Постанова
від 21.02.2024 по справі 320/22603/23
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 320/22603/23 Головуючий у І інстанції - Щавинський В.Р.,

Суддя-доповідач - Губська Л.В.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 лютого 2024 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуючого судді: Губської Л.В.,

суддів: Карпушової О.В., Файдюка В.В.,

за участю секретаря Ольховської М.Г.,

представників позивача Замашнюк І.В., Могутова А.М.,

представника відповідача Залуцької Н.П.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції апеляційну скаргу Миколаївської митниці на рішення Київського окружного адміністративного суду від 12 жовтня 2023 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ДНІПРО ШИППІНГ» до Миколаївської митниці про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю «ДНІПРО ШИППІНГ» звернулось до суду з даним позовом, в якому з урахуванням заяви про збільшення позовних вимог, просило:

- визнати протиправним та скасувати рішення відповідача про відмову у задоволенні заяви про зупинення строку митного режиму тимчасового ввезення двох несамохідних барж класу ріка-море («EL NINO» («NBL-037») регістровий номер - MD-M-21-1153 та «LA NINA» («NBL-038») регістровий номер - MD-M- 21-1154) (далі - Баржі), оформлене листом від 26.05.2023 № 7.16-1/7.16-28201/14/1321;

- визнати факт зупинення строку митного режиму тимчасового ввезення двох несамохідних барж класу ріка-море («EL NINO» («NBL-037») регістровий номер - MD- M-21-1153 та «LA NINA» («NBL-038») регістровий номер - MD-M-21-1154) терміном з 22.02.2022 до моменту убезпечення судноплавства в акваторії Чорного моря в межах територіального моря України;

- визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо невнесення до Єдиної автоматизованої інформаційної системи Держмитслужби інформації про зупинення строку митного режиму тимчасового ввезення двох несамохідних барж класу ріка-море («EL NINO» («NBL-037») регістровий номер - MD-M-21-1153 та «LA NINA» («NBL-038») регістровий номер - MD-M-21-1154);

- зобов`язати відповідача внести до Єдиної автоматизованої інформаційної системи Держмитслужби інформацію про зупинення строку митного режиму тимчасового ввезення двох несамохідних барж класу ріка-море («EL NINO» («NBL- 037») регістровий номер - MD-M-21-1153 та «LA NINA» («NBL-038») регістровий номер - MD-M-21-1154) терміном з 22.02.2022 до моменту убезпечення судноплавства в акваторії Чорного моря в межах територіального моря України.

В обґрунтування позову зазначає, що керуючись положеннями абз. 2 ч. 4 ст. 108, ст. 192 Митного кодексу України звернувся до Миколаївської митниці із заявами від 28.02.2022 № 28/02 та № 28/02-1 про зупинення строку митного режиму тимчасового ввезення барж на час дії обставин непереборної сили, в обґрунтування яких вказав, що обставини непереборної сили (якими є проведення активних бойових дій та можливе мінування акваторії в районі стоянки Барж, а також пряма заборона судноплавства в цьому районі з боку органу державної влади в особі капітана Миколаївського морського порту) не дають змогу доставити транспортні засоби до митного органу призначення та своєчасно вивезти транспортні засоби за межі митної території України, тому строк митного режиму тимчасового вивезення зупиняється на час дії таких обставин непереборної сили. Однак, митний орган листом від 26.05.2023 № 7.16-1/7.16-28201/14/1321 відмовив у задоволенні заяви про зупинення строку митного режиму тимчасового ввезення барж, не зазначивши мотиви відсутності фактичних та юридичних обставин, які унеможливлюють зупинення строку вказаного митного режиму. У зв`язку з цим, вважає, що таке рішення відповідача прийнято з порушенням абз. 2 ч. 4 ст. 108 Митного кодексу України, а також вважає, що це рішенням порушує його «правомірні очікування», оскільки за умов звернення із заявами від 28.02.2022, відсутністю будь-якої відповіді на такі звернення протягом більше одного року, а також у зв`язку з нечіткістю та непередбачуваністю законодавства, позивач мав підстави вважати, що строк митного режиму тимчасового ввезення барж є зупиненим. Крім того, зупинення строку тимчасового ввезення відбувається в силу Закону із початком дії обставин, вказаних у ч. 4 ст. 108 Митного кодексу України, які призводять до неможливості вивезення транспортного засобу за митний кордон України, а не з прийняттям рішення митного органу про таке зупинення, порядок, форма та навіть компетенція на прийняття якого не передбачені чинним законодавством України.

Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 12 жовтня 2023 року адміністративний позов задоволено частково, внаслідок чого визнано протиправним та скасовано рішення Миколаївської митниці про відмову у задоволенні заяви про зупинення строку митного режиму тимчасового ввезення двох несамохідних барж класу ріка-море («EL NINO» («NBL-037») регістровий номер - MD-M-21-1153 та «LA NINA» («NBL-038») регістровий номер - MD-M- 21-1154), оформлене листом від 26.05.2023 № 7.16-1/7.16-28201/14/1321, визнано протиправною бездіяльність Миколаївської митниці щодо невнесення до Єдиної автоматизованої інформаційної системи Держмитслужби інформації про зупинення строку митного режиму тимчасового ввезення двох несамохідних барж класу ріка-море («EL NINO» («NBL-037») регістровий номер - MD-M-21-1153 та «LA NINA» («NBL-038») регістровий номер - MD-M-21-1154) та зобов`язано Миколаївську митницю внести до Єдиної автоматизованої інформаційної системи Держмитслужби інформацію про зупинення строку митного режиму тимчасового ввезення двох несамохідних барж класу ріка-море («EL NINO» («NBL- 037») регістровий номер - MD-M-21-1153 та «LA NINA» («NBL-038») регістровий номер - MD-M-21-1154) терміном з 22.02.2022 до моменту убезпечення судноплавства в акваторії Чорного моря в межах територіального моря України. В іншій частині у задоволені позову - відмовлено.

При цьому, суд першої інстанції зазначив, що листом відповідача від 26.05.2023 № 7.16-1/7.16-28201/14/1321, яким фактично прийнято рішення про відмову у задоволенні заяви про зупинення строку митного режиму тимчасового ввезення барж, жодним чином не мотивовано відсутність фактичних та юридичних обставин, які унеможливлюють зупинення строку вказаного митного режиму. Водночас внаслідок обставин непереборної сили (проведення бойових дій, а також заборона судноплавства з боку органу державної влади в особі капітана Миколаївського морського порту), з 24.02.2022 баржі не мають можливості покинути місця своєї стоянки у «порту Очаків», та, як наслідок, не можуть бути своєчасно вивезені за межі митної території України та прибути до митного органу призначення. Решта позовних, а саме визнання факту зупинення строку митного режиму тимчасового ввезення двох несамохідних Барж класу ріка-море («EL NINO» («NBL-037») регістровий номер - MD- M-21-1153 та «LA NINA» («NBL-038») регістровий номер - MD-M-21-1154), то суд зазначив, що питання встановлення факту зупинення строку митного режиму тимчасового ввезення двох несамохідних барж не підлягає судовому розгляду, а повинно вирішуватись у позасудовому порядку відповідно до встановленої митним законодавством процедури.

Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, неповне з`ясування обставин, що мають значення для справи, просить рішення суду скасувати та прийняти нове рішення, яким відмовити у задоволені позову.

В обґрунтування апеляційної скарги зазначає, що позивач при поміщенні «несамохідних барж» у митний режим тимчасового ввезення з умовним частковим звільненням від оподаткування митними платежами взяв на себе зобов`язання щодо сплати митних платежів за час перебування товарів у митному режимі тимчасового ввезення з умовним частковим звільненням від оподаткування митними платежами. На думку відповідача, вказані морські несамохідні Баржі у даному випадку не належать до транспортних засобів комерційного призначення, а належать до товарів, відповідно, положення абз. 2 ч. 4 ст. 108 Митного кодексу України в цьому конкретному випадку на них не розповсюджуються. Також, зазначає, що Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства на період дії воєнного стану» внесено зміни, зокрема, до розділу ХХІ «Прикінцеві та перехідні положення» Митного кодексу України та доповнено новим п. 9-12, пп. 2 якого встановлено, що тимчасово зупиняється перебіг строків, визначених ч. 4 ст. 45, ч. 2 ст. 46, ч. 4 ст. 48, ст.ст. 55, 125, 204, 240, ч.6 ст 244, ч. 13 ст. 264, ч. 2 ст. 269, ч.ч. 5,6 ст. 299, ч. 8 ст. 313, ч. 4 ст. 321, ч. 6 ст. 334 Митного кодексу України. Строки тимчасового ввезення, визначені у ст. 108 Митного кодексу України, не зупиняються. Отже, підстави для зупинення перебігу строку тимчасового ввезення, припинення режиму тимчасового ввезення та/або припинення обов`язку зі сплати митних платежів стосовно товарів «морська суховантажна несамохідна баржа «LA NINA» (NBL-038), регістровий номер MD-M-21-1154», «несамохідна морська суховантажна баржа «EL NINO» (NBL-037), регістровий номер MD-M-21-1153» станом на сьогоднішній день відсутні. Крім того, зауважує, що не зрозуміло, чому в пункті 4 оскаржуваного рішення «Зобов`язано Миколаївську митницю внести до Єдиної автоматизованої інформаційної системи Держмитслужби інформації про зупинення строку митного режиму тимчасового ввезення двох несамохідних барж класу ріка-море («EL NINO» (NBL-037), регістровий номер MD-M-21-1153» та «LA NINA» (NBL-038), регістровий номер MD-M-21-1154») терміном з 22.02.2022 до моменту убезпечення судноплавства в акваторії Чорного моря в межах територіального моря України». Якщо відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану» режим воєнного стану введено з 24.02.2022 в Україні. А листи позивача адресовані начальнику митного поста «Ольвія» Миколаївської митниці, які стосувались призупинення строку тимчасового ввезення вищевказаних товарів датовані 28.02.2022. Також, зауважує, що Державною митною службою України прийнято Наказ № 113 від 24.02.2022 «Про встановлення простою у роботі територіальних органів Держмитслужби». Отже, Миколаївська митниця працювала в повноцінному режимі до 24.02.2022. Листи позивача надійшли 28.02.2022, а позовна заява, як і рішення суду не містить будь-яких обґрунтувань, щодо зупинення строку митного режиму тимчасового ввезення саме з 22.02.2022.

Позивачем подано відзив на апеляційну скаргу, в якому він просить залишити апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін та зазначає про безпідставність доводів, викладених в апеляційній скарзі.

В судовому засіданні представник апелянта доводи апеляційної скарги підтримала, наполягала на скасуванні рішення суду, в той час, як представники позивача проти цього заперечували, просили в задоволенні скарги відмовити, залишивши в силі рішення суду першої інстанції.

Відповідно до ч. 1 ст. 308 КАС України, суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення представників сторін, перевіривши матеріали справи та обговоривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Так, судом установлено і підтверджується матеріалами справи, що Товариством з обмеженою відповідальністю «ДНІПРО ШИППІНГ» укладено із Компанією Breeze Logistics B.V. два договори бербоут-чартеру баржі від 21.04.2021, згідно яких судновласник надає у фрахт, а позивач фрахтує на період 5 років дві несамохідні баржі класу ріка-море «EL NINO» («NBL-037») регістровий номер - MD-M-21-1153, прапор - Молдова (далі - Баржа № 1153) та «LA NINA» («NBL-038») регістровий номер - MD-M-21-1154, прапор - Молдова (далі - Баржа № 1154).

Згідно з пп. (с) п. 2 частини II договорів фрахтування, протягом дії цих договорів, Баржі знаходяться у повному володінні та в абсолютному розпорядженні для всіх цілей Фрахтувальника та під його повним контролем у будь-якому відношенні.

Про фрахтування Барж свідчать наступні рахунки (invoice): № 202107 від 31.07.2021; № 20209 від 31.08.2021; № 202111 від 30.09.2021; 202113 від 31.10.2021; № 202115 від 30.11.2021; № 202117 від 31.12.2021; № 202201 від 31.01.2022; № 202203 від 28.02.2022;№ 202205 від 31.03.2022; № 202207 від 30.04.2022; № 202209 від 31.05.2022; № 202211 від 30.06.2022; № 202108 від 31.07.2021; № 202110 від 31.08.2021; № 202112 від 30.09.2021; № 202114 від 31.10.2021; № 202116 від 30.11.2021; № 202118 від 31.12.2021; № 202202 від 31.01.2022; № 202204 від 28.02.2022; № 202206 від 31.03.2022; № 202208 від 30.04.2022; № 202210 від 31.05.2022; № 202212 від 30.06.2022.

З метою здійснення господарської діяльності з перевезення вантажів, Баржі ввезені на митну територію України.

У подальшому, позивачем укладені із ТОВ «ГРЕЙН-ТРАНСШИПМЕНТ» договір про надання послуг перевезення № 36 від 14.06.2021, відповідно до якого позивач бере на себе зобов`язання з організації та здійснення доставки зернових та зернобобових культур плавзасобами, а також виконання вантажно-розвантажувальних робіт з суден виконавця на судна/судно, номіновані/е замовником. Термін дії договору перевезення - до 31.12.2021, який був пролонгований Додатковою угодою № 1 від 31.12.2021 до 31.12.2022.

За вказаним договором перевезення № 36 надано послуги згідно з актами надання послуг № 1 від 12.08.2021, № 2 від 03.09.2021, № 3 від 04.09.2021, № 4 від 20.09.2021, № 5 від 26.10.2021, № 6 від 26.10.2021, № 7 від 17.11.2021, № 8 від 20.11.2021, № 9 від 01.12.2021, № 10 від 02.12.2021, № 11 від 05.12.2021, № 1 від 04.01.2022, № 2 від 06.01.2022, № 3 від 08.01.2022, № 4 від 16.01.2022, № 6 від 19.02.2022, № 7 від 21.02.2022.

Також, позивачем укладено із ТОВ «КОФКО АГРІ РЕСОРСІЗ УКРАЇНА» договір про надання послуг перевезення та перевалку вантажу № 9 від 21.09.2021, відповідно до якого позивач бере на себе зобов`язання з організації та здійснення доставки зернових та зернобобових культур плавзасобами, а також виконання вантажно-розвантажувальних робіт із суден виконавця на судна/судно, номіновані/е замовником.

За вказаним договором перевезення № 9 надано послуги згідно з актами наданих послуг № 5 від 26.10.2021, № 6 від 26.10.2021, № 5 від 23.01.2022.

Оскільки Баржі несамохідні, то позивачем укладено із ТОВ «ГРЕЙН- ТРАНСШИПМЕНТ» Договір з послуг буксирування № 37 від 14.06.2021, згідно з яким останній зобов`язується за винагороду буксирувати інше судно або інший плавучий об`єкт з одного пункту до іншого пункту. Строк дії Договору буксирування згідно з Додатковою угодою № 1 від 31.12.2021 - 31.12.2022.

Згідно з додатками № 1 від 12.08.2021, № 2 від 04.09.2021, № 3 від 20.09.2021, № 4 від 25.10.2021, № 5 від 20.11.2021, № 6 від 05.12.2021, № 7 від 06.01.2022, № 8 від 08.01.2022, № 8/1 від 16.01.2022, № 9 від 24.01.2022 та № 10 від 21.02.2022 до договору буксирування, сторони узгодили маршрути буксирування Барж загальним строком з 01.07.2021 по 21.02.2022.

Згідно з додатком № 10 від 21.02.2022 до договору буксирування Сторони узгодили наступний маршрут буксирування Барж: м. Очаків - Миколаївський морський торгівельний порт, причал № 10 - зовнішній рейд Миколаївського морського порту - м. Очаків у період з 12.02.2022 по 21.02.2022.

Між сторонами договору № 37 складено та підписано наступні акти наданих послуг з буксиру транспортування несамохідного об`єкту замовника: № 205 від 12.08.2021, рахунок на оплату № 225 від 12.08.2021; № 285 від 20.09.2021, рахунок на оплату № 338 від 20.09.2021; № 243 від 04.09.2021, рахунок на оплату № 298 від 04.09.2021; № 342 від 25.10.2021, рахунок на оплату № 392 від 25.10.2021; № 432 від 20.11.2021, рахунок на оплату № 469 від 20.11.2021; № 448 від 05.12.2021, рахунок на оплату № 488 від 05.12.2021; № 31 від 16.01.2022, рахунок на оплату № 35 від 16.01.2022; № 15 від 06.01.2022, рахунок на оплату № 16 від 06.01.2022; № 16 від 08.01.2022, рахунок на оплату № 17 від 08.01.2022; № 30 від 24.01.2022, рахунок на оплату № 34 від 24.01.2022; № 124 від 21.02.2022, рахунок на оплату № 137 від 21.02.2022.

З метою агентського обслуговування діяльності позивача, останнім укладено із ТОВ «ГРЕЙН-ТРАНСШИПМЕНТ» договір морського агентування № 25/1 від 25.04.2021, згідно з яким останнє здійснює від свого імені та в інтересах позивача агентське обслуговування суден в портах України.

За вказаним договором агентування надано послуги згідно з актами надання послуг № 455 від 30.11.2021, № 390 від 31.10.2021, № 185 від 31.07.2021, № 42 від 31.01.2022, № 322 від 30.09.2021, № 484 від 31.12.2021, № 241 від 31.08.2021.

З метою забезпечення стоянки Барж, між позивачем та ТОВ «ГРЕЙН- ТРАНСШИПМЕНТ» укладено договір з надання послуг стоянки суден № 38 від 14.06.2021, згідно з яким позивач отримував послуги по забезпеченню тимчасової стоянки/відстою суден (в розумінні ст. 3 Кодексу торговельного мореплавства України України) із забезпеченням можливості споживання електричною енергією, яка постачається до берегових електромереж за адресою: Україна, Херсонська область, м. Херсон, Одеська площа, 6 Затон № 5.

Згідно з договором № 1084 від 23.04.2021 про надання послуг по декларування та митного оформленню вантажів, митні формальності від імені позивача здійснювало ТОВ «Фірма «Брокер Сервіс».

Митне декларування ввезення Барж на митну територію України здійснювалося на підставі наступних митних декларації: 1) щодо Баржі № 1153: № 2423 від 13.05.2021 (тип ІМ 31 АА); № 953 від 30.07.2021 (тип ІМ 31 ДМ); № 4369 від 29.10.2021 (тип ІМ 31 ДМ); № 978 ВІД 31.01.2022 (тип ІМ 31 ДМ);

2) щодо Баржі № 1154: № 2424 від 13.05.2021 (тип ІМ 31 АА); № 956 від 30.07.2021 (тип ІМ 31 ДМ); № 4368 від 29.10.2021 (тип ІМ 31 ДМ); № 979 від 31.01.2022 (тип ІМ 31 ДМ).

Згідно з вказаними митними деклараціями Баржі ввезені на митну територію України в митному режимі тимчасового ввезення з умовним частковим звільненням від оподаткування митними платежами.

Станом на 24.02.2022 Баржі знаходились біля м. Очаків в акваторії ТОВ «Порт Очаків», що підтверджується листом капітана Миколаївського морського порту від 08.06.2023 № 94, наданим на адвокатський запит.

Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану» з 24.02.2022 в Україні введено режим воєнного стану, який неодноразово продовжено і триває дотепер.

Згідно з Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 25.04.2022 №75 (який був чинним до 27.12.2022) та Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України 22.12.2022 № 309 «Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велись) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією, якими затверджене перелік територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій, які перебувають в тимчасовій окупації, оточені (блокуванні)», м. Очаків знаходиться на території активних бойових дій з 24.02.2022 до теперішнього часу.

В подальшому, розпорядженнями капітана Миколаївського морського порту № 15 від 09.03.2022. та № 15/1 від 09.03.2022 заборонено:

- рух всіх суден та плавзасобів по річкам Південний Буг та Інгул;

- рух всіх суден та плавзасобів від 1 коліна БДЛК до 3 коліна Спаського каналу;

- відшвартування всіх суден, буксирів, та інших плавзасобів, які перебувають біля причалів, портів та терміналів Миколаївського регіону.

28.02.2022 позивач звернувся до Миколаївської митниці із заявами №28/2 та № 28/02-1 про зупинення строку митного режиму тимчасового ввезення на час дії обставин непереборної сили.

Відповідь (листи від 26.05.2023 № 7.16-1/7.16-28201/14/1321 та від 29.05.2023 № 7.16-08-1/17/8.19/1331) на вказані заяви позивач отримав після звернення Митного брокера та адвоката до Миколаївської митниці із повторним листом від 10.05.2023 № 10/05/23-1/ЗВ та адвокатським запитом від 22.05.2023 № 22.05.23-l/A3 .

У відповідях митний орган зазначив, що наказом Державної митної служби України від 24.02.2022 № 113 (в редакції наказу від 28.02.2022 № 118) з 28.02.2022 встановлено простій у роботі Миколаївської митниці, в зв`язку з чим листи позивача від 28.02.2022 № 28/02 28/02-1 не реєструвались. Вказаний простій припинено відповідним наказом Державної митної служби України, починаючи з 03.04.2023 (крім, зокрема митного посту «Ольвія»).

До моменту припинення простою у роботі митного поста «Ольвія» виконання його функцій покладено на митний пост «Костянтинівка», яким лише 28.04.2023 зареєстровані вказані листи позивача від 28.02.2022 № 28/02 та № 28/02-1.

Крім того, у листі від 26.05.2023 № 7.16-1/7.16-28201/14/1321 відповідач повідомив, що строки тимчасового ввезення визначені ст. 108 МК України, четверта частина якої передбачає, що якщо товари, поміщені у митний режим тимчасового ввезення, не можуть бути своєчасно вивезені за межі митної території України внаслідок накладення на них арешту (за винятком арешту внаслідок позовів приватних осіб) або вилучення у справі про порушення митних правил, перебіг строку тимчасового ввезення зупиняється на час такого арешту (вилучення). Інших причин для призупинення строку тимчасового ввезення товарів чинним законодавством не передбачено. У листі від 29.05.2023 № 7.16-08-1/17/8.19/1331 відповідач повідомив, що Баржі перебували та станом на день надання відповіді перебувають в режимі тимчасового ввезення з умовним частковим звільненням від оподаткування; строк митного режиму тимчасового ввезення Барж не призупинявся та не є призупиненим станом на день надання відповіді.

Не погоджуючись зі вказаним рішенням, позивач звернувся з даним позовом до суду.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з ч.ч. 1, 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. Суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.

Задовольняючи частково позовні вимоги, суд першої інстанції дійшов висновку, що відповідач як суб`єкт владних повноважень не довів суду, що діяв правомірно, а частина позовних вимог повинні вирішуватись у позасудовому порядку відповідно до встановленої митним законодавством процедури.

Колегія суддів погоджується з таким висновком суду з огляду на наступне.

Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Так, згідно ст. 103 Митного кодексу України (далі - МК України) тимчасове ввезення - це митний режим, відповідно до якого іноземні товари, транспортні засоби комерційного призначення ввозяться для конкретних цілей на митну територію України з умовним повним або частковим звільненням від оподаткування митними платежами та без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності і підлягають реекспорту до завершення встановленого строку без будь-яких змін, за винятком звичайного зносу в результаті їх використання.

Відповідно до п. (а) ч. 1 ст. 1 Конвенції про тимчасове ввезення від 26.06.1990, ратифікованою Законом України «Про приєднання України до Конвенції про тимчасове ввезення» від 24.03.2004 № 1661-IV (далі - Конвенція) «тимчасове ввезення» означає: митний режим, який дозволяє приймати на митну територію певні товари (у тому числі транспортні засоби), умовно звільнені від ввізного мита і податків, без застосування заборон чи обмежень економічного характеру на ввезення; такі товари (у тому числі транспортні засоби) мають ввозитися з визначеною метою і призначатися для подальшого вивезення у встановлений термін, та не піддаватися змінам, за винятком нормального зниження їхньої вартості (амортизації) внаслідок їхнього використання.

Частиною 1 статті 7 Конвенції передбачено, що товари (у тому числі транспортні засоби) на тимчасове ввезення яких був наданий дозвіл, повинні бути вивезені у визначений термін, визнаний достатнім для досягнення мети тимчасового ввезення. Цей термін обумовлюється окремо у кожному Додатку.

Відповідно до ст. 9 Конвенції звичайне припинення режиму тимчасового ввезення здійснюється шляхом вивезення товарів (у тому числі транспортних засобів), на які поширюється режим тимчасового ввезення.

З аналізу п. (а) ч. 1 ст. 1 Конвенції вбачається, що вказаною Конвенцією поняття «транспортні засоби» відокремлено як особливий різновид товару, яке має певні особливості правового регулювання, про що свідчить поєднання у багатьох нормах Конвенції термінів «товари» та «транспортні засоби» сполучником «у тому числі».

Пунктом (а) ст. 1 Додатку С Конвенції надається окреме визначення терміну «транспортні засоби», який означає будь-яке судно (у тому числі ліхтери, баржі та шаланди, навіть якщо вони перевозяться на борту судна, і судна на підводних крилах), апарати на повітряній подушці, літальні апарати, наземні транспортні засоби (у тому числі велосипеди з двигунами, причепи, напівпричепи і поєднання транспортних засобів) і рухомий склад залізничного транспорту; а також їхні звичайні запасні частини, додаткові пристосування та обладнання, які перевозяться на борту транспортних засобів (включаючи спеціальне обладнання, що використовується для завантаження, розвантаження, обробки та захисту вантажів).

Згідно п. 1 ч. 1 ст. 15 Кодексу торговельного мореплавства України (далі - КТМ України) термін «торговельне судно» означає самохідну чи несамохідну плавучу споруду, що використовується для перевезення вантажів, пасажирів, багажу і пошти, здійснення рибогосподарської діяльності (в тому числі риболовні судна), розвідки і добування корисних копалин, пошуку і рятування людей, які зазнали лиха на морі, буксирування інших суден та плавучих об`єктів, здійснення аварійно-рятувальних, навігаційно-гідрографічних, гідротехнічних робіт, обслуговування суден і пасажирів у морському порту (морському терміналі), піднімання майна, що затонуло в морі.

Пунктом (b) ст. 1 Додатку С Конвенції надано визначення терміну «комерційне використання», який означає: платне перевезення осіб або промислове чи комерційне платне або безоплатне перевезення вантажів.

Так, як зазначалось вище, позивач з 21.04.2021 є володільцем Барж, які має право використовувати у своїй господарській діяльності, в тому числі - для перевезення вантажів.

Отже, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що Баржі, зафрахтовані позивачем, повністю підпадають під поняття «транспортний засіб комерційного призначення» в розумінні митного законодавства, оскільки вони:

1) є судном (тобто - несамохідною плавучою спорудою);

2) є судном типу «баржа» (п. (а) ст. 1 Додатку С Конвенції виділяє такий тип суден окремо в якості транспортного засобу);

3) використовуються для перевезення вантажів та ввезено на митну територію України з метою здійснення господарської діяльності з перевезення вантажів.

З огляду на викладене, Баржі поміщені в митний режим тимчасового ввезення саме як транспортні засоби комерційного призначення, тому доводи апелянта, що морські несамохідні Баржі не належать до транспортних засобів комерційного призначення, а належать до товарів, є безпідставним.

Щодо правових підстав для зупинення строку митного режиму тимчасового ввезення Барж колегія суддів зазначає наступне.

Згідно ч. ч. 1, 2, абзацу 2 ч. 4 ст. 108 МК України строк тимчасового ввезення товарів встановлюється митним органом у кожному конкретному випадку, але не повинен перевищувати трьох років з дати поміщення товарів у митний режим тимчасового ввезення.

Строк тимчасового ввезення транспортних засобів комерційного призначення встановлюється митним органом з урахуванням того, що ці транспортні засоби повинні бути вивезені за межі митної території України після закінчення транспортних операцій, для яких вони були ввезені.

Якщо транспортні засоби комерційного призначення, поміщені у митний режим тимчасового ввезення, не можуть бути своєчасно вивезені за межі митної території України: внаслідок дії обставин, зазначених у ст. 192 цього Кодексу; у разі зберігання таких транспортних засобів під митним контролем (за умови інформування митного органу, який контролює їх переміщення); у разі здійснення інших операцій з такими транспортними засобами у випадках, передбачених цим Кодексом (за умови інформування митного органу, який контролює їх переміщення); у разі накладення на них арешту (за винятком арешту внаслідок позовів приватних осіб) або вилучення у справі про порушення митних правил, перебіг строку тимчасового ввезення зупиняється на час дії таких обставин, зберігання, арешту (вилучення) або здійснення таких операцій.

Частиною 1 ст. 192 МК України визначено, що якщо під час перевезення товарів транспортний засіб внаслідок аварії або дії обставин непереборної сили не зміг прибути до митного органу призначення, допускається вивантаження товарів в іншому місці. При цьому перевізник зобов`язаний:

1) вжити всіх необхідних заходів для забезпечення збереження товарів та недопущення будь-якого їх використання;

2) терміново повідомити найближчий митний орган про обставини події, місцезнаходження товарів і транспортного засобу.

Таким чином, з аналізу вищенаведених правових норм вбачається, що у разі, якщо внаслідок дії обставини непереборної сили транспортний засіб не зміг прибути до митного органу призначення, внаслідок чого не може бути своєчасно вивезений за межі митної території України, строк митного режиму тимчасового вивезення зупиняється на час дії таких обставин непереборної сили.

Як зазначалось вище, станом на 24.02.2022 Баржі знаходились біля м. Очаків в акваторії ТОВ «Порт Очаків», що підтверджується відповіддю на адвокатський запит капітана Миколаївського морського порту від 08.06.2023 № 94, тобто на час дії обставин непереборної сили, пов`язаних з введенням в Україні з 24.02.2022 воєнного стану та забороною судноплавства в цьому районі з боку органу державної влади в особі капітана Миколаївського морського порту, Баржі заблоковані в акваторії «порту Очаків».

Отже, Баржі не могли прибути до митного органу призначення для вивезення їх за межі митної території України. При цьому, позивач невідкладно повідомив відповідача про вказані обставини листами від 28.02.2022 № 28/02 та №28/02-1.

При цьому, регіональною торгово-промисловою палатою України видано сертифікати про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) від 09.06.2023 № 342/07 та № 343/07, згідно з якими засвідчено наявність таких обставин непереборної сили, як збройна агресія російської федерації проти України, ракетно-артилерійські обстріли узбережжя Чорного моря та морських портів (в тому числі акваторії порту Очаків, де на якірній стоянці перебувають Баржі), заборона судноплавства у зв`язку з мінною небезпекою, у тому числі - у Бузько-Дніпровському-лиманському каналі, закриття портів для руху суден на вхід/вихід, які виникли 24.02.2022 та тривали по день надання вказаних сертифікатів.

Враховуючи наведені обставини, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що в силу абз. 2 ч. 4 ст. 108 МК України перебіг строку тимчасового ввезення Барж зупинився на час дії таких обставин.

Щодо протиправності рішення про відмову у задоволенні заяви про зупинення строку митного режиму тимчасового ввезення Барж, оформленого листом відповідача від 26.05.2023 № 7.16-1/7.16-28201/14/1321, колегія суддів зазначає наступне.

Так, згідно з абз. 4 п. 2 розділу VIII Порядку виконання митних формальностей відповідно до заявленого митного режиму, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 31.05.2012 № 657 (далі - Порядок № 657) факт аварії чи дії обставин непереборної сили - часткове чи повне пошкодження (зіпсуття, знищення, втрата тощо) товарів чи транспортних засобів, що перебувають під митним контролем, або позбавлення можливості виконання відповідною особою передбачених законодавством України з питань державної митної справи або встановлених відповідним митним органом України вимог щодо вчинення відповідних дій з товарами, транспортними засобами, що перебувають під митним контролем.

Нормами п. 6 розділу VIII Порядку № 657 передбачено, що у випадку, якщо факт аварії чи дії обставин непереборної сили має місце, особа, відповідальна за виконання вимог законодавства України з питань державної митної справи щодо товарів чи транспортних засобів, що перебувають під митним контролем (власник товару або уповноважена ним особа, перевізник чи особа, відповідальна за дотримання митного режиму), повинна звернутись до митного органу, яким здійснюється контроль за цими товарами, транспортними засобами, з письмовою заявою, яка повинна містити відомості, що надають можливість ідентифікувати товари, транспортні засоби як такі, що перебувають під митним контролем, а також інформацію про час, місце, обставини та наслідки аварії чи дії обставин непереборної сили.

Заява розглядається митним органом, під контролем якого перебувають товари, транспортні засоби, що потрапили в аварію або під дію обставин непереборної сили, протягом п`яти робочих днів з дати її подання.

За результатами розгляду заяви щодо факту аварії чи дії обставин непереборної сили керівник митного органу, під контролем якого перебувають товари, транспортні засоби, що потрапили в аварію або під дію обставин непереборної сили, або особа, що виконує його обов`язки, виносить відповідне рішення згідно з Кодексом.

Рішення про припинення (завершення) митного режиму приймається лише щодо транспортних засобів або товарів (їх частини), які внаслідок факту аварії чи дії обставин непереборної сили були знищені, повністю та безповоротно пошкоджені, втрачені або зіпсовані.

Рішення оформлюється шляхом накладення відповідної резолюції на заяві та засвідчується підписом особи, яка його винесла, та завіряється відбитком печатки митного органу або особистої номерної печатки.

У разі прийняття рішення про відмову у припиненні (завершенні) митного режиму митний орган зобов`язаний невідкладно письмово повідомити заявника про причини і підстави такої відмови.

Як зазначалось вище, позивач звернувся до відповідача із заявами від 28.02.2022 № 28/02 та № 28/02-1 про зупинення строку митного режиму тимчасового ввезення на час дії обставин непереборної сили.

Вказані заяви позивача розглянуті відповідачем листами від 26.05.2023 № 7.16-1/7.16-28201/14/1321, від 29.05.2023 № 7.16-08-1/17/8.19/1331.

У листі від 26.05.2023 № 7.16-1/7.16-28201/14/1321 відповідач повідомив, що строки тимчасового ввезення визначені ст. 108 МК України, четверта частина якої передбачає, що якщо товари, поміщені у митний режим тимчасового ввезення, не можуть бути своєчасно вивезені за межі митної території України внаслідок накладення на них арешту (за винятком арешту внаслідок позовів приватних осіб) або вилучення у справі про порушення митних правил, перебіг строку тимчасового ввезення зупиняється на час такого арешту (вилучення). Інших причин для призупинення строку тимчасового ввезення товарів чинним законодавством не передбачено.

У листі від 29.05.2023 № 7.16-08-1/17/8.19/1331 відповідач повідомив, що Баржі перебували та станом на день надання відповіді перебувають в режимі тимчасового ввезення з умовним частковим звільненням від оподаткування; строк митного режиму тимчасового ввезення Барж не призупинявся та не є призупиненим станом на день надання відповіді.

Отже, відповідач у листі від 26.05.2023 № 7.16-1/7.16-28201/14/1321 навів підстави для відмови у задоволенні заяви про зупинення строку митного режиму тимчасового ввезення Барж, тобто прийняв відповідне рішення.

Разом з тим, як встановлено судом, внаслідок обставин непереборної сили (проведення бойових дій, а також заборона судноплавства з боку органу державної влади в особі капітана Миколаївського морського порту), з 24.02.2022 Баржі не мають можливості покинути місця своєї стоянки у «порту Очаків», та, як наслідок, не можуть бути своєчасно вивезені за межі митної території України та прибути до митного органу призначення.

У зв`язку з наведеним, встановлені обставини відповідають юридично визначеним у абз. 2 ч. 4 ст. 108, ст. 192 МК України умовам, тому перебіг строку тимчасового ввезення Барж зупиняється на час дії обставин непереборної сили.

Натомість, листом відповідача від 26.05.2023 № 7.16-1/7.16-28201/14/1321, яким фактично прийнято рішення про відмову у задоволенні заяви про зупинення строку митного режиму тимчасового ввезення Барж, жодним чином не мотивовано відсутність фактичних та юридичних обставин, які унеможливлюють зупинення строку вказаного митного режиму.

Висновок про відсутність підстав для зупинення строку митного режиму тимчасового ввезення Барж відповідачем зроблено на підставі абзацу першого ч. 4 ст. 108 МК України, проте відповідачем проігноровано положення абзацу другого ч. 4 ст. 108 МК України та не мотивовано, з яких причин відповідач вважає, що норми саме абзацу другого ч. 4 ст. 108 МК України не можуть бути застосовані до спірних правовідносин.

Тож, правильним є висновок суду першої інстанції, що оскаржуване рішення відповідача є необґрунтованим.

Так, принцип обґрунтованості рішення суб`єкта владних повноважень полягає у тому, щоб рішення було прийнято з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Європейський Суд з прав людини у рішенні по справі «Суомінен проти Фінляндії» (Suominen v. Finland), № 37801/97, п. 36, від 01.07.2003, вказує, що орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.

Щодо позовних вимог про визнання протиправною бездіяльності Миколаївської митниці щодо невнесення до Єдиної автоматизованої інформаційної системи Держмитслужби інформації про зупинення строку митного режиму тимчасового ввезення двох несамохідних барж класу ріка-море («EL NINO» («NBL-037») регістровий номер - MD-M-21-1153 та «LA NINA» («NBL-038») регістровий номер - MD-M-21-1154) та зобов`язання Миколаївської митниці внести до Єдиної автоматизованої інформаційної системи Держмитслужби інформацію про зупинення строку митного режиму тимчасового ввезення двох несамохідних барж класу ріка-море («EL NINO» («NBL- 037») регістровий номер - MD-M-21-1153 та «LA NINA» («NBL-038») регістровий номер - MD-M-21-1154) терміном з 22.02.2022 до моменту убезпечення судноплавства в акваторії Чорного моря в межах територіального моря України колегія суддів зазначає наступне.

Відповідно до п. 5 ч. 5 розділу II Порядку № 657 для забезпечення контролю за товарами, що перебувають у митному режимі тимчасового ввезення, а також обміну інформацією між митними органами стосовно таких товарів використовується ЄАІС. До ЄАІС вноситься інформація про митні формальності, що виконуються відносно тимчасово ввезених товарів, зокрема про припинення режиму тимчасового ввезення.

Інформація до ЄАІС вноситься посадовою особою митного органу, яким здійснюється відповідна митна формальність, невідкладно після її виконання.

Пунктом 7 розділу VIII Порядку № 657 передбачено, що за наявності в ЄАІС відповідного програмно-інформаційного комплексу інформація про припинення (завершення) митного режиму вноситься посадовою особою митного органу, яким винесено відповідне рішення, до цього програмно-інформаційного комплексу.

Відповідно до п. 1.2 Положення про Єдину автоматизовану інформаційну систему Держмитслужби України, затвердженого Наказом Державної митної служби України 04.11.2010 № 1341 (далі - Положення № 1341):

Автоматизована інформаційна система «Центр» (далі - АІС «Центр») - автоматизована інформаційна система центрального рівня, яка становить сукупність підсистем, комплексів задач, програмно-інформаційних комплексів та централізованого сховища зведеної інформації про митне оформлення - електронних копій вантажних митних декларацій (далі - ВМД) на паперовому носії та електронних вантажних митних декларацій (далі - ЕВМД), інших електронних документів та електронних копій документів на паперовому носії, які використовуються при здійсненні митного контролю та оформлення товарів і транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України, та забезпечує двосторонній обмін митною та іншою інформацією з автоматизованими системами митного оформлення та іншими системами (підсистемами) локального рівня;

Єдина автоматизована інформаційна система Держмитслужби (далі - ЄАІС Держмитслужби) - багатофункціональна інтегрована автоматизована система, що забезпечує інформаційну підтримку та супроводження митної справи в Україні і становить сукупність кількох взаємопов`язаних інформаційних систем, зокрема, автоматизованої інформаційної системи «Центр», автоматизованої системи митного оформлення, інформаційно-телекомунікаційної системи «Електронна пошта» та інших систем, програмно-інформаційних комплексів.

Відповідно до п. 1.4 Положення № 1341 користувачами ЄАІС Держмитслужби є посадові особи структурних підрозділів Держмитслужби, митних органів, спеціалізованих митних установ, організацій, інших державних та недержавних органів, яким у встановленому порядку надані відповідні права доступу до інформації в цій системі.

Згідно п. 2.2 Положення № 1341 основними завданнями ЄАІС Держмитслужби є, зокрема, інформаційна підтримка основних процесів діяльності митних органів під час виконання завдань та функцій, покладених на них законодавством України, з метою підвищення їх ефективності.

Відповідно до п. 2.3 Положення № 1341 основними функціями ЄАІС Держмитслужби є, зокрема, збір, накопичення, систематизація, обробка та узагальнення інформації в сховищі даних, перетворення її до форми, зручної для проведення аналізу та ведення митної статистики; автоматизована підтримка виконання посадовими особами митних органів процедур митного контролю та оформлення товарів і транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України, а також контролю за переміщенням вантажів, що перебувають під митним контролем.

Згідно з п. 3.2.1 Положення № 1341 АІС «Центр» вирішує такі основні завдання, зокрема: формування баз даних про митне оформлення товарів та транспортних засобів, інших баз даних, передбачених законодавством України або нормативними актами Держмитслужби та інших центральних органів виконавчої влади; надання цієї інформації для обробки АСМО в підрозділах митного оформлення, у пунктах пропуску через державний кордон або інших структурних підрозділах митних органів, спеціалізованих митних установ, організацій з використанням відомчої телекомунікаційної мережі; обробка інформації та формування інших баз даних, які створюються та використовуються відповідно до законодавства, з метою забезпечення інформаційної підтримки аналізу зовнішньоекономічних операцій.

Отже, аналіз наведених положень чинного законодавства України свідчить про те, що відповідач уповноважений вносити до відповідних даних в ЄАІС Держмитслужби інформацію про зупинення митного режиму тимчасового ввезення транспортних засобів комерційного призначення, а тому належним способом захисту порушеного права позивача є визнання протиправною бездіяльність Миколаївської митниці щодо невнесення до Єдиної автоматизованої інформаційної системи Держмитслужби інформації про зупинення строку митного режиму тимчасового ввезення двох несамохідних Барж класу ріка-море («EL NINO» («NBL-037») регістровий номер - MD-M-21-1153 та «LA NINA» («NBL-038») регістровий номер - MD-M-21-1154) та зобов`язання Миколаївської митниці внести до Єдиної автоматизованої інформаційної системи Держмитслужби інформацію про зупинення строку митного режиму тимчасового ввезення цих Барж терміном з 24.02.2022 до моменту убезпечення судноплавства в акваторії Чорного моря в межах територіального моря України. Задоволення таких вимог буде свідчити про дотриманням судом гарантій того, що спір між сторонами буде остаточно вирішений.

При цьому, колегія суддів вважає слушними доводи апелянта про незрозумілість та необґрунтованість висновку суду про необхідність зупинення строку митного режиму з 22.02.2022 .

Разом з тим, проаналізувавши текст оскаржуваного судового рішення, суд апеляційної інстанції зазначає, що фактично судом першої інстанції зроблено висновок про настання обставин непереборної сили саме 24.02.2022, отже зазначення в резолютивній частині оскаржуваного судового рішення дати « 22.02.2022» є очевидною технічною помилкою, тобто опискою, про виправлення якої сторони у справі можуть звернутися до суду першої інстанції із заявою в порядку ст. 253 КАС України, оскільки допущення судом описки не є підставою для скасування або зміни судового рішення.

Рішення в частині відмовлених позовних вимог не оскаржується.

Таким чином, доводи апеляційної скарги не дають підстав для висновку про порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, які призвели до неправильного вирішення справи, тобто прийняте рішення відповідає матеріалам справи та вимогам закону, і не підлягає скасуванню.

Згідно ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Відповідності до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст. ст. 134, 139, 243, 250, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Миколаївської митниці - залишити без задоволення.

Рішення Київського окружного адміністративного суду від 12 жовтня 2023 року - залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги до Верховного Суду.

Постанова в повному обсязі складена і підписана 26.02.2024.

Головуючий-суддя: Л.В. Губська

Судді: О.В. Карпушова

В.В. Файдюк

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.02.2024
Оприлюднено27.02.2024
Номер документу117247701
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо

Судовий реєстр по справі —320/22603/23

Ухвала від 01.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Постанова від 21.02.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Губська Людмила Вікторівна

Постанова від 21.02.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Губська Людмила Вікторівна

Ухвала від 15.02.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Губська Людмила Вікторівна

Ухвала від 24.01.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Губська Людмила Вікторівна

Ухвала від 11.12.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Губська Людмила Вікторівна

Ухвала від 04.12.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Губська Людмила Вікторівна

Рішення від 12.10.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Щавінський В.Р.

Рішення від 12.10.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Щавінський В.Р.

Ухвала від 01.08.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Щавінський В.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні