Рішення
від 29.02.2024 по справі 420/31841/23
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/31841/23

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 лютого 2024 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Бездрабка О.І., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРО ТРЕЙД СОЛЮШНЗ" до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,

встановив:

Товариство з обмеженою відповідальністю "АГРО ТРЕЙД СОЛЮШНЗ" (далі - позивач) звернулося з позовною заявою до Головного управління ДПС в Одеській області (далі - відповідач), в якій просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку № 93789 від 22.08.2023 р.;

- зобов`язати ГУ ДПС в Одеській області виключити ТОВ "АГРО ТРЕЙД СОЛЮШНЗ" з переліку сумнівних підприємств.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що 28.07.2023 р. комісією регіонального рівня прийнято рішення № 156470 про відповідність ТОВ "АГРО ТРЕЙД СОЛЮШНЗ" критеріям ризиковості платника податку на підставі п.8 Критеріїв ризиковості платника податку за кодами "06" та "12". У рішенні вказано, що інформація, за якою було встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості, є купівля та продаж власного нерухомого майна (код 68.10) у період з 01.02.2023 р. по 28.07.2023 р., податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 39533488 (ТОВ "ЛАБ КОНСАЛТИНГ"), який з 27.03.2023 р. відповідає критеріям ризиковості платника податку. 09.08.2023 р. позивачем подано повідомлення про надання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості, однак 22.08.2023 р. відповідачем прийнято рішення про відповідність платника податків критеріям ризиковості № 93789, вказавши підставою п.8 Критеріїв ризиковості платника податку з кодами "06", "12" та повторно зазначено, що інформація, за якою було встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості, є купівля та продаж власного нерухомого майна (код 68.10) у період з 01.02.2023 р. по 28.07.2023 р., податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 39533488 (ТОВ "ЛАБ КОНСАЛТИНГ"), який з 27.03.2023 р. відповідає критеріям ризиковості платника податку. Додатково вказано, що подані документи не відображають у повному обсязі провадження фінансово-господарської діяльності підприємства, що унеможливлює прийняття рішення про невідповідність критеріям ризиковості - придбання товарів у ризикових СГ: ТОВ "ЛАБ КОНСАЛТИНГ" (39533488), код УКТЗЕД 84150 (установки для кондиціонування повітря, до складу яких входять вентилятори з двигуном та прилади для змінювання температури і вологості повітря, включаючи кондиціонери, в яких вологість не регулюється окремо). Вважає вказане рішення протиправним, оскільки відповідачу було подано первинні документи, яких було достатньо для прийняття рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості. Крім того, за операціями з ТОВ "ЛАБ КОНСАЛТИНГ", на які вказує відповідач, складено податкові накладні, які прийняті та зареєстровані контролюючим органом в Єдиному реєстрі податкових накладних, що спростовує доводи відповідача про їх ризиковість. Поширення на позивача "ризиковості" через відносини з іншими "ризиковими" платниками податків суперечить базовим принципам та основам податкового законодавства, принципу індивідуальної відповідальності.

Ухвалою від 20.11.2023 р. відкрито спрощене провадження у справі та надано відповідачу п`ятнадцятиденний строк для подання відзиву на позовну заяву.

03.01.2024 р. від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, згідно якого просить відмовити в задоволенні позову. Вказує на те, що за контролюючим органом встановлено, що платник податку задіяний у здійсненні групою платників податку, у тому числі щодо яких прийнято рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку, циклу операцій один з одним щодо придбання/реалізації одного й того ж товару/послуги для формування штучного обсягу такого товару/послуги та встановлено постачання товарів (послуг) платнику податку, щодо якого прийнято рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку. З метою забезпечення заходів, направлених на упередження формування та розповсюдження сум ризикового ПДВ, недопущення функціонування транзитно-конвертаційних груп, уникнення виконання податкового обов`язку підприємствами реального сектору економіки, враховуючи вимоги Постанови № 1165 та вказану податкову інформацію, рішенням комісії Головного управління ДПС в м.Києві від 28.07.2023 р. № 156470 ТОВ "АГРО ТЕЙД СОЛЮШНЗ" включено до переліку ризикових платників податків відповідно до п.8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість. За результатами розгляду отриманих від платника податку інформації та копій документів, комісію прийнято рішення від 22.08.2023 р. № 93789 про відповідність ТОВ "АГРО ТРЕЙД СОЛЮШНЗ" критеріям ризиковості платника податку на підставі п.8 Критеріїв ризиковості та додатково зазначено, що подані документи не відображають у повному обсязі провадження фінансово-господарської діяльності підприємства, що унеможливлює прийняття рішення про невідповідність критеріям ризиковості, придбання товарів у ризикових СГ: ТОВ "ЛАБ КОНСАЛТИНГ" (39533488, код УКТЗЕД 84150). У рішенні від 22.08.2023 р. № 93789 зазначено коди податкової інформації стосовно ТОВ "АГРО ТРЕЙД СОЛЮШНЗ": "06" - платник задіяний у здійсненні групою платників податку, у тому числі щодо яких прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку, циклу операцій один з одним щодо придбання/реалізації одного й того ж товару/послуги для формування штучного обсягу такого товару/послуги; "12" - встановлено постачання товарів (послуг) платнику (ам) податку, щодо якого (их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку. Оскаржуване рішення відповідає вимогам та змісту додатку 4 до Порядку № 1165, є законним та не підлягає скасуванню.

04.01.2024 р. від позивача надійшла відповідь на відзив, в якій вказує на безпідставність викладених у ній обставин, оскільки вони жодним чином не спростовують доводи позивача, викладені у позовній заяві. Так, зі змісту рішення від 22.08.2023 р. № 93789, а також рішення від 28.07.2023 р. № 156470, яке передувало оскаржуваному рішенню, вбачається, що воно прийнято не за наслідками подання позивачем податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації, а на підставі податкової інформації, що отримана з баз даних ДПС під час виконання функцій контролю. Разом з тим, будь-яких доказів на підтвердження податкової інформації, на підставі якої прийнято рішення про включення позивача до переліку ризикових платників податків, відповідачем не надано. Щодо вказаного у рішенні коду "06" та "12", позивач вважає протиправним використання даної підстави для віднесення позивача до групи ризикових враховуючи наявний у чинному податковому законодавстві принцип індивідуальної відповідальності платника, за яким останній не може нести відповідальність за невиконання його контрагентами своїх зобов`язань. Позивачем не спростування доводів відповідача надано первинні документи бухгалтерського обліку, зокрема договори, податкові та видаткові накладні, платіжні доручення.

Згідно ч.5 ст.262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої із сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Оскільки від сторін не надходило клопотання про розгляд справи в судовому засіданні, суд розглядає справу в порядку письмового провадження.

Дослідивши наявні у справі докази, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог виходячи з наступного.

Судом встановлено, що ТОВ "АГРО ТРЕЙД СОЛЮШНЗ" зареєстроване 15.07.2020 р. з видами діяльності за КВЕД: 69.20 Діяльність у сфері бухгалтерського обліку й аудиту, консультування з питань оподаткування (основний); 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; 63.99 Надання інших інформаційних послуг, н.в.і.у.; 66.19 Інша допоміжна діяльність у сфері фінансових послуг, крім страхування та пенсійного забезпечення; 69.10 Діяльність у сфері права; 70.22 Консультування з питань комерційної діяльності й керування.

28.07.2023 р. у зв`язку з виявленням обставин та/або отриманням інформації контролюючим органом у процесі поточної діяльності комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в м.Києві прийнято рішення № 156470 про відповідність платника податку на додану вартість ТОВ "АГРО ТРЕЙД СОЛЮШНЗ" критеріям ризиковості платника податку.

Підставою прийняття рішення від 28.07.2023 р. № 156470 визначено п.8 Критеріїв ризиковості платника податку, а саме: "06" - платник податків задіяний у здійсненні групою платників податку, у томі числі щодо яких прийнято рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку, циклу операцій один з одним щодо придбання/реалізації одного й того ж товару для формування штучного обсягу такого товару/послуг; "12" - постачання товарів (послуг) платнику(ам) податку, щодо якого(их) прийнято рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку.

У графі "Інформація, за якою встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку" вказано наступне: тип операції - постачання, період здійснення господарської операції - з 01.02.2023 р. по 28.07.2023 р., код згідно ДКПП операції, визначеної як ризикова - 68.10, податковий номер платника податку, заподіяного в ризиковій операції - 39533488, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку - 27.03.2023 р.

09.08.2023 р. позивачем подано до контролюючого органу повідомлення № 1 про надання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку у кількості 20.

За результатами розгляду інформації та копій документів комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області прийнято рішення від 22.08.2023 р. № 93789 про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку.

Підставою для прийняття рішення від 22.08.2023 р. № 93789 визначено п.8 Критеріїв ризиковості платника податку, а саме: "06" - платник податків задіяний у здійсненні групою платників податку, у томі числі щодо яких прийнято рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку, циклу операцій один з одним щодо придбання/реалізації одного й того ж товару для формування штучного обсягу такого товару/послуг; "12" - постачання товарів (послуг) платнику(ам) податку, щодо якого(их) прийнято рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку.

У графі "Інформація, за якою встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку" вказано наступне: тип операції - постачання, період здійснення господарської операції - з 01.02.2023 р. по 28.07.2023 р., код згідно ДКПП операції, визначеної як ризикова - 68.10, податковий номер платника податку, заподіяного в ризиковій операції - 39533488, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку - 27.03.2023 р.

Також вказано на ненадання платником податку копій документів, які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку, - розрахунковий документ, та про те, що подані документи не відображають у повному обсязі провадження фінансово-господарської діяльності підприємства, що унеможливлює прийняття рішення про невідповідність критеріям ризиковості. Придбання товарів у ризикових СГ: ТОВ "ЛАБ КОНСАЛТИНГ" (39533488, код УКТЗЕД 84150).

Вважаючи вказане рішення відповідача протиправним, позивач звернувся до суду з цим позовом про його скасування.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступних приписів законодавства.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулюються Податковим кодексом України.

За приписами пп.20.1.45 п.20.1 ст.20 ПК України контролюючі органи мають право здійснювати щоденну обробку даних та інформації електронного кабінету, необхідних для виконання покладених на них функцій з адміністрування податкового законодавства та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган, що включає, зокрема, прийняття, обробку та аналіз документів та даних платників податків, здійснення повноважень, передбачених законом, які можуть бути реалізовані в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку.

Відповідно до п.61.1 ст.61 ПК України податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Підпунктом 62.1.2 пункту 62.1 статті 62 ПК України передбачено, що податковий контроль здійснюється шляхом, серед іншого, інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів.

Згідно п.71.1 ст.71 ПК України інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів - комплекс заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій.

Пунктами 74.1, 74.3 статті 74 ПК України визначено, що податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, зберігається в базах даних Інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних систем (далі - Інформаційні системи) центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.

Інформаційні системи і засоби їх забезпечення, розроблені, виготовлені або придбані центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, є державною власністю.

Система захисту податкової інформації, що зберігається в базах даних Інформаційних систем, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.

Внесення інформації до баз даних Інформаційних систем та її опрацювання здійснюються контролюючими органами.

Перелік Інформаційних систем визначається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.

Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.

Відповідно до п.201.1 ст.201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

За приписами п.201.16 ст.201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 р. № 1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 1165).

Згідно пункту 2 Порядку № 1165 автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.

Критерій оцінки ступеня ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, - визначений показник автоматизованого моніторингу, що характеризує ризик.

Ризик порушення норм податкового законодавства - ймовірність складення та надання податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм підпункту "а" або "б" пункту 185.1 статті 185, підпункту "а" або "б" пункту 187.1 статті 187, абзацу першого пунктів 201.1, 201.7, 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено в такій податковій накладній/розрахунку коригування, та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість (далі - платник податку) виконання свого податкового обов`язку.

Пунктом 5 Порядку № 1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Згідно пункту 6 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).

У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).

Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.

За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4).

У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом дев`ятим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).

У рішенні про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (додаток 4) за результатами розгляду інформації та копій документів, надісланих відповідно до абзацу восьмого цього пункту, комісія регіонального рівня у відповідних полях рішення зазначає детальну інформацію, за якою встановлено відповідність критеріям ризиковості платника податку, зазначає/обирає з переліку документ/документи, не наданий/не надані платником податку, який може/які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку.

Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Якщо комісією регіонального рівня протягом семи робочих днів, що настають за датою надходження зазначеної інформації та документів, не прийнято відповідного рішення, платник податку виключається з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

У разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/ невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.

Абзацом 2 пункту 25 Порядку № 1165 визначено, що комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Критерії ризиковості платника податку наведені у Додатку 1 до Порядку № 1165, відповідно до яких таким критерієм є, зокрема: "8. У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування. Довідник кодів податкової інформації, що стала підставою для розгляду питання про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, визначається ДПС та затверджується відповідним наказом, який оприлюднюється на офіційному веб-сайті ДПС".

З аналізу наведених вище правових норм вбачається чітко встановлений алгоритм поведінки контролюючого органу щодо віднесення платника податку до ризикових платників, визначення критеріїв ризиковості платника податку, порядок перевірки документів, наданих платником податків для прийняття рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості, прийняття рішення за результатами перевірки наданих документів про відповідність чи невідповідність платника податку критеріям ризиковості.

Щодо правомірності рішення від 22.08.2023 р. № 93789 про відповідність ТОВ "АГРО ТРЕЙД СОЛЮШНЗ" критеріям ризиковості платника податку, суд зазначає наступне.

За приписами пункту 6 Порядку № 1165 включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення. У рішенні зазначається підстава та інформація, за якою встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. У разі відповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку згідно з пунктом 8 додатка 1 у відповідних полях рішення зазначається детальна інформація, за якою встановлено відповідність критеріям ризиковості платника податку, тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД/ДКПП/умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції.

Віднесення до пункту 8 Критеріїв здійснюється у разі наявної у контролюючого органу податкової інформації, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

У затвердженій формі рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку передбачено необхідність зазначення контролюючим органом однієї із двох підстав для прийняття такого рішення, а саме, у зв`язку з виявленням обставин та/або отриманням інформації контролюючим органом у процесі поточної діяльності або з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів.

При цьому, форма рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку передбачає зазначення контролюючим органом конкретної податкової інформації, яка стала підставою для прийняття вказаного рішення на підставі пункту 8 Критеріїв.

Також законодавцем установлена певна послідовність, умови та підстави для прийняття рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості.

Зокрема, встановленню наявності у контролюючих органах податкової інформації, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, яка стала відома контролюючому органу у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, має передувати моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування, поданої для реєстрації. А тому питання відповідності підприємства критеріям ризиковості платника податку має розглядатись комісією регіонального рівня за наслідками подання товариством для реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування та моніторингу платника податку і податкової накладної/розрахунку коригування, що направлена для реєстрації.

Моніторинг проводиться в автоматизованому порядку.

Крім цього, комісія контролюючого органу, приймаючи рішення з посиланням на те, що у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції… (пункт 8 Додатку № 1 до Порядку № 1165), має обґрунтувати, на підставі якої інформації комісія дійшла такого висновку та надати належні, допустимі докази в підтвердження цієї інформації.

Вказане узгоджується з правовою позицією Верховного Суду, викладеною у постановах від 05.01.2021 р. у справі № 640/10988/20, від 23.06.2022 р. у справі № 640/6130/20, від 14.03.2023 р. у справі № 908/41/22 (908/398/22).

Як встановлено судом, рішення комісії від 28.07.2023 р. № 156470 про відповідність ТОВ "АГРО ТРЕЙД СОЛЮШНЗ" критеріям ризиковості платника податку на підставі п.8 Критеріїв ризиковості платника податку прийнято у зв`язку з виявленням обставин та/або отриманням інформації контролюючим органом у процесі поточної діяльності, а саме вказано на постачання товарів (послуг) платнику податків, щодо якого прийнято рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку, зокрема, період здійснення господарської операції - з 01.02.2023 р. по 28.07.2023 р., код згідно ДКПП операції, визначеної як ризикова - 68.10, податковий номер платника податку, заподіяного в ризиковій операції - 39533488 (ТОВ "ЛАБ КОНСАЛТИНГ"), дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку - 27.03.2023.

За приписами пункту 6 Порядку № 1165 документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У рішенні про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (додаток 4) за результатами розгляду інформації та копій документів, надісланих відповідно до абзацу восьмого цього пункту, комісія регіонального рівня у відповідних полях рішення зазначає детальну інформацію, за якою встановлено відповідність критеріям ризиковості платника податку, зазначає/обирає з переліку документ/документи, не наданий/не надані платником податку, який може/які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку.

Отже, законодавцем на комісію покладено розгляд питання щодо виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, яке можливе у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку (договори та додатки до них, первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські та розрахункові документи тощо).

Як вбачається зі змісту рішення від 28.07.2023 р. № 156470 висновок комісії регіонального рівня про відповідність ТОВ "АГРО ТРЕЙД СОЛЮШНЗ" критеріям ризиковості платника податку на підставі п.8 Критеріїв ризиковості платника податку ґрунтується на постачанні позивачем товарів (послуг) платнику податку, щодо якого прийнято рішення про відповідність критеріям ризиковості, зокрема, ТОВ "ЛАБ КОНСАЛТИНГ", за кодом ДКПП 68.10 (Продаж і купівля нерухомості).

При цьому, оскаржуване рішення не містять жодної конкретизації щодо переліку первинних документів, які необхідно надати позивачу для прийняття рішення про невідповідність критеріям ризиковості платника податку, про що свідчить відповідна графа рішення (містить прочерк).

09.08.2023 р. ТОВ "АГРО ТРЕЙД СОЛЮШНЗ" подало комісії повідомлення № 1 про надання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку у кількості 20 документів стосовно взаємовідносин з ТОВ "ЛАБ КОНСАЛТИНГ" за операцією згідно ДКПП 68.10 (Продаж і купівля нерухомості).

Тобто, стосовно того контрагента, тієї операції та за той період, який вказувався у рішенні від 28.07.2023 р. № 156470.

Зокрема, у поясненнях позивачем зазначено, що 07.07.2022 р. було укладено договір купівлі-продажу квартири за адресою: АДРЕСА_1 , посвідчений нотаріусом Київського міського нотаріального округу Марченко А.В. за реєстровим № 274. За умовами договору ТОВ "АГРО ТРЕЙД СОЛЮШНЗ" мало сплачувати за придбану нерухомість наступним чином: до 07 серпня 2022 року включно - 868415,57 грн., до 07 вересня 2022 року включно - 868415,57 грн., до 07 жовтня 2022 року - 868415,57 грн., до 07 листопада 2022 року включно - 868415,57 грн., до 07 грудня 2022 року включно - 868415,57 грн. Однак протягом року ТОВ "АГРО ТРЕЙД СОЛЮШНЗ" сплатило лише 110000 грн., чим порушило умови укладеного договору. Після перемовин було прийнято рішення про укладення договору про розірвання договору купівлі-продажу квартири. ТОВ "ЛАБ КОНСАЛТИНГ" повернув кошти за продану квартиру в розмірі 110000 грн.

Разом з інформацією позивачем було надано комісії, серед іншого, копії договору купівлі-продажу квартири, посвідченого приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Марченко А.В. 07.07.2022 р. за реєстровим № 274; платіжних інструкцій від 16.01.2023 р. № 5 та від 07.06.2023 р. № 39, відповідно до яких ТОВ "АГРО ТРЕЙД СОЛЮШНЗ" перерахувало ТОВ "ЛАБ КОНМАЛТИНГ" 10000 грн. та 100000 грн. за договором купівлі продажу від 07.07.2022 р.; договору від 07.07.2023 р. про розірвання договору купівлі-продажу квартири, посвідченого приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Марченком А.В. від 07.07.2022 р. № 274; платіжної інструкції від 21.07.2023 р. № 1418, згідно якої ТОВ "ЛАБ КОНСАЛТИНГ" повернуло ТОВ "АГРО ТРЕЙД СОНЮШНЗ" 110000 грн. за договором про розірвання договору купівлі-продажу квартири від 07.07.2023 р.

Однак, 22.08.2023 р. комісією прийнято рішення № 93789 про відповідність позивача критеріям ризиковості платника податку на підставі п.8 Критеріїв ризиковості платника податку у зв`язку з постачанням товарів (послуг) платнику податку, щодо якого прийнято рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку та зазначено ті ж періоди, той же код операції, того ж контрагента - ТОВ "ЛАБ КОНСАЛТИНГ", та ту ж дату включення його до переліку ризикових, що і в рішенні від 28.07.2023 р. № 156470.

При цьому, у рішенні від 22.08.2023 р. № 93789 зазначено про ненадання копій документів, які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку - розрахунковий документ.

Також зазначено, що подані документи не відображають у повному обсязі провадження фінансового-господарської діяльності підприємства, що унеможливлює прийняття рішення про невідповідність критеріям ризиковості; придбання товарів у ризикових СГ: ТОВ "ЛАБ КОНСАЛТИНГ" (395533488), код УКТЗЕД 84150.

Між тим, жодних обґрунтувань того, чому комісією не взято до уваги надані позивачем повідомленням від 09.08.2023 р. № 1 разом з іншими документами розрахункові документи (платіжні інструкції від 16.01.2023 р. № 5, від 07.09.2023 р. № 39, від 21.07.2023 р. № 1418) рішення від 22.08.2023 р. № 93789 не містить.

Крім того, у рішенні від 22.08.2023 р. № 93789 не зазначено, якого саме розрахункового документа не надано підприємством, стосовно розрахунків за якою операцією та за який період, враховуючи те, що комісії надавалися розрахункові документи по взаємовідносинах з ТОВ "ЛАБ КОНСАЛТИНГ" за операцією згідно ДКПП 68.10 (Продаж і купівля нерухомості).

В той же час, зазначаючи у рішенні від 22.08.2023 р. № 93789 інформацію, за якою встановлена відповідність платника податків критеріям ризиковості платника податку, за кодом ДКПП 68.10 з ТОВ "ЛАБ КОНСАЛТИНГ" в період з 01.02.2023 р. по 28.07.2023 р., комісією вказано на те, що подані документи не відображають у повному обсязі провадження фінансового-господарської діяльності підприємства, що унеможливлює прийняття рішення про невідповідність критеріям ризиковості; придбання товарів у ризикових СГ: ТОВ "ЛАБ КОНСАЛТИНГ" (395533488), код УКТЗЕД 84150. Тобто, зазначено ще одну операцію з ТОВ "ЛАБ КОНСАЛТИНГ", пов`язане не з купівлею продажем нерухомості, а придбанням товарів - код УКТЗЕД 84150 (установки для кондиціонування повітря, до складу яких входять вентилятори з двигуном та прилади для змінювання температури і вологості повітря, включаючи кондиціонери, в яких вологість не регулюється окремо).

Таким чином, не вказуючи у рішеннях конкретного переліку документів та підстав неприйняття поданих позивачем документів, відповідач ставить позивача у становище невизначеності стосовно того, які конкретно документи потрібно надати комісії для прийняття рішення про невідповідність ТОВ"АГРО ТРЕЙД СОЛЮШНЗ" критеріям ризиковості платника податку.

Так, загальними вимогами, які висуваються до акта індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

В той же час оскаржуване у даній справі рішення не відповідає критеріям чіткості та зрозумілості акта індивідуальної дії та породжує їх неоднозначне трактування, що, в свою чергу, впливає на можливість реалізації права або виконання обов`язку позивача виконати юридичне волевиявлення суб`єкта владних повноважень.

Прийняття податковим органом кожного наступного рішення за результатом розгляду пояснень платника податків та наданих ним первинних документів, яке кожного разу доповнюється новими підставами (в даному випадку новою операцією з придбання товарів), позбавляє можливості платника податків надати контролюючому органи всі необхідні первинні документи та їх пояснення для виключення товариства з переліку ризикових.

Суд звертає увагу на те, що податкова інформація, наявна у контролюючого органу, є лише статистичними даними, які самі по собі не можуть свідчити про вчинення підприємством порушень та не підтверджує ризиковість платника податків.

Будь-яка податкова інформація носить виключно інформативний характер та не є належним доказом в розумінні закону.

Така позиція підтримується Верховним Судом, про що свідчить правовий висновок, викладений у постановах від 02.04.2020 р. у справі № 160/93/19, від 04.06.2020 р. у справі № 340/422/19, від 16.04.2021 р. у справі № 813/1301/15.

Так, Верховний Суд у постанові від 22.07.2021 р. у справі № 520/480/20 вказав, що саме лише посилання контролюючого органу про те, що аналіз діяльності товариства свідчить про наявність ризиків маніпулювання показниками податкової звітності та даними Єдиного реєстру податкових накладних, а також мінімізації платежів до бюджету, без належного обґрунтування і документального підтвердження, не може свідчити про відповідність рішення критеріям правомірності, які пред`являються до рішень суб`єктів владних повноважень і закріплені у частині другій статті 2 КАС України.

Суд звертає увагу, що контрагентом позивача, вказаним у податковій інформації відповідачем, було ТОВ "ЛАБ КОНСАЛТИНГ", з яким у позивача протягом періоду, що був предметом моніторингу відповідачем, була господарська операція з купівлі-продажу нерухомого майна (код 68.10).

Зокрема, 07.07.2022 р. на підставі договору купівлі-продажу квартири, посвідченого приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Марченком А.В. від 07.07.2022 р. № НРТ 321971, ТОВ ЛАБ КОНСАЛТИНГ" передало у власність ТОВ "АГРО ТРЕЙД СОЛЮШНЗ" квартиру (офіс), що розташована в м.Києві, вул.Бойчука Михайла, № 19-А, квартира 130, у зв`язку з чим складено акт приймання-передачі.

Згідно п.2.2 договору визначено графік сплати: до 31 грудня и2022 року включно - 868415,57 грн., до 31 грудня 2023 року включно - 868415,57 грн., до 31 грудня 2024 року включно - 868415,57 грн., до 31 грудня 2025 року включно - 868415,57 грн., до 31 грудня 2026 року включно - 868415,57 грн.

Відповідно до платіжних інструкцій від 16.01.2023 р. № 5, від 07.06.2023 р. № 39 ТОВ "АГРО ТРЕЙД СОЛЮШНЗ" перерахувало ТОВ "ЛАБ КОНСАЛТИНГ" 10000 грн. та 100000 грн. відповідно.

У зв`язку з невиконанням позивачем умов сплати за вказаним договором, 07.07.2023 р. ТОВ "АГРО ТРЕЙД СОЛЮШНЗ" та ТОВ "ЛАБ КОНСАЛТИНГ" уклади договір про розірвання договору купівлі-продажу квартири, посвідченого приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Марченком А.В., № НСМ 692667, за умовами якого сторони вирішили з 06.07.2023 р. розірвати (припинити дію) договору купівлі-продажу квартири.

Пунктом 4 цього договору визначено, що ТОВ "ЛАБ КОНСАЛТИНГ" зобов`язується повернути фактично сплачені ТОВ "АГРО ТРЕЙД СОЛЮШНЗ" кошти за передану квартиру в розмірі 110000 грн. протягом десяти банківських днів з дня підписання договору.

07.07.2023 р. ТОВ "АГРО ТРЕЙД СОЛЮШНЗ" виписано на ТОВ "ЛАБ КОНСАЛТИНГ" податкову накладну № 59, яку згідно квитанції № 1 зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно платіжної інструкції від 21.07.2023 р. № 1418 ТОВ "ЛАБ КОНСАЛТИНГ" повернуло позивачу кошти у розмірі 110000 грн.

Всі вищевказані документи надавалися контролюючому органу, що не заперечується відповідачем і жодних зауважень щодо їх форми та змісту рішення від 22.08.2023 р. № 93789 не містить.

Що операцій з придбання товарів, яка вказана у оскаржуваному рішенні як ще одна підстава ризиковості платника податку, то суд зазначає, що 01.12.2022 р. між ТОВ "ЛАБ КОНСАЛТИНГ" (Продавець) та ТОВ "АГРО ТРЕЙД СОЛЮШНЗ" (Покупець) укладено договір купівлі-продажу № 0112/23, відповідно до якого Продавець зобов`язується в порядку та строки, встановлені Договором, передати у власність Товар відповідної якості і за погодженою ціною, а останній прийняти Товар та оплатити його на умовах, визначених у цьому Договору.

На виконання умов даного договору ТОВ "ЛАБ КОНСАЛТИНГ" поставило позивачу кондиціонер МІDEA F8-24N1C2-I/AF8-24N1C2-O вартістю 16904,16 грн., з яких ПДВ - 2817,36 грн. на підставі видаткової накладної від 23.03.2023 р. № 1, у зв`язку з чим ТОВ "ЛАБ КОНСАЛТИНГ" виписано податкову накладну від 23.03.2023 р. № 1, яку згідно квитанції № 1 зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних.

З викладеного слідує, що за всіма операціями, інформація про які стала підставою встановлення відповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку відповідно до рішення від 22.08.2023 р. № 93789, складено податкові накладні, які зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних.

За змістом пунктів 3, 4, 5, 6 Порядку № 1165 податкові накладні, що подаються на реєстрацію в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності ознакам безумовної реєстрації податкової накладної, а платник податку, яким складено та подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку. Податкова накладна перевіряється щодо відповідності відображених у ній операцій критеріям ризиковості здійснення операцій. Коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація такої податкової накладної зупиняється.

З викладеного слідує, що якщо контролюючим орган вважає, що контрагент позивача є недобросовісним, має негативну історію платника податку, а його діяльність не спрямована на досягнення реальної цілі господарської діяльності, то такі обставини мали бути виявлені на стадії реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, за наслідком чого мало бути прийнято рішення про зупинення реєстрації податкової накладної або відмови в її реєстрації. Даний правовий механізм якраз і створений для того, щоб відсіювати недобросовісних платників податків та не допускати їх до підриву нормальної господарської діяльності решти платників податків.

Якщо ж контролюючий орган допустив реєстрацію податкових накладних, виписаних ТОВ "ЛАБ КОНСАЛТИНГ", то у позивача були усі підстави вважати, що його постачальник відповідає всім критеріям добросовісності та має показники позитивної податкової історії платника податку.

Аналогічний висновок викладено в постанові Верховного Суду від 14.09.2022 р. у справі № 420/2361/19.

Таким чином, всі господарські операції з ТОВ "ЛАБ КОНСАЛТИНГ", які вказані у оскаржуваному рішенні, були перевірені та контрагент відповідно до норм діючого законодавства здійснив своєчасну реєстрацію податкових накладних по поставленому позивачу товару.

Суд також зауважує, що при розгляді питання виключення платника податку з переліку платників на підставі поданої інформації та копій документів контролюючий орган не може здійснювати повний аналіз господарської операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарської операції може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки, підстави та порядок проведення якої визначено нормами ПК України.

При цьому, оскаржуване рішення не містить встановлених обставин, які б свідчили про невиконання позивачем чи його контрагентами договірних зобов`язань за господарськими операціями або встановлення обставин, які б свідчили про неправдивість чи ризиковість господарських операцій між позивачем та його контрагентами.

З огляду на вказане, суд вважає безпідставним доводи відповідача щодо не надання інформації та документів щодо господарських операцій з ТОВ "ЛАБ КОНСАЛТИНГ", як таким, що включено до переліку ризикових платників податку.

Окремо суд зауважує, що висновок контролюючого органу про відповідність позивача критеріям ризиковості платника податку ґрунтується в тому числі і на тому, що серед контрагентів позивача є суб`єкт господарювання, який здійснює сумнівні господарські операції, проте негативна податкова інформація стосується не господарської діяльності позивача, а його контрагента.

Європейський суд з прав людини однозначно вказав на правило індивідуальної відповідальності платника податків. Це означає, що добросовісний платник податків не має зазнавати негативних наслідків через порушення законодавства його контрагентом.

Вказаний підхід застосовано Європейським судом з прав людини, зокрема, у справах "Булвес" АД проти Болгарії" (2009 рік, заява № 3991/03), "Бізнес Супорт Центр" проти Болгарії" (2010 рік, заява № 6689/03), "Компанія "Вестберґа таксі Актіеболаґ" та Вуліч проти Швеції" (заява № 36985/97), "Полторацький проти України" від 29.04.2003 р. (заява № 38812/97), де Суд дійшов висновку про правило "індивідуальної юридичної відповідальності", тобто платник податків не повинен нести відповідальності за порушення, допущені його контрагентами.

Відтак, віднесення позивача до ризикових платників з тих підстав, що підприємство мало господарські операції із платником(ами) податків, які на думку податкового органу є ризиковими, суд оцінює критично.

Підсумовуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що відповідачем не доведено підстав для застосування до позивача п.8 Критеріїв ризиковості платника податку з відповідними наслідками у вигляді внесення до переліку ризикових суб`єктів господарювання, що є підставою для визнання протиправним та скасування рішень комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН Головного управління ДПС в Одеській області від 22.08.2023 р. № 93789 про відповідність ТОВ "АГРО ТРЕЙД СОЛЮШНЗ" критеріям ризиковості платника податку

При цьому, положеннями пункту 6 Порядку № 1165 закріплено, що у разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Отже, скасування у судовому порядку рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості є безумовною підставою для виключення комісією регіонального рівня платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості.

З огляду на викладене, суд вважає, що належним і повним способом захисту порушених прав позивача є зобов`язання відповідача виключити позивача з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Згідно ч.1 ст.90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Відповідно до ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача (ч.2 ст.77 КАС України).

Відповідач належними та допустимими доказами не довів правомірність оскаржуваного рішення, а тому позовні вимоги ТОВ "АГРО ТРЕЙД СОЛЮШНЗ" підлягають задоволенню в повному обсязі.

Приписами ч.1 ст.139 КАС України визначено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Оскільки за результатами розгляду справи суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог ТОВ "АГРО ТРЕЙД СОЛЮШНЗ", то сплачений позивачем судовий збір у сумі 2684 грн. підлягає стягненню на його користь з Головного управління ДПС в Одеській області за рахунок його бюджетних асигнувань.

Керуючись ст.ст.9, 14, 73-78, 90, 139, 143, 242-246, 250, 255, 262 КАС України, суд -

вирішив:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРО ТРЕЙД СОЛЮШНЗ" (65012, м.Одеса, вул.Відрадна, буд.15, приміщення 4, кабінет 2, код ЄДРПОУ 43710748) до Головного управління ДПС в Одеській області (65044, м.Одеса, вул.Семінарська, 5, код ЄДРПОУ ВП 44069166) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 22.08.2023 р. № 93789.

Зобов`язати Головне управління ДПС в Одеській області (65044, м.Одеса, вул.Семінарська, 5, код ЄДРПОУ ВП 44069166) виключити Товариство з обмеженою відповідальністю "АГРО ТРЕЙД СОЛЮШНЗ" (65012, м.Одеса, вул.Відрадна, буд.15, приміщення 4, кабінет 2, код ЄДРПОУ 43710748) з переліку ризикових платників податку.

Стягнути з Головного управління ДПС в Одеській області (65044, м.Одеса, вул.Семінарська, 5, код ЄДРПОУ ВП 44069166) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРО ТРЕЙД СОЛЮШНЗ" (65012, м.Одеса, вул.Відрадна, буд.15, приміщення 4, кабінет 2, код ЄДРПОУ 43710748) судовий збір у сумі 2684 (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири) грн.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя О.І. Бездрабко

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.02.2024
Оприлюднено04.03.2024
Номер документу117348126
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —420/31841/23

Ухвала від 10.12.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Постанова від 08.11.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Скрипченко В.О.

Ухвала від 24.05.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Скрипченко В.О.

Ухвала від 24.05.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Скрипченко В.О.

Ухвала від 29.04.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Скрипченко В.О.

Ухвала від 03.04.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Скрипченко В.О.

Ухвала від 03.04.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Скрипченко В.О.

Рішення від 29.02.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 20.11.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні