Рішення
від 11.01.2024 по справі 910/13257/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Київ

11.01.2024Справа № 910/13257/23

Господарський суд міста Києва у складі судді Удалової О.Г., за участю секретаря судового засідання Бенчук О.О., розглянув матеріали господарської справи

За позовом Державного підприємства "Міжнародний аеропорт Бориспіль"

до Товариства з обмеженою відповідальністю "ГЮНСЕЛ"

про визнання укладеним договору

За участю представників сторін:

від позивача Приходько Я.М.

від відповідача Тарасенко О.В.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

До Господарського суду міста Києва звернулось Державне підприємство "Міжнародний аеропорт Бориспіль" (позивач) з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "ГЮНСЕЛ" (відповідач) про визнання укладеним договору про відшкодування витрат балансоутримувача на утримання орендованого майна та надання комунальних послуг.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач ухиляється від укладення договору про відшкодування витрат балансоутримувача на утримання орендованого майна та надання комунальних послуг, при цьому між позивачем, відповідачем та регіональним відділенням Фонду державного майна України по Київській, Черкаській та Чернігівській областях укладено договір № 2485 від 05.01.2022 оренди нерухомого або іншого окремого індивідуально визначеного майна, що належить до державної власності, згідно з п. 6.5 якого відповідач зобов`язався протягом п`яти робочих днів укласти договір, визнання укладеним якого є предметом заявленого позову.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 30.08.2023 судом відкрито провадження у справі, постановлено розгляд справи проводити в порядку загального позовного провадження, призначено проведення підготовчого засідання на 28.09.2023, а також встановлено сторонам строки для вчинення процесуальних дій.

Ухвалою суду від 28.09.2023, яка занесена до протоколу судового засідання, відкладено підготовче засідання на 16.10.2023.

Ухвалою суду від 16.10.2023, яка занесена до протоколу судового засідання, відкладено підготовче засідання на 30.10.2023.

30.10.2023 від відповідача надійшло клопотання про відкладення підготовчого засідання.

Ухвалою суду від 30.10.2023, яка занесена до протоколу судового засідання, продовжено строк проведення підготовчого засідання на 30 днів, а також відкладено підготовче засідання на 16.11.2023.

16.11.2023 від відповідача надійшло клопотання про відкладення.

Ухвалою суду від 16.11.2023, яка занесена до протоколу судового засідання, відкладено підготовче засідання на 30.11.2023.

28.11.2023 відповідачем подані додаткові пояснення.

Ухвалою суду від 30.11.2023 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 14.12.2023.

11.12.2023 відповідачем подано клопотання про зупинення провадження у даній справі до 15.01.2024, яке мотивоване тим, що між орендодавцем (регіональним відділенням Фонду державного майна України по Київській, Черкаській та Чернігівській областях) орендарем (відповідачем у даній справі ТОВ «Гюнсел») досягнуто згоди про припинення ряду Договорів оренди нерухомого майна, у т.ч. договору, на підставі якого виникли позовні вимоги ДП МА «Бориспіль» до ТОВ «Гюнсел».

Ухвалою суду від 14.12.2023, яка занесена до протоколу судового засідання, відмовлено в задоволенні клопотання відповідача про зупинення провадження у справі, а також оголошено перерву в судому засіданні 21.12.2023.

Ухвалою суду від 21.12.2023, яка занесена до протоколу судового засідання, оголошено перерву в судовому засіданні до 11.01.2024.

10.01.2024 від позивача надійшли пояснення.

Зважаючи на відсутність підстав для відкладення розгляду справи та наявність у матеріалах справи доказів, необхідних і достатніх для вирішення спору по суті, суд вважав за можливе розглянути справу за наявними в ній матеріалами.

У судовому засіданні 11.01.2024 було проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Розглянувши надані документи та матеріали, з`ясувавши обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення на такі вимоги, об`єктивно оцінивши в сукупності докази, які мають значення для розгляду справи та вирішення спору по суті, суд встановив:

05.01.2022 між Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Київській, Черкаській та Чернігівській областях (орендодавець), Товариством з обмеженою відповідальністю "ГЮНСЕЛ" (орендар) та Державним підприємством "Міжнародний аеропорт Бориспіль" (балансоутримувач) укладено договір № 2485 оренди нерухомого або іншого окремого індивідуально визначеного майна, що належить до державної власності, за умовами якого об`єктом оренди є нерухоме майно, а саме: приміщення № 85 площею 16,10 кв.м., що знаходиться на другому поверсі бізнес-центру вантажного терміналу за адресою: Київська обл., Бориспільській р-н, Бориспіль-7, («Бориспіль» Міжнародний державний аеропорт) (п. 4.1 змінюваних умов договору).

Відповідно до п. 12.1 договору оренди строк договору оренди становить 3 роки 11 місяців з дати набрання чинності цим договором.

Згідно з п. 1.1 незмінюваних умов договору орендодавець та Балансоутримувач передають, а орендар приймає у строкове платне користування майно, зазначене у п. 4 умов, вартість якого становить суму, визначену в пункті 6 умов.

Орендар вступає у строкове платне користування майном у день підписання акта приймання-передачі майна.

Відповідно до п. 6.5 договору протягом п`яти робочих днів з дати укладення цього договору балансоутримувач зобов`язаний надати орендарю для підписання: два примірники договору про відшкодування витрат балансоутримувача на утримання орендованого майна та надання комунальних послуг орендарю відповідно до примірного договору, затвердженого наказом Фонду державного майна та/або проекти договорів із постачальниками комунальних послуг, якщо стосовно об`єкта оренди такими постачальниками комунальних послуг відкриті окремі особові рахунки або якщо окремі особові рахунки були відкриті на попереднього користувача майном.

Орендар зобов`язаний протягом десяти робочих днів з моменту отримання примірників договору про відшкодування витрат балансоутримувача на утримання орендованого майна та надання комунальних послуг орендарю: підписати і повернути балансоутримувачу примірник договору або подати балансоутримувачу обґрунтовані зауваження до сум витрат, які підлягають відшкодуванню орендарем за договором.

Орендар зобов`язаний протягом десяти робочих днів з моменту отримання від балансоутримувача відповіді на свої зауваження, яка містить документальні підтвердження витрат, які підлягають відшкодування орендарем, підписати і повернути балансоутримувачу примірник договору.

Орендар вживає заходів для укладення з постачальниками комунальних послуг договорів постачання відповідних комунальних послуг протягом місяця з моменту отримання проектів відповідних договорів від балансоутримувача. Орендар зобов`язаний надати балансоутримувачу копії договорів, укладених із постачальниками комунальних послуг.

Як встановлено судом під час розгляду даної справи, 05.01.2022 між орендарем та балансоутримувачем підписано акт приймання-передачі, згідно з яким відповідачу передано об`єкт оренди.

Позивач у грудні 2022 року звернувся до відповідача з листом № 03.22-533 від 09.12.2022 в якому просив підписати договір про відшкодування витрат балансоутримувача на утримання орендованого нерухомого майна та надання комунальних послуг, а також договір про надання послуг з прийняття обладнання систем автоматичного протипожежного захисту, у вказаному листі просив в найкоротший термін підписати вищевказані договори та повернути позивачу.

Згідно з рекомендованим відправленням № 0830106687539 вказаний лист отриманий відповідачем 26.12.2022.

Крім того, 28.03.2023 позивач повторно звернувся до відповідача з листом № 25-22/1-17 від 24.03.2023, в якому просив протягом 5 календарних днів з дати отримання цього листа підписати та направити позивачу договір.

Вказаний лист отримано відповідачем 04.04.2023, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення № 0830107000944.

Проте, як вказує позивач, відповідачем дій щодо підписання договору не вчиняється, позивач звернувся до суду з даним позовом та просить суд визнати укладеним договір про відшкодування витрат балансоутримувача на утримання орендованого майна та надання комунальних послуг в запропонованій редакції (з додатками, які додаються).

Заперечуючи проти задоволення позовних вимог, відповідач вказав, що в цілому він погоджується з необхідністю укладення з позивачем договору про відшкодування витрат Балансоутримувача на утримання орендованого нерухомого майна та надання комунальних послуг, проте заперечує з викладеними позивачем умовами п.п. 7.1 та 7.2 в запропонованій позивачем редакції, а саме: відповідач просить під час прийняття рішення у справі виключити із запропонованої позивачем редакції договору п. 7.2., а п. 7.1. викласти із врахуванням того, що договір набирає чинності з моменту набрання законної сили рішенням суду у справі

Розглянувши подані сторонами докази, суд зазначає про наступне.

Відповідно до частини першої статті 627 ЦК України сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.

Особа не може бути примушена до дій, вчинення яких не є обов`язковим для неї (частина друга статті 14 ЦК України).

Примусовий порядок укладання господарських договорів за рішенням суду регулюється статтею 187 Господарського кодексу України (далі - ГК України) та статтею 648 ЦК України.

Відповідно до статті 187 ГК України спори, що виникають при укладанні господарських договорів за державним замовленням, або договорів, укладення яких є обов`язковим на підставі закону та в інших випадках, встановлених законом, розглядаються судом.

Інші переддоговірні спори можуть бути предметом розгляду суду у разі якщо це передбачено угодою сторін або якщо сторони зобов`язані укласти певний господарський договір на підставі укладеного між ними попереднього договору. День набрання чинності рішенням суду, яким вирішено питання щодо переддоговірного спору, вважається днем укладення відповідного господарського договору, якщо рішенням суду не визначено інше.

Зі змісту зазначеної статті вбачається, що переддоговірним є спір, який виникає у разі, якщо сторона ухиляється або відмовляється від укладення договору в цілому або не погоджує окремі його умови. Отже, передати переддоговірний спір на вирішення суду можливо лише тоді, коли хоча б одна із сторін є зобов`язаною його укласти через пряму вказівку закону, або на підставі обов`язкового для виконання акта планування. В інших випадках спір про укладення договору чи з умов договору може бути розглянутий господарським судом тільки за взаємною згодою сторін або якщо сторони зв`язані зобов`язанням укласти договір на підставі існуючого між ними попереднього договору. Аналогічна правова позиція наведена в постанові Об`єднаної палати Верховного Суду у складі суддів Касаційного господарського № 61/341 від 25.05.2018.

Відповідно до ч. 2 ст. 17 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» у разі передачі майна в оренду без проведення аукціону орендна плата визначається відповідно до Методики розрахунку орендної плати, яка затверджується Кабінетом Міністрів України щодо державного майна та представницькими органами місцевого самоврядування - щодо комунального майна.

Згідно з п. 5 Методики розрахунку орендної плати за державне майно, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України № 630 від 28.04.2021, відшкодування витрат балансоутримувача на утримання орендованого майна (у тому числі місць загального користування та прибудинкової території) та надання комунальних послуг орендарю здійснюється відповідно до договору, укладеного між балансоутримувачем та орендарем, примірна форма якого затверджується Фондом державного майна.

Крім того, як зазначено судом вище, сторони у пункті 6.5 незмінюваних умов договору оренди погодили необхідність укладення між орендарем (відповідачеми) та позивачем як балансоутримувачем договору про відшкодування витрат балансоутримувача на утримання орендованого майна та надання комунальних послуг орендарю, тобто укладення між сторонами такого договору є обов`язковим, сторони погодили необхідність такого укладення.

При цьому згідно з вказаним пункту сторонами погоджено, що протягом п`яти робочих днів з дати укладення цього договору (оренди) балансоутримувач зобов`язаний надати орендарю для підписання: два примірники договору (про відшкодування витрат балансоутримувача)

Орендар при цьому зобов`язаний протягом десяти робочих днів з моменту отримання примірників договору про відшкодування витрат балансоутримувача на утримання орендованого майна та надання комунальних послуг орендарю: підписати і повернути балансоутримувачу примірник договору або подати балансоутримувачу обґрунтовані зауваження до сум витрат, які підлягають відшкодуванню орендарем за договором.

Так, листами від 09.12.2022 № 03-22-583, від 24.03.2023 № 25-22/1-17 позивач звертався до відповідача та просив підписати примірники відповідного договору.

Проте, як вказується позивачем, відповідач жодної відповіді чи заперечень на вказані листи не надав.

Поряд з цим, суд зазначає, що на підтвердження факту звернення до відповідача з відповідною пропозицією позивач надав рекомендовані повідомлення про вручення поштових відправлень та вищевказані листи.

Водночас, суд зазначає що таке звернення здійснено позивачем не в межах строку, погодженого сторонами в п. 6.5 договору оренди (п`яти робочих днів з дати укладення цього договору (оренди), оскільки лист від 09.12.2022 № 03-22-583 направлено відповідачу 12.12.2022 та отримано останнім 26.12.2022.

Відповідно до приписів частин першої - третьої статті 180 ГК України зміст господарського договору становлять умови договору, визначені угодою його сторін, спрямованою на встановлення, зміну або припинення господарських зобов`язань, як погоджені сторонами, так і ті, що приймаються ними як обов`язкові умови договору відповідно до законодавства; господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами в передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода; при укладенні господарського договору сторони зобов`язані в будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору.

Проєкт договору може бути запропонований будь-якою з сторін. У разі якщо проєкт договору викладено як єдиний документ, він надається другій стороні у двох примірниках (частина друга статті 181 ГК України).

У запропонованій позивачем редакції пунктів 7.1 та 7.2 договору, визначено наступне.

7.1 договір набирає чинності з моменту укладення сторонами та діє до 05.12.2025. Датою укладення договору вважається пізніша дата, якщо договір підписується сторонами окремо.

7.2 сторони домовились, що відповідно до частини 3 статті 631 Цивільного кодексу України, умови договору застосовуються до відносин між ними, які виникли до його укладення, а саме з 05.01.2022.

Проте, суд вважає, що така редакція договору не може бути затверджена, оскільки вказаний договір не укладено між сторонами добровідно та вирішення такого питання передано до суду.

При цьому, як визначено ч. 2 ст. 187 Господарського кодексу України, день набрання чинності рішенням суду, яким вирішено питання щодо переддоговірного спору, вважається днем укладення відповідного господарського договору, якщо рішенням суду не визначено інше.

Зважаючи на викладене, є неможливим укладення спірного договору з іншої дати, ніж набрання законної сили рішенням суду у даній справі у редакції позивача, оскільки умови договору визначають для відповідача зобов`язання, які не існували раніше, а саме: до дати набрання чинності рішенням суду про визнання договору укладеним.

Таким чином, суд вважає, що п. 7.1 договору має бути затверджений в наступній редакції: договір набирає чинності з моменту набрання рішенням суду у даній справі законної сили та діє до 05.12.2025.

Схожий висновок щодо застосування норм права у подібних правовідносинах викладено у постанові Верховного Суду від 23.12.2021 у справі 910/1515/21.

Крім того, щодо затвердження п. 7.2 договору в редакції позивача, суд зазначає про наступне.

Відповідно до ч. 3 ст. 631 Цивільного кодексу України сторони можуть встановити, що умови договору застосовуються до відносин між ними, які виникли до його укладення.

Поряд з цим, сторонами не встановлено та не погоджено таких умов, у зв`язку з чим власне і виник даний спір.

Також Верховний Суд зазначає, що умови щодо поширення дії договору на правовідносини сторін, які виникли до його укладення, можуть бути передбачені лише за волевиявленням сторін договору. Подібна правова позиція викладена у постановах Верховного Суду від 19.06.206.2018 у справі № 905/889/16 та від 19.06.2019 у справі № 915/802/18.

У зв`язку з викладеним, суд вважає, що відповідний пункт договору за відсутності такого волевиявлення сторін підлягає виключенню з запропонованої позивачем редакції.

Крім того, позивач просить суд визнати договір укладеним в редакції з додатками, які є його невід`ємною частиною.

Так відповідно до розділу 10 визначені додатки, які є невід`ємною частиною договору, а саме: додаток № 1 Перелік послуг, що надаються (можуть надаватися) орендарю на (в ) орендованому Майні; додаток № 2 Графік зняття показників електролічильників та подання їх ДП МА «Бориспіль»; додаток № 2/1 Графік зняття показників лічильників води та подання їх ДП МА «БОРИСПІЛЬ»; додаток № 3 Звіт про використання електроенергії (зразок); додаток № 3-1 Звіт про використання води по підприємству (зразок); додаток № 4 Відомість фіксації фактичних об`ємів утворення побутових відходів на об`єктах Орендаря і доставлених на сміттєзбірник (зразок); додаток № 5 Довідка про чистий дохід (зразок); додаток № 6 Перелік об`єктів ТОВ «ГЮНСЕЛ», що споживають електроенергію через мережі ДП МА «БОРИСПІЛЬ»; додаток № 7 Акт розмежування балансової належності електромереж та експлуатаційної відповідальності Сторін; додаток № 8 Загальна однолінійна схема електропостачання ТОВ «ГЮНСЕЛ» в ДП МА «БОРИСПІЛЬ».

Поряд з цим, з огляду на технічну неможливість їх відтворення у системі "Діловодство спеціалізованого суду" ("ДСС"), оскільки такі додатки містять таблиці, схему тощо такі додатки затверджуються судом в запропонованій позивачем редакції, проте долучаються до резолютивної частини рішення в паперовій формі.

Оцінивши подані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на повному, всебічному і об`єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог і заперечень, суд дійшов висновку, що заявлені позивачем вимоги підлягають частковому задоволенню, зокрема, з урахуванням викладеного вище обґрунтування щодо внесення змін до редакції позивача в частині моменту набрання чинності договором та виключення п. 7.2 з запропонованої позивачем редакції.

Відповідно до вимог 129 Господарського процесуального кодексу України судові витрати покладаються на відповідача пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Керуючись ст.ст. 73-74, 76-79, 86, 129, 233, 237-238 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити частково.

2. Визнати договір між ДП «МА «Бориспіль» та ТОВ «ГЮНСЕЛ» про відшкодування витрат балансоутримувача на утримання орендованого майна та надання комунальних послуг орендарю укладеним в наступній редакції (з додатками, які додаються):

«Договір №


про відшкодування витрат Балансоутримувача на утримання орендованого нерухомого майна та надання комунальних послуг Орендарю

с. Гора «___»


2022

ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО «МІЖНАРОДНИЙ АЕРОПОРТ «БОРИСПІЛЬ» (скорочене найменування - ДП МА «БОРИСПІЛЬ»), далі - Балансоутримувач, в особі директора з фінансових питань та організації і оплати праці персоналу Кияшко Інни Сергіївни , яка діє на підставі довіреності № 01-22/7-123 від 18.07.2022, з однієї сторони, та

Товариство з обмеженою відповідальністю «ГЮНСЕЛ», далі - Орендар, в особі директора Селамі Гюнера, який діє на підставі Статуту, з іншої сторони, далі разом - Сторони, уклали цей Договір про відшкодування витрат Балансоутримувача на утримання орендованого нерухомого майна та надання комунальних послуг Орендарю, далі - Договір, про наступне:

1. Предмет і ціна Договору

1.1 У зв`язку з укладанням між РВ ФДМУ по Київській, Черкаській та Чернігівській областях, Балансоутримувачем та Орендарем договору оренди нерухомого або іншого окремого індивідуально визначеного майна, що належить до державної власності, № 2485 від 05.01.2022 (далі - договір оренди), Орендарем отримано в строкове платне користування приміщення № 85, площею 16,10 кв.м на 2-му поверсі бізнес-центру вантажного терміналу (далі - Майно або приміщення), яку Орендар має право використовувати за будь-яким цільовим призначенням, за виключенням таких призначень як:

- Заклади охорони здоров`я, клініки, лікарні, приватна медична практика. Аптеки. Ветеринарні лікарні (клініки), лабораторії ветеринарної медицини, ветеринарні аптеки. Медичні лабораторії;

- Заклади харчування, кафе, бари, ресторани, які здійснюють продаж товарів підакцизної групи. Торговельні об`єкти, які здійснюють продаж товарів підакцизної групи;

- Заклади харчування, їдальні, буфети, кафе, які не здійснюють продаж товарів підакцизної групи. Торговельні об`єкти, які не здійснюють продаж товарів підакцизної групи;

- Пункти обміну валюти, банкомати, платіжні термінали. Торговельні автомати. Розміщення технічних засобів і антен операторів телекомунікацій, суб`єктів підприємницької діяльності, які надають послуги зв`язку, послуги доступу до Інтернету, телекомунікації, передання сигналу мовлення. Розміщення зовнішньої реклами на будівлях і спорудах. Продаж книг, газет і журналів;

- Майстерні, ательє. Салони краси, перукарні. Надання інших побутових послуг населенню.

(Відповідно до листа Орендаря від 25.01.2022 № 01-16-554 (№ 25/02-22) метою використання Майна є ведення господарської діяльності з продажу вантажних авіаперевезень).

1.1.1 Балансоутримувач надає, а Орендар отримує та оплачує послуги, перелік, вартість (ціну), далі - вартість, яких визначено додатком №1 до Договору, далі - Послуги.

1.1.2 Балансоутримувач забезпечує технічну можливість для під`єднання обладнання Орендаря до електричних мереж Балансоутримувача з метою передачі Орендарю електричної енергії, а Орендар відшкодовує витрати Балансоутримувача за цінами (тарифами), наведені у - Таблиці № 2 додатку 1 до Договору.

Надання послуг та забезпечення технічної можливості для під`єднання обладнання Орендаря до електричних мереж Балансоутримувача, з метою передачі Орендарю електричної енергії, далі, також, іменуються Послуги.

1.1.3 Орендар щорічно сплачує Балансоутримувачу компенсацію земельного податку за звітний рік за користування Майном. Сума компенсації розраховується пропорційно площі Майна, що знаходиться в оренді. Сплата відбувається в термін, визначений п. 3.2.6 Договору.

1.2 Нарахування ПДВ здійснюється у порядку, визначеному чинним законодавством України.

1.3 Розмір оплати за Послуги залежить від фактичного їх об`єму, тарифів та витрат Балансоутримувача, пов`язаних з обсягом Послуг в період їх надання, якості Послуг та інших випадків, передбачених чинним законодавством України.

1.4 В разі припинення надання в строкове платне користування Майна, нарахування оплати за Послуги відбувається до дати фактичного повернення Майна (включно), що фіксується Сторонами у відповідному Акті, який складається за розробленою формою Фонду державного майна України, станом на дату повернення орендованого майна (далі - Акт повернення) до договору оренди.

1.5 Вартість Послуг може змінюватись у разі зміни витрат Балансоутримувача, пов`язаних з наданням цих Послуг, та інших випадках, передбачених чинним законодавством України. Балансоутримувач зобов`язаний повідомити Орендаря у письмовій формі (рекомендованим листом з повідомленням, електронною поштою або вручити уповноваженій особі під підпис) не пізніше, ніж за 15 (п`ятнадцять) календарних днів до введення їх в дію, а Орендар зобов`язаний прийняти їх для розрахунків. Даний лист буде вважатися невід`ємною частиною Договору. При цьому Сторони визнають юридичну чинність такого листа та не здійснюють жодних дій щодо внесення змін в Договір.

1.6 Якщо не пізніше ніж за 5 (п`ять) календарних днів до дня введення нової вартості в дію Орендар не повідомить письмово Балансоутримувача про відмову прийняття до розрахунку нової вартості Послуг, вона вважається прийнятою.

1.7 Якщо Орендар не приймає нову вартість, про це він письмово повинен повідомити Балансоутримувача не пізніше ніж за 5 (п`ять) календарних днів до дня введення нової вартості. В такому разі Балансоутримувач має право припинити надання Послуги (якщо припинення Послуги є можливим) або розірвати Договір в односторонньому порядку (якщо Послуга надається централізовано для всього пасажирського терміналу «D») з дати введення в дію нової вартості Послуг. Балансоутримувач інформує Орендаря про розірвання Договору листом, який буде вважатися невід`ємною частиною Договору. При цьому Сторони визнають юридичну чинність такого листа та не здійснюють жодних додаткових дій щодо розірвання Договору.

2. Загальні умови надання Послуг

2.1 Підключення Орендаря до мереж електро- або водопостачання здійснюється Балансоутримувачем після виконання Орендарем робіт по прокладанню відповідних мереж від мереж бізнес-центру вантажного терміналу до орендованого Майна. Роботи здійснюються Орендарем згідно з Державними будівельними нормами України, Правилами улаштування електроустановок, Правилами технічної експлуатації електроустановок споживачів, Правилами безпечної експлуатації електроустановок споживачів на підставі погодженої Балансоутримувачем проєктної та виконавчої документації.

2.2 Точкою розподілу, в якій відбувається розмежування балансової належності системи електропостачання або водопостачання та експлуатаційної відповідальності Сторін, є місце підключення обладнання Орендаря до мереж Балансоутримувача.

2.3 Орендар несе повну відповідальність за технічний стан і безпечну експлуатацію свого обладнання, за дотримання правил технічної експлуатації та безпечної експлуатації усіх типів установок, за випадки травматизму підчас використання Майна, що знаходиться в орендному користуванні.

2.4 У разі не обладнання Майна приладами обліку енергоносіїв (лічильниками), Орендар згідно з технічними умовами, одержаними у Балансоутримувача, за свої кошти купує та обладнує Майно приладами обліку енергоносіїв. Орендар повинен мати акт Державної повірки на кожний прилад обліку. При встановленні приладів обліку Орендар зобов`язаний викликати представника Балансоутримувача для його опломбування. Представниками Сторін складається Акт приймання вузла обліку на комерційний облік та Акт збереження пломб розрахункового обліку енергоносіїв. Орендар відповідає за своєчасну повірку приладів обліку.

2.5 У разі необхідності припинення постачання електричної енергії та/або водопостачання холодної та/або гарячої води до орендованого приміщення внаслідок звільнення Орендарем орендованого майна, останній письмово повідомляє про це службу головного енергетика Балансоутримувача з зазначенням запланованої дати звільнення для зняття останніх показників приладів обліку та припинення передачі енергоносіїв. Після чого, представник Балансоутримувача знімає останні показники засобів обліку, припиняє передачу енергоносіїв та Сторони підписують відповідні Акти відключення Орендаря від мереж Балансоутримувача.

2.6 Окремі умови постачання електроенергії до приміщення та відшкодування спожитої електроенергії:

2.6.1 Балансоутримувач забезпечує технічну можливість для під`єднання обладнання Орендаря до електричних мереж Балансоутримувача та передачі Орендарю електричної енергії по 1 класу напруги (ступінь напруги 0,4 кВ). Потужність електромережі залежить від потужності встановленого в орендованому приміщенні обладнання та зазначається в додатках до Договору після підключення Майна до електромереж Балансоутримувача, про що Сторони укладають відповідну додаткову угоду до Договору.

2.6.2 Орендар, щомісяця, за Графіком зняття показників електролічильників та подання їх ДП МА «Бориспіль» (Додаток № 2) о 9:00 останнього числа календарного (поточного) місяця знімає показники приладів обліку та надає письмовий звіт про використання електроенергії за поточний місяць в службу головного енергетика Балансоутримувача (тел./факс 281-71-77, тел./факс 281-74-20) до 12:00 останнього числа кожного місяця. Розрахунковим періодом є календарний (поточний) місяць. Зразок Звіту про використання електроенергії (Додаток № 3) додається.

2.6.3 В разі ненадання звіту про використані енергоносії, сплата за спожиту Орендарем енергію визначається згідно пункту 3 Графіку зняття показників електролічильників та подання їх ДП МА «Бориспіль» (Додаток № 2). Раз на півроку представник Балансоутримувача у присутності представника Орендаря проводить контрольне зняття показників лічильників, про що складається акт, та направляється на затвердження Орендарю. Якщо протягом 10-ти календарних днів Акт про контрольне зняття показників лічильників не буде повернутий Балансоутримувачу, він вважається підписаним Сторонами.

2.6.4 Орендар наказом призначає відповідальну особу за справний стан та безпечну експлуатацію електрообладнання та мереж, та копію наказу офіційним листом надсилає Балансоутримувачу. Сторони домовились, що такий лист вважається невід`ємною частиною Договору, що не потребує внесення змін до Договору.

2.7 Окремі умови для Послуг «Водопостачання води холодної/Централізоване водопостачання» та/або «Водопостачання води гарячої/Постачання гарячої води» та «Водовідведення води стічної/Централізоване водовідведення»:

2.7.1 Щомісяця, за Графіком зняття показників лічильників води та подання їх ДП МА «БОРИСПІЛЬ» (Додаток № 2/1) Орендар знімає показники приладів обліку та надає письмовий звіт в службу головного енергетика Балансоутримувача (тел./факс: (044) 281-71-77, тел./факс: НОМЕР_1 ) до 25 числа кожного місяця. Зразок Звіту про використання води по підприємству (Додаток № 3/1) додається.

2.7.2 В разі ненадання звіту, визначеного в пункті 2.7.1 Договору, сплата за використану Орендарем воду визначається згідно з пунктом 3 Графіку зняття показників лічильників води та подання їх ДП МА «БОРИСПІЛЬ» (Додаток № 2/1). Раз на півроку представник Балансоутримувача у присутності представника Орендаря проводить контрольне зняття показників лічильників, про що складається акт, та направляється на затвердження Орендарю. Якщо протягом 20-ти календарних днів Акт про контрольне зняття показників лічильників не буде повернутий Балансоутримувачу, він вважається підписаним Сторонами.

2.7.3 Орендар повинен призначити відповідальну особу за безпечну експлуатацію водопровідних мереж об`єктів Орендаря, збереження водолічильників, пломб на них та її прізвище, ім`я та по-батькові, посаду та контактний номер телефону та електронної пошти повідомити офіційним листом Балансоутримувачу. Сторони домовились, що такий лист вважається невід`ємною частиною Договору, що не потребує внесення змін до Договору.

2.8 Окремі умови Послуги «Прибирання та вивезення твердих побутових відходів/ Відшкодування витрат вартості послуги з поводження з побутовими відходами та Утримання контейнерів для побутових відходів та контроль за вивозом побутових відходів з території ДП МА «Бориспіль»:

2.8.1 Видалення побутових відходів з орендованого Майна на сміттєзбірник здійснюється Орендарем самостійно або ж з залученням клінінгової компанії, яка здійснює прибирання приміщень бізнес-центру вантажного терміналу.

2.8.2 Орендар забезпечує роздільне збирання побутових відходів.

2.8.3 разі якщо Сторонами визначено спосіб обчислення «по факту»:

2.8.3.1 Орендар протягом 5-ти робочих днів з дати укладення відповідної додаткової угоди складає в довільній формі графік видалення побутових відходів з орендованого Майна на сміттєзбірник (з вказанням часу та кількості разів на добу) та надає його Балансоутримувачу (тел.: (044) 281-79-86).

2.8.3.2 Орендар інформує Балансоутримувача про необхідність видалення побутових відходів з орендованого Майна на сміттєзбірник поза графіком або про відсутність такої потреби (представник служби з утримання та експлуатації спільно з уповноваженою особою Орендаря та представником, який здійснює переміщення побутових відходів на сміттєзбірник, заповнюють відомість в двох примірниках (Додаток № 4), по одному Орендарю та Балансоутримувачу, в якій фіксуються фактичні об`єми побутових відходів; фактичний об`єм побутових відходів визначається кількістю мішків за об`ємом.

2.9 Для послуги «Забезпечення санітарно-гігієнічних умов праці одного працівника»: Орендар протягом 5-ти робочих днів з дати початку господарської діяльності в орендованому приміщенні надає інформацію про кількість працівників Орендаря, які працюють в орендованому приміщенні. Інформація надається офіційним листом, такий лист вважається невід`ємною частиною Договору, що не потребує внесення змін до Договору. В подальшому, при зміні кількості працюючих, Орендар до 5-го числа місяця, наступного за звітним, надає оновлену інформацію офіційним листом (такий лист вважається невід`ємною частиною Договору, що не потребує внесення змін до Договору). В разі отримання Балансоутримувачем такої інформації після 5-го числа місяця, наступного за звітним, така інформація приймається Балансоутримувачем для виставлення рахунку-фактури з оновленою кількістю працюючих, починаючи з місяця отримання листа (місяця, наступного за звітним). Перерахунок за попередні місяці не здійснюється.

2.10 Для Послуги «Створення та підтримання Балансоутримувачем відповідних правових, технічних, майнових, організаційних, безпекових та інших передумов для здійснення Орендарем господарської діяльності в ДП МА «БОРИСПІЛЬ»:

2.10.1 Якщо розмір оплати за Послугу визначено, як відсоток від чистого доходу: Орендар, щомісячно, до 5 (п`ятого) числа місяця, наступного за звітним, надає до бухгалтерії Балансоутримувача довідку про чистий дохід (далі - Довідка), отриманий від своєї діяльності в орендованому приміщенні, за звітний місяць. Зразок Довідки (Додаток № 5) додається. Довідка має бути оформлена на офіційному бланку Орендаря, підписана керівником та головним бухгалтером Орендаря. Орендар несе відповідальність за вчасне надання Довідки та достовірність даних в Довідці.

2.10.2 Якщо розмір оплати за Послугу визначено як фіксовану суму за одиницю встановленого обладнання або мінімальний розмір оплати залежить від кількості встановленого обладнання: Орендар, щомісячно, до 5 (п`ятого) числа місяця, наступного за звітним, надає до бухгалтерії Балансоутримувача довідку про кількість встановленого в приміщенні обладнання (далі - Довідка), отриманий від своєї діяльності в орендованому приміщенні, за звітний місяць. Зразок Довідки (Додаток № 5) додається. Довідка має бути оформлена на офіційному бланку Орендаря, підписана керівником та головним бухгалтером Орендаря. Орендар несе відповідальність за вчасне надання Довідки та достовірність даних в Довідці.

3. Обов`язки Сторін

3.1 Балансоутримувач зобов`язується:

3.1.1 Надавати Орендарю визначені Договором Послуги.

3.1.2 Надавати Орендарю необхідну інформацію та фіксувати звернення його представників в разі виникнення аварій або тимчасового припинення надання Послуг.

Забезпечувати здійснення обслуговування своїх мереж, профілактичних, поточних, капітальних та аварійних ремонтів обладнання, яке використовується для надання Послуг, відповідно до встановлених стандартами, нормативами, нормами і правилами вимог щодо строків та регламентів. При цьому в разі виходу з ладу приладів обліку енергоносіїв, які є власністю Орендаря, або виникнення необхідності їх повірки, Орендар зобов`язаний своєчасно за свої кошти знімати, здійснювати їх заміну та/або ремонт та/або повірку з попереднім письмовим повідомленням Балансоутримувача.

3.1.3 Не пізніше, ніж за 5 (п`ять) робочих днів до початку профілактичного, поточного або капітального ремонту обладнання, яке використовується для надання Послуг, письмово попереджати про це Орендаря.

3.1.4 Щомісяця, до 10 (десятого) числа місяця, наступного за звітним, виставляти Орендарю рахунок-фактуру (далі - Рахунок) за надані Послуги за звітний місяць та складати Акт приймання - здачі виконаних Послуг (далі - Акт), який є контрольним та звітним документом Сторін щодо надання-отримання Послуг та їх якості.

3.1.5 Своєчасно здійснювати актуалізацію виробничо-технологічних документів, якими встановлюються правила, порядки, вимоги діяльності/знаходження Орендаря на території Балансоутримувача, на офіційному веб-сайті ДП МА «Бориспіль» www.kbp.aero в розділі Партнерам/Оренда/Регулювання діяльності орендарів на території аеропорту.

3.2 Орендар зобов`язується:

3.2.1 Своєчасно здійснювати розрахунки за Договором.

3.2.2 Протягом 5-ти робочих днів з дати початку здійснення господарської діяльності Орендаря в приміщенні або дати підключення до мереж Балансоутримувача укласти з Балансоутримувачем додаткові угоди до Договору, визначені в Додатку №1 Договору.

3.2.3 Своєчасно надсилати Балансоутримувачу листи та довідки, визначені розділом 2 Договору.

3.2.4 Перед початком здійснення господарської діяльності на/в орендованому Майні, Орендар зобов`язаний письмово узгодити з Балансоутримувачем мету використання Майна, а в подальшому - письмово погоджувати з Балансоутримувачем всі зміни цільового використання Майна.

3.2.5 Якщо господарська діяльність Орендаря потребує встановлення на/в орендованому майні конструкцій, вивісок, інших інформаційних матеріалів чи обладнання (за виключенням офісного обладнання) - погоджувати у письмовому вигляді з Балансоутримувачем їх дизайн. Погоджувати всі зміни зовнішнього вигляду конструкцій, вивісок, інших інформаційних матеріалів чи обладнання (за виключенням офісного обладнання), розміщеного на орендованому Майні, протягом всього строку дії Договору.

3.2.6 Щомісяця, з 10 (десятого) числа місяця, що слідує за звітним, Балансоутримувач направляє Орендарю за допомогою програмного забезпечення (ПЗ) M.E.Doc Рахунок, Акт та раз на рік рахунок-фактуру на оплату компенсації земельного податку згідно з пунктом 1.1.3 Договору. Як тільки Рахунок і Акт будуть прийняті у ПЗ М.Е.Doc, відправнику (Балансоутримувачу) надійде повідомлення про доставку отримувачем (Орендарем). Сторони домовились, що датою отримання Рахунку та Акту буде вважатися дата зазначена у повідомленні про доставку Рахунку та Акту Орендарю у ПЗ М.Е.Doc. Сплата Рахунку здійснюється Орендарем до 20 (двадцятого) числа того ж місяця.

З метою виконання умов цього пункту Угоди Сторони погоджуються використовувати при здійсненні своєї діяльності електронні документи та призначений для цього КЕП.

За допомогою електронного документообігу у ПЗ M.E.Doc разом із Рахунками Орендар отримує складені Балансоутримувачем Акти. Орендар зобов`язаний затвердити або відхилити з письмовою мотивованою відмовою у їх затвердженні у ПЗ M.E.Doc Акти протягом 5 (п`яти) робочих днів з дати зазначеної у повідомленні про доставку.

У разі отримання від Орендаря мотивованої відмови, Балансоутримувач у десятиденний строк розглядає її та, у разі виявлення невідповідностей, проводить відповідні коригування в Акті та при виставленні Рахунку.

Якщо протягом 5 (п`яти) робочих днів Акт затверджений або Акт відхилений з письмовою мотивованою відмовою не будуть направлені до Балансоутримувача, Акт вважається підписаним Сторонами, а відмови направлені Орендарем з порушенням п`ятиденного строку, не будуть прийматись Балансоутримувачем для розгляду.

Акти підписуються із застосуванням КЕП уповноважених на це представників обох Сторін, про що Сторони надають одна одній належним чином оформлені повноваження на осіб, що підписують Акти. Підписання Акту Орендарем є підтвердженням відсутності претензій до якості наданих Послуг.

У разі неможливості направлення Балансоутримувачем Орендарю Рахунків, Актів за допомогою програмного забезпечення (ПЗ) M.E.Doc, порядок отримання Орендарем Рахунків, Актів здійснюється наступним чином:

Щомісяця, з 10 (десятого) числа місяця, що слідує за звітним, самостійно одержувати в бухгалтерії Балансоутримувача Рахунок, Акт та раз на рік рахунок-фактуру на оплату компенсації земельного податку згідно з пунктом 1.1.3 Договору. Орендар несе відповідальність за вчасне отримання Рахунку та Акту. Датою отримання Рахунку та Акту вважається 15 (п`ятнадцяте) число кожного місяця незалежно від дати його фактичного отримання. Сплата Рахунку здійснюється Орендарем до 20 (двадцятого) числа того ж місяця. Підписаний Акт Орендар зобов`язаний повернути в бухгалтерію Балансоутримувача протягом 5 (п`яти) робочих днів з дати його отримання або надати в цей строк вмотивовану відмову від його підписання. Якщо протягом 5 (п`яти) робочих днів Акт не буде повернутий Балансоутримувачу та не надана в цей строк вмотивована відмова від його підписання, він вважається підписаним Сторонами.

Акт підписується керівниками Сторін або призначеними керівниками повноважними особами (за умови надання документів про надання таких повноважень). Підписання Акту Орендарем є підтвердженням відсутності претензій до якості наданих Послуг.

3.2.7 Не перешкоджати доступу до Майна представників Балансоутримувача для проведення огляду обладнання, яке використовується для надання Послуг, для профілактики або усунення аварій, недоліків, огляду мереж, зняття контрольних показників засобів обліку.

3.2.8 Відшкодовувати у встановленому порядку усі документально підтверджені збитки від пошкодження елементів Майна, які сталися з вини Орендаря або осіб, які з ним працюють.

3.2.9 Своєчасно інформувати Балансоутримувача про виявлені пошкодження, недоліки, несправності Майна.

3.2.10 Дотримуватися Стандарту якості обслуговування в аеропорту «Бориспіль» в частині, що стосується, не перешкоджати доступу контролюючих служб Балансоутримувача для контролю за якістю та дотримання вимог нормативних документів щодо здійснення Орендарем діяльності на території Балансоутримувача. Здійснювати інформування пасажирів українською та англійською мовами (вивіска, інформація про власника або уповноваженого ним органу, адреси, номери телефонів власника, органів, що забезпечують захист прав споживачів, інформація про режим роботи, цінники, стенд «Куточок споживача» тощо).

3.2.11 Призначити відповідальну особу, яка матиме право від імені Орендаря:

- приймати участь у проведенні перевірок (аудитів) рівня якості надання послуг та виконання Стандарту якості обслуговування в аеропорту «Бориспіль» та підписувати документи, складені за результатами проведених таких перевірок (аудитів);

- взаємодіяти з представниками Балансоутримувача з питань покращення рівня та якості надання послуг (в телефонному режимі, у форматі проведення зустрічей, листування електронною поштою, надавати консультації тощо).

Протягом 5-ти робочих днів з дати початку господарської діяльності в орендованому Майні - надати Балансоутримувачу інформацію (офіційним листом) про відповідальну особу (посада, прізвище, ім`я та по батькові, телефон, електронна адреса), а в разі призначення іншої відповідальної особи - надавати оновлену інформацію протягом тижня з дати такого призначення. Сторони домовились, що такий лист вважається невід`ємною частиною Договору, що не потребує внесення змін до Договору.

3.2.12 Під час провадження діяльності на території Балансоутримувача персонал Орендаря зобов`язаний виконувати вимоги авіаційної безпеки.

3.2.13 Отримати в службі договорів неавіаційної діяльності Балансоутримувача Перелік предметів та речовин, заборонених для переміщення через контрольно-пропускні пункти до зони обмеженого доступу, що охороняється ДП МА «Бориспіль», ознайомити під підпис персонал, який працює на території ДП МА «Бориспіль», та забезпечити його неухильне виконання. При прийомі на роботу нових працівників ознайомлювати з Переліком предметів та речовин, заборонених для переміщення через контрольно-пропускні пункти до зони обмеженого доступу, що охороняється ДП МА «Бориспіль».

3.2.14 У разі припинення договору оренди, Орендар зобов`язаний повернути Майно Балансоутримувачу у строки та в порядку, передбаченому договором оренди, та не створювати перешкод у доступі до Майна представників Балансоутримувача з метою складення Акта повернення Майна.

3.2.15 У разі неповернення Майна Орендарем у встановлені строки та створення перешкод у доступі до Майна представників Балансоутримувача з метою складення Акта повернення, Орендар несе відповідальність передбачену договором оренди.

3.2.16 Дотримуватись вимог та нести відповідальність за порушення Правил здійснення господарської діяльності на території аеропорту «Бориспіль» від 11.03.2019 № 01-35-16, далі - Правила від 11.03.2019 № 01-35-16, які є обов`язковими для виконання усіма суб`єктами господарювання, що знаходяться та/або здійснюють свою діяльність в аеропорту «Бориспіль».

3.2.17 Дотримуватись вимог і нормативів екологічної безпеки чинної редакції Правил від 11.03.2019 № 01-35-16.

3.2.18 Дотримуватися встановлених законодавством вимог пожежної безпеки та нести відповідальність за їх порушення. До початку роботи/використання приміщення - отримати декларацію відповідності матеріально-технічної бази суб`єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки (стаття 57 Кодексу цивільного захисту України).

3.2.19 Дотримуватись вимог Положення про перепустки Державного підприємства «Міжнародний аеропорт «Бориспіль».

3.2.20 Забезпечити дотримання працівниками Орендаря виробничо-технологічних документів, якими встановлюються правила, порядки, вимоги діяльності/знаходження Орендаря на території Балансоутримувача (розміщені на офіційному веб-сайті ДП МА «Бориспіль» www.kbp.aero в розділі Партнерам/Оренда/Регулювання діяльності орендарів на території аеропорту).

4. Права Сторін

4.1 Балансоутримувач має право:

4.1.1 На цілодобовий безперешкодний доступ уповноважених осіб Балансоутримувача до Майна, для профілактики обладнання, яке використовується при наданні Послуг, або усунення аварій, недоліків, огляду мереж, зняття контрольних показників засобів обліку.

4.1.2 Стягнути в установленому порядку суми всіх документально підтверджених збитків від пошкодження елементів обладнання, що використовується для надання Послуг, які сталися з вини Орендаря або осіб, що з ним працюють.

4.1.3 Вимагати від Орендаря своєчасного надання документів згідно з розділом 2 Договору та своєчасної оплати згідно з пунктом 3.2.6 Договору.

4.1.4 При виникненні у Орендаря місячної заборгованості (повної або часткової) за Договором, Балансоутримувач в односторонньому порядку залишає за собою право призупинити надання Послуг за Договором до повного погашення Орендарем заборгованості. Сплата за послуги, що надаються централізовано для всього бізнес-центру вантажного терміналу і надання яких технічно неможливо припинити для його частини (Майна), що знаходиться в орендному користуванні, здійснюється Орендарем на умовах і в порядку, встановлених цим Договором.

4.1.5 В разі виникнення 2-х місячної заборгованості (повної або часткової) за Договором, Балансоутримувач має право розірвати Договір в односторонньому порядку, про що Балансоутримувач листом, який буде вважатися невід`ємною частиною Договору, повідомляє Орендаря. При цьому Сторони визнають юридичну чинність такого листа та не здійснюють жодних додаткових дій щодо розірвання Договору. Питання погашення заборгованості буде вирішене у порядку, встановленому чинним законодавством України.

4.1.6 Вимагати від Орендаря неухильного виконання вимог Стандарту якості обслуговування в аеропорту «Бориспіль», перевіряти (проводити аудити та моніторинг) рівень якості надання послуг, надавати Орендарю пропозиції щодо здійснення корегувальних заходів.

4.1.7 Надавати зауваження щодо зовнішнього вигляду конструкції, встановленої на орендованому Майні, та персоналу, гігієни та санітарії приміщення, якості обслуговування, вимагати від Орендаря усунення зауважень.

4.1.8 Якщо на момент звільнення приміщення, у Орендаря існує заборгованість за цим Договором, Балансоутримувач має право на притримання окремого індивідуально визначеного майна Орендаря, розміщеного у приміщенні, до моменту погашення повної суми такої заборгованості з урахуванням штрафних санкцій (заборгованість може бути погашено за рахунок переказу від Регіонального відділення ФДМУ по Київській, Черкаській та Чернігівській областях із забезпечувального депозиту, сплаченого Орендарем при укладенні договору оренди, та/або за рахунок перерахування коштів Орендарем).

4.1.9 Вимагати відшкодування усіх понесених збитків, які сталися з вини Орендаря або осіб, які з ним працюють відповідно до умов цього Договору, договору оренди та чинного законодавства України.

4.2 Орендар має право:

4.2.1 Вимагати при потребі від Балансоутримувача позапланового огляду обладнання, яке використовується для надання Послуг, з метою виявлення його стану.

4.2.2 У відповідності до загальновизначених методів вимірювати обсяги та визначати якість наданих Послуг. В разі виявлення їх невідповідності умовам Договору, негайно повідомляти про це Балансоутримувача.

5. Відповідальність Сторін і вирішення спорів

5.1 За невиконання або неналежне виконання зобов`язань за Договором Сторони несуть відповідальність згідно з цим Договором, договором оренди та чинним законодавством України.

5.2 Спори, які виникають за цим Договором або в зв`язку з ним, вирішуються в порядку, передбаченому чинним законодавством України.

5.3 При порушенні Балансоутримувачем умов Договору щодо ненадання або надання не в повному обсязі Послуг, зниження їх якості, Сторони протягом двох календарних днів після порушення складають та підписують Акт-претензію, в якому зазначаються терміни, види відхилення показників у наданні Послуг тощо. Балансоутримувач протягом 10 (десяти) робочих днів після підписання Акту-претензії вирішує питання про перерахунок платежів або видає Орендарю обґрунтовану письмову відмову в задоволенні його претензій.

5.4 У разі застосування компетентними контролюючими органами до Балансоутримувача штрафних санкцій за порушення Орендарем «Правил роздрібного ринку електричної енергії», «Правил технічної експлуатації теплових установок і мереж», Орендар зобов`язаний відшкодувати Балансоутримувачу пов`язані з цим збитки протягом 10 (десяти) робочих днів з дня надсилання Балансоутримувачем Орендарю відповідного письмового повідомлення. У разі порушення Орендарем встановленого цим пунктом строку, Орендарю нараховується пеня у розмірі подвійної облікової ставки Національного банку України, що діяла у період, за який нараховується пеня, за кожний день прострочення.

5.5 Орендар зобов`язаний, в разі несвоєчасної оплати отриманих Послуг сплачувати Балансоутримувачу пеню в розмірі подвійної облікової ставки НБУ, що діяла у період, за який сплачується пеня, від суми заборгованості за кожний день прострочення. Пеня нараховується до моменту повного погашення заборгованості за цим Договором.

5.6 Орендар несе відповідальність за дотримання вимог Стандарту якості обслуговування в аеропорту «Бориспіль» в частині, що стосується, та за здійснення діяльності згідно з вимогами чинного законодавства України.

5.7 У разі порушення Орендарем встановленого п.2.10.1 Договору строку надання Довідки більш, ніж на 5 календарних днів, Орендар сплачує Балансоутримувачу неустойку в розмірі 15 000,00 (п`ятнадцять тисяч гривень 00 копійок) за кожний випадок порушення вказаного строку окремо.

5.8 У разі надання Орендарем недостовірних даних у визначеній п.2.10.1 Договору Довідці, що буде встановлено в ході перевірки Балансоутримувача контролюючими органами (відображено в Акті перевірки), Орендар відшкодовує Балансоутримувачу завдані цим збитки (неодержаний прибуток) на підставі окремо виставленого рахунку-фактури у порядку і строки, визначені п.3.2.6 Договору. Додатково Орендар сплачує на користь Балансоутримувача штраф у розмірі 20% від суми збитків (неодержаного прибутку).

5.9 Балансоутримувач не несе відповідальності за:

- якість товарів або послуг, що реалізуються на (в) орендованому Майні;

- грошові кошти, особисті речі, що знаходяться всередині орендованого приміщення, в тому числі в сейфах, шафах тощо;

- протиправні дії третіх осіб по відношенню до Орендаря або його майна;

- діяльність Орендаря без отримання ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом

5.10 У разі застосування штрафних санкцій, Сторона, яка допустила порушення зобов`язання за Договором, повинна сплатити суму штрафних санкцій, у тому числі (але не обмежуючись), на підставі окремо виставленого у кожному випадку рахунку-фактури, протягом 10-ти (десяти) робочих днів з дати його отримання. Рахунки-фактури направляються Стороні, яка допустила порушення зобов`язання за Договором, факсимільним зв`язком або електронною поштою, оригінал із супровідним листом поштою (рекомендованим з повідомленням). Датою отримання рахунків-фактур Стороною, яка допустила порушення зобов`язань за Договором, вважається дата їх направлення іншою Стороною факсимільним зв`язком або електронною поштою.

6. Обставини непереборної сили (Форс-мажор)

6.1 Сторони звільняються від відповідальності за невиконання або неналежне виконання зобов`язань за цим Договором якщо воно виникло внаслідок форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили), за які Сторони не відповідають і які заважають Сторонам виконувати свої обов`язки за цим Договором. Під форс-мажорними обставинами (обставинами непереборної сили) у цьому Договорі розуміються надзвичайні та невідворотні обставини, що об`єктивно унеможливлюють виконання зобов`язань, передбачених умовами цього Договору, а саме: загроза війни, збройний конфлікт або серйозна погроза такого конфлікту, включаючи але не обмежуючись ворожими атаками, блокадами, військовим ембарго, дії іноземного ворога, загальна військова мобілізація, військові дії, оголошена та неоголошена війна, дії суспільного ворога, збурення, акти тероризму, диверсії, піратства, безлади, вторгнення, блокада, революція, заколот, повстання, масові заворушення, введення комендантської години, карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України, експропріація, примусове вилучення, захоплення підприємств, реквізиція, громадська демонстрація, блокада, страйк, аварія, протиправні дії третіх осіб, пожежа, вибух, тривалі перерви в роботі транспорту, регламентовані умовами відповідних рішень та актами державних органів влади, закриття морських проток, ембарго, заборона (обмеження) експорту/імпорту тощо, а також викликані винятковими погодними умовами і стихійним лихом, а саме: епідемія, сильний шторм, циклон, ураган, торнадо, буревій, повінь, нагромадження снігу, ожеледь, град, заморозки, замерзання моря, проток, портів, перевалів, землетрус, блискавка, пожежа, посуха, просідання і зсув ґрунту, інші стихійні лиха тощо.

6.2 Сторона, для якої склались форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили), зобов`язана у будь-якій формі повідомити іншу Сторону, але не пізніше десяти робочих днів з дати їх настання. Разом з повідомленням така Сторона зобов`язана надати іншій Стороні сертифікат про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили), виданим Торгово-промисловою палатою України або регіональною ТПП. Сторони домовилися про те, що початок і тривалість дії форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили) підтверджується таким сертифікатом.

6.3 Неповідомлення/несвоєчасне повідомлення Стороною, для якої склались форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили), іншу Сторону про їх настання, веде до втрати права Сторони посилатись на такі обставини як на підставу, що звільняє її від відповідальності за невиконання/несвоєчасне виконання зобов`язань за цим Договором.

6.4 В разі існування форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили) понад трьох місяців, будь-яка Сторона вправі в односторонньому порядку розірвати цей Договір і не несе відповідальності за таке розірвання за умови, якщо вона повідомить у будь-якій формі про це іншу сторону не пізніше як за 10 (десять) календарних днів до дати розірвання Договору. Разом з письмовим повідомленням така Сторона зобов`язана надати іншій Стороні сертифікат, виданий Торгово-промисловою палатою України або регіональною ТПП, яким засвідчене існування форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили) понад трьох місяців. У цьому випадку Договір вважається розірваним з дня отримання Стороною повідомлення про відмову іншої Сторони від Договору.

7. Строк чинності, умови припинення дії Договору

7.1 Договір набирає чинності з моменту набрання рішенням суду у даній справі законної сили та діє до 05.12.2025.

7.2 Виключити.

7.3 Дію Договору може бути продовжено на строк, що не перевищує строку, на який буде продовжено договір оренди. Продовження дії Договору відбувається шляхом укладення додаткової угоди до Договору.

7.4 Договір припиняє свою дію:

7.4.1 з дати припинення відносин по договору оренди, що підтверджується підписанням відповідного Акту повернення;

7.4.2 за рішенням суду, у випадках, передбачених чинним законодавством України;

7.4.3 в інших випадках, передбачених цим Договором або чинним законодавством України.

7.5 Договір може бути достроково розірваний за взаємною згодою Сторін. Розірвання Договору в односторонньому порядку допускається у випадках, передбачених цим Договором або чинним законодавством України.

7.6 Балансоутримувач має право на розірвання Договору в односторонньому порядку за наявності хоча б однієї з таких підстав:

7.6.1 у разі виникнення у Орендаря 2-місячної заборгованості (повної або часткової) за надані Послуги (відповідно до пункту 4.1.5 Договору);

7.6.2 з дати введення в дію нової вартості надання Послуг, якщо Орендар не прийняв її до розрахунків у порядку, передбаченому пунктом 1.5 Договору;

7.6.3 з дати підписання між Орендарем та суборендарем Акту приймання-передачі орендованого Майна відповідно до пункту 7.7 Договору;

7.6.4 за ініціативою Балансоутримувача при попередженні Орендаря за два тижні до дати розірвання.

7.7 У випадках, передбачених п. 7.6 Договору, Балансоутримувач направляє листа Орендарю, даний лист буде вважатись невід`ємною частиною Договору. Сторони визнають юридичну чинність такого листа та не здійснюють жодних додаткових дій щодо внесення змін у Договір.

8. Місцезнаходження та банківські реквізити Сторін

Орендар ТОВ «ГЮНСЕЛ» місцезнаходження: 03048, Україна, м. Київ, вул. Федора Ернста, 3-Б; тел.: (044) 591-90-90, факс: (044) 591-19-18; info@gunsel.ua; Ідентифікаційний код 25292096; ІПН 252920926583; П/р: НОМЕР_2 в АТ «УкрСиббанк» в м. Києві.Балансоутримувач ДП МА «БОРИСПІЛЬ» Місцезнаходження: 08300, Україна, Київська обл., Бориспільський р-н, с. Гора, вул. Бориспіль-7; тел.: (044) 281-78-54, факс: (044) 281-71-22; info@kbp.aero; ідентифікаційний код 20572069; ІПН 205720610044; П/р: НОМЕР_3 в філії АТ «Укрексімбанк» в м. Києві.

9. Інші умови

9.1 Сторони мають статус платника податку на прибуток на загальних умовах, відповідно до норм чинного законодавства України в частині оподаткування.

9.2 Взаємовідносини Сторін, не врегульовані цим Договором, регулюються чинним законодавством України.

9.3 Закінчення строку дії Договору не звільняє Сторони від виконання тих зобов`язань, що лишились не виконаними.

9.4 Передання окремих прав та обов`язків, як і Договору в цілому, третім особам без письмової згоди Балансоутримувача не допускається.

9.5 При зміні адреси для офіційних повідомлень, юридичних документів або банківських реквізитів, Сторони зобов`язані негайно письмово повідомити одна одну листом (рекомендованим з повідомленням), який буде вважатись невід`ємною частиною Договору. При цьому Сторони визнають юридичну чинність такого листа та не здійснюють жодних додаткових дій щодо внесення змін в Договір.

9.6 Сторони вносять зміни і доповнення до Договору шляхом підписання додаткових угод до нього, крім змін, зазначених у пунктах 1.5, 2.6.4, 2.7.3, 2.9, 3.2.11, 9.5 та до Розділу 8 Договору, що вносяться листами, які будуть вважатись невід`ємними частинами Договору. При цьому Сторони визнають юридичну чинність такого листа та не здійснюють жодних додаткових дій щодо внесення змін в Договір.

9.7 Всі документи (листи, повідомлення, інша кореспонденція тощо), що будуть відправлені Балансоутримувачем на адресу Орендаря, вказану у Договорі, вважаються такими, що були відправлені належним чином належному отримувачу до тих пір, поки Орендар письмово не повідомить Балансоутримувача про зміну свого місцезнаходження (із доказами про отримання Балансоутримувачем такого повідомлення). Уся кореспонденція, що направляється Балансоутримувачем, вважається отриманою Орендарем не пізніше 14 (чотирнадцяти) календарних днів з моменту її відправки Балансоутримувачем на адресу Орендаря, зазначену в Договорі, якщо інше не передбачено умовами Договору.

9.8 Сторони визначили місце виконання Договору: 08300, Україна, Київська область, Бориспільській район, село Гора, вулиця Бориспіль-7, ДП МА «БОРИСПІЛЬ».

9.9 Кожна зі Сторін підтверджує, що має усі передбачені законодавством та установчими документами повноваження укласти Договір. Представник, який підписує Договір, має усі необхідні повноваження у відповідності з законодавством, установчими документами Сторони для того, щоб представляти Сторону та укладати від її імені Договір.

9.10 Договір укладено в 2-ох (двох) оригінальних примірниках, кожен з яких має однакову юридичну силу, по одному для кожної із Сторін.

10. Додатки

10.1 Наступні додатки додаються до Договору та є невід`ємною його частиною:

Додаток № 1Перелік послуг, що надаються (можуть надаватися) орендарю на (в) орендованому Майні;Додаток № 2 Графік зняття показників електролічильників та подання їх ДП МА «Бориспіль»;Додаток № 2/1Графік зняття показників лічильників води та подання їх ДП МА «БОРИСПІЛЬ»;Додаток № 3Звіт про використання електроенергії (зразок);Додаток № 3/1 Звіт про використання води по підприємству (зразок);Додаток № 4Відомість фіксації фактичних об`ємів утворення побутових відходів на об`єктах Орендаря і доставлених на сміттєзбірник (зразок);Додаток № 5Довідка про чистий дохід (зразок).Додаток № 6Перелік об`єктів ТОВ «ГЮНСЕЛ», що споживають електроенергію через мережі ДП МА «БОРИСПІЛЬ»;Додаток № 7Акт розмежування балансової належності електромереж та експлуатаційної відповідальності Сторін;Додаток № 8Загальна однолінійна схема електропостачання ТОВ «ГЮНСЕЛ» в ДП МА «БОРИСПІЛЬ».

11. Підписи Сторін

Орендар ТОВ «ГЮНСЕЛ» «____»


2022Балансоутримувач ДП МА «БОРИСПІЛЬ» «____»
2022

Решта додатків до договору, а саме:

Додаток №1Перелік послуг, що надаються (можуть надаватися) орендарю на (в ) орендованому Майні;Додаток № 2 Графік зняття показників електролічильників та подання їх ДП МА «Бориспіль»;Додаток № 2/1Графік зняття показників лічильників води та подання їх ДП МА «БОРИСПІЛЬ»;Додаток № 3Звіт про використання електроенергії (зразок);Додаток № 3/1 Звіт про використання води по підприємству (зразок);Додаток № 4Відомість фіксації фактичних об`ємів утворення побутових відходів на об`єктах Орендаря і доставлених сміттєзбірник (зразок);Додаток № 5Довідка про чистий дохід (зразок).Додаток № 6Перелік об`єктів ТОВ «ГЮНСЕЛ», що споживають електроенергію через мережі ДП МА «БОРИСПІЛЬ»;Додаток № 7Акт розмежування балансової належності електромереж та експлуатаційної відповідальності Сторін;Додаток № 8Загальна однолінійна схема електропостачання ТОВ «ГЮНСЕЛ» в ДП МА «БОРИСПІЛЬ».

які є невід`ємною частиною п. 2 резолютивної частини рішення суду у даній справі, долучаються до судового рішення у паперовій формі, з огляду на технічну неможливість їх відтворення у системі "Діловодство спеціалізованого суду" ("ДСС").

3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "ГЮНСЕЛ" (03048, м. Київ, вул. Федора Ернеста, 3-б, код 25292096) на користь Державного підприємства "Міжнародний аеропорт Бориспіль" (08300, Київська обл., Бориспільський р-н, с. Гора, вулиця Бориспіль-7, код 20572069) 1 342,00 грн судового збору.

4. В іншій частині позову відмовити.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення підписано 21.02.2024.

Суддя О.Г. Удалова

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення11.01.2024
Оприлюднено26.02.2024
Номер документу117173952
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах щодо права власності чи іншого речового права на нерухоме майно (крім землі) про державну власність щодо оренди

Судовий реєстр по справі —910/13257/23

Ухвала від 04.06.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Гаврилюк О.М.

Ухвала від 27.05.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Гаврилюк О.М.

Ухвала від 15.03.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Гаврилюк О.М.

Рішення від 11.01.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Удалова О.Г.

Ухвала від 12.12.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Удалова О.Г.

Ухвала від 30.11.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Удалова О.Г.

Ухвала від 30.10.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Удалова О.Г.

Ухвала від 16.10.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Удалова О.Г.

Ухвала від 28.09.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Удалова О.Г.

Ухвала від 30.08.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Удалова О.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні