ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
21 лютого 2024 року м. Дніпросправа № 340/6768/23
Третій апеляційний адміністративний суд
у складі колегії суддів: головуючого - судді Божко Л.А. (доповідач),
суддів: Олефіренко Н.А., Суховарова А.В.,
за участю секретаря судового засідання Соловей Л.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Дніпро апеляційну скаргу Головного управоіння ДПС у Кіровоградській області на рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 07.11.2023 р. (суддя Науменко В.В.) за позовом Приватного підприємства «Гроу» до Головного управління ДПС у Кіровоградській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень рішень
в с т а н о в и В:
15.01.2023 р. ПП «Гроу» звернулося до Кіровоградського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Кіровоградській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень рішень, де просили визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення рішення від 28.042023 р. №000276409 та № 00027650902.
Рішенням Кіровоградського окружного адміністративного суду від 07.11.2023 р. адміністративний позов задоволений частково, визнано протиправним та скасоване податкове повідомлення рішення від 28.04.2023 р. №00027650902, а в іншій частині позову відмовлено.
Не погоджуючись з рішенням суду, відповідач подав апеляційну скаргу, де просили скасувати Рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 07.11.2023 р. в частині задоволених позовних вимог, прийняти нову постанову, чим відмовити в задоволенні позовних вимог в повному обсязі.
Апеляційна скарга обґрунтована тим, що суд першої інстанції не повністю з`ясував обставини справи, що мають значення, а висновки суду не відповідають обставинам справи.
Перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вбачає підстави для залишення без задоволення апеляційної скарги, внаслідок наступного.
Як вбачається з матеріалів справи, основним видом економічної діяльності позивача є: 47.30 Роздрібна торгівля пальним та в позивача є ліцензія на право роздрібної торгівлі пальним з терміном дії з 05.07.2019 по 05.07.2024..
Також встановлено, що в період часу з 14.03.2023 по 23.03.2023 посадові особи ГУ ДПС у Кіровоградській області проведена фактична перевірка позивача з питань дотримання суб`єктами господарювання вимог законодавства України у сфері обігу пального за період з 01.01.2022 по 14.03.2023, за результатами чого 23.03.2023 р. складений акт №1944/11-28-09-02/30229766, де зафіксовані виявлені порушення:
-в період з 01.01.2022 по 08.01.2023 необладнання витратоміром-лічильником, чим порушено пп. 230.1.2 п. 230.1 ст. 230 ПК України;
-в період з 01.01.2022 по 08.01.2023 необладнання рівнеміром-лічильником, чим порушено пп. 230.1.2 п. 230.1 ст. 230 ПК України;
-роздрібна торгівля скрапленим газом через електронний контрольно-касовий апарат, не зазначений у додатку до ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, чим порушено ч. 39 статті 15 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального".
На підставі акту перевірки 28.04.2023 р. ГУ ДПС у Кіровоградській області прийняті податкові повідомлення-рішення:
-№00027640902, чим нараховані штрафні (фінансові) санкції у розмірі 40000,00 грн;
-№00027650902, чим нараховані штрафні (фінансові) санкції у розмірі 3459892,36 грн.
Як слідує з матеріалів справи, оскаржується рішення суду в частині задоволених позовних вимог, а саме, щодо правомірності прийняття відповідачем ППР від 28.04.2023 р. № 00027650902, яким притягнуто позивача до відповідальності за роздрібну торгівлю скрапленим газом через електронний контрольно касовий апарат не зазначений у додатку до ліцензії на право роздрібної торгівлі.
Статтею 7 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» передбачено, що «Порядок реєстрації, опломбування та застосування реєстраторів розрахункових операцій, реєстрації і ведення реєстру програмних реєстраторів розрахункових операцій, а також застосування програмних реєстраторів розрахункових операцій, у тому числі на період відсутності зв`язку між програмним реєстратором розрахункових операцій та фіскальним сервером контролюючого органу (в режимі офлайн), що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги) та операцій з видачі готівкових коштів держателям електронних платіжних засобів, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику».
Відповідно Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації операцій з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі, затвердженого наказом Міністерства фінансів України № 547 від 14.06.2016 р. встановлено, що:
« 2. Реєстрації в контролюючих органах підлягають РРО, модифікації яких включені до Державного реєстру РРО, зі сферою застосування "операції з торгівлі валютними цінностями за умови, що строк служби, встановлений в технічній документації на РРО, не вичерпався, а також з урахуванням строків первинної реєстрації, встановлених Державним реєстром РРО.
…4. Для реєстрації РРО суб`єкт господарювання або представник суб`єкта господарювання подає до контролюючого органу заяву про реєстрацію реєстраторів розрахункових операцій з торгівлі валютними цінностями за формою № 1-РРОВ
…10. У разі відсутності підстав для відмови в реєстрації РРО посадова особа контролюючого органу не пізніше двох робочих днів з дати надходження реєстраційної заяви приймає рішення про можливість реєстрації РРО, формує та резервує фіскальний номер РРО в іінформаційно-телекомунікаційній системі ДПС. У день резервування фіскального номера РРО в іінформаційно-телекомунікаційній системі ДПС контролюючим органом, де проводиться реєстрація РРО, ДПС надсилає до ЦСО інформацію у вигляді довідки про резервування фіскального номера реєстратора розрахункових операцій за формою № 2-РРОВ (далі - довідка про резервування фіскального номера) (додаток 2) засобами телекомунікацій в електронній формі з дотриманням вимог законів у сфері електронного документообігу та використання електронних документів із зазначенням обов`язкових реквізитів електронних документів.
Довідка про резервування фіскального номера дійсна протягом трьох робочих днів з дати її надсилання до ЦСО.
…14. Завершення процедури реєстрації РРО здійснюється на підставі довідки про опломбування РРО та акта введення в експлуатацію РРО, примірники яких у день введення в експлуатацію ЦСО надсилає до контролюючого органу, де проводиться реєстрація РРО. У разі ненадіслання зазначених документів у строк, визначений пунктом 13 цієї глави, довідка про резервування фіскального номера вважається недійсною, фіскальний номер скасовується датою резервування. Про таке скасування ДПС не пізніше наступного робочого дня інформує відповідний ЦСО, який зобов`язаний не розпочинати, або припинити, або скасувати процедуру введення в експлуатацію РРО.
Після отримання належним чином оформлених документів посадова особа контролюючого органу не пізніше наступного робочого дня проводить реєстрацію РРО шляхом внесення даних до інформаційно-телекомунікаційної системи ДПС розміщує в Електронному кабінеті в електронній формі та/або та надає (надсилає) суб`єкту господарювання реєстраційне посвідчення за формою № 3-РРОВ (додаток 3) (далі - реєстраційне посвідчення), що засвідчує реєстрацію РРО з торгівлі валютними цінностями в контролюючому органі.
Датою реєстрації РРО, яка зазначається в реєстраційному посвідченні, є дата, що відповідає даті внесення даних до інформаційно-телекомунікаційній системі ДПС.
15. Контролюючим органом за місцем реєстрації РРО до реєстраційного посвідчення вносяться записи щодо місцезнаходження та номера пункту обміну валюти, де використовується РРО, а також найменування контролюючого органу за місцезнаходженням такого структурного підрозділу та дати початку обліку РРО у цьому органі.»
Згідно глави 4 розділу 2 Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації операцій з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі, затвердженого наказом Міністерства фінансів України № 547 від 14.06.2016 р. встановлено, що «4. Посадова особа контролюючого органу протягом п`яти календарних днів з дня отримання заяви про скасування реєстрації та реєстраційного посвідчення за наявності довідки ЦСО про опломбування з відміткою про розпломбування РРО, надісланої ЦСО до контролюючого органу за місцем реєстрації РРО, або у разі прийняття рішення контролюючого органу про скасування реєстрації РРО проводить скасування реєстрації РРО шляхом внесення реєстраційного запису до іінформаційно-телекомунікаційної системи ДПС та надає (надсилає) суб`єкту господарювання довідку про скасування реєстрації реєстраторів розрахункових операцій з торгівлі валютними цінностями за формою № 5-РРОВ (далі - довідка про скасування реєстрації) (додаток 5), що засвідчує скасування реєстрації РРО.
Таким чином, встановлено, що позивачем дотримані вимоги Порядку №547 щодо реєстрації РРО, що не спросовано і актом перевірки.
Крім того, судом встановлено, що Законом України №128-1Х від 20.09.2019 р. Внесені зміни до Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" та інших законів України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг, де зазначено, що «частини тридцять четверту - тридцять шосту статті 15 викласти в такій редакції:
"У заяві про видачу ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями або пальним додатково зазначаються адреса місця торгівлі, перелік реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, а також інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери посвідчень реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), фіскальні номери програмних реєстраторів розрахункових операцій, які знаходяться у місці торгівлі, та дата початку їх обліку в контролюючих органах.
У заяві на видачу ліцензії на роздрібну торгівлю тютюновими виробами зазначається адреса місця торгівлі.
У додатку до ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями або пальним суб`єктом господарювання зазначається адреса місця торгівлі і вказуються перелік електронних контрольно-касових апаратів та інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери книг обліку розрахункових операцій, які знаходяться у місці торгівлі, фіскальні номери програмних реєстраторів розрахункових операцій".
Таким чином, судом встановлено, що тільки з моменту набрання Законом України №128-1Х від 20.09.2019 р. Законної сили, а саме, з 01.08.2020 р. суб`єкти господарювання повинні відображати дані додатку до ліцензії, але з матеріалів справи слідує, що позивач отримав ліцензію 05.07.2019 р., тобто, до прийняття відповідного Закону України з терміном дії з 05.07.2019 р. до 05.07.2024 р.
Враховуючи вищевикладене, суд апеляційної інстанції повністю погоджується з висновоком суду першої інстанції, в зв`язку з чим вважає за необхідне апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду залишити без змін, оскільки доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції.
Керуючись ст.ст. 315, 316, 321,322,325 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управоіння ДПС у Кіровоградській області - залишити без задоволення.
Рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 07.11.2023 р. - залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку у випадках та строки передбачені ст. ст. 328, 329 КАС України.
Головуючий - суддяЛ.А. Божко
суддяН.А. Олефіренко
суддяА.В. Суховаров
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.02.2024 |
Оприлюднено | 04.03.2024 |
Номер документу | 117351078 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Божко Л.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні