Постанова
від 21.02.2024 по справі 380/8737/23
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 лютого 2024 рокуЛьвівСправа № 380/8737/23 пров. № А/857/22131/23

Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючої судді Хобор Р.Б.,

суддів Бруновської Н.В., Шавеля Р.М.

з участю секретаря судового засідання Слободян І.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Головного управління ДПС у місті Києві на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 23 жовтня 2023 року, ухвалене суддею Костецьким Н.В. у м. Львові, в порядку письмового провадження, у справі № 460/21543/23 за адміністративним позовом Приватного підприємства виробничо-комерційної фірми «Азовінтерпром» до Головного управління ДПС у місті Києві про скасування рішення,

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся в суд з позовом до відповідача у якому просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 09.12.2022 року № 363360413 про застосування штрафу в розмірі 2612944,21 грн.

23 жовтня 2023 року Львівський окружний адміністративний суд прийняв рішення, яким позов задовольнив.

Визнав протиправним та скасував податкове повідомлення-рішення від 09.12.2022 року № 363360413 про застосування штрафу в сумі 2612944,21 грн.

Стягнув з Головного управління Державної податкової служби у м. Києві за рахунок його бюджетних асигнувань на користь Приватного підприємства виробничо-комерційної фірми «Азовінтерпром» судовий збір в сумі 26840 грн. 00 коп.

Приймаючи рішення у цій справі, суд першої інстанції виходив з того, що на час реєстрації податкових накладних, одночасно діяли дві норми податкового законодавства, одна з яких звільняла платників податку від відповідальності за порушення податкового законодавства на час дії карантину, а інша, на час дії воєнного стану, дозволяла застосування штрафних фінансових санкцій за порушення податкового законодавства, зокрема, реєстрації податкових накладних, і одночасно зобов`язувала платника податків зареєструвати податкові накладні складені з 24.02.2022 року до 15.07.2022 року, за винятком випадків коли платник податків довів, що він не може виконати цей обов`язок. На час складення і реєстрації податкових накладних діяв карантин введений в Україні з метою запобігання поширення на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, тому, на думку суду, відповідач протиправно застосував до позивача штраф за порушення строків реєстрації податкових накладних.

Не погодившись із цим рішенням суду, його оскаржив відповідач, подавши апеляційну скаргу, в якій просить рішення суду першої інстанції скасувати та постановити нове рішення, яким відмовити в задоволенні позову.

У обґрунтування вимог апеляційної скарги відповідач зазначає те, що суд першої інстанції порушив норми матеріального права, а тому зробив помилковий висновок про задоволення позову.

Таку позицію відповідач пояснює тим, що з 01.03.2020 року діяли норми Податкового кодексу України, які на час карантину пов`язаного із поширенням на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, встановлювали мораторій на застосування штрафних санкцій за порушення податкового законодавства. 12.05.2022 року до Податкового кодексу України внесені зміни Законом України № 2260-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану», який набрав чинності 27.05.2022 року, і яким, фактично, скасовано мораторій щодо застосування штрафних санкцій за порушення податкового законодавства, який діяв раніше. Тому, на думку відповідача, з 27.05.2022 року платник податків, який не зареєстрував податкові накладені складені після цієї дати, несе відповідальність за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних за загальними правилами.

Заслухавши суддю доповідача, перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, апеляційний суд при розгляді цієї справи виходить з наступних міркувань.

Суд першої інстанції встановив те, що 12.10.2022 року головний державний інспектор відділу моніторингу камеральних перевірок податкової звітності управління оподаткування юридичних осіб ГУ ДПС у м. Києві, на підставі п.п.20.1.4. п.20.1. ст..20, п.75.1.ст.75, підпункту 69.2. пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» та в порядку п.76.3 ст.76 Податкового кодексу України, провів камеральну перевірку своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних та склав Акт № 29957/Ж5/26-15-04-13-03/24655013 від 12.10.2022 року про результати камеральної перевірки своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних ПП ВКФ «Азовінтерпром».

За результатами перевірки відповідач встановив порушення позивачем граничних строків реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН, визначених п.201.10 ст.201, п.п.69.2 п.69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення»Податкового кодексу Україниза період червень - вересень 2022 року, а саме:

- № 69 (дата виписки23.06.2022, дата реєстрації25.08.2022, кількість протермінованих днів41);

- № 60 (дата виписки01.06.2022, дата реєстрації25.08.2022, кількість протермінованих днів56);

- № 63 (дата виписки04.06.2022, дата реєстрації25.08.2022, кількість протермінованих днів56);

- № 61 (дата виписки03.06.2022, дата реєстрації25.08.2022, кількість протермінованих днів56);

- № 62 (дата виписки03.06.2022, дата реєстрації25.08.2022, кількість протермінованих днів56);

- № 66 (дата виписки12.06.2022, дата реєстрації25.08.2022, кількість протермінованих днів56);

- № 64 (дата виписки05.06.2022, дата реєстрації25.08.2022, кількість протермінованих днів56);

- № 65 (дата виписки09.06.2022, дата реєстрації25.08.2022, кількість протермінованих днів56);

- № 68 (дата виписки17.06.2022, дата реєстрації25.08.2022, кількість протермінованих днів41);

- № 84 (дата виписки05.08.2022, дата реєстрації07.09.2022, кількість протермінованих днів7);

- № 67 (дата виписки14.06.2022, дата реєстрації05.09.2022, кількість протермінованих днів67);

- № 85 (дата виписки08.08.2022, дата реєстрації01.09.2022, кількість протермінованих днів1);

- № 72 (дата виписки04.07.2022, дата реєстрації29.08.2022, кількість протермінованих днів29);

- № 76 (дата виписки12.07.2022, дата реєстрації06.09.2022, кількість протермінованих днів37);

- № 83 (дата виписки04.08.2022, дата реєстрації06.09.2022, кількість протермінованих днів6);

- № 75 (дата виписки11.07.2022, дата реєстрації29.08.2022, кількість протермінованих днів29);

- № 82 (дата виписки03.08.2022, дата реєстрації06.09.2022, кількість протермінованих днів6);

- № 78 (дата виписки20.07.2022, дата реєстрації29.08.2022, кількість протермінованих днів14);

- № 71 (дата виписки01.07.2022, дата реєстрації29.08.2022, кількість протермінованих днів29);

- № 73 (дата виписки08.07.2022, дата реєстрації29.08.2022, кількість протермінованих днів29);

- № 79 (дата виписки24.07.2022, дата реєстрації29.08.2022, кількість протермінованих днів14);

- № 80 (дата виписки28.07.2022, дата реєстрації29.08.2022, кількість протермінованих днів14);

- № 74 (дата виписки10.07.2022, дата реєстрації29.08.2022, кількість протермінованих днів29);

- № 70 (дата виписки01.07.2022, дата реєстрації29.08.2022, кількість протермінованих днів29);

- № 77 (дата виписки18.07.2022, дата реєстрації29.08.2022, кількість протермінованих днів14);

- № 81 (дата виписки31.07.2022, дата реєстрації29.08.2022, кількість протермінованих днів14);

- № 91 (дата виписки03.09.2022, дата реєстрації03.10.2022, кількість протермінованих днів3).

На підставі акту перевірки відповідач склав податкове повідомлення-рішення від 09.12.2022 року № 363360413 форми «Н», яким застосував до позивача штраф в сумі 2612944,21 грн.

Надаючи правову оцінку правильності вирішення судом першої інстанції даного публічно правового спору, суд апеляційної інстанції виходить із такого.

Згідно з абзацом 14 п.201.10 ст. 201 ПК України,реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

- для зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, складених за операціями, визначеними пунктом198.5 статті 198та пунктом199.1 статті 199цьогоКодексу, - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому вони складені;

- для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

Статтею 120-1ПК Українивизначена відповідальність платників податків за порушення строків реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та допущення помилок при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної.

Згідно правовою нормою вказаної статті, платники податку на додану вартість за порушення граничного строку реєстрації податкової накладної, передбаченогостаттею 201 цього Кодексу, несуть відповідальність у вигляді штрафу в розмірі:

- 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

- 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

- 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

- 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

- 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

18березня 2020року набрав чинності Закон України від 17березня 2020року №533-IX«Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» (даліЗакон №533-IX).

У зв`язку з набранням чинності Закону №533-ІХ (з урахуванням змін, внесених Законом України від 30березня 2020року №540-IX«Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)» та Закону України від 13травня 2020року№591-ІХ«Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо додаткової підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)») підрозділ 10 розділуПодаткового кодексу України був доповнений пунктом52-1.

Згідно з п. 52-1підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення»ПК України,за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій за: порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема страхування додаткової пенсії; відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу; порушення вимог законодавства в частині: обліку, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів; цільового використання пального, спирту етилового платниками податків; обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками; здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального; здійснення суб`єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб`єктів платниками акцизного податку; порушення нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати.

Таким чином, перелік порушень податкового законодавства, за які контролюючим органом нараховуються штрафні санкції в період дії карантину на території України є вичерпним та не включає застосування штрафних санкцій за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних у період з 01 березня 2020 року і по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину.

Пункт52-1 підрозділу10 розділуХХ Податкового кодексу України містив чітку вказівку на темпоральний критерій незастосування штрафних санкцій за вчинені порушення: з 1березня 2020року і по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину. Законодавець шляхом внесення змін до Податкового кодексу України запровадив мораторій на застосування штрафних санкцій, зокрема, за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування в «Єдиному реєстрі податкових накладних» у відповідний період.

Кабінет Міністрів України установив карантин на підставі постанови від 11березня 2020року №211 з 12березня 2020року. Постановою від 27червня 2023року №651«Про відміну на всій території України карантину, встановленого з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» Кабінет Міністрів України скасував 30червня 2023року з 24години 00хвилин на всій території України карантин, встановлений з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2. До завершення карантину Указом Президента України від 24лютого 2022року №64/2022«Про введення воєнного стану в Україні» в Україні був введений воєнний стан, який на підставі Указів Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» продовжувався та досі триває.

З метою реалізації необхідних заходів щодо підтримки військових і правоохоронних підрозділів у відбитті збройного нападу російської федерації та забезпечення прав і обов`язків платників податків Верховна Рада України прийняла Закон України від 3березня 2022року №2118-IX«Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування та подання звітності у період дії воєнного стану», який набрав чинності 7березня 2022року (даліЗакон №2118-IX). Законом №2118-IX підрозділ10 розділуПодаткового кодексу України був доповнений пунктом69, згідно з яким тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у цьому пункті.

На підставі підпунктів69.1,69.9 підрозділу10 розділуПодаткового кодексу України в разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок, зокрема щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, встановленої пунктом46.2 статті46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо,то в такому випадку платники податків звільняються від визначеної цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом трьох місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні. Для платників та контролюючих органів зупиняється перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Законом від 24березня 2022року №2142-IX«Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства на період дії воєнного стану» було внесено зміни до підпункту69.1 пункту69 підрозділу10 розділуПодаткового кодексу України, а саме: слова «трьох місяців» замінено словами «шести місяців».

Пункт69 підрозділу10 розділуПодаткового кодексу України не встановив нових особливостей відповідальності за недотримання таких обов`язків, аніж тих, що були закріплені раніше пунктом52-1 підрозділу10 розділуХХ Податкового кодексу України. Наведене вказує, що на правовідносини (зокрема, щодо настання відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкових), які виникли до набрання чинності Закону №2118-IX, поширювали дію положення пункту52-1 підрозділу10 розділуХХ, згідно з якими штрафні санкції не застосовувалися за порушення податкового законодавства (зокрема, за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних), вчинені протягом періоду з 1березня 2020року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19).

Обидві зазначені норми регулюють ті самі правовідносини, а самепорядок та умови звільнення від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування. Норми пункту69 підрозділу10 розділуПодаткового кодексу України встановлювали, що звільнення від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних надається платникам лише за умови подальшої реєстрації таких накладних упродовж шести місяців з дня припинення воєнного стану. Положення пункту52-1 підрозділу10 розділуХХ Податкового кодексу України закріплювали безумовне звільнення від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних в «Єдиному реєстрі податкових накладних» у період з 1березня 2020року іпоостанній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину.

Зважаючи на тотожність диспозицій наведених норм Податкового кодексу України (предметуправопорушень, на які спрямована дія цих норм), які є різними за своєю гіпотезою (умов, за яких ці норми підлягають застосуванню), пункт52-1 підрозділу10 розділупідлягає застосуванню під час «ковідного» мораторію, а пункт69.1 підрозділу10 розділумає діяти після запровадження воєнного стану. Паралельне існування обставин, за яких підлягають застосуванню обидві розглядувані норми, не виключає необхідність застосування кожної з них. Оскільки зазначені приписи мають кожен свої умови застосування, вони не конкурують між собою. Тому, пізніший час прийняття пункту69.1 підрозділу10 розділуне може заперечувати необхідність застосування пункту52-1 підрозділу10 розділуПодаткового кодексу України, якщо наявні відповідні умови («ковідний» мораторій).

Згодом Верховна Рада України прийняла Закон України від 12травня 2022року №2260-IX«Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» (даліЗакон №2260-IX). У зв`язку із набранням чинності 27травня 2022року Закону №2260-IX підпункт69.1 пункту69 підрозділу10 розділуХХ Податкового кодексу України було викладено у такій редакції: «У разівідсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом46.2 статті46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом46.2 статті46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24лютого 2022року до дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в «Єдиному реєстрі податкових накладних»до15липня 2022року, подання податкової звітності до 20 липня 2022року та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31 липня 2022року.

Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у цьому підпункті, та перелік документів на підтвердження затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику».

Отже, з набранням чинності Законом №2260-IX встановлене підпунктом69.1 пункту69 підрозділу10 розділуХХ Податкового кодексу України звільнення від відповідальності стало узалежнено від підтвердження у визначеному законодавством порядку можливості чи неможливості виконання платником обов`язку, зокрема, щодо реєстрації у відповідному реєстрі податкових накладних.

Закон №2260-IX доповнив підпункт69.2 пункту69 підрозділу10 розділуПодаткового кодексу України положеннями, відповідно до яких у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок до платників застосовується відповідальність згідно з цим Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, визначених підпунктом112.8.9 пункту112.8 статті112 цього Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності. Не застосовуються вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19). По суті, з 27травня 2022року припинили дію норми зупинення строків щодо реєстрації податкових накладних, введені на підставі Закону №2118-IX у зв`язку із запровадженням воєнного стану, щодо осіб, які мають можливість такі обов`язки щодо реєстрації.

Законом №2260-IX було внесено зміни також до підпункту69.9 пункту69 підрозділу10 розділуПодаткового кодексу України. Відповідно до нової редакції цієї норми для платників податків та контролюючих органів зупинявся перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім дотримання строків реєстрації податкових накладних, розрахунків коригування до них в Єдиному реєстрі податкових накладних, подання звітності, зокрема визначеної пунктом46.2 статті46 цього Кодексу, сплати податків та зборів платниками податків.

З 27травня 2022року пункт69 підрозділу10 розділуПодаткового кодексу України був доповнений підпунктом69.1-1. Згідно з цими новими положеннями платники податку на додану вартість зобов`язані забезпечити у строки, встановлені підпунктом69.1 цього пункту, реєстрацію податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, граничний термін реєстрації яких припадає на періоди, зазначені у підпункті69.1 цього пункту, та уточнити (привести у відповідність) податковий кредит, задекларований платниками на підставі наявних у платника первинних (розрахункових) документів, з урахуванням даних податкових накладних та/або розрахунків коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Таким чином, платник звільняється від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних в період дії мораторію, запровадженого пунктом52-1 підрозділу10 розділуПодаткового кодексу України, з 1березня 2020року по 26травня 2022року.

Так, відповідно до підп. 69.1 п 69 підрозділу 10розділу «Перехідні положення» ПК України, який застосовується з 27.05.2022 року, у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом46.2 статті 46цьогоКодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом46.2 статті 46цьогоКодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинностіЗаконом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану»за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня 2022 року, подання податкової звітності до 20 липня 2022 року та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31 липня 2022 року.

Підпунктом 69.2 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення»ПК України передбачено, що граничними термінами реєстрації податкових накладних в ЄРПН є:

- за податковими накладними складеними після 24.02.2022 року і до 27.05.2022 рокудо 15.07.2022 року;

- за податковими накладними складеними після 27.05.2022 рокуза загальним правилом, передбаченим до п.201.10 ст. 201 ПК України, тобто для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Апеляційний суд встановив, що податкові накладні щодо яких виник спір в частині порушення термінів реєстрації в ЄРПН складені у червні - вересні 2022 року.

Отже, реєстрація вказаних податкових накладних в ЄРПН відбувається за загальними правилами, передбаченими п.201.10 ст. 201 ПК України.

Таким чином, відповідач правомірно притягнув позивача до відповідальності, на підставі п.120-1 ст. 120 ПК України, у вигляді штрафу за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних.

Цей висновок є підставою для відмови в задоволенні позову.

Відповідно до частини 1 статті 317 КАС України, підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є:

1) неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи;

2) недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими;

3) невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи;

4) неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.

З огляду на викладене, апеляційний суд приходить до переконання в тому, що суд першої інстанції неправильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з порушенням норм матеріального права.

Таким чином, апеляційний суд вважає доводи апеляційної скарги підставними, та такими, що спростовують висновки суду першої інстанції, а тому апеляційну скаргу необхідно задовольнити, рішення суду першої інстанції скасувати та прийняти постанову, якою в задоволенні позову відмовити.

Керуючись ст.ст. 308, 310, 315, 317, 321, 325, 328, 329, 331 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у місті Києві задовольнити.

Рішення Львівського окружного адміністративного суду від 23 жовтня 2023 року в справі № 460/21543/23 скасувати та прийняти постанову, якою в задоволенні позову Приватного підприємства виробничо-комерційної фірми «Азовінтерпром» до Головного управління ДПС у місті Києві про скасування рішення відмовити.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та касаційному оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених статтею 328 КАС України, за наявності яких постанова може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту постанови, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуюча суддя Р. Б. Хобор судді Н. В. Бруновська Р. М. Шавель Повний текст постанови складений 22.02.2024 року

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.02.2024
Оприлюднено26.02.2024
Номер документу117187206
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —380/8737/23

Постанова від 21.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 21.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 20.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 29.01.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 29.01.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 08.01.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 04.12.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Рішення від 23.10.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Костецький Назар Володимирович

Ухвала від 04.09.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Костецький Назар Володимирович

Ухвала від 07.07.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Костецький Назар Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні