У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
22.02.2024 Справа №607/12541/23 Провадження №1-кс/607/1211/2024
Слідчий суддя Тернопільського міськрайонного суду Тернопільської області ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , розглянувши у закритому судовому засіданні в залі суду в місті Тернополі клопотання прокурора Тернопільської обласної прокуратури ОСОБА_3 , про дозвіл на затримання з метою приводу для участі в розгляді клопотання про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою щодо підозрюваного
ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Бучач, Чортківського району, Тернопільської області, громадянина України, українця, одруженого, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , та проживаючого за адресою: АДРЕСА_2 , приватного підприємця ФОП « ОСОБА_4 », директора ПП «Авттехбуд», не адвоката, не депутата, раніше не судимого,
у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 27, ч. 3 ст. 332 КК України, -
ВСТАНОВИВ:
Прокурор Тернопільської обласної прокуратури ОСОБА_3 , у межах кримінального провадження №62023140140000082 від 26.06.2023 року, звернувся до слідчого судді із клопотанням про дозвіл на затримання з метою приводу для участі в розгляді клопотання про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою щодо підозрюваного ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 .
Як вбачається з клопотання та доданих до нього матеріалів: четвертим слідчим відділом Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Львові, за процесуального керівництва Тернопільської обласної прокуратури здійснювалося досудове розслідування кримінального провадження № 42022212020000005 від 27.07.2022 за підозрою ОСОБА_4 у вчиненні злочину, передбаченого ч. 3 ст. 27, ч. 3 ст. 332 КК України, ОСОБА_5 у вчиненні злочину, передбаченого ч. 2 ст. 27, ч. 3 ст. 332 КК України, ОСОБА_6 у вчиненні злочину, передбаченого ч. 2 ст. 27, ч. 3 ст. 332 КК України.
Матеріали кримінального провадження щодо ОСОБА_4 та ОСОБА_6 виділено в окреме кримінальне провадження за №62023140140000082 у зв`язку із їх розшуком.
Досудовим розслідуванням встановлено, що у відповідності до ст. 68 Конституції України, кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України. Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності
У статті 1 Закону України від 04.11.1991 № 1777-XII «Про державний кордон України» (далі Закон № 1777-XII) зазначено, що Державний кордон України є лінія і вертикальна поверхня, що проходить по цій лінії, які визначають межі території України - суші, вод, надр, повітряного простору.
Згідно ст. 3 Закону № 1777-XII державний кордон України, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України, встановлюється: 1) на суші - по характерних точках і лініях рельєфу або ясно видимих орієнтирах; 2) на морі - по зовнішній межі територіального моря України; 3) на судноплавних річках по середині головного фарватеру або тальвегу річки; на несудноплавних річках (ручаях) по їх середині або по середині головного рукава річки; на озерах та інших водоймах - по прямій лінії, що з`єднує виходи державного кордону України до берегів озера або іншої водойми. Державний кордон України, що проходить по річці (ручаю), озеру чи іншій водоймі, не переміщується як при зміні обрису їх берегів або рівня води, так і при відхиленні русла річки (ручаю) в той чи інший бік; 4) на водосховищах гідровузлів та інших штучних водоймах відповідно до лінії державного кордону України, яка проходила на місцевості до їх заповнення; 5) на залізничних і автодорожніх мостах, греблях та інших спорудах, що проходять через прикордонні ділянки судноплавних і несудноплавних річок (ручаїв), - по середині цих споруд або по їх технологічній осі, незалежно від проходження державного кордону України на воді».
Відповідно до ст. 9 Закону № 1777-XII, перетинання державного кордону України здійснюється на шляхах сполучення через державний кордон з додержанням встановленого порядку.
Залізничне, автомобільне, морське, річкове, поромне, повітряне та пішохідне сполучення через державний кордон України здійснюється в пунктах пропуску, що встановлюються Кабінетом Міністрів України відповідно до законодавства і міжнародних договорів України, а також поза пунктами пропуску через державний кордон України у випадках, визначених законодавством.
Пункт пропуску через державний кордон України це спеціально виділена територія на залізничних та автомобільних станціях, у морських і річкових портах, аеропортах (аеродромах) з комплексом будівель, споруд і технічних засобів, де здійснюються прикордонний, митний та інші види контролю і пропуск через державний кордон осіб, транспортних засобів, вантажів та іншого майна.
Порушенням державного кордону України є перетинання його будь-якими технічними або іншими засобами без відповідного на те дозволу чи з порушенням встановленого порядку.
Не є порушеннями правил перетинання державного кордону України вимушене перетинання державного кордону особами, транспортними засобами на суші, заходження іноземних невійськових суден і військових кораблів у територіальне море та внутрішні води України, вимушений вліт повітряних суден та інших літальних апаратів, вчинені в стані крайньої необхідності, а також за інших вимушених обставин.
Також, у відповідності до ст. 11 вказаного Закону № 1777-XII, де зазначено, що особи, транспортні засоби, вантажі та інше майно, що перетинають державний кордон України, підлягають прикордонному і митному контролю. У відповідних випадках здійснюється також санітарно-карантинний, ветеринарний і фітосанітарний контроль, контроль за вивезенням з території України культурних цінностей та інший контроль. Контроль організується і здійснюється у встановленому актами законодавства України порядку.
Згідно ч. 1 ст. 2 Закону України від 05.11.2009 № 1710-VI «Про прикордонний контроль» (далі Закон № 1710-VI), прикордонний контроль державний контроль, що здійснюється Державною прикордонною службою України, який включає комплекс дій і систему заходів, спрямованих на встановлення законних підстав для перетинання державного кордону особами, транспортними засобами і переміщення через нього вантажів.
Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону №1710-VI, прикордонний контроль і пропуск через державний кордон осіб, транспортних засобів та вантажів здійснюються: 1) у пунктах пропуску через державний кордон; 2)поза пунктами пропуску у випадках, передбачених частиною третьою цієї статті; 3) на території суміжних держав у порядку, передбаченому статтею 26 цього Закону.
Перетинання особами, транспортними засобами державного кордону і переміщення через нього вантажів здійснюються у пунктах пропуску через державний кордон протягом часу роботи такого пункту. Час роботи пункту пропуску через державний кордон, який не працює цілодобово, зазначається на інформаційному стенді перед в`їздом до нього.
Пропуск через державний кордон може здійснюватися поза пунктами пропуску через державний кордон або в пунктах пропуску в неробочий час у разі: 1) прибуття яхти до порту чи відходу яхти з порту у порядку, встановленому частиною четвертою статті 20 цього Закону; 2) прибережного рибальства; 3) плавання річкових і морських суден внутрішніми водними шляхами; 4) сходження на берег екіпажу судна для перебування на території населеного пункту, в якому розташований порт; 5) виникнення особливих потреб гуманітарного характеру особи або групи осіб за умови відсутності загроз національній безпеці України; 6) виникнення невідкладних обставин, пов`язаних з ліквідацією надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру та їх наслідків, загрози життю, за умови відсутності загроз національній безпеці України.
24.02.2022 Президент України у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» постановив введення на всій території України воєнного стану.
Так, Указом Президента України ОСОБА_7 від 24.02.2022 № 64/2022 та Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні»» від 24.02.2022 № 2102-ХІ, введено військовий стан на всій території України.
В подальшому Указами Президента України ОСОБА_7 № 133/2022 від 14.03.2022, № 259/2022 від 18.04.2022, № 341/2022 від 17.05.2022, № 573/2022 від 12.08.2022, № 757/2022 від 07.11.2022, № 58/2023 від 06.02.2023, які затверджено Верховною Радою України відповідними Законами України «Про затвердження Указу Президента «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» строк дії воєнного стану в Україні продовжувався та діє по даний час.
Статтею 33 Конституції України встановлено, що кожному, хто на законних підставах перебуває на території України, гарантується свобода пересування, вільний вибір місця проживання, право вільно залишати територію України, за винятком обмежень, які встановлюються законом.
Згідно ст. 1 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» воєнний стан - це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню, військовим адміністраціям та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.
Так, відповідно до пункту 2 Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» Військовому командуванню (Генеральному штабу Збройних Сил України, ІНФОРМАЦІЯ_2 , командуванням видів, окремих родів військ (сил) Збройних Сил України, управлінням оперативних командувань, командирам військових з`єднань, частин Збройних Сил України, Державної прикордонної служби України, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України, Національної гвардії України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Управління державної охорони України) разом із Міністерством внутрішніх справ України, іншими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування запроваджувати та здійснювати передбачені Законом України «Про правовий режим воєнного стану» заходи і повноваження, необхідні для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави.
Крім цього, пунктом 3 згаданого Указу Президента України визначено, що у зв`язку із введенням в Україні воєнного стану тимчасово, на період дії правового режиму воєнного стану, можуть обмежуватися конституційні права і свободи людини і громадянина, передбачені статтями 30-34, 38, 39, 41-44, 53 Конституції України, а також вводитися тимчасові обмеження прав і законних інтересів юридичних осіб в межах та обсязі, що необхідні для забезпечення можливості запровадження та здійснення заходів правового режиму воєнного стану, які передбачені частиною першою статті 8 Закону України «Про правовий режим воєнного стану».
Також, Указом Президента України № 69/2022 від 24.02.2022 оголошено проведення загальної мобілізації на території Вінницької, Волинської, Дніпропетровської, Донецької, Житомирської, Закарпатської, Запорізької, Івано-Франківської, Київської, Кіровоградської, Луганської, Львівської, Миколаївської, Одеської, Полтавської, Рівненської, Сумської, Тернопільської, Харківської, Херсонської, Хмельницької, Черкаської, Чернівецької, Чернігівської областей, міста Києва. У зв`язку з цим, на період дії правового режиму воєнного стану чоловікам громадянам України, віком від 18 до 60 років, а також жінкам - військовозобов`язаним обмежено виїзд за межі України, крім військовозобов`язаних, які не підлягають призову на військову службу під час мобілізації відповідно до ст. 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію».
Відповідно до п. 6 ч. 1 ст. 8 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» в Україні або в окремих її місцевостях, де введено воєнний стан, військове командування разом із військовими адміністраціями (у разі їх утворення) можуть самостійно або із залученням органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування запроваджувати та здійснювати в межах тимчасових обмежень конституційних прав і свобод людини і громадянина, а також прав і законних інтересів юридичних осіб, передбачених указом Президента України про введення воєнного стану, такі заходи правового режиму воєнного стану: встановлювати у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, особливий режим в`їзду і виїзду, обмежувати свободу пересування громадян, іноземців та осіб без громадянства, а також рух транспортних засобів.
Відповідно до рішення Прикордонної служби України № 23-61122/0/6/-22 від 24.02.2022, прийнятого відповідно до Указу Президента, з метою забезпечення оборони України, захисту її суверенітету, територіальної цілісності і недоторканості, проведення своєчасної та повної мобілізації, заборонити на період дії правового режиму воєнного стану, виїзд за межі України громадян України чоловічої статті віком від 18 до 60 років.
Порядок перетинання громадянами України державного кордону визначено Правилами перетинання державного кордону громадянами України затвердженими на підставі статті 3 Закону України «Про порядок виїзду з України і в`їзду в Україну громадян України» постановою Кабінету Міністрів України від 27 січня 1995 р. № 57 із відповідними змінами (далі по тексту - Правила).
Постановою Кабінету Міністрів України № 615 від 20.05.2022 Правила доповнено пунктом 2-9 згідно із яким - у разі введення в Україні воєнного стану пропуск через державний кордон водіїв транспортних засобів суб`єктів господарювання, які мають ліцензію на право провадження господарської діяльності з міжнародних перевезень вантажів та пасажирів автомобільним транспортом (далі - ліцензіати), здійснюється уповноваженими службовими особами Держприкордонслужби за умови виконання правил перетину державного кордону України та за наявності інформації про особу у інформаційній системі «Шлях», адміністратором якої є Укртрансбезпека.
Інформація про водіїв, зазначених в абзаці першому цього пункту, вноситься до відповідної інформаційної системи, адміністратором якої є Укртрансбезпека, на підставі заявки ліцензіата.
Перетин державного кордону здійснюється особою, зазначеною в абзаці першому цього пункту, лише на транспортному засобі, який є засобом провадження господарської діяльності ліцензіата, повна маса якого становить 3500 кілограмів та більше.
Укртрансбезпека проводить перевірку інформації про транспортний засіб на основі даних, що містяться в Єдиному державному реєстрі транспортних засобів, та вносить відповідні дані до Єдиного комплексу інформаційних систем Укртрансбезпеки.
На одному транспортному засобі державний кордон можуть одночасно перетинати: один водій на вантажному транспортному засобі ліцензіата або два водії на пасажирському транспортному засобі (автобусі) ліцензіата.
Проте, незважаючи на обізнаність із вимогами наведених нормативно-правових актів, ОСОБА_4 , будучи підприємцем який здійснює свою діяльність у сфері міжнародних вантажних перевезень та освідомлений із порядком створення юридичних осіб та отримання ліцензій на здійснення господарської діяльності у сфері міжнародних вантажних перевезень, всупереч обов`язку неухильного додержання згаданого законодавства, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій, передбачаючи їх суспільно небезпечні наслідки у вигляді порушення встановленого порядку перетину державного кордону України і бажаючи їх настання, діючи умисно, з корисливих мотивів, переслідуючи мету отримання значних незаконних прибутків, достовірно знаючи про встановлені на період дії в Україні воєнного стану обмеження щодо виїзду громадян України чоловічої статті за кордон, у серпні 2022 року, точної дати в ході досудового розслідування не встановлено, прийняв рішення про особисте збагачення шляхом організації незаконного переправлення осіб чоловічої статі, віком від 18 до 60 років, через державний кордон України за грошову винагороду в розмірі від 6000 доларів США, знаючи про відсутність у них законних підстав для перетину державного кордону України.
Знаючи, що самостійно реалізувати свій злочинний умисел та розроблений план злочинної діяльності, направлений на здійснення пошуку осіб чоловічої статті, отримання від них грошових коштів та організацію незаконного переправлення їх через державний кордон України, він не в змозі, переслідуючи мету збагачення шляхом незаконного отримання прибутків, ОСОБА_4 вирішив підшукати та сформувати стійку групу осіб для спільного зайняття злочинною діяльністю.
З метою реалізації свого злочинного наміру, направленого на здійснення організації незаконного переправлення осіб чоловічої статі, віком від 18 до 60 років, через державний кордон України за грошову винагороду в розмірі від 6000 доларів США, та полегшення здійснення злочинної діяльності, ОСОБА_4 у серпні 2022 року, точної дати в ході досудового розслідування не встановлено, перебуваючи на території Бучацької ОТГ Чортківського району Тернопільської області, повідомив своїм знайомим ОСОБА_5 та ОСОБА_6 про свої злочинні наміри, довівши до їх відома деталі злочинного плану. В свою чергу, ОСОБА_5 та ОСОБА_6 , керуючись корисливим мотивом, бажаючи незаконно отримувати власну матеріальну вигоду, прийняли пропозицію ОСОБА_4 та надали свою добровільну згоду на участь у злочинній групі, діяльність якої спрямовувалася на організацію незаконного переправлення громадян України чоловічої статі, віком від 18 до 60 років, через державний кордон України за грошову винагороду.
Всі зазначені особи, з метою досягнення єдиної мети - незаконного отримання прибутку, об`єднаних єдиним планом із розподілом функцій учасників групи, спрямованих на досягнення цього плану, відомого всім учасникам групи добровільно та свідомо увійшли до складу організованої групи, усвідомлюючи наслідки своїх протиправних дій, зорганізувавшись у стійке об`єднання для вчинення тяжких корисливих злочинів, пов`язаних із організацією незаконного переправлення громадян України чоловічої статі, віком від 18 до 60 років, через державний кордон України за грошову винагороду.
У створеній організованій злочинній групі, ОСОБА_4 , як організатором, були детально розподілені ролі всіх учасників цієї групи; складено план злочинної діяльності та визначено час і способи його виконання; забезпечено взаємозв`язок між організатором та іншими співучасниками злочинної діяльності для злагодженого досягнення запланованого злочинного результату у вигляді отримання прибутку від незаконної діяльності.
З метою забезпечення стабільного функціонування злочинної діяльності організованої групи, між всіма її учасниками були визначені конкретні функції, зокрема ОСОБА_4 , відвів собі наступні ролі та функції в складі організованої групи, а саме:
- розробив план злочинної діяльності, спрямований на особисте збагачення шляхом здійснення незаконного переправлення осіб чоловічої статі, віком від 18 до 60 років, через державний кордон України за грошову винагороду;
- виступив організатором організованої групи та здійснював загальне керівництво даною групою;
- підібрав та залучив до участі в організованій групі інших її учасників ОСОБА_5 та ОСОБА_8 ;
- розподілив між учасниками групи функції, у відповідності до попередньо узгодженого плану, контролював їх виконання, забезпечуючи належну організованість групи, спільність та єдність їх дій у ході підготовки та вчинення злочинів;
- керував діями учасників організованої групи, даючи вказівки, проводив інструктажі з приводу підготовки та вчинення злочинних дій, а також координував їх дії під час підготовки та вчинення злочинів за допомогою мобільного зв`язку, а також під час особистих зустрічей;
- вживав заходів щодо конспірації незаконної діяльності групи та унеможливлення викриття її учасників правоохоронними органами, а саме: телефонні розмови велися між учасниками організованої групи під час підготовки та вчинення в короткій і прихованій формі, із застосуванням умовних фраз та словосполучень, у тому числі із використанням месенджерів «Viber», «Whatsapp» тощо;
- підшуковував осіб чоловічої статі, віком від 18 до 60 років, які мали намір покинути території України в умовах дії правового режиму військового стану;
- підшукував транспортні засоби для перевезення осіб чоловічої статі, віком від 18 до 60 років, через державний кордон України;
- організовував створення ТОВ «Булонд» та подальше передання у власність та призначення директором даного товариства співучаснику - ОСОБА_5 ;
- безпосередньо забезпечував усунення перешкод у перетині державного кордону України шляхом внесення до інформаційної системи «Шлях», адміністратором якої є Укртрансбезпека, відомостей про осіб щодо яких здійснювалася організація незаконного переправлення через державний кордон;
- забезпечував фінансування групи, її матеріально-технічну базу та розподіляв між учасникам групи незаконно здобуті грошові кошти.
ОСОБА_5 , як співвиконавець організованої групи, згідно розподілених ОСОБА_4 , як організатором функцій:
- виконував вказівки та доручення ОСОБА_4 , пов`язані із незаконною діяльністю групи;
- підшуковував осіб чоловічої статі, віком від 18 до 60 років, які мали намір покинути території України в умовах дії правового режиму воєнного стану;
- отримував паспортні дані, необхідні для подальшого внесення до інформаційної системи «Шлях» відповідної інформації щодо осіб чоловічої статті, які мали намір покинути територію України
- отримував грошові кошти від осіб чоловічої статті, які мали намір покинути територію України;
- передавав ОСОБА_4 особисті дані осіб, а також основну частину грошових коштів, отриманих за незаконне переплавлення осіб через кордон внаслідок учинення злочину;
- створював усі необхідні умови для втілення злочинного плану протиправної діяльності;
- надавав особам поради та вказівки щодо часу, місця та способу незаконного перетину державного кордону України.
ОСОБА_6 , як співвиконавець організованої групи, згідно розподілених ОСОБА_4 , як організатором функцій:
- виконував вказівки та доручення ОСОБА_4 , пов`язані із незаконною діяльністю групи;
- підшуковував осіб чоловічої статі, віком від 18 до 60 років, які мали намір покинути території України в умовах дії правового режиму воєнного стану;
- здійснював пошук осіб, котрі були згідні виступати в якості фіктивних директорів суб`єктів підприємницької діяльності для прикриття злочинної діяльності організованої злочинної групи;
- створював усі необхідні умови для втілення злочинного плану протиправної діяльності;
- надавав особам поради та вказівки щодо часу, місця та способу незаконного перетину державного кордону України;
- отримував від грошові кошти від незаконної діяльності, пов`язаної із незаконним переплавленням осіб через державний кордон України.
Злочинна група, створена ОСОБА_4 , була стійкою, що знайшло своє вираження у згуртованості та стабільності її складу, наявності між учасниками організованої групи постійних внутрішніх зв`язків, існуванням високого рівня узгодженості дій, взаємодовіри, єдиних правил поведінки, протидії дезорганізуючим факторам, єдиному плані та системі вчинення кримінальних правопорушень з чітким розподілом ролей кожного з учасників групи.
Кожен з її учасників усвідомлював, що їхні дії є невід`ємною складовою частиною всього обсягу дій організованої групи при скоєнні злочинів.
Злочини, які вчинялися організованою групою, були охоплені єдиним умислом всіх його співучасників, тобто учасники злочинної групи усвідомлювали суспільно небезпечний характер своїх дій, передбачали їх суспільно небезпечні наслідки та бажали їх настання, переслідуючи корисливі мотиви та мету власного незаконного збагачення.
Для підтримання постійного зв`язку і координації спільних дій, з метою конспірації, а також недопущення викриття злочинної діяльності правоохоронними органами телефонні розмови велися між учасниками організованої групи в короткій і прихованій формі, із застосуванням умовних фраз та словосполучень, у тому числі із використанням месенджерів «Viber», «Whatsapp».
Таким чином, утворена ОСОБА_4 організована група у складі співвиконавців ОСОБА_5 та ОСОБА_6 , учасники якої мали єдність намірів на вчинення злочинів, діяла з серпня 2022 року, набувши стійкості, вчинивши ряд тяжких злочинів, у тісному зв`язку між всіма учасниками, за заздалегідь розробленим та відомим всім учасникам, єдиним планом готування, вчинення та приховання злочинів, з чітким розподіленням функцій між її учасниками, спрямованих на реалізацію злочинного плану, організували незаконний перетин через державний кордон України ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , отримавши від останніх за це грошові кошти і припинила свою діяльність внаслідок викриття її учасників працівниками правоохоронних органів у січні 2023 року.
Так, ОСОБА_4 , усвідомлюючи незаконність злочинного плану організованої ним групи та невідворотність покарання за організацію незаконного переправлення осіб через державний кордон України у випадку викриття їх діяльності правоохоронними органами, з метою прикриття цієї діяльності ОСОБА_4 вирішив створити фіктивний суб`єкт підприємницької діяльності з ліцензією на міжнародні перевезення пасажирів та вантажів автомобільним транспортом, керівником якого мала бути підконтрольна йому, ОСОБА_4 , особа.
У серпні 2022 року, точний час досудовим розслідуванням не встановлено, діючи відповідно до розробленого ОСОБА_4 плану злочинної діяльності організованої групи, виконуючи відведену йому роль з метою підготовки до організації незаконного переправлення осіб через кордон, ОСОБА_6 за вказівкою ОСОБА_4 підшукав мешканця Чортківського району Тернопільської області ОСОБА_14 , який не будучи обізнаний із злочинним планом організованої групи, 18.08.2022, за безпосереднього сприяння ОСОБА_4 , заснував Товариство з обмеженою відповідальністю «Булонд», ідентифікаційний код юридичної особи 44836727 за адресою: 48450, Тернопільська область, Чортківський район, село Стінка, вул. Нагірянка, будинок 23, яка збігається з місцем реєстрації ОСОБА_14 . При цьому, видами економічної діяльності даного товариства ОСОБА_14 за вказівкою ОСОБА_4 серед іншого зазначив КВЕД 49.41 «Вантажний автомобільний транспорт», КВЕД 49.42 «Надання послуг перевезення речей (переїзду)».
В подальшому, 14.11.2022 ОСОБА_5 , діючи відповідно до розробленого ОСОБА_4 , плану діяльності організованої групи, виконуючи відведену йому роль, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій, передбачаючи їх суспільно небезпечні наслідки та бажаючи їх настання, з метою забезпечення організації незаконного перетину особами державного кордон України за вказівкою ОСОБА_4 прийняв частку у статутному капіталі Товариства з обмеженою відповідальністю «Булонд», котра становила 100%, та став його директором та засновником замість ОСОБА_14 . Таким чином, злочинна група отримала засобі та знаряддя вчинення злочинів, зокрема можливість внесення неправдивих відомостей до інформаційної системи «Шлях».
09.12.2022 ОСОБА_5 , діючи відповідно до розробленого ОСОБА_4 , плану діяльності організованої групи, виконуючи відведену йому роль та функції, з метою отримання можливості внесення до інформаційної системи «Шлях» відомостей про громадян України чоловічої статті, віком від 18 до 60 років, які підлягають призову на військову службу під час мобілізації в умовах воєнного стану, проте незважаючи на обмеження через введення на території України воєнного стану бажають перетнути державний кордон України, зібрав необхідний пакет документів для отримання ТОВ «Булонд» ліцензії на міжнародні перевезення вантажів вантажними автомобілями (крім перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів) та зареєстрував у інформаційні системі «Шлях» адміністратором якої є Укртрансбезпека, вказане Товариство. Після чого, шляхом передачі ОСОБА_4 цифрового ключа та паролю доступу до особистого кабінету користувача зазначеної системи ОСОБА_5 , надав останньому можливість вчинення будь - яких дій від імені директора ТОВ «Булонд» у вказаній телекомунікаційній системі.
Надалі, 12.12.2022 ОСОБА_4 спільно із ОСОБА_5 , діючи відповідно до розробленого ОСОБА_4 , плану діяльності організованої групи з метою створення передумови для отримання ліцензії з міжнародних перевезень вантажів вантажними автомобілями (крім перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів), через телекомунікаційну систему «Шлях» Єдиного комплексу інформаційних систем Укртрасбезпеки внесли відомості про те, що вантажний транспортний засіб марки «Опель Мовано», реєстраційний номер НОМЕР_1 , є засобом провадження діяльності ТОВ «Булонд».
Також, 16.12.2022, ОСОБА_4 шляхом надання покрокових вказівок своїй дружині ОСОБА_15 , яка не була обізнана із злочинними планами останнього, забезпечив її вхід до системи «Шлях», адміністратором якої є Укртрансбезпека, як користувача ОСОБА_5 та здійснення встановленої нормативно-правовими актами оплати за отримання ТОВ «Булонд» ліцензії з міжнародних перевезень вантажів вантажними автомобілями (крім перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів), після чого службовими особами Укртрансбезпеки прийнято відповідне рішення.
Таким чином, станом на 16.12.2022 організована злочинна група у складі ОСОБА_4 , ОСОБА_5 та ОСОБА_6 , які об`єднані єдиним умислом спрямованим на організацію незаконного переправлення осіб через державний кордон України з корисливих мотивів, своїми умисними діями заснували фіктивне підприємство - ТОВ «Булонд», забезпечили отримання ним ліцензії з міжнародних перевезень вантажів вантажними автомобілями (крім перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів), чим завершили підготовку до реалізації злочинного плану та отримали можливість за грошову винагороду вносити неправдиві відомості до телекомунікаційної системи «Шлях» Єдиного комплексу інформаційних систем Укртрасбезпеки для усунення перешкод у перетині державного кордону України в напрямку виїзд особам чоловічої статті віком від 18 до 60 років під час дії обмежень для таких осіб, передбачених правовим режимом воєнного стану.
Так, продовжуючи свою злочинну діяльність, точний час досудовим розслідуванням час, але не пізніше 16.12.2022, ОСОБА_6 діючи відповідно до розробленого ОСОБА_4 , плану діяльності організованої групи, виконуючи відведену йому роль, з корисливих мотивів, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій, передбачаючи їх суспільно небезпечні наслідки та бажаючи їх настання, здійснюючи пошук осіб чоловічої статі у віці від 18 до 60 років, які за грошову винагороду в умовах дії правового режиму військового стану бажають виїхати за межі України, відшукав ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , котрому запропонував за грошову винагороду у розмірі 7 000 доларів США організацію його незаконного переправлення через державний кордон України, що включає в себе розробку плану, підшукання засобів, надання порад, вказівок, усунення перешкод у перетині кордону.
Надалі, 17.12.2022 ОСОБА_4 , ОСОБА_5 та ОСОБА_6 , діючи відповідно до розробленого ОСОБА_4 , плану діяльності організованої групи, кожен виконуючи відведену йому роль та функції, діючи умисно, з корисливих мотивів, реалізуючи злочинний умисел направлений на вчинення ряду дій щодо організації незаконного переправлення ОСОБА_9 через державний кордон України на територію Республіки Польща, усвідомлюючи, що останній фактично не перебуває у трудових відносинах з ТОВ «Булонд», будучи обізнаними про те, що останній бажає виїхати за межі України, в порушення вимог законодавства, а саме пунктів 2-9 Постанови КМУ № 57, забезпечили подання заявки, зокрема, внесення недостовірної інформації до телекомунікаційної системи «Шлях» Єдиного комплексу інформаційних систем Укртрасбезпеки про те, що ОСОБА_9 , є водієм ТОВ «Булонд» та на транспортному засобі вказаного товариства, а саме Опель Мовано, реєстраційний номер НОМЕР_1 , перетне державний кордон України та Республіки Польща через пункт пропуску «Шегині-Медика».
Як наслідок, 18.12.2022 о 02 год. 58 хв. ОСОБА_9 , котрий не мав законних підстав для перетину державного кордону, виконуючи вказівки організованої злочинної групи, що складалася з ОСОБА_4 , ОСОБА_5 та ОСОБА_6 , зміг перетнути державний кордон України в пункту пропуску «Шегині-Медика» та виїхав до Республіки Польща, за що останні отримали грошову винагороду.
Таким чином, ОСОБА_4 обґрунтовано підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 27 - ч. 3 ст. 332 КК України, тобто в організації незаконного переправлення осіб через державний кордон України, вчинених організованою групою з корисливих мотивів.
Продовжуючи свою злочинну діяльність, ОСОБА_4 , виконуючи роль організатора організованої групи, за допомогою попередньо наданих ОСОБА_5 цифрового ключа та паролю доступу до особистого кабінету користувача телекомунікаційної системи «Шлях» Єдиного комплексу інформаційних систем Укртрасбезпеки, продовжив протиправну діяльність за наступних обставин.
У грудні 2022, більш точний час органом досудового розслідування не встановлено, але не пізніше 22.12.2022, ОСОБА_4 , ОСОБА_6 та ОСОБА_5 , діючи відповідно до розробленого ОСОБА_4 , плану діяльності організованої групи, кожен виконуючи відведену йому роль та функції, здійснюючи пошук осіб чоловічої статі у віці від 18 до 60 років, які за грошову винагороду в умовах дії правового режиму воєнного стану бажають виїхати за межі України, встановили ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , котрому запропонували послуги з організації його незаконного переправлення через державний кордон України, що включає в себе розробку плану, підшукання засобів, надання порад, вказівок, усунення перешкод у перетині кордону за грошову винагороду у розмірі 7 000 доларів США.
Надалі, 20.12.2022 ОСОБА_4 , виконуючи роль організатора, діючи відповідно до розробленого плану діяльності організованої групи за попередньою змовою із ОСОБА_5 та ОСОБА_6 , діючи умисно, з корисливих мотивів, реалізуючи злочинний умисел направлений на вчинення ряду дій щодо організації незаконного переправлення ОСОБА_10 через державний кордон України на територію Республіки Польща, усвідомлюючи, що останній фактично не перебуває у трудових відносинах з ТОВ «Булонд», будучи обізнаними про те, що останній бажає виїхати за межі України, в порушення вимог законодавства, а саме пунктів 2-9 Постанови КМУ № 57, забезпечили подання заявки, зокрема, внесення недостовірної інформації до телекомунікаційної системи «Шлях» Єдиного комплексу інформаційних систем Укртрасбезпеки про те, що ОСОБА_10 , є водієм ТзОВ «Булонд» та на транспортному засобі вказаного товариства, а саме Опель Мовано, реєстраційний номер НОМЕР_1 , перетне державний кордон України та Республіки Польща через пункт пропуску «Шегині-Медика».
22.12.2022 о 21 год. 30 хв. ОСОБА_5 , діючи відповідно до розробленого плану злочинної діяльності організованої групи та виконуючи відведену йому роль та функції у вказаній групі перевіз ОСОБА_10 з м. Мостиська Львівської області до с. Шегині Яворівського району Львівської області.
Надалі, ОСОБА_4 , маючи умисел на подальше продовження злочинної діяльності та усвідомлюючи необхідність подальшого використання транспортного засобу Опель Мовано, реєстраційний номер НОМЕР_1 , для організації стійкого каналу незаконного виїзду громадян призовного віку за межі України, надав вказівку ОСОБА_5 та ОСОБА_6 організувати перетин ОСОБА_10 державного кордону на іншому транспортному засобі.
Так, 22.12.2022, на виконання вищевказаного злочинного задуму, ОСОБА_16 підшукав невстановлену особу жіночої статі, що використовує номер мобільного телефону НОМЕР_2 , котра зможе забезпечити виїзд ОСОБА_10 на іншому транспортному засобі до Республіки Польща разом з ОСОБА_10 , та надав її номер телефону ОСОБА_5 .
Того ж дня близько 22 год. 22 хв., ОСОБА_5 , діючи відповідно до розробленого ОСОБА_4 плану діяльності організованої групи, здійснив телефонний дзвінок до невстановленої особи жіночої статі, котра використовує номер мобільного телефону НОМЕР_2 , яка не була обізнана з злочинними планами останнього, під час якого ввів останню в оману щодо мети виїзду ОСОБА_10 з території України та домовився про те, що вона підшукає транспортний засіб на якому останній здійснить виїде через державний кордон України в Республіку Польща.
Як наслідок, 23.12.2022 о 03 год. 48 хв. ОСОБА_10 , котрий не мав законних підстав для перетину державного кордону, проте недостовірної інформації щодо якого були внесені до телекомунікаційної системи «Шлях» Єдиного комплексу інформаційних систем Укртрасбезпеки, виконуючи вказівки організованої злочинної групи, що складалася з ОСОБА_4 , ОСОБА_5 та ОСОБА_6 , на транспортному засобі НОМЕР_3 , під виглядом водія ТОВ «Булонд» перетнув державний кордон України в пункту пропуску «Шегині-Медика» та виїхав до Республіки Польща, за що останні отримали грошову винагороду.
Таким чином, ОСОБА_4 обґрунтовано підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 27 - 3 ст. 332 КК України, тобто в організації незаконного переправлення осіб через державний кордон України, вчинених повторно, організованою групою з корисливих мотивів.
Він же, ОСОБА_4 , виконуючи роль організатора організованої групи, за допомогою попередньо наданих ОСОБА_5 цифрового ключа та паролю доступу до особистого кабінету користувача системи «Шлях» адміністратором якої є Укртрансбезпека, продовжив протиправну діяльність за наступних обставин.
06.01.2023 ОСОБА_5 спільно із ОСОБА_4 , діючи відповідно до розробленого останнім, плану злочинної діяльності організованої групи, з метою забезпечення вчинення злочинів, через телекомунікаційну систему «Шлях» Єдиного комплексу інформаційних систем Укртрасбезпеки внесли відомості про те, що вантажний транспортний засіб марки «Мерседес бенз 311 CDI» реєстраційний номер НОМЕР_4 , є засобом провадження діяльності ТОВ «Булонд».
У січні 2023, більш точний час органом досудового розслідування не встановлено, але не пізніше 11.01.2023, ОСОБА_6 здійснюючи пошук осіб чоловічої статі у віці від 18 до 60 років, які за грошову винагороду в умовах дії правового режиму воєнного стану бажають виїхати за межі України, підшукав ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , якому запропонував послуги з організації незаконного переправлення його через державний кордон України, що включає в себе розробку плану, підшукання засобів, усунення перешкод за грошову винагороду у розмірі 7 000 доларів США.
Надалі, 11.01.2023 ОСОБА_4 за попередньою змовою із ОСОБА_5 та ОСОБА_6 , діючи умисно, з корисливих мотивів, реалізуючи злочинний умисел направлений на вчинення ряду дій щодо організації незаконного переправлення ОСОБА_11 через державний кордон України на територію Республіки Польща, усвідомлюючи, що останній фактично не перебуває у трудових відносинах з ТОВ «Булонд», будучи обізнаним про те, що останній бажає виїхати за межі України, в порушення вимог законодавства, а саме пунктів 2-9 Постанови КМУ № 57, забезпечив подання заявки, зокрема, внесення недостовірної інформації до інформаційної системи «Шлях», адміністратором якої є Укртрансбезпека про те, що ОСОБА_11 , є водієм ТОВ «Булонд» та на транспортному засобі вказаного товариства, а саме Мерседес - Бенц, реєстраційний номер НОМЕР_4 , перетне державний кордон України та Республіки Польща через пункт пропуску «Шегині-Медика».
Окрім того, ОСОБА_4 , з метою забезпечення подальшого продовження злочинної діяльності та усвідомлюючи необхідність використання у поадльшому транспортного засобу Мерседес - Бенц, реєстраційний номер НОМЕР_4 , для функціонування стійкого каналу виїзду громадян призовного віку за межі України, надав вказівку ОСОБА_5 та ОСОБА_6 організувати повернення зазначеного транспортного засобу на території України.
На виконання вищевказаної вказівки, ОСОБА_6 підшукав особу - ОСОБА_17 , котра зможе на транспортному засобів ТОВ «Булонд» марки Мерседес - Бенц, реєстраційний номер НОМЕР_4 , повинна виїхати до Республіки Польща разом з ОСОБА_11 та повернути вказаний автомобіль на територію України, після чого 11.01.2023 близько 12 год. 16 хв. надав ОСОБА_5 контактний номер телефону ОСОБА_17 .
Того ж дня після 15 год. 00 хв., ОСОБА_5 , діючи відповідно до розробленого ОСОБА_4 , плану діяльності організованої групи, виконуючи відведену йому роль, здійснив ряд телефонних дзвінків до ОСОБА_17 , котра не була обізнана із злочинними планами організованої групи, під час яких домовився із останньою, що вона за грошову винагороду у сумі 2000 грн. разом з ОСОБА_11 на транспортному за допомогою транспортного засобу ТОВ «Булонд» виїде через державний кордон України в Республіку Польща та після цього повернеться на цьому ж автомобілі на територію України.
Як наслідок, 12.01.2023 о 01 год. 00 хв. ОСОБА_11 , котрий не мав законних підстав для перетину державного кордону, виконуючи вказівки організованої злочинної групи, що складалася з ОСОБА_4 , ОСОБА_5 та ОСОБА_6 , на транспортному засобі ТОВ «Булонд» у супроводі ОСОБА_17 , зміг перетнути державний кордон України в пункту пропуску «Шегині-Медика» та виїхав до Республіки Польща, за що ОСОБА_4 , ОСОБА_5 та ОСОБА_6 отримали грошову винагороду, а ОСОБА_17 за отриману від ОСОБА_11 грошову винагороду в розмірі 2000 грн. повернула вказаний транспортний засіб на територію України.
Таким чином, ОСОБА_4 обґрунтовано підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 27 - ч. 3 ст. 332 КК України, тобто в організації незаконного переправлення осіб через державний кордон України, вчинених повторно, організованою групою з корисливих мотивів.
Він же, ОСОБА_4 , виконуючи роль організатора організованої групи, за допомогою попередньо наданих ОСОБА_5 цифрового ключа та паролю доступу до особистого кабінету користувача системи «Шлях» адміністратором якої є Укртрансбезпека, продовжив протиправну діяльність за наступних обставин.
У січні 2023 року, більш точний час органом досудового розслідування не встановлено, але не пізніше 11.01.2023, ОСОБА_6 здійснюючи пошук осіб чоловічої статі у віці від 18 до 60 років, які за грошову винагороду в умовах дії правового режиму воєнного стану бажають виїхати за межі України, встановив ОСОБА_18 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , котрому запропонував послуги з організації незаконного переправлення його через державний кордон України, що включає в себе розробку плану, підшукання засобів, усунення перешкод за грошову винагороду у розмірі 7 000 доларів США.
Надалі, 11.01.2023 ОСОБА_4 за попередньою змовою із ОСОБА_5 та ОСОБА_6 , діючи умисно, з корисливих мотивів, реалізуючи злочинний умисел направлений на вчинення ряду дій щодо організації незаконного переправлення ОСОБА_18 через державний кордон України на територію Республіки Польща, усвідомлюючи, що останній фактично не перебуває у трудових відносинах з ТОВ «Булонд», будучи обізнаним про те, що останній бажає виїхати за межі України, в порушення вимог законодавства, а саме пунктів 2-9 Постанови КМУ № 57, забезпечив подання заявки, зокрема, внесення недостовірної інформації до інформаційної системи «Шлях», адміністратором якої є Укртрансбезпека про те, що ОСОБА_18 , є водієм ТОВ «Булонд» та на транспортному засобі вказаного товариства, а саме Мерседес - Бенц, реєстраційний номер НОМЕР_4 , перетне державний кордон України та Республіки Польща через пункт пропуску «Шегині-Медика».
Окрім того, ОСОБА_4 , з метою забезпечення подальшого продовження злочинної діяльності та усвідомлюючи необхідність використання у поадльшому транспортного засобу Мерседес - Бенц, реєстраційний номер НОМЕР_4 , для функціонування стійкого каналу виїзду громадян призовного віку за межі України, надав вказівку ОСОБА_5 та ОСОБА_6 організувати повернення зазначеного транспортного засобу на території України.
На виконання вищевказаної вказівки, ОСОБА_6 підшукав особу - ОСОБА_17 , котра зможе на транспортному засобів ТОВ «Булонд» марки Мерседес - Бенц, реєстраційний номер НОМЕР_4 , виїхати до Республіки Польща разом з ОСОБА_18 та повернути вказаний автомобіль на територію України, після чого 11.01.2023 близько 12 год. 16 хв. надав ОСОБА_5 контактний номер телефону ОСОБА_17 .
Того ж дня після 15 год. 00 хв., ОСОБА_5 , діючи відповідно до розробленого ОСОБА_4 , плану діяльності організованої групи, виконуючи відведену йому роль, здійснив ряд телефонних дзвінків до ОСОБА_17 , котра не була обізнана із злочинними планами організованої групи, під час яких домовився із останньою, що вона за грошову винагороду у сумі 2000 грн. разом з ОСОБА_18 на транспортному за допомогою транспортного засобу ТОВ «Булонд» виїде через державний кордон України в Республіку Польща та після цього повернеться на цьому ж автомобілі на територію України.
Як наслідок, 12.01.2023 о 04 год. 45 хв. ОСОБА_12 , котрий не мав законних підстав для перетину державного кордону, виконуючи вказівки організованої злочинної групи, що складалася з ОСОБА_4 , ОСОБА_5 та ОСОБА_6 , на транспортному засобі ТОВ «Булонд» в супроводі ОСОБА_17 , зміг перетнути державний кордон України в пункту пропуску «Шегині-Медика» та виїхав до Республіки Польща, за що ОСОБА_4 , ОСОБА_5 та ОСОБА_6 отримали грошову винагороду, а ОСОБА_17 за отриману від ОСОБА_11 грошову винагороду в розмірі 2000 грн. повернула вказаний транспортний засіб на територію України.
Таким чином, ОСОБА_4 обґрунтовано підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 27 - ч. 3 ст. 332 КК України, тобто в організації незаконного переправлення осіб через державний кордон України, вчинених повторно організованою групою з корисливих мотивів.
Він же, ОСОБА_4 , виконуючи роль організатора організованої групи, за допомогою попередньо наданих ОСОБА_5 цифрового ключа та паролю доступу до особистого кабінету користувача системи «Шлях» адміністратором якої є Укртрансбезпека, продовжив протиправну діяльність за наступних обставин.
У січні 2023 року, більш точний час органом досудового розслідування не встановлено, але не пізніше 04.01.2023, ОСОБА_6 здійснюючи пошук осіб чоловічої статі у віці від 18 до 60 років, які за грошову винагороду в умовах дії правового режиму військового стану бажають виїхати за межі України, встановив ОСОБА_13 котрому запропонував послуги з організації незаконного переправлення його через державний кордон України, що включає в себе розробку плану, підшукання засобів, усунення перешкод за грошову винагороду у розмірі 5 000 доларів США.
Окрім того, ОСОБА_4 , маючи умисел на подальше продовження злочинної діяльності та усвідомлюючи необхідність подальшого використання транспортного засобу Мерседес - Бенц, реєстраційний номер НОМЕР_4 , для організації стійкого каналу виїзду громадян призовного віку за межі України, надав вказівку ОСОБА_5 та ОСОБА_6 організувати повернення зазначеного транспортного засобу на території України.
На виконання вищевказаної вказівки, ОСОБА_6 підшукав особу - ОСОБА_17 , котра зможе на транспортному засобів ТОВ «Булонд» марки Мерседес - Бенц, реєстраційний номер НОМЕР_4 , виїхати до Республіки Польща разом з ОСОБА_13 та повернути вказаний автомобіль на територію України, після чого 11.01.2023 близько 12 год. 16 хв. надав ОСОБА_5 контактний номер телефону ОСОБА_17 .
При цьому, вранці 20.01.2023 ОСОБА_5 , на виконання вищевказаного плану організованої злочинної групи, здійснив ряд телефонних дзвінків до ОСОБА_17 , яка не була обізнана з злочинними планами останнього, під час яких домовився за грошову винагороду в 2000 грн. про те, що вона разом з ОСОБА_13 , котрий не мав посвідчення водія, за допомогою транспортного засобу ТОВ «Булонд» виїде через державний кордон України в Республіку Польща та після цього повернеться на цьому ж автомобілі на територію України.
Надалі, 20.01.2023 в період часу з 08.30 год. по 12.00 год. ОСОБА_5 на виконання вищевказаного плану злочинної групи транспортним засобом марки Мерседес - Бенц, реєстраційний номер НОМЕР_4 , перевіз ОСОБА_13 з м. Бучач Тернопільської області до с. Волиця Яворівського району Львівської області, де передав по телефону ораганізатору вчинення злочину ОСОБА_4 персональні дані ОСОБА_13 .
Цього ж дня, ОСОБА_5 повідомив ОСОБА_13 порядок його подальших дій, зокрема надав вказівку останньому переміститись у транспортній засіб вказаного товариства, а саме MERSEDES-BENZ модель 311 CDI реєстраційний номер НОМЕР_4 жовтого кольору на якому громадянка ОСОБА_17 відповідно попередньої домовленості на вказаному транспортному засобі із с. Волиця Яворівського району Львівської області перевезе ОСОБА_13 , відомості про якого внесені в інформаційну систему «Шлях», через державний кордон України в Республіку Польща.
За організацію незаконного перетину ОСОБА_13 державного кордону в умовах дії воєнного стану та обмежень на перетин державного кордону України чоловіками, які підлягають мобілізації, 20.01.2023 біля 12 год. 20 хв. ОСОБА_5 отримав для себе ОСОБА_6 та ОСОБА_4 від ОСОБА_13 грошові кошти в сумі 230 850 грн.
Після чого, ОСОБА_4 , діючи на виконання спільного злочинного плану за попередньою змовою із ОСОБА_5 та ОСОБА_6 , з корисливих мотивів, реалізуючи злочинний умисел направлений на вчинення ряду дій щодо організації незаконного переправлення ОСОБА_13 через державний кордон України на територію Республіки Польща, усвідомлюючи, що останній фактично не перебуває у трудових відносинах з ТОВ «Булонд» та бажає виїхати за межі України, в порушення вимог законодавства, а саме пунктів 2-9 Постанови КМУ № 57, перебуваючи у с. Підзамочок Чортківського району Тернопільської області отримав від ОСОБА_5 персональні дані ОСОБА_13 , забезпечив подання заявки, зокрема, вніс недостовірну інформацію до інформаційної системи «Шлях», адміністратором якої є Укртрансбезпека про те, що ОСОБА_13 є водієм ТОВ «Булонд» та на транспортному засобі вказаного товариства, а саме Мерседес - Бенц, реєстраційний номер НОМЕР_4 , перетне державний кордон України та Республіки Польща через пункт пропуску «Шегині-Медика», чим усунув перешкоди для перетину останнім державного кордону України.
Таким чином за викладених обставин, 21 червня 2023 року в порядку ст. 135 КПК України ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженеця м. Бучач, Чортківського району, Тернопільської області, громадянин України, українця, одруженого, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , та проживаючого за адресою: АДРЕСА_2 , раніше не судимого, приватного підприємця ФОП « ОСОБА_4 », директор ПП «Авттехбуд», не адвокат, не депутат, обґрунтовано підозрюється в організації незаконного переправлення осіб через державний кордон України, вчинених повторно, організованою групою з корисливих мотивів, тобто ч. 3 ст. 27, ч. 3 ст. 332 КК України.
ОСОБА_4 підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого частиною 3 статті 332 КК України санкція якого передбачає покарання у вигляді позбавленням волі від семи до дев`яти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років з конфіскацією майна та відповідно до ч. 5 ст. 12 КК України, зазначене кримінальне правопорушення відноситься до категорії тяжких злочинів.
Обґрунтованість підозри пред`явленої ОСОБА_4 у вчиненні ним кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 27, ч. 3 ст. 332 КК України підтверджується зібраними на цей час досудовим розслідуванням доказами, а саме:
- протоколом затримання ОСОБА_5 в порядку ст. 208 КПК України від 20.01.2023, тобто безпосередньо після вчинення злочину;
- рапортом про виявлення злочину від 25.07.2022;
- протоколом огляду місця події від 20.01.2023;
- протоколом про результати зняття інформації з електронних комунікаційних мереж № 69/99-669т від 05.10.2022 згідно якого ОСОБА_4 , ОСОБА_5 та ОСОБА_6 обговорюють окремі питання організації каналу по перетину державного кордону громадянами України, а також вартість таких «послуг»;
- протоколом про результати зняття інформації з електронних комунікаційних мереж № 69/99-280т від 13.02.2023 згідно якого ОСОБА_4 та ОСОБА_5 обговорюють окремі питання організації каналу по перетину державного кордону громадянами України, ОСОБА_4 дає вказівки під час проведення в нього обшуку щодо знищення речових доказів, що підтверджують його злочинну діяльність та отримання грошових коштів;
- протоколом про результати зняття інформації з електронних комунікаційних мереж № 69/99-512т від 22.08.2022 згідно якого зафіксовані розмови ОСОБА_4 , ОСОБА_6 та інших осіб щодо внесення відомосей до інормаційної системи «Шлях» та надання роз`яснень таким особам по перетину державного кордону на під виглядом водіїв ліцензіата - ФОП « ОСОБА_4 »;
- протоколом про результати аудіо -відеоконтролю ОСОБА_5 №66/99-73т від 13.01.2023, згідно якого ОСОБА_5 обговорює обставини організації виїзду за кордон особи на ім`я ОСОБА_19 ;
- протокол про результати зняття інформації з електронних комунікаційних мереж № 69 /99-282т від 13.02.2023 згідно якого згідно якого фігуранти провадження щодо організації незаконного переправлення осіб через державний кордон України, а також зафіксовано як сприяє таким особам у перетині кордону шляхом надання порад, вказівок, усуненням перешкод;
- протоколом про контроль за вчиненням злочину у формі спеціального слідчого експерименту №69/99-145т від 21.01.2023 з додатками;
- протоколом допиту свідка ОСОБА_20 (анкетні дані змінено) від 13.01.2023 який повідомив про обставини організації його виїзду за кордон;
- протоколі допиту підозрюваного ОСОБА_5 , який повністю визнав свою вину у вчинені кримінального правопорушення та надав викривальні показання;
- протоколом допиту свідка ОСОБА_17 від 20.01.2023, та іншими доказами, що у сукупності вказують на обґрунтованість підозри та прямо вказують на вчинення ОСОБА_4 інкримінованого йому злочину.
Окрім цього, обґрунтована підозра вимагає тільки наявності певних об`єктивних відомостей, які дають підстави для переконання в тому, що особа вірогідно вчинила злочин.
Під час досудового розслідування були встановлені обставини, які прямо вказують на вчинення ОСОБА_4 інкримінованого йому злочину.
Вказані докази є вагомими та дають обґрунтовані підстави для підозри ОСОБА_4 у вчиненні інкримінованих йому кримінальних правопорушень.
Вручена ОСОБА_4 підозра повністю відповідає вимогам Європейського суду з прав людини щодо поняття «обґрунтованості», відображеним зокрема у п. 175 рішення від 21.04.2011 у справі «Нечипорук і Йонкало проти України», відповідно до якої «термін «обґрунтована підозра» означає, що існують факти або інформація, які можуть переконати об`єктивного спостерігача в тому, що особа, про яку йдеться, могла вчинити правопорушення (рішення у справі «Фокс, Кемпбелл і Гартлі проти Сполученого Королівства» від 30.09.1990, п. 32, Series A, N 182).
Вимога розумної підозри передбачає наявність доказів, які об`єктивно зв`язують підозрюваного з певним злочином і вони не повинні бути достатніми, щоб забезпечити засудження, але мають бути достатніми, щоб виправдати подальше розслідування або висунення звинувачення (рішення у справі «Джон Мюррей проти Сполученого Королівства» від 28.10.1994, «Фокс, Кемпбелл і Гартлі проти Сполученого Королівства» від 30.09.1990).
Разом з тим, підозрюваний ОСОБА_4 без пояснення причин повістки про виклик до слідчого проігнорував, на виклики 28.04.2023 не явився, за місцем проживання відсутній.
Таким чином, підозрюваний ОСОБА_4 , будучи належним чином повідомленим про необхідність прибуття до четвертого слідчого відділу (з дислокацією у м. Тернополі) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у м. Львові, для проведення слідчих та процесуальних дій за його участю, у визначений час та місце не з`явився, про причини неявки не повідомив, на телефонні дзвінки не відповідає.
Згідно відповіді на доручення, управлінням стратегічних розслідувань в Тернопільській області ДСР НП України встановлено, що підозрюваний ОСОБА_4 за місцем проживання відсутній та 28.04.2023 покинув територію України.
Вищевказані обставини дають підстави вважати, що ОСОБА_4 усвідомлюючи тяжкість та невідворотність покарання за вчинення тяжкого злочину, переховується від органів досудового розслідування.
У зв`язку з вищевикладеним, 02.05.2023 підозрюваного ОСОБА_4 оголошено в розшук.
02.05.2023 у кримінальному провадженні №42022212020000005 щодо ОСОБА_4 скеровано клопотання про обрання запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою та дозвіл на затримання з метою приводу підозрюваного для участі у розгляді клопотання про обрання запобіжного заходу.
Ухвалою слідчого судді Тернопільського міськрайонного суду Тернопільської області справа №607/1254/23 від 11.07.2023 надано дозвіл на затримання з метою приводу підозрюваного для участі у розгляді клопотання про обрання запобіжного заходу підозрюваного ОСОБА_4 із строком дії до 11.01.2024.
Відповідно до ч. 4 ст. 190 КПК України слідчий суддя, суд за клопотанням прокурора має право вирішити питання про повторне затримання з метою приводу в порядку, передбаченому цим Кодексом.
Водночас, оскільки на даний час строк дії вказаної ухвали закінчився, а підозрюваний ОСОБА_4 продовжує переховуватися та ухилятися від органу досудового розслідування, місцезнаходження його на даний момент невідоме, тому з метою забезпечення присутності останнього під час вирішення питання слідчим суддею про застосування запобіжного заходу підозрюваному у вигляді тримання під вартою, просить клопотання задовольнити.
Заслухавши прокурора, який клопотання підтримав, вивчивши матеріали кримінального провадження, якими обґрунтовується клопотання, слідчий суддя приходить до наступного висновку.
Відповідно до п.4 ч.2 ст.183 КПК України, запобіжний захід у вигляді тримання під вартою не може бути застосований окрім як: 4) до раніше не судимої особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину, за який законом передбачено покарання у виді позбавлення волі на строк понад п`ять років.
На думку слідчого судді, ОСОБА_4 обґрунтовано підозрюється у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 27, ч. 3 ст. 332 КК України, що підтверджується наступними матеріалами, зокрема: протоколом затримання ОСОБА_5 в порядку ст. 208 КПК України від 20.01.2023; рапортом про виявлення злочину від 25.07.2022; протоколом огляду місця події від 20.01.2023; протоколом про результати зняття інформації з електронних комунікаційних мереж № 69/99-669т від 05.10.2022; протоколом про результати зняття інформації з електронних комунікаційних мереж № 69/99-280т від 13.02.2023; протоколом про результати зняття інформації з електронних комунікаційних мереж № 69/99-512т від 22.08.2022; протоколом про результати аудіо - відеоконтролю ОСОБА_5 №66/99-73т від 13.01.2023; протокол про результати зняття інформації з електронних комунікаційних мереж № 69/99-282т від 13.02.2023; протоколом про контроль за вчиненням злочину у формі спеціального слідчого експерименту №69/99-145т від 21.01.2023 з додатками; протоколом допиту свідка ОСОБА_20 (анкетні дані змінено) від 13.01.2023; протоколом допиту свідка ОСОБА_17 від 20.01.2023.
Під час розгляду клопотання слідчим суддею встановлено існування ризиків, зазначених у клопотанні, передбачених ст.177 КПК України, а саме підозрюваний переховується від органу досудового розслідування.
За таких обставин, слідчий суддя, приходить до висновку, що в даному кримінальному провадженні існують обставини, які вказують на наявність підстав для тримання під вартою підозрюваного, та зазначені у п.1 ч.4 ст.189 КПК України, а саме те, що підозрюваний ОСОБА_4 переховується від органів досудового розслідування.
Враховуючи вищенаведене, вважаю, що клопотання підлягає до задоволення.
На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 177, 189, 190 КПК України, слідчий суддя, -
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання прокурора Тернопільської обласної прокуратури ОСОБА_3 , про дозвіл на затримання з метою приводу для участі в розгляді клопотання про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою щодо підозрюваного ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 - задовольнити.
Надати дозвіл на затримання з метою приводу для участі в розгляді клопотання про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою щодо підозрюваного ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , та проживаючого за адресою: АДРЕСА_2 .
Ухвала про дозвіл на затримання з метою приводу втрачає законну силу з моменту приводу підозрюваного ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , добровільного з`явлення підозрюваного до слідчого судді, закінчення шести місяців із дати постановлення ухвали чи відкликання ухвали прокурором.
Ухвала про дозвіл на затримання оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя Тернопільського міськрайонного суду Тернопільської областіОСОБА_1
Суд | Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області |
Дата ухвалення рішення | 22.02.2024 |
Оприлюднено | 04.03.2024 |
Номер документу | 117335935 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про дозвіл на затримання з метою приводу |
Кримінальне
Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області
Дуда О. О.
Кримінальне
Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області
Стельмащук П. Я.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні