Ухвала
від 27.02.2024 по справі 1-807/11
ЛУЦЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 1-807/11

Провадження № 4-с/161/8/24

У Х В А Л А

27 лютого 2024 року Луцький міськрайонний суд Волинської області в складі:

головуючого судді Олексюка А.В.,

за участю секретаря судового засідання Новак Л.В.,

розглянувши увідкритому судовомузасіданні взалі судув м.Луцьку цивільнусправуза скаргою Приватного акціонерного товариства «Банк Фамільний» на дії (бездіяльність) державного виконавця,

В С Т А Н О В И В:

26.12.2023 року представник скаржника в інтересах звернувся до суду з скаргою на бездіяльність Головного держаного виконавця Відділу державної виконавчої служби у місті Луцьку Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції Коренги А.А.

В обґрунтування якої зазначив, що вироком Луцького міськрайонного суду Волинської області від 11.05.2012 року по справі №1-807/11, провадження № 1/0308/33/2012 задоволено цивільний позов ПАТ «Банк Фамільний» та стягнено солідарно з ОСОБА_1 , ОСОБА_2 та ОСОБА_3 на користь скаржника 501 285 грн. 62 коп. суми основного боргу по кредиту.

У провадженні Відділу державної виконавчої служби у місті Луцьку Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції перебуває виконавче провадження №35697337 з примусового виконання виконавчого листа №1-807/2011 виданого 13.11.2012 року Луцьким міськрайонним судом Волинської області про стягнення ОСОБА_1 на користь стягувача боргу в сумі 501 285,62 грн.

Під час моніторингу виконавчих проваджень у АСВП представник скаржника ознайомившись із матеріалами виконавчого провадження, які мітяться у АСВП, вважає, що у виконавчому провадженні №35697337 державним виконавцем не вживаються заходи примусового виконання рішень передбачувані Законом України «Про виконавче провадження», а відтак не забезпечується належне виконання рішення суду, що порушує права та законні інтереси банку, як стягувача.

В порушені зазначеної в законі вимоги, державний виконавець, починаючи з:

- 27.07.2023 року не направив жодного запиту до банківських установ щодо наявності рахунків, електронних гаманців боржника№ - 04.11.2021 року не здійснив жодного заходу щодо виявлення нерухомого та рухомого майна боржника та його майнових прав, отримання інформації про доходи боржника, - не внесено відомості про боржника до Єдиного реєстру боржників.

На підставі вищенаведеного просив суд визнати бездіяльність Головного державного виконавця Відділу державної виконавчої служби у місті Луцьку Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції Коренги Альони Андріївни, яка полягає: - у не здійсненні заходів щодо перевірки майнового стану боржника у виконавчому провадженні №35697337,

відповідно до вимог частини 8 статті 48 Закону України «Про виконавче провадження» - неправомірними; - у невнесенні відомостей про боржника ОСОБА_1 , 2805905419 до Єдиного реєстру боржників - неправомірними. Зобов`язати відповідальних осіб Відділу державної виконавчої служби у місті Луцьку Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції здійснити заходи щодо перевірки майнового стану боржника у виконавчому провадженні №35697337, а саме здійснити заходи щодо виявлення рахунків, електронних гаманців боржника та щодо виявлення нерухомого та рухомого майна боржника та його майнових прав, отримання інформації про доходи боржника та внести відомості про боржника ОСОБА_1 до Єдиного реєстру боржників.

24.01.2024 на адресу суду надійшла заява представника заявника ОСОБА_4 про розгляд скарги у його відсутності, скаргу підтримує, просить задовольнити.

Головний державний виконавець ВДВС у м. Луцьку ЗМУ МЮ Коренга А.А. подала до суду заяву про розгляд скарги у її відсутності, заперечила щодо задоволення скарги.

Відповідно до ч. 2 ст. 450 ЦПК України неявка стягувача, боржника, державного виконавця або іншої посадової особи органу державної виконавчої служби, приватного виконавця, які належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду скарги, не перешкоджають її розгляду.

Через неявку в судове засідання учасників справи, судом у відповідності до ч. 2ст. 247 ЦПК Українифіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

Дослідивши письмові докази в їх сукупності, суд приходить до наступного висновку.

Статтею 447 ЦПК Українипередбачено, що сторони виконавчого провадження мають право звернутися до суду із скаргою, якщо вважають, що рішенням, дією або бездіяльністю державного виконавця чи іншої посадової особи органу державної виконавчої служби або приватного виконавця під час виконання судового рішення, ухваленого відповідно до цьогоКодексу, порушено їхні права чи свободи.

Відповідно до ст. 451 ЦПК України, за результатами розгляду скарги суд постановляє ухвалу(ч.1).

У разі встановлення обґрунтованості скарги суд визнає оскаржувані рішення, дії чи бездіяльність неправомірними і зобов`язує державного виконавця або іншу посадову особу органу державної виконавчої служби, приватного виконавця усунути порушення (поновити порушене право заявника)(ч.2).

Якщо оскаржувані рішення, дії чи бездіяльність були прийняті або вчинені відповідно до закону, в межах повноважень державного виконавця або іншої посадової особи органу державної виконавчої служби, приватного виконавця і право заявника не було порушено, суд постановляє ухвалу про відмову в задоволенні скарги (ч.3).

Судом встановлено, що 14.12.2012 заступником начальника Першого відділу державної виконавчої служби Луцького міського управління юстиції Покидюк О.М. винесено постанову про відкриття виконавчого провадження ВП №35697337 (а.с.9).

У п.13 Пленуму Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ №6 від 07 лютого 2014 року «Про практику розгляду судами скарг на рішення, дії або бездіяльність державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби під час виконання судових рішень у цивільних справах» роз`яснено, що скарга має відповідати загальним вимогам щодо форми та змісту позовної заяви, передбаченим положеннямиЦПК, та містити відомості, зазначені в пунктах 35 частини сьомої статті 82 Закону про виконавче провадження, зокрема зміст оскаржуваних рішень, дій чи бездіяльності державного виконавця або іншої посадової особи державної виконавчої служби та норму закону, яку порушено, а також обставини, якими заявник обґрунтовує свої вимоги.

У разі відсутності спеціальної норми щодо вирішення певних питань, що виникають при розгляді скарг на рішення, дії або бездіяльність посадових осіб державної виконавчої служби, при розгляді таких скарг мають застосовуватися положенняЦПК, якими врегульовано аналогічні питання, а саме: про відкриття провадження у справі; щодо кола осіб, які беруть участь у справі, їхніх прав та обов`язків; про судові виклики та повідомлення; про судовий розгляд; щодо апеляційного та касаційного оскарження судових рішень тощо.

Положення п.17 Постанови Пленуму вказують на те, що сторона виконавчого провадження, яка звернулася до суду зі скаргою, бере участь в її розгляді як заявник, а інші учасники цього провадження, прав і обов`язків яких безпосередньо стосується розгляд і вирішення цієї скарги, - як заінтересовані особи.

Справи за скаргами на рішення, дії або бездіяльність державного виконавця чи посадової особи державної виконавчої служби розглядаються судом за загальними правиламиЦПКз особливостями, за участю державного виконавця або іншої посадової особи державної виконавчої служби, рішення, дії або бездіяльність якої оскаржуються. До участі у справі в якості заінтересованої особи залучається інша сторона виконавчого провадження, оскільки судовим рішенням може бути вирішено питання про її права чи інтереси.

За приписами ч.1ст.450 ЦПК України, скарга розглядається у судовому засіданні за участю стягувача, боржника і державного виконавця або іншої посадової особи органу державної виконавчої служби чи приватного виконавця, рішення, дія чи бездіяльність яких оскаржується.

Частиною 1 статті 18 Закону України «Про виконавче провадження» передбачено, що державний виконавець зобов`язаний вживати передбачених цим Законом заходів примусового виконання рішень, неупереджено, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії.

Частиною 3 статті 18 Закону України «Про виконавче провадження» визначені права (державного) виконавця під час здійснення виконавчого провадження. На думку Стягувача, під час примусового виконання рішення щодо стягнення заборгованості, мінімально необхідним, доцільним та виправданим є реалізація (державним) виконавцем своїх прав передбачених частиною 3 статті 18 Закону України «Про виконавче провадження» щодо: - одержання безоплатно від державних органів, підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності, посадових осіб, сторін та інших учасників виконавчого провадження необхідні для проведення виконавчих дій пояснення, довідки та іншу інформацію, в тому числі конфіденційну; - накладання арешту на майно боржника, опечатувати, вилучати, передавати таке майно на зберігання та реалізовувати його в установленому законодавством порядку; - накладання арешту на кошти та інші цінності боржника, зокрема на кошти, які перебувають у касах, на рахунках у банках, інших фінансових установах та органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів (крім коштів на рахунках із спеціальним режимом використання, спеціальних та інших рахунках, звернення стягнення на які заборонено законом), на рахунки в цінних паперах, а також опечатувати каси, приміщення і місця зберігання грошей; - здійснення реєстрації обтяжень майна в процесі та у зв`язку з виконавчим провадженням; - звернення до суду або органу, який видав виконавчий документ, із заявою про видачу дубліката виконавчого документ; - отримання від банківських та інших фінансових установ інформацію про наявність рахунків та/або стан рахунків боржника, рух коштів та операції за рахунками боржника, а також інформацію про договори боржника про зберігання цінностей або надання боржнику в майновий найм (оренду) індивідуального банківського сейфа, що охороняється банком. Відповідно до положень пункту 8 статті 48 Закону України «Про виконавче провадження» виконавець має проводити перевірку майнового стану боржника не менше одного разу на два тижні - щодо виявлення рахунків боржника, електронних гаманців боржника, не менше одного разу на три місяці щодо виявлення нерухомого та рухомого майна боржника та його майнових прав, отримання інформації про доходи боржника.

Головний державнийвиконавець КоренгаА.А.подала досуду копіїдокументів уВП №35697337,а саме:постанови проарешт коштівборжника ОСОБА_1 від 16.11.2021,27.07.2023,11.01.2024,запит державноговиконавця доЛуцького місцевогообчислювального центрувід 12.01.2024,вимога виконавцяв ВОБТІвід 12.01.2024,запит від11.01.2024на отриманняінформації,що становлятьбанківську таємницю,акти державноговиконавця від20.12.2021,12.01.2024,однак,враховуючи датуподання скарги,суд прийшовдо висновку, що держаний виконавець в повній мірі не використав надані йому законом права.

В матеріалах виконавчого провадження не має інформації, що державним виконавцем до 2023 року вчинено дії щодо здійснення повної перевірки майнового стану, встановлення наявності у власності боржника грошових коштів, цінних паперів, рухомого та нерухомого майна, можливості звернення стягнення на нього.

Державний виконавець зобов`язаний вживати передбачених цим Законом заходів щодо примусового виконання рішень, неупереджено, ефективно, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії.

Крім того, згідно Положення про автоматизовану систему виконавчого провадження, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 05.08.2016 № 2432/5, передбачено наступне.

Автоматизована система виконавчого провадження (далі - Система) - комп`ютерна програма, що забезпечує збирання, зберігання, облік, пошук, узагальнення, надання відомостей про виконавче провадження, формування Єдиного реєстру боржників та захист від несанкціонованого доступу;

Єдиний реєстр боржників - систематизована база даних про боржників, що є складовою Системи та ведеться з метою оприлюднення в режимі 'реального часу інформації про невиконані майнові зобов`язання боржників та запобігання відчуженню боржниками майна.

Єдиний реєстр боржників формується з метою оприлюднення в режимі реального часу інформації про невиконані майнові зобов`язання боржників та запобігання відчуженню боржниками майна.

Система забезпечує обробку даних про боржника та вносить відомості про нього до Єдиного реєстру боржників одночасно з винесенням постанови про відкриття виконавчого провадження, крім боржників, визначених пунктом 4 цього розділу.

Частина 5 статті 9 ЗУ «Про виконавче провадження» закріплює, що відомості про боржника вносяться до Єдиного реєстру боржників (крім відомостей щодо боржників, якими є державні органи, органи місцевого самоврядування, а також боржників, які не мають заборгованості за виконавчим документом про стягнення періодичних платежів більше трьох місяців, та боржників за рішенням немайнового характеру) одночасно з винесенням постанови про відкриття виконавчого провадження.

Відповідно до частини 1 статті 446 Цивільного процесуального кодексу України, процесуальні питання, пов?язані з виконанням судових рішень у цивільних справах, вирішуються судом, який розглядав справу як суд першої інстанції, якщо інше не визначено цим розділом.

Відповідно до ч. 2 ст. 451 ЦПК України, у разі встановлення обґрунтованості скарги, суд визнає оскаржувані рішення, дії чи бездіяльність неправомірними і зобов`язує державного виконавця або іншу посадову особу державної виконавчої служби, приватного виконавця, усунути порушення (поновити порушене право заявника).

Головним державним виконавцем ВДВС у м. Луцьку ЗМУ МЮ Коренгою А.А не надано до суду жодних доказів вчинення нею, в межах своїх повноважень, всіх передбачених ЗУ «Про виконавче провадження» заходів, спрямованих на реальне виконання рішення суду від 11.05.2012 та не спростовані доводи скарги.

Як роз`яснено у пункті 18 Постанови пленуму Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ № 6 від 07 лютого 2014 року «Про практику розгляду судами скарг на рішення, дії або бездіяльність державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби під час виконання судових рішень у цивільних справах» за результатами розгляду скарги на рішення, дії або бездіяльність державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби суд постановляє ухвалу, яка має відповідати вимогам статей 210, 213, 387 ЦПК України.

Виходячи зі змісту статті 387 ЦПК, у разі встановлення обґрунтованості скарги суд визнає оскаржувані рішення, дії чи бездіяльність неправомірними і зобов`язує державного виконавця або іншу посадову особу державної виконавчої служби задовольнити вимогу заявника та усунути допущені порушення або іншим шляхом поновлює його порушені права чи свободи.

Відповідно до частини 2 статті 451 ЦПК України (яка кореспондується зі статтею 387 ЦПК України в редакції, яка діяла до 15 грудня 2017 року) у разі встановлення обґрунтованості скарги суд визнає оскаржувані рішення, дії чи бездіяльність неправомірними і зобов`язує державного виконавця або іншу посадову особу органу державної виконавчої служби, приватного виконавця усунути порушення (поновити порушене право заявника).

Враховуючі вищенаведене суд вважає, скаргу такою, що підлягає задоволенню, у зв`язку із чим постановляє відповідну ухвалу.

Керуючись ст.ст.19, 22, 55, 64 Конституції України, Закону України «Про виконавче провадження», ст.ст.12, 13, 447, 451 ЦПК України, -

П О С Т А Н О В И В :

Скаргу Приватного акціонерноготовариства «БанкФамільний» надії (бездіяльність)державного виконавця-задовольнити.

Визнати бездіяльність Головного державного виконавця Відділу державної виконавчої служби у місті Луцьку Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції Коренги Альони Андріївни, яка полягає: - у не здійсненні заходів щодо перевірки майнового стану боржника у виконавчому провадженні №35697337, відповідно до вимог частини 8 статті 48 Закону України «Про виконавче провадження» - неправомірною.

Визнати бездіяльність Головного державного виконавця Відділу державної виконавчої служби у місті Луцьку Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції Коренги Альони Андріївни, яка полягає у невнесенні відомостей про боржника ОСОБА_1 , 2805905419 до Єдиного реєстру боржників - неправомірною.

Зобов`язати відповідальних осіб Відділу державної виконавчої служби у місті Луцьку Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції здійснити заходи щодо перевірки майнового стану боржника у виконавчому провадженні №35697337, а саме здійснити заходи щодо виявлення рахунків, електронних гаманців боржника та щодо виявлення нерухомого та рухомого майна боржника та його майнових прав, отримання інформації про доходи боржника.

Зобов`язати відповідальних осіб Відділу державної виконавчої служби у місті Луцьку Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції внести відомості про боржника ОСОБА_1 до Єдиного реєстру боржників.

Ухвала можебути оскарженадо Волинськогоапеляційного судушляхом поданняапеляційної скаргипротягом п`ятнадцятиднів здня їїпроголошення, а у разі складення ухвали відповідно до ч. 6 ст. 259 ЦПК Україниз дня складення ухвали в повному обсязі.

Ухвала суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги на ухвалу суду. У разі подання апеляційної скарги, ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Суддя Луцького міськрайонного суду А.В. Олексюк

СудЛуцький міськрайонний суд Волинської області
Дата ухвалення рішення27.02.2024
Оприлюднено04.03.2024
Номер документу117368912
СудочинствоЦивільне
КатегоріяІнші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб)

Судовий реєстр по справі —1-807/11

Ухвала від 27.02.2024

Цивільне

Луцький міськрайонний суд Волинської області

Олексюк А. В.

Ухвала від 01.01.2024

Цивільне

Луцький міськрайонний суд Волинської області

Олексюк А. В.

Ухвала від 10.11.2020

Кримінальне

Луцький міськрайонний суд Волинської області

Калькова О. А.

Ухвала від 19.01.2016

Кримінальне

Апеляційний суд Одеської області

Тарівєрдієв Т. А.

Ухвала від 02.02.2018

Кримінальне

Луцький міськрайонний суд Волинської області

Сівчук А. Є.

Постанова від 17.08.2012

Кримінальне

Апеляційний суд Рівненської області

Гладкий С. В.

Вирок від 01.11.2011

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Войтов Г. В.

Ухвала від 18.01.2016

Кримінальне

Комунарський районний суд м.Запоріжжя

Михайлова А. В.

Ухвала від 11.01.2016

Кримінальне

Комунарський районний суд м.Запоріжжя

Михайлова А. В.

Ухвала від 13.01.2016

Кримінальне

Комунарський районний суд м.Запоріжжя

Варнавська Л. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні