ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
21 лютого 2024 року м. Ужгород№ 260/10102/23 12:14 год
Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Скраль Т.В.,
з участю секретаря судового засідання Гриб А.Ю.,
учасники справи:
позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю «Науково-виробниче об`єднання «АПЕКС Плант» представник Богомол Тетяна Сергіївна;
відповідач 1: Головне управління ДПС України в Закарпатській області представник Савицький Сергій Ігорович,
відповідач 2: Державна податкова служба України представник Савицький Сергій Ігорович,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу Товариства з обмеженою відповідальністю «Науково-виробниче об`єднання «АПЕКС Плант» (90100, Закарпатська область, Хустський район, м. Іршава, вул. Карпатської Січі,36а, код ЄДРПОУ 42706683), в особі представника Богомол Тетяни Сергіївни (61050, м. Харків, пров. Поштовий, 5) до Головного управління ДПС України в Закарпатській області (88000, Закарпатська область, м. Ужгород, вул. А.Волошина,52, код ЄДРПОУ ВП 44106694), Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
У відповідності до статті 243 частини 3 КАС України 21 лютого 2024 року проголошено вступну та резолютивну частини рішення. Рішення у повному обсязі складено 26 лютого 2024 року.
21 листопада 2023 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Науково-виробниче об`єднання «АПЕКС Плант», через уповноваженого представника Богомол Тетяну Сергіївну звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління ДПС України в Закарпатській області, Державної податкової служби України, якою просить: 1) визнати протиправними та скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби в Закарпатській області №9649492/42706683 від 04.10.2023, №9649493/42706683 від 04.10.2023 про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; 2) зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1 від 31.08.2023, податкову накладну №2 від 31.08.2023 - датою їх фактичного подання на реєстрацію.
28 листопада 2023 року ухвалою суду відкрито провадження у даній адміністративній справі.
1. Позиції сторін.
Позовні вимоги аргументувало тим, що надіслані позивачу квитанції №9238081328 від 14.09.2023 та №9238081490 від 14.09.2023 містять вимогу щодо надання пояснень та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, без зазначення конкретної пропозиції щодо переліку документів, необхідних та достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН, що унеможливлює визначення платником порядку своїх дій, які він має вчинити з метою прийняття контролюючим органом позитивного рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування у ЄРПН. Позивач зазначає, що ним надано контролюючому органу копії документів на власний розсуд, оскільки відповідачем в квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних не зазначено, які саме конкретно документи потрібні. Доказів наявності ознак фіктивності в діяльності контрагенту позивача, нікчемності або недійсності угод укладених позивачем з вказаним контрагентом або відсутності реального характеру цих операції! матеріали справи не містять. Крім того, як зазначено вище, обов`язок реєстрації податкових накладних №1 та №2 виник у позивача 31.08.2023 у зв`язку з настанням першої події- постачання послуг за актами здачі-прийняття робіт (надання послуг) №АП-0000015 від 31.08.2023 та №АП-0000016 від 31.08.2023. Факт оплати послуг не є визначаючим при вирішенні питання щодо реєстрації даних податкових накладних.
13 грудня 2023 року відповідачем 1 до суду подано відзив на позовну заяву. В обґрунтування якого вказано, що з поміж великої кількості поданих документів визначальними є договори та акти, інші документи не мають відношення до господарської операції по податковій накладній №1 від 31.08.2023 року та № 2 від 31.08.2023 року, а ті що були надані позивачем були опрацьовані. Відповідач 1 конкретно визначив перелік документів які необхідно було надати додатково Позивачу, однак останній проігнорував пропозицію щодо подання таких документів. Так, згідно Повідомлень Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Закарпатській області від 22.09.2023 №9577459/42706683, №9577337/42706683 ТОВ «НВО «Апекс Плант» пропонувалось надання додаткових пояснень та/або копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією з питань реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН по податкових накладних № 1 від 31.08.2023 р., № 2 від 31.08.2023 р., а саме: - розрахункові документи (картку по 361 рахунку/платіжні інструкції, акт звірки). Відповідач 1 розшифрував які саме розрахункові документи пропонувалось надати: - картку по 361 рахунку/платіжні інструкції; - акт звірки. Таким чином пояснення позивача у адміністративному позові які саме документи необхідно надати є безпідставними. Позивач мав можливість надати картку по 361 рахунку, акт звірки, які б підтвердили ті обставини на які останній наголошує у своїх поясненнях у позовній заяві. Як картка по 361 рахунку так і акт звірки засвідчили б факт наявності заборгованості контрагента по господарській операції або про відсутність такої. Крім того, про обставини відсутності розрахунків із контрагентами позивач не зазначив у своїх поясненнях відносно податкової накладної від 31.08.2023р. №1 та від 31.08.2023р. №2. Законодавець у п. 9 Порядку №520 передбачив ситуацію яка склалася відносно ТОВ «НВО «Апекс Плант». У даному випадку позивач не надав ні додаткових пояснень ті додаткових документів. Відповідно до п.10 Порядку №520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі в разі ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення. Тобто, у разі не надання запитуваних контролюючим органом документів та пояснень Законодавець визначив безальтернативне рішення регіональної Комісії - відмова в реєстрації податкової накладної. Позивач у адміністративному позові не звернув на дану обставину справи уваги, відійшовши від неї та не акцентуючи на цьому уваги суду.
19 грудня 2023 року позивачем подано до суду відповідь на відзив, в якій зазначають, що відповідач 1 в оскаржуваних рішеннях не навів обґрунтованих мотивів прийняття таких рішень. Покликання відповідача на те, що позивачем ненадано/частково надано додаткові письмові пояснення та копії документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку є необґрунтованим. Спірні рішення про відмову в реєстрації податкових накладних позбавляють позивача як платника ПДВ права зареєструвати податкові накладні в ЄРПН, а також права позивача надати можливість його покупцю сформувати податковий кредит на суму ПДВ, сплачену (нараховану) в ціні послуг наданих позивачем. Відтак, з урахуванням невідповідності спірних рішень вимогам обґрунтованості та вмотивованості, а також з урахуванням реальності господарських операцій між позивачем та його контрагентом, спірні рішення про відмову в реєстрації податкових накладних є протиправними та підлягають скасуванню. Як вже зазначалося у позовній заяві, оплата за послуги з суборенди нежитлового приміщення та послуги з компенсації е/енергії за серпень 2023р., фактичне споживання 76390 кВт/год, від ТОВ «ХАРКІВ ХІМПРОМ» станом на 22.09.2023 на рахунок ТОВ «НВО АПЕКС ПЛАНТ» не надходила, тому у позивача не було можливості надати додаткові документи (розрахункові документи). При цьому, наголошують, що обов`язок реєстрації податкових накладних №1 та №2 виник у позивача 31.08.2023 у зв`язку з настанням першої події постачання послуг за актами здачі-прийняття робіт (надання послуг) №АП-0000015 від 31.08.2023 на загальну суму 412800,00 грн., у т.ч. ПДВ 68800,00 грн. та №АП-0000016 від 31.08.2023 на загальну суму 603 438,42 грн, у т.ч. ПДВ 100 573,07 грн. Яким чином факт наявності заборгованості контрагента по господарській операції або відсутність такої впливає на реєстрацію податкових накладних №1 та №2 від 31.08.2023 не зрозуміло.
Відповідачем 2 відзиву на позовну заяву до суду, у строк наданий судом в ухвалі Закарпатського окружного адміністративного суду про відкриття провадження в адміністративній справі від 28 листопада 2023 року, не надано та не повідомлено суду поважні причини його ненадання.
Відповідно до статті 162 частини 6 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Під час розгляду справи по суті уповноважений представник позивача позов підтримала повністю, просила суд його задовольнити з мотивів, що у ньому наведені.
Представник відповідачів в судовому засіданні, проти задоволення позову заперечив та просив суд відмовити в задоволенні позову в повному обсязі.
2. Обставини, встановлені судом.
Судом встановлено, що згідно з випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань основним видом економічної діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю «Науково-виробниче об`єднання «АПЕКС Плант» (код ЄДРПОУ 42706683) є 46.75 Оптова торгівля хімічними продуктами, (т.1 а.с. 12).
31 серпня 2023 року Товариством з обмеженою відповідальністю «Науково-виробниче об`єднання «АПЕКС Плант» було сформовано наступні податкові накладні:
- № 1 на загальну суму 412 800,00 грн. (у тому числі 68 800,00 грн. податку на додану вартість), покупець ТзОВ «ХАРКІВ ХІМПРОМ», (т.1 а.с. 14);
- № 2 на загальну суму 603 438,42 грн. (у тому числі 100 573,07 гри. податку на додану вартість), покупець ТзОВ «ХАРКІВ ХІМПРОМ», (т.1 а.с. 50).
14 вересня 2023 року згідно з отриманих квитанцій позивачем, зазначені податкові накладні збережено, але їх реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинено.
Відповідно до квитанцій направлених ДПС України через «Автоматизовану систему «Єдине вікно подання електронних документів»» на адресу позивача, зазначено підстави зупинення, зокрема вказано, що відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України, Порядку від 11.12.2019 № 1165 реєстрація ПН/РК від 31 серпня 2023 року № 1,2 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 68.20.12-00.00, перевищує величину залишку, визначеного як постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляють: показник "D"= 4.7233%, "Р"= 225299.54. Пропонують надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, (т.1 а.с. 14,50 зворот).
20 вересня 2023 року Товариством обмеженою відповідальністю «Науково-виробниче об`єднання «АПЕКС Плант» подано ГУ ДПС в Закарпатській області пояснення відносно податкової накладної № 1 від 31.08.2023 року ( а.с.197) та податкової накладної № 2 від 31.08.2023 року ( а.с.241).
22 вересня 2023 року Головним управлінням ДПС у Закарпатській області надіслано Товариству з обмеженою відповідальністю «Науково-виробниче об`єднання «АПЕКС Плант» повідомлення № 9577459/42706683 та № 9577337/42706683 про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до вказаних повідомлень необхідно надати первинні документи щодо постачання, послуг та розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків. Додаткова інформація: надати розрахункові документи (картку по 361 рахунку/платіжні інструкції, акт звірки, (т.1 а.с. 46-47, 100-101).
04 жовтня 2023 року за результатом розгляду поданих позивачем матеріалів щодо податкових накладних від 31 серпня 2023 року №1, 2 Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Закарпатській області прийнято оскаржувані рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 9649493/42706683 (т.1 а.с. 48) та № 9649492/42706683 (т.1 а.с. 102) у зв`язку з ненаданням/ частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.
Не погоджуюсь з рішеннями позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
3. Мотиви суду та норми права, застосовані судом.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з використанням кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, уповноваженої платником особи відповідно до вимог Закону України "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги" та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з абзацами 1, 10 пункту 201.10 статті 201 ПК України При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Пунктом 201.16 статті 201 ПК України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
На виконання цієї норми постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 1165, у редакції чинні на момент виникнення спірних правовідносин).
Пунктом 3 Порядку №1165 визначені ознаки податкових накладних/розрахунків коригування, яким вони повинні відповідати для безумовної їх реєстрації.
Відповідно до пунктів 4, 5 вказаного Порядку у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Відтак, встановлена контролюючим органом невідповідність податкової накладної жодній з ознак безумовної реєстрації є підставою для її перевірки щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника, а також критеріям ризиковості здійснення операцій.
Пунктом 7 Порядку №1165 передбачено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Додатком 3 до Порядку № 1165 визначено Критерії ризиковості здійснення операцій, відповідно до пункту 1 якого обсяг постачання товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовним кодом такого товару, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі за відсутності такого товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовного коду товару у врахованій таблиці даних платника податку.
Відповідно до пунктів 10, 11 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів відповідно до Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Мінфіну від 12 грудня 2019 р. № 520.
31 серпня 2023 року Товариством з обмеженою відповідальністю «Науково-виробниче об`єднання «АПЕКС Плант» було сформовано наступні податкові накладні:
- № 1 на загальну суму 412 800,00 грн. (у тому числі 68 800,00 грн. податку на додану вартість), покупець ТзОВ «ХАРКІВ ХІМПРОМ», (т.1 а.с. 14);
- № 2 на загальну суму 603 438,42 грн. (у тому числі 100 573,07 гри. податку на додану вартість), покупець ТзОВ «ХАРКІВ ХІМПРОМ», (т.1 а.с. 50).
14 вересня 2023 року згідно з отриманих квитанцій позивачем, зазначені податкові накладні збережено, але їх реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинено.
Відповідно до квитанцій направлених ДПС України через «Автоматизовану систему «Єдине вікно подання електронних документів»» на адресу позивача, зазначено підстави зупинення, зокрема вказано, що відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України, Порядку від 11.12.2019 № 1165 реєстрація ПН/РК від 31 серпня 2023 року № 1,2 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 68.20.12-00.00, перевищує величину залишку, визначеного як постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляють: показник "D"= 4.7233%, "Р"= 225299.54. Пропонують надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, (т.1 а.с. 14, 50 зворот).
Механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначено наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520, яким затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин, (далі - Порядок № 520).
Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку № 520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Платник податку, який склав податкову накладну / розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації таких податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може подати такі документи: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; інші документи, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі. У разі, коли у квитанції до податкової накладної / розрахунку коригування зазначено код товару/ послуги згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності / умовним кодом товару / Державним класифікатором продукції та послуг, операція за яким стала підставою для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів виключно до такої операції.
Подання письмових пояснень та копій документів до розрахунків коригування, у яких передбачено зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, має право ініціювати отримувач (покупець), для чого: отримувач (покупець) надсилає такі пояснення та копії документів постачальнику (продавцю) через електронний кабінет в електронній формі з накладенням кваліфікованого електронного підпису; постачальник (продавець) подає такі пояснення та копії документів з накладенням кваліфікованого електронного підпису до контролюючого органу; отримувачу (покупцю) надходить в електронний кабінет інформація щодо дати подання пояснень та копій документів постачальником (продавцем) і результату розгляду комісією регіонального рівня таких пояснень та копій документів.
Пунктом 9 Порядку № 520 встановлено, що письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:
або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;
або надсилає повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування;
або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
Платник податку має право подати до контролюючого органу додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Повідомлення.
Додаткові письмові пояснення та копії документів, зазначені в абзаці шостому цього пункту, платник податку подає до ДПС засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
Згідно з пунктом 10 Порядку № 520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;
та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
20 вересня 2023 року щодо податкової накладної № 1 від 31.08.2023 року позивач направив засобом телекомунікаційного зв`язку «Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію який зупинено» від 20.09.2023 року № 1 з додатками (12 додатків), ( т.1, а.с.210).
З матеріалів справи вбачається, що Товариство з метою реєстрації спірної податкової накладної № 1 подало контролюючому органу копії: наказ про призначення директором №5/вк-тр від 22.12.2022 року (т.1, а.с.181), рішення єдиного учасника №20.12-22 від 22.12.22 року ( т.1, а.с.72), виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб ( а.с.187), довідка про визначення класифікаційних даних (т.1, а.с.185), Договір найму (оренди) від 25.08.2022 року (т.1, а.с.184), повідомлення про об`єкти оподаткування Форми № 20-ОПП (т.1, а.с.188), акт здачі -прийняття робіт № 08 (надання послуг) від 31.08.2023 року (т.1, а.с.189), лист - дозвіл на суборенду від 29.12.2022 року ( т.1, а.с.190), договір суборенди нерухомого майна №02-01-2023 від 01.01.2023 року, акт здачі - прийняття робіт №0000015 від 31.08.2023 року (т.1, а.с.195), податкова накладна № 1 від 31.08.2023 року (т.1, а.с.196), пояснення відносно податкової накладної вих.№14 від 20.09.2023 року ( т.1, а.с.197).
20 вересня 2023 року позивач направив засобом телекомунікаційного зв`язку «Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію який зупинено» № 2 від 31.08.2023 з додатками (18 додатків), ( т.1, а.с.51).
Зокрема: наказ про призначення директором №5/вк-тр від 22.12.2022 року (т.1, а.с.211), рішення єдиного учасника №20.12-22 від 22.12.22 року (т.1, а.с.212), виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб (т.1, а.с.213), довідка про визначення класифікаційних даних (т.1, а.с.215), Договір найму (оренди) від 25.08.2022 року (т.1, а.с.184), повідомлення про об`єкти оподаткування Форми № 20-ОПП (т.1, а.с.219), акт здачі - прийняття робіт № 08 (надання послуг) від 31.08.2023 року (т.1, а.с.220), лист - дозвіл на суборенду від 29.12.2022 року (т.1, а.с.221), договір суборенди нерухомого майна №02-01-2023 від 01.01.2023 року (т.1, а.с.222), акт здачі - прийняття робіт №0000015 від 31.08.2023 року (т.1, а.с.226), податкова накладна № 1 від 31.08.2023 року (т.1, а.с.227), договір споживача № 9151919 від 19.12.2022 року (т.1, а.с.228), акт приймання-передавання товарної продукції за серпень 2023 року №6151919/8Ф1 від 31.08.2023 року (т.1, а.с.237-238), акт здачі-приймання (надання послуг) №АП-0000016 від 31.08.2023 (т.1, а.с.239), податкова накладна № 2 від 31.08.2023 року (т.1, а.с.240), пояснення відносно податкової накладної №2 від 31.08.2023 року вих.№ 15 (т.1, а.с.241).
22 вересня 2023 року на засіданні Комісії ГУ ДПС у Закарпатській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних було вирішено направити повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та / або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі щодо ПН/РК, а саме: по податкових накладних № 1 від 31.08.2023 р., № 2 від 31.08.2023 р.,: розрахункових документів (картку по 361 рахунку/платіжні інструкції, акт звірки).
Згідно з Повідомленням Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Закарпатській області від 22.09.2023 №9577459/42706683, №9577337/42706683 ТОВ «НВО «Апекс Плант» повідомлено про необхідність надання додаткових пояснень та/ або копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією з питань реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН по податкових накладних № 1 від 31.08.2023 р., № 2 від 31.08.2023 р., а саме: розрахункові документи (картку по 361 рахунку/платіжні інструкції, акт звірки).
На засіданні, що пройшло 04 жовтня 2023 року Комісією ГУ ДПС у Закарпатській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних було розглянуто, в тому числі питання прийняття рішень щодо відмови у реєстрації ПН/РК по поданих повідомленнях щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК, яким надсилались повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію ПН/РК в Реєстрі, однак від платників не отримано додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у ПН/РК.
За наслідками обговорення було прийнято рішення Комісії ГУ ДПС у Закарпатській області щодо відмови в реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних на підставі пункту 9 Порядку № 520 (від платників не отримано додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у ПН/РК). Відповідно до Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 04.10.2023 року №9649493/42706683 відмовлено у реєстрації податкової накладної від 31.08.2023 №1, від 04.10.2023 року №9649492/42706683 відмовлено у реєстрації податкової накладної від 31.08.2023 №2, у зв`язку з ненаданням/ частковим ненаданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.
Позивач в адміністративному позові вказує, що відповідач 1 не врахував надані пояснення щодо господарської операції та копії документів по вищенаведеним податковим накладним.
Відповідач 1 конкретно визначив перелік документів, які необхідно було надати додатково позивачу, однак останній проігнорував пропозицію щодо подання таких документів. Так, згідно Повідомлень Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Закарпатській області від 22.09.2023 №9577459/42706683, №9577337/42706683 ТОВ «НВО «Апекс Плант» пропонувалось надання додаткових пояснень та/або копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією з питань реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН по податкових накладних № 1 від 31.08.2023 р., № 2 від 31.08.2023 р., а саме: - розрахункові документи (картку по 361 рахунку/платіжні інструкції, акт звірки).
Відповідач 1 розшифрував які саме розрахункові документи пропонувалось надати:
- картку по 361 рахунку/платіжні інструкції;
- акт звірки.
Таким чином пояснення позивача у адміністративному позові, які саме документи необхідно надати є безпідставними. План рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов`язань і господарських операцій підприємств і організацій та інструкція з його застосування затверджена Наказом Мінфіну України від 30.11.1999 року № 291 (із змінами).
Відповідно до Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов`язань і господарських операцій підприємств і організацій рахунок 36 «Розрахунки з покупцями та замовниками» має рахунок (субрахунок) 361 «Розрахунки з вітчизняними покупцями», він призначений для обліку розрахунків з вітчизняними покупцями за реалізовану продукцію, товари, виконані роботи, надані послуги (у тому числі на виконання бартерних контрактів).
Рахунок 361 кореспондує за дебетом з кредитом рахунків та за кредитом з дебетом рахунків.
Позивач у адміністративному позові зазначає, що оскільки оплата на рахунок ТОВ «НВО «Апекс Плант» ще не надійшла на час надсилання Повідомлень про необхідність надання додаткових пояснень та/або копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією з питань реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, надати додаткові документи (розрахункові документи) у позивача не було можливості.
Однак, позивач мав можливість надати картку по 361 рахунку, акт звірки, які б підтвердили факт наявності заборгованості контрагента по господарській операції або про відсутність такої. Крім того, про обставини відсутності розрахунків із контрагентами позивач не зазначив у своїх поясненнях відносно податкової накладної від 31.08.2023р. №1 та від 31.08.2023р. №2.
Законодавець у пункті 9 Порядку №520 передбачив ситуацію яка склалася відносно ТОВ «НВО «Апекс Плант», що за результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку направляє повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та / або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування.
Якщо платник податку не надав додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, визначеного абзацом шостим цього пункту. У даному випадку позивач не надав ні додаткових пояснень, ні додаткових документів.
Відповідно до пункту 10 Порядку №520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі в разі ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення.
Тобто, у разі не надання запитуваних контролюючим органом документів та пояснень Законодавець визначив безальтернативне рішення регіональної Комісії - відмова в реєстрації податкової накладної.
З огляду на встановлений факт ненадання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, не існує інших варіантів по прийняттю суб`єктом владних повноважень рішення аніж то, що могло ним бути прийнято.
Верховний Суд у своїх рішеннях зазначає, що здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій контролюючого органу.
Саме за результатами детального дослідження змісту документів (в тому числі договору), наданих на підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній, можливим є формування висновків щодо можливості чи неможливості реєстрації є ЄРПН податкової накладної, реєстрація якої була зупинена згідно із відповідною квитанцією.
При цьому, Верховний Суд, звертає увагу на те, що при розгляді таких спорів судами, крім іншого, має бути встановлено настання обставин, якими обумовлено обов`язок платника податків скласти податкові накладні та зареєструвати їх в ЄРПН. Приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій платника податку на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами ПК України.
Отож предметом розгляду у цій справі, з врахуванням зазначених позицій Верховного Суду, є виключно стадія правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації податкової накладної, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом.
Судом встановлено, що відповідач визначаючи у квитанції як підставу зупинення реєстрації податкової накладної, наданої Товариством, відповідність платника податків, яким подано для реєстрації ПН/РК в ЄРПН, пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операції (додаток 3 Порядку), оскільки обсяг постачання товару/послуги 68.20.12-00.00, перевищує величину залишку, визначену як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання
Суд зауважує, що в поданих для реєстрації податкових накладних та пов`язаних із ними документами, які позивач надав до своїх пояснень не вдається можливим визначити обсяг наданої послуги.
Так, позивач у позовній заяві зазначає, що ТОВ «ХАРКІВ ХІМПРОМ» (Суборендар) компенсує ТОВ «НВО АПЕКС ПЛАНТ» (Суборендодавцю) послуги з поставки, розподілу та перетікань електроенергії, які надає ПрАТ «Закарпаттяобленерго» згідно Договору споживача про надання послуг з розподілу електричної енергії №915919 від 19.12.2022. У серпні 2023 року ПрАТ «Закарпаттяобленерго» надало послуг на загальну суму 797212,71 грн., ут.ч. ПДВ 132868,78 грн. А саме: Поставка активної електроенергії на суму 566 682,31 грн., в т.ч. ПДВ 94447,05 грн., згідно Акту №9151919/8/Ф1 від 31.08.2023. Послуги з перетікань реактивної електроенергії на суму 12 120,55 грн., у т.ч. ПДВ 2020,09 грн, згідно Акту №9151919/8/Ф 1 від 31.08.2023. Послуги з розподілу електроенергії на суму 218 409,85 грн, у т.ч. ПДВ 36 401,64 грн, згідно Акту №9151919/8/Ф 1 від 31.08.2023. ПрАТ «Закарпаттяобленерго» застосовує касовий метод нарахування податкових зобов`язань, на послуги з поставки активної електроенергії та розподілу електроенергії у зв`язку з чим ТОВ «НВО АПЕКС ПЛАНТ» отримає податковий кредит за вищевказаними послугами у вересні 2023 року за фактом оплати. Тоді як податкові зобов`язання за компенсацію послуг з поставки, розподілу та перетікань електроенергії ТОВ «НВО АПЕКС ПЛАНТ» нарахувало по першій події у серпні 2023 року. Послуги з компенсації електроенергії за серпень 2023 року були розраховані пропорційно суборендованой площі за формулою: Сума компенсації = загальна сума послуг : загальна орендована площа х площа, передана в суборенду 797212,71 : 3860,70 м2 х 2922,30 м2 = 603 438.42 грн, у т.ч. ПДВ 100 573,07 грн.. Акт здачі- прийняття робіт № АП-0000016 від 31.08.2023 року.
Однак, відповідно до пункту 3.2. Договору суборенди нерухомого майна № 02/01-2023 від 01 січня 2023 року орендна плата, зазначена в п. 3.1. цього Договору, не включає плату за комунальні послуги (спожиту електроенергію, газ, холодну та гарячу воду, опалення, тощо). Орендна плата вважається такою, що включає плату за користування земельною ділянкою та оплату податків на нерухоме майно. Суборендар компенсує Суборендодавцю витрати за фактично спожиті комунальні послуги відповідно до показань лічильників на підставі отриманих від Суборендодавця рахунків постачальників комунальних послуг за укладеними договорами з відповідними постачальниками таких послуг, а у разі відсутності лічильників вартість комунальних послуг розраховується пропорційно орендованій площі приміщення. Сплата за комунальні послуги здійснюється протягом трьох банківських днів з дати отримання виставлених Суборендодавцем рахунків, (т.1, а.с. 191-193).
Такі ж пояснення позивача, щодо податкової накладної № 1 від 31.08.2023 року (а.с.197), де плата суборенду приміщення становить 412800, 00 грн, у т.ч. 68800,00 грн та підписано акт здачі прийняття робіт №АП-0000015 від 31.08.2023 року.
Однак суд зауважує, що відповідно до діючого змісту Порядку № 520, якщо платник податку не надав додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання. У даному випадку позивач не надав ні додаткових пояснень, ні додаткових документів, тому відповідно до пункту 10 Порядку №520 комісія регіонального рівня прийняла правомірно рішення про відмову в реєстрації податкових накладних, попередньо чітко вказавши у повідомленнях від 22.09.2023 року про необхідність надати розрахункові документи (карту по 361 рахунку/платіжні інструкції, акт звірки).
За таких обставин, надаючи правову кваліфікацію спірним правовідносинам, з урахуванням фактичних та правових підстав позовних вимог і заперечень проти них, суд дійшов висновку, що відповідачем правомірно прийнято рішення №9649492/42706683 від 04.10.2023 та №9649493/42706683 від 04.10.2023 про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
Частиною першою статті 9 КАС України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом змагальності сторін, диспозитивності та офіційного з`ясування всіх обставин у справі, відповідно до якого розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Виходячи із заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, оцінки поданих доказів за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, виходячи з наведених висновків, суд дійшов висновку, що позов не підлягає задоволенню.
У зв`язку з відмовою у задоволенні позову, судові витрати, у відповідності до статті 139 КАС України, не підлягають розподілу.
Керуючись статтями 9, 14, 242-246, 255, 295 КАС України, суд -
УХВАЛИВ:
У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Науково-виробниче об`єднання «АПЕКС Плант», в особі представника Богомол Тетяни Сергіївни до Головного управління ДПС України в Закарпатській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.
СуддяТ.В.Скраль
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.02.2024 |
Оприлюднено | 29.02.2024 |
Номер документу | 117279031 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Затолочний Віталій Семенович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Затолочний Віталій Семенович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Затолочний Віталій Семенович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Затолочний Віталій Семенович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Затолочний Віталій Семенович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Затолочний Віталій Семенович
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Скраль Т.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні