ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 лютого 2024 рокуЛьвівСправа № 460/11721/23 пров. № А/857/20536/23Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Ільчишин Н.В.,
суддів Гуляка В.В., Коваля Р.Й.,
за участі секретаря судового засідання Ханащак С.І.,
розглянувши у судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Рівненській області на рішення Рівненського окружного адміністративного суду від 26 вересня 2023 року (судді Греська О.Р., ухвалене у письмовому провадженні за правилами спрощеного провадження в м. Рівне повний текст рішення складено 26.09.2023) у справі №460/11721/23 за позовом ОСОБА_1 до Головного управління ДПС у Рівненській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,-
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернулася в суд з позовом до Головного управління ДПС у Рівненській області в якому просить визнати протиправним та скасувати податкові повідомлення-рішення від 27.12.2022 №69411700240522 та за №69421700240522.
Рішенням Рівненського окружного адміністративного суду від 26 вересня 2023 року позов задоволено.
Не погодившись з прийнятим рішенням Головне управління ДПС у Рівненській області подало апеляційну скаргу, в якій просить скасувати оскаржуване рішення та прийняти нове, яким в задоволенні адміністративного позову відмовити повністю, вказує про порушення судом першої інстанції норм процесуального та матеріального права.
Позивач своїм правом на подання відзиву на апеляційну скаргу не скористався, відповідно до частини 4 статті 304 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) відсутність відзиву на апеляційну скаргу не перешкоджає перегляду рішення суду першої інстанції.
09.02.2024 представник позивача подала до апеляційного суду клопотання про відкладення судового засідання на іншу зручну для суду дату, яке відповідно до протоколу судового засідання від 14.02.2024 задоволено та відкладено апеляційний розгляд справи на 21.02.2024.
В судовому засіданні апеляційного розгляду справи в режимі відеоконференції представник відповідача Довгалюк І.Л. апеляційну скаргу підтримала з підстав зазначених у скарзі, просила рішення суду першої інстанції скасувати та ухвалити нове, яким відмовити в задоволенні позову.
Представник позивача Василюк В.В. в судовому засіданні апеляційного розгляду справи в режимі відеоконференції проти апеляційної скарги заперечила, просила апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду без змін.
Відповідно до статті 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги у їх сукупності, колегія суддів дійшла висновку, що подана скарга підлягає задоволенню з наступних мотивів.
Як встановлено судом першої інстанції та підтверджується матеріалами справи, що ОСОБА_1 зареєстрована в якості фізичної особи-підприємця Управлінням забезпечення надання адміністративних послуг Рівненської міської ради 19.10.2018 номер запису про державну реєстрацію №26080000000039716, види господарської діяльності: 61.90. Інша діяльність у сфері електрозв`язку (Основна), 62.02 Консультування з питань інформатизації; 74.10 Спеціалізована діяльність із дизайну; 63.12 Веб-портали; 62.03 діяльність із керування комп`ютерним устаткуванням; 62.01 Комп`ютерне програмування; 58.29 Видання іншого програмного забезпечення; 63.11 Оброблення даних, розміщення інформації на веб-вузлах і пов`язана з ними діяльність; 62.09 Інша діяльність у сфері інформаційних технологій і комп`ютерних систем; 63.99 Надання інших інформаційних послуг. З 19.10.2018 позивач обрала спрощену систему оподаткування 3 групи без реєстрації ПДВ.
04.05.2022 ФОП ОСОБА_1 подала заяву про припинення підприємницької діяльності.
Наказом Головного управління ДПС у Рівненській області від 09.11.2022 №2532-п призначено документальну позапланову невиїзну перевірку фізичної особи-платника податків ОСОБА_1 з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків і зборів, дотримання законодавства щодо укладення трудових договорів, оформлення трудових відносин з працівниками, виконання вимог іншого законодавства за період з 19.10.2018 по 04.05.2022.
В період з 10.11.2022 по 16.11.2022 на підставі пп. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75, пп. 78.1.7 п. 78.1, п. 78.4 ст. 78, п. 82.2 ст. 82 Податкового кодексу України, відповідно до наказу від 09.11.2022 № 2532-п проведено документальну позапланову невиїзну перевірку фізичної особи-платника податків ОСОБА_1 з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків і зборів, дотримання законодавства щодо укладення трудових договорів, оформлення трудових відносин з працівниками, виконання вимог іншого законодавства за період з 19.10.2018 по 04.05.2022.
За результатами перевірки складено акт від 23.11.2022 №7860/Ж5/17-00-24-95- 17/222861366 (далі - акт перевірки), відповідно до висновків якого встановлено порушення: - пп, 49.18.5 п.49.18 ст.49 (чинної на момент виникнення обов`язку подання податкової декларації), п.177.11, п.177.5 ст.177 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (iз змінами та доповненнями), а саме податкові декларації про майновий стан і доходи за 2019-2022рр. до контролюючого органу не подані; - п. 44.1 ст.44 Податкового Кодексу України від 02 грудня 2010poкy №2755-VI (із змінами та доповненнями), абз.6 п.6 ст.128 Господарського кодексу України №436-IV від 16.01.2003 (із змінами і доповненнями), п.177.10 ст.177 Податкового кодексу України №2755-1V від 02.12.2010 (iз змінами і доповненнями), а саме відсутність ведення обліку доходів та витрат; - п.167.1 ст. 167, п.177.1, п.177.2, п.177.4 ст. 177, пп.298.2.3, п, 298.2 ст. 298 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (iз змінами та доповненнями), а саме: заниження суми податку на доходи фізичних осіб від зайняття підприємницькою діяльністю на 421752,60 грн за 2019-2022pp; - пп. 1.1, 12, 1.3, 1.4, 1.5, 1.6 п. 16-1 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України №2755-1V від 02.12.2010 (iз змінами і доповненнями), а саме заниження суми військового збору на 35146,06 грн; - п.63.3. ст. 63 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 №2755 (із змінами i доповненнями) та п. 8.2, 8.4, 8.5 розд, VI Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 №1588 (iз змінами та доповненнями), а саме повідомлення за формою 20-ОПП про об`єкти оподаткування платником податку по терміну 02.11.2018 та 18.05.2022 до контролюючого органу не подано.
На підставі акту перевірки від 23.11.2022 №7860/Ж5/17-00-24-95-17/222861366 Головним управлінням ДПС у Рівненській області прийнято податкові повідомлення-рішення: від 27.12.2022 № 693991700240522, якими застосовано штрафні (фінансові) санкції за неподання податкової декларації про майновий стан та доходи за 2019 рік на суму 340,00 грн; від 27.12.2022 № 69411700240522, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем: податок на доходи фізичних осіб, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування, на суму за податковим зобов`язанням на 421752,60 грн, за штрафними (фінансовими) санкціями на 30142,52 грн.; від 27.12.2022 № 69421700240522, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем: військовий збір, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування, на суму за податковим зобов`язанням на 35146,06 грн, за штрафними (фінансовими) санкціями на 2511,88 грн.;
Не погоджуючись із податковими повідомленнями-рішеннями від 27.12.2022 за №№ 69411700240522, 69421700240522 позивач звернувся до суду з цим позовом.
Задовольняючи позов суд першої інстанції дійшов висновку, що є правові підстави для скасування податкового повідомлення-рішення від 27.12.2022 № 69421700240522.
Даючи правову оцінку оскаржуваному судовому рішенню та доводам апелянтів, що викладені у апеляційних скаргах, суд апеляційної інстанції виходить із такого.
Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до статті 14 Податкового кодексу України (далі ПК України в редакції станом на час виникнення спірних правовідносин) господарська діяльність - діяльність особи, що пов`язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами. Податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк). Штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - це плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Відповідно до пункту 15.1 статті 15 ПК України платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 ПК України встановлено, що платники податків зобов`язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
У відповідності до підпунктів 20.1.4, 20.1.13, 20.1.18 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення; доступу під час проведення перевірок до територій, приміщень (крім житла громадян) та іншого майна, що використовуються для провадження господарської діяльності та/або є об`єктами оподаткування, або використовуються для отримання доходів (прибутку), або пов`язані з іншими об`єктами оподаткування та/або можуть бути джерелом погашення податкового боргу. Визначати у порядку, встановленому цим Кодексом, суми податкових та грошових зобов`язань платників податків.
Пунктом 31.1 статті 31 ПК України встановлено, що строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов`язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно.
Відповідно до статті 36 ПК України податковим обов`язком платника податку визнається його обов`язок обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Такий обов`язок виникає у платника за кожним податком та збором, він є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов`язків платника податків, крім випадків, передбачених законом.
Згідно положень пункту 37.2 статті 37 ПК України, податковий обов`язок виникає у платника податку з моменту настання обставин, з якими цей Кодекс та закони з питань митної справи пов`язує сплату ним податку.
Згідно з пунктом 44.1 статті 44 ПК України для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.
Підпункт 49.18.5 пункту 49.18 статті 49 ПК України (чинний на момент виникнення обов`язку подання податкової декларації) встановлював, що податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює: календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - підприємців - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року
Згідно з пунктами 61.1, 61.2 статті 61 ПК України податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи. Податковий контроль здійснюється органами, зазначеними у статті 41 цього Кодексу, в межах їх повноважень, встановлених цим Кодексом.
Пунктом 62.1 статті 62 ПК України визначено, що податковий контроль здійснюється, зокрема, шляхом перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.
Пунктом 75.1 статті 75 ПК України передбачено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Відповідно до підпункту 75.1.2. пункту 75.1 статті 75 ПК України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.
Підпункт 78.1.7 пункту 78.1 статті 78 ПК України встановлює, що документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких підстав: розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, закриття постійного представництва чи відокремленого підрозділу юридичної особи, в тому числі іноземної компанії, організації, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків.
Згідно з пунктом 86.1 статті 86 ПК України результати перевірок (крім камеральних та електронних перевірок) оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами контролюючого органу та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт. Якщо такі порушення відсутні, складається довідка. Акт (довідка), складений за результатами перевірки та підписаний посадовими особами, які проводили перевірку, або особами, уповноваженими на це у встановленому порядку, у строки, визначені цим Кодексом, надається платнику податків або його законному представнику, який зобов`язаний його підписати. Акт перевірки - документ, який складається у передбачених цим Кодексом випадках, підтверджує факт проведення перевірки та відображає її результати.
Отже, факт порушення податкового законодавства може бути встановлений не інакше як за результатами перевірки платника податків, за результатами якої складається акт.
Судом встановлено, що 04.05.2022 ФОП ОСОБА_1 подала заяву про припинення підприємницької діяльності, з огляду на контролюючим органом прийнято наказ від 09.11.2022 №2532-п та призначено документальну позапланову невиїзну перевірку фізичної особи-платника податків ОСОБА_1 з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків і зборів, дотримання законодавства щодо укладення трудових договорів, оформлення трудових відносин з працівниками, виконання вимог іншого законодавства за період з 19.10.2018 по 04.05.2022.
Згідно з пунктом 167.1 статті 167 ПК України ставка податку становить 18 відсотків бази оподаткування щодо доходів, нарахованих (виплачених, наданих) (крім випадків, визначених у пунктах 167.2-167.5 цієї статті) у тому числі, але не виключно у формі: заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв`язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами.
Відповідно до пунктів 177.1, 177.2 статті 177 ПК України Доходи фізичних осіб - підприємців, отримані протягом календарного року від провадження господарської діяльності, оподатковуються за ставкою, визначеною пунктом 167.1 статті 167 цього Кодексу. Об`єктом оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов`язаними з господарською діяльністю такої фізичної особи - підприємця.
Як визначено пунктом 291.2 статті 291 ПК України спрощена система оподаткування, обліку та звітності - особливий механізм справляння податків і зборів, що встановлює заміну сплати окремих податків і зборів, встановлених пунктом 297.1 статті 297 цього Кодексу, на сплату єдиного податку в порядку та на умовах, визначених цією главою, з одночасним веденням спрощеного обліку та звітності.
Відповідно до пункту 291.3 статті 291 ПК України юридична особа чи фізична особа - підприємець може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим цією главою, та реєструється платником єдиного податку в порядку, визначеному цією главою.
За приписами пункту 292.1 статті 292 ПК України доходом платника єдиного податку є для фізичної особи - підприємця - дохід, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі, визначеній пунктом 292.3 цієї статті. При цьому до доходу не включаються отримані такою фізичною особою пасивні доходи у вигляді процентів, дивідендів, роялті, страхові виплати і відшкодування, доходи у вигляді бюджетних грантів, а також доходи, отримані від продажу рухомого та нерухомого майна, яке належить на праві власності фізичній особі та використовується в її господарській діяльності.
У відповідності до пункту 296.1 статті 296 ПК України фізичні особи - підприємці - платники єдиного податку першої і другої груп та платники єдиного податку третьої групи, які не є платниками податку на додану вартість, ведуть облік у довільній формі шляхом помісячного відображення отриманих доходів.
За приписами підпункту 298.2.3 пункту 298.2 статті 298 ПК України платники єдиного податку зобов`язані перейти на сплату інших податків і зборів, визначених цим Кодексом, у разі здійснення видів діяльності, які не дають права застосовувати спрощену систему оподаткування, або невідповідності вимогам організаційно-правових форм господарювання - з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому здійснювалися такі види діяльності або відбулася зміна організаційно-правової форми.
За визначеннями, наведеними у статті 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 №996-ХIV (далі - Закон №996-XIV в редакції чинні на час виникнення спірних правовідносин), бухгалтерський облік - процес виявлення, вимірювання, реєстрації, накопичення, узагальнення, зберігання та передачі інформації про діяльність підприємства зовнішнім та внутрішнім користувачам для прийняття рішень; господарська операція - дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов`язань, власному капіталі підприємства; первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію.
Відповідно до статті 9 Закону №996-XIV підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Первинні документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Як встановлено з матеріалів справи, до припинення підприємницької діяльності, ФОП ОСОБА_1 перебувала на третій групі спрощеної системи оподаткування.
Так, із змісту акту перевірки від 23.11.2022 №7860/Ж5/17-00-24-95-17/ НОМЕР_1 вбачається, що ФОП ОСОБА_1 надавала рекламні послуги та отримувала дохід від надання рекламних послуг, а отже здійснювала господарські операції по виду діяльності «Рекламні агенства» (КВЕД 73.11) не зазначеному у реєстрі платників єдиного податку. Проте, жодних дій щодо внесення вказаного КВЕД 73.11 в реєстр платника єдиного податку на момент здійснення господарських операції з надання рекламних послуг ФО-П ОСОБА_1 не здійснювала.
Відтак, на думку відповідача, починаючи з 01.01.2019 ФОП ОСОБА_1 втратила право перебування на спрощеній системі оподаткування, а тому отримані нею доходи від здійснення підприємницької діяльності з 01.01.2019 слід оподатковувати на загальних умовах, що і було здійснено контролюючим органом за результатами проведеної перевірки.
Згідно договору про надання послуг у сфері інформатизації №1 від 23.10.2018 укладений між ТОВ «ВЕСТВЕБАРТ» (41590215) - замовник, та ФОП ОСОБА_1 - виконавець про те, що виконавець за технічним завданням замовника, зобов`язується надати послуги у сфері інформатизації. Технічне завдання містить перелік, обсяг, строки та порядок надання послуг, ціну конкретних послуг. Замовник здійснює оплату за даним договором шляхом перерахування безготівкових коштів на поточний рахунок виконавця на протязі п`яти днів з дня підписання сторонами акту прийому-передачі наданих послуг;
Відповідно до договору про надання інформаційно-консультативних послуг №1/03-19 від 18.03.2019 укладений між TOB «МЕГАМЕТИЗ» (37424972) - замовник, та ФОП ОСОБА_1 виконавець про те, що виконавець за технічним завданням замовника, що є додатком до договору, зобов`язується надати інформаційно-консультаційні послуги, технічне завдання містить перелік, обсяг, строки та порядок надання послуг, ціну конкретних послуг. Замовник здійснює оплату за даним договором шляхом перерахування безготівкових коштів на поточний рахунок виконавця на протязі п`яти днів з дня підписання сторонами акту прийому-передачі наданих послуг.
Як передбачено договором про надання послуг у сфері інформатизації № 1 від 25.10.2019 укладений між TOB «ВЕСТВЕБАРТ» (41590215) - замовник, та ФОП ОСОБА_1 - виконавець про те, що виконавець за технічним завданням замовника, зобов`язується надати послуги у сфері інформатизації. Технічне завдання містить перелік, обсяг, строки та порядок надання послуг, ціну конкретних послуг. Замовник здійснює оплату за даним договором шляхом перерахування безготівкових коштів на поточний рахунок виконавця на протязі п`яти днів з дня підписання сторонами акту прийому- передачі наданих послуг;
Також договір про надання інформаційно-консультативних послуг №1/03-20 від 02.03.2020, який укладений між ТОВ «МЕГАМЕТИЗ» (37424972) - замовник, та ФО-П ОСОБА_1 встановлює, що виконавець за технічним завданням замовника, що є додатком 10 Договору, зобов`язується надати інформаційно-консультаційні послуги. Технічне завдання містить перелік, обсяг, строки та порядок надання послуг, ціну конкретних послуг. замовник здійснює оплату за даним договором шляхом перерахування безготівкових коштів на поточний рахунок виконавця на протязі п`яти днів з дня підписання сторонами акту прийому-передачі наданих послуг.
Колегією суддів встановлено, що згідно акту приймання-передачі послуг від 12.11.2018, ФОП ОСОБА_1 було надано для ТОВ «ВЕСТВЕБАРТ» (41590215) ряд послуг на загальну суму 31500,00 грн. у відповідності до технічного завдання №2 від 01.11.2018 до договору «Про надання послуг у сфері інформатизації» №1 від 23.10.2018, в тому числі: послуги з ведення таргетової реклами на суму 1580,00 грн, роботи по рекламі у соц. мережах (BK+OK) на суму 3736,00 грн., ведення контекстної реклами на суму 4000,00 грн., роботи по таргетингу в Facebook тa Instagram на суму 6124,00 грн., тощо.
Таргетована реклама (цільова, або вибіркова реклама) - це спосіб онлайн-реклами, у якому використовуються методи і налаштування пошуку цільової аудиторії відповідно до заданих параметрів (характеристики та інтересами) людей, які можуть цікавитися рекламованим товаром чи послугою. Така реклами спрямована на цільову аудиторію, яка відповідає певному набору вимог. Таргетована реклама це специфічний формат реклами в соціальних медіа для взаємодії безпосередньо з аудиторією в соціальних мережах.
Контекстна реклама - це один з найбільш популярних і ефективних видів реклами в Інтернеті, який являє собою інструмент інтернет-маркетингу, який заснований на демонстрації оголошень (текстовий, недійний, відео, товарних) користувачеві, ґрунтуючись на контексті його пошукового запиту і вмісті сторінки, яку він переглядає.
Як встановлено судом та не заперечується сторонами, види господарської діяльності ОСОБА_1 : 61.90. Інша діяльність у сфері електрозв`язку (Основна), 62.02 Консультування з питань інформатизації; 74.10 Спеціалізована діяльність із дизайну; 63.12 Веб-портали; 62.03 діяльність із керування комп`ютерним устаткуванням; 62.01 Комп`ютерне програмування; 58.29 Видання іншого програмного забезпечення; 63.11 Оброблення даних, розміщення інформації на веб-вузлах і пов`язана з ними діяльність; 62.09 Інша діяльність у сфері інформаційних технологій і комп`ютерних систем; 63.99 Надання інших інформаційних послуг.
Національний класифікатор України «Класифікація видів економічної діяльності ДК 009:2010» прийнятий наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики № 457 від 11.10.2010 та набрав чинності з 01.01.2012.
Методологічні основи та пояснення до позицій Класифікації видів економічної діяльності, затверджені наказом Державної служби статистики України № 396 від 23.12.2011.
61.90 інша діяльність у сфері електрозв`язку включає надання спеціалізованих телекомунікаційних додатків таких як супутниковий трекінг, комунікаційна телеметрія, тa експлуатацію радіолокаційних станцій, експлуатацію супутникових терміналів, надання доступу до мережі Інтернет, надання телефонного зв`язку, тощо.
62.02 Консультування з питань інформатизації- включає планування та проектування інтегрованих комп`ютерних систем, які поєднують апаратні засоби, програмне забезпечення та комунікаційні технології;
74.10 Спеціалізована діяльність iз дизайну - включає моделювання текстильних виробів, одягу, взуття, ювелірних виробів, меблів та іншого оздоблення для інтер`єрів, моделювання інших модних товарів, а також інших предметів особистого використання і побутових товарів , промисловий дизайн, діяльність графічних дизайнерів, діяльність дизайнерів інтер`єру. Цей клас не включає проектування та програмування Інтернет-сторінок (62.01), архітектурний дизайн (71.11), інженерний дизайн (71.12);
63.12 Веб-портали включає керування веб-сайтами, які використовують пошукові механізми задля створення та великих баз даних Інтернет-адрес і контенту в зручному для пошуку форматі, керування іншими веб-сайтами, що функціонують як портали мережі Інтернет.
62.03 Діяльність iз керування комп`ютерним устаткуванням - включає керування й експлуатацію комп`ютерних систем клієнтів та/ або засобів оброблення даних таким чином, щоб вони функціонували в рамках інформаційної системи клієнта;
58.29 Видання іншого програмного забезпечення - включає видання стандартного програмного забезпечення, операційних систем, бізнес- та інших програмних додатків;
63.11 Оброблення даних, розміщення інформації на веб-вузлах і пов`язана з ними діяльність- включає надання інфраструктури для розміщення, оброблення даних і пов`язану з цим діяльність, надання спеціалізованих послуг з розміщення , надання веб-послуг iз доставки програмних додатків, надання центральних ЕОМ. клієнтам, оброблення даних, надання послуг у веденні даних;
62.09 Інша діяльність у сфері інформаційних технологій і комп`ютерних систем-включає іншу діяльність у сфері інформатизацій них технологій і комп`ютерних систем, а також нe класифікованих вище послуг, таких як відновлення комп`ютерів після ушкодження, установлення персональних комп`ютерів, інсталяцію програмного забезпечення.
63.99 Надання інших інформаційних послуг, н.в.і.y. - включає надання інформаційних послуг по телефону використанням комп`ютерної технології, надання послуг з пошуку інформації за винагороду або па основі контракту, надання послуг з добору новин і матеріалів iз преси (недійний моніторинг).
73.1 - Рекламна діяльність, клас 73.11 Рекламні агентства - що включає забезпечення повного набору рекламних послуг (за допомогою власних можливостей або на договірній основі), у т. ч. консультування, послуги з художнього оформлення реклами, виготовлення рекламних матеріалів, їх купівлю. Створення та проведення рекламних кампаній: створення та розміщення реклами в газетах, у періодичних виданнях, на радіо й телебаченні, у мережі Інтернет та інших засобах масової інформації, створення та розміщення засобів реклами на відкритому повітрі, наприклад, білбордів, панелей, рекламних рамок, віконного оформлення, виставкових залів, розміщення реклами на транспортних засобах тощо, аерореклама, розповсюдження або доставку рекламних матеріалів або зразків, створення стендів та інших демонстраційних поверхонь і сайтів. Проведення маркетингових кампаній та інших рекламних послуг задля залучення й утримання клієнтів: просування товарів, реклама в місці продажу, реклама товарів шляхом розсилання поштою рекламних матеріалів на адреси передбачуваних покупців, визначених на основі списків, складених чи придбаних рекламодавцем, маркетингові консультації
Перевіркою встановлено, що кошти за надані послуги надходили на розрахунковий рахунок ФОН ОСОБА_1 , зокрема, відповідно до даних виписки про рух коштів по розрахунковому рахунку НОМЕР_2 ФОП ОСОБА_1 , надходження грошових коштів від ТОВ «ВЕСТВЕБАРТ» (код ЄДРПОУ 41590215) 12.11.2018 в сумі 31500,00 грн. з призначенням платежу «оплата за послуги відповідно до договору № 1 від 23.10.2018 р., технічне завдання №2 від 01.11.2018 р.», що відображено в Книзі обліку доходів №23005/1 від 23.10.2018.
Отриманий дохід (обсяг виручки) ФОП ОСОБА_1 за період який перевірявся визначався на підставі первинних документів зазначених в п.1.12 акта перевірки від 23.11.2022 №7860/Ж5/17-00-24-05-17/ НОМЕР_3 , а саме: відомостей про поступлення коштів на розрахункові рахунки; книги обліку доходів та відомостей про суми виплачених доходів Центральної бази даних ДРФО даних ІС «Податковий БЛОК».
Згідно даних податкових декларацій платника єдиного податку - фізичної особи- підприємця ФОП ОСОБА_1 , поданих до контролюючого органу, обсяг доходу за 2019 рік - 669835,00 грн., за 2020 рік - 915 235,00 грн., за 2021 рік - 718 000,00 грн., за 2022 рік 40000,00 грн. Достовірність даних декларації підтверджується власноручним підписом фізичної особи - платника податку ОСОБА_1 .
Таким чином, колегія суддів погоджується із висновками податкової перевірки та мотивами апелянта, що наданими до первинними документами підтверджується, що ФОП ОСОБА_1 надавала рекламні послуги та отримувала дохід від надання рекламних послуг, а отже здійснювала господарські операції по виду діяльності «Рекламні агентства» (КВЕД 73.11), який не було зазначено у реєстрі платників єдиного податку ФОП ОСОБА_1 , і вона починаючи з 01.01.2019 була зобов`язана була перейти на загальну систему оподаткування, особливості оподаткування доходів від обрання якої встановлено статтею 177 ПК України, однак фактично позивачка в порушення вимог підпункту 298.2.3 пункту 298.2 статті 298 ПК України в період з 01.01.2019 по 04.05.2022 перебувала на спрощеній системі оподаткування, тобто контролюючим органом правомірно здійснено розрахунок заниження суми податку на доходи фізичних осіб від зайняття підприємницькою діяльністю на суму 421752,60 грн., за 2019-2022 роки.
З 1 січня 2015 року набрали чинності зміни, внесені Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» №71-VІІІ від 28.12.2014, в частині оподаткування військовим збором доходів фізичних осіб-підприємців.
Так, відповідно до пункту 16-1 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідних положень Податкового кодексу України тимчасово, до набрання чинності рішенням Верховної Ради України про завершення реформи Збройних Сил України, встановлюється військовий збір.
Платниками збору є особи, визначені пунктом 162.1 статті 162 ПК України, а саме: фізична особа - резидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні, так і іноземні доходи; фізична особа - нерезидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні.
При цьому, об`єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені статтею 163 ПК України: загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід; доходи з джерела їх походження в Україні, які остаточно оподатковуються під час їх нарахування (виплати, надання); іноземні доходи - доходи (прибуток), отримані з джерел за межами України.
Відповідно до підпункту 164.1.3 пункту 164.1 статті 164 ПК України загальний річний оподатковуваний дохід дорівнює сумі загальних місячних оподатковуваних доходів, іноземних доходів, отриманих протягом такого звітного податкового року, доходу, отриманих фізичною особою-підприємцем від провадження господарської діяльності згідно із статтею 177 цього Кодексу, та доходів, отриманих фізичною особою, яка проводить незалежну професійну діяльність згідно зі статтею 178 цього Кодексу.
Отже, військовий збір нараховується, утримується та перераховується із сум чистого доходу. Ставка збору встановлена на рівні 1,5 відсотка та нарахована відповідачем в сумі 35146,06 грн. за 2019-2022 роки з чим погоджується колегія суддів.
Згідно з частиною 1 статті 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідно із частинами 1, 2 статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. Суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.
Аналіз вказаної правової норми свідчить про те, що відповідач повинен доводити правомірність свого рішення, дій чи бездіяльності. Водночас, позивач не позбавлений обов`язку довести ті обставини, на яких ґрунтуються його позовні вимоги. Тобто, обов`язок доказування в адміністративному процесі не покладено виключно на суб`єкта владних повноважень, а розподілений в залежності від вимог та заперечень.
З огляду на вищевикладене та перевіривши матеріали справи, законність і обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, колегія суддів вважає такі суттєвими і складають підстави для висновку про порушення судом норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи, а оскаржувані рішення Головного управління ДПС у Рівненській області є такими, що прийняті на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, через що рішення суду підлягає скасуванню з прийняттям нового про відмову в задоволенні позову, з вищевикладених мотивів, а апеляційна скарга підлягає задоволенню.
Згідно пункту 4 частини 1 статті 317 КАС України передбачено, що підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.
Підстав для розподілу судових витрат за наслідками апеляційного перегляду рішення суду згідно статті 139 КАС України у апеляційного суду немає.
Керуючись ст.ст. 308, 310, 315, 317, 321, 322, 325, 328 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Рівненській області задовольнити.
Рішення Рівненського окружного адміністративного суду від 26 вересня 2023 року у справі №460/11721/23 скасувати та ухвалити нове, яким в задоволенні позову ОСОБА_1 до Головного управління ДПС у Рівненській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень - відмовити.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та касаційному оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених пунктом 2 частини 5 статті 328 КАС України, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Головуючий суддя Н.В. Ільчишин
Судді В.В. Гуляк
Р.Й. Коваль
Повний текст постанови складено 26.02.2024
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.02.2024 |
Оприлюднено | 29.02.2024 |
Номер документу | 117286792 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ільчишин Надія Василівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ільчишин Надія Василівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ільчишин Надія Василівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ільчишин Надія Василівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ільчишин Надія Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні