Рішення
від 21.02.2024 по справі 420/30278/23
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/30278/23

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 лютого 2024 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Марина П.П., розглянувши за правилами спрощеного провадження справу без повідомлення (виклику) учасників справи справу за адміністративним позовом приватного підприємства Агрофірма «Єдність» до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень

В С Т А Н О В И В:

В провадженні Одеського окружного адміністративного суду перебуває справа за адміністративним позовом приватного підприємства Агрофірма «Єдність» до Головного управління ДПС в Одеській області, в якому позивач просить:

визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС в Одеській області від 19.10.2023 р. №26897/15-32-09-02/05528823 про застосування штрафної (фінансової) санкції (штрафу)) та зобов`язання сплатити штраф у розмірі 44 880 (сорок чотири тисячі вісімсот вісімдесят) грн. прийнятого відносно приватного підприємства Агрофірма «Єдність»;

визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС в Одеській області від 19.10.2023 р. №26896/15-32-09-02/05528823 про застосування штрафної (фінансової) санкції (штрафу)) та зобов`язання сплатити штраф у розмірі 500 000 (п`ятсот тисяч) грн прийнятого відносно приватного підприємства Агрофірма «Єдність»;

визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС в Одеській області від 19.10.2023 р. №26894/15-32-09-02/05528823 про застосування штрафної (фінансової) санкції (штрафу)) та зобов`язання сплатити штраф у розмірі 500 000 (п`ятсот тисяч) грн. прийнятого відносно Приватного підприємства Агрофірма «Єдність».

В обґрунтування позову представник позивача зазначає, що висновки контролюючого органу, викладені в акті перевірки, є необґрунтованими та такими, що суперечать фактичним обставинам, позивач не допускав зберігання пального за відсутності ліцензії.

Представник позивача зазначає, що пальне, яке придбавалося відразу використовувалось шляхом заправки паливних баків належної позивачеві сільськогосподарської техніки, оскільки технічні параметри паливних баків давали можливість проводити їх заправку безпосередньо із бензовозів. Видаткові та товарно -транспортні накладні підтверджують факт придбання позивачем дизельного палива у ТОВ «Нано Драйв», однак не є беззаперечним доказом зберігання такого пального позивачем в розумінні ст.1 Закону України №481/95-ВР. Окрім того, посадові особи контролюючого погану не надали жодного доказу фактичного знаходження будь-яких ємностей для пального за вказаною адресою, не вказали у яких саме ємностях зберігалось пальне, не провели замірів об`єму рідини в ємностях під час перевірки чи зняття фактичних залишків паливно-мастильних матеріалів з використанням передбачених законодавством методик та сертифікованих приладів вимірювання. Таким чином, матеріалами фактичної перевірки не підтверджується факт зберігання у спірний період пального Позивачем, оскільки за результатами перевірки ТУ ДПС у Одеської області лише констатувало факт отримання позивачем пального в певний період часу. Відповідач не з`ясував обставин фізичного зберігання позивачем пального у межах спірних правовідносинах з урахуванням видів його господарської діяльності і наявних у нього транспортних засобів та допустив помилкове ототожнення господарської операції із придбання пального із фізичним зберіганням пального.

Також представник позивач вказує, що під час перевірки заміри залишку пального в паливних баках, а також їх реальний об`єм представники ГУ ДПС у Одеській області не здійснювали. В свою чергу, факт зберігання позивачем пального без наявності відповідної ліцензії повинен доводитись належним та допустимими доказами, які зібрані в ході проведення перевірки.

Відповідачем подано до суду відзив на адміністративний позов, згідно якого відповідач зазначив, що з доводами викладеними в адміністративному позові не погоджується.

Представник відповідача зазначає, що в ході перевірки встановлено, фактичне місце зберігання пального знаходиться за адресою: Одеська область, Біляївський район, с.Кам`янська сільська рада,комплекс будівель та споруд №1, на вказаній території знаходиться 7 резервуарів. До перевірки надані оборотні відомості по складу «Склад ГСМ», згідно з якими станом на останню дату кожного місяця, в період 31.03.2021 по 31.08.2023 наявні залишки пального у місті зберігання пального.

Представник відповідача, стверджує, що позивач здійснив збереження палива без ліцензії; станом на 15.09.2023 ППА «ЄДНІСТЬ» не поставлено на облік у контролюючому органі за місцем здійснення господарської діяльності про об`єкти оподаткування, або об`єкти пов`язані з оподаткуванням, або через які провадиться діяльність згідно акту списання паливно-мастильних матеріалів, шляхом подання повідомлення за формою №20-ОПП, згідно довідки №58 від 11.09.2023 року ППА «ЄДНІСТЬ» використовує у своїй діяльності 3 одиниці техніки; з врахуванням поданого повідомлення за формою №20-ОПП (квитанція №2 реєстраційний №9258054529 від 04.10.2023) п.63.3, ст.63 «Податкового Кодексу України» від 02.10.2010 №2755-VІ (із змінами та доповненнями), ППА «ЄДНІСТЬ» не своєчасно поставлено на облік у контролюючому органі за місцем здійснення господарської діяльності про об`єкти оподаткування, або об`єкти пов`язані з оподаткуванням, або через які проводиться діяльність згідно акту списання паливно-мастильних матеріалів, шляхом подання повідомлення за формою №20-ОПП, згідно довідки №58 від 11.09.2023 року ППА «ЄДНІСТЬ» використовує у своїй діяльності 41 одиницю техніки; невідповідність адреси фактичного зберігання пального, в поданій заяві на отримання ліцензії зазначена адреса зберігання пального: Одеська область, Біляївський район, с. Кам`янка, господарський двір ППА «ЄДНІСТЬ», а фактично зберігання пального здійснюється за адресою: Одеська область, Біляївський район, Кам`янська сільська рада, комплекс будівель та споруд №1. На підставі викладеного, відповідачем прийнято оскаржувані податкові повідомлення рішення, які є повністю обґрунтованими та такими, що не підлягають скасуванню.

Ухвалою суду від 08.11.2023 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.

Вивчивши матеріали справи, дослідивши обставини та факти, якими обґрунтовувалися вимоги, перевіривши їх доказами, суд встановив наступні факти та обставини.

Судом встановлено, що приватне підприємство Агрофірма «Єдність» (код ЄДРПОУ 05528823) зареєстровано 27.03.1992. Основний вид діяльності КВЕД: 01.11 вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур.

Головним управлінням ДПС в Одеській області видано ПП Агрофірма «Єдність» ліцензію на право зберігання пального:

реєстраційний номер 15090414202000197;

дата реєстрації: 04.02.2020;

термін дії: з 04.02.2020 до 04.02.2025;

місцезнаходження: Україна, 67610, Одеська область, Біляївський район, с. Кам`янка, вул. Центральна, буд. 67;

адреса місця торгівлі: Україна, 67610, Одеська область, Біляївський район, с. Кам`янка, вул. Центральна, буд. 67, для потреб власного споживання, загальна місткість резервуарів 35 куб. м.

Також, Головним управлінням ДПС в Одеській області видано ПП Агрофірма «Єдність» ліцензію на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки):

реєстраційний номер 15090414202100057;

дата реєстрації: 03.03.2021;

термін дії: з 03.03.2021 до 03.03.2026;

місцезнаходження: Україна, 67610, Одеська область, Біляївський район, с. Кам`янка, вул. Центральна, буд. 67;

адреса місця торгівлі: Україна, 67610, Одеська область, Біляївський район, с. Кам`янка, загальна місткість резервуарів, що використовуються для зберігання пального (літри): 100000.

Сплачено по 03.03.2023.

31.08.2023 року Головним управлінням ДПС в Одеській області видано наказ від 31.08.2023 №6947-п «Про проведення фактичної перевірки ППА «Єдність»», яким на підставі п.п.19№.1.4 п. 19№.1 ст. 19№, п.п. 19№.1.14 п.19№.1 ст. 19№, ст.20, п.п.80.2.5 п.80.2 ст.80, підрозділу XX Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-УІ (зі змінами та доповненнями), а саме: здійснення функцій, визначених законодавством у сфері регулювання виробництва і обігу пального, з метою здійснення контролю за дотриманням вимог чинного законодавства у сфері обігу та реалізації пального, запобігання незаконному обігу пального, упередження можливих втрат бюджету по сплаті акцизного податку наказано провести фактичну перевірку ППА "ЄДНІСТЬ' код за ЄДРПОУ 05528823, податкова адреса: Одеська обл., Біляївський район, с. Кам`янка, вул. Центральна, буд. 67, за фактичною адресою господарської одиниці: Одеська обл., Біляївський район, с. Кам`янка, вул. Центральна, буд. 67, з 06 вересня 2023 року, тривалістю 10 діб. Перевірку провести за період діяльності з 01.01.2021 - по дату закінчення фактичної перевірки, з метою здійснення контролю дотримання вимог діючого законодавства у сфері обігу підакцизних товарів, ведення обліку товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, наявності ліцензій, свідоцтв.

За результатом здійснення фактичної перевірки складено акт №25233/15-32-09-02/05528823 від 18.09.2023, у висновках якого встановлено:

за порушення норм ст. 15 Закону України від 19.12.1995 року №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального», (із змінами та доповненнями), в частині зберігання пального без наявності ліцензії, передбачена відповідальність згідно із статті 17 цього Закону;

за порушення норм п.63.3, ст.63 «Податкового Кодексу України» від 02.10.2010 №2755-УІ (із змінами та доповненнями) передбачена відповідальність згідно із абзацом 4 п.117.1 ст.117 Податкового Кодексу України від 02.10.2010 №275 5-VI (із змінами та доповненнями);

за порушення норм п. 85.2 ст. 85 ПКУ, передбачена відповідальність згідно із п. 121.1 ст. 121 цього Кодексу;

порушенням норм ст. 15 Закону України від 19.12.1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального», в частині подання заявником недостовірних даних у документах, поданих разом із заявою на отримання ліцензії, є підставою для анулювання ліцензії на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) №15090414202100057 від 03.03.2021 року.

ППА «Єдність» подано заперечення на акт від 18.09.2023 №25233/15-32-09-02/05528823, за результатом розгляду яких Комісією з питань розгляду заперечень платників податків та пояснень до актів перевірок за результатом голосування прийнято одностайне рішення, викласти в акті фактичної перевірки від 18.09.2023 року №25233/15-32-09-02/05528823 розділ «Перевіркою встановлено» та розділ «Висновки перевірки» в редакції, викладеній в протоколі засідання комісії.

12.10.2023 року Комісією з питань розгляду заперечень платників податків та пояснень до актів перевірок складено висновок №370/15-32-09-02, в якому встановлено:

за порушення норм ст. 15 Закону України від 19.12.1995 року №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального», (із змінами та доповненнями), в частині зберігання пального бо наявності ліцензії за адресою фактичного зберігання: Одеська область, Біляївський район, Кам`янська сільська рада, комплекс будівель та споруд № 1, передбачена відповідальність згідно із статті 17 цього Закону;

за порушення норм ст. 15 Закону України від 19.12.1995 року №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального», (із змінами та доповненнями), в частині зберігання пального без наявності ліцензії за адресою фактичного зберігання: Одеська область, Біляївський район, с.Кам`янка, вул. Центральна, буд. 67, передбачена відповідальність згідно із статті 17 цього Закону;

за порушення норм п.63.3, ст.63 «Податкового Кодексу України» від 02.10.2010 №2755-УІ (із змінами та доповненнями) передбачена відповідальність згідно із абзацом другий п.117.1 ст.117 Податкового Кодексу України від 02.10.2010 №2755-УІ (із змінами та доповненнями);

порушенням норм ст. 15 Закону України від 19.12.1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального», в частині подання заявником недостовірних даних у документах, поданих разом із заявою на отримання ліцензії, є підставою для анулювання ліцензії на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) №15090414202100057 від 03.03.2021 року.

19.10.2023 року Головним управлінням ДПС в Одеській області прийнято податкові повідомлення рішення:

№26894/15-32-09-02/05528823, яким застосовано суму штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) у розмірі 500000,00 грн;

№26896/15-32-09-02/05528823, яким застосовано суму штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) у розмірі 500000,00 грн;

№26897/15-32-09-02/05528823, яким застосовано суму штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) у розмірі 44880,00 грн. за порушення п. 63.3 ст. 63 ПКУ №2755-IV від 02.12.2010 із змінами та доповненнями.

Не погоджуючись з розпорядженням позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Відповідно до вимог ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до вимог ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України, який, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до п.п.75.1.3. п.75.1 ст. 75 Податкового кодексу України, фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об`єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).

Порядок та підстави проведення фактичної перевірки регулюється статтею 80 Податкового кодексу України.

Відповідно до п.п.80.9-8.10 статті 80 Податкового кодексу України, строки проведення фактичної перевірки встановлені статтею 82 цього Кодексу, а порядок оформлення результатів фактичної перевірки встановлено статтею 86 цього Кодексу.

При цьому, в силу приписів пп. 20.1.6 п. 20.1 ст. 20 ПК України, контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, мають право запитувати та вивчати під час проведення перевірок первинні документи, що використовуються в бухгалтерському обліку, регістри, фінансову, статистичну та іншу звітність, пов`язану з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів, виконанням вимог законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи.

Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та пальним, забезпечення їх високої якості та захисту здоров`я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального на території України визначені Законом України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» від 19.12.1995 № 481/95-ВР.

Відповідно до статті 1 Закону України від 19.12.1995 № 481/95-ВР визначено, що місце зберігання - місце, яке використовується для зберігання спирту етилового, біоетанолу та спиртових дистилятів, або приміщення, яке використовується для зберігання алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, відомості про місцезнаходження якого внесені до Єдиного державного реєстру місць зберігання.

Згідно з абзацом статті 15 Закону України від 19.12.1995 № 481/95-ВР, суб`єкти господарювання (у тому числі іноземні суб`єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) отримують ліцензії на право оптової торгівлі пальним та зберігання пального на кожне місце оптової торгівлі пальним або кожне місце зберігання пального відповідно, а за відсутності місць оптової торгівлі пальним - одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) або місцезнаходженням постійного представництва.

Ліцензія на право зберігання пального не отримується на місця зберігання пального, що використовуються:

підприємствами, установами та організаціями, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевого бюджету;

підприємствами, установами та організаціями системи державного резерву;

суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) для зберігання пального, яке споживається для власних виробничо-технологічних потреб виключно на нафто- та газовидобувних майданчиках, бурових платформах і яке не реалізується через місця роздрібної торгівлі.

Суб`єкти господарювання, які здійснюють роздрібну, оптову торгівлю пальним або зберігання пального виключно у споживчій тарі до 5 літрів, ліцензію на роздрібну або оптову торгівлю пальним або ліцензію на зберігання пального не отримують.

Для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:

документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об`єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об`єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення;

акт вводу в експлуатацію об`єкта або акт готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об`єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального;

дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.

Копії таких документів не подаються у разі їх наявності у відкритих державних реєстрах, якщо реквізити таких документів та назви відповідних реєстрів зазначено в заяві на видачу ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального.

Відповідальність за достовірність даних у документах, поданих разом із заявою, несе заявник.

Суб`єкти господарювання, що здійснюють зберігання пального, яке не реалізовується іншим особам і використовується виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки, копії зазначених документів не подають. Такі суб`єкти господарювання у заяві зазначають про використання пального для потреб власного споживання чи переробки, загальну місткість резервуарів та ємностей, що використовуються для зберігання пального, та їх фактичне місцезнаходження.

Згідно приписів ст. 17 Закону України від 19.12.1995 № 481/95-ВР до суб`єктів господарювання (у тому числі іноземних суб`єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі:

оптової торгівлі пальним або зберігання пального без наявності ліцензії - 500000 гривень.

Отже, податковим органом під час перевірки встановлено, що в період з 03.03.2021 року ППА «ЄДНІСТЬ» має ліцензію на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) №15090414202100057 від 03.03.2021 року з загальною місткістю резервуарів 100000 літрів, за адресою: Одеська область, Біляївський район, с. Кам`янка, господарський двір ППА «ЄДНІСТЬ». В ході перевірки встановлено, фактичне місце зберігання пального знаходиться за адресою: Одеська область, Біляївський район, Кам`янська сільська рада, комплекс будівель та споруд № 1, на вказаній території знаходиться 7 резервуарів.

В ході перевірки надане свідоцтво на право власності на нерухоме майно НОМЕР_1 від 05.12.2011 року, технічний паспорт на будинок від 14.09.2012 року, згідно з якими ППА «ЄДНІСТЬ» фактично використовує нежитлові приміщення за адресою: Одеська область, Біляївський район, Кам`янська сільська рада, комплекс будівель та споруд № 1.

До перевірки надані оборотні відомості по складу «Склад ГСМ», згідно з якими станом на останню дату кожного місяця, в період 31.03.2021 року по 31.08.2023 року наявні залишки пального у місті зберігання пального.

В порушення ст. 15 Закону України від 19.12.1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (із змінами та доповненнями) ППА «ЄДНІСТЬ» у період з 31.03.2021 року по 31.08.2023 року здійснювало зберігання бензину А-92 та дизельного пального без ліцензії на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) за адресою: Одеська область, Біляївський район, Кам`янська сільська рада, комплекс будівель та споруд № 1.

Разом з тим, відповідно до дублікату свідоцтва права власності від 27.12.2012 на нежитлові будівлі, що належать ППА «ЄДНІСТЬ» в розділі адреса об`єкта зазначено: Одеська область, Біляївський район, с. Кам`янка, комплекс будівель та споруд №1.

Вказаний майновий комплекс перебуває наразі в межах Вигодянської сільської ради, а до включення Кам`янської сільської ради до складу Вигодянської сільської ради - вказані нежитлові приміщення знаходились в межах Кам`янської сільської ради, про що зазначено в довідці Вигодянської сільської ради Одеського району Одеської області від 21.09.2023 року №295.

Також в означеній довідці вказано, що адреса вказаному об`єкту не присвоювалась.

Відповідно до п.6 ч. 1 ст. 27. Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (яка діяла на момент реєстрації права власності на нежитлові будівлі в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, а саме 18.10.2016 р.), державна реєстрація права власності та інших речових прав проводиться на підставі свідоцтва про право власності на нерухоме майно чи його дубліката, виданого до 1 січня 2013 року органом місцевого самоврядування або місцевою державною адміністрацією.

Відповідно до копії дубліката свідоцтва про право власності на нерухоме майно від 27.12.2012 тип об`єкта нежитлові будівлі, адреса об`єкта Одеська область, Біляївський район, Кам`янська сільська рада, комплекс будівель та споруд №1.

Як вбачається з Інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно реєстрація права власності за позивачем здійснена саме на підставі дублікату свідоцтва про право власності на нерухоме майно, серія та номер: 05-20-01, виданий 16.05.2016, видавник: Виконавчий комітет Камя`нської сільської Ради Біляївського району Одеської області; рішення виконавчого комітету місцевої Ради депутатів, про оформлення права власності на об`єкт нерухомого майна, серія та номер: 13, видавник 26.12.2012, видавник: Виконавчий комітет Камя`нської сільської Ради Біляївського району Одеської області.

Отже, адресою об`єкта є Одеська область, Біляївський район, Кам`янська сільська рада, комплекс будівель та споруд №1, без зазначення вулиці.

В ліцензії №15090414201200057, виданої 03.03.2021 року адреса місця зберігання зазначено: Україна, Одеська область, Біляївський район, Кам`янська сільська рада, загальна місткість резервуарів, що використовуються для зберігання пального (літри) 100000.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що податковим органом прийнято рішення про зберігання пального в період з 31.03.2021 року по 31.08.2023 року за адресою Одеська область, Біляївський район, Кам`янська сільська рада, комплекс будівель та споруд №1 без наявності ліцензії необґрунтовано, без урахування доказів та обставин, що мають значення для вирішення спору в цій частині.

За таких обставин, суд дійшов висновку, що податкове повідомлення рішення від 19.10.2023 року №26894/15-32-09-02/05528823 є протиправним та підлягає скасуванню.

Також податковим органом встановлено, що на підставі наданих з запереченням видаткових та товарно-транспортних накладних, встановлено що ППА «ЄДНІСТЬ» в період з 01.09.2023 року по 15.09.2023 року, отримувало дизельне пальне від ТОВ «НАНО ДРАЙВ» код ЄДРПОУ 43122663, при цьому адреса доставки (пункт розвантаження) вказано: Одеська область, Біляївський район, с. Кам`янка, вул. Центральна, буд. 67.

По товарно-транспортній накладній від 04.09.2023 року № 040923/07 отримано дизельне пальне - 12090,0 м3 (11955,54 літри). Згідно даних оборотно-сальдової відомості «Склад ГСМ» отримане 04.09.2023 року дизельне пальне не використано у повному обсязі, станом на 05.09.2023 року лічиться залишок у кількості 14015,0 літрів. Документи про переміщення пального з адреси розвантаження: Одеська область, Біляївський район, с. Кам`янка, вул. Центральна, буд. 67, на будь яку іншу адресу, відсутні.

По товарно-транспортній накладній від 15.09.2023 року № 150923/01 отримано дизельне пальне - 12002,0 м3 (11918,17 літри). Згідно даних оборотно-сальдової відомості «Склад ГСМ» отримане 15.09.2023 року дизельне пальне не використано у повному обсязі, станом на 15.09.2023 року лічиться залишок у кількості 13065,0 літрів. Документи про переміщення пального з адреси розвантаження: Одеська область, Біляївський район, с. Кам`янка, вул. Центральна, буд. 67, на будь яку іншу адресу, відсутні.

Ліцензія №15090414202000197 від 04.02.2020 року на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) за адресою Одеська область, Біляївський район, с. Кам`янка, вул. Центральна, буд. 67 була анульована 17.03.2021, за заявою суб`єкта господарювання.

Також, згідно даних повідомлення за формою 20-ОПП, ППА «ЄДНІСТЬ» використовує 3 ємності для зберігання пального, за адресою: Одеська область, Біляївський район, с. Кам`янка, вул. Центральна, буд. 67, а саме «бочка 5 тонн», «бочка 10 тонн», «бочка 20 тонн», стан об`єкта оподаткування - «експлуатується».

За висновком податкового органу вищенаведені факти свідчать про зберігання пального за адресою: Одеська область, Біляївський район, с. Кам`янка, вул. Центральна, буд. 67, що є порушенням ст. 15 Закону України від 19.12.1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (із змінами та доповненнями).

В свою чергу, відповідно до матеріалів справи, в ліцензії №15090414201200057, виданої 03.03.2021 року адреса місця зберігання зазначено: Україна, Одеська область, Біляївський район, Кам`янська сільська рада, загальна місткість резервуарів, що використовуються для зберігання пального (літри) 100000.

Згідно з даними оборотно-сальдової відомості по складу гсм, станом на 31.08.2023 р. залишок дизельного палива за зазначеною адресою складає 9894,00 літрів, бензину А-95 3256,00 літрів.

Також згідно з даними оборотно-сальдової відомості по складу гсм, за період з 01.09.2023 по 15.09.2023 позивач отримав дизельне паливо в кількості 20 238,00 літрів, станом на 05.09.2023 р. залишок дизельного палива за зазначеною адресою складає 14015,00 літрів, станом на 15.09.2023 року - 13065,00 грн.

За твердженням позивача, видаткові та товарно - транспортні накладні підтверджують факт придбання позивачем дизельного палива у ТОВ «Нано-Драйв», однак не є беззаперечним доказом зберігання такого пального позивачем в розумінні ст.1 Закону України №481/95-ВР. За адресою Одеська область, Біляївський район, с. Кам`янка, вул. Центральна, буд. 67 відсутні будь-які бочки, в поданих повідомленнях за формою 20- ОПП такі об`єкти не значаться. Також представник позивача вказує, що відповідач визначив цільове призначення бочок як таких, що використовуються для зберігання пального, однак огляду їх не було здійснено.

Крім того, представник позивача стверджує, що під час перевірки заміри залишку пального в паливних баках, а також їх реальний об`єм представники ГУ ДПС у Одеській області не здійснювали. В свою чергу, факт зберігання позивачем пального без наявності відповідної ліцензії повинен доводитись належним та допустимими доказами, які зібрані в ході проведення перевірки.

Між тим, як стверджує представник позивача, пальне, яке придбавалося відразу використовувалось шляхом заправки паливних баків належної позивачеві сільськогосподарської техніки, оскільки технічні параметри паливних баків давали можливість проводити їх заправку безпосередньо із бензовозів. Видаткові та товарно -транспортні накладні підтверджують факт придбання позивачем дизельного палива у ТОВ «Нано-Драйв», однак не є беззаперечним доказом зберігання такого пального позивачем в розумінні ст.1 Закону України №481/95-ВР.

Так, відповідно до наявного в матеріалах справи повідомлення форми 20-ОПП (№9070627061, дата реєстрації 02.04.2021, №9095943324 від 23.04.2021) позивач використовує в своїй господарській діяльності земельні ділянки за адресою Одеська область, Біляївській район, с/р Кам`янська.

Також, відповідно до наявного в матеріалах справи повідомлення форми 20-ОПП (дата реєстрації 04.10.2023) позивач використовує в своїй господарській діяльності більше 40 одиниць сільськогосподарської техніки та вантажних автомобілів, а також нежитлові будівлі за адресою вул. Комплекс будівель і споруд №1.

Разом з тим, відповідно до довідки ППА «Єдність» №58 від 11.09.2023 року для зберігання пального підприємство використовує 7 резервуарів загальною місткістю 100000 літрів, які знаходяться за адресою: село Кам`янка, Одеського району, Одеської області, на території комплекс будівель та споруд №1.

Доводи податкового органу стосовно того, що відповідно до наявного в матеріалах справи повідомлення форми 20-ОПП, ППА «ЄДНІСТЬ» використовує 3 ємності для зберігання пального, за адресою: Одеська область, Біляївський район, с. Кам`янка, вул. Центральна, буд. 67, а саме «бочка 5 тонн», «бочка 10 тонн», «бочка 20 тонн», стан об`єкта оподаткування - «експлуатується» є необґрунтованими, оскільки доказів на підтвердження вказаних доводів відповідачем не надано.

Так, відповідно до інформації зазначеної в ТТН на відпуск нафтопродуктів №040923/07 від 04.09.2023 року, №150923/01 від 15.09.2023 року, та видаткових накладних, місцем розвантаження є: Одеська область, Біляївський район, с. Кам`янка, вул. Центральна, буд. 67, тобто юридична адреса позивача.

Суть фактичної перевірки у спірних правовідносинах полягає у безпосередньому встановленні працівниками контролюючого органу зберігання суб`єктом господарювання пального у місці, на яке такий суб`єкт не отримав відповідної ліцензії.

Як вбачається з матеріалів перевірки, факт зберігання позивачем дизельного палива в місцях зберігання, на які не було отримано ліцензію на право зберігання пального, відповідачем встановлено на підставі товарно-супровідних документів та оборотної відомості по складу.

Проте, суд зазначає, що зазначені документи не є тими документам, котрі констатують факт зберігання позивачем дизельного палива в місцях зберігання, на які не було отримано ліцензію на право зберігання пального.

В свою чергу, як вбачається з матеріалів справи, під час перевірки уповноваженими особами податкового органу не встановлено фактичної наявності палива за адресою: Одеська область, Біляївський район, с. Кам`янка, вул. Центральна, буд. 67. В акті перевірки відсутні відомості про тару в якій паливо зберігається, або будь-яких інших доказів які б беззаперечно свідчили про факт зберігання палива за цією адресою. Також, матеріали перевірки не містять доказів які б спростовували доводи позивача про те, що заправка техніки та транспорту здійснювалась в тому числі в безпосередньо в паливний танк. Крім того, матеріали справи не містять доказів здійснення замірів залишків палива.

Слід також зазначити, що в цьому ж акті перевірки встановлено, що ППА «ЄДНІСТЬ» у період з 31.03.2021 року по 31.08.2023 року здійснювало зберігання бензину А-92 та дизельного пального без ліцензії на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) за адресою: Одеська область, Біляївський район, Кам`янська сільська рада, комплекс будівель та споруд № 1.

Між тим, відповідно до ТТН та видаткових накладних, складених за період з 31.03.2021 по 31.08.2023 зазначена та ж сама адреса розвантаження: Одеська область, Біляївський район, Кам`янська сільська рада, вул. Центральна, буд. 67.

Тобто, податковий орган за одних і тих саме обставин дійшов різних висновків щодо місця зберігання палива.

Між тим, абз. 9 ч. 2 ст. 17 Закону України передбачає відповідальність саме за зберігання палива без наявної ліцензії, що передбачає фактичне його виявлення в місці зберігання.

Таким чином, суд дійшов висновку, що податковий орган діяв не в межах повноважень та не на підставі Закону.

За таких обставин, суд дійшов висновку, що податкове повідомлення рішення від 19.10.2023 року №26896/15-32-09-02/05528823 є протиправним та підлягає скасуванню.

Щодо податкового повідомлення рішення №26897/15-32-09-02/05528823 від 16.10.2023 року, суд зазначає таке.

За висновком податкового органу встановлено, порушення п.63.3, ст.63 «Податкового Кодексу України» від 02.10.2010 №2755-VI (із змінами та доповненнями), станом на 15.09.2023 року, ППА «ЄДНІСТЬ» не поставлено на облік у контролюючому органі за місцем здійснення господарської діяльності про об`єкти оподаткування, або об`єкти пов`язані з оподаткуванням, або через які провадиться діяльність згідно акту списання паливно - мастильних матеріалів, шляхом подання повідомлення за формою №20-ОПП, згідно довідки № 58 від 11.09.2023 року ППА «ЄДНІСТЬ» використовує у своїй діяльності 3 одиниці техніки, в тому числі: комбайни - 3 одиниці.

Також за висновком податкового органу, з врахуванням поданого повідомлення за формою 20-ОПП (квитанція № 2 реєстраційний № 9258054529 від 04.10.2023) встановлено порушення п.63.3, ст.63 «Податкового Кодексу України» від 02.10.2010 №2755-VI (із змінами та доповненнями), ППА «ЄДНІСТЬ» не своєчасно поставлено на облік у контролюючому органі за місцем здійснення господарської діяльності про об`єкти оподаткування, або об`єкти пов`язані з оподаткуванням, або через які провадиться діяльність згідно акту списання паливно-мастильних матеріалів, шляхом подання повідомлення за формою №20-ОПП, згідно довідки № 58 від 11.09.2023 року ППА «ЄДНІСТЬ» використовувало у своїй діяльності 41 одиницю техніки, в тому числі: трактор МТЗ-82 - 10 одиниць; трактор ЮМЗ-6 (екскаватор) -1 одиниця; трактор Т-25 -1 одиниця; трактор ЮМЗ-6 (екскаватор) -1 одиниця; трактор ДТ75 бульдозер - 2 одиниці; трактор Т150 - 3 одиниці; трактор ХТЗ 17021 - 5 одиниць; трактор К700 - 9 одиниць; трактор Мейсон Фергісон - 1 одиниця; трактор Маниту (навантажувач) - 1 одиниця; автомобіль ЗИЛ - 2 одиниці; автомобіль Джак - 1 одиниця; автомобіль ГАЗ 53 - 2 одиниця; автомобіль ВАЗ 21214 -1 одиниця; автомобіль ВАЗ 21043 - 1 одиниця.

Відповідно до свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, автомобіль ВАЗ 21043 зареєстровано 25.07.2007; автомобіль ГАЗ 53 зареєстровано 26.04.2000, автомобіль Джак (JAC) 08.08.2009; трактор МТЗ-82 14.08.2008, 19.05.2020 (2 од.), 26.04.2016 (3 од.), 13.12.2011 (3 од.), 05.02.2015; трактор Мейсон Фергісон 12.07.2023; автомобіль ВАЗ 21214 -03.11.2009; трактор ДЗ42/ДТ75 бульдозер 01.10.2007, 31.05.2018; трактор ЮМЗ-6 (екскаватор) -13.12.2011; трактор ХТЗ 13.12.2011 (2 од.), 26.04.2016, 29.05.2017, трактор Т150 13.12.2011 (3 од.); трактор К700 13.12.2011.

Також, згідно довідки ППА «ЄДНІСТЬ» №64 від 01.11.2023 на балансі підприємства знаходяться такі основні засоби:

XT3-17021-2015 р. (рік набуття права власності)

T-150 - 2014 p. (рік набуття права власності)

ЮМ3-6 екскаватор 1999 р. (рік набуття права власності)

K-700-2005 p. (рік набуття права власності)

К-700-2009 р., (рік набуття права власності)

K-700-2011 p.. (рік набуття права власності)

Автомашини:

ЗИЛ-130 1987 р., (рік набуття права власності)

ЗИЛ-130- 1991 р.. (рік набуття права власності)

Навантажувач телескопічний

МБНЙФПХ 2022 рік. (рік набуття права власності)

Загальні положення щодо обліку платників податків визначає стаття 63 ПК України. Відповідно до пункту 63.1 цієї статті облік платників податків ведеться з метою створення умов для здійснення контролюючими органами контролю за правильністю нарахування, своєчасністю і повнотою сплати податків, нарахованих фінансових санкцій, дотримання податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Згідно з пунктом 63.3 статті 63 ПК України з метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об`єктів оподаткування або об`єктів, які пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку). Об`єктами оподаткування і об`єктами, пов`язаними з оподаткуванням, є майно та дії, у зв`язку з якими у платника податків виникають обов`язки щодо сплати податків та зборів. Такі об`єкти за кожним видом податку та збору визначаються згідно з відповідним розділом цього Кодексу. Платник податків зобов`язаний стати на облік у відповідних контролюючих органах за основним та неосновним місцем обліку, повідомляти про всі об`єкти оподаткування і об`єкти, пов`язані з оподаткуванням, контролюючі органи за основним місцем обліку згідно з порядком обліку платників податків. Заява про взяття на облік платника податків за неосновним місцем обліку подається у відповідний контролюючий орган протягом 10 робочих днів після створення відокремленого підрозділу, реєстрації рухомого чи нерухомого майна чи відкриття об`єкта чи підрозділу, через які провадиться діяльність або які підлягають оподаткуванню.

Отже, одним із способів податкового контролю є контроль за місцем розташування як платника податків, так і об`єктів, які пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність.

Для здійснення такого податкового контролю застосовується Порядок обліку платників податків і зборів, затверджений наказом Міністерства фінансів України 09 грудня 2011 року №1588 із змінами та доповненнями (далі - Порядок №1588).

Згідно з пунктом 8.1 Порядку №1588 платник податків зобов`язаний повідомляти про об`єкти оподаткування та об`єкти, пов`язані з оподаткуванням до контролюючих органів за основним місцем обліку.

Положеннями пункту 8.2 Порядку №1588 визначено, що об`єктами оподаткування і об`єктами, пов`язаними з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (далі - об`єкти оподаткування), є майно та дії, у зв`язку з якими у платника податків виникають обов`язки щодо сплати податків та зборів. Такі об`єкти за кожним видом податку та збору визначаються згідно з відповідними розділами Податкового кодексу України.

Повідомлення за формою №20-ОПП (додаток 10 до Порядку) повинні подавати всі платники податків - як юридичні, так і фізичні особи - підприємці в разі наявності, виникнення, зміни типу об`єкта оподаткування.

Основною метою запровадження форми №20-ОПП є отримання від платників податків інформації про всі наявні в них об`єкти майна, їх місцезнаходження, переміщення та стан, у якому вони фактично перебувають (використовуються, тимчасово не використовуються, не використовуються тощо).

Повідомлення про об`єкти оподаткування і об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою №20-ОПП, подається до органу доходів і зборів протягом 10 робочих днів з дати оформлення договору купівлі-продажу, оренди чи іншого документа на право володіння, користування або розпорядження об`єктом оподаткування.

Згідно з пунктом 8.4 Порядку №1588 повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою № 20-ОПП подається протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків. У повідомленні за формою № 20-ОПП надається інформація про всі об`єкти оподаткування, що є власними, орендованими або переданими в оренду.

Тобто, повідомлення за формою №20-ОПП є складовою облікових даних платника податків, оскільки стосується об`єктів оподаткування та/або об`єктів, пов`язаних з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, щодо яких здійснюється податковий контроль.

Згідно з пунктом 117.1 статті 117 ПК України неподання у строки та у випадках, передбачених цим Кодексом, заяв або документів для взяття на облік у відповідному контролюючому органі, реєстрації змін місцезнаходження чи внесення інших змін до своїх облікових даних, неподання виправлених документів для взяття на облік чи внесення змін, подання з помилками чи у неповному обсязі, неподання відомостей стосовно осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського обліку та/або складення податкової звітності, відповідно до вимог встановлених цим Кодексом, - тягнуть за собою накладення штрафу на самозайнятих осіб у розмірі 340 гривень, на юридичних осіб, відокремлені підрозділи юридичної особи чи юридичну особу, відповідальну за нарахування та сплату податків до бюджету під час виконання договору про спільну діяльність, - 1020 гривень.

У постановах від 18 листопада 2022 року у справі № 824/1298/18-а, від 28 вересня 2022 у справі № 160/3561/20, від 04 травня 2022 року у справі № 160/12341/19, від 15 лютого 2022 року у справі № 160/2155/20, від 03 червня 2021 року у справі № 640/7244/19, від 20 травня 2021 року у справі № 560/3008/19, від 21 липня 2020 року у справі № 826/14197/17 Верховний Суд виходив з того, що встановлений факт не подання платником податків повідомлення за формою 20-ОПП є підставою для застосування штрафних санкцій на підставі пункту 117.1 статті 117 ПК України.

Аналогічного висновку Верховний Суд дійшов й постанові від 04 квітня 2023 року в справі №120/15979/21-а .

Практика Верховного Суду зі спірного у цій справі першого питання є сформованою і усталеною, а підстави для відступлення від неї судом не встановлені.

Суд зауважує, що в цьому випадку позивача притягнуто до відповідальності не за порушення строку подання повідомлення № 20-ОПП, а за те, що позивачем таке повідомлення взагалі не подано на час проведення перевірки.

З матеріалів справи вбачається, що позивачем подано повідомлення за формою 20-ОПП 04.10.2023, тобто вже після закінчення перевірки та відповідачем враховано інформацію, яка в ньому міститься при розгляді заперечень позивача на акт перевірки, за наслідком чого встановлено, що з врахуванням поданого повідомлення за формою 20-ОПП (квитанція № 2 реєстраційний № 9258054529 від 04.10.2023) встановлено порушення п.63.3, ст.63 «Податкового Кодексу України» від 02.10.2010 №2755-VI (із змінами та доповненнями), ППА «ЄДНІСТЬ» не своєчасно поставлено на облік у контролюючому органі за місцем здійснення господарської діяльності про об`єкти оподаткування, або об`єкти пов`язані з оподаткуванням, або через які провадиться діяльність згідно акту списання паливно-мастильних матеріалів, шляхом подання повідомлення за формою №20-ОПП, згідно довідки № 58 від 11.09.2023 року ППА «ЄДНІСТЬ» використовувало у своїй діяльності 41 одиницю техніки.

З огляду на викладене, доводи представника позивача стосовно того, що контролюючий орган не мав права встановлювати наявність або відсутність порушень до 01.01.2021р., та не мав права застосовувати штрафні санкції після спливу 1095 днів з дня вчинення порушення є необґрунтованими.

На підставі вищевикладеного, суд вважає, що позовні вимоги в цій частині не є обґрунтованими, а наведені аргументи позивача не знайшли свого підтвердження, тому у задоволенні позовних вимог про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення ГУ ДПС в Одеській області від 19.10.2023 р. №26897/15-32-09-02/05528823 про застосування штрафної (фінансової) санкції (штрафу)) та зобов`язання сплатити штраф у розмірі 44 880 (сорок чотири тисячі вісімсот вісімдесят) грн. прийнятого відносно приватного підприємства Агрофірма «Єдність» слід відмовити.

Відповідно до ч.3 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку. Матеріали справи свідчать, що відповідні положення податкового законодавства відповідачем при прийнятті оскаржуваних рішень дотримані не були, оскільки рішення відповідачем прийнято передчасно, що в свою чергу зумовило необхідність звернення позивача за захистом свого порушеного права до суду.

Згідно з ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Таким чином, особливістю адміністративного судочинства є те, що обов`язок доказування в спорі покладається на відповідача орган публічної влади, який повинен надати суду всі матеріали, які свідчать про його правомірні дії.

Відповідно до ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Оцінивши кожен доказ, який є у справі щодо його належності, допустимості, достовірності та їх достатності і взаємного зв`язку у сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд вважає позов таким, що підлягає частковому задоволенню.

Решта доводів та заперечень учасників справи висновків суду по суті позовних вимог не спростовують. Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі Серявін та інші проти України від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п.58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).

Відповідно до ч. 1 ст. 143 Кодексу адміністративного судочинства України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.

Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Згідно з ч.ч. 3, 4 ст. 139 КАС України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору. При частковому задоволенні позову, у випадку покладення судових витрат на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог, суд може зобов`язати сторону, на яку покладено більшу суму судових витрат, сплатити різницю іншій стороні. У такому випадку сторони звільняються від обов`язку сплачувати одна одній іншу частину судових витрат.

Позивачем за подання даного адміністративного позову сплачений судовий збір в розмірі 15673,21 грн, що підтверджується платіжним дорученням №869 від 30.10.2023 року.

Враховуючи, що адміністративний позов підлягає частковому задоволенню, з Головного управління ДПС в Одеській області на користь приватного підприємства Агрофірма «Єдність» слід стягнути 15000,01 грн.

Керуючись ст.ст. 2, 3, 5, 6, 8, 9, 14, 22, 139, 241, 242-246, 250, 255, 295, КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов приватного підприємства Агрофірма «Єдність» до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень рішень задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС в Одеській області від 19.10.2023 р. №26896/15-32-09-02/05528823 про застосування штрафної (фінансової) санкції (штрафу)) та зобов`язання сплатити штраф у розмірі 500 000 (п`ятсот тисяч) грн прийнятого відносно приватного підприємства Агрофірма «Єдність»;

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС в Одеській області від 19.10.2023 р. №26894/15-32-09-02/05528823 про застосування штрафної (фінансової) санкції (штрафу)) та зобов`язання сплатити штраф у розмірі 500 000 (п`ятсот тисяч) грн. прийнятого відносно Приватного підприємства Агрофірма «Єдність».

Стягнути з Головного управління ДПС в Одеській області за рахунок його бюджетних асигнувань на користь приватного підприємства Агрофірма «Єдність» судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 15000,01 грн (п`ятнадцять тисяч гривень 01 коп.).

В задоволенні іншої частини позовних вимог відмовити.

Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст.255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляд справи проводився в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Позивач: приватного підприємства Агрофірма «Єдність» (код ЄДРПОУ 05528823, адреса: вул. Центральна, буд. 67, с. Кам`янка, Біляївський район, Одеська область, 67610).

Відповідач: Головне управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166, 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5).

Суддя П.П.Марин

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.02.2024
Оприлюднено26.02.2024
Номер документу117183251
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —420/30278/23

Ухвала від 04.12.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 31.10.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 22.10.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 23.04.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 08.04.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 19.03.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Рішення від 21.02.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П.П.

Ухвала від 06.12.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П.П.

Ухвала від 08.11.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні