Рішення
від 15.02.2024 по справі 420/27111/23
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/27111/23

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 лютого 2024 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді: Білостоцького О.В.

При секретарі: Кузьменко В.П.

За участю сторін:

Представників позивача: Свиди К.В., Сухініна С.В.

Представника відповідача: Іщенко В.О.

Представника третьої особи: не з`явився

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Блаз» до Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача товариство з обмеженою відповідальністю «Терра Ком» про визнання протиправним та не чинним рішення, -

В С Т А Н О В И В:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю «Блаз» до Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області, в якому позивач просить суд визнати протиправним та нечинним рішення 29 сесії VIII скликання Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області від 11.07.2023 року №622-VIII «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель Таїровської територіальної громади Одеського району Одеської області».

В обґрунтування заявлених позовних вимог товариство з обмеженою відповідальністю «Блаз» зазначило, що йому на праві постійного користування належить земельна ділянка площею 3,84 га, на якій розташований ринок-супермаркет «Таїровський» за адресою: вул. Вільямса кут Ільфа і Петрова, Таїровська селищна рада, Овідіопольський район, Одеська область, з огляду на що товариство є платником земельного податку за земельну ділянку, яка знаходиться на території Таїровської територіальної громади.

11.07.2023 року Таїровською селищною радою Одеського району Одеської області було прийнято рішення №622-VIII «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель Таїровської територіальної громади Одеського району Одеської області», яким було затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель Таїровської територіальної громади, яка була розроблена товариством з обмеженою відповідальністю «Терра Ком».

Позивач стверджує, що зазначена технічна документація з нормативної грошової оцінки земель Таїровської територіальної громади складена з порушенням Методики нормативної грошової оцінки земельних ділянок, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 03.11.2021 року №1147, що виражається у неправильному розрахунку складових формули визначення нормативно грошової оцінки земельних ділянок громади, що слугувало незаконному збільшенню бази оподаткування в декілька разів. Враховуючи зазначене, рішення 29 сесії VIII скликання Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області від 11.07.2023 року №622-VIII, за думкою позивача, підлягає визнанню протиправним та нечинним, з огляду на що ТОВ «Блаз» звернулось до суду за захистом власних прав та законних інтересів.

Ухвалою суду від 10.10.2023 року адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Блаз» до Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача товариство з обмеженою відповідальністю «Терра Ком» було прийнято до розгляду, у справі було відкрито загальне позовне провадження в порядку, визначеному ч.8 ст.264 КАС України, та у справі призначено підготовче судове засідання на 07.11.2023 року.

Зобов`язано Таїровську селищну раду Одеського району Одеської області опублікувати оголошення про оскарження рішення 29 сесії VIII скликання Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області від 11.07.2023 року №622-VIII «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель Таїровської територіальної громади Одеського району Одеської області» у виданні, в якому цей акт був або мав бути офіційно оприлюднений.

Відповідачу також запропоновано в 15-денний строк з дня отримання ухвали надати відзив на адміністративний позов.

01.11.2023 року до суду від Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області надійшов відзив по справі (т. 1 а.с. 218-248), з якого вбачається, що відповідач позов не визнає та зазначає, що норматив капіталізованого рентного доходу за одиницю площі був розрахований згідно додатку 1 до Методики, затвердженої постановою КМУ від 03.11.2021 року №1147, та становив 196 грн. за кв. м, оскільки визначався не за даними Держстату, а за відомостями, які містяться у паспорті Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області, в якому станом на 01.01.2022 року чисельність населення зазначена у кількості 21 836 осіб. Посилаючись на лист Головного управління статистики в Одеській області від 17.05.2023 року, в якому зазначено, що орган державної статистики надає дані на підставі Всеукраїнського перепису населення 2001 року та вказує на високу вірогідність похибок у розрахунках, відповідач зазначив, що на теперішній час фактична чисельність зареєстрованих жителів громади значно вища за ту, що обліковується в Держстаті.

Також відповідач зазначив, що в межах Таїровської територіальної громади виділено 66 оціночних районів. Межі 42 оціночного району, де розташована земельна ділянка позивача, з північної сторони проходить по автодорозі С161819 /М-27/-Лиманка, з південної сторони по вулицям Будівельників, Люстдорфський провулок, зі східної сторони межа району співпадає з межею Таїровської громади, а на заході межа району частково проходить по існуючим проїздам та межам сформованих земельних ділянок. Таким чином, на думку відповідача, оціночний район №42 має однотипні функціональні-планувальні якості та обмежений антропогенними та адміністративними межами, що не суперечить Методиці, затвердженої постановою КМУ від 03.11.2021 року №1147, з нормативно грошової оцінки земельної ділянки.

01.11.2023 року від представника товариства з обмеженою відповідальністю «Терра Ком» надійшли письмові пояснення по справі, з яких вбачається, що третя особа заперечує проти підтримання заявлених позовних вимог, та посилається на те, що в Методиці, затвердженої постановою КМУ від 03.11.2021 року №1147, не міститься приписів, що чисельність населення визначається виключно на підставі даних Держстату, а лише зазначено те, що при визначення такої чисельності використовуються відомості станом на 1 січня року, що передує року проведення оцінки нормативно грошової оцінки земельних ділянок. Таким чином, за твердженням третьої особи, визначення нормативу капіталізованого рентного доходу та розрахунок нормативно грошової оцінки проводиться на підставі актуальних даних про чисельність населення. Додатково було зазначено, що оціночний район №42 за дотриманням вимог Методики, затвердженої постановою КМУ від 03.11.2021 року №1147, з усіх сторін обмежений антропогенними та адміністративними межами, та має однотипні функціонально-планувальні якості території (т.2 а.с.1-11).

ТОВ «Блаз» 07.11.2023 року до суду було надано відповідь на відзив (т. 2 а.с. 34-48), заперечень на яку відповідачем до суду не надавалось.

07.11.2023 року та 11.12.2023 року були проведені підготовчі судові засіданні по справі, в яких представники позивача та представник відповідача висловили власні правові позиції по суті спірних правовідносин, надали додаткові докази по справі та письмові пояснення (т.1 а.с. 49-98, 99-127, т.2 а.с. 1-213, 214-233). Представник третьої особи до підготовчих судових засідань не з`явився, повідомлявся про дату та час судових засідань належним чином та своєчасно.

11.12.2023 року ухвалою суду було закрито підготовче провадження та призначено розгляд справи по суті.

31.01.2024 року у судовому засіданні представник позивача підтримала заявлені позовні вимоги у повному обсязі та зазначила, що товариство з обмеженою відповідальністю «Блаз» є платником земельного податку за земельну ділянку, яка знаходиться на території Таїровської територіальної громади. Водночас, при складенні технічної документації з нормативної грошової оцінки земель Таїровської територіальної громади Одеського району Одеської області, провідними фахівцями було невірно вираховано два коефіцієнти, які є складовими формули визначення нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що впливає у подальшому на розмір земельного податку. З огляду на те, що технічна документація з нормативної грошової оцінки земель Таїровської територіальної громади, яка виготовлена товариством з обмеженою відповідальністю «Терра Ком», розроблена із порушенням Методики нормативно грошової оцінки земельних ділянок, то рішення 29 сесії VIII скликання Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області від 11.07.2023 року №622-VIII, яким було затверджено вказану технічну документацію, підлягає визнанню протиправним та нечинним.

Представник відповідача заперечував проти задоволення позовних вимог та зазначив, що рішення 29 сесії VIII скликання Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області від 11.07.2023 року №622-VIII є правомірним, оскільки при складенні нормативно грошової оцінки земель Таїровської територіальної громади, зокрема, розрахунку нормативу капіталізованого рентного доходу за одиницю площі, провідні фахівці виходили з того, що адміністративно-територіальний центр має бути найпривабливішим місцем територіальної громади. Щодо коефіцієнта, який характеризує зональні фактори місця розташування земельної ділянки, представник відповідача зазначив, що стороною позивача не обґрунтовано те, що оціночний район, на якому знаходиться земельна ділянка товариства з обмеженою відповідальністю «Блаз», є графічно невірно визначеним.

Представник третьої особи до судових засідань не з`явився, був повідомлений про дату та час проведення засідань належним чином та своєчасно.

Під час дослідження письмових доказів суд, за клопотанням сторони позивача, скористався усними консультаціями спеціаліста, після чого судом було оголошено перерву у судовому засіданні та призначено наступне судове засідання для проведення судових дебатів.

15.02.2024 року в судових дебатах сторони наполягали на висловлених раніше власних правових позиціях щодо заявлених позовних вимог.

Суд під час розгляду справи по суті встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Блаз» зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за наступним кодом юридичної особи - 19368116 (т.1 а.с. 134, 135-138).

Відповідно до державного акту серії ІІ-ОД №001670, товариству з обмеженою відповідальністю «Блаз» Таїровською селищною радою народних депутатів Овідіопольського району Одеської області було надано на праві постійного користування земельну ділянку площею 3,84 га в межах згідно з планом землекористування. Землю надано у постійне користування для розміщення об`єктів ринку, відповідно до рішення 4 сесії ХХІІ скликання Таїровської селищної ради народних депутатів №43 від 03.11.1998 року (т.1 а.с. 113-118).

Згідно витягу з державного земельного кадастру, кадастровим номером вищевказаної земельної ділянки є 512375580001:002:4105, її місцерозташуванням є наступна адреса: Одеська область, Овідіопольський район, Таїровська селищна рада, будівлі ринку по вул. Вільямса кут Ільфа і Петрова (т.1 а.с. 119-126).

11.07.2023 року Таїровською селищною радою Одеського району Одеської області 29 сесії VIII скликання було прийнято рішення №622-VIII «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель Таїровської територіальної громади Одеського району Одеської області», яким було затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель Таїровської територіальної громади Одеського району Одеської області, яка була розроблена товариством з обмеженою відповідальністю «Терра Ком» у 2023 році (т. 1 а.с. 7, 8-112).

Процедура виконання нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, визначена Методикою нормативної грошової оцінки земельних ділянок, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України №1147 від 03.11.2021 року (далі Методика).

Згідно п.4.1. технічної документації з нормативної грошової оцінки земель Таїровської територіальної громади Одеського району Одеської області зазначено, що чисельність населення населених пунктів та територіальних громад використовується відповідно до відомостей про чисельність наявного населення за даними (довідниками) Держстату станом на 1 січня року, що передує року проведення оцінки. Згідно наявного в матеріалах справи листа Головного управління статистики в Одеській області №04.1-03/118-23 від 17.05.2023 року вбачається, що орган державної статистики надає данні на підставі Всеукраїнського перепису населення 2001 року та вказує на високу вірогідність похибок у розрахунках. З урахуванням високої динаміки розвитку території громади, як агломерації великого міста (міста-мільйонника), станом на 01.01.2022 року на території Таїровської територіальної громади, враховуючи ж/м «Радужний» та ж/м «Дружний» (мікрорайони із 20-ти поверховими багатоквартирними будинками), проживає понад 70 тисяч мешканців. Разом з тим, згідно довідки Таїровської територіальної громади Одеського району Одеської області №541 від 08.06.2023 року, чисельність населення в адміністративному центрі громади - смт Таїрове становить 21 836 осіб.

Норматив капіталізованого рентного доходу за одиницю площі згідно з додатком 1 до Методики, враховуючи чисельність населення в адміністративному центрі громади - смт Таїрове у кількості 21 836 осіб, був визначений у оспорюваній технічній документації у розмірі 196 грн. за кв. м (у розрахунку нормативу чисельності населення від 20 до 50 тис. осіб) (т.1 а.с. 170-171).

Втім сторона позивача зазначає, що норматив капіталізованого рентного доходу за одиницю площі мав бути сформований на основі відомостей про чисельність наявного населення за даними Держстату станом на 1 січня року, яка станом на 01.01.2022 року складала 3 981 осіб, що відповідало нормативу у розмірі 87 грн. за кв. м (у розрахунку нормативу чисельності населення від 1 до 5 тис. осіб).

Крім того, згідно п. 4.6. технічної документації зазначено, що коефіцієнт, який характеризує зональні фактори місця розташування земельної ділянки (Км4), для земель житлової та громадської забудови, земель рекреаційного призначення, земель промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення, а також для земельних ділянок, які не віднесені до категорії земель за основним цільовим призначенням, диференціюється за оціночними районами.

Згідно оспорюваної технічної документації, земельна ділянка, яка перебуває на праві постійного користування у товариства з обмеженою відповідальністю «Блаз», розташована у 42 оціночному районі, який на півночі обмежений автодорогою С-161819. Представлений в основному землями громадської забудови. Забезпечений мережами електро-, водо-, газопостачання та водовідведення (т.1 а.с.177).

Бальною оцінкою економічної цінності оціночних районів за критеріями визначено, що в оціночного району №42 коефіцієнт, який характеризує зональні фактори місця розташування земельної ділянки (Км4), складає 1,013. З урахуванням бальних оцінок всіх оціночних районів Таїровської територіальної громади Одеського району Одеської області, середній бал оцінок по населеному пункту визначений у розмірі 3,536.

Разом з тим сторона позивача зазначає, що оціночний район №42 графічно визначений неправильно, оскільки він лише з двох боків обмежений антропогенними та адміністративними межами та рубежами, а саме: автодорогою та межами Таїровської територіальної громади. З інших боків оціночний район не замкнений жодними природними, антропогенними, адміністративними чи іншими межами чи рубежами.

Також позивач зазначає, що розрахунок коефіцієнта, який характеризує зональні фактори місця розташування земельної ділянки, у розмірі 1,013 є завищеним, оскільки відношення суми бальних оцінок оціночного району №42 до середньої суми бальних оцінок оціночних районів територіальної громади дорівнює 1,01244344 (3,58/3,536), яке при округленні мало дорівнювати 1,012, а не 0,013.

Позивач посилається на те, що технічна документація з нормативної грошової оцінки земель Таїровської територіальної громади Одеського району Одеської області, яка була розроблена товариством з обмеженою відповідальністю «Терра Ком», не могла бути прийнята Таїровською селищною радою, оскільки зазначена технічна документація розроблена з порушенням Методики нормативної грошової оцінки земельних ділянок, що, у свою чергу, призвело до штучного збільшення нормативно грошової оцінки територіальної громади, яка є базою оподаткування земельного податку.

Не погоджуючись із вищевказаною технічною документацією з нормативної грошової оцінки земель Таїровської територіальної громади та вважаючи її такою, що складена із порушенням вимог Методики, а рішення 29 сесії VIII скликання Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області від 11.07.2023 року №622-VIII, яким було затверджено таку технічну документацію, протиправним, позивач звернувся до адміністративного суду з позовом про оскарження зазначеного рішення в адміністративній справі №420/27111/23.

Відповідно до вимог ч.1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Дослідивши адміністративний позов, відзив, відповідь на відзив та інші надані до суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх всебічному, повному і об`єктивному дослідженні, проаналізувавши положення чинного законодавства, що регулює спірні правовідносини, суд доходить висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ст. 55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб.

Правові засади проведення оцінки земель, професійної оціночної діяльності у сфері оцінки земель в Україні та спрямований на регулювання відносин, пов`язаних з процесом оцінки земель, забезпечення проведення оцінки земель, з метою захисту законних інтересів держави та інших суб`єктів правовідносин у питаннях оцінки земель, інформаційного забезпечення оподаткування та ринку земель, врегулювані Законом України «Про оцінку земель» №1378-IV від 31.12.2023 року (далі Закон України №1378-IV).

Згідно ст.1 Закону України №1378-IV земельна ділянка - частина земної поверхні з установленими межами, певним місцем розташування, з визначеними щодо неї правами.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами (ст.1 Закону України №1378-IV).

Відповідно до ст.2 Закону України №1378-IV об`єктами оцінки земель є: територія адміністративно-територіальних одиниць або їх частин, території оціночних районів та зон, земельні ділянки чи їх частини або сукупність земельних ділянок і прав на них, у тому числі на земельні частки (паї), у межах території України.

За ст.5 Закону України №1378-IV залежно від мети та методів проведення оцінка земель поділяється на такі види:

бонітування ґрунтів;

грошова оцінка земельних ділянок.

Грошова оцінка земельних ділянок залежно від призначення та порядку проведення може бути нормативною і експертною.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні (крім випадків спадкування спадкоємцями першої та другої черги за законом (як випадків спадкування ними за законом, так і випадків спадкування ними за заповітом) і за правом представлення, а також випадків спадкування власності, вартість якої оподатковується за нульовою ставкою) та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.

Відповідно до ст.7 Закону України №1378-IV розробниками технічної документації з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок є особи, які згідно із Законом України "Про землеустрій" мають право на здійснення діяльності у сфері землеустрою. Відповідність технічної документації з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок положенням нормативно-технічних документів, норм і правил засвідчується сертифікованим інженером-землевпорядником:

у паперовій формі - підписом та особистою печаткою;

в електронній формі - накладанням кваліфікованого електронного підпису відповідно до вимог Закону України "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги".

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі, зокрема, визначення розміру земельного податку, визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності (ст. 13 Закону України №1378-IV).

Згідно ст.18 Закону України №1378-IV нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться:

розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років;

розташованих за межами населених пунктів земельних ділянок сільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років, а несільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 7-10 років.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться юридичними особами, які є розробниками документації із землеустрою відповідно до Закону України "Про землеустрій".

За результатами бонітування ґрунтів та нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація, а за результатами проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок складається звіт (ст.20 Закону України №1378-IV).

Крім того, згідно пп. 269.1.1.2 п. 269.1 ст. 269 Податкового кодексу України (далі ПК України) платниками плати за землю є, зокрема, землекористувачі, яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності на правах постійного користування.

Відповідно до пп. 270.1.1.3 п. 270.1 ст. 270 ПК України об`єктами оподаткування платою за землю є, зокрема, земельні ділянки державної та комунальної власності, які перебувають у володінні на праві постійного користування.

За пп. 271.1.1 та 271.1.2 п. 271.1 ст. 271 ПК України базою оподаткування є нормативна грошова оцінка земельної ділянки з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом або площа земельної ділянки, нормативну грошову оцінку якої не проведено.

База оподаткування по земельних частках (паях) визначається згідно із даними земельних ділянок, на які фізичні особи мають право як власники земельних часток (паїв), з урахуванням підпунктів 271.1.1 та 271.1.2 цього пункту.

Рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом (п. 271.2 ст.271 ПК України).

Згідно ст. 274 ПК України ставка податку за земельні ділянки, у тому числі право на які фізичні особи мають як власники земельних часток (паїв), нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі не більше 3 відсотків від їх нормативної грошової оцінки, для земель загального користування - не більше 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки, для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки, а для лісових земель - не більше 0,1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки.

Ставка податку встановлюється у розмірі не більше 12 відсотків від їх нормативної грошової оцінки за земельні ділянки, які перебувають у постійному користуванні суб`єктів господарювання (крім державної та комунальної форм власності).

Аналізуючи вищезазначене суд приходить до висновків, що для визначення розміру земельного податку за земельні ділянки, які перебувають у постійному користуванні суб`єктів господарювання, необхідна або нормативна грошова оцінка земельної ділянки з урахуванням коефіцієнта індексації, або площа земельної ділянки, нормативну грошову оцінку якої не проведено. У випадку невірного складення нормативно грошової оцінки земельної ділянки земельний податок для відповідних платників податку буде визначений неправильно.

Методологічні засади проведення нормативної грошової оцінки земельних ділянок, яка застосовується у випадках, визначених Законом України Про оцінку земель, закріплені у Методиці нормативної грошової оцінки земельних ділянок, яка затверджена постановою Кабінету Міністрів України №1147 від 03.11.2021 року (далі Методика).

Об`єктом нормативної грошової оцінки є земельні ділянки усіх категорій та форм власності в межах території територіальної громади (або її частини) (п.1 Методики).

Відповідно до п.3 Методики нормативна грошова оцінка земельної ділянки (Цн) визначається за такою формулою:

Цн = Пд х Нрд х Км1 х Км2 х Км3 х Км4 х Кцп х Кмц х Кні, де:

Пд - площа земельної ділянки, квадратних метрів;

Нрд - норматив капіталізованого рентного доходу за одиницю площі згідно з додатком 1;

Км1 - коефіцієнт, який враховує розташування території територіальної громади в межах зони впливу великих міст;

Км2 - коефіцієнт, який враховує курортно-рекреаційне значення населених пунктів;

Км3 - коефіцієнт, який враховує розташування території територіальної громади в межах зон радіаційного забруднення;

Км4 - коефіцієнт, який характеризує зональні фактори місця розташування земельної ділянки;

Кцп - коефіцієнт, який враховує цільове призначення земельної ділянки відповідно до відомостей Державного земельного кадастру;

Кмц - коефіцієнт, який враховує особливості використання земельної ділянки в межах категорії земель за основним цільовим призначенням;

Кні - добуток коефіцієнтів індексації нормативної грошової оцінки земель за період від затвердження нормативу капіталізованого рентного доходу до дати проведення оцінки.

Суд зауважує, що спірним питанням в даній справі є розрахунок складових формули нормативної грошової оцінки (далі НГО) земельної ділянки, яка перебуває на праві постійного користування у товариства з обмеженою відповідальністю «Блаз», зокрема, нормативу капіталізованого рентного доходу за одиницю площі (Нрд) та коефіцієнту, який характеризує зональні фактори місця розташування земельної ділянки (Км4), що, в свою чергу, вплинуло на обґрунтованість визначення нормативно грошової оцінки земельної ділянки.

Згідно п.4 Методики площа (Пд) та цільове призначення земельної ділянки використовуються на підставі відомостей Державного земельного кадастру. У разі відсутності відомостей про земельну ділянку у Державному земельному кадастрі та/або Державному реєстрі земель площею та цільовим призначенням земельної ділянки вважаються дані згідно з документацією із землеустрою, на підставі якої здійснювалося формування цієї земельної ділянки, або документом, що посвідчує право власності (користування) земельною ділянкою.

Чисельність населення населених пунктів та територіальних громад використовується відповідно до відомостей про чисельність наявного населення за даними (довідниками) Держстату станом на 1 січня року, що передує року проведення оцінки.

Норматив капіталізованого рентного доходу за одиницю площі (Нрд) приймається відповідно до категорії земельної ділянки за основним цільовим призначенням (п.5 Методики).

Норматив капіталізованого рентного доходу (Нрд) для земель житлової та громадської забудови, земель рекреаційного призначення, земель промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення, а також для земельних ділянок, які не віднесені до категорії земель за основним цільовим призначенням, приймається відповідно до додатка 1.

Як було встановлено судом раніше, товариством з обмеженою відповідальністю «Терра Ком» при визначенні нормативу капіталізованого рентного доходу за одиницю площі земель Таїровської територіальної громади було взято за основу чисельність населення у кількості 21 836 осіб.

Згідно Нормативів капіталізованого рентного доходу для земель житлової та громадської забудови, земель рекреаційного призначення, земель промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення (Нрд), а також для земельних ділянок, які не віднесені до категорії земель за основним цільовим призначенням на 1 січня 2020 року (Додаток №1 до Методики) (далі Додаток №1), у випадку чисельності населення у населеному пункті, що є адміністративним центром територіальної громади, від 20 до 50 тис. осіб норматив капіталізованого рентного доходу має становити 196 грн. за кв. метр.

Разом з тим суд зазначає, що норматив капіталізованого рентного доходу (Нрд) прямо пов`язаний із чисельністю населення населених пунктів та територіальних громад, яка встановлюється виключено за відомостями Держстату станом на 1 січня року, що передує року проведення оцінки.

Згідно листа Головного управління Статистики в Одеській області Держстату чисельність наявного та постійного населення (за оцінкою) по смт Таїрове Таїровської селищної територіальної громади Одеського району Одеської області станом на 01.01.2022 року становить 3981 особу та 3996 осіб відповідно.

Згідно Додатку №1 до Методики, у випадку чисельності населення у населеному пункті, що є адміністративним центром територіальної громади, від 1 до 5 тис. осіб, то норматив капіталізованого рентного доходу має становити 87 грн. за кв. метр.

Проаналізувавши вищезазначене суд доходить висновку, що при розрахунку нормативу капіталізованого рентного доходу провідними фахівцями товариства з обмеженою відповідальністю «Терра Ком» було невірно враховано чисельність населення Таїровської територіальної громади, а саме - 21 836 осіб, замість 3981 осіб, що слугувало необґрунтованому збільшенню показника нормативу капіталізованого рентного доходу, та, відповідно, розміру нормативно грошової оцінки земельної ділянки.

Крім того, відповідно до п.9 Методики коефіцієнт, який характеризує зональні фактори місця розташування земельної ділянки (Км4), для земель житлової та громадської забудови, земель рекреаційного призначення, земель промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення, а також для земельних ділянок, які не віднесені до категорії земель за основним цільовим призначенням, диференціюється за оціночними районами.

Вся територія, що перебуває в межах юрисдикції сільської, селищної, міської ради або в межах території територіальної громади, поділяється на оціночні райони, що мають переважно однотипні функціонально-планувальні якості та обмежені природними (морське узбережжя, річки, канали, струмки, балки, рівчаки тощо), антропогенними (дороги, вулиці та провулки, сельбищні, шляхові споруди, лісосмуги, канали, історико-культурні, промислові, рекреаційні масиви тощо), адміністративними (межі територій сіл, селищ, міст, сільських, селищних, міських рад, територіальних громад) та іншими (межі кадастрових кварталів тощо) межами та рубежами. Під час виділення меж оціночних районів можуть використовуватися матеріали опорних планів генеральних планів населених пунктів (за наявності).

Оціночні райони виділяються як замкнені полігони, межі яких не перетинаються. Межі оціночних районів не можуть перетинати межі сіл, селищ, міст, сільських, селищних, міських рад, територіальних громад. Підлягають виділенню в окремі оціночні райони:

смуги відведення магістральної залізниці (за винятком вокзалів та привокзальних площ);

землі під відкритими розробками, кар`єрами, шахтами та відповідними спорудами;

смуги відведення магістральних нафто-, газо- та продуктопроводів;

смуги відведення ліній електропередачі напругою 220 кВ і вище.

Площа оціночного району не може перевищувати 1000 гектарів.

Як вже було зазначено судом вище, згідно оскаржуваної технічної документації, земельна ділянка, яка перебуває на праві постійного користування у товариства з обмеженою відповідальністю «Блаз», розташована у оціночному районі №42, який на півночі обмежений автодорогою С-161819. Представлений в основному землями громадської забудови. Забезпечений мережами електро-, водо-, газопостачання та водовідведення (т.1 а.с.178).

Сторона позивача, посилаючись на викопіювання НВ-5100809122023 з картографічної основи Державного земельного кадастру, кадастрової карти (плану) стверджувала, що оціночний район №42 графічно визначений неправильно, оскільки він лише з двох боків обмежений антропогенними та адміністративними межами та рубежами, а саме: автодорогою та межами Таїровської територіальної громади. З інших боків оціночний район не замкнений жодними природними, антропогенними, адміністративними чи іншими межами чи рубежами. У той же час сторона відповідача зазначала, що межі оціночного району №42 з північної сторони проходять по автодорозі С161819 /М-27/-Лиманка, з південної сторони по вулицям Будівельників, Люстдорфський провулок, зі східної сторони межа району співпадає з межею Таїровської громади, на заході межа району частково проходить по існуючим проїздам та межам сформованих земельних ділянок. На думку відповідача, оціночний район №42 має однотипні функціональні-планувальні якості та обмежений антропогенними та адміністративними межами.

Для з`ясування обґрунтованості визначення меж оціночного району №42, та враховуючи наявність відповідного клопотання представника позивача, до судового засідання, призначеного на 31.01.2024 року, судом було викликано спеціаліста кандидата економічних наук, доцента, завідувача кафедри геодезії та землеустрою Одеської державної академії будівництва та архітектури ОСОБА_1 .

Згідно ч.1 ст. 70 КАС України спеціалістом є особа, яка володіє спеціальними знаннями та навичками, необхідними для застосування технічних засобів, і призначена судом для надання консультацій та технічної допомоги під час вчинення процесуальних дій, пов`язаних із застосуванням таких технічних засобів (фотографування, складання схем, планів, креслень, відбору зразків для проведення експертизи тощо).

Відповідно до ч.1 ст. 211 КАС України суд під час розгляду справи повинен безпосередньо дослідити докази у справі: ознайомитися з письмовими та електронними доказами, висновками експертів, поясненнями учасників справи, викладеними в заявах по суті справи, показаннями свідків, оглянути речові докази.

Речові, письмові та електронні докази оглядаються у судовому засіданні, за винятком випадків, визначених цим Кодексом, і пред`являються учасникам справи за їхнім клопотанням, а в разі необхідності - також свідкам, експертам, спеціалістам (ч.3 ст. 211 КАС України).

Згідно ч.1 ст. 222 КАС України під час дослідження доказів суд може скористатися технічною допомогою, усними консультаціями спеціаліста.

Спеціалісту можуть бути поставлені питання щодо суті наданої технічної допомоги, усних консультацій (ч.2 ст. 222 КАС України).

Враховуючи наведене, під час судового засідання судом було досліджено письмові докази по справі, зокрема графічні матеріали, які відображують розташування і межі визначення оціночного району №42 та заслухано консультації спеціаліста.

Згідно консультації спеціаліста земельна ділянка, яка перебуває у товариства з обмеженою відповідальністю «Блаз» на праві постійного користування є меншою за межі оціночного району №42, що зазначений на схемі оціночних районів Таїровської територіальної громади Одеської району Одеської області (т.1 а.с. 213).

При наданні консультації спеціаліст також зазначив, що на схемі оціночних районів Таїровської територіальної громади Одеської району Одеської області межі оціночного району №42 було визначено невірно, оскільки немає замкнутого контуру оціночного району, а також межі зазначеного оціночного району не проведені згідно природних, антропогенних, адміністративних та інших рубежів, що суперечить приписам п.9 Методики. Невірне графічне відображення оціночного району тягне за собою викривлення розміру коефіцієнту, який характеризує зональні фактори місця розташування земельної ділянки.

З цього ж приводу суд погоджується із посиланням представника позивача на той факт, що помилка у формуванні одного оціночного району автоматично тягне за собою невірне формування меж інших оціночних районів, що свідчить в цілому про неправильний розрахунок коефіцієнта, який характеризує зональні фактори місця розташування земельної ділянки (Км4).

Згідно п.10 Методики Коефіцієнт, який характеризує зональні фактори місця розташування земельної ділянки (Км4), диференціюється за оціночними районами, які встановлюються на основі економічної оцінки території, з урахуванням таких груп факторів:

неоднорідність функціонально-планувальних якостей території;

доступність до центру населеного пункту, місць концентрації трудової діяльності, центрів громадського обслуговування, масового відпочинку;

рівень інженерного забезпечення та благоустрою території (наявність і можливість підключення об`єктів нерухомості до мереж водо-, електро-, газо-, теплопостачання та водовідведення);

рівень розвитку сфери обслуговування населення (доступність основних закладів соціальної інфраструктури (школи, дитячі дошкільні заклади, заклади охорони здоров`я, інші об`єкти соціальної інфраструктури);

екологічна якість території (рівень забруднення повітря, ґрунтів, акустичне та електромагнітне забруднення, площа санітарно-захисних зон, а також площа зелених насаджень загального користування, водних акваторій і місць відпочинку);

складність фізико-географічних та геоморфологічних умов (наявність ярів, крутосхилів, підтоплення тощо);

привабливість середовища (різноманітність місць докладання праці, наявність історико-культурних та природних пам`яток тощо).

Для кожної групи факторів оцінки встановлюється ваговий коефіцієнт, значення якого залежить від географічних та містобудівних особливостей території сільської, селищної, міської ради або території територіальної громади як об`єкта проведення оцінки. Сума вагових коефіцієнтів групи факторів оцінки дорівнює 1.

Коефіцієнт, який характеризує зональні фактори місця розташування земельної ділянки (Км4), визначається за результатами геоінформаційного моделювання. Для сільських, селищних, міських рад та територіальних громад із чисельністю населення менше 50 тис. осіб коефіцієнт, який характеризує зональні фактори місця розташування земельної ділянки (Км4), може визначатися для кожного оціночного району за результатами бальної оцінки за критеріями економічної цінності, що наведені у додатку 6. Значення коефіцієнта, який характеризує зональні фактори місця розташування земельної ділянки (Км4), для оціночного району розраховується як відношення суми бальних оцінок цього оціночного району до середньої суми бальних оцінок оціночних районів територіальної громади.

Розрахункове значення коефіцієнта, який характеризує зональні фактори місця розташування земельної ділянки (Км4), округлюється до третього знака після коми.

Як було зазначено вище, за бальною оцінкою відповідно до критеріїв економічної цінності оціночного району (Додаток №6 Методики) коефіцієнт, який характеризує зональні фактори місця розташування земельної ділянки (Км4), у оціночного району №42 визначений у розмірі 1,013 (т.1 а.с. 195 зв.ст.).

Крім того, згідно п.10 Методики розмір коефіцієнту мав бути визначений як відношення суми бальних оцінок оціночного району №42 (3,58) до середньої суми бальних оцінок оціночних районів територіальної громади (3,536) (т. 1 а.с. 44). Тобто, відношення суми бальних оцінок оціночного району №42 до середньої суми бальних оцінок оціночних районів територіальної громади дорівнює 1,01244344.

Суд зазначає, що за загальними математичними правилами при округленні числа до деякого розряду всі цифри наступних розрядів замінюються нулями. Цифра розряду, до якого виконується округлення, залишається без змін, якщо в числі, яке округлюється, за нею слідує одна з цифр: 0,1,2,3,4, а якщо за нею слідує цифра 5,6,7,8,9, тоді до цифри розряду, до якої округляли, додається 1.

У той же час, при округленні числа 1,01244344 розрахункове значення коефіцієнта, який характеризує зональні фактори місця розташування земельної ділянки (Км4), мало б бути визначене як 1,012, а не 1,013, як помилково зазначено у технічній документації з нормативно грошової оцінки земель Таїровської територіальної громади, що також свідчить про невідповідність вищезазначеного розрахунку коефіцієнта, який характеризує зональні фактори місця розташування земельної ділянки (Км4) пункту 10 Методики.

Враховуючи вищевикладене, та факт того, що відповідачем вищевказані обставини у судовому засіданні спростовано не було, суд доходить висновку про обґрунтованість посилання позивача на те, що межі оціночного району №42 (де розташована земельна ділянка, яка перебуває у товариства з обмеженою відповідальністю «Блаз» на праві постійного користування) визначені не у відповідності до приписів Методики нормативної грошової оцінки земельних ділянок.

Невірний розрахунок коефіцієнтів Нрд та Км4 свідчить також про необґрунтованість отриманих результатів проведеної нормативної грошової оцінки земель Таїровської територіальної громади Одеського району Одеської області.

Відповідно до п. 19 Методики за результатами проведення нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок. Датою нормативної грошової оцінки земельної ділянки є дата, зазначена в технічній документації.

Зміст технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок визначений у абзаці 3 п. 19 Методики.

Згідно ст. 23 Закону України №1378-IV технічна документація з бонітування ґрунтів та нормативної грошової оцінки земельних ділянок затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою. Протягом місяця з дня надходження технічної документації з бонітування ґрунтів, нормативної грошової оцінки відповідна сільська, селищна, міська рада розглядає та приймає рішення про затвердження або відмову в затвердженні такої технічної документації.

Підставою для відмови у затвердженні технічної документації з бонітування ґрунтів, нормативної грошової оцінки земельних ділянок може бути лише її невідповідність вимогам законів та прийнятих відповідно до закону нормативно-правових актів або розташування земель чи земельних ділянок на території іншої територіальної громади. Рішення про відмову в затвердженні технічної документації з бонітування ґрунтів, нормативної грошової оцінки земельних ділянок має містити посилання на конкретні норми законів та прийнятих відповідно до закону нормативно-правових актів, яким суперечить відповідна технічна документація.

Рішення рад, зазначених у цій статті, щодо технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок набирають чинності у строки, встановлені відповідно до пункту 271.2 статті 271 Податкового кодексу України.

Згідно ч.9 ст. 264 КАС України суд може визнати нормативно-правовий акт протиправним (незаконним чи таким, що не відповідає правовому акту вищої юридичної сили) та нечинним повністю або в окремій його частині.

Відповідно до ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача (ч. 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України).

Оскільки технічна документація з нормативної грошової оцінки земель Таїровської територіальної громади Одеського району Одеської складена всупереч приписам Методики нормативної грошової оцінки земельних ділянок, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України №1147 від 03.11.2021 року, оскаржуване рішення 29 сесії VIII скликання Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області від 11.07.2023 року №622-VIII, яким затверджено технічну документацію з нормативно-грошової оцінки земель, підлягає визнанню протиправним та нечинним, а позовні вимоги ТОВ «Блаз» - задоволенню.

Щодо посилання відповідача на факт того, що права та законні інтереси позивача не порушені, оскільки нормативна грошова оцінка земель Таїровської територіальної громади станом на 2023 рік була більшою та складала 77 469 377,19 грн., а згідно спірної НГО вона у 2024 році підлягає зменшенню до 63 818 880,00 грн., суд зазначає наступне.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 14.07.2022 року у справі №420/23160/21 (т. 2 а.с. 72-76) було визнано протиправним та нечинним з моменту прийняття рішення Овідіопольської районної ради від 11 липня 2014 року №631-VІ «Про затвердження технічної документації про нормативну грошову оцінку земель несільськогосподарського призначення Овідіопольського району Одеської області (за межами населених пунктів)» (набрало законної сили 01.03.2023 року).

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 19.06.2023 року у справі №420/10069/23 (т. 2 а.с. 77-79) було визнано протиправним і скасовано витяг №3998 від 28.01.2022 року із технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки з кадастровим номером 5123755800:01:002:4105, що перебуває у користуванні ТОВ БЛАЗ, сформований 27.01.2022 державним кадастровим реєстратором Головного управління Держгеокадастру в Одеській області (набрало законної сили 11.09.2023 року).

Скасування в судовому порядку рішення Овідіопольської районної ради від 11 липня 2014 року №631-VІ, а також витягу №3998 від 28.01.2022 року із технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки з кадастровим номером 5123755800:01:002:4105, що перебуває у користуванні ТОВ «Блаз», свідчить, на думку суду, про відсутність затвердженої нормативної грошової оцінки земель несільськогосподарського призначення Овідіопольського району Одеської області, зокрема, до якої відноситься земельна ділянка, що перебуває у товариства з обмеженою відповідальністю «Блаз» на праві постійного користування.

За наведеними розрахунками та наданими позивачем доказами (т. 2 а.с. 95-98, 126), яких не було спростовано представником Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області, річна сума земельного податку, яка була самостійно визначена та сплачена позивачем у 2023 році є значно меншою сумою, ніж та, що буде підлягати сплаті підприємством у 2024 році на підставі технічної документації з нормативної грошової оцінки земель Таїровської територіальної громади, що затверджена оскаржуваним рішенням відповідача.

За таких умов суд вважає помилковим твердження представника відповідача про відсутність порушення прав та інтересів підприємства через прийняття Таїровською селищною радою Одеського району Одеської області рішення від 11.07.2023 року №622-VIII «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель Таїровської територіальної громади Одеського району Одеської області».

Згідно рішення Європейського суду з прав людини по справі «Серявін та інші проти України» (пункт 58) суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішенні судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожний аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення.

Пунктом 41 Висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів зазначено, що обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

Згідно зі ст.242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.

Керуючись вимогами ст.ст. 2, 6-11, 12, 77, 90, 192-194, 241-246, 251, 255, 264, 293-295 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ :

Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю «Блаз» (65017, м.Одеса, вул. Люстдорфська дорога, 5) до Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області (65496, Одеська область, Одеський район, смт. Таїрове, вул. 40 річчя Перемоги, 25), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача товариство з обмеженою відповідальністю «Терра Ком» (67654, Одеська область, Одеський район, с. Маяки, вул. Богачова, 86) про визнання протиправним та нечинним рішення задовольнити.

Визнати протиправним та нечинним рішення 29 сесії VIII скликання Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області від 11.07.2023 року №622-VIII «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель Таїровської територіальної громади Одеського району Одеської області».

Рішення суду може бути оскаржене до П`ятого апеляційного адміністративного суду в порядку та строки, встановлені статтями 293, 295 та пп.15.5 п.15 ч.1 розділу VII «Перехідні положення» КАС України.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст. 255 КАС України.

Повний текст рішення виготовлений та підписаний суддею 23 лютого 2024 року.

Суддя О.В. Білостоцький

Дата ухвалення рішення15.02.2024
Оприлюднено26.02.2024
Номер документу117211012
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин

Судовий реєстр по справі —420/27111/23

Ухвала від 19.04.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шевчук О.А.

Ухвала від 12.04.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шевчук О.А.

Ухвала від 12.04.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шевчук О.А.

Ухвала від 08.04.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шевчук О.А.

Ухвала від 08.04.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шевчук О.А.

Ухвала від 29.03.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шевчук О.А.

Рішення від 27.03.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О.В.

Рішення від 15.02.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О.В.

Ухвала від 11.12.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О.В.

Ухвала від 13.11.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні