Ухвала
від 19.02.2024 по справі 202/19591/23
ІНДУСТРІАЛЬНИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ДНІПРОПЕТРОВСЬКА

Справа № 202/19591/23

Провадження № 1-кс/202/1130/2024

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 лютого 2024 року м. Дніпро

Слідчий суддя Індустріального районного суду м. Дніпропетровська ОСОБА_1 при секретарі ОСОБА_2 розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду під час досудового розслідування кримінального провадження, внесеного до ЄРДР за № 12023130000001874 від 09.06.2023 року клопотання слідчого СУ ГУНП в Дніпропетровській області ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю,

в с т а н о в и в:

Слідчий СУГУНП вДніпропетровській області ОСОБА_3 ,за погодженняміз прокуроромСпеціалізованої прокуратуриу сферіоборони Східногорегіону ОСОБА_4 , звернулась до слідчого судді Індустріального районного суду м. Дніпропетровська з клопотанням про надання тимчасового доступу до речейі документів,які містятьохоронювану закономтаємницю, які знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 (ідентифікаційний код юридичної особи НОМЕР_1 ), юридична адреса: АДРЕСА_1 , фактичне місце знаходження: АДРЕСА_2 .

Слідчий надала заяву про розгляд клопотання без її участі, в якій клопотання підтримала, просила його задовольнити.

Клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів, відповідно до вимог ч.2 ст.163 КПК України розглянуто слідчим суддею без виклику ІНФОРМАЦІЯ_1 у судове засідання, тому що існує реальна загроза втрати, зміни чи знищення інформації, щодо якої стосується вказане клопотання, що унеможливить подальше її дослідження в рамках проведення досудового розслідування по кримінальному провадженню.

Дослідивши клопотання та матеріали, якими слідчий обґрунтовує доводи клопотання, слідчий суддя дійшов до наступного висновку.

З клопотання вбачається, що в провадженні слідчих слідчого управління Головного управління Національної поліції в Дніпропетровській області знаходиться кримінальне провадження за № 12023130000001874, відомості про яке до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено 09.06.2023 за ознаками складу кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України.

Під час здійснення досудового розслідування встановлено, що 07.04.2023 між ІНФОРМАЦІЯ_1 (ідентифікаційний код юридичної особи НОМЕР_1 ), в особі начальника (керівника) ОСОБА_5 , та фізичною особою-підприємцем ОСОБА_6 (РНОКПП НОМЕР_2 ) укладено договір № 12 про закупівлю UA-2023-04-07-006431-а, відповідно до умов якого:

- предмет договору - ДК021-2015: 44310000-6-Вироби з дроту:

огорожа колюча спіральна з армованої колючої стрічки (бар`єрний рубіж тип «Єгоза»), діаметром 600 мм, у кількості 350 бобін,

огорожа колюча спіральна з армованої колючої стрічки (бар`єрний рубіж тип «Єгоза»), діаметром 900 мм, у кількості 650 бобін;

- вартість договору - 3 922 500,00 грн. (кошти місцевого бюджету);

- строк дії договору - 07.04.2023-31.12.2023.

14.04.2023 оплату за умовами договору здійснено у повному обсязі.

Відповідно до договору вартість 1 бобіни огорожі колючої спіральної з армованої колючої стрічки (бар`єрний рубіж тип «Єгоза»), діаметром 600 мм, становить 2 850,00 грн.;

1 бобіни огорожі колючої спіральної з армованої колючої стрічки (бар`єрний рубіж тип «Єгоза»), діаметром 900 мм, становить 4 500,00 грн.

Проте, органами досудового розслідування отримано інформацію, що станом на 07.04.2023:

- середня ринкова вартість 1 бобіни огорожі колючої спіральної з армованої колючої стрічки (бар`єрний рубіж тип «Єгоза»), діаметром 600 мм, становила 1 617,03 грн.;

- середня ринкова вартість 1 бобіни огорожі колючої спіральної з армованої колючої стрічки (бар`єрний рубіж тип «Єгоза»), діаметром 900 мм, становить 4 500,00 грн.

Під час досудового розслідування встановлено, що ФОП ОСОБА_6 огорожу колючу спіральну з армованої колючої стрічки (бар`єрний рубіж тип «Єгоза»), діаметром 600 мм, у кількості 350 бобін; огорожу колючу спіральну з армованої колючої стрічки (бар`єрний рубіж тип «Єгоза»), діаметром 900 мм, у кількості 650 бобін придбала у ТОВ ВКФ « ІНФОРМАЦІЯ_2 ».

В ході аналізу ТОВ ВКФ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ) є безпосереднім виробником металевих та синтетичних сіток, а також інших видів металевих виробів (сітка рабиця, сітка лісова, сітка пластикова, єгоза, колючій дріт та інші вироби з дроту). Вказане товариство має офіційну сторінку в мережі Інтернет ( ІНФОРМАЦІЯ_3 ). ТОВ ВКФ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » має офісні приміщення, де можуть зберігатися первинні фінансово господарські документи по взаємодії з іншими суб`єктами господарською діяльності, зокрема з ОСОБА_6 , а саме: АДРЕСА_3 та АДРЕСА_4 .

Крім того встановлено, що відвантаження вказаної продукції здійснювалося на транспортному засобі тягач Renault Magnum FT420, д.н.з. НОМЕР_4 (власність ОСОБА_6 ), з напівпричепом Benalu T34C-1 д.н.з. НОМЕР_5 , що мало місце 05.05.2023 на складських приміщеннях виробника ТОВ ВКФ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » за адресою: АДРЕСА_4 .

Вказані факти свідчать про придбання ІНФОРМАЦІЯ_4 зазначених товарно матеріальних цінностей у ФОП « ОСОБА_6 за завищеною вартістю. Так, відповідно до руху грошових коштів ОСОБА_6 отримала від ІНФОРМАЦІЯ_1 оплату у сумі 3 922 500,00 грн. В подальшому, з рахунку ОСОБА_6 перераховано ТОВ ВКФ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » грошові кошти на загальну суму 2019037, 80 грн. Таким чином, різниця складає 1903462,2 грн., які ОСОБА_6 повинна була повернути в бюджет держави. Однак, в період часу з 16.04.2023 по 20.05.2023 частину з отриманих за реалізацію товарно матеріальних цінностей за завищеними цінами, а саме грошових коштів в сумі 700000 грн. було перераховано ФОП ОСОБА_6 на розрахунковий рахунок НОМЕР_6 з призначенням платежу «Переказ власних коштів».

Відповідно до ст. 27 ЗУ «Про публічні закупівлі» замовник має право вимагати від переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі внесення ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору, якщо внесення такого забезпечення передбачено тендерною документацією або в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі.

Замовник повертає забезпечення виконання договору про закупівлю:

- після виконання переможцем процедури закупівлі/спрощеної закупівлі договору про закупівлю;

- за рішенням суду щодо повернення забезпечення договору у випадку визнання результатів процедури закупівлі/спрощеної закупівлі недійсними або договору про закупівлю нікчемним;

- у випадках, передбаченихстаттею 43цього Закону;

- згідно з умовами, зазначеними в договорі про закупівлю, але не пізніше ніж протягом п`яти банківських днів з дня настання зазначених обставин.

Розмір забезпечення виконання договору про закупівлю не може перевищувати 5 відсотків вартості договору про закупівлю.

Кошти, що надійшли як забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо вони не повертаються учаснику у випадках, визначених цим Законом, підлягають перерахуванню до відповідного бюджету, а в разі здійснення закупівлі замовниками не за бюджетні кошти - перераховуються на рахунок таких замовників.

Відповідно до рішення Рахункової палати міжвідомчої комісії з питань державних закупівель «Щодо правових наслідків проведення закупівель товарів, робіт та послуг за завищеними цінами» від 20.12.2007 №01/47рш - на сьогоднішній день Комісією виявлено ряд фактів, які свідчать про те, що замовники торгів, які здійснюють закупівлю в порядку, визначеному ЗУ «Про публічні закупівлі», здійснюють закупівлі товарів, робіт та послуг за завищеними цінами.

Сам факт проведення закупівлі товарів, робіт та послуг за завищеними цінами свідчить про прояви корупційних діянь з боку посадових осіб тендерних комітетів Замовників та зловживання владою або службовим становищем під час організації та здійснення державних закупівель.

Дії Замовників під час проведення закупівлі товарів, робіт та послуг за завищеними цінами свідчать про наявність корупційних діянь та зловживання владою або службовим становищем з боку його посадових осіб, які спрямовані на протиправне використання наданих їм повноважень для одержання матеріальних благ, послуг, пільг та інших переваг.

Отже, є підстави вважати, що посадові особи ІНФОРМАЦІЯ_5 за попередньою змовою з ФОП ОСОБА_6 здійснили розкрадання бюджетних коштів шляхом укладання договору закупівлі товарно матеріальних цінностей, ціна яких перевищує середньо ринкову вартість в України, чим завдало істотної шкоди державі.

Відповідно дост. 159 КПК Українитимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку). Тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.

Приймаючи до уваги вищевикладене та враховуючи те, що наявні достатні підстави вважати, що вказані документи, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин на стадії досудового розслідування, з метою неупередженого розслідування та встановлення всіх обставин у досудовому розслідуванні, на переконання суду, слідчим належним чином обґрунтовано необхідність отримання тимчасового доступу до зазначених документів.

На підставі викладеного, слідчий суддя вважає, що сторона кримінального провадження довела наявність достатність підстав вважати, що було вчинено кримінальне правопорушення, що зазначені документи мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , відомості що містяться в цих документах можуть бути використані як докази та іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих документів неможливо, тому слідчий суддя дійшов висновку, що клопотання обґрунтоване та підлягає задоволенню.

Керуючись ст. ст. 163-164, 372 КПК України, слідчий суддя -

П о с т а н о в и в:

Клопотання задовольнити.

Надати тимчасовий доступ старшому слідчому відділу слідчого управління Головного управління Національної поліції в Дніпропетровській області капітану поліції ОСОБА_3 та слідчим, які входять до складу слідчої групи у кримінальному провадженні № 12023130000001874 до оригіналів та належним чиномзавірених копійдокументівз можливістюїх вилучення(здійснитивиїмку),що знаходятьсяу володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 (ідентифікаційний код юридичної особи НОМЕР_1 ), юридична адреса: АДРЕСА_1 , фактичне місце знаходження:

АДРЕСА_2 , а саме:

-оригінал договору №12 про закупівлюUA-2023-04-07-006431-а від 07.04.2023 укладений між ІНФОРМАЦІЯ_1 (ідентифікаційний код юридичної особи НОМЕР_1 ) та ФОП ОСОБА_6 (РНОКПП НОМЕР_2 ) про постачання товарно матеріальних цінностей (огорожі колючої), додаткові угоди та додатки, специфікації до них;

-належним чином завірені копії документи, що підтверджують вартість огорожі колючої спіральної з армованої колючої стрічки (бар`єрний рубіж тип «Єгоза»), діаметром 600 мм, у кількості 350 бобін, огорожі колючої спіральної з армованої колючої стрічки (бар`єрний рубіж тип «Єгоза»), діаметром 900 мм, у кількості 650 бобін (у т.ч. при наявності договори, додаткові угоди, специфікації до них, укладені ФОП « ОСОБА_6 » з контрагентами щодо придбання вказаного майна;

-оригінали договорів щодо перевезення вказаного майна до ІНФОРМАЦІЯ_1 ;

-оригінали товарно транспортних накладних, актів приймання передачі ТМЦ, та видаткових накладних щодо отримання ІНФОРМАЦІЯ_1 зазначеного майна;

-належним чином завірені копії сертифікату відповідності (якості) на вказане майно; оригінали рахунків фактури, платіжних доручень щодо здійснення перерахування грошових коштів за виконання вказаного договору;

-оригінали товарно транспортних накладних, актів приймання передачі ТМЦ, та видаткових накладних щодо передачі ІНФОРМАЦІЯ_1 зазначеного майна для його подальшого використання за призначенням;

-належним чином завірена копія статуту/положення про діяльність, штатний розклад ІНФОРМАЦІЯ_1 , положення про бухгалтерський підрозділ, тендерний комітет ІНФОРМАЦІЯ_1 , в редакції чинної станом на 2023 рік;

-оригінали рішень, наказів, розпоряджень та/або інших документів, про призначення на посаду та звільнення з посади, посадові інструкції, контракти, розподіл обов`язків або інші документи, які містять посадові права та обов`язки, документи щодо перебування у відпустках/ лікарняних/ відрядження в період з 01.01.2023 по момент звільнення наступних посадових осіб: керівника ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_5 , головного бухгалтера ІНФОРМАЦІЯ_6

ОСОБА_7 , голови та членів тендерного комітету або уповноваженої особи у сфері публічних закупівель ІНФОРМАЦІЯ_1 ;

-документи у кількість 15-20 аркушів (по кожній особі) з вільними зразками підписів та почерку ОСОБА_5 , ОСОБА_7 , ОСОБА_6 , відповідальної особи за проведення вказаної закупівлі.

Встановити строк діїухвали до 19 квітня 2024 року.

У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала оскарженню не підлягає і заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудІндустріальний районний суд м.Дніпропетровська
Дата ухвалення рішення19.02.2024
Оприлюднено23.04.2024
Номер документу117106781
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —202/19591/23

Ухвала від 19.02.2024

Кримінальне

Індустріальний районний суд м.Дніпропетровська

Маринін О. В.

Ухвала від 06.02.2024

Кримінальне

Індустріальний районний суд м.Дніпропетровська

Маринін О. В.

Ухвала від 06.02.2024

Кримінальне

Індустріальний районний суд м.Дніпропетровська

Маринін О. В.

Ухвала від 22.12.2023

Кримінальне

Індустріальний районний суд м.Дніпропетровська

Маринін О. В.

Ухвала від 22.12.2023

Кримінальне

Індустріальний районний суд м.Дніпропетровська

Маринін О. В.

Ухвала від 22.12.2023

Кримінальне

Індустріальний районний суд м.Дніпропетровська

Маринін О. В.

Ухвала від 22.12.2023

Кримінальне

Індустріальний районний суд м.Дніпропетровська

Маринін О. В.

Ухвала від 22.12.2023

Кримінальне

Індустріальний районний суд м.Дніпропетровська

Маринін О. В.

Ухвала від 22.12.2023

Кримінальне

Індустріальний районний суд м.Дніпропетровська

Маринін О. В.

Ухвала від 22.12.2023

Кримінальне

Індустріальний районний суд м.Дніпропетровська

Маринін О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні