номер провадження справи 14/38/21
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
29.02.2024 Справа № 908/1979/21
м.Запоріжжя Запорізької області
Господарський суд Запорізької області у складі судді Сушко Л.М. розглянувши заяву Головного управління ДПС у Запорізькій області, 69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 166
до банкрута Товариства з обмеженою відповідальністю НІКК-ОЙЛ, 69005, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 160, код ЄДРПОУ 39833923
ліквідатор - Григоренко Юрій Сергійович, 01024, м. Київ, вул. Антоновича, 23-В
про визнання кредиторських вимог в розмірі 393 751,00 грн.
Учасники процесу: не з`явилися
УСТАНОВИВ:
Ухвалою господарського суду Запорізької області від 03.08.2021. відкрито провадження у справі №908/1979/21 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю НІКК-ОЙЛ, введено мораторій на задоволення вимог кредиторів. Визнані грошові вимоги кредитора - DIVERUS, UAB, 08222, Литва, Вільнюс, вул. П. Лукше, 32 (адреса представника 65065, м. Одеса, вул. Космонавтів, 19/2 кв. 48 до боржника на суму 76 700,00 грн. - 1 черга задоволення вимог кредиторів, на суму 1 035 058,97 грн. - 4 черга задоволення вимог кредиторів. Введено процедуру розпорядження майном, розпорядником майна призначено арбітражного керуючого Григоренка Юрія Сергійовича.
04.08.2021. за №66975 у встановленому законодавством порядку оприлюднено повідомлення про відкриття справи про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю НІКК-ОЙЛ, 69005, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 160, код ЄДРПОУ 39833923.
Постановою господарського суду Запорізької області від 18.11.2021. Товариство з обмеженою відповідальністю НІКК-ОЙЛ визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором призначено арбітражного керуючого Григоренка Юрія Сергійовича.
21.12.2023. до господарського суду в порядку ст. 45 Кодексу України з процедур банкрутства надійшла заява Головного управління ДПС у Запорізькій області, 69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 166 з грошовими вимогами до боржника у сумі 393 751,00 грн.
Ухвалою суду від 16.01.2024. заяву Головного управління ДПС у Запорізькій області прийнято та призначено до розгляду в засіданні господарського суду 01.02.2024. о/об 10-40 год. Зобов`язано ліквідатора - надати повідомлення про розгляд заяви з грошовими вимогами до боржника з нормативним та документальним обґрунтуванням, повідомлення також направити заявнику, докази направлення надати суду.
01.02.2024. від ліквідатора надійшло клопотання про відкладення розгляду справи у зв`язку з прийняттям участі в іншому судовому засіданні.
Ухвалою суду від 01.02.2024. у зв`язку з неявкою у судове засідання ліквідатора, необхідністю витребування додаткових доказів, розгляд заяви Головного управління ДПС у Запорізькій області відкладено на 29.02.2024. о 10-00.
Представники сторін у судове засідання 29.02.2024. не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений своєчасно та належним чином.
Ліквідатором повідомлення про розгляд заяви з грошовими вимогами до боржника з нормативним та документальним обґрунтуванням не надано.
Справа розглядається відповідно до приписів ст. 202 ГПК України за наявними матеріалами.
Дослідивши матеріали справи, судом встановлено наступне:
Згідно ч. 1 ст. 45 Кодексу України з процедур банкрутства конкурсні кредитори за вимогами, що виникли до дня відкриття провадження у справі про банкрутство, зобов`язані подати до господарського суду письмові заяви з вимогами до боржника, а також документи, що їх підтверджують, протягом 30 днів з дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство.
Відлік строку на заявлення грошових вимог кредиторів до боржника починається з дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство.
Відповідно до ч. 4 ст. 45 Кодексу України з процедур банкрутства для кредиторів, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, усі дії, вчинені у судовому процесі, є обов`язковими так само, як вони є обов`язковими для кредиторів, вимоги яких були заявлені протягом встановленого строку.
Вимоги кредиторів, заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, задовольняються в порядку черговості, встановленої цим Кодексом.
Кредитори, вимоги яких заявлені після завершення строку, визначеного частиною першою цієї статті, є конкурсними, однак не мають права вирішального голосу на зборах та комітеті кредиторів.
У поданій заяві заявник зазначає, що станом на день подання заяви Боржник має податковий борг перед бюджетом з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів у сумі 393 751, 00 грн. (з яких 393 751, 00 грн. - пеня).
ІІа підставі п. п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, п.п.75.1.2 п.75.1 ст.75, п.п.78.1.7 п.78.1 ст.78, ст. 79, пункту 52 , пункту 69.2 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-УІ, із змінами та доповненнями (далі - Кодексу) , п.2 ч.І ст.13 ЗУ «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 № 2464 - VI (зі змінами та доповненнями) та наказу Головного управління ДПС у Запорізькій області від 08.12.2022 № 1240-п та письмового повідомлення від 08.12.2022 №84/4/08-01-07-04, була проведена документальна позапланова невиїзна перевірка ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «НІКК-ОЙЛ» (код ЄДРПОУ 39833923) з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2017 по 13.01.2023, валютного законодавства за період з 01.01.2017 по 13.01.2023, з питань єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 11.06.2015 по 13.01.2023, іншого законодавства за період з 01.01.2017 по 13.01.2023.
За результатами позапланової виїзної документальної перевірки ТОВ «НІКК-ОИЛ» (код ЄДРПОУ 39833923) складено акт від 20.01.2023 № 44/08-01-07-04/39833923. На підставі акту перевірки було прийнято податкове повідомлення-рішення (форми «Р») №4401/13-01-07-04 від 16.03.2023 на суму 8 101 063, 75 грн. з яких грошове зобов`язання становить 6 480 851, 00 грн. та 1 620 212, 75 грн. складають штрафні санкції та нарахована пеня у розмірі 393 751, 00 грн.
Порядок нарахування пені визначено статтею 129 Податкового кодексу України. Так, відповідно до п. 129.1.1 п. 129.1.2 ст. 129 Кодексу, нарахування пені розпочинається при нарахуванні контролюючим органом податкового зобов`язання у встановлений цим Кодексом випадках, не пов`язаних з проведенням перевірки, або при нарахуванні контролюючим органом грошового зобов`язання, визначеного за результатами перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків такого зобов`язання, визначеного в податковому повідомленні - рішенні згідно із цим Кодексом; при нарахуванні контролюючим органом за результатами перевірки податкового зобов`язання та/або іншого зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, у разі виявлення його заниження - на суму такого заниження, починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків цього зобов`язання за відповідний податковий (звітний) період, щодо якого виявлено заниження, та за весь період заниження ( у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження).
Пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахована на суми податкових зобов`язань та/або на суми штрафних (фінансових) санкцій, не сплачених у встановлені законодавством строки, а також нарахована в інших випадках та порядку, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи;
Згідно до п.п.14.1.39 п. 14.1 ст.14 Податкового кодексу України, грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
За п.п.14.1.137 ст. 14 Податкового Кодексу України орган стягнення - державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України;
Відповідно до п. п.14.1.175 п. 14.1 ст.14 Податкового кодексу України, податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Відповідно до підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України сума непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом є складовою податкового боргу, поряд із сумою узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк.
Пеня є способом забезпечення погашення податкового зобов`язання та визначається у статті 1 ПК України, як сума коштів у вигляді відсотків, нарахована на суми грошових зобов`язань у встановлених цим Кодексом випадках та не сплачена у встановлені законодавством строки.
Так, згідно з пунктом 31.1 статті 31 ПК України, строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов`язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом ЯКОГО такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно.
З урахуванням викладеного до податкового боргу, окрім власне суми грошового зобов`язання, яке стало узгодженим, включається також і пеня, яка є заходом фінансової відповідальності (близький за змістом висновок викладено у постанові Великої Палати Верховного Суду від 15.12.2020 у справі № 904/1693/19).
За змістом пункту 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 ПК України нарахування пені розпочинається, при нарахуванні суми грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов`язання, визначеного цим Кодексом (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження).
Передумовою нарахування пені з підстав, визначених пунктом 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 ПК України, є несплата платником податків у встановлені законом строки суми узгодженого податкового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки.
Відповідно до п. 129.3.1 ст. 129 Податкового кодексу України, нарахування пені закінчується у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів на відповідний рахунок платника податків та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов`язань.
Отже на підставі ст. 129 Податкового кодексу України боржнику нарахована пеня в розмірі 393 751, 00грн.
Верховний Суд у складі судової палати для розгляду справ про банкрутство у постанові від 17.01.2024 у справі №903/51/20 зазначив наступне: положеннями податкового законодавства визначено обов`язок платника податків подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, за кожний встановлений Податковим кодексом України звітний період, в якому виникають об`єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню та обов`язок самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого ПК України для подання податкової декларації. Отже, для цілей розгляду грошових вимог податкового органу до боржника у справі про банкрутство та кваліфікації їх як конкурсних чи поточних, моментом виникнення грошових вимог податкового органу в розумінні Кодексу України з процедур банкрутства слід вважати перший день несплати боржником податку, що настає за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого Податковим кодексом України для подання податкової декларації за відповідним податком.
За змістом статті 1 КУзПБ грошовим зобов`язанням є зобов`язання боржника сплатити кредитору певну грошову суму відповідно до цивільно-правового правочину (договору) та на інших підставах, передбачених законодавством України, зокрема до грошових зобов`язань належать також зобов`язання щодо сплати податків, зборів (обов`язкових платежів).
Згідно зі статтею 1 КУзПБ кредитор - юридична або фізична особа, а також контролюючий орган, уповноважений відповідно до Податкового кодексу України здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у межах своїх повноважень, та інші державні органи, які мають вимоги щодо грошових зобов`язань до боржника; забезпечені кредитори - кредитори, вимоги яких до боржника або іншої особи забезпечені заставою майна боржника; конкурсні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, що виникли до відкриття провадження у справі про банкрутство і виконання яких не забезпечено заставою майна боржника; поточні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, що виникли після відкриття провадження у справі про банкрутство.
Як свідчать матеріали справи податкова перевірка, результати якої стали підставою для заявлений кредиторських вимог, проводилась за період до порушення провадження у справі про банкрутство, у зв`язку з чим донараховані податкові зобов`язання, також нараховані за відповідні періоди.
Оскільки грошові вимоги (пеня) податкового органу до боржника виникли (нараховані) у період з січня 2027 по грудень 2019 року, що підтверджується доданим до заяви розрахунком по ППР №4401/13-01-07-04 від 16.03.2023., вони в силу приписів статті 1 КУзПБ є конкурсними (провадження у справі №908/1979/21 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю НІКК-ОЙЛ відкрито 03.08.2021).
Статтею 67 Конституції України встановлений обов`язок кожного сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Підпунктом 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 ПК України передбачено обов`язок платників податків сплачувати податки та збори у строки та в розмірах, встановлених цим кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до п. п.14.1.175 п. 14.1 ст.14 Податкового кодексу України, податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Згідно до п.п.14.1.39 п. 14.1 ст.14 Податкового кодексу України, грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Аналіз зазначених норм права та фактичних обставин справи свідчить про те, заявлені Головним управлінням ДПС у Запорізькій області грошові вимоги є доведеними, обґрунтованими та підлягають задоволенню у повному обсязі
Крім того, слід зазначити, що конкурсні вимоги Головного управління ДПС у Запорізькій області до боржника, мали бути заявлені кредитором протягом 30-ти днів після оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство (ч. 1 ст. 45 Кодексу України з процедур банкрутства). Однак заява про грошові вимоги подана кредитором з пропуском цього строку.
Згідно п. 3 ч. 4 ст. 45 Кодексу України з процедур банкрутства кредитори, вимоги яких заявлені після завершення строку, визначеного частиною першою цієї статті, є конкурсними, однак не мають права вирішального голосу на зборах та комітеті кредиторів.
Керуючись ст. ст. 2, 45 Кодексу України з процедур банкрутства, ст. ст. 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, суд
УХВАЛИВ:
Визнати грошові вимоги Головного управління ДПС у Запорізькій області, 69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 166 до Товариства з обмеженою відповідальністю НІКК-ОЙЛ, 69005, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 160, код ЄДРПОУ 39833923 на суму 5368,00 грн. 1 черга задоволення вимог кредиторів, на суму 393 751,00 грн. 6 черга задоволення вимог кредиторів (без права вирішального голосу на зборах та комітету кредиторів).
Копію ухвали надіслати кредитору, ліквідатору.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та підлягає оскарженню в апеляційному порядку у строк, встановлений статтею 256 Господарського процесуального кодексу України.
Повний текст ухвали, відповідно до ст. 233 ГПК України, складено 29.02.2024.
Суддя Л.М. Сушко
Суд | Господарський суд Запорізької області |
Дата ухвалення рішення | 29.02.2024 |
Оприлюднено | 04.03.2024 |
Номер документу | 117371150 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи |
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Парусніков Юрій Борисович
Господарське
Господарський суд Запорізької області
Сушко Л.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні