Рішення
від 14.02.2024 по справі 906/1532/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

майдан Путятинський, 3/65, м. Житомир, 10002, тел. (0412) 48 16 20,

e-mail: inbox@zt.arbitr.gov.ua, web: https://zt.arbitr.gov.ua,

код ЄДРПОУ 03499916

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"14" лютого 2024 р. м. Житомир Справа № 906/1532/23

Господарський суд Житомирської області у складі судді Прядко О.В.,

за участю секретаря судового засідання: Толстокарової І.С.,

за участю представників сторін:

від позивача: Мельник А.В., ордер серії АІ №1509000 від 08.12.2023;

від відповідача: не з`явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Житомирі справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "МАЛИНСЬКИЙ СПЕЦКАР`ЄР"

до Російської Федерації в особі Міністерства юстиції Російської Федерації

про стягнення 9143687,00 грн

Процесуальні дії по справі. Виклад позицій учасників судового процесу, заяви, клопотання.

Товариство з обмеженою відповідальністю "МАЛИНСЬКИЙ СПЕЦКАР`ЄР" звернулось до Господарського суду Житомирської області з позовом до Російської Федерації в особі Міністерства юстиції Російської Федерації про стягнення 9143687,00 грн збитків у розмірі ринкової вартості ремонтно-будівельних робіт, проведення яких необхідне для усунення пошкоджень, завданих майну позивача внаслідок ракетного удару Збройних сил Російської Федерації 16.03.2022.

Ухвалою суду від 29.11.2023 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження, призначено підготовче засідання на 15.01.2024.

Ухвалою суду від 15.01.2024 закрито підготовче провадження та призначено справу №906/1532/23 до судового розгляду по суті, судове засідання призначено на 14.02.2024.

Відповідач правом на участь у судовому розгляді не скористався, явку повноважного представника у судових засіданнях 15.01.2024 й 14.02.2024 не забезпечив, відзив на позовну заяву не надав.

Щодо повідомлення відповідача про розгляд даної справи слід зазначити таке.

Відповідно до ч.2ст.367 Господарського процесуального України (далі - ГПК України), судове доручення надсилається у порядку, встановленому цим Кодексом або міжнародним договором, згода на обов`язковість якого надана Верховною Радою України, а якщо міжнародний договір не укладено - Міністерству юстиції України, яке надсилає доручення Міністерству закордонних справ України для передачі дипломатичними каналами.

У зв`язку з військовою агресією держави-відповідача проти України, Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24.02.2022 №64/2022, який затвердженоЗаконом України від 24.02.2022 № 2102-IX,в Україні введено воєнний стан, який триває і на теперішній час.

Відповідно до ч.1ст.12-2 Закону України «Про правовий режим воєнного стану»,в умовах правового режиму воєнного стану суди, органи та установи системи правосуддя діють виключно на підставі, в межах повноважень та в спосіб, визначеніКонституцією Українита законами України.

За зверненням Мін`юсту, Міністерство закордонних справ України повідомило депозитаріїв конвенцій Ради Європи, Гаазької конференції з міжнародного приватного права та ООН, а також сторони двосторонніх міжнародних договорів України про повномасштабну триваючу збройну агресію Росії проти України та неможливість у зв`язку з цим гарантувати у повному обсязі виконання українською стороною зобов`язань за відповідними міжнародними договорами та конвенціями на весь період воєнного стану.

Згідно з листом Міністерства юстиції України №25814/12.1.1/32-22 від 21.03.2022 «Щодо забезпечення виконання міжнародних договорів України у період воєнного стану» з урахуванням норм звичаєвого права щодо припинення застосування міжнародних договорів державами у період військового конфлікту між ними, рекомендується не здійснювати будь-яке листування, що стосується співробітництва з установами Російської Федерації на підставі міжнародних договорів України з питань міжнародно-правових відносин та правового співробітництва у цивільних справах та у галузі міжнародного приватного права.

Міністерство юстиції України листом №91935/114287-22-22/12.1.1 від 06.10.2022 щодо вручення судових документів резидентам Російської Федерації в порядку ст.8 Конвенції про вручення за кордоном судових та позасудових документів у цивільних або комерційних справах 1965 року повідомило, що за інформацією Міністерства закордонних справи України (лист №71/14-500-77469 від 03.10.2022) 24.02.2022 розірвано дипломатичні відносини між Україною та Російською Федерацією у зв`язку з широкомасштабною збройною агресією останньої проти України. Функціонування закордонних дипломатичних установ України на території Російської Федерації та діяльність її дипломатичних установ на території України зупинено. Комунікація Міністерства закордонних справи України з органами влади Російської Федерації за посередництва третіх держав також не здійснюється.

Окрім того, АТ "Укрпошта", у зв`язку з військовою агресією з боку Росії та введенням воєнного стану в Україні, припинило поштове співробітництво з Поштою Росії та Білорусі; посилки та перекази в ці країни не приймаються, тобто повністю припинено обмін міжнародними поштовими відправленнями та поштовими переказами з країнами-агресорами.

За наведеного, на період збройного конфлікту у відносинах з державою-агресором унеможливлено застосування міжнародних договорів України з питань правового співробітництва, у тому числі у зв`язку з припиненням поштового сполучення, а також виконання судового доручення про вручення відповідачу судових документів дипломатичними каналами.

Враховуючи викладене, повідомлення відповідача про відкриття провадження у даній справі, а також дату, час і місце проведення судових засідань у справі здійснювалось шляхом оприлюднення інформації на офіційному вебпорталі судової влади України в порядку, передбаченому ст.122 ГПК України (т.4, а.с.41, 46).

Відповідно до ч.4ст.122 ГПК України, з опублікуванням оголошення про виклик відповідач вважається повідомленим про дату, час і місце розгляду справи.

Таким чином відповідач вважається належним чином повідомленим про розгляд даної справи Господарським судом Житомирської області.

Представник позивача у судовому засіданні 14.02.2024 підтримав позовні вимоги за предметом та підставами позову, просив задовольнити їх у повному обсязі.

14.02.2024 проголошено вступну та резолютивну частини рішення, відповідно до ст.240 ГПК України.

Фактичні обставини, встановлені судом, та зміст спірних правовідносин.

Як вбачається з матеріалів справи, ТОВ "МАЛИНСЬКИЙ СПЕЦКАР`ЄР" є власником єдиного майнового комплексу заводу загальною площею 5342,2 кв.м., який розташований за адресою: Житомирська обл., м. Малин, вул. Радянська (нині вул. Покровська), 6-а, що підтверджується наявними в матеріалах справи документами, зокрема копіями свідоцтва про право власності на нерухоме майно №2095 від 24.04.2008, витягу про реєстрацію права власності на нерухоме майно №18664180 від 25.04.2008, інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно №353589646 від 08.11.2023 (т.1, а.с.21-33).

Зі змісту позовної заяви слідує, що 16.03.2022 близько 12 години Збройні сили Російської Федерації, застосовуючи засоби ведення війни, які заборонені міжнародним правом, порушуючи закони та звичаї війни, що передбачені міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, здійснили ракетні удари по місту Малину Коростенського району Житомирської області, а саме по ТОВ "Малинський спецкар`єр" та ТОВ «Граніт-ЛТД», що розташовані по вул. Покровська, 6а, в результаті чого пошкоджено майно вказаних підприємств, та по ПрАТ «Прожектор», що розташоване по вул. Володимирська, 36, в результаті чого пошкоджено приміщення електроцеху, а також здійснили ракетні удари по с. Юрівка Малинської ТГ Коростенського району, в результаті чого пошкоджено житлові будинки по вулиці Тараскіна №8, №6, №10. Також нанесено ракетний удар по ділянці лісу, яка знаходиться поблизу вул. Лісовий кордон, бувшої території Малинського лісгоспу. Пошкоджено Малинівський НВК ДНЗ-ЗНЗ І-ІІІ ступенів дошкільний підрозділ.

За цим фактом слідчим відділом УСБУ в Житомирській області 16.03.2022до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено відомості про вчиненнякримінального правопорушення та розпочато досудове розслідування у кримінальномупровадженні №42022062350000081 за ознаками вчинення кримінального правопорушення,передбаченого ч.1ст. 438 Кримінального кодексу України (далі - КК України) (т.1, а.с.34).

Рішенням виконавчого комітету Малинської міської ради Житомирської області від 09.06.2022 року №106 «Про затвердження переліку об`єктів, розташованих на території Малинської міської територіальної громади, які зазнали руйнування та пошкодження внаслідок збройної агресії російської федерації» затверджено перелік об`єктів, розташованих на території Малинської міської територіальної громади, які зазнали руйнування та пошкодження внаслідок збройної агресії російської федерації, серед яких у т.ч. (п.905 додатку до вказаного рішення) інші (не військові) об`єкти ТОВ "МАЛИНСЬКИЙ СПЕЦКАР`ЄР" за адресою: м. Малин, вул. Покровська 6-а (т.1, а.с.66-68).

Відтак позивач звернувся до Малинського відділення Коростенського РВ УСБУ в Житомирській області із заявою від 08.02.2023 вих.№03 про залучення його до кримінального провадження №42022062350000081 як потерпілого (т.1, а.с.35-63).

13.03.2023 старшим слідчим в ОВС слідчого відділу УСБУ в Житомирській області підполковником юстиції вручено позивачу пам`ятку про процесуальні права та обов`язки потерпілого (т.1, а.с.64-65).

З метою визначення ринкової вартості ремонтно-будівельних робіт (фактичних витрат) на здійснення відновлення пошкодженого майна внаслідок надзвичайної ситуації воєнного характеру, спричиненої збройною агресією Російської Федерації, для цілей оцінки збитків власника пошкодженого майна, 20.07.2022 між позивачем та ТОВ «ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ ЕКСПЕРТНО-ПРАВОВИЙ СОЮЗ» укладено договір №ВЕПСЖТ-070722-3 на проведення незалежної оцінки (т.4, а.с.9-11) та договір №ВЕПСЖТ-070722-4 на виконання робіт з технічного обстеження об`єкту нерухомого майна (т.4, а.с.1-5).

На виконання умов вказаних договорів ТОВ «ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ ЕКСПЕРТНО-ПРАВОВИЙ СОЮЗ» було проведено технічні обстеження належних позивачу будівель і споруд майнового комплексу та незалежну оцінку об`єктів майна позивача, за результатами чого складено відповідні звіти про визначення ринкової вартості ремонтно-будівельних робіт, проведення яких необхідне для усунення пошкоджень майна для цілей оцінки збитків власника пошкодженого майна (далі Звіт) та акти технічного обстеження об`єктів будівництва, пошкоджених внаслідок бойових дій, спричинених збройною агресією Російської Федерації (далі Акт).

Так, відповідно до Акта технічного обстеження будівлі прохідної літ.«А», розташованої за адресою: Житомирська обл., м. Малин, вул. Покровська (вул. Радянська), №6-а, виявлено дефекти і пошкодження основних будівельних конструкцій, а саме: 1) пошкоджені дерев`яні віконні конструкції внаслідок вибухової хвилі та трусу будівлі: вибиті шибки, пошкоджені дерев`яні рами; 2) пошкоджено зовнішнє опорядження внаслідок вибухової хвилі та трусу будинку та потрапляння уламків: сколи та випадання керамічної плитки (т.1, а.с.143-145).

Згідно зі Звітом №5443/1/22 від 15.08.2022 (т.1, а.с.69-142), розмір вартості ремонтно-будівельних робіт, проведення яких необхідне для усунення зазначених пошкоджень, становить 106703,00 грн (т.1, а.с.70).

Відповідно до Акта технічного обстеження головного корпусу (адмін., шламовий, полірування) літ.«В», розташованого за адресою: Житомирська обл., м. Малин, вул. Покровська (вул. Радянська), №6-а, виявлено дефекти і пошкодження основних будівельних конструкцій, а саме: 1) пошкодження колони №6 внаслідок вибухової хвилі, спричиненої ракетним ударом: порушення вертикальності, руйнування верхньої частини, вертикальні тріщини. Відходження залізобетонних монолітних колон (4 шт.) від внутрішньої несучої стіни, порушення вертикальності. Підкранові балки між 5-6 та 6-7 колонами зміщені всередину приміщення на 0,15 м. Несучі стіни поліровочного корпусу були пошкодженні внаслідок вибухової хвилі, спричиненої ракетним ударом: порушення вертикальності, руйнування кладки, вертикальні тріщини з розкриттям 3-х см. Руйнування захисного шару бетону залізобетонних монолітних колон, вертикальні тріщини, внаслідок чого відбувається оголення та корозія арматури; 2) пошкоджені залізобетонні ребристі плити внаслідок вибухової хвилі, спричиненої ракетним ударом: тріщини, наскрізні отвори, оголення арматури. Руйнування та пошкодження заповнення швів між елементами ребристих плит покриття внаслідок вибухової хвилі; 3) пошкодження кладки перегородок з керамічної цегли внаслідок вибухової хвилі: вертикальні тріщини; 4) конструкція підлоги на момент обстеження була пошкоджена та повністю зруйнована без можливості відновлення; 5) пошкоджені зовнішні вікна внаслідок вибухової хвилі: вибиті склоблоки, деформовані та зламані дерев`яні рами і вибиті шибки в дерев`яних віконних конструкціях. Пошкоджені зовнішні двері та ворота внаслідок вибухової хвилі: деформація металу, щілини між дверною конструкцією та отвором у стіні, повне руйнування дерев`яної обшивки дверей; 6) відпадання фасадної штукатурки з фарбуванням внаслідок вибухової хвилі спричиненої ракетним ударом; 7) внутрішнє опорядження пошкоджене внаслідок вибухової хвилі, спричиненої ракетним ударом: відпадання штукатурки з фарбуванням (т.1, а.с.244-247).

Згідно зі Звітом №5443/2/22 від 15.08.2022 (т.1, а.с.146-243), розмір вартості ремонтно-будівельних робіт, проведення яких необхідне для усунення зазначених пошкоджень, становить 3804974,00 грн (т.1, а.с.147-148).

Відповідно до Акта технічного обстеження будівлі гаража на три блоки літ.«Г», розташованої за адресою: Житомирська обл., м. Малин, вул. Покровська (вул. Радянська), №6-а, виявлено дефекти і пошкодження основних будівельних конструкцій, а саме: 1) пошкодження кладки з шлакоблоків, силікатної та керамічної цегли, наскрізні отвори внаслідок вибухової хвилі та трусу будівлі; 2) пошкодження та часткове руйнування залізобетонних ребристих плит покриття внаслідок вибухової хвилі та трусу будівлі. Пошкодження плит покриття внаслідок замокання, наявний грибок та пліснява на поверхнях плит; 3) покрівля пошкоджена на момент обстеження внаслідок вибухової хвилі та трусу будівлі; 4-5) пошкоджень перегородок та підлоги внаслідок воєнної агресії не виявлено, проте будівля підлягає повному демонтажу з послідуючим відновленням; 6) вікна, двері: наявне лущення фарби та корозія металевих воріт, спричинене впливом зовнішнього середовища та часового фактору; 7) опорядження фасадів пошкоджене внаслідок вибухової хвилі та трусу будівлі: розтріскування, відпадання штукатурки; 8) пошкодження внутрішнього опорядження замоканням, розповсюдження цвілі та грибка. Наявні локальні розтріскування та відпадання шпаклівки внаслідок трусу будівлі. Також виявлено дефекти і пошкодження внутрішніх інженерних систем, а саме: опалення та електропостачання: будівля підлягає повному демонтажу з послідуючим відновленням (т.2, а.с.77-81).

Згідно зі Звітом №5443/3/22 від 19.08.2022 (т.2, а.с.1-76), розмір вартості ремонтно-будівельних робіт, проведення яких необхідне для усунення зазначених пошкоджень, становить 550015,00 грн (т.2, а.с.2).

Відповідно до Акта технічного обстеження будівлі блоку допоміжних служб літ.«Д», розташованої за адресою: Житомирська обл., м. Малин, вул. Покровська (вул. Радянська), №6-а, виявлено дефекти і пошкодження основних будівельних конструкцій, а саме: 1) пошкоджене дерев`яне горищне перекриття внаслідок вибухової хвилі: деформація та злам дерев`яних дощок накату; 2) конструкція дерев`яної кроквяної системи була пошкоджена внаслідок вибухової хвилі та трусу будівлі: зламані та тріснуті дерев`яні елементи крокви. Пошкоджені елементи покриття внаслідок вибухової хвилі та трусу будівлі: тріщини в залізобетонних плитах покриття, наскрізний отвір, оголення арматури. Руйнування та пошкодження заповнення швів між елементами ребристих плит покриття внаслідок вибухової хвилі; 3) пошкоджені елементи покрівлі внаслідок вибухової хвилі: зламані азбестоцементні листи, пошкоджена гідроізоляція; 4) пошкоджені зовнішні та внутрішні вікна внаслідок вибухової хвилі: деформовані та вибиті склоблоки, деформовані та зламані дерев`яні рами і вибиті шибки в дерев`яних віконних конструкціях. Пошкоджені зовнішні двері та ворота внаслідок вибухової хвилі: деформація металу, щілини між дверною конструкцією та отвором у стіні, пошкодження дерев`яної обшивки дверей; 5) внутрішнє опорядження пошкоджене внаслідок вибухової хвилі та трусу будівлі, спричинених ракетним ударом: відпадання штукатурки з фарбуванням (т.2, а.с.160-163).

Згідно зі Звітом №5443/4/22 від 19.08.2022 (т.2, а.с.82-159), розмір ринкової вартості ремонтно-будівельних робіт, проведення яких необхідне для усунення зазначених пошкоджень, становить 1760303,00 грн (т.2, а.с.83).

Відповідно до Акта технічного обстеження будівлі компресорної літ.«Е», розташованої за адресою: Житомирська обл., м. Малин, вул. Покровська (вул. Радянська), №6-а, виявлено дефекти і пошкодження основних будівельних конструкцій, а саме: 1) вертикальні несучі конструкції: наявне пошкодження кладки з керамічної цегли, вертикальна тріщина, яка утворилася внаслідок вибухової хвилі та трусу будівлі. Руйнування частини зовнішньої несучої стіни внаслідок вибухової хвилі та трусу будівлі; 2) руйнування та пошкодження заповнення швів між елементами ребристих плит покриття внаслідок вибухової хвилі; 3) пошкоджені зовнішні вікна внаслідок вибухової хвилі; деформовані та зламані дерев`яні рами і вибиті шибки в дерев`яних віконних конструкціях. Пошкоджені зовнішні двері та ворота внаслідок вибухової хвилі; деформація металу, щілини між дверною конструкцією та отвором у стіні, пошкодження дерев`яної обшивки воріт; 4) внутрішнє опорядження пошкоджене надмірним зволоженням, яке спричинене затіканням атмосферних опадів через пошкоджені елементи покриття. Наявна пліснява та грибок. Значна частина штукатурки осипалася внаслідок трусу будівлі від вибухової хвилі (т.2, а.с.243-246).

Згідно зі Звітом №5443/5/22 від19.08.2022 (т.2, а.с.164-242), розмір ринкової вартості ремонтно-будівельних робіт, проведення яких необхідне для усунення зазначених пошкоджень, становить 604770,00 грн (т.2, а.с.165).

Відповідно до Акта технічного обстеження клуба із столярною майстернею літ.«Є», розташованого за адресою: Житомирська обл., м. Малин, вул. Покровська (вул. Радянська), №6-а, виявлено дефекти і пошкодження основних будівельних конструкцій, а саме: 1) руйнування та пошкодження заповнення швів між елементами ребристих плит покриття внаслідок вибухової хвилі; 2) пошкоджені зовнішні вікна внаслідок вибухової хвилі та трусу будівлі: вибиті шибки, деформовані та зламані дерев`яні рами. Пошкоджені зовнішні двері внаслідок вибухової хвилі та трусу будівлі: щілини між дверною конструкцією та отвором у стіні, вибиті шибки; 3-4) зовнішнє та внутрішнє опорядження пошкоджене внаслідок вибухової хвилі та трусу будівлі, спричинених ракетним ударом: відпадання та розтріскування штукатурки з фарбуванням (т.3, а.с.145-148).

Згідно зі Звітом №5443/7/22 від 15.08.2022 (т.3, а.с.74-144), розмір ринкової вартості ремонтно-будівельних робіт, проведення яких необхідне для усунення зазначених пошкоджень, становить 413826,00 грн (т.3, а.с.75).

Відповідно до Акта технічного обстеження будівлі котельні інвент.№053-1, розташованої за адресою: Житомирська обл., м. Малин, вул. Покровська (вул. Радянська), №6-а, виявлено дефекти і пошкодження основних будівельних конструкцій, а саме: 1) пошкодження зовнішніх несучих стін 380 мм з силікатної та керамічної цегли внаслідок прямого потрапляння ракетного снаряду; 2) руйнування залізобетонних збірних ригелів довжиною 12 м внаслідок прямого потрапляння ракетного снаряду. Руйнування залізобетонних збірних ребристих плит покриття з габаритами 1,5 х 6,0 м внаслідок прямого потрапляння ракетного снаряду; 3-4) покрівля та підлога пошкоджена внаслідок прямого потрапляння ракетного снаряду з неможливістю її відновлення; 5) віконні та дверні конструкції зруйновані внаслідок прямого потрапляння ракетного снаряду з неможливістю їх відновлення; 6) внутрішнє опорядження стін пошкоджене внаслідок прямого потрапляння ракетного снаряду. Також виявлено дефекти і пошкодження внутрішніх інженерних систем: системи опалення, електропостачання, газопостачання зруйновані внаслідок прямого потрапляння ракетного снаряду (т.3, а.с.242-245).

Згідно зі Звітом №5443/8/22 від 19.08.2022 (т.3, а.с.149-241), розмір ринкової вартості ремонтно-будівельних робіт, проведення яких необхідне для усунення зазначених пошкоджень, становить 1903096,00 грн (т.3, а.с.150).

Відповідно до Акта технічного обстеження будівлі трансформаторної підстанції літ.«Є», розташованої за адресою: Житомирська обл., м. Малин, вул. Покровська (вул.Радянська), №6-а, дефектів і пошкоджень основних будівельних конструкцій не виявлено; наявне лущення фарби дверей та на металевих решітках віконних отворів, спричинене впливом зовнішнього середовища та часового фактору; наявні тріщини зовнішнього опорядження в нижній частині стіни внаслідок замокання та морозної деструкції (т.3, а.с.70-73).

Згідно зі Звітом №5443/6/22 від 19.08.2022 (т.3, а.с.1-69), розмір ринкової вартості ремонтно-будівельних робіт, проведення яких необхідне для усунення зазначених пошкоджень, становить 8314,00 грн (т.3, а.с.2).

Таким чином загальний розмір збитків, завданих майну ТОВ «МАЛИНСЬКИЙ СПЕЦКАР`ЄР» внаслідок ракетного удару Збройних сил Російської Федерації 16.03.2022, становить 9143687,00 грн. Позивачем не включено до розрахунку суму, визначену у Звіті №5443/6/22 від 19.08.2022, у розмірі 8314,00 грн, оскільки дефектів і пошкоджень будівлі трансформаторної підстанції літ.«Є» внаслідок бойових дій, спричинених збройною агресією Російської Федерації, виявлено не було.

Враховуючи наведене, з метою захисту свого порушеного права позивач звернувся з даним позовом до господарського суду.

Норми права, застосовані судом, оцінка доказів, аргументів, наведених учасниками справи, та висновки щодо порушення, невизнання або оспорення прав чи інтересів, за захистом яких мало місце звернення до суду.

За приписамист.11 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України), цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки. Підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є завдання майнової (матеріальної) та моральної шкоди іншій особі; інші юридичні факти. Цивільні права та обов`язки можуть виникати безпосередньо з актів цивільного законодавства. У випадках, встановлених актами цивільного законодавства, цивільні права та обов`язки можуть виникати з рішення суду. У випадках, встановлених актами цивільного законодавства або договором, підставою виникнення цивільних прав та обов`язків може бути настання або ненастання певної події.

Згідно зіст.15 ЦК України,кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання. Кожна особа має право на захист свого інтересу, який не суперечить загальним засадам цивільного законодавства.

Відповідно дост.16 ЦК України, кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу. Способами захисту цивільних прав та інтересів можуть бути, зокрема, відшкодування збитків та інші способи відшкодування майнової шкоди.

За змістом ч.ч.1-3 ст.22 ЦК України, особа, якій завдано збитків у результаті порушення її цивільного права, має право на їх відшкодування. Збитками є: 1) втрати, яких особа зазнала у зв`язку зі знищенням або пошкодженням речі, а також витрати, які особа зробила або мусить зробити для відновлення свого порушеного права (реальні збитки); 2) доходи, які особа могла б реально одержати за звичайних обставин, якби її право не було порушене (упущена вигода). Збитки відшкодовуються у повному обсязі, якщо договором або законом не передбачено відшкодування у меншому або більшому розмірі.

Частинами 1, 2 ст.1166 ЦК України передбачено, щомайнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала. Особа, яка завдала шкоди, звільняється від її відшкодування, якщо вона доведе, що шкоди завдано не з її вини.

При вирішенні спорів про відшкодування шкоди заст.1166 ЦК України доказуванню підлягає: факт спричинення шкоди, протиправність дій заподіювача шкоди і його вина, причинний зв`язок між протиправною дією та негативними наслідками. Відсутність хоча б одного з таких елементів виключає відповідальність за заподіяння шкоди.

Обов`язковою умовою притягнення до відповідальності за завдану шкоду є встановлення протиправності дій відповідно до положень застосованого матеріального закону.

Під шкодою розуміється матеріальна шкода, що виражається у зменшенні майна потерпілого в результаті порушення належного йому майнового права та (або) применшенні немайнового блага. У відносинах, що розглядаються, шкода - це не тільки обов`язкова умова, але й міра відповідальності, оскільки за загальним правилом зазначеної статті, завдана шкода відшкодовується в повному обсязі. Мова йде про реальну шкоду та упущену вигоду.

Відповідно до Резолюції Генеральної Асамблеї ООН ES-11/1 від 02.03.2022, військова агресія російської федерації була засуджена як така, що порушує статтю 2 (4) Статуту ООН, а також суверенітет, незалежність та територіальну цілісність України. Крім того, російську федерацію було зобов`язано припинити застосування сили проти України та вивести свої збройні сили за межі міжнародно визнаних кордонів України.

Аналогічних висновків дійшов і Міжнародний суд ООН, який у своєму наказі про забезпечувальні заходи від 16.03.2022 у справі щодо звинувачень в геноциді за Конвенцією про попередження та покарання злочину геноциду (Україна проти російської федерації) зобов`язав російську федерацію припинити військову агресію проти України.

Також Генеральна Асамблея ООН прийняла Резолюцію ES-12/1 від 24.03.2022, якою додатково засуджує військову агресію росії проти України, вимагає від російської федерації припинення військових дій, в тому числі атак проти цивільних осіб та цивільних об`єктів, а також засуджує всі порушення міжнародного гуманітарного права та порушення прав людини та вимагає безумовного дотримання міжнародного гуманітарного права, включно із Женевськими Конвенціями 1949 року та Додаткового протоколу І 1977 року до них.

Відповідно до Постанови Верховної Ради України від 14.04.2022 «Про Заяву Верховної Ради України «Про вчинення російською федерацією геноциду в Україні», визнано геноцидом Українського народу дії збройних сил, політичного і військового керівництва росії під час збройної агресії проти України, яка розпочалася 24.02.2022, а також доручено Голові Верховної Ради України спрямувати цю заяву до Організації Об`єднаних Націй, Європейського Парламенту, Парламентської Асамблеї Ради Європи, Парламентської Асамблеї ОБСЄ, Парламентської Асамблеї НАТО, урядів та парламентів іноземних держав. Голові Верховної Ради України надано повноваження звернутися до Генеральної прокуратури, Міністерства закордонних справ України та Міністерства юстиції України щодо невідкладного вжиття заходів для належного документування фактів вчинення збройними силами російської федерації та її політичним і військовим керівництвом геноциду Українського народу, злочинів проти людяності, воєнних злочинів, інших тяжких злочинів на території України та ініціювання притягнення до відповідальності всіх винних осіб.

У постановах Великої Палати Верховного Суду від 19.02.2020 у справі №210/4458/15-ц, від 30.01.2020 у справі №287/167/18-ц, ухвалі Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних та кримінальних справ від 16.08.2017 у справі №761/9437/15-ц висловлено правову позицію про те, що факт збройної агресії російської федерації проти України встановлення в судовому порядку не потребує.

Відповідно до ст.1таст.2 Конституції України,Україна є суверенна і незалежна, демократична, соціальна, правова держава. Суверенітет України поширюється на всю її територію. Україна є унітарною державою. Територія України в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною.

У преамбуліЗакону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України»вказано, що Україна згідно зКонституцією Україниє суверенною і незалежною державою. Суверенітет України поширюється на всю її територію, яка в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною. Перебування на території України підрозділів збройних сил інших держав з порушенням процедури, визначеноїКонституцієюта Законами України, Гаазькими конвенціями 1907 року, IV Женевською конвенцією 1949 року, а також всупереч Меморандуму про гарантії безпеки у зв`язку з приєднанням України до Договору про нерозповсюдження ядерної зброї 1994 року, Договору про дружбу, співробітництво і партнерство між Україною і Російською Федерацією 1997 року та іншим міжнародно-правовим актам є окупацією частини території суверенної держави Україна та міжнародним протиправним діянням з усіма наслідками, передбаченими міжнародним правом.

Відповідно до ч.3ст.75 ГПК України,обставини, визнані судом загальновідомими, не потребують доказування.

Отже протиправність діяння відповідача як складовий елемент факту збройної агресії Росії проти України в розумінні ч.3ст.75 ГПК Україниє загальновідомим фактом, який закріплено державою на законодавчому рівні, а також визнано на найвищому міжнародному рівні.

Обов`язковою умовою покладення відповідальності має бути безпосередній причинний зв`язок між вчиненими порушеннями і завданими збитками. Підставою для відшкодування понесених збитків є спричинення їх внаслідок вчиненого порушення, тобто наявності прямого причинно-наслідкового зв`язку між діями однієї сторони та зменшення майнових прав іншої.

24.02.2022 Головним слідчим управлінням Служби Безпеки України у зв`язку з вторгненням збройних сил Російської Федерації на територію північних, східних та південних областей України, нанесенням авіаційних та артилерійських ударів, до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесені відомості про кримінальне провадження за фактами: посягання на територіальну цілісність і недоторканність України (ч.3ст.110 КК України), ведення агресивної війни (ч.2ст.437 КК України).

Як зазначалось вище, за фактом збройного нападу 16.03.2022слідчим відділом УСБУ в Житомирській області внесено відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань про вчиненнякримінального правопорушення, передбаченого ч.1ст. 438 КК України, та розпочато досудове розслідування у кримінальномупровадженні №42022062350000081, у якому позивач є потерпілим.

У даному випадку матеріалами справи підтверджується, що саме внаслідок збройної агресії Російської Федерації (нанесення ракетного удару) 16.03.2022 зазнали руйнувань та пошкоджень, зокрема, об`єкти ТОВ "МАЛИНСЬКИЙ СПЕЦКАР`ЄР", розташовані за адресою: Житомирська обл., м. Малин, вул. Радянська (нині вул. Покровська), 6-а, які, більше того, не використовуються у військових цілях.

Щодо вини як складового елементу цивільного правопорушення, законодавством України не покладається на позивача обов`язок доказування вини відповідача у заподіянні шкоди; діє презумпція вини, тобто відсутність вини у завданні шкоди повинен доводити сам завдавач шкоди. Якщо під час розгляду справи зазначена презумпція не спростована, то вона є юридичною підставою для висновку про наявність вини заподіювача шкоди. В контексті зазначеного саме відповідач повинен доводити відсутність своєї вини у спірних правовідносинах (такий висновок викладено, зокрема, у постановах Верховного Суду від 21.04.2021 у справі №648/2035/17, від 14.02.2018 у справі №686/10520/15-ц).

Cуд враховує те, що захист права власності гарантується першою статтею Додаткового протоколу доЄвропейської конвенції з прав людини, а відповідальність за порушення вказаного права покладається безпосередньо на державу і настає у тому випадку, коли будь-яке діяння держави має своїм прямим наслідком застосування до особи забороненого поводження.

Згідно з п.п.1, 3 Гаазької Конвенції про закони і звичаї війни на суходолі 1907 року, відповідальність у формі відшкодування збитків у випадку порушення правил і звичаїв ведення воєнних дій покладається саме на державу в цілому як воюючу сторону. Відтак, стягнення відповідної шкоди також має здійснюватись із держави в цілому за рахунок усіх наявних у неї активів, зокрема і майна підрозділів специфічного апарату держави, який реалізує її функції, в тому числі як державних органів, так і інших підприємств, організацій, установ, які реалізовують відповідні державні функції.

Відповідно до правового висновку, викладеного Великою Палатою Верховного Суду у постанові від 27.11.2019 у справі №242/4741/16-ц, належним відповідачем у справах про відшкодування шкоди, завданої органом державної влади, їх посадовою або службовою особою, є держава як учасник цивільних відносин, як правило, в особі органу, якого відповідач зазначає порушником своїх прав.

Відповідно до прецедентної практики Європейського суду з прав людини (далі - ЄСПЛ), «у випадках, коли застосування правила державного імунітету від юрисдикції обмежує здійснення права на доступ до суду, суд має встановити, чи обставини справи виправдовують таке обмеження» (Sabeh El Leil v. France (скарга №34869/05), рішення від 29.06.2011, §51; Oleynikov v. Russia (скарга № 36703/04), рішення від 14.03.2013, §59).

Згідно з усталеною практикою ЄСПЛ, обмеження права на справедливий суд, зокрема, шляхом застосування судового імунітету держави, є таким, що відповідає п.1ст.6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року(далі - Конвенція), лише у разі, якщо таке обмеження: 1) переслідує законну мету, 2) є пропорційне меті, яка переслідується, та 3) не порушує самої сутності права на доступ до суду (Ashingdane v the United Kingdom (скарга №8225/78), рішення від 28.05.1985, §57; Oleynikov v. Russia (скарга №36703/04), рішення від 14.03.2013, §55; Fogarty v. the United Kingdom (скарга №37112/97), рішення від 21.11.2001, §33; Cudak v. Lithuania (скарга №15869/02), рішення від 23.03.2010, §55).

Російська федерація порушує норми міжнародного права, оскільки вчиняє збройну агресію проти України, тому на неї не поширюється судовий імунітет, вона не може посилатись на імунітет від судового переслідування в Україні.

Аналогічна правова позиція викладена у постанові Касаційного цивільного суду у складі Верховного Суду від 18.05.2022 справі №760/17232/20-ц.

Приписами п.п.1, 3 Гаазької Конвенції про закони і звичаї війни на суходолі 1907 року також передбачено, що договірні держави видають своїм сухопутним військам накази, які відповідають Положенню про закони і звичаї війни на суходолі. Воююча сторона, яка порушує норми зазначеного Положення, підлягає відповідальності у формі відшкодування збитків, якщо для цього є підстави. Вона є відповідальною за всі дії, вчинені особами, які входять до складу її збройних сил.

Таким чином, відповідно до наведених вище положень ЦК України та Конвенції, за шкоду, спричинену порушенням законів і звичаїв війни, відповідальність несе воююча держава в цілому, незважаючи на те, який конкретно підрозділ її збройних сил заподіяв шкоду.

Постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2022 №326затверджено Порядок визначення шкоди та збитків, завданих Україні внаслідок збройної агресії Російської Федерації (далі Порядок №326), який встановлює процедуру визначення шкоди та збитків, завданих Україні внаслідок збройної агресії Російської Федерації (далі - шкода та збитки), починаючи з 19 лютого 2014 року.

Згідно з пп.18 п.2 Порядку №326, визначення шкоди та збитків здійснюється окремо за таким напрямом: економічні втрати підприємств (крім підприємств оборонно-промислового комплексу), у тому числі господарських товариств, - напряму включає втрати підприємств усіх форм власності внаслідок знищення та пошкодження їх майна, втрати фінансових активів, а також упущену вигоду від неможливості чи перешкод у провадженні господарської діяльності.

Основні показники, які оцінюються (зокрема): вартість втраченого, знищеного чи пошкодженого майна підприємств недержавної форми власності; вартість втрачених фінансових активів підприємств недержавної форми власності; упущена вигода підприємств недержавної форми власності.

Відповідно до п.5 Загальних засад (додаток допостанови Кабінету міністрів України від 20.03.2022 №326), оцінка збитків, завданих постраждалим, здійснюється шляхом проведення аналітичної оцінки збитків, стандартизованої, незалежної оцінки збитків або є результатом проведення судової експертизи.

Незалежна оцінка збитків проводиться суб`єктами оціночної діяльності - суб`єктами господарювання, визнаними такимиЗаконом України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні», із дотриманням національних стандартів оцінки майна та Міжнародних стандартів оцінки майна з урахуванням особливостей, що визначені цими Загальними засадами та методиками оцінки шкоди та збитків, передбаченими пунктом 5 Порядку.

Відповідно до наявних у справі звітів про визначення ринкової вартості ремонтно-будівельних робіт, проведення яких необхідне для усунення пошкоджень майна позивача для цілей оцінки збитків власника пошкодженого майна, виконаних та наданих суб`єктом оціночної діяльності ТОВ «ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ ЕКСПЕРТНО-ПРАВОВИЙ СОЮЗ» (сертифікат суб`єкта оціночної діяльності №666/19 від 27.08.2019, кваліфікаційне свідоцтво експерта-оцінювача №103 від 12.12.2020, посвідчення про підвищення кваліфікації експерта-оцінювача №7407-ПК від 17.06.2022, свідоцтво експерта-оцінювача №01082 від 29.09.2021), розмір збитків, заподіяних майну ТОВ «МАЛИНСЬКИЙ СПЕЦКАР`ЄР», яке знаходиться за адресою: Житомирська обл., м. Малин, вул. Радянська (нині вул. Покровська), 6-а, внаслідок ракетного удару Збройних сил Російської Федерації 16.03.2022, становить 9143687,00 грн.

Відповідно до ч.3 ст.13, ч.1ст.74 ГПК України, кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.

Доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи (ч.1ст.73 ГПК України).

Згідно з положеннями ст.ст.76, 77, 78 ГПК України,належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Докази, одержані з порушенням закону, судом не приймаються. Достовірними є докази, створені (отримані) за відсутності впливу, спрямованого на формування хибного уявлення про обставини справи, які мають значення для справи.

За змістомст.79 ГПК України,наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування. Питання про вірогідність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Відповідач не надав суду доказів на спростування вірогідності доказів, поданих позивачем, та не надав доказів, які суд міг би визнати більш вірогідними, ніж ті, що наявні в матеріалах справи.

Статтею 86 ГПК Українипередбачено, що суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

На переконання суду, позивачем доведено повний склад цивільного правопорушення, що є умовою та підставою для застосування до відповідача такого заходу відповідальності, як відшкодування збитків.

Надаючи правову оцінку належності обраного позивачем способу захисту, суду належить зважати на його ефективність з точки зоруст.13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.

У п.145 рішення від 15.11.1996 у справі «Чахал проти Об`єднаного Королівства» ЄСПЛ зазначив, що згадана норма гарантує на національному рівні ефективні правові засоби для здійснення прав і свобод, що передбачаються Конвенцією, незалежно від того, яким чином вони виражені в правовій системі тієї чи іншої країни. Таким чином, суть цієї статті зводиться до вимоги надати людині такі міри правового захисту на національному рівні, що дозволили б компетентному державному органові розглядати по суті скарги на порушення положень Конвенції й надавати відповідний судовий захист, хоча держави - учасники Конвенції мають деяку свободу розсуду щодо того, яким чином вони забезпечують при цьому виконання своїх зобов`язань. Крім того, Суд вказав на те, що за деяких обставин вимоги ст.13 Конвенції можуть забезпечуватися всією сукупністю засобів, що передбачаються національним правом.

Стаття 13 вимагає, щоб норми національного правового засобу стосувалися сутності «небезпідставної заяви» за Конвенцією та надавали відповідне відшкодування. Зміст зобов`язань за ст.13 також залежить від характеру скарги заявника за Конвенцією. Тим не менше, засіб захисту, що вимагається згаданою статтею повинен бути «ефективним» як у законі, так і на практиці, зокрема, у тому сенсі, щоб його використання не було ускладнене діями або недоглядом органів влади відповідної держави (п.75 рішення ЄСПЛ від 05.04.2005 у справі «Афанасьєв проти України»).

З урахуванням наведеного, ефективний засіб захисту повинен забезпечити поновлення порушеного права, а у разі неможливості такого поновлення - гарантувати особі можливість отримання нею відповідного відшкодування. Права особи в суді повинні бути захищені таким способом, який реально відновить її порушені інтереси.

Таким чином суд зазначає, що вимога позивача про стягнення з відповідача суми завданих збитків є ефективним способом захисту порушеного права в розумінні Конвенції про захист прав людини і основоположних свободта фактично призведе до відновлення його порушених прав.

У зв`язку з викладеним, враховуючи вищенаведені положення норм чинного законодавства України та приймаючи до уваги встановлені фактичні обставини справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, доведеними належними, допустимими, достовірними й вірогідними доказами, не спростовані відповідачем, а відтак підлягають задоволенню у повному обсязі.

Щодо розподілу судових витрат.

Відповідно до ч.ч.1, 2 ст.123 ГПК України, судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи. Розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.

При зверненні до суду з даним позовом позивач не сплачував судовий збір в силу приписів п.22 ч.1 ст.5 Закону України «Про судовий збір», які визначають, що позивачі у справах за позовами до держави-агресора - російської федерації, про відшкодування завданої майнової та/або моральної шкоди у зв`язку з тимчасовою окупацією території України, збройною агресією, збройним конфліктом, що призвели до вимушеного переселення з тимчасово окупованих територій України, загибелі, поранення, перебування в полоні, незаконного позбавлення волі або викрадення, а також порушення права власності на рухоме та/або нерухоме майно, звільняються від сплати судового збору під час розгляду справи в усіх судових інстанціях.

Згідно з ч.2ст.129 ГПК України, судовий збір, від сплати якого позивач у встановленому порядку звільнений, стягується з відповідача в дохід бюджету пропорційно розміру задоволених вимог, якщо відповідач не звільнений від сплати судового збору.

За приписами ст.4 Закону України «Про судовий збір», судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі. За подання до господарського суду позовної заяви майнового характеру ставка судового збору складає 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб і не більше 350 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Отже судовий збір за подання даного позову становить 137155,31 грн (9143687,00 грн х 1,5%) та, з огляду на висновок суду про задоволення позову, підлягає стягненню з відповідача в дохід Державного бюджету України у повному обсязі.

До витрат, пов`язаних з розглядом справи, належать витрати, пов`язані із залученням свідків, спеціалістів, перекладачів, експертів та проведенням експертизи (п.2 ч.3 ст. 123 ГПК України).

Згідно з ч.4 ст.127 ГПК України, розмір витрат на підготовку експертного висновку на замовлення сторони, проведення експертизи, залучення спеціаліста, оплати робіт перекладача встановлюється судом на підставі договорів, рахунків та інших доказів.

До матеріалів справи долучено копії укладених між позивачем - ТОВ "МАЛИНСЬКИЙ СПЕЦКАР`ЄР" як замовником та суб`єктом оціночної діяльності - ТОВ «ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ ЕКСПЕРТНО-ПРАВОВИЙ СОЮЗ» як виконавцем договорів на проведення незалежної оцінки №ВЕПСЖТ-070722-3 від 20.07.2022 та на виконання робіт з технічного обстеження об`єкту нерухомого майна №ВЕПСЖТ-070722-4 від 20.07.2022 (т.4, а.с.1-5, 9-11), а також актів наданих послуг від 15.09.2022 та від 20.07.2022 (т.4, а.с.6, 12).

На підставі вищевказаних документів судом встановлено, що виконавцем надано послуги згідно договору №ВЕПСЖТ-070722-3 від 20.07.2022 загальною вартістю 40000,00 грн (т.4, а.с.12), а згідно договору №ВЕПСЖТ-070722-4 від 20.07.2022 загальною вартістю 80000,00 грн (т.4, а.с.6), які сплачено позивачем у повному обсязі, про що свідчать платіжні інструкції №863 від 20.07.2022, №882 та №884 від 20.09.2022 (т.4, а.с.7, 8, 13).

При цьому слід відмітити, що згідно з актом наданих послуг за договором №ВЕПСЖТ-070722-3 від 20.07.2022 вартість оцінки будівлі трансформаторної підстанції літ.«Є», розташованої за адресою: Житомирська обл., м. Малин, вул. Покровська (вул. Радянська), №6-а, становить 5000,00 грн. Оскільки за наслідками технічного обстеження вказаного об`єкта будівництва не було виявлено його дефектів та пошкоджень внаслідок бойових дій, спричинених збройною агресією Російської Федерації, сплачені позивачем кошти у розмірі 5000,00 грн за проведення оцінки зазначеного об`єкта та складання звіту №5443/6/22 від 19.08.2022, не є судовими витратами у розумінні ст.123 ГПК України.

Відтак, оскільки позивачем надано суду належні докази на підтвердження понесених ним витрат, пов`язаних з проведенням незалежної оцінки майна, у розмірі 115000,00 грн, такі витрати покладаються на відповідача, відповідно до ст.129 ГПК України.

Керуючись статтями 123, 129, 233, 236 - 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

УХВАЛИВ:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Російської Федерації (Russian Federation код ISO ru/rus 643) в особі Міністерства юстиції Російської Федерації (119991, Російська Федерація, м.Москва, вул. Житня, буд. 14) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "МАЛИНСЬКИЙ СПЕЦКАР`ЄР" (вул. Радянська, буд. 6А, м. Малин, Житомирська обл., 11603, код ЄДРПОУ 35748557) 9143687,00 грн збитків та 115000,00 грн витрат на проведення незалежної оцінки.

3. Стягнути з Російської Федерації (Russian Federation код ISO ru/rus 643) в особі Міністерства юстиції Російської Федерації (119991, Російська Федерація, м.Москва, вул. Житня, буд. 14) в дохід Державного бюджету України (стягувач: Державна судова адміністрація України, отримувач коштів: ГУК у м. Києві/м. Київ/22030106; код отримувача (код за ЄДРПОУ): 37993783; банк отримувача: Казначейство України (ЕАП); код банку отримувача (МФО) 899998; рахунок отримувача: UA908999980313111256000026001; код класифікації доходів бюджету: 22030106) 137155,31 грн судового збору.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено: 23.02.24

Суддя Прядко О.В.

1 - у справу;

2- позивачу (ЄСІТС);

3- відповідачу шляхом оприлюднення інформації на вебсайті судової влади України.

СудГосподарський суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення14.02.2024
Оприлюднено26.02.2024
Номер документу117201940
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, щодо недоговірних зобов’язань

Судовий реєстр по справі —906/1532/23

Ухвала від 23.02.2024

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Прядко О.В.

Рішення від 14.02.2024

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Прядко О.В.

Ухвала від 15.01.2024

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Прядко О.В.

Ухвала від 29.11.2023

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Прядко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні