ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 826/15722/17 Суддя (судді) першої інстанції: Кушнова А.О.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 лютого 2024 року м. Київ
Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Судді-доповідача: Кузьмишиної О.М.,
суддів: Кобаля М.І., Костюк Л.О.,
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 на ухвалу Київського окружного адміністративного суду від 18 квітня 2023 року у справі №826/15722/17 (про заміну позивача) за адміністративним позовом Львівської митниці ДФС до Асоціації міжнародних автомобільних перевізників України, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача фізичної особа-підприємець ОСОБА_1 , про стягнення заборгованості,
ВСТАНОВИВ:
До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулась Львівська митниця ДФС з позовом до Асоціації міжнародних автомобільних перевізників України про стягнення заборгованості у сумі 7 840 070,45 грн.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 15.02.2018 задоволено клопотання Асоціації міжнародних автомобільних перевізників України про передачу справи №826/15722/17 за підсудністю до Київського окружного адміністративного суду.
28.03.2023 на офіційну електронну адресу суду представником Львівської митниці - адвокатом Тістечком Юрієм Ярославовичем подано клопотання про заміну сторони - позивача Львівської митниці ДФС на правонаступника Львівську митницю.
Заява мотивована тим, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 02 жовтня 2019 року №858 "Про утворення територіальних органів Державної митної служби" Львівську митницю ДФС реорганізовано шляхом приєднання до Галицької митниці Держмитслужби. Пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України №895 від 30 вересня 2020 року "Деякі питання територіальних органів Державної митної служби" реорганізовано територіальні органи Державної митної служби за переліком (зокрема, й Галицьку митницю Держмитслужби) шляхом їх приєднання до Державної митної служби.
Пунктом 2 цієї ж постанови установлено, що територіальні органи Державної митної служби, що реорганізуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, продовжують здійснювати свої повноваження та функції до утворення Державною митною службою територіальних органів згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови та прийняття рішення про можливість забезпечення здійснення такими органами повноважень і функцій територіальних органів, що реорганізуються.
Наказом Державної митної служби України від 19 жовтня 2020 року №460 "Про утворення територіальних органів Державної митної служби України як відокремлених підрозділів" утворено Львівську митницю, як відокремлений підрозділ Державної митної служби України.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 18 квітня 2023 року клопотання представника позивача - адвоката Тістечка Юрія Ярославовича задоволено; замінено позивача у даній справі - Львівську митницю ДФС (код ЄДРПОУ 39420875) на правонаступника - Львівську митницю (код ЄДРПОУ відокремленого підрозділу 43971343; місцезнаходження: 79000, м. Львів, вул. Костюшка, 1).
Не погодившись із вказаною ухвалою третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 через уповноваженого представника - адвоката Маркідонова Олександра Валерійовича подано апеляційну скаргу, у якій зазначається, що до клопотання Львівської митниці не долучено копій відповідних передавальних актів чи розподільних балансів, які б засвідчували перехід майнових прав та обов`язків від Львівської митниці ДФС до Галицької митниці Держмитслужби, а надалі - від Галицької митниці Держмитслужби до Львівської митниці (відокремленого підрозділу).
Відтак, на думку апелянта ухвала суду першої інстанції постановлена за відсутності належних доказів, тому підлягає скасуванню, а у поданому клопотанні слід відмовити.
Ухвалами Шостого апеляційного адміністративного суду від 19 січня 2024 року відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 , призначено справу до розгляду в порядку письмового провадження.
Позивачем подано письмовий відзив на апеляційну скаргу.
Відповідно до частин першої, третьої статті 308 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши повноту встановлення судом першої інстанції фактичних обставин справи та правильності застосування норм матеріального і процесуального права, юридичної оцінки обставин справи, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 02 жовтня 2019 року №858 "Про утворення територіальних органів Державної митної служби" Львівську митницю ДФС реорганізовано шляхом приєднання до Галицької митниці Держмитслужби.
Пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України №895 від 30 вересня 2020 року "Деякі питання територіальних органів Державної митної служби" реорганізовано територіальні органи Державної митної служби за переліком (зокрема, й Галицьку митницю Держмитслужби) шляхом їх приєднання до Державної митної служби.
Пунктом 2 цієї ж постанови установлено, що територіальні органи Державної митної служби, що реорганізуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, продовжують здійснювати свої повноваження та функції до утворення Державною митною службою територіальних органів згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови та прийняття рішення про можливість забезпечення здійснення такими органами повноважень і функцій територіальних органів, що реорганізуються.
Наказом Державної митної служби України від 19 жовтня 2020 року №460 "Про утворення територіальних органів Державної митної служби України як відокремлених підрозділів" утворено Львівську митницю, як відокремлений підрозділ Державної митної служби України.
03.12.2020 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис про створення відокремленого підрозділу Львівської митниці (код ЄДРПОУ 43971343).
Згідно з положеннями п.12 Порядку здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2011 року №1074, орган виконавчої влади, утворений в результаті реорганізації, здійснює повноваження та виконує функції у визначених КМУ сферах компетенції з дня набрання чинності актом КМУ щодо можливості забезпечення здійснення таким органом повноважень та виконання функцій органу виконавчої влади, що припиняється.
Орган виконавчої влади, щодо якого набрав чинності акт КМУ про його припинення, продовжує здійснювати повноваження та виконувати функції з формування і реалізації державної політики у визначеній КМУ сфері до набрання чинності актом КМУ щодо можливості забезпечення здійснення утвореним органом виконавчої влади його повноважень та виконання функцій.
В постанові від 30.09.2020 №895 КМУ визначив такий момент прийняття відповідного рішення Державною митною службою.
Згідно з наказом Державної митної служби України від 30.06.2021 №472 «Про початок здійснення митницями як відокремленими підрозділами Державної митної служби України покладених на них функцій і повноважень з реалізації державної митної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування законодавства з питань митної справи» митниці як відокремлені підрозділи Державної митної служби України розпочали здійснення покладених на них функцій і повноважень з 00 год 00 хв 01 липня 2021 року.
Відтак, Галицька митниця Держмитслужби з 01.07.2021 не здійснює свої повноваження та функції.
На даний час Галицька митниця Держмитслужби перебуває у стані припинення, не здійснюючи свої повноваження, а відповідно до Порядку №1074 (п.18) до комісії з припинення органу виконавчої влади або територіального органу з моменту затвердження її персонального складу переходять повноваження щодо управління справами у частині забезпечення здійснення заходів, пов`язаних з реорганізацією або ліквідацією відповідного органу виконавчої влади або територіального органу.
Відповідно до п.1 Положення про Львівську митницю, затвердженого наказом Держмитслужби від 29.10.2020 №489 «Про затвердження положень про територіальні органи Держмитслужби» Львівська митниця є митним органом, який у зоні своєї діяльності безпосередньо здійснює митну справу, забезпечує виконання завдань, покладених на митні органи, а також реалізацію делегованих повноважень Державної митної служби України як її відокремлений підрозділ. Зоною діяльності митниці є територія Львівської області, Україна.
Колегія суддів також звертає увагу апелянта на правову позицію Верховного Суду, викладену у постанові від 19.03.2021 у справі №910/4642/20, відповідно до якої:
«…інститут правонаступництва органів державної влади різниться від інституту правонаступництва суб`єктів приватного права, оскільки є більш ширшим за змістом, включаючи в себе: правонаступництво в завданнях, функціях та повноваженнях як складових компетенції органу виконавчої влади, а також щодо конкретних управлінських (організаційних) прав та обов`язків, які складають зміст відповідних правовідносин, - тобто публічне правонаступництво, за якого відбувається перехід владних прав та функції органу, що реорганізовується, до органу, що створюється, та правонаступництво в майнових приватних правовідносинах, в яких орган влади виступає як юридична особа приватного права. У випадку публічного правонаступництва перехід таких прав та обов`язків оформлюється нормативним актом, тоді як правонаступництво в майнових приватних правовідносинах здійснюється на підставі передавального акта або розподільчого балансу. При цьому юридична особа є припиненою з дати внесення до ЄДР запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи».
Частиною першою статті 104 Цивільного кодексу України встановлено, що юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.
Враховуючи викладене, суд першої інстанції дійшов правильного висновку, що Львівська митниця (код ЄДРПОУ відокремленого підрозділу 43971343) є правонаступником Львівської митниці ДФС (код ЄДРПОУ 39420875), а отже має певне коло прав та обов`язків останнього.
Відповідно до частини першої статті 52 Кодексу адміністративного судочинства України, суд у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Згідно ч. 1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.
Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись статтями 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 залишити без задоволення.
Ухвалу Київського окружного адміністративного суду від 18 квітня 2023 року у справі №826/15722/17 залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.
Суддя - доповідач О.М. Кузьмишина
Судді М.І. Кобаля
Л.О. Костюк
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.02.2024 |
Оприлюднено | 04.03.2024 |
Номер документу | 117316453 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьмишина Олена Миколаївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьмишина Олена Миколаївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьмишина Олена Миколаївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьмишина Олена Миколаївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьмишина Олена Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні