Ухвала
від 22.02.2024 по справі 380/14010/22
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа № 380/14010/22

У Х В А Л А

22 лютого 2024 року

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої судді: Кисильової О.Й.,

розглянувши у порядку письмового провадження заяву про визнання виконавчого документу таким, що не підлягає виконанню в адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Перформенс 2" до виконавчого комітету Львівської міської ради, за участю третьої особи - Управління архітектури та урбаністики Департаменту містобудування Львівської міської ради про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії,

в с т а н о в и в:

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 21.12.2022 задоволений адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю "Перформенс 2" до виконавчого комітету Львівської міської ради, за участю третьої особи - Управління архітектури та урбаністики Департаменту містобудування Львівської міської ради про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії.

Зобов`язано виконавчий комітет Львівської міської ради видати товариству з обмеженою відповідальністю "Перформенс 2" містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва на нове будівництво двосекційного багатоквартирного житлового будинку з підземним паркінгом на вул. Курортній у смт. Брюховичі Львівської області.

29.12.2023 виконавчий комітет Львівської міської ради звернувся до суду із заявою в порядку статті 374 КАС України, в якій просить:

- визнати виконавчий лист від 02.02.2023 № 380/14010/22, виданий Львівським окружним адміністративним судом, про зобов`язання виконавчого комітету Львівської міської ради видати товариству з обмеженою відповідальністю "Перформенс 2" містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва на нове будівництво двосекційного багатоквартирного житлового будинку з підземним паркінгом на вул. Курортній у смт. Брюховичі Львівської області, - таким, що не підлягає виконанню.

Ухвалою від 10.01.2024 розгляд заяви про визнання виконавчого документу таким, що не підлягає виконанню вирішено здійснювати у судовому засіданні, призначеному на 17.01.2024 о 14:00 год.

17.01.2024 учасники справи подали клопотання про розгляд заяви про визнання виконавчого документу таким, що не підлягає виконанню без їх участі у порядку письмового провадження.

За правилами ч. 3 ст. 194 КАС України учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі учасники справи, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження на підставі наявних у суду матеріалів.

Відтак, суд здійснює розгляд заяви про визнання виконавчого документу таким, що не підлягає виконанню в порядку письмового провадження на підставі наявних у суду матеріалів.

Обгрунтовуючи заяву про визнання виконавчого документу таким, що не підлягає виконанню, виконавчий комітет Львівської міської ради зазначив, що 02.02.2023 ТОВ "Перформенс 2" виданий виконавчий лист № 380/14010/22, за яким виконавчий комітет Львівської міської ради є боржником.

На виконання вказаного виконавчого документу боржник зобов`язаний видати ТОВ "Перформенс 2" містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва на нове будівництво двосекційного багатоквартирного житлового будинку з підземним паркінгом на вул. Курортній у смт. Брюховичі Львівської області.

Покликаючись на приписи ст. ст. 373, 374 КАС України, заявник зазначає, що не підлягає виконанню виконавчий лист, якщо його було видано помилково або якщо обов`язок боржника відсутній повністю чи частково у зв`язку з його припиненням, добровільним виконанням боржником чи іншою особою або з інших причин.

Зауважує, що рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 31.05.2023 у справі № 380/12464/23, яке набрало законної сили, визнаний протиправним та нечинним пункт 36 розділу II Положення про розмежування повноважень між виконавчими органами Львівської міської ради, що затверджене ухвалою Львівської міської ради № 1081 від 08.07.2021 "Про розмежування повноважень між виконавчими органами Львівської міської ради", яким було визначено повноваження виконавчого комітету Львівської міської ради щодо затвердження містобудівних умов та обмежень на проєктування об`єктів будівництва на нове будівництво, реконструкцію, реставрацію об`єктів архітектури і містобудування.

Також рішенням від 31.05.2023 у справі № 380/12464/23 визнана протиправною та нечинною ухвала Львівської міської ради № 507 від 26.05.2016 "Про визначення уповноваженого органу містобудування та архітектури з питань видачі містобудівних умов та обмежень", якою визначено виконавчий комітет Львівської міської ради спеціально-уповноваженим органом містобудування та архітектури з питань видачі містобудівних умов та обмежень.

Відтак, зважаючи на скасування у судовому порядку ухвали Львівської міської ради №507 від 26.05.2016, якою визначений уповноважений орган містобудування та архітектури з питань видачі містобудівних умов та обмежень, виконавчий комітет Львівської міської ради стверджує, що у нього відсутні повноваження, зокрема, на затвердження містобудівних умов та обмежень на проєктування об`єктів будівництва на нове будівництво, що унеможливлює виконання рішення суду від 21.12.2022 у справі №380/14010/22, для примусового виконання якого суд видав виконавчий лист.

Із наведених підстав просить визнати виконавчий лист № 380/14010/22 від 02.02.2023 таким, що не підлягає виконанню.

17.01.2024 ТОВ "Перформенс 2" надіслало суду заперечення на заяву відповідача, зазначивши, що станом на дату подання заяви про визнання виконавчого документу таким, що не підлягає виконанню, рішення суду від 21.12.2022 у справі № 380/14010/22 не виконане у зв`язку з умисними діями виконавчого комітету Львівської міської ради, тому орган державної виконавчої служби надіслав до органу досудового розслідування повідомлення про вчинення боржником кримінального правопорушення та виніс постанову про закінчення виконавчого провадження. Із наведених підстав просить відмовити у задоволенні заяви.

Надаючи оцінку доводам заявника про наявність підстав для задоволення заяви про визнання виконавчого документу таким, що не підлягає виконанню, суд враховує таке.

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 21.12.2022 у справі №380/14010/22 адміністративний позов ТОВ "Перформенс2" задоволений.

Визнані протиправними дії виконавчого комітету Львівської міської ради щодо відхилення 02.09.2022 питання затвердження товариству з обмеженою відповідальністю "Перформенс 2" містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва на нове будівництво двосекційного багатоквартирного житлового будинку з підземним паркінгом на вул. Курортній у смт. Брюховичі Львівської області.

Зобов`язано виконавчий комітет Львівської міської ради видати товариству з обмеженою відповідальністю "Перформенс 2" містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва на нове будівництво двосекційного багатоквартирного житлового будинку з підземним паркінгом на вул. Курортній у смт. Брюховичі Львівської області.

02.02.2023 ТОВ "Перформенс 2" виданий виконавчий лист № 380/14010/22.

08.02.2023 головний державний виконавець Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Львівській області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції Курман Б.Г. прийняв постанову про відкриття виконавчого провадження № 70944510 щодо примусового виконання виконавчого листа № 380/14010/22 від 02.02.2023, за яким виконавчий комітет Львівської міської ради (Боржник) зобов`язаний видати товариству з обмеженою відповідальністю "Перформенс 2" містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва на нове будівництво двосекційного багатоквартирного житлового будинку з підземним паркінгом на вул. Курортній у смт. Брюховичі Львівської області.

11.05.2023 головний державний виконавець Курман Б.Г. прийняв постанову про накладення на боржника - виконавчий комітет Львівської міської ради штрафу у сумі 10200,00 грн за невиконання рішення без поважних причин.

23.05.2023 до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесені відомості про повідомлення про вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 382 КК України щодо невиконання службовими особами Львівської міської ради виконавчого листа № 380/14010/22 від 02.02.2023.

30.06.2023 головний державний виконавець Курман Б.Г. прийняв постанову про закінчення виконавчого провадження № 70944510 на підставі ч. 3 ст. 63 Закону України "Про виконавче провадження" - невиконання боржником рішення, яке не може бути виконано без участі боржника.

Таким чином, суд встановив, що станом на день розгляду заяви про визнання виконавчого документу таким, що не підлягає виконанню, рішення суду від 21.12.2022 у справі № 380/14010/22 не виконане.

Відповідно до ч. 1 ст. 129-1 Конституції України суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання.

За приписами ст. 370 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.

Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

Таким чином, своєчасне виконання законного рішення суду гарантує захист прав та свобод особи і є одним із показників утвердження принципу верховенства права у державі.

Звертаючись до суду із заявою про визнання виконавчого документу таким, що не підлягає виконанню, виконавчий комітет Львівської міської ради стверджує, що у нього відсутні повноваження на затвердження містобудівних умов та обмежень на проєктування об`єктів будівництва на нове будівництво, тобто відсутні повноваження на виконання рішення суду від 21.12.2022 у справі № 380/14010/22 зобов`язального характеру, у зв`язку з чим виконавчий лист від 02.02.2023 № 380/14010/22 не підлягає виконанню.

Відповідно до ч. 1, ч. 2 ст. 374 КАС України, суд, який видав виконавчий документ, може за заявою стягувача або боржника виправити помилку, допущену при його оформленні або видачі, чи визнати виконавчий документ таким, що не підлягає виконанню.

Суд визнає виконавчий документ таким, що не підлягає виконанню повністю або частково, якщо його було видано помилково або якщо обов`язок боржника відсутній повністю чи частково у зв`язку з його припиненням, добровільним виконанням боржником чи іншою особою або з інших причин.

Отже, серед правових підстав для визнання виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню є обставини, які свідчать про відсутність обов`язку боржника виконати рішення з передбачених законом підстав, у тому числі у зв`язку з його припиненням.

Суд не погоджується із доводами виконавчого комітету Львівської міської ради про те, що відсутність у нього повноважень на затвердження містобудівних умов та обмежень є підставою для визнання виконавчого документу таким, що не підлягає виконанню, зважаючи на таке.

За правилами ч. 3 ст. 29 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" містобудівні умови та обмеження надаються відповідними уповноваженими органами містобудування та архітектури на підставі містобудівної документації на місцевому рівні на безоплатній основі за заявою замовника.

Відповідно до ч. 2 ст. 6 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" до уповноважених органів містобудування та архітектури належать органи, визначені у статті 13 Закону України "Про архітектурну діяльність".

У свою чергу, статтею 13 Закону України "Про архітектурну діяльність" визначено, що до уповноважених органів містобудування та архітектури належать, зокрема, виконавчі органи сільських, селищних, міських рад з питань архітектури.

Відповідно до ст. 31 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать такі власні (самоврядні) повноваження як надання відповідно до закону містобудівних умов і обмежень забудови земельних ділянок.

Таким чином, із аналізу наведених вище приписів чинного законодавства слідує, що надання містобудівних умов та обмежень належить до повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад.

Статтею 11 Закону України "Про місцеве самоврядування" встановлено, що виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи.

Відтак, виконавчий комітет Львівської міської ради є уповноваженим органом містобудування та архітектури з питань видачі містобудівних умов та обмежень.

У Законі України "Про регулювання містобудівної діяльності" законодавець визначив, що здійснення від імені держави функції надання містобудівних умов та обмежень належить відповідним уповноваженим органам містобудування та архітектури на місцевому рівні.

Варто відмітити, що у спорах, які виникають з публічних правовідносин, де оскаржуються рішення чи дії органу місцевого самоврядування, пов`язані зі здійсненням функцій від імені держави, стороною є сама держава в особі того чи іншого уповноваженого органу. Функції держави, які реалізовувались ліквідованим органом, не можуть бути припинені і підлягають передачі іншим державним органам, за виключенням того випадку, коли держава відмовляється від таких функцій взагалі.

Сфера управлінської діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) компетенції одного суб`єкта владних повноважень до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його компетенції.

При цьому, обов`язок по відновленню порушених прав особи покладається на орган, компетентний відновити такі права. Такий підхід щодо переходу до правонаступника обов`язку відновити порушене право відповідає принципу верховенства права, оскільки метою правосуддя є ефективне поновлення порушених прав, свобод і законних інтересів шляхом виконання рішення суду, що набрало законної сили, яке зобов`язує суб`єкта владних повноважень вчинити певні дії, які належать до його компетенції.

Беручи до уваги ті обставини, що функції держави з питань надання містобудівних умов та обмежень на сьогодні не припинені та реалізовуються уповноваженими органами містобудування та архітектури на підставі містобудівної документації на місцевому рівні, зокрема, виконавчими органами міських рад, суд дійшов висновку про безпідставність доводів виконавчого комітету Львівської міської ради про відсутність обов`язку виконати рішення у зв`язку з припиненням повноважень щодо надання містобудівних умов та обмежень.

За наведених обставин, суд відмовляє виконавчому комітету Львівської міської ради у задоволенні заяви про визнання виконавчого документу таким, що не підлягає виконанню.

Керуючись ст. ст. 241, 248, 374 КАС України, суд

у х в а л и в:

Відмовити виконавчому комітету Львівської міської ради у задоволенні заяви про визнання виконавчого документу від 02.02.2023 № 380/14010/22 таким, що не підлягає виконанню в адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Перформенс 2" до виконавчого комітету Львівської міської ради, за участю третьої особи - Управління архітектури та урбаністики Департаменту містобудування Львівської міської ради про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду в 15-денний строк з дня її проголошення.

Якщо ухвалу було постановлено поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, строк на апеляційне оскарження обчислюється з дня складання повного судового рішення.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення (підписання) суддею.

Суддя Кисильова О.Й.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.02.2024
Оприлюднено26.02.2024
Номер документу117183127
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяЗаява про заміну сторони виконавчого провадження

Судовий реєстр по справі —380/14010/22

Ухвала від 07.06.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кисильова Ольга Йосипівна

Ухвала від 31.05.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кисильова Ольга Йосипівна

Ухвала від 22.02.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кисильова Ольга Йосипівна

Ухвала від 10.01.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кисильова Ольга Йосипівна

Ухвала від 07.12.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кисильова Ольга Йосипівна

Ухвала від 04.12.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шевчук Світлана Михайлівна

Ухвала від 13.11.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шевчук Світлана Михайлівна

Ухвала від 23.10.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кисильова Ольга Йосипівна

Ухвала від 23.10.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кисильова Ольга Йосипівна

Ухвала від 27.09.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шевчук Світлана Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні