Ухвала
від 21.02.2024 по справі 352/724/24
ТИСМЕНИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 352/724/24

Провадження № 2/352/311/24

УХВАЛА

21 лютого 2024 року м. Івано-Франківськ

Суддя Тисменицького районного суду Івано-Франківської області Олійник М.Ю., дослідивши позовну заяву ОСОБА_1 до Тисменицького відділу державної реєстрації актів цивільного стану в Івано-Франківському районі Івано-Франківської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції, третя особа без самостійних вимог: Шевченківський відділ державної реєстрації актів цивільного стану у місті Києві Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ), про встановлення неправильності в актовому записі про народження та зобов`язання внести змінив актовий запис,

в с т а н о в и в:

Позивач ОСОБА_1 звернувся до суду з позовною заявою до Тисменицького відділу державної реєстрації актів цивільного стану в Івано-Франківському районі Івано-Франківської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції, третя особа без самостійних вимог: Шевченківський відділ державної реєстрації актів цивільного стану у місті Києві Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ), про встановлення неправильності в актовому записі про народження та зобов`язання внести змінив актовий запис.

Суд, дослідивши матеріали за позовною заявою, дійшов таких висновків.

Статтею 124 Конституції України закріплено, що правосуддя в Україні здійснюють виключно суди. Юрисдикція судів поширюється на будь-який юридичний спір та будь-яке кримінальне обвинувачення. У передбачених законом випадках суди розглядають також інші справи.

Відповідно до ст.19 ЦПК України, суди розглядають у порядку цивільного судочинства справи, що виникають з цивільних, земельних, трудових, сімейних, житлових та інших правовідносин, крім справ, розгляд яких здійснюється в порядку іншого судочинства.

Справою адміністративної юрисдикції відповідно до ч.1 ст.4 КАС України є публічно-правовий спір, у якому хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку з виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій. До розгляду адміністративними судами підлягають спори, що мають в основі публічно-правовий характер, тобто випливають з владно-розпорядчих функцій або виконавчо-розпорядчої діяльності публічних органів.

Як вбачається зі змісту позовної заяви та доданих доказів, позивач ОСОБА_1 звернувся до органів реєстрації актів цивільного стану із заявою про внесення змін до актового запису про народження в частині дати його народження.

10 серпня 2023 року заступником начальника Шевченківського відділу державної реєстрації актів цивільного стану у місті Києві Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ), як суб`єктом владних повноважень, був винесений висновок про відмову у внесенні змін до актового запису про народження, як відповідь на заяву позивача від 10 серпня 2023 року, в якій зокрема зазначено, що дана відмова може бути оскаржена відповідно до норм КАС України.

Не погоджуючись з таким висновком, позивач ОСОБА_1 звернувся до суду з даним позовом, в якому, зокрема, просив суд зобов`язати Тисменицький відділ державної реєстрації актів цивільного стану в Івано-Франківському районі Івано-Франківської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції внести зміни до актового запису про його народження.

Суд звертає увагу, що критеріями відмежування справ цивільної юрисдикції від інших є: по-перше, наявність спору щодо захисту порушених, невизнаних або оспорюваних особистих прав, свобод чи інтересів у будь-яких правовідносинах, крім випадків, коли такий спір вирішується за правилами іншого судочинства; а по-друге, суб`єктний склад цього спору, в якому однією зі сторін є зазвичай фізична особа. Натомість публічно-правовий спір, на який поширюється юрисдикція адміністративних судів, є спором між учасниками публічно-правових відносин і стосується саме цих правовідносин з їх специфічними суб`єктами та їх підпорядкованістю.

Юрисдикція адміністративних судів поширюється на правовідносини, що виникають, зокрема, у зв`язку зі здійсненням суб`єктом владних повноважень владних управлінських функцій; на публічно-правові спори, у тому числі на спори фізичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень, дій чи бездіяльності (частина перша, пункт 1 частини другої статті 19 Кодексу адміністративного судочинства України (далі -КАС України) у зазначеній редакції).

Відповідно до п. 4 ч. 1 ст.5 КАС України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.

У відповідності до ч. 1 ст. 25 КАС України, адміністративні справи з приводу оскарження індивідуальних актів, а також дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, які прийняті (вчинені, допущені) стосовно конкретної фізичної чи юридичної особи (їх об`єднань), вирішуються за вибором позивача адміністративним судом за зареєстрованим у встановленому законом порядку місцем проживання (перебування, знаходження) цієї особи-позивача або адміністративним судом за місцезнаходженням відповідача, крім випадків, визначених цим Кодексом. Якщо така особа не має місця проживання (перебування) в Україні, тоді справу вирішує адміністративний суд за місцезнаходженням відповідача.

Враховуючи вищевикладене, та зважаючи на правовий статус сторін, та на об`єкт позовних вимог про зобов`язання вчинити дії, суд вважає, що природа відносин, яка виникає у даному випадку не є приватно-правовою, а є публічно-правовими відносинами, тому вимоги позивача ОСОБА_1 підлягають розгляду в порядку адміністративного судочинства.

Згідно з правилами п.1 ч.1 ст.186 Цивільного процесуального кодексу України, суддя відмовляє у відкритті провадження у справі, якщо заява не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства.

Враховуючи суб`єктний склад сторін, характер спірних правовідносин, підстави та предмет даного спору, суд дійшов висновку про відмову у відкритті провадження у справі з тих підстав, що справа не підлягає розгляду за правилами цивільного судочинства.

На підставі наведеного та керуючись п. 1 ч.1 ст.186 ЦПК України,

п о с т а н о в и в:

Відмовити у відкритті провадження в справі за позовною заявою ОСОБА_1 до Тисменицького відділу державної реєстрації актів цивільного стану в Івано-Франківському районі Івано-Франківської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції, третя особа без самостійних вимог: Шевченківський відділ державної реєстрації актів цивільного стану у місті Києві Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ), про встановлення неправильності в актовому записі про народження та зобов`язання внести змінив актовий запис - на підставі п.1 ч.1 ст. 186 ЦПК України.

Відповідно до положень ч.5 ст. 186 ЦПК України, роз`яснити позивачеві, що розгляд цього спору віднесено до юрисдикції адміністративного суду.

Ухвали, що постановлені судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи, набирають законної сили з моменту їх підписання суддею (суддями).

На ухвалу суду може бути подана апеляційна скарга до Івано-Франківського апеляційного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення (складення).

Суддя Максим ОЛІЙНИК

СудТисменицький районний суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення21.02.2024
Оприлюднено22.02.2024
Номер документу117131014
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із сімейних відносин, з них

Судовий реєстр по справі —352/724/24

Рішення від 17.06.2024

Цивільне

Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області

Кіндратишин Л. Р.

Ухвала від 05.06.2024

Цивільне

Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області

Кіндратишин Л. Р.

Ухвала від 29.05.2024

Цивільне

Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області

Кіндратишин Л. Р.

Ухвала від 29.05.2024

Цивільне

Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області

Кіндратишин Л. Р.

Ухвала від 28.04.2024

Цивільне

Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області

Кіндратишин Л. Р.

Ухвала від 03.04.2024

Цивільне

Тисменицький районний суд Івано-Франківської області

ОЛІЙНИК М. Ю.

Ухвала від 01.04.2024

Цивільне

Тисменицький районний суд Івано-Франківської області

ОЛІЙНИК М. Ю.

Постанова від 28.03.2024

Цивільне

Івано-Франківський апеляційний суд

Фединяк В. Д.

Ухвала від 13.03.2024

Цивільне

Івано-Франківський апеляційний суд

Фединяк В. Д.

Ухвала від 29.02.2024

Цивільне

Івано-Франківський апеляційний суд

Фединяк В. Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні