Ухвала
від 15.02.2024 по справі 903/769/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

пр. Волі, 54а, м. Луцьк, 43010, тел./факс 72-41-10

E-mail: inbox@vl.arbitr.gov.ua Код ЄДРПОУ 03499885

УХВАЛА

15 лютого 2024 року Справа № 903/769/23 Господарський суд Волинської області у складі судді Якушевої І.О., за участю секретаря судового засідання Ведмедюка М.П.,

за участю представників:

від ініціюючого кредитора ТзОВ Сервісна компанія Імпекс: н/з,

від кредитора ТзОВ Вест Кард: н/з,

від кредитора ТзОВ ЛІТОЙЛ: н/з,

від кредитора ТзОВ Фірма БРІС ЛТЛ: н/з,

від кредитора ТзОВ ВЕСТ ПЕТРОЛ МАРКЕТ: н/з,

від кредитора ТзОВ СПРАВА НАША: н/з,

від кредитора ТзОВ ВОГ РЕСУРС: н/з,

від кредитора ТзОВ ГЕЛІОС ДІСТРІБЮШИН: н/з,

від кредитора Головного управління ДПС у Волинській області: Гаврилова Н. В., Головата І.В. (діють в порядку самопредставництва),

від боржника: н/з,

розпорядник майна: н/з,

розглянувши справу №903/769/23

за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю Сервісна компанія Імпекс

до Товариства з обмеженою відповідальністю Вог Кард

про банкрутство

та заяву кредитора Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків

про визнання грошових вимог,

в с т а н о в и в:

ухвалою суду від 14.08.2023 було відкрито провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю Вог Кард; визнано вимоги ініціюючого кредитора - Товариства з обмеженою відповідальністю Сервісна компанія Імпекс до Товариства з обмеженою відповідальністю Вог Кард в розмірі 43412,22 грн. та зобов`язано розпорядника майна включити вимоги до реєстру вимог кредиторів у наступній черговості:- 26840 грн. - вимоги першої черги; 43412 грн. 22 коп. - вимоги четвертої черги; введено мораторій на задоволення вимог кредиторів Товариства з обмеженою відповідальністю Вог Кард; розпорядником майна Товариства з обмеженою відповідальністю Вог Кард призначено арбітражного керуючого Темчишина В. П.; вжито заходів щодо забезпечення вимог кредиторів шляхом заборони боржнику та власнику майна (органу, уповноваженому управляти майном) боржника приймати рішення про ліквідацію, реорганізацію боржника, а також відчужувати основні засоби та предмети застави; розгляд справи у попередньому засіданні призначено на 21.09.2023.

У відповідності до положень Кодексу України з процедур банкрутства 15.08.2023 за №71204 на офіційному веб-порталі судової влади України було здійснено оприлюднення оголошення (повідомлення) про відкриття Господарським судом Волинської області провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю Вог Кард.

На адресу суду надійшли заяви з грошовими вимогами до боржника:

- 07.09.2023 від ТзОВ Вест Кард на суму 388832174,10 грн.;

- 11.09.2023 від ТзОВ ВЕСТ ПЕТРОЛ МАРКЕТ на суму 546769301,59 грн.;

- 11.09.2023 від ТзОВ ГЕЛІОС ДІСТРІБЮШИН на суму 2485223,55 грн.;

- 12.09.2023 від ТзОВ ЛІТОЙЛ на суму 53190479,33 грн.;

- 12.09.2023 від ТзОВ Фірма БРІС ЛТЛ на суму 8038110 грн.;

- 12.09.2023 від ТзОВ СПРАВА НАША на суму 73606588 грн.;

- 13.09.2023 від ТзОВ ВОГ РЕСУРС на суму 3674997,72 грн.;

- 18.09.2023 від Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків на суму 622192 грн.

Заяви з грошовими вимогами ТзОВ ГЕЛІОС ДІСТРІБЮШИН та Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків відповідними ухвалами суду від 14.09.2023, від 21.09.2023 залишено без руху у зв`язку із недотриманням заявниками приписів ст. 45 КУзПБ щодо подачі заяв з грошовими вимогами до боржника.

Заяви з грошовими вимогами інших кредиторів прийнято до розгляду в попередньому засіданні суду.

Станом на 21.09.2023 ТзОВ ГЕЛІОС ДІСТРІБЮШИН та Західне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків недоліків заяв не було усунуто, строк на усунення недоліків не закінчився.

В поясненнях від 15.09.2023 №15/09 боржник ТзОВ Вог Кард зазначив, що повністю визнає грошові вимоги наступних кредиторів:

- ТзОВ Вест Кард на суму 388832174,10 грн.;

- ТзОВ ВЕСТ ПЕТРОЛ МАРКЕТ на суму 546769301,59 грн.;

- ТзОВ ГЕЛІОС ДІСТРІБЮШИН на суму 2485223,55 грн.;

- ТзОВ ЛІТОЙЛ на суму 53190479,33 грн.;

- ТзОВ Фірма БРІС ЛТЛ на суму 8038110 грн.;

- ТзОВ СПРАВА НАША на суму 73606588 грн.;

- ТзОВ ВОГ РЕСУРС на суму 3674997,72 грн.

В поясненнях від 15.09.2023 боржник просив розглядати справу без участі його представника.

У клопотаннях ТзОВ Вест Кард від 21.09.2023, ТзОВ ВЕСТ ПЕТРОЛ МАРКЕТ від 20.09.2023, ТзОВ ВОГ РЕСУРС від 20.09.2023 заявлені вимоги підтримують повністю та просили здійснювати розгляд справи без участі їх представників.

У звіті розпорядника майна боржника від 18.09.2023 арбітражний керуючий зазначає, що на його адресу надійшли грошові вимоги до боржника аналогічні тим, що надійшли до суду та зазначені вище, окрім заяви Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків на суму 622192 грн.

Розпорядник майна зазначив, що ним повністю визнаються грошові вимоги кредиторів: ТзОВ Вест Кард на суму 388832174,10 грн.; ТзОВ ВЕСТ ПЕТРОЛ МАРКЕТ на суму 546769301,59 грн.; ТзОВ ГЕЛІОС ДІСТРІБЮШИН на суму 2485223,55 грн.; ТзОВ ЛІТОЙЛ на суму 53190479,33 грн.; ТзОВ Фірма БРІС ЛТЛ на суму 8038110 грн.; ТзОВ СПРАВА НАША на суму 73606588 грн.; ТзОВ ВОГ РЕСУРС на суму 3674997,72 грн.; про результати розгляду грошових вимог кредитори повідомлені відповідними листами, які додані.

Ухвалами суду від 21.09.2023 визнано кредиторські вимоги ТзОВ Вест Кард і ТзОВ ЛІТОЙЛ.

Ухвалою суду від 21.09.2023 постановлено відкласти попереднє судове засідання і розгляд заяв з кредиторськими вимогами до боржника ТзОВ ВЕСТ ПЕТРОЛ МАРКЕТ; ТзОВ Фірма БРІС ЛТД.; ТзОВ СПРАВА НАША; ТзОВ ВОГ РЕСУРС на 12.10.2023.

Ухвалою суду від 26.09.2023 заяву кредитора Товариства з обмеженою відповідальністю ГЕЛІОС ДІСТРІБЮШИН №73 від 08.09.2023 про визнання грошових вимог до боржника прийнято до розгляду; розгляд заяви в судовому засіданні призначено на 12.10.2023.

Ухвалою суду від 29.09.2023 заяву кредитора Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків про визнання грошових вимог до боржника №1415/5/33-00-13 від 12.09.2023 прийнято до розгляду; розгляд заяви в судовому засіданні призначено на 12.10.2023.

06.10.2023 від Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків надійшла заява №1553/5/33-00-13 від 03.10.2023 про участь в судових засіданнях в режимі відеоконференції.

Ухвалою суду від 10.10.2023 відмовлено у задоволенні заяви №1553/5/33-00-13 від 03.10.2023 представника Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків про участь в судових засіданнях в режимі відеоконференції.

09.10.2023 від боржника надійшли заперечення від 06.10.2023 на заяву про визнання кредиторських вимог Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків.

10.10.2023 від арбітражного керуючого Темчишина В.П. надійшло повідомлення №202 від 09.10.2023 про результати розгляду заяви Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків з грошовими вимогами до боржника.

11.10.2023 через систему Електронний суд від представника Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків надійшло клопотання про відкладення (перенесення) розгляду справи.

Суд, розглянувши клопотання представника Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків про відкладення розгляду справи, залишив його без задоволення.

Явка представників сторін в судове засідання 12.10.2023 й, зокрема, представника Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків не визнавалась обов`язковою. Згідно з правовою позицією, викладеною Верховним Судом у постанові від 24.01.2018 по справі № 907/425/16, відкладення розгляду справи є правом та прерогативою суду, основною умовою для якого є не відсутність у судовому засіданні представника сторони, а неможливість вирішення спору у відповідному судовому засіданні.

Відповідно до ст. 47 КУзПБ попереднє засідання господарського суду проводиться не пізніше 70 календарних днів, а в разі великої кількості кредиторів - не пізніше трьох місяців з дня проведення підготовчого засідання суду. Про попереднє засідання суду повідомляються сторони, а також інші учасники провадження у справі про банкрутство, визнані такими відповідно до цього Кодексу.

У попередньому засіданні господарський суд розглядає всі вимоги кредиторів, що надійшли протягом строку, передбаченого частиною першою статті 45 цього Кодексу, у тому числі щодо яких були заперечення боржника або розпорядника майна.

Ухвалами суду від 12.10.2023 визнано кредиторські вимоги ТзОВ ВЕСТ ПЕТРОЛ МАРКЕТ, ТзОВ Фірма БРІС ЛТД, ТзОВ СПРАВА НАША.

Ухвалою суду від 12.10.2023 відкладено попереднє судове засідання і розгляд заяв ТзОВ ВОГ РЕСУРС, ТзОВ ГЕЛІОС ДІСТРІБЮШИН, Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків з кредиторськими вимогами до боржника на 02.11.2023; постановлено Західному міжрегіональному управлінню ДПС по роботі з великими платниками податків подати суду до 01.11.2023 пояснення на заперечення боржника на заяву від 06.10.2023 про визнання кредиторських вимог.

Від Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків через систему Електронний суд 25.10.2023 надійшла заява про участь в судовому засіданні в режимі відеоконференції, в якій представник заявника просить судове засідання, що призначене на 02.11.2023 на 16:00 та всі наступні судові засідання провести в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду.

Ухвалою суду від 31.10.2023 заяву представника Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду задоволено; постановлено судове засідання, що призначене на 02.11.2023 на 16:00 год. по справі №903/769/23 провести в режимі відеоконференції.

31.10.2023 через систему Електронний суд від Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків надійшли додаткові пояснення у справі від 31.10.2023.

У зв`язку із нестабільною роботою мережі Інтернет, збоєм програми Підсистеми відеоконференцзвязку ЄСІТС та неможливістю встановити з`єднання з представником Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків судове засідання 02.11.2023 в режимі відеоконференції не відбулося.

Ухвалами суду від 02.11.2023 визнано кредиторські вимоги ТзОВ ВОГ РЕСУРС, ТзОВ ГЕЛІОС ДІСТРІБЮШИН до боржника; відкладено попереднє судове засіданні та розгляд заяви Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків з кредиторськими вимогами до боржника на 07.12.2023.

07.12.2023 в судовому засіданні представник Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків підтримав заяву з кредиторськими вимогами до боржника.

Ухвалою суду від 07.12.2023 відкладено попереднє судове засідання і розгляд заяви Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків з кредиторськими вимогами до боржника на 04.01.2024 на 14:00 год., зобов`язано Західне міжрегіональне управлінню ДПС по роботі з великими платниками податків до 25.12.2023 подати суду: розрахунки сум штрафних санкцій у розмірі 622192 грн.; докази на підтвердження результатів розгляду скарги ТзОВ Вог Кард до ДПС України та прийнятого рішення.

На електронну адресу суду від Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків надійшло:

- клопотання № 2032/5/33-00-13 від 15.12.2023 про долучення доказів: посадова інструкція від 06.07.2023, наказ № 200-0 від 07.12.2021;

- клопотання від 22.12.2023 про долучення доказів: довіреності від 261.2023, витяг з ЄДР, рішення про результати розгляду скарги № 27874/6/99-00-06-03-01-06 від 20.09.2023, рішення про результати розгляду скарги № 17498/0/99-00-06-03-01-06 від 30.06.2023, розрахунок штрафних (фінансових) санкцій;

- клопотання від 28.12.2023 про відкладення розгляду справи у зв`язку з тим, що уповноважений представник, який супроводжує справу перебуває у відпустці з 01.01.2024 по 14.01.2024;

- клопотання від 29.12.2023 про заміну кредитора Західне Міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків на Головне управління ДПС у Волинській області.

04.01.2024 від арбітражного керуючого Темчишина В. П. надійшло клопотання № 2 від 02.01.2024 про розгляд справи за його відсутності.

Ухвалою суду від 04.01.2024 замінено Західне Міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків (ЄДРПОУ 44045187; 79026, м. Львів, вул. Стрийська, 35) на Головне управління ДПС у Волинській області (код ЄДРПОУ 43143484; 43010, м. Луцьк, Київський майдан, 4), відкладено попереднє судове засідання і розгляд заяви Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків з кредиторськими вимогами до боржника на 25.01.2024 на 14:00 год.

Ухвалою суду від 25.01.2024 учасників справи повідомлено про оголошення перерви в судовому засіданні до 15.02.2024 до 14:00 год.

Арбітражний керуючий, представник боржника, інші кредитори у судове засідання 15.02.2024 не з`явилися. Про судовий розгляд арбітражний керуючий, кредитори, боржник були повідомлені шляхом надіслання ухвали суду до їх електронних кабінетів.

Дослідивши в судовому засіданні матеріали справи, розглянувши заяву Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків про визнання грошових вимог до боржника, суд дійшов висновку про наявність підстав для визнання грошових вимог Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків, виходячи з наступного.

Відповідно до статті 1 Кодексу України з процедур банкрутства кредитор - юридична або фізична особа, а також контролюючий орган, уповноважений відповідно до Податкового кодексу України здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у межах своїх повноважень, та інші державні органи, які мають вимоги щодо грошових зобов`язань до боржника, а також адміністратор за випуском облігацій, який відповідно до Закону України "Про ринки капіталу та організовані товарні ринки" діє в інтересах власників облігацій, які мають підтверджені у встановленому порядку документами вимоги щодо грошових зобов`язань до боржника; забезпечені кредитори - кредитори, вимоги яких до боржника або іншої особи забезпечені заставою майна боржника; конкурсні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, що виникли до відкриття провадження у справі про банкрутство і виконання яких не забезпечено заставою майна боржника; поточні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, що виникли після відкриття провадження у справі про банкрутство.

Частиною ч. 14 ст. 39 Кодексу України з процедур банкрутства передбачено, що з моменту відкриття провадження у справі про банкрутство пред`явлення конкурсними та забезпеченими кредиторами вимог до боржника та їх задоволення можуть здійснюватися лише у порядку, передбаченому цим Кодексом, та в межах провадження у справі.

Відповідно до ст. 45 Кодексу України з процедур банкрутства конкурсні кредитори за вимогами, що виникли до дня відкриття провадження у справі про банкрутство, зобов`язані подати до господарського суду письмові заяви з вимогами до боржника, а також документи, що їх підтверджують, протягом 30 днів з дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство. Відлік строку на заявлення грошових вимог кредиторів до боржника починається з дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство.

Заяви з вимогами конкурсних кредиторів або забезпечених кредиторів, подані в межах строку, визначеного частиною першою цієї статті, розглядаються господарським судом у попередньому засіданні суду.

За результатами розгляду зазначених заяв господарський суд постановляє ухвалу про визнання чи відхилення (повністю або частково) вимог таких кредиторів.

Ухвала господарського суду є підставою для внесення відомостей про таких кредиторів до реєстру вимог кредиторів.

Відповідно до ст. 47 Кодексу України з процедур банкрутства, попереднє засідання господарського суду проводиться не пізніше 70 календарних днів, а в разі великої кількості кредиторів - не пізніше трьох місяців з дня проведення підготовчого засідання суду. Про попереднє засідання суду повідомляються сторони, а також інші учасники провадження у справі про банкрутство, визнані такими відповідно до цього Кодексу.

У попередньому засіданні господарський суд розглядає всі вимоги кредиторів, що надійшли протягом строку, передбаченого частиною першою статті 45 цього Кодексу, у тому числі щодо яких були заперечення боржника або розпорядника майна.

За результатами розгляду вимог окремого кредитора господарський суд постановляє ухвалу про їх визнання чи відхилення (повністю або частково), що не може бути оскаржена окремо від ухвали господарського суду, постановленої за результатами попереднього засідання.

За результатами попереднього засідання господарський суд постановляє ухвалу, в якій зазначаються: розмір та перелік усіх визнаних судом вимог кредиторів, що вносяться розпорядником майна до реєстру вимог кредиторів; розмір та перелік не визнаних судом вимог кредиторів; дата проведення зборів кредиторів та комітету кредиторів; дата підсумкового засідання суду, на якому буде постановлено ухвалу про санацію боржника чи постанову про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, чи ухвалу про закриття провадження у справі про банкрутство, чи ухвалу про продовження строку процедури розпорядження майном та відкладення підсумкового засідання суду, яке має відбутися у строки, встановлені частиною другою статті 44 цього Кодексу.

Заява Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків про визнання грошових вимог до боржника на загальну суму 622192,00 грн. подана у строки, встановлені КУзПБ, заборгованість підтверджена належними та допустимими доказами.

Кредиторські вимоги були розглянуті розпорядником майна та ним повідомлено, що вимоги є спірними та неузгодженими, що підтверджується листом-повідомленням про розгляд заявлених кредиторських вимог №202 від 09.10.2023.

09.10.2023 від боржника надійшли заперечення від 06.10.2023 на заяву про визнання кредиторських вимог Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків, в яких боржник не погоджується з прийнятим ППР, вважає його таким, що суперечить положенням чинного законодавства та фактичним обставинам справи, просить відмовити у визнанні заяви про визнання грошових вимог, посилаючись на наступні обставини:

- відповідно до вимог пункту 52-1 підрозділу 10 розділу XX ПК України (в редакції Закону України №540-ІХ від 30.03.2020), за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COV1D-19), штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій за: порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема страхування додаткової пенсії; відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу; порушення вимог законодавства в частині: обліку, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів; цільового використання пального, спирту етилового платниками податків; обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами- лічильниками; здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального здійснення суб`єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб`єктів платниками акцизного податку; порушення нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати.

Тобто, перелік порушень податкового законодавства, за які контролюючим органом нараховуються штрафні санкції в період дії карантину на території України є вичерпним та не включає застосування штрафних санкцій за порушення граничних строків подання повідомлення про участь у міжнародній групі компаній за період з 01.03.2020 і по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину.

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України №1236 від 09.12.2020 «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» (із змінами, внесеними згідно з відповідними постановами КМУ) було прийняте рішення: з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID- 19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 (далі - COVID-19), з 19.12.2020 до 31.12.2022 на території України встановити карантин, продовживши дію карантину, встановленого постановами Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 № 211, від 20.05.2020 № 392 та від 22.07.2020 № 641.

Карантин в Україні продовжено до 30.04.2023 відповідно до постанови Кабінету Міністрів України №1423 «Про внесення змін до розпорядження Кабінету Міністрів України від 25.03.2020 №338 і постанови Кабінету Міністрів України від 9 грудня 2020 р. №1236 від 23.12.2022», а зміни до пункту 52-1 підрозділу 10 розділу XX ПК України більше не вносилися та такий є чинним, отже, запроваджений з 12.03.2020 карантин не переривався і тривав на момент виникнення спірних правовідносин, згідно з іншими нормативними актами Кабінету Міністрів України.

Відтак, абзацом 1 пункту 52-1 підрозділу 10 розділу XX ПК України запроваджено загальне правило, у силу якого протягом дії карантину не застосовуються штрафи за вчинення особами податкових правопорушень за винятком, зокрема, порушень у сфері нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість, порушень у сфері нарахування, декларування та сплати акцизного податку, порушень у сфері нарахування, декларування та сплати рентної плати.

Тобто, в силу наведених вище положень ПК України, застосування штрафних санкцій за несвоєчасне подання повідомлення про участь у міжнародній групі компаній, у період з 01.03.2020 і до останнього календарного дня місяця (включно), в якому завершується дія карантину, є протиправним.

Контролюючий орган дотримується іншої позиції, яка полягає в тому, що з 27.05.2022 підпункт 69.2 підрозділу 10 розділу XX ПК України викладено в іншій редакції (в редакції Закону №2260- IX), в якій, зокрема, зазначено, що у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок до платників податків застосовується відповідальність згідно з цим Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 цього Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності. При цьому вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), не застосовуються.

Однак, Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» від 12.05.2022 №2260-ІХ набув чинності з 27.05.2022 і платникам податків не було надано перехідного періоду, достатнього для подання повідомлення про участь у міжнародній групі компаній, що не було своєчасно подане.

Фактично норми підпункту 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX ПК України перебувають у колізії із нормами пункту 52-1 підрозділу 10 розділу XX ПК України, яка полягає у тому, що у податкового органу є право застосовувати санкції за будь-які порушення, починаючи з 27.05.2022, незважаючи на випадки незастосування відповідальності, зазначені у пункту 52-1 підрозділу 10 розділу XX ПК України.

При цьому, пункт 52-1 підрозділу 10 розділу XX ПК України, яким запроваджено зокрема звільнення від санкцій за несвоєчасне подання повідомлення про участь у міжнародній групі компаній протягом дії карантину з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), є чинним, його дію не зупинено, тобто ця норма не скасована та не зазнала змін, неконституційною не визнавалася, є чинною, а тому підлягає застосуванню.

Застосування до ТзОВ "ВОГ КАРД" штрафних санкцій є порушенням принципу стабільності, що передбачений підпунктом 4.1.9 пункту 4.1 статті 4 ПК України, яким встановлено, що зміни до будь-яких елементів податків та зборів не можуть вноситися пізніш як за шість місяців до початку нового бюджетного періоду, в якому будуть діяти нові правила та ставки. Податки та збори, їх ставки, а також податкові пільги не можуть змінюватися протягом бюджетного року.

Також у запереченнях боржник повідомив, що у провадженні Волинського окружного адміністративного суду знаходиться справа №140/19518/23 за адміністративним позовом ТзОВ "ВОГ КАРД" до Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення.

Судом встановлено, що Західним МУ ДПС по роботі з ВПП проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ТзОВ "ВОГ КАРД" з питань дотримання вимог підпункту 39.4.2. пункту 39.4. статті 39 Податкового кодексу України (надалі - ПК України)

За результатами перевірки складено акт перевірки від 07.06.2023 №372/33-00-23-01/42264086, згідно з яким встановлено порушення ТзОВ "ВОГ КАРД" вимог підпункту 39.4.2. пункту 39.4. статті 39 ПК України, а саме: несвоєчасне подання повідомлення про участь у міжнародній групі компаній за 2020 рік у строк до 01.10.2021.

На підставі акту перевірки від 07.06.2023 №372/33-00-23-01/42264086 Західне МУ ДПС по роботі з ВПП прийняло податкове повідомлення-рішення (надалі - ППР) від 13.07.2023 №520/33-00-23-01, яким до ТОВ «ВОГ КАРД» застосовано штраф у розмірі 210200,00 грн.

Вказане ППР оскаржувалось товариством в адміністративному порядку, однак рішенням Державної податкової служби України (надалі - ДПС України) від 20.09.2023 №27874/6/99-00-06-03-01-06 ППР залишено без змін.

Західне МУ ДПС по роботі з ВПП було проведено також документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ «ВОГ КАРД» з питань дотримання вимог підпункту 39.4.2 пункту 39.4 статті 39 Податкового кодексу України (надалі - ПК України), за результатами якої складено акт перевірки від 13.03.2023 №124/33-00-23-01/42264086 та встановлено порушення вимог підпункту 39.4.2 пункту 39.4 статті 39 ПК України, а саме: несвоєчасне подання звіту про контрольовані операції за 2020 рік.

На підставі акту перевірки 13.03.2023 №124/33-00-23-01/42264086 Західним МУ ДПС по роботі з ВПП прийнято податкове повідомлення рішення (надалі - ППР) від 18.04.2023 №257/33-00-23-01, яким до ТОВ «ВОГ КАРД» застосовано штраф у розмірі 411992,00 грн.

Вказане ППР оскаржувалось товариством в адміністративному порядку, однак рішенням Державної податкової служби України (надалі - ДПС України) від 30.06.2023 №17498/6/99-00-06-03-01-06 ППР залишено без змін.

У відповідності до підпункту 39.2.1.7 пункту 39.2 статті 39 ПК України господарські операції, передбачені підпунктами 39.2.1.1 (крім операцій, що здійснюються між нерезидентом та його постійним представництвом в Україні) і 39.2.1.5 цього підпункту, визнаються контрольованими, якщо одночасно виконуються такі умови:

річний дохід платника податків від будь-якої діяльності, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 150 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік;

обсяг таких господарських операцій платника податків з кожним контрагентом, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 10 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік.

Актом перевірки від 07.06.2023 №372/33-00-23-01/42264086 встановлено, що ТзОВ" ВОГ КАРД" здійснювало у 2020 році контрольовані операції. Згідно даних уточнюючої декларації з податку на прибуток ТОВ «ВОГ КАРД» (код за ЄДРПОУ 42264086) за 2020 рік (реєстраційний номер 9373160946 від 17.03.2021) сума доходів підприємства за 2020 рік складає 15591462 575 грн.

Моніторингом контрольованих операцій ТОВ «ВОГ КАРД» за 2020 рік згідно із даними комп`ютерних автоматизованих інформаційних систем: ІС «Податковий блок», Архів електронної звітності, даних отриманих від митних органів, - встановлено, що підприємство здійснювало господарські операції з нерезидентом JJ Trade (Польща) на суму більш ніж 10 млн. грн. (за вирахуванням непрямих податків).

Відтак, у платника податків відповідно до положень ПК України виник обов`язок подати інформацію про такі операції у встановленому порядку та визначені строки.

Згідно з підпунктом 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 ПК України платник податків зобов`язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Підпунктом 39.4.2 пункту 39.4 статті 39 ПК України (в редакції, чинній станом на момент виникнення спірних правовідносин) визначено, що платники податків, які у звітному році здійснювали контрольовані операції, зобов`язані подавати до 1 жовтня року, що настає за звітним, звіт про контрольовані операції та повідомлення про участь у міжнародній групі компаній. Звіт про контрольовані операції та повідомлення про участь у міжнародній групі компаній подаються центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги".

Як вбачається з акту перевірки від 07.06.2023 №372/33-00-23-01/42264086 ТОВ «ВОГ КАРД» подало повідомлення про контрольовані операції за 2020 рік 31.03.2023, датою виникнення у боржника обов`язку з подачі повідомлення про участь у міжнародній групі компаній є 30.09.2021, а з урахуванням усіх обставин, які впливали на внесення змін до ПК України до 26.05.2022.

Як вбачається з акту перевірки від 13.03.2023 №124/33-00-23-01/42264086 ТОВ «ВОГ КАРД» подало звіт про контрольовані операції за 2020 рік 08.12.2022, датою виникнення у позивача обов`язку з подачі повідомлення про участь у міжнародній групі компаній є 30.09.2021, а з урахуванням усіх обставин, які впливали на внесення змін до ПК України до 26.05.2022.

Посилання боржника на неможливість застосування штрафних санкцій у період дії карантину з огляду на перехідні положення ПК України є безпідставними.

Відповідно до пункту 52-1 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення ПК України за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій за: порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема страхування додаткової пенсії; відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу; порушення вимог законодавства в частині: обліку, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів; цільового використання пального, спирту етилового платниками податків; обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами- лічильниками; здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального; здійснення суб`єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб`єктів платниками акцизного податку; порушення нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати.

Впродовж періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), платникам податків не нараховується пеня, а нарахована, але не сплачена за цей період пеня, підлягає списанню.

Разом з цим, тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у пункті 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення ПК України.

Згідно з пунктом 69.9 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України (в редакції, чинній станом на дату фактичної подачі повідомлення про участь у міжнародній групі компаній (31.03.2023), із змінами, внесеними згідно із Законом № 2719-IX від 03.11.2022) для платників податків та контролюючих органів зупиняється перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім:

дотримання строків реєстрації податкових накладних, розрахунків коригування до них в Єдиному реєстрі податкових накладних, подання звітності та/або документів (повідомлень), у тому числі передбачених статтями 39 та 39-2, пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, сплати податків та зборів платниками податків;

строків проведення камеральних перевірок, оформлення їх результатів у порядку, визначеному статтею 86 цього Кодексу, подання скарги на податкове повідомлення-рішення за результатами камеральної перевірки, прийняття рішення за результатом її розгляду, нарахування пені;

строків проведення фактичних та документальних позапланових перевірок, оформлення їх результатів у порядку, визначеному статтею 86 цього Кодексу, подання скарги на податкове повідомлення-рішення, рішення про застосування фінансових санкцій за результатами документальної позапланової перевірки або фактичної перевірки та прийняття рішення за результатами їх розгляду, адміністративного арешту майна за результатами документальної позапланової перевірки або фактичної перевірки;

строків здійснення заходів з погашення податкового боргу платників податків - суб`єктів господарювання, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки, передбачені статтями 59-60, 87-101 цього Кодексу, та/або визначення грошових зобов`язань згідно із статтею 116 цього Кодексу.

Аналіз змісту абзацу 1 пункту 69.9 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України дає підстави для висновку, що перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, не зупиняється щодо дотримання строків подання звітності. Конструкція, у тому числі у цій нормі права, передбачає, що законодавець її використав саме для підкреслення, виділення чого-небудь з-поміж однотипного, однак таке вживання не означає, що лише щодо такого виду звітності не зупиняється перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Пунктом 3 Розділу ІІ Закону України від 03.03.2022 №2118-ІХ було встановлено, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, будь-яка звітність, крім податкової, подання якої вимагається відповідно до норм чинного законодавства, подається з урахування строків, визначених пунктом 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення ПК України.

Згідно з підпунктом 69.1 пункту 69 підрозділу 10 Розділу ХХ ПК України (в редакції Закону України від 24.03.2022 №2142-ІХ) у випадку відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок, зокрема щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

З аналізу вищенаведених норм вбачається, що платники податків, які не мають можливості своєчасного виконання податкового обов`язку, повинні забезпечити виконання податкового обов`язку протягом 6 місяців після припинення або скасування правового режиму воєнного стану.

З 27.05.2022 згідно з підпунктом 69.1 пункту 69 підрозділу 10 Розділу ХХ ПК України (в редакції Закону України від 12.05.2022 №2260-ІХ) у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

У разі відсутності можливості у платника податків щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, такий платник податків звільняється від відповідальності, визначеної цим Кодексом, у межах діяльності, що провадиться через такі філії, представництва, відокремлені чи інші структурні підрозділи, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України.

Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану" за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня 2022 року, подання податкової звітності до 20 липня 2022 року та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31 липня 2022 року.

Платники податків, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, у яких відновилася можливість виконувати свої податкові обов`язки, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня відновлення можливості платника податків, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, передбачених цим Кодексом, за умови виконання ними таких податкових обов`язків, щодо реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, подання звітності, сплати податків і зборів, протягом 60 календарних днів з першого дня місяця, наступного за місяцем відновлення таких можливостей платників податків.

Платники єдиного податку третьої групи, які використовують особливості оподаткування єдиним податком за ставкою 2 відсотки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання податкових обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня переходу таких платників на застосування особливостей оподаткування єдиним податком третьої групи за ставкою 2 відсотки за умови виконання ними таких податкових обов`язків, щодо реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, подання звітності, сплати податків і зборів, протягом 60 календарних днів з дня переходу на систему оподаткування, на якій такі платники податку перебували до обрання особливостей оподаткування єдиним податком за ставкою 2 відсотки.

У разі самостійного виправлення платником податків у податкових періодах до 25 липня 2022 року, з дотриманням порядку, вимог та обмежень, визначених статтею 50 цього Кодексу, помилок, що призвели до заниження податкового зобов`язання у звітних (податкових) періодах, що припадають на період дії воєнного стану, такі платники звільняються від нарахування та сплати штрафних санкцій, передбачених пунктом 50.1 статті 50 цього Кодексу, та пені.

Платники податку на додану вартість, тимчасово, до припинення або скасування воєнного стану, не мають права на подання уточнюючих розрахунків до податкових декларацій, передбаченого пунктом 50.1 статті 50 цього Кодексу, за звітні (податкові) періоди до лютого 2022 року із показниками на зменшення податкових зобов`язань та/або декларування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість.

Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у цьому підпункті, та перелік документів на підтвердження затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Таким чином, з 27.05.2022 платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів і щодо подання звітності звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24.02.2022 до 27.05.2022 за умови подання податкової звітності до 20.07.2022 та сплати податків та зборів (слід розуміти задекларованих у цих документах у строк не пізніше 31.07.2022).

З 27.05.2022 платники податків, які не мають можливості виконання згаданих вище обов`язків, мають письмово повідомити про це відповідний контролюючий орган системи Державної податкової служби України.

Підпунктом 69.1 пункту 69 підрозділу 10 Розділу ХХ ПК України (у редакції Закону України від 12.05.2022 №2260-ІХ) також було введено у дію нове правило, згідно з яким платники податків, у яких відновилася можливість виконувати свої податкові обов`язки, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня відновлення можливості платника податків, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, передбачених цим Кодексом, за умови виконання ними таких податкових обов`язків, щодо реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, подання звітності, сплати податків і зборів, протягом 60 календарних днів з першого дня місяця, наступного за місяцем відновлення таких можливостей платників податків.

Згідно з підпунктом 69.9 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України у редакції Закону України від 12.05.2022 №2260-ІХ, з 27.05.2022 був відновлений перебіг строків подання звітності та строків сплати податків та зборів.

Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення ПК України був затверджений наказом Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року №225 (надалі - Порядок №225).

Згідно із пунктами 3, 4, 6 та 7 Порядку №225 процедурою набуття особою правового статусу платника податків, у якого відсутня можливість виконання податкового обов`язку, у якості обов`язкової передумови визначено подання платником податків до контролюючого органу відповідної заяви в довільній формі та документів у підтвердження викладених у цій заяві фактів, а у разі невчинення платником означеного діяння такий платник у силу застереження пункту 7 Порядку №225 вважається таким, що має можливість своєчасно виконати податкові обов`язки у терміни, визначені Податковим кодексом України або іншим законодавством, контроль за виконанням якого покладено на контролюючі органи.

Рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 08.01.2024 у справі № 140/32254/23, яке набрало законної сили 08.02.2024, встановлено, що ТзОВ «ВОГ КАРД» не подавало у визначені строки заяв та відповідних документів (копії документів), що підтверджують неможливість виконання податкового обов`язку; прийнятого контролюючим органом рішення щодо неможливості виконання платником податків ТзОВ «ВОГ КАРД» податкового обов`язку не надано; ТзОВ "ВОГ КАРД" не скористалось наданим підпунктом 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення ПК України та наказом Міністерства фінансів України від 29.07.2022 №225 правом підтвердити неможливість у строки встановлені Податковим кодексом України подати повідомлення про участь у міжнародній групі компаній за 2020 рік; суд дійшов висновку, що боржника правомірно притягнуто до відповідальності за порушення підпункту 39.4.2 пункту 39.4 статі 39 ПК України та застосовано штрафні санкції відповідно до пункту 120.6 статті 120 ПК України.

Також ТОВ «ВОГ КАРД» не скористалось наданим підпунктом 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України та наказом Міністерства фінансів України від 29.07.2022 №225 правом підтвердити неможливість у строки встановлені Податковим кодексом України подати звіт про контрольовані операції за 2020 рік, доказів на підтвердження цього боржник суду не надав.

Відповідно до приписів пункту 120.6 статті 120 ПК України несвоєчасне подання платником податків звіту про контрольовані операції та/або документації з трансфертного ціноутворення, та/або глобальної документації з трансфертного ціноутворення (майстер-файлу), та/або звіту у розрізі країн міжнародної групи компаній, та/або повідомлення про участь у міжнародній групі компаній або несвоєчасне декларування контрольованих операцій у поданому звіті відповідно до вимог пункту 39.4 статті 39 цього Кодексу тягне за собою накладення штрафу (штрафів) у розмірі одного розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року, за кожний календарний день несвоєчасного подання повідомлення про участь у міжнародній групі компаній, але не більше 100 розмірів прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року.

Як вбачається із розрахунку штрафних (фінансових) санкцій, донарахованих сум податків, зборів (обов`язкових платежів) за порушення податкового законодавства за результатами перевірки, ТзОВ «ВОГ КАРД» нараховано 210200 грн. штрафу у максимальному розмірі (розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановлений законом на 01 січня податкового (звітного) року 2102,00 грн. х 100), оскільки санкція пункту 120.6 статті 120 ПК України передбачає накладення штрафу не більше 100 розмірів прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року.

У рішенні від 08.01.2024 у справі № 140/32254/23 Волинський окружний адміністративний суд дійшов висновку про те, що ТзОВ "ВОГ КАРД" допущено порушення підпункту 39.4.2 пункту 39.4 статті 39 ПК України, за що починаючи з 27.05.2022 підлягало притягненню до фінансової відповідальності відповідно до положень пункту 120.6 статті 120 ПК України, а тому оскаржуване ППР від 13.07.2023 №520/33-00-23-01, винесене контролюючим органом правомірно, а тому у задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «ВОГ КАРД» до Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 13.07.2023 №520/33-00-23-01 відмовив повністю.

Відповідно до ч. 4 ст. 75 ГПК України обставини, встановлені рішенням суду в господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Таким чином, до боржника правомірно застосовано штраф у розмірі 210200 грн. за несвоєчасну подачу повідомлення про участь у міжнародній групі компаній за 2020 рік.

Аналіз наведених вище норм законодавства дає підстави також для висновку, що ТзОВ "ВОГ КАРД" правомірно притягнуто до відповідальності за порушення підпункту 39.4.2 пункту 39.4 статі 39 ПК України та застосовано штрафну санкцію відповідно до пункту 120.6 статті 120 ПК України у розмірі 411992 грн.

Як вбачається із розрахунку штрафних санкцій, донарахованих сум податків, зборів (обов`язкових платежів) за порушення податкового законодавства за результатами перевірки, ТОВ «ВОГ КАРД» нараховано 411992,00 грн. штрафу у максимальному розмірі - розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановлений законом на 01 січня податкового (звітного) року 2 102,00 грн. х 196.

Оскільки ТОВ «ВОГ КАРД» порушило приписи підпункту 39.4.2 пункту 39.4 статті 39 ПК України, а тому з 27.05.2022 товариство правомірно притягнуто до відповідальності відповідно до пункту 120.6 статті 120 ПК України.

Таким чином, Західне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків у відповідності до вимог законодавства застосувало до боржника відповідальність у вигляді стягнення штрафу у загальному розмірі 622192,00 грн. (210200 грн. +411992 грн.)

Отже, загальний розмір вимог Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків до ТОВ ВОГ КАРД становить 622192,00грн. підтверджується доданими кредитором до матеріалів заяви, актами про результати документальної позапланової невиїзної перевірки з додатками, податковими повідомленнями - рішеннями, рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 08.01.2024 у справі № 140/32254/23.

З огляду на викладене, враховуючи встановлені обставини, дослідивши матеріали заяви Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків про визнання кредиторських вимог до боржника з приєднаними до неї документами, суд дійшов висновку про те, що грошові вимоги кредитора слід визнати у повному обсязі.

Відповідно до ст. 47 Кодексу України з процедур банкрутства розпорядник майна за результатами попереднього засідання вносить до реєстру вимог кредиторів відомості про кожного кредитора, розмір його вимог за грошовими зобов`язаннями, наявність права вирішального голосу в представницьких органах кредиторів, черговість задоволення кожної вимоги.

За результатами попереднього засідання господарський суд постановляє ухвалу, в якій зазначаються:

- розмір та перелік усіх визнаних судом вимог кредиторів, що вносяться розпорядником майна до реєстру вимог кредиторів;

- розмір та перелік не визнаних судом вимог кредиторів;

- дата проведення зборів кредиторів та комітету кредиторів;

- дата підсумкового засідання суду, на якому буде постановлено ухвалу про санацію боржника чи постанову про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, чи ухвалу про закриття провадження у справі про банкрутство, чи ухвалу про продовження строку процедури розпорядження майном та відкладення підсумкового засідання суду, яке має відбутися у строки, встановлені частиною другою статті 44 цього Кодексу.

Розпорядник майна за результатами попереднього засідання вносить до реєстру вимог кредиторів відомості про кожного кредитора, розмір його вимог за грошовими зобов`язаннями, наявність права вирішального голосу в представницьких органах кредиторів, черговість задоволення кожної вимоги.

Неустойка (штраф, пеня) враховується в реєстрі вимог кредиторів окремо від основних зобов`язань у шосту чергу.

Погашення неустойки (штрафу, пені) у справі про банкрутство можливе лише в ліквідаційній процедурі.

Ухвала попереднього засідання є підставою для визначення кількості голосів, які належать кожному конкурсному кредитору під час прийняття рішення на зборах (комітеті) кредиторів. Для визначення кількості голосів для участі у представницьких органах кредиторів зі складу вимог конкурсних кредиторів виключається неустойка (штраф, пеня).

Відповідно до абз. 1 ч. 8 ст. 45 Кодексу України з процедур банкрутства розпорядник майна зобов`язаний окремо повідомити господарський суд про вимоги кредиторів, які забезпечені заставою майна боржника, згідно з їхніми заявами, а за відсутності таких заяв - згідно з даними обліку боржника, а також внести окремо до реєстру відомості про майно боржника, яке є предметом застави згідно з відповідним державним реєстром.

Відповідно до абзацу 2 ч. 8 ст. 45 Кодексу України з процедур банкрутства розпорядник майна зобов`язаний окремо повідомити господарський суд про вимоги щодо виплати заробітної плати, авторської винагороди, аліментів, а також про вимоги щодо відшкодування шкоди, заподіяної життю та здоров`ю громадян, згідно із заявами таких кредиторів та/або даними обліку боржника.

Заяви з вимогами щодо виплати заробітної плати, авторської винагороди, аліментів, а також вимоги щодо відшкодування шкоди, заподіяної життю та здоров`ю громадян до суду не надходили.

Відповідно до ч. 1 ст. 48 Кодексу України з процедур банкрутства протягом 10 днів з дня постановлення ухвали за результатами попереднього засідання господарського суду розпорядник майна письмово повідомляє кредиторів згідно з реєстром вимог кредиторів, уповноважену особу працівників боржника та уповноважену особу засновників (учасників, акціонерів) боржника про місце і час проведення зборів кредиторів та організовує їх проведення.

Як передбачено абз. 3 ч. 6 ст. 45 Кодексу України з процедур банкрутства вимоги кредиторів, заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, розглядаються господарським судом у порядку черговості їх отримання у судовому засіданні, яке проводиться після попереднього засідання господарського суду.

Кредиторські вимоги визнаються судом у розмірі 622192,00 грн. заборгованості, яка виникла у зв`язку з невиконанням боржником своїх зобов`язань вимоги шостої черги.

За подання заяви з вимогами до боржника сплачено 5368,00 грн. судового збору, які згідно зі ст. 47 КУзПБ, підлягають включенню до 1 (першої) черги вимог кредиторів.

Керуючись положеннями ст. 47 КУзПБ, суд дійшов висновку, що грошові вимоги кредитора Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків підлягають визнанню та включенню до реєстру вимог кредиторів у наступній черговості:

- 5368 грн. - вимоги першої черги;

- 622192,00 грн. - вимоги шостої черги.

Керуючись ст.ст. 1, 2, 39, 41, 45, 47, 48, 49 Кодексу України з процедур банкрутства, ст.ст. 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

у х в а л и в:

1. Заяву Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків про визнання грошових вимог до боржника задовольнити.

2. Визнати у встановленому порядку доведені грошові вимоги Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків (79026, м. Львів, вул. Стрийська, 35, код ЄДРПОУ 44045187) до Товариства з обмеженою відповідальністю Вог Кард (43023, Волинська область, м. Луцьк, вул. Єршова, 1, код ЄДРПОУ 42264086) на суму 627560,00грн. та зобов`язати розпорядника майна Темчишина Володимира Петровича включити вимоги до реєстру вимог кредиторів у наступній черговості:

- 622192,00 грн. - вимоги шостої черги;

- 5368 грн. - вимоги першої черги.

3. Зобов`язати розпорядника майна Темчишина В.П. відповідно до ст. 47 Кодексу України з процедур банкрутства внести до реєстру вимог кредиторів відомості про кредитора, розмір його вимог за грошовими зобов`язаннями, наявність права вирішального голосу в представницьких органах кредиторів, черговість задоволення кожної вимоги.

4. Зобов`язати розпорядника майна Темчишина В. П. відповідно до ст. 48 Кодексу України з процедур банкрутства організувати та провести збори кредиторів та засідання комітету кредиторів, докази скликання разом з обґрунтованим клопотанням про перехід до наступної процедури щодо боржника (санації, ліквідації або закриття провадження у справі) надати суду у триденний строк після прийняття рішення.

Скликання перших загальних зборів кредиторів та засідання комітету кредиторів провести у порядку та строки, визначені ст. 48 Кодексу України з процедур банкрутства.

5. Підсумкове засідання суду, на якому буде вирішено питання про перехід до наступної судової процедури, визначеної у ст. 6 Кодексу України з процедур банкрутства, призначити на 14 березня 2024 року на 14:00 год.

У відповідності до ч. 4 ст. 9 Кодексу України з процедур банкрутства ухвали прийняті господарським судом у справі про банкрутство, набирають законної сили з моменту їх прийняття, якщо інше не передбачено цим Кодексом.

Ухвала може бути оскаржена до Північно-західного апеляційного господарського суду в порядку і строки встановлені ст. 256 Господарського процесуального кодексу України.

Повний текст ухвали виготовлено і підписано 20.02.2024.

Суддя І. О. Якушева

Дата ухвалення рішення15.02.2024
Оприлюднено23.02.2024
Номер документу117139623
СудочинствоГосподарське
Сутьвизнання грошових вимог

Судовий реєстр по справі —903/769/23

Ухвала від 14.03.2024

Господарське

Господарський суд Волинської області

Якушева Інна Олександрівна

Постанова від 14.03.2024

Господарське

Господарський суд Волинської області

Якушева Інна Олександрівна

Ухвала від 15.02.2024

Господарське

Господарський суд Волинської області

Якушева Інна Олександрівна

Ухвала від 25.01.2024

Господарське

Господарський суд Волинської області

Якушева Інна Олександрівна

Ухвала від 04.01.2024

Господарське

Господарський суд Волинської області

Якушева Інна Олександрівна

Ухвала від 07.12.2023

Господарське

Господарський суд Волинської області

Якушева Інна Олександрівна

Ухвала від 02.11.2023

Господарське

Господарський суд Волинської області

Якушева Інна Олександрівна

Ухвала від 02.11.2023

Господарське

Господарський суд Волинської області

Якушева Інна Олександрівна

Ухвала від 02.11.2023

Господарське

Господарський суд Волинської області

Якушева Інна Олександрівна

Ухвала від 31.10.2023

Господарське

Господарський суд Волинської області

Якушева Інна Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні