Рішення
від 27.02.2024 по справі 520/35175/23
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Харків

27 лютого 2024 р. справа № 520/35175/23

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Олексія Котеньова, розглянувши за правилами спрощеного провадження у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «БАЛАКЛІЯ ХПП» (вул. Центральна, буд. 2, м. Балаклія, Харківська обл., Ізюмський р-н, 64207, код ЄДРПОУ 41512053) до Головного управління ДПС у Харківській області, утворене на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, Харківська обл., Харківський р-н, 61057, код ЄДРПОУ 43983495) , Державної податкової служби України (площа Львівська, буд. 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю «БАЛАКЛІЯ ХПП» звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Харківській області, утворене на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України, Державної податкової служби України, в якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 9665656/41512053 від 06.10.2023 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 9 від 13.09.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 9665654/41512053 від 06.10.2023 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 10 від 13.09.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 9665653/41512053 від 06.10.2023 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 11 від 13.09.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 9665655/41512053 від 06.10.2023 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 12 від 15.09.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 9686624/41512053 від 10.10.2023 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 26 від 22.09.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 9686628/41512053 від 10.10.2023 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 27 від 23.09.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 9686622/41512053 від 10.10.2023 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 28 від 24.09.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 9686623/41512053 від 10.10.2023 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 29 від 25.09.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 9686626/41512053 від 10.10.2023 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 30 від 26.09.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складені Товариством з обмеженою відповідальністю «Балаклія ХПП» податкові накладні № 9 від 13.09.2023 р.; № 10 від 13.09.2023 р.; № 11 від 13.09.2023 р.; № 12 від 15.09.2023 р. датою їх подання на реєстрацію - 28.09.2023 року, а податкові накладні № 26 від 22.09.2023 р.; № 27 від 23.09.2023 р.; № 28 від 24.09.2023 р.;№ 29 від 25.09.2023 р.; № 30 від 26.09.2023 р. - датою їх подання на реєстрацію 04.10.2023 року.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 11.12.2023 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито спрощене провадження у справі без виклику сторін.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що податковим органом безпідставно зупинено реєстрацію податкових накладних, складених позивачем на ім`я свого контрагента. Не погоджуючись із діями контролюючого органу, позивачем подано пояснення та копії документів щодо податкової накладної, реєстрацію якої зупинено. Однак рішенням комісії регіонального рівня, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації, у реєстрації податковій накладній відмовлено. Позивач не погодився із рішенням контролюючого органу, вважає його незаконним та безпідставним, а податкову накладну такою, що підлягає реєстрації, у зв`язку з чим звернувся до суду із цим позовом.

Представником відповідача, Головного управління ДПС в Харківській області, надано відзив на позовну заяву, в якому вказано, що підставою відмови було надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства. Позивачем на розгляд комісії було надано товарно-транспортні накладні, в яких зазначено не повну необхідну інформацію, зокрема в наданих ТТН відсутня інформація щодо ПІБ, посади та підпис з печаткою відповідальної особи вантажоодержувача, а також відсутня інформація щодо вантажно-розвантажувальних операцій.

Відповідач, Державна податкова служба України, не скористався процесуальним правом надати відзив на адміністративний позов у строк, визначений судом. Усі процесуальні документи у справі отримано через систему "Електронний суд".

У відповіді на відзив позивач вказав, що враховуючи умови Договору щодо порядку поставки товару Покупцю, всі надані копії товарно-транспортних накладних містять інформацію щодо ПІБ, посади та підпис з печаткою відповідальної особи вантажоодержувача. Тому посилання Відповідача 1 відсутність в ТТН інформації щодо ПІБ, посади та підпис з печаткою відповідальної особи вантажоодержувача не відповідають дійсності. Також позивач зазначає, що у наданих товарно-транспортних накладних зазначені пункти навантаження та розвантаження із зазначенням повної адреси, посади, прізвища та підписів відповідальних осіб вантажовідправника, вантажоодержувача, водія та/або експедитора, натомість будь-яка інформація щодо вантажно-розвантажувальних операцій в товарно-транспортній накладній (на наявності якої наполягає Відповідач 1 у Відзиві) не є обов`язковою, оскільки товарно-транспортна накладна може складатись суб`єктом господарювання й без дотримання форми, наведеної в додатку 7 цих Правил, за наявності іншої обов`язкової інформації. Інформація щодо вантажно-розвантажувальних операцій до такої обов`язкової інформації не відноситься.

Інші заяви по суті справи сторони до суду не подавали.

Відповідно до ст.258 КАС України суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Суд розглядає справу у порядку письмового провадження без фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу на підставі п.10 ч.1 ст.4, ч.4 ст.229 КАС України.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок наявних у справі доказів у їх сукупності, суд зазначає таке.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Балаклія ХПП» (код ЄДРПОУ 41512053) зареєстроване як юридична особа 09.08.2017 року, номер запису 14471020000001041. Відповідно до даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань місцезнаходженням ТОВ «Балаклія ХПП» є 64207, Харківська область, Ізюмський район, місто Балаклія, вул. Центральна, будинок 2. На податковий облік ТОВ «Балаклія ХПП» взято 09.08.2017 року, номер взяття на облік 200117205727, Головне управління ДПС у Харківській області Балаклійська ДПІ, 43983495.

Основним видом діяльності є вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур, згідно коду КВЕД-2010 01.11.

Позивачем з Товариством з обмеженою відповідальністю «Укролія» укладено договір поставки № 10384 від 28.07.2023 (надалі Договір).

Відповідно до п. 1.1. Постачальник зобов`язується з метою отримання прибутку поставити і передати у власність Покупця, а Покупець прийняти і оплатити соняшник (іменовані надалі «Товар») з метою його подальшого використання у власному виробництві олії соняшникової на умовах DDP: Полтавська обл., Полтавський р-н, с. Тарасівка, вул. Молодіжна, 74. Товар може бути перенаправлений за адресою м. Зіньків, вул. Паркова, 146 (так як це не цілісний майновий комплекс ТДВ «Укроліяпродукт»). У випадку розбіжностей умов цього Договору з правилами «Інкотермс-2020», пріоритет мають умови цього договору.

Згідно з п. 2.1. Договору загальна кількість товару в заліковій вазі складає 1500,000 тон +/- 10%. Код одиниць виміру (тон) згідно КСПВО 0306.

Відповідно до п. 3.1. Договору ціна товару становить 13000,00 грн за 1 тону, з врахуванням ПДВ. Ціна товару становить 11 403,51 грн. за тону, буз врахування ПДВ.

Ціну за 1 тону може бути зменшено: - на 400,00 грн з врахуванням ПДВ за кожен 1 мг КОН відхилення від базисних норм передбачених у п. 2.2. п. п. г); - на 200,00 грн з врахуванням ПДВ за кожен 1% відхилення від базисних норм передбачених у п. 2.2., п.п. д).

Згідно з п. 3.3. Договору загальна вартість поставленого за Договором товару на дату укладання Договору складає 17 105 265,00 грн +/- 10%, без врахування ПДВ.

Відповідно до п. 3.3. Договору передоплата за товар становить 8 552 632,50 грн, без врахування ПДВ, що включає в себе оплату за товар у кількості 750,000 тон.

Остаточний розрахунок за товар здійснюється Покупцем по факту приймання товару протягом 3 (трьох) банківських днів після надання Постачальником оригіналу рахунку, узгодженого з Покупцем, або на умовах, обумовлених Сторонами в письмовій додатковій угоді. При оплаті за товар Покупець сплачує у визначений строк суму вартості товару зменшену на 14% (сума ПДВ). Доплата суми вищевказаного зменшення на 14% здійснюється по факту надання Постачальником квитанції про реєстрацію податкової накладної (накладних) на дану поставку та реєстрації її у державному реєстрі податкових накладних. В разі відсутності податкової накладної належним чином зареєстрованої в реєстрі і ненадання Постачальником квитанції про її реєстрацію Покупець звільняється від оплати Постачальнику такої суми вищевказаного зменшення на 14% вартості товару до моменту реєстрації.

Згідно з п. 4.1. Договору поставка товару в кількості, зазначеній у п. 2.1., буде здійснена партіями, але не пізніше 01 жовтня 2023 р. включно.

Відповідно до п. 4.2. Договору умови поставки Товару на адресу: Полтавська обл., Полтавський р-н, с. Тарасівка, вул. Молодіжна, 74. Покупець має право, а Постачальник зобов`язаний таким чином перенаправити поставку Товару за адресою м. Зіньків, вул. Паркова, 146 (так як це цілісний майновий комплекс ТДВ «Укроліяпродукт»).

При поставці товару за вказаним пунктом вивантаження, відмітку про отримання товару на ТТН ставить Товариство з додатковою відповідальністю «Укроліяпродукт» (код 00687267) (п.п.4.2.1).

Представник ТДВ «Укроліяпродукт» має право отримувати товар (покупцем якого є ТОВ «Укролія») згідно договорів, які укладені між ТОВ «Укролія» та ТДВ «Укроліяпродукт» (п.п.4.2.2).

Товар вважається прийнятим Покупцем за наявності на ТТН відповідної відмітки ТДВ «Укроліяпродукт», та враховуючи Акти складені при прийманні товару (п..п.4.2.3).

На виконання умов Договору ТОВ «Балаклія ХПП» поставлено ТОВ «Укролія» 762,17 т соняшнику, вирощеного та зібраного ТОВ «Балаклія ХПП» як сільськогосподарським товаровиробником, на підтвердження чого було складено та підписано видаткові накладні: № 6 від 07 вересня 2023 р.; № 13 від 09 вересня 2023 р.; № 14 від 10 вересня 2023 р.; № 23 від 13 вересня 2023 р.; № 43 від 22 вересня 2023 р.; № 44 від 23 вересня 2023 р.; № 45 від 24 вересня 2023 р.; № 46 від 25 вересня 2023 р.; № 47 від 26 вересня 2023 р.

На підтвердження транспортування товару на склад Покупця позивачем надано товарно-транспортні накладні № 1 від 07 вересня 2023 р.; № 2 від 07 вересня 2023 р.; № 3 від 07 вересня 2023 р.; № 4 від 08 вересня 2023 р.; № 5 від 08 вересня 2023 р.; № 6 від 08 вересня 2023 р.; № 7 від 09 вересня 2023 р.; № 8 від 09 вересня 2023 р.; № 9 від 09 вересня 2023 р.; № 10 від 09 вересня 2023 р.; № 11 від 09 вересня 2023 р.; № 12 від 09 вересня 2023 р.; № 45 від 21 вересня 2023 р.; № 46 від 21 вересня 2023 р.; № 47 від 21 вересня 2023 р.; № 48 від 22 вересня 2023 р.; № 49 від 22 вересня 2023 р.; № 50 від 22 вересня 2023 р.; № 51 від 22 вересня 2023 р.; № 52 від 22 вересня 2023 р.; № 53 від 22 вересня 2023 р.; № 54 від 23 вересня 2023 р.; № 55 від 23 вересня 2023 р.; № 56 від 23 вересня 2023 р.; № 57 від 24 вересня 2023 р.; № 58 від 24 вересня 2023 р.; № 59 від 24 вересня 2023 р.; № 60 від 25 вересня 2023 р.; № 61 від 25 вересня 2023 р.; № 62 від 25 вересня 2023 р.; № 63 від 25 вересня 2023 р.

Відповідно до п. 4.1. Договору оплата Товару здійснюється Покупцем в безготівковому вигляді шляхом перерахування коштів на банківський рахунок Постачальника.

ТОВ «Балаклія ХПП» виставлено ТОВ «Укролія» рахунки на оплату: № 5 від 07 вересня 2023 р.; № 6 від 09 вересня 2023 р.; № 7 від 10 вересня 2023 р.; № 9 від 14 вересня 2023 р., № 16 від 22 вересня 2023 р., № 17 від 23 вересня 2023 р., № 18 від 24 вересня 2023 р., № 19 від 25 вересня 2023 р., № 20 від 26 вересня 2023 р.

ТОВ «Укролія» сплачено на користь ТОВ «Балаклія ХПП» 1 520 273,30 гривень відповідно до платіжних інструкцій № 4488 від 13.09.2023 р.; № 4490 від 13.09.2023 р.; № 4491 від 13.09.2023 р.; № 4520 від 15.09.2023 р.; № 4521 від 15.09.2023 р.

Розрахунки з Постачальником ТОВ «Балаклія ХПП» відображені в бухгалтерському обліку позивача, що підтверджується оборотно-сальдовою відомістю по рахунку 361 за відповідний період.

За правилом першої події позивачем складено та подано на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 9 від 13.09.2023 р. на суму 308 731,00 грн, в т. ч. ПДВ у сумі 37 914,33 грн; № 10 від 13.09.2023 р. на суму 414 452,88 грн, в т. ч. ПДВ у сумі 50 897,72 грн; № 11 від 13.09.2023 р. на суму 529 755,16 грн, в т. ч. ПДВ у сумі 65 057,65 грн; № 12 від 15.09.2023 р. на суму 171 072,74 грн, в т. ч. ПДВ у сумі 21 008,93 грн; № 26 від 22.09.2023 р. на суму 502 420,24 грн, в т. ч. ПДВ у сумі 61 700,73 грн; № 27 від 23.09.2023 р. на суму 1 221 298,36 грн, в т. ч. ПДВ у сумі 149 984,01 грн; № 28 від 24.09.2023 р. на суму 1 553 418,07 грн, в т. ч. ПДВ у сумі 190 770,64 грн; № 29 від 25.09.2023 р. на суму 590 961,15 грн, в т. ч. ПДВ у сумі 72 574,18 грн; № 30 від 26.09.2023 р. на суму 1 005 680,10 грн, в т. ч. ПДВ у сумі 123 504,57 грн.

Відповідно до квитанції № 925328078 від 28.09.2023 реєстрацію в ЄРПН податкової накладної № 9 від 13.09.2023 року зупинено, як підставу зупинення реєстрації податкової накладної в ЄРПН зазначено, що обсяг постачання товару/послуги 1206, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо: показник «D» = 3,2370 %, «P» = 160. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Аналогічні підстави зупинення реєстрації ПН зазначено у квитанції № 9253253113 від 28.09.2023 щодо податкової накладної № 10 від 13.09.2023, № 9253214995 від 28.09.2023 щодо податкової накладної № 11 від 13.09.2023, № 953270633 від 28.09.2023 щодо податкової накладної № 12 від 15.09.2023, № 9257997844 від 04.10.2023 щодо податкової накладної № 26 від 22.09.2023, № 9257999208 від 04.10.2023 щодо податкової накладної № 27 від 23.09.2023, № 9258003527 від 04.10.2023 щодо податкової накладної № 28 від 24.09.2023, № 9258004161 від 04.10.2023 щодо податкової накладної № 29 від 25.09.2023, № 9257999780 від 04.10.2023 щодо податкової накладної № 30 від 26.09.2023.

Позивачем подано контролюючому органу Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, до якого долучено: копію універсального документа № 10384 від 28.07.2023 р. (про підписання договору поставки № 10384 від 28 липня 2023 року); копію Договору поставки № 10384 від 28 липня 2023 року; копії рахунків на оплату № 5 від 07 вересня 2023 р.; № 6 від 09 вересня 2023 р.; № 7 від 10 вересня 2023 р.; № 9 від 14 вересня 2023 р., № 16 від 22 вересня 2023 р., № 17 від 23 вересня 2023 р., № 18 від 24 вересня 2023 р., № 19 від 25 вересня 2023 р., № 20 від 26 вересня 2023 р.; копію Звіту про посівні площі сільськогосподарських культур під урожай 2023 року (форма № 4-сг (річна); копії видаткових накладних № 6 від 07 вересня 2023 р.; № 13 від 09 вересня 2023 р.; № 14 від 10 вересня 2023 р.; № 23 від 13 вересня 2023 р.; № 43 від 22 вересня 2023 р.; № 44 від 23 вересня 2023 р.; № 45 від 24 вересня 2023 р.; № 46 від 25 вересня 2023 р.; № 47 від 26 вересня 2023 р.; копії платіжних інструкцій № 4488 від 13.09.2023 р.; № 4490 від 13.09.2023 р.; № 4491 від 13.09.2023 р.; № 4520 від 15.09.2023 р.; № 4521 від 15.09.2023 р.; копії товарно-транспортних накладних № 1 від 07 вересня 2023 р.; № 2 від 07 вересня 2023 р.; № 3 від 07 вересня 2023 р.; № 4 від 08 вересня 2023 р.; № 5 від 08 вересня 2023 р.; № 6 від 08 вересня 2023 р.; № 7 від 09 вересня 2023 р.; № 8 від 09 вересня 2023 р.; № 9 від 09 вересня 2023 р.; № 10 від 09 вересня 2023 р.; № 11 від 09 вересня 2023 р.; № 12 від 09 вересня 2023 р.; № 45 від 21 вересня 2023 р.; № 46 від 21 вересня 2023 р.; № 47 від 21 вересня 2023 р.; № 48 від 22 вересня 2023 р.; № 49 від 22 вересня 2023 р.; № 50 від 22 вересня 2023 р.; № 51 від 22 вересня 2023 р.; № 52 від 22 вересня 2023 р.; № 53 від 22 вересня 2023 р.; № 54 від 23 вересня 2023 р.; № 55 від 23 вересня 2023 р.; № 56 від 23 вересня 2023 р.; № 57 від 24 вересня 2023 р.; № 58 від 24 вересня 2023 р.; № 59 від 24 вересня 2023 р.; № 60 від 25 вересня 2023 р.; № 61 від 25 вересня 2023 р.; № 62 від 25 вересня 2023 р.; № 63 від 25 вересня 2023 р.

За результатами розгляду поданих повідомлень з додатками комісією Головного управління Державної податкової служби у Харківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення № 9665656/41512053 від 06.10.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної № 9 від 13.09.2023, № 9665654/41512053 від 06.10.2023, № 9665653/41512053 від 06.10.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної № 11 від 13.09.2023, № 9665655/41512053 від 06.10.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної № 12 від 15.09.2023, № 9686624/41512053 від 10.10.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної № 26 від 22.09.2023, № 9686628/41512053 від 10.10.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної № 27 від 23.09.2023, № 9686622/41512053 від 10.10.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної № 28 від 24.09.2023, № 9686623/41512053 від 10.10.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної № 29 від 25.09.2023, № 9686626/41512053 від 10.10.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної № 30 від 26.09.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підставою для відмови в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних стало надання платником податку копій документів, складених з порушенням законодавства. Додаткова інформація (зазначити конкретні документи): ТТН.

Не погоджуючись з рішеннями комісії регіонального рівня позивач 10.10.2023 подав скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до комісії центрального рівня.

За результатами адміністративного оскарження рішеннями за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 18.10.2023 залишено скарги позивача без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.

Не погоджуючись з прийнятими Рішеннями про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків в Єдиному реєстрі податкових накладних, позивач звернувся до суду із цим позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд застосовує такі норми права.

Стаття 68 Конституції України передбачає, що кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України, законів України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України (далі - ПК України), який, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

За приписами пункту 74.1 статті 74 Податкового кодексу України податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, зберігається в базах даних Інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних систем (далі - Інформаційні системи) центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику. Інформаційні системи і засоби їх забезпечення, розроблені, виготовлені або придбані центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, є державною власністю. Система захисту податкової інформації, що зберігається в базах даних Інформаційних систем, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику. Внесення інформації до баз даних Інформаційних систем та її опрацювання здійснюються контролюючими органами. Перелік Інформаційних систем визначається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.

Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики (пункт 74.3 статті 74 Податкового кодексу України).

Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. №1165 затверджено Порядок з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165).

Відповідно до п.3 Порядку №1165 податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (даті - ознаки безумовної реєстрації):

1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, звільненою від оподаткування;

2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих для реєстрації в іншому місяці, ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої для реєстрації в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений у них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, де перевищує 50 тис. гривень, сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник -посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;

3) одночасно виконуються такі умови:

загальна сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну/розрахунок коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 1 млн. гривень;

значення показника D, розрахованого згідно з цим підпунктом, становить більше 0,05. Показник D розраховується за такою формулою:

D= S/T,

де S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів, контроль за справлянням яких покладено на ДПС, платником податку та його відокремленими підрозділами;

Т - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками 0, 20 і 7 відсотків, зазначеними платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування;

значення показника Р є меншим, ніж значення, розраховане за такою формулою:

Р = Рм х1,4,

де Р - сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування;

Рм - найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування.

Значення показників D та Р відображаються в електронному кабінеті платнику податку;

4) у податковій накладній/розрахунку коригування відображена операція з товаром за кодом згідно з УКТЗЕД та/або послугою за кодом згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, які зазначені у таблиці даних платника податку, врахованій контролюючим органом.

Згідно з п.5 Порядку №1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Додатком 1 до Порядку №1165 встановлено наступні Критерії ризиковості платника податку на додану вартість:

1. Платника податку на додану вартість (далі - платник податку) зареєстровано (перереєстровано) на підставі недійсних (втрачених, загублених) та підроблених документів згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах.

2. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами з подальшою передачею (оформленням) у володіння чи управління неіснуючим, померлим, безвісти зниклим особам згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах.

3. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами, що не мали наміру провадити фінансово-господарської діяльності або здійснювати повноваження, згідно з інформацією, наданою такими особами.

4. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) та ним проваджено фінансово-господарську діяльність без відома і згоди його засновників і призначених у законному порядку керівників згідно з інформацією, наданою такими засновниками та/або керівниками.

5. Платник податку - юридична особа не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах Казначейства (крім бюджетних установ).

6. Платником податку не подано контролюючому органу податкової звітності з податку на додану вартість за два останніх звітних (податкових) періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України.

7. Платником податку на прибуток підприємств не подано контролюючому органу фінансової звітності за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України.

8. У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Додатком 2 до Порядку №1165 передбачено Перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку на додану вартість:

1. Обсяг постачання, зазначений платником податку на додану вартість (далі - платник податку) в податкових накладних/розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих для реєстрації в іншому місяці, ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр) у поточному місяці, з урахуванням поданої для реєстрації в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений у них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку.

2. Платник податку здійснює на постійній основі протягом будь-яких чотирьох звітних місяців з останніх шести місяців реєстрацію в Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування на постачання товарів/послуг за одним і тим самим кодом товару/послуги згідно з УКТЗЕД/Державним класифікатором продукції та послуг.

3. Залишкова вартість основних засобів для платників податку на прибуток підприємств на кінець звітного (податкового) періоду (звітний (податковий) період обирається відповідно до пунктів 137.4 і 137.5 статті 137 Податкового кодексу України для певної групи платників) становить більше 5 млн. гривень та відображена у звітності, за якою граничні строки її подання передують календарному дню розрахунку такого показника, за умови, що з початку попереднього року керівник та засновник не змінювалися.

4. Площа наявних у платника податку у власності (на праві власності/користування) орендованих земельних ділянок становить не менше 200 гектарів включно або орендованих земельних ділянок комунальної та/або державної власності - не менше 0,5 гектара (станом на 1 січня поточного року), що задекларовані до 20 лютого поточного року та за які сплачено суму податкового зобов`язання з плати за землю у строки, передбачені законодавством.

5. Сплачено суму єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування на одного працюючого, що перевищує суму такого єдиного внеску з мінімальної заробітної плати у 2 рази за останні 12 місяців, за умови, що з початку попереднього року керівник та/або засновник платника податку не змінювалися та середньомісячна чисельність працюючих за останні 12 місяців становить не менше п`яти осіб.

6. Загальна сума сплачених у попередньому звітному році сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів, контроль за справлянням яких покладено на ДПС, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну/розрахунок коригування для реєстрації в Реєстрі, становить більше 10 млн. гривень.

Додатком 3 до Порядку №1165 визначено наступні Критерії ризиковості здійснення операцій:

1. Відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги. зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

2. Відсутність (анулювання, зупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право платника податку на виробництво, експорт, імпорт і оптову торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 і 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, зазначених платником податку в податковій накладній/розрахунку коригування, поданих для реєстрації в Реєстрі на дату їх складення.

3. Відсутність на дату складення податкової накладної/розрахунку коригування відомостей (актуального запису) в Реєстрі платників акцизного податку з реалізації пального щодо суб`єкта господарювання, який подав для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, у яких зазначено товар (пальне) за кодами згідно з УКТЗЕД відповідно до підпункту 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 Кодексу.

4. Складення розрахунку коригування постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, якщо передбачається зміна номенклатури товару/послуги (для товарів за кодами згідно з УКТЗЕД - зміна перших чотирьох цифр кодів, а для послуг за кодами відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг - перших двох цифр кодів), за умови відсутності такого/такої товару/послуги, зазначеного/зазначеної в розрахунку коригування, поданому для реєстрації в Реєстрі, у таблиці даних платника податку як товару/послуги, що на постійній основі постачається (надається).

5. Перевищення суми компенсації вартості товару/послуги, зазначеного/зазначеної в розрахунку коригування на зменшення суми податкових зобов`язань, поданому отримувачем такого товару/послуги для реєстрації в Реєстрі, величини залишку, що визначається як різниця обсягу придбання на митній території України з 1 січня 2017 p., зазначеного постачальником у зареєстрованих у Реєстрі податкових накладних/розрахунках коригування, складених на отримувача такого/такої товару/послуги, та обсягу постачання з 1 січня 2017 p., зазначеного отримувачем у зареєстрованих у Реєстрі податкових накладних/розрахунках коригування на постачання такого/такої товару/послуги.

6. Складення розрахунку коригування на зменшення податкових зобов`язань до податкової накладної, складеної та зареєстрованої постачальником товарів/послуг на неплатника податку на додану вартість, та подання для реєстрації в Реєстрі у строк, що перевищує 14 календарних днів з дня складення податкової накладної, зареєстрованої в Реєстрі без порушення граничних строків реєстрації, встановлених Кодексом.

Згідно з п.6 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).

У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).

Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;

інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.

За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4).

Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Якщо комісією регіонального рівня протягом семи робочих днів, що настають за датою надходження зазначеної інформації та документів, не прийнято відповідного рішення, платник податку виключається з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

У разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (п.7 Порядку №1165).

Платник податку отримує інформацію щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, через електронний кабінет (п.8 Порядку №1165).

Платник податку отримує розраховані показники позитивної податкової історії через електронний кабінет (п.9 Порядку №1165).

Відповідно до п.10 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Згідно з п.П Порядку №1165 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Як встановлено судом вище, позивач вважає, що надані ним документи первинного бухгалтерського обліку підтверджують формування показників податкової звітності, вказаних у податкових накладних, у реєстрації яких відмовлено.

Як встановлено судом, підставою для прийняття спірного рішення слугував висновок контролюючого органу про надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства, зокрема, позивачем на розгляд комісії було надано товарно-транспортні накладні, в яких зазначено не повну необхідну інформацію, зокрема в наданих ТТН відсутня інформація щодо ПІБ, посади та підпис з печаткою відповідальної особи вантажоодержувача, а також відсутня інформація щодо вантажно-розвантажувальних операцій.

Так, за визначенням зі ст. 1 Закону України «Про автомобільний транспорт» від 05.04.2001 р. № 2344-III (далі Закон № 2344) товарно-транспортна накладна (далі ТТН) це єдиний для всіх учасників транспортного процесу (крім фізосіб, які перевозять вантажі власним коштом та для особистих потреб) документ, призначений для обліку товарно-матеріальних цінностей на шляху їх переміщення, розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи, що може використовуватися для списання товарно-матеріальних цінностей, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку. Складають ТТН у паперовій та/ або електронній формі. При оформленні ТТН в паперовому вигляді супровідні документи до неї додають у паперовій формі за підписом відповідальних осіб. До ТТН, оформленої в електронному вигляді (е-ТТН) відповідно й супровідні документи додають в електронному вигляді.

ТТН має містити обов`язкові реквізити, передбачені ст. 48 Закону№ 2344. Це дата й місце складання; інформація про вантажовідправника, автоперевізника та вантажоодержувача (повне найменування юрособи/прізвище, ім`я, по батькові підприємця, код платника податків згідно з ЄДРПОУ для юрособи/РНОКПП для підприємця); прізвище, ім`я, по батькові водія автоперевізника та номер його посвідчення; транспортний засіб (марка, модель, тип, реєстраційний номер автомобіля, причепа/напівпричепа), його параметри із зазначенням довжини, ширини, висоти, загальної ваги, у т.ч. з вантажем, та маси брутто; пункти завантаження й розвантаження.

Форму ТТН наведено у додатку 7 до Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених наказом Мінтрансу України від 14.10.1997 р. № 363, які визначають обов`язкову інформацію ТТН: назву документа, дату і місце його складання; найменування (прізвище, ім`я, по батькові) перевізника та/або експедитора, замовника, вантажовідправника, вантажоодержувача; найменування та кількість вантажу, його основні характеристики та ознаки, які дають можливість однозначно ідентифікувати цей вантаж; автомобіль (марка, модель, тип, реєстраційний номер), причіп/напівпричіп (марка, модель, тип, реєстраційний номер); пункти навантаження та розвантаження із зазначенням повної адреси, посади, прізвища та підписів відповідальних осіб вантажовідправника, вантажоодержувача, водія та/або експедитора.

Як стверджує відповідач, в наданих позивачем ТТН відсутня інформація щодо ПІБ, посади та підпис з печаткою відповідальної особи вантажоодержувача, а також відсутня інформація щодо вантажно-розвантажувальних операцій.

Як уже зазначалось судом, відповідно до умов укладеного позивачем з Товариством з обмеженою відповідальністю «Укролія» договору поставки № 10384 від 28.07.2023 року Постачальник зобов`язується з метою отримання прибутку поставити і передати у власність Покупця, а Покупець прийняти і оплатити соняшник (іменовані надалі «Товар») з метою його подальшого використання у власному виробництві олії соняшникової на умовах DDP: Полтавська обл., Полтавський р-н, с. Тарасівка, вул. Молодіжна, 74. Товар може бути перенаправлений за адресою м. Зіньків, вул. Паркова, 146 (так як це не цілісний майновий комплекс ТДВ «Укроліяпродукт»). У випадку розбіжностей умов цього Договору з правилами «Інкотермс-2020», пріоритет мають умови цього договору (п. 1.1. Договору).

Відповідно до п. 4.2. Договору умови поставки Товару на адресу: Полтавська обл., Полтавський р-н, с. Тарасівка, вул. Молодіжна, 74. Покупець має право, а Постачальник зобов`язаний таким чином перенаправити поставку Товару за адресою м. Зіньків, вул. Паркова, 146: 4.2.1. При поставці товару за вказаним пунктом вивантаження, відмітку про

отримання товару на ТТН ставить Товариство з додатковою відповідальністю «Укроліяпродукт» (код 00687267); 4.2.2. Представник ТДВ «Укроліяпродукт» має право отримувати товар (покупцем якого є ТОВ «Укролія») згідно договорів, які укладені між ТОВ «Укролія» та ТДВ «Укроліяпродукт»; 4.2.3. Товар вважається прийнятим Покупцем за наявності на ТТН відповідної відмітки ТДВ «Укроліяпродукт», та враховуючи Акти складені при прийманні товару; 4.2.4. За наявності розбіжностей в даних щодо кількості та якості товару, між фактичними даними та зазначеними в товарно-супровідних документах, ТДВ «Укроліяпродукт» складає відповідні акти.

У наданих до суду товарно-транспортних накладних зазначені пункти навантаження та розвантаження із зазначенням повної адреси, посади, прізвища та підписів відповідальних осіб вантажовідправника, вантажоодержувача, водія та/або експедитора, про що проставлено відмітки у ТТН, у тому числі у формі штампу, що відповідає вищевказаним умовам договору, при цьому будь-яка інформація щодо вантажно-розвантажувальних операцій в товарно-транспортних накладних не вказана.

Утім, відповідно до приписів Правил №336 така інформація не є обов`язковою, що спростовує посилання відповідача на неприйнятність таких документів.

Відтак, твердження відповідача про те, що у підприємства відсутні первинні документи, які підтверджують першу подію, спростовуються наданими до суду доказами.

Наявність первинних документів є обов`язковою, але не єдиною достатньою умовою для реєстрації податкових накладних, оскільки виконання зобов`язання за правочином зумовлює складання й інших документів. Формальне складення лише первинного документа не є беззаперечним доказом реальності конкретної господарської операції, якщо контролюючий орган наводить доводи, які ставлять під сумнів її здійснення.

Таким чином суд дійшов висновку, що спірні рішення Комісії є необґрунтованими за наведених у них підстав про відмову у реєстрації податкових накладних, оскільки позивачем надано всі необхідні документи, які засвідчують факт здійснення господарських операцій за податковими накладними, у реєстрації яких відмовлено.

З огляду на вищевикладене суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог шляхом скасування спірних рішень комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Щодо позовних вимог в частині зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні датою їх надсилання на реєстрацію суд зазначає таке.

Керуючись принципом верховенства права, гарантованим ст.8 Конституції України та ст.6 КАС України, суд на підставі ст.17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини застосовує практику Європейського суду з прав людини як джерело права.

У пункті 145 рішення від 15 листопада 1996 року у справі Чахал проти Об`єднаного Королівства (Chahal v. the United Kingdom, (22414/93) [1996] ECHR 54) Європейський суд з прав людини зазначив, що згадана норма гарантує на національному рівні ефективні правові засоби для здійснення прав і свобод, що передбачаються Конвенцією, незалежно від того, яким чином вони виражені в правовій системі тієї чи іншої країни.

Таким чином, суть цієї статті зводиться до вимоги надати заявникові такі міри правового захисту на національному рівні, що дозволили б компетентному державному органові розглядати по суті скарги на порушення положень Конвенції й надавати відповідний судовий захист. Крім того, суд указав на те, що за деяких обставин вимоги статті 13 Конвенції можуть забезпечуватися всією сукупністю засобів, що передбачаються національним правом.

Стаття 13 вимагає, щоб норми національного правового засобу стосувалися сутності небезпідставної заяви за Конвенцією та надавали відповідне відшкодування. Зміст зобов`язань за статтею 13 також залежить від характеру скарги заявника за Конвенцією. Засіб захисту, повинен бути ефективним як у законі, так і на практиці, зокрема, у тому сенсі, щоб його використання не було ускладнене діями або недоглядом органів влади відповідної держави (п. 75 рішення Європейського суду з прав людини у справі Афанасьєв проти України від 5 квітня 2005 року (заява № 38722/02)).

Отже, ефективний засіб правового захисту у розумінні статті 13 Конвенції повинен забезпечити поновлення порушеного права і одержання особою бажаного результату; винесення рішень, які не призводять безпосередньо до змін в обсязі прав та забезпечення їх примусової реалізації, не відповідає розглядуваній міжнародній нормі.

З урахуванням вищевикладеного суд приходить до висновку про те, що належним способом відновлення порушеного права позивача, а також із метою усунення порушень, допущених відповідачем у спірних правовідносинах, є зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкові накладні в ЄРПН.

Також суд керується приписами ч. 4 ст. 245 КАС України, за змістом якої у разі визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, суд може зобов`язати відповідача суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.

Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Отже, розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Судові витрати підлягають розподілу відповідно до приписів ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України.

Керуючись ст.ст. 19, 139, 205, 229, 241-247, 250, 255, 293, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Задовольнити адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «БАЛАКЛІЯ ХПП» (вул. Центральна, буд. 2, м. Балаклія, Харківська обл., Ізюмський р-н, 64207, код ЄДРПОУ 41512053) до Головного управління ДПС у Харківській області, утворене на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, Харківська обл., Харківський р-н, 61057, код ЄДРПОУ 43983495) , Державної податкової служби України (площа Львівська, буд. 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії.

Визнати протиправними та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Харківській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних № 9665656/41512053 від 06.10.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної № 9 від 13.09.2023, № 9665654/41512053 від 06.10.2023, № 9665653/41512053 від 06.10.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної № 11 від 13.09.2023, № 9665655/41512053 від 06.10.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної № 12 від 15.09.2023, № 9686624/41512053 від 10.10.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної № 26 від 22.09.2023, № 9686628/41512053 від 10.10.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної № 27 від 23.09.2023, № 9686622/41512053 від 10.10.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної № 28 від 24.09.2023, № 9686623/41512053 від 10.10.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної № 29 від 25.09.2023, № 9686626/41512053 від 10.10.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної № 30 від 26.09.2023 Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України (площа Львівська, буд. 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подані Товариством з обмеженою відповідальністю «Балаклія ХПП» (вул. Центральна, буд. 2, м. Балаклія, Харківська обл., Ізюмський р-н, 64207, код ЄДРПОУ 41512053) податкові накладні № 9 від 13.09.2023; № 10 від 13.09.2023; № 11 від 13.09.2023; № 12 від 15.09.2023 № 26 від 22.09.2023; № 27 від 23.09.2023; № 28 від 24.09.2023; № 29 від 25.09.2023; № 30 від 26.09.2023 датою їх надходження до контролюючого органу.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46,м. Харків,61057, код ЄДРПОУ 43983495) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «БАЛАКЛІЯ ХПП» (вул. Центральна, буд. 2, м. Балаклія, Харківська обл., Ізюмський р-н, 64207, код ЄДРПОУ 41512053) суму судового збору у розмірі 9662 (дев`ять тисяч шістсот шістдесят дві) грн 40 коп.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «БАЛАКЛІЯ ХПП» (вул. Центральна, буд. 2, м. Балаклія, Харківська обл., Ізюмський р-н, 64207, код ЄДРПОУ 41512053) суму судового збору у розмірі 9662 (дев`ять тисяч шістсот шістдесят дві) грн 40 коп.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення у повному обсязі виготовлено 27 лютого 2024 року.

СуддяОлексій КОТЕНЬОВ

Дата ухвалення рішення27.02.2024
Оприлюднено29.02.2024
Номер документу117282113
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —520/35175/23

Постанова від 07.05.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 30.04.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 18.04.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 08.04.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 08.04.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 08.04.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 08.04.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 02.04.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 18.03.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 04.03.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Котеньов О.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні