Постанова
від 27.02.2024 по справі 461/789/24
ГАЛИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЛЬВОВА

Справа №461/789/24

Провадження №3/461/435/24

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27 лютого 2024 року суддя Галицького районного суду м. Львова Зубачик Н. Б., при секретарі судових засідань Панасюк А.В., за участі представника особи, який притягується до адміністративної відповідальності Авраменка О., представника Львівської митниці Лубоцького Б.І., розглянувши матеріали, які надійшли від Львівської митниці про притягнення до адміністративної відповідальності за порушення митн их правил

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, працюючого керівником ТОВ «ПАПТРАНС», проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , паспорт громадянина України для виїзду за кордон серії НОМЕР_1

за ч.1 ст.483 Митного Кодексу України -

в с т а н о в и в :

Згідно протоколу про порушення митних правил № 0018/20900/24, 19.01.2023 на митну територію України із території Республіки Польща, через пункт пропуску «Краківець-Корчова» Львівської митниці, транспортним засобом з реєстраційними номерами НОМЕР_2 / НОМЕР_3 , на адресу Громадської організації «Місія Святого Юрія» (вул. Ярослава Гніздовського, будинок 4, квартира (офіс) 12, м. Львів, 79052, (ЄДРПОУ 39677815), в якості гуманітарної допомоги, відповідно до Декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарної допомогою, переміщувався товар, а саме: вживані генератори вагою, 4100 кг; спальники, вагою 3800 кг; консерви, тушонки, вагою 13634 кг. Загальна вага товару 21534 кг. Відправником товару зазначено «Fundacia «HumanDOC» Warszawa».

Пропуск зазначеного вантажу на митну територію України здійснено у відповідності до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 1 березня 2022 року №174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану» (далі Постанова), шляхом надання до митного оформлення водієм транспортного засобу із реєстраційними номерами НОМЕР_2 / НОМЕР_3 громадянином України ОСОБА_1 Декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, заповненої за формою згідно з додатком 1 Постанови. Також до митного оформлення ОСОБА_1 подано лист отримувача гуманітарної допомоги Громадської організації «Місія Святого Юрія» від 15.01.2023.

23.11.2023 на адресу Львівської митниці надійшла відповідь від митних органів Республіки Польща (лист Департаменту міжнародної взаємодії Держмитслужби від 21.11.2023 №26/26-04/7.4/3012) на запит про надання взаємної адміністративної допомоги у проведенні перевірки дотримання законодавства України з питань митної справи при ввезенні на митну територію України гуманітарної допомоги на адресу Громадської організації «Місія Святого Юрія» (ЄДРПОУ 39677815), у якій долучено копії таких документів:

MRN (митної декларації) N? 23PL402010NU5MKUQ0 від 19.01.2023;

документ NOTA TRANZYTOWA NCTS N? 23L322080NSSMCTMO 16.01.2023;

декларація тимчасового зберігання DSK 23PL4020100003339 від 16.01.2023.

Згідно митної декларації N?23PL402010NU5MKUQ0 від 19.01.2023, відправником товарів (гр. 2) - «DTA BROKER SP.Z.0.0.» (ul. Bakonezycka 7, Przemysi, 37 700, PL); отримувачем товарів (гр. 8) - «PUBLIC ORGANIZATION MISSION OF SAIN» (YAROSLAV HNIZDOVSK YI STR., BD4, R. 12, LVIV, 79000, UA); код країни відправлення (гр. 15) - PL; код країни призначення (гр. 17) - UA; реєстраційні номерні знаки на приналежність країни транспортного засобу при виїзді (гр. 18) - C4367EX/BC2517XO UA; реєстраційні номерні знаки на приналежність країни транспортного засобу, який перемішується через кордон (гр. 21) - BC4367EX/BC2517X0 UA; вага брутто (гр. 35) - 21 534 кг; контроль через орган призначення (гр. I - дата прибуття) - 19.01.2023.

Згідно з додатком до зазначеної декларації на митну територію України переміщувались такі товари:

1) «органайзер для одягу, у кількості - 376 штук, вагою брутто - 240,7 кг». Зазначений товар переміщувався за фактурою N? 122 та відповідно до декларації тимчасового зберігання DSK23PL402010D0003339 від 16.01.2023 у якій зазначено також вартість товару - 37,60 USD, що станом на 19.01.2023, відповідно до курсу гривні, встановленого Національним банком України, становить 1 374,98 грн.;

2) «нижня білизна, бюстгальтери, труси, загальною кількістю - 47 404 штуки, вагою брутто - 3 548,4 кг». Зазначений товар переміщувався за фактурою N? 122 та відповідно до декларації тимчасового зберігання DSK23PL402010D0003339 від 16.01.2023 у якій зазначено також вартість товару - 4 740,40 USD, що станом на 19.01.2023, відповідно до курсу гривні, встановленого Національним банком України, становить 173 349,79 грн.;

3) «одяг, куртки, світшоти, штани, шорти, рукавиці, сукні, тапочки, загальною кількістю - 19 269 штук, вагою брутто - 5 202,6 кг». Зазначений товар переміщувався за фактурою N? 122 та відповідно до декларації тимчасового зберігання DSK23PL402010D0003339 від 16.01.2023 у якій зазначено також вартість товару - 7 581,40 USD, що станом на 19.01.2023, відповідно до курсу гривні, встановленого Національним банком України, становить 277 241,18 грн.;

4) «аксесуари для мобільних телефонів, у кількості - 66 150 штук, вагою брутто - 7 576 кг». Зазначений товар переміщувався за фактурою N? 122 та відповідно до декларації тимчасового зберігання DSK23PLA02010D0003339 від 16.01.2023 у якій зазначено також вартість товару - 6 615 USD, що станом на 19.01.2023, відповідно до курсу гривні, встановленого Національним банком України, становить 241 901,29 грн.;

5) «електроприлади, пульти дистанційного керування, загальною кількістю - 739 штук, вагою брутто - 770,1 кг». Зазначений товар переміщувався за фактурою N? 122 та відповідно до декларації тимчасового зберігання DSK23PL402010D0003339 від 16.01.2023 у якій зазначено також вартість товару - 328,10 USD, що станом на 19.01.2023, відповідно до курсу гривні, встановленого Національним банком України, становить 11 998,16 грн.;

6) «сонцезахисні окуляри, оправи для окулярів, у загальній кількості - 11 003 штуки, вагою брутто - 482,6 кг». Зазначений товар перемішувався за фактурою N?122 та відповідно до декларації тимчасового зберігання DSK23PL402010D0003339 від 16.01.2023 у якій зазначено також вартість товару - 1 100,30 USD, що станом на 19.01.2023, відповідно до курсу гривні, встановленого Національним банком України, становить 40 236,43 грн.;

7) «швейна фурнітура, тканина, гаманці, у загальній кількості - 2 979 штук, вагою брутто - 2 104 кг». Зазначений товар переміщувався за фактурою N? 122 та відповідно до декларації тимчасового зберігання DSK23PL402010D0003339 від 16.01.2023 у якій зазначено також вартість товару - 685,94 USD, що станом на 19.01.2023, відповідно до курсу гривні, встановленого Національним банком України, становить 25 083,86 грн.

Також, митними органоми Республіки Польща у листі від 23.10.2023 N? 0201-IGM.542.724.2023.8 повідомлено, що товар вивезений в Україну згідно транзитної декларації N?23PL402010NUSMKUQ0 від 19.01.2023, попередньо прибув контейнером у м. Гданськ (Республіка Польща) із Китайської Народної Республіки у режимі транзит.

Відтак, загальна вартість переміщуваних товарів становила 771 185,70 грн., такі надійшли на територію Республіки Польща та в подальшому переміщувались на територію України маючи статус товарів комерційного призначення і жодного відношення до вантажу «гуманітарна допомога» не мають.

Таким чином, на думку митного органу, ОСОБА_1 вчинив дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю,шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів документи, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги та відправника, тобто вчинив порушення митних правил, передбачене ч.1 ст.483 Митного кодексу України.

Представник особи, який притягується до адміністративної відповідальності адвокат Авраменко О. в судовому засіданні, вину ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 Митного кодексу України, заперечив. Представник повідомив, що дійсно 19.01.2023 ОСОБА_1 здійснив перетин державного кордону через пункт пропуску «Краківець-Корчова» митного поста «Краковець» Львівської митниці транспортним засобом, р.н. НОМЕР_2 / НОМЕР_3 , з метою переміщення гуманітарної допомоги, а саме: вживані генератори, спальники, консерви, тушонки для подальшої її передачі Громадській організації «Місія Святого Юрія» (ЄДРПОУ 39677815). Як підставу для пропуску на митну територію України гуманітарної допомоги він подав декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 19.01.2023, у якій було зазначено товар, що ввозиться, а саме: вживані генератори, спальники, консерви, тушонки. Представник стверджує, що у ОСОБА_1 не було жодного умислу на ввезення гуманітарної допомоги на територію України, така була доставлена Громадській організації «Місія Святого Юрія», а він лише надавав послуги з перевезення вантажів автомобільним транспортом, що підтверджується копіями наданих перевізником договору заявки від 16.01.2023 та актом здачі-прийняття робіт (надання послуг) №1 від 20.01.2023 щодо надання послуг по автоперевезенню вантажу гуманітарної допомоги. Просив закрити провадження у справі за відсутністю в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення.

Представник Львівської митниці вважав вину ОСОБА_1 доведеною повністю, оскільки в діях особи, яка притягується до адміністративної відповідальності наявний склад адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена ч.1ст.483 МК України, просив визнати його винним та визначити міру стягнення.

Заслухавши пояснення представника Львівської митниці, а також представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, дослідивши матеріали справи, суд дійшов наступного висновку.

Згідно з ч. 1ст. 458 МК Українипорушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою противоправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений законодавством України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення, через митний кордон України.

У відповідності до вимогст. 489 МК Українисуд при розгляді справи про правопорушення митних правил зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно з диспозицією ст. 483 МК України, відповідальність за вказаною статтею настає у разі переміщення або дій, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів, як підстави для переміщення товарів, підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару, згідно з УКТ ЗЕД, та його митної вартості.

Об`єктом правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, є охоронюваний МК України та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю.

Об`єктивною стороною правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України є переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, зокрема шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, зокрема щодо товарів, їх ваги або кількості.

Суб`єктивна сторона ч. 1 ст. 483 МК України передбачає прямий умисел, тобто винна у скоєнні правопорушення особа чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України чи вивезти з України з порушенням встановленого порядку.

Таким чином, правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 483 МК України може бути вчинено лише умисно, коли особа знає, що документи, які вона надає митному органу, як підставу для переміщення товару, містять неправдиві дані, але бажає таким чином незаконно перемістити товар.

Відповідно до роз`яснень, які містяться в п. 6 постанови Пленуму Верховного Суду України від 03.06.2005 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил», для притягнення до відповідальності за ст. 483 МК України необхідна наявність умислу в діях особи, яка притягується до адміністративної відповідальності. Не можна розглядати як порушення митних правил дії особи, яка, переміщуючи товари через митний кордон України, надала митним органам супровідні документи з відомостями, що не відповідають дійсності, без умислу порушити митні правила, передбачені чинним законодавством України.

Судом встановлено, що 19.01.2023 ОСОБА_1 через пункт пропуску «Краківець-Корчова» митного поста «Краковець» Львівської митниці транспортним засобом номерний знак НОМЕР_2 / НОМЕР_3 , на адресу Громадської організації «Місія Святого Юрія» (ЄДРПОУ 39677815), в якості гуманітарної допомоги, відповідно до Декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, ввіз товар, а саме: вживані генератори вагою, 4100 кг; спальники, вагою 3800 кг; консерви, тушонки, вагою 13634 кг. Загальна вага товару 21534 кг. Відправником товару зазначено «Fundacia «HumanDOC» Warszawa».

Разом з тим матеріали справи не містять підтверджень того, що товари, які переміщував ОСОБА_1 не є гуманітарною допомогою або різняться із переліком товарів зазначених ним у митній декларації.

Щодо наявної у матеріалах справи відповіді митних органів Республіки Польщі, такі на думу суду не підтверджують ввезення на митну територію України товарів зазначених у документах з транзитної системи, оскільки огляд переміщуваних ОСОБА_1 товарів митним органом не проводився.

Таким чином, матеріали справи про порушення митних правил не містять будь-яких відомостей та жодних доказів того, що ОСОБА_1 вчинено дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом надання в якості підстави для переміщення товарів до митного орану документів, що містять неправдиві відомості щодо отримувача, а тому в його діях відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.

Зокрема, як вбачається з матеріалів справи, ОСОБА_1 надавав послуги з перевезення вантажів автомобільним транспортом як водій, що підтверджується копіями договору - заявки від 16.01.2023 та актом здачі-прийняття робіт (надання послуг) №1 від 20.01. 2023 щодо надання послуг по автоперевезенню вантажу гуманітарної допомоги.

Відтак в ході розгляду справи, судом не встановлено наявності в діях ОСОБА_1 вини у формі прямого умислу.

Отже, з огляду на вищенаведене суд дійшов висновку, що в діях ОСОБА_1 відсутня вина, як обов`язковий елемент складу порушення митних правил, відповідальність за яке передбачена ч. 1ст. 483 МК України.

Окрім того, суд звертає увагу на те, що в справі відсутній належні та допустимі докази того, що ОСОБА_1 надав митному органу підроблені документи чи документи одержанні незаконним шляхом (висновки експертизи, показання свідків, вирок суду), які б доводили його вину у вчиненні правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.

Згідно зіст. 7 КУпАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.

Відповідно до п.1ст.247 КУпАПпровадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю, у разі відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Враховуючи наведене, суд дійшов висновку, що провадження щодо ОСОБА_1 за ч.1ст.483 МК Українислід закрити за відсутністю складу адміністративного правопорушення.

Окрім того, суд зазначає, що при вирішенні даної справи, суд врахував позицію апеляційного суду, яка викладена в постанові Львівського апеляційного суду від 01 лютого 2024 року у справі № 461/10079/23.

Керуючись ст.ст.7,9,243-244,247,248,249,251,257,283-285 КУпАП, ст.ст.483, 487, 527,528 МК України, суд

п о с т а н о в и в :

Провадження в справі про порушення митних правил щодо ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , за ч. 1ст. 483 МК України- закрити на підставі п.1ст. 247 КУпАПза відсутністю складу адміністративного правопорушення.

Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного суду через Галицький районний суд м.Львова протягом десяти днів з дня її винесення і набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги.

Суддя Зубачик Н.Б.

Дата ухвалення рішення27.02.2024
Оприлюднено05.03.2024
Номер документу117385706
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —461/789/24

Постанова від 03.04.2024

Адмінправопорушення

Львівський апеляційний суд

Головатий В. Я.

Постанова від 27.02.2024

Адмінправопорушення

Галицький районний суд м.Львова

Зубачик Н. Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні