехідні положення» КАС України подання, реєстрація, надсилання процесуальних та інших документів, доказів, формування, зберігання та надсилання матеріалів справи здійснюються в паперовій формі (пп. 15.1); розгляд справи у суді здійснюється за матеріалами справи у паперовій формі (пп. 15.3).

Суд проводить розгляд справи за матеріалами судової справи у паперовій або електронній формі в порядку, визначеному Положенням про Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему та/або положеннями, що визначають порядок функціонування її окремих підсистем (модулів) (ч. 9 ст. 18 КАС України).

Процесуальні та інші документи і докази в паперовій формі зберігаються в додатку до справи в суді першої інстанції та у разі необхідності можуть бути оглянуті учасниками справи чи судом першої інстанції або витребувані судом апеляційної чи касаційної інстанції після надходження до них відповідної апеляційної чи касаційної скарги (ч. 10 ст. 18 КАС України).

За пп. 5.2 п.5 розділу І Положення про порядок функціонування окремих підсистем (модулів) Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, затвердженого рішенням Вищої ради правосуддя від 17 серпня 2021 року № 1845/0/15-21, електронна копія паперового документа - документ в електронній формі, що містить візуальне подання паперового документа, отримане шляхом сканування (фотографування) паперового документа. Відповідність оригіналу та правовий статус електронної копії паперового документа засвідчуються кваліфікованим електронним підписом особи, що створила таку копію.

Відповідно до ст. 311 КАС України справу розглянуто в порядку письмового провадження.

Суд апеляційної інстанції заслухав доповідь судді-доповідача, вивчив доводи апеляційної скарги, перевірив їх за матеріалами справи і дійшов висновку про наявність підстав для задоволення апеляційної скарги, виходячи з наступного.

Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Новоайдарська селищна рада, ЄДРПОУ 04335571 (місцезнаходження: вул. Дружби, буд. 1, смт. Новоайдар, Щастинський район, Луганська область, 93500) є органом місцевого самоврядування, у процесі припинення юридичної особи не перебуває.

Новоайдарська селищна рада має офіційний веб-сайт https://novoaydarska.gromada.org.ua/, який розміщений в домені GOV.UA.

За змістом офіційного веб-сайту Новоайдарської селищної ради у вкладці «Документи» встановлено, що в архіві документів за критерієм пошуку 8 скликання 21 сесія (https://novoaydarska.gromada.org.ua/docs/) на час розгляду справи по суті відсутня інформація стосовно оприлюднених проєктів рішень 21 позачергової сесії 8 скликання. Оприлюднено лише тексти рішень 21 позачергової сесії 8 скликання Новоайдарської селищної ради від 21.10.2021 року.

У зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» Указом Президента України від 24.02.2022 року № 64/202 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженому Законом України від 24.02.2022 року № 2102-IX «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні», введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.

Строк дії воєнного стану неодноразово продовжувався і станом на час розгляду справи судом воєнний стан не скасовано.

Указом Президента України від 23.09.2022 року № 665/2022 «Про утворення військових адміністрацій населених пунктів у Луганській області», який згідно з пунктом 4 набирає чинності з дня його оприлюднення, на виконання Закону України «Про правовий режим воєнного стану», утворено, зокрема Новоайдарську селищну військову адміністрацію Щастинського району Луганської області.

Указ Президента України від 23.09.2022 року № 665/2022 «Про утворення військових адміністрацій населених пунктів у Луганській області» набрав чинності 27.09.2022 року.

Розпорядженням Президента України від 23.09.2022 року № 210/2022-рп «Про призначення І. Шопіна начальником Новоайдарської селищної військової адміністрації Щастинського району Луганської області» призначено Шопіна Ігоря Вікторовича начальником Новоайдарської селищної військової адміністрації Щастинського району Луганської області.

Згідно Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Новоайдарська селищна військова адміністрація Щастинського району Луганської області (місцезнаходження: вул. Дружби, буд. 1, смт. Новоайдар, Щастинський район, Луганська область, 93500, ідентифікаційний код 44840780) є органом державної влади, державна реєстрація створення юридичної особи проведена 29.09.2022, номер запису: 1010621020000000012.

Отже, Новоайдарська селищна військова адміністрація Щастинського району Луганської області тимчасово набула правосуб`єктності, прав та обов`язків 29.09.2022 року, з дня внесення запису про її державну реєстрацію як юридичної особи до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Згідно п. 1 ч. 2-1 статті 28 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» у разі введення воєнного стану в окремих місцевостях у зв`язку із збройною агресією рф у Донецькій та Луганській областях: у день набрання чинності актом Президента України про утворення військової адміністрації припиняються згідно із цим Законом повноваження: сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад, їх виконавчих органів, сільських, селищних, міських голів, інших посадових та службових осіб місцевого самоврядування, які працюють у цих органах місцевого самоврядування, старост - у разі утворення військової адміністрації відповідного населеного пункту (населених пунктів).

Статус Новоайдарської селищної ради як юридичної особи на час виникнення спірних правовідносин не припинено, проте її повноваження припинені наразі в силу Закону України «Про правовий режим воєнного стану», права та обов`язки органу місцевого самоврядування - Новоайдарської селищної ради виконує Новоайдарська селищна військова адміністрація Щастинського району Луганської області.

За ч. 1 статті 10 Закону України від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» (далі - Закон № 280/97-ВР) сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Згідно ч. 1 статті 46 Закону № 280/97-ВР сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради.

За п. 34 ч. 1 статті 26 Закону № 280/97-ВР виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання: вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Згідно ч. 3 статті 24 Закону № 280/97-ВР органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.

За ч. 1 статті 59 Закону № 280/97-ВР рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

За абз. 1, 2 ч. 11 статті 59 Закону № 280/97-ВР акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування підлягають обов`язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації». Проекти актів органів місцевого самоврядування оприлюднюються в порядку, передбаченому Законом України «Про доступ до публічної інформації», крім випадків виникнення надзвичайних ситуацій та інших невідкладних випадків, передбачених законом, коли такі проекти актів оприлюднюються негайно після їх підготовки.

В актах та проектах актів органів та посадових осіб місцевого самоврядування не може бути обмежено доступ до інформації про витрати чи інше розпорядження бюджетними коштами, володіння, користування чи розпорядження державним чи комунальним майном, у тому числі про умови отримання цих коштів чи майна, прізвища, імена, по батькові фізичних осіб та найменування юридичних осіб, які отримують ці кошти або майно, а також до іншої інформації, обмеження доступу до якої заборонено законом.

Згідно п. 4 ч. 3 статті 50 Закону № 280/97-ВР секретар сільської, селищної, міської ради організує підготовку сесій ради, питань, що вносяться на розгляд ради, забезпечує оприлюднення проектів рішень ради відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації» та інших законів.

Згідно преамбули Закону України від 13 січня 2011 року № 2939-VI «Про доступ до публічної інформації» (далі - Закон № 2939-VI) цей Закон визначає порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом, та інформації, що становить суспільний інтерес.

За ч. 1 ст. 2 Закону № 2939-VI метою цього Закону є забезпечення прозорості та відкритості суб`єктів владних повноважень і створення механізмів реалізації права кожного на доступ до публічної інформації.

Згідно п. 1 ч. 1 статті 3 Закону № 2939-VI право на доступ до публічної інформації гарантується обов`язком розпорядників інформації надавати та оприлюднювати інформацію, крім випадків, передбачених законом.

За ст. 5 Закону № 2939-VI доступ до інформації забезпечується шляхом: 1) систематичного та оперативного оприлюднення інформації: в офіційних друкованих виданнях; на офіційних веб-сайтах в мережі Інтернет; на єдиному державному веб-порталі відкритих даних; на інформаційних стендах; будь-яким іншим способом; 2) надання інформації за запитами на інформацію.

За п.п. 1, 2 частини першої статті 12 Закону № 2939-VI суб`єктами відносин у сфері доступу до публічної інформації є: запитувачі інформації - фізичні, юридичні особи, об`єднання громадян без статусу юридичної особи, крім суб`єктів владних повноважень; 2) розпорядники інформації - суб`єкти, визначені у статті 13 цього Закону.

Згідно п. 1 ч. 1 статті 13 Закону № 2939-VI розпорядниками інформації для цілей цього Закону визнаються: суб`єкти владних повноважень - органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, органи влади Автономної Республіки Крим, інші суб`єкти, що здійснюють владні управлінські функції відповідно до законодавства та рішення яких є обов`язковими для виконання.

За п. 1 ч. 1 статті 14 Закону № 2939-VI розпорядники інформації зобов`язані оприлюднювати інформацію, передбачену цим та іншими законами.

За п. 2 ч. 1 статті 15 Закону № 2939-VI розпорядники інформації зобов`язані оприлюднювати: нормативно-правові акти, акти індивідуальної дії (крім внутрішньоорганізаційних), прийняті розпорядником, проекти рішень, що підлягають обговоренню, інформацію про нормативно-правові засади діяльності.

Згідно абз. 1 ч. 3 статті 15 Закону № 2939-VI проекти нормативно-правових актів, рішень органів місцевого самоврядування, розроблені відповідними розпорядниками, оприлюднюються ними не пізніш як за 10 робочих днів до дати їх розгляду з метою прийняття.

Вимоги цієї частини щодо строку оприлюднення не застосовуються до проектів рішень органів місцевого самоврядування, спрямованих на надання адміністративних послуг, якщо це призведе до порушення встановленого законом строку надання відповідної адміністративної послуги.

За п. 6 ч. 2, ч. 3 статті 23 Закону № 2939-VI запитувач має право оскаржити невиконання розпорядниками обов`язку оприлюднювати інформацію відповідно до статті 15 цього Закону.

Оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформації до суду здійснюється відповідно до Кодексу адміністративного судочинства України.

Оскільки позивач вважає порушеними свої права внаслідок недотримання відповідачем встановленого законом строку оприлюднення проектів рішення органу місцевого самоврядування (не пізніш як за 10 робочих днів до дати його розгляду з метою прийняття), а також оприлюднення вже прийнятих рішень, тому в силу приписів пункту 6 частини другої статті 23 Закону № 2939-VI позивач, як запитувач інформації, має право оскаржити невиконання розпорядником обов`язку оприлюднювати інформацію відповідно до статті 15 цього Закону.

Крім того, обов`язок відповідача 1 своєчасно, у встановленому законом порядку оприлюднювати на офіційному веб-порталі, або в будь - який інший спосіб, передбачений Законом як проекти, так і прийняті рішення, є однією з гарантій права на інформацію та права на доступ до публічної інформації, що передбачено пунктом 1 частини першої статті 3 Закону № 2939-VI.

Як встановлено, на час розгляду справи в судді першої інстанції, на офіційному веб-сайті Новоайдарської селищної ради відсутня інформація стосовно оприлюднення проєктів рішень 21 позачергової сесії 8 скликання, яка відбулась 21 жовтня 2021 року.

Таким чином, Новоайдарською селищною радою допущено протиправну бездіяльність, яка полягає у неоприлюдненні всіх проєктів рішень 21 позачергової сесії 8 скликання.

Враховуючи викладене, суд першої інстанції дійшов вірного висновку про визнання протиправною бездіяльності Новоайдарської селищної ради, яка полягає у неоприлюдненні проєктів рішень 21 позачергової сесії 8 скликання.

Щодо строків звернення позивача з цим позовом суд першої інстанції дійшов висновку, що позивач звернувся в межах шестимісячного строку, визначеного частиною другою статті 122 КАС України. В цій частині рішення суду не оскаржено.

Відповідно до ч. 1 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Разом з тим, суд першої інстанції дійшов хибного висновку про зобов`язання Новоайдарську селищну військову адміністрацію Щастинського району Луганської області оприлюднити проєкти рішень 21 позачергової сесії 8 скликання, з таких підстав.

Новоайдарська селищна військова адміністрація Щастинського району Луганської області тимчасово набула правосуб`єктності, прав та обов`язків 29.09.2022 року, з дня внесення запису про її державну реєстрацію як юридичної особи до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Згідно п. 1 ч. 2-1 статті 28 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» у разі введення воєнного стану в окремих місцевостях у зв`язку із збройною агресією рф у Донецькій та Луганській областях: у день набрання чинності актом Президента України про утворення військової адміністрації припиняються згідно із цим Законом повноваження: сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад, їх виконавчих органів, сільських, селищних, міських голів, інших посадових та службових осіб місцевого самоврядування, які працюють у цих органах місцевого самоврядування, старост - у разі утворення військової адміністрації відповідного населеного пункту (населених пунктів).

Статус Новоайдарської селищної ради як юридичної особи на час виникнення спірних правовідносин не припинено, проте її повноваження припинені наразі в силу Закону України «Про правовий режим воєнного стану», права та обов`язки органу місцевого самоврядування - Новоайдарської селищної ради виконує Новоайдарська селищна військова адміністрація Щастинського району Луганської області.

Згідно ч. 10 ст. 9 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» у період дії воєнного стану на акти органів місцевого самоврядування, військово-цивільних адміністрацій та військових адміністрацій, а також їх посадових осіб не поширюються вимоги, зокрема, пункту 3 частини першої (у частині оприлюднення проектів актів), частини четвертої статті 15 Закону України «Про доступ до публічної інформації». (Статтю 9 доповнено частиною десятою згідно із Законом № 2259-IX від 12.05.2022).

За п. 3 ч. 1, ч. 4 статті 15 Закону України «Про доступ до публічної інформації» розпорядники інформації зобов`язані оприлюднювати: перелік та умови отримання послуг, що надаються цими органами, форми і зразки документів, правила їх заповнення.

Проекти нормативно-правових актів, рішень органів місцевого самоврядування, розроблені відповідними розпорядниками, оприлюднюються ними не пізніш як за 10 робочих днів до дати їх розгляду з метою прийняття.

Вимоги цієї частини щодо строку оприлюднення не застосовуються до проектів рішень органів місцевого самоврядування, спрямованих на надання адміністративних послуг, якщо це призведе до порушення встановленого законом строку надання відповідної адміністративної послуги.

Враховуючи обмеження в частині 10 ст. 9 Закону України «Про правовий режим воєнного стану», на теперішній час відсутні правові підстави для зобов`язання Новоайдарської селищної військової адміністрації Щастинського району Луганської області оприлюднити проєкти рішень 21 позачергової сесії 8 скликання.

На підставі викладеного, колегія суддів дішла висновку про відмову у задоволені позову про зобов`язання Новоайдарську селищну військову адміністрацію Щастинського району Луганської області оприлюднити проєкти рішень 21 позачергової сесії 8 скликання.

На підставі викладеного, суд апеляційної інстанції дійшов висновку що внаслідок порушення норм матеріального права, суд першої інстанції дійшов помилкового висновку про зобов`язання Новоайдарську селищну військову адміністрацію Щастинського району Луганської області оприлюднити проєкти рішень 21 позачергової сесії 8 скликання, у зв`язку з чим рішення суду підлягає скасуванню в цій частині з прийняттям нової постанови про відмову у задоволенні позову, в решті - без змін.

Щодо доводів апелянта про зміну розподілу судових витрат.

За ч. 3 ст. 139 КАС України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.

Якщо суд апеляційної чи касаційної інстанції, не повертаючи адміністративної справи на новий розгляд, змінить судове рішення або ухвалить нове, він відповідно змінює розподіл судових витрат (ч. 6 ст. 139 КАС України).

Враховуючи часткове скасування рішення суду першої інстанції, наявні правові підстави для розподілу судових витрат.

Позивачем сплачено судовий збір за подання позову в сумі 1073,60 грн.

Згідно ч. 3 ст. 6 Закону України «Про судовий збір» за подання позовної заяви, що має одночасно майновий і немайновий характер, судовий збір сплачується за ставками, встановленими для позовних заяв майнового та немайнового характеру.

У разі коли в позовній заяві об`єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.

За пп.1 п. 3 ч. 2 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» від 08.07.2011 року №3674-VI за подання до адміністративного суду адміністративного позову: майнового характеру, який подано: суб`єктом владних повноважень, юридичною особою, встановлено 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб і не більше 10 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб; фізичною особою або фізичною особою підприємцем - 1 відсоток ціни позову, але не менше 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб та не більше 5 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб; немайнового характеру, який подано: суб`єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою підприємцем, встановлено 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб; фізичною особою - 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Частиною 1 статті 4 цього ж Закону встановлено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Згідно ст. 7 Закону України «Про державний бюджет України на 2023 рік» розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб з 1 січня 2023 року становить 2684 грн.

Розмір судового збору за подання позовної заяви за вимогами немайнового характеру складає 1073,60 грн.

За ч. 3 ст. 4 Закону України "Про судовий збір" при поданні до суду процесуальних документів, передбачених частиною другою цієї статті, в електронній формі - застосовується коефіцієнт 0,8 для пониження відповідного розміру ставки судового збору.

Отже, враховуючи подання позову в електронній формі, розмір судового збору складає 858,88 грн.

Таким чином, позивачем сплачено судовий збір в більшому розмірі, ніж встановлено законом.

Апеляційний суд роз`яснює позивачу право звернення із заявою до суду першої інстанції в порядку п. 1 ч. 1 ст. 7 Закону № 3674, згідно якої сплачена сума судового збору повертається за клопотанням особи, яка його сплатила за ухвалою суду в разі внесення судового збору в більшому розмірі, ніж встановлено законом.

Враховуючи часткове задоволення позову, за рахунок бюджетних асигнувань відповідача 1 на користь позивача підлягає стягненню судовий збір в сумі 429,44 грн.

Керуючись ст.ст. 250, 311, 315, 317, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційну скаргу Новоайдарської селищної військової адміністрації Щастинського району Луганської області - задовольнити.

Рішення Луганського окружного адміністративного суду від 20 вересня 2023 року у справі № 360/803/23 за позовом ОСОБА_1 до Новоайдарської селищної ради Новоайдарського району Луганської області, Новоайдарської селищної військової адміністрації Щастинського району Луганської області про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії - скасувати в частині зобов`язання Новоайдарську селищну військову адміністрацію Щастинського району Луганської області оприлюднити проєкти рішень 21 позачергової сесії 8 скликання.

Прийняти нову постанову в цій частині про відмову у задоволені позову.

В іншій частині рішеня суду залишити без змін.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Новоайдарської селищної ради (ЄДРПОУ 04335571) на користь ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) судовий збір в сумі 429,44 грн. (чотириста двадцять дев`ять гривень 44 копійки).

Повний текст постанови складений 19 лютого 2024 року.

Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду набирає законної сили з дати прийняття та відповідно до ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України може бути оскаржена до Верхового Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий І.В. Геращенко

Судді: А.А. Блохін

Е.Г. Казначеєв

СудПерший апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.02.2024
Оприлюднено21.02.2024
Номер документу117082700
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на доступ до публічної інформації

Судовий реєстр по справі —360/803/23

Постанова від 19.02.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 26.10.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 26.10.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Рішення від 20.09.2023

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

Ухвала від 07.08.2023

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

Ухвала від 01.08.2023

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

Ухвала від 25.07.2023

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні