ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
27 лютого 2024 року м. Дніпросправа № 280/471/23
Третій апеляційний адміністративний суд
у складі колегії суддів: головуючого - судді Кругового О.О. (доповідач),
суддів: Шлай А.В., Баранник Н.П.,
розглянувши в порядку письмового провадження в м. Дніпрі апеляційну скаргу Державної податкової служби України
на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 08.09.2023 року, суддя суду першої інстанції Татаринов Д.В., прийняте в порядку письмового провадження в м. Запоріжжі, в адміністративній справі №280/471/23 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Лакофарбні матеріали» до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,
УСТАНОВИВ:
17.01.2023 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Лакофарбні матеріали» звернулось до суду з позовом до Головного управління ДПС у Львівській області, в якому просило:
- визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації за №7825637/36648226 від 09 грудня 2022 року, яким Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛАКОФАРБНІ МАТЕРІАЛИ» відмовлено у реєстрації податкової накладної №51 від 23 жовтня 2021 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію податкової накладної №51 від 23 жовтня 2021 року у Єдиному реєстрі податкових накладних, датою подання на реєстрацію.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що в процесі здійснення господарської діяльності позивачем складено та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) податкову накладну № 51 від 23 жовтня 2021 року, проте її реєстрацію було зупинено з огляду на відповідність позивача пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку. Надалі позивачем надано контролюючому органу всі необхідні документи на підтвердження реальності здійснення операцій за відповідною податковою накладною, проте рішенням комісії податкового органу регіонального рівня № 7825637/36648226 від 09 грудня 2022 року відмовлено в реєстрації останньої. Позивач вказує, що Товариством надані документи первинного бухгалтерського та податкового обліку, які супроводжували господарські операції з Товариством, у зв`язку з чим вважає безпідставними твердження контролюючого органу щодо відсутності документів. Позивач вважає рішення контролюючого органу таким, що не містять чіткого визначення підстав для відмови в реєстрації податкової накладної; з метою належного захисту своїх прав як платника податку просить суд зобов`язати податковий орган зареєструвати в ЄРПН податкову накладну № 51 від 23 жовтня 2021 року.
Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 08.09.2023 року адміністративний Товариства з обмеженою відповідальністю «Лакофарбні матеріали» було задоволено.
Визнано протиправним та скасовано рішення комісії Головного управління ДПС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації за №7825637/36648226 від 09 грудня 2022 року, яким Товариству з обмеженою відповідальністю «ЛАКОФАРБНІ МАТЕРІАЛИ» відмовлено у реєстрації податкової накладної №51 від 23 жовтня 2021 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язано Державну податкову службу України здійснити реєстрацію податкової накладної №51 від 23 жовтня 2021 року, подану Товариством з обмеженою відповідальністю «ЛАКОФАРБНІ МАТЕРІАЛИ», у Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її подання на реєстрацію.
Вирішено питання щодо розподілу судових витрат.
Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, Державна податкова служба України, звернулась з апеляційною скаргою, в якій просило скасувати вищезазначене рішення, як незаконне та прийняти нову постанову про відмову в задоволенні адміністративного позову.
Апеляційна скарга обґрунтована тим, що спірне рішення про відмову в реєстрації податкової накладної було прийнято відповідачем з дотриманням приписів чинного законодавства, оскільки позивачем були подані не всі документи, які б підтверджували факт здійснення господарських операцій.
Розгляд справи здійснено в порядку письмового провадження.
Перевіривши матеріали справи, оцінивши доводи апеляційної скарги та правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права в межах доводів останньої, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Як було встановлено судом першої інстанції, Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛАКОФАРБНІ МАТЕРІАЛИ» зареєстровано 20 серпня 2009 року в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за юридичною адресою: 69083, Україна, Запорізька область, м. Запоріжжя, вул. Складська, буд. 8 та є платником податку на додану вартість.
Так, ТОВ «ЛАКОФАРБНІ МАТЕРІАЛИ» у жовтні 2021 року мало відносини з ТОВ «Лідер» (ЄДРПОУ 30710162). Господарські операції здійснювались на підставі укладеного між ТОВ «ЛАКОФАРБНІ МАТЕРІАЛИ» та ТОВ «Лідер» Договору поставки №2310/У від 23 жовтня 2021 року, за яким ТОВ «ЛАКОФАРБНІ МАТЕРІАЛИ» - Постачальник, а ТОВ «Лідер» - Покупець, предметом Договору є постачання товарів, номенклатура, кількість та ціна визначається в видаткових накладних на кожну окрему партію товарів.
Згідно з умовами пункту 5.2 Договору поставки №2310/У від 23 жовтня 2021 року, покупцем здійснено 100% передплату за товар, що підтверджується банківською випискою від 23 жовтня 2021 року платіжне доручення №745, на суму 3 000 000,00 грн, в т.ч. ПДВ 500 000,00 грн.
Реалізація товару згідно Договору № 2310/У від 23 жовтня 2021 року, підтверджується видатковими накладними: №692 від 25 жовтня 2021 року, №604 від 02 листопада 2021 року, №639 від 05 листопада 2021 року, №640 від 11 листопада 2021 року, №641 від 16 листопада 2021 року.
Відповідальний за здійснення господарської операції і правильність її оформлення з боку ТОВ «ЛАКОФАРБНІ МАТЕРІАЛИ» за вказаним договором є директор Сириця А.О.
Відповідальний за здійснення господарської операції і правильність її оформлення з боку ТОВ «Лідер» за вказаним договором є директор з рослинництва Долгальов С.В
Взаєморозрахунки відображено у оборотно-сальдовій відомості по рахунку 361 за період з 01 жовтня 2021 року по 30 листопада 2021 року
Згідно наявних в матеріалах справи документів переміщення реалізованого товару на адресу ТОВ «Лідер» здійснювалось силами та за рахунок покупця.
Товар, який ТОВ «ЛАКОФАРБНІ МАТЕРІАЛИ» реалізовано на адресу ТОВ «Лідер», придбано ТОВ «ЛАКОФАРБНІ МАТЕРІАЛИ» у наступних підприємств:
- ТОВ «ГРІНХАРВЕСТ» (код 38628285), яке є платником ПДВ, перебуває на загальній системі оподаткування;
- ТОВ «АГРО СТАРС» (код 44387327), яке є платником ПДВ, перебуває на загальній системі оподаткування;
- ТОВ «ТЕХНОХІМСНАБ» (код 40859892), яке є платником ПДВ, перебуває на загальній системі оподаткування.
Господарські операції між ТОВ «ЛАКОФАРБНІ МАТЕРІАЛИ» та ТОВ «ГРІНХАРВЕСТ» здійснено на підставі укладеного Договору поставки №25/10/2021-2 від 25 жовтня 2021 року, за яким ТОВ «ГРІНХАРВЕСТ» - постачальник, а ТОВ «ЛАКОФАРБНІ МАТЕРІАЛИ» - покупець, предметом Договору є постачання товарів, асортимент, кількість та ціна визначаються в Додатках та/або накладних на кожну окрему партію товарів. Реалізація товару згідно Договору №25/10/2021-2 від 25 жовтня 2021 року, підтверджується видатковою накладною №УТ-1076 від 25 жовтня 2021 року.
Розрахунки за поставлений товар на загальну суму підтверджуються банківською випискою від 26 жовтня 2021 року в складі платіжного доручення №183.
Переміщення придбаного товару у ТОВ «ГРІНХАРВЕСТ» реалізованого на адресу ТОВ «Лідер» здійснено перевізником ТОВ «БУД АКТИВ КОМ» за рахунок ТОВ «Лідер» зі складу постачальника ТОВ «ГРІНХАРВЕСТ» із переадресуванням на адресу складу ТОВ «Лідер».
Транспортування отриманого від ТОВ «ГРІНХАРВЕСТ» товару підтверджується товарно-транспортною накладною №1076-1 від 25 жовтня 2021 року.
Господарські операції між ТОВ «ЛАКОФАРБНІ МАТЕРІАЛИ» та ТОВ «АГРО СТАРС» здійснювались на підставі усного Договору поставки, укладеним у спрощений спосіб відповідно до п.1 ст. 181 Господарського кодексу України, тобто окремим договором не оформлювались. Згідно усних домовленостей ТОВ «АГРО СТАРС» - Постачальник зобов`язується поставити замовлений Покупцем - ТОВ «ЛАКОФАРБНІ МАТЕРІАЛИ» товар.
Розрахунки за товар на умовах 100% передплати здійснені на підставі рахунка на оплату №26 від 27 жовтня 2021 року та підтверджуються банківською випискою від 28 жовтня 2021 року в складі платіжного доручення №192.
Реалізація товару підтверджується видатковою накладною №27 від 02 листопада 2021 року.
Переміщення придбаного товару у ТОВ «АГРО СТАРС» реалізованого на адресу ТОВ «Лідер», здійснено ТОВ «АГРО СТАРС» (код 44387327) зі складу постачальника ТОВ «АГРО СТАРС» із переадресуванням на адресу складу ТОВ «Лідер».
Транспортування отриманого від ТОВ «АГРО СТАРС» товару підтверджується товарно-транспортною накладною №27 від 02 листопада 2021 року.
Господарські операції між ТОВ «ЛАКОФАРБНІ МАТЕРІАЛИ» та ТОВ «ТЕХНОХІМСНАБ» здійснено на підставі укладеного Договору №215/21-С від 26 жовтня 2021 року, за яким ТОВ «ТЕХНОХІМСНАБ» - Продавець, а ТОВ «ЛАКОФАРБНІ МАТЕРІАЛИ» - Покупець, предметом Договору є постачання товарів, номенклатура, кількість та ціна визначається в Специфікаціях на кожну окрему партію товарів.
Відповідно до пункту 3.1 Договору здійснена 100% передплата на товар, що підтверджується банківськими виписками від 27 жовтня 2021 року в складі платіжного доручення № 190, від 03 листопада 2021 року в складі платіжного доручення №197, від 04 листопада 2021 року в складі платіжних доручень №231, №232.
Реалізація товару згідно Договору №215/21-С від 26 жовтня 2021 року, підтверджується видатковими накладними: № 3/11 від 05 листопада 2021 року, № 4/11 від 05 листопада 2021 року, №11/11 від 11 листопада 2021 року, № 12/11 від 16 листопада 2021 року.
Переміщення придбаного товару у ТОВ «ТЕХНОХІМСНАБ» реалізованого на адресу ТОВ «Лідер», здійснено перевізником ТОВ «БУД АК ГИВ КОМ» (код 40856100) за рахунок ТОВ «Лідер» зі складу постачальника ТОВ «ТЕХНОХІМСНАБ» із переадресуванням на адресу складу ТОВ «Лідер».
Транспортування отриманого від ТОВ «ТЕХНОХІМСНАБ» товару підтверджується товарно-транспортними накладними: № 3/11 від 05 листопада 2021 року, № 4/11 від 05 листопада 2021 року, № 11/11 від 11 листопада 2021 року, № 12/11 від 16 листопада 2021 року.
Взаєморозрахунки із постачальниками відображено в оборотно-сальдовій відомості по рахунку 631 за період з 01 жовтня 2021 року по 30 листопада 2021 року.
У зв`язку з отриманням грошових коштів, відповідно до вказаного платіжного доручення, за правилами першої події (п. 187.1 п.п. «А» ст. 187 ПК України), а саме на дату зарахування коштів від покупця, позивачем сформована та відправлена на реєстрацію до єдиного реєстру податкових накладних - податкова накладна №51 від 23 жовтня 2021 року, реєстрацію якої зупинено.
Відповідно до квитанції №9347940076 від 15 листопада 2021 року, до вказаної податкової накладної, підставою для зупинення реєстрації зазначених податкових накладних стала відсутність коду УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 3105, 3808 в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризикованості здійснення операцій.
Разом з тим, податковим органом запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Позивач скористався своїм правом на подачу пояснень та надав до податкового органу окрім пояснень 36 копій банківських документів, бухгалтерського обліку, договору та інших первинних документів до спірної податкової накладної.
Однак, рішенням комісії ГУ ДПС у Львівській області №7825637/36648226 від 09 грудня 2022 року - позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної №51 від 23 жовтня 2021 року з підстав ненадання платником: «первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних, розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків».
Позивач не погодившись з вказаним рішеннями комісії і на адресу комісії центрального рівня - комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі Державної податкової служби України, надав скарги, відповідно до норм діючого Податкового кодексу України.
Рішенням комісії центрального рівня Державної податкової служби України з питань розгляду скарг за №76289/36648226/2 від 19 грудня 2022 року, скарга ТОВ «ЛАКОФАРБНІ МАТЕРІАЛИ» на рішення на рішення комісії ГУ ДПС у Львівській області залишено без задоволення, а рішення №7825637/36648226 від 09 грудня 2022 року - без змін.
Не погодившись з правомірністю прийняття наведеного рішення про відмову в реєстрації податкової накладної, позивач звернувся до суду з метою захисту своїх порушених прав та інтересів.
Вирішуючи спір між сторонами та задовольняючи позові вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що матеріали справи не містять належних і достатніх доказів спростування податковим органом тверджень позивача, наведення відповідних мотивів прийняття спірного рішення та неврахування наданих позивачем документів, а відтак, підтверджень правомірності рішення податкового органу, у зв`язку з чим, рішення про відмову реєстрації податкової накладної № 51 від 23 жовтня 2021 року в ЄРПН є протиправним та підлягає скасуванню.
Суд апеляційної інстанції погоджується з вказаними висновками суду першої інстанції, з огляду на наступне.
Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначений Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 р. № 1165 (далі Порядок № 1165).
Згідно додатку №3 до Порядку № 1165 затверджено критерії ризиковості здійснення операцій, а саме :
1. Відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
2. Відсутність (анулювання, зупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право платника податку на виробництво, експорт, імпорт і оптову торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 і 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, зазначених платником податку в податковій накладній/розрахунку коригування, поданих для реєстрації в Реєстрі на дату їх складення.
3. Відсутність на дату складення податкової накладної/розрахунку коригування відомостей (актуального запису) в Реєстрі платників акцизного податку з реалізації пального щодо суб`єкта господарювання, який подав для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, у яких зазначено товар (пальне) за кодами згідно з УКТЗЕД відповідно до підпункту 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 Кодексу.
4. Складення розрахунку коригування постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, якщо передбачається зміна номенклатури товару/послуги (для товарів за кодами згідно з УКТЗЕД - зміна перших чотирьох цифр кодів, а для послуг за кодами відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг - перших двох цифр кодів), за умови відсутності такого/такої товару/послуги, зазначеного/зазначеної в розрахунку коригування, поданому для реєстрації в Реєстрі, у таблиці даних платника податку як товару/послуги, що на постійній основі постачається (надається).
5. Перевищення суми компенсації вартості товару/послуги, зазначеного/зазначеної в розрахунку коригування на зменшення суми податкових зобов`язань, поданому отримувачем такого товару/послуги для реєстрації в Реєстрі, величини залишку, що визначається як різниця обсягу придбання на митній території України з 1 січня 2017 р., зазначеного постачальником у зареєстрованих у Реєстрі податкових накладних/розрахунках коригування, складених на отримувача такого/такої товару/послуги, та обсягу постачання з 1 січня 2017 р., зазначеного отримувачем у зареєстрованих у Реєстрі податкових накладних/розрахунках коригування на постачання такого/такої товару/послуги.
6. Складення розрахунку коригування на зменшення податкових зобов`язань до податкової накладної, складеної та зареєстрованої постачальником товарів/послуг на неплатника податку на додану вартість, та подання для реєстрації в Реєстрі у строк, що перевищує 14 календарних днів з дня складення податкової накладної, зареєстрованої в Реєстрі без порушення граничних строків реєстрації, встановлених Кодексом.
Механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України визначено Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року № 520, зареєстрований в Мінюсті України 13.12.2019р. за №1245/34216 (далі Порядок № 520).
Відповідно до п.2, 3, 4-7, 11 Порядку № 520, прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу .
У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.
Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності ( УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).
Письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;
та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;
та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Пунктом 13 Порядку №520 визначено, що рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
Як вбачається зі змісту спірних рішень про реєстрацію або відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, в них проставлено позначки у відповідних пунктах стосовно підстав для відмови у реєстрації податкової накладної, а саме в пункті «з ненаданням / частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку».
Однак, вказане рішення не містять жодних підкреслень, що свідчить про не надання комісією належної оцінки, які ж саме документи платником податку не було подано, і яким чином це унеможливило реєстрацію податкової накладної в ЄРПН.
Колегія суддів апеляційного суду зазначає, що саме лише зазначення про відсутність документів не є достатньою підставою для відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, оскільки контролюючим органом повинні бути зазначені об`єктивні обставини, які перешкоджають реєстрації податкової накладної з урахуванням відсутності таких документів, при цьому, обов`язково повинна бути надана оцінка тим документам, що фактично подано платником податку.
Також, за приписами ст. 2 КАС України, які фактично визначають вимоги, зокрема до рішень суб`єктів владних повноважень, визначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
В даному випадку, як було встановлено судом, оскаржуване рішення було прийнято відповідачем необґрунтовано, оскільки останнім не було наведено жодних обставин, які б обумовлювали підстави його прийняття.
Також, слід зазначити, що приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій платника податку на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами ПК України.
Відтак, колегія суддів вважає, що доводи апеляційної скарги не спростовують правильності висновків суду першої інстанції і не дають підстав для висновку про помилкове застосування судом першої інстанції норм матеріального або процесуального права, яке призвело б до неправильного вирішення справи.
Відповідно до ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст. ст. 243, ст. 308, ст. 311, ст. 315, ст. 316, ст. 321, ст. 325 КАС України суд,
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Державної податкової служби України залишити без задоволення.
Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 08.09.2023 року в адміністративній справі №280/471/23 залишити без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню в касаційному порядку не підлягає.
Головуючий - суддяО.О. Круговий
суддяА.В. Шлай
суддяН.П. Баранник
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.02.2024 |
Оприлюднено | 29.02.2024 |
Номер документу | 117284686 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Круговий О.О.
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні