Постанова
від 03.04.2024 по справі 461/789/24
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

Справа № 461/789/24 Головуючий у 1 інстанції: Зубачик Н.Б.

Провадження № 33/811/429/24 Доповідач в 2-й інстанції: Головатий В. Я.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 квітня 2024 року суддя судової палати з розгляду кримінальних справ Львівського апеляційного суду Головатий В. Я., за участю захисника Авраменка О.В., представника Львівської митниці Зирянова О. Ю., розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Львові апеляційну скаргу представника Львівської митниці Хоми Т.Б. на постанову Галицького районного суду м. Львова від 27 лютого 2024 року,

встановив:

постановою Галицького районного суду м. Львова від 27 лютого 2024 року закрито провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , працюючого керівником ТОВ «ПАПТРАНС», до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, у зв`язку з відсутністю у його діях складу адміністративного правопорушення.

В мотивах свого рішення суд першої інстанції зазначив, що у матеріалах справи відсутні підтвердження, що переміщувані товари не є гуманітарною допомогою, а також належні та допустимі докази надання ОСОБА_1 підроблених чи одержаних незаконним шляхом документів. Крім того, ОСОБА_1 надавав лише послуги з перевезення товарів як водій.

Відповідно до протоколу про порушення митних правил, 19.01.2023 на митну територію України із території Республіки Польща, через пункт пропуску «Краківець-Корчова» Львівської митниці, транспортним засобом з реєстраційними номерами НОМЕР_1 , на адресу Громадської організації «Місія Святого Юрія» (вул. Ярослава Гніздовського, будинок 4, квартира (офіс) 12, м. Львів, 79052, (ЄДРПОУ 39677815), в якості гуманітарної допомоги, відповідно до Декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарної допомогою, переміщувався товар, а саме: вживані генератори вагою 4100 кг; спальники, вагою 3800 кг; консерви, тушонки, вагою 13634 кг. Загальна вага товару 21534 кг. Відправником товару зазначено «Fundacia «HumanDOC» Warszawa».

Як підставу для переміщення вказаних товарів, як гуманітарна допомога, ОСОБА_1 до митного контролю подав митну декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою та лист від отримувача гуманітарної допомоги Громадської організації «Місія Святого Юрія» від 15.01.2023.

З метою перевірки законності ввезення на митну територію України товарів, Львівською митницею направлено проект запиту від 16.06.2023 №7.4-4/20-06/4/15081 до митних органів Республіки Польщі.

23.11.2023 на запит Львівської митниці отримано відповідь від митних органів Республіки Польщі (лист Департаменту міжнародної взаємодії Держмитслужби від 21.11.2023 №26/26-04/7.4/3012) де зазначено, що товар вивезений в Україну згідно транзитної декларації №23PL402010NUSMKUQ0 від 19.01.2023, попередньо прибув контейнером у м. Гданськ (Республіка Польща) із Китайської Народної Республіки у режимі транзит, крім того долучено копії документів, а саме:

- MRN (митної декларації) № 23PL402010NU5MKUQ0 від 19.01.2023;

- документ NOTA TRANZYTOWА NCTS №23L322080NSSMCTMO 16.01.2023;

- декларація тимчасового зберігання DSK23PL4020100003339 від 16.01.2023.

Згідно митної декларації №23PL402010NU5MKUQ0 від 19.01.2023, відправником товарів (гр. 2) - «DTA BROKER SP.Z.0.0.» (ul. Bakonezycka 7, Przemysi, 37 700, PL); отримувачем товарів (гр. 8) - «PUBLIC ORGANIZATION MISSION OF SAIN» (YAROSLAV HNIZDOVSKYI STR., BD4, R. 12, LVIV, 79000, UA); код країни відправлення (гр. 15) - PL; код країни призначення (гр. 17) - UA; реєстраційні номерні знаки на приналежність країни транспортного засобу при виїзді (гр. 18) - НОМЕР_2 UA; реєстраційні номерні знаки на приналежність країни транспортного засобу, який перемішується через кордон (гр. 21) - НОМЕР_3 UA; вага брутто (гр. 35) - 21 534 кг; контроль через орган призначення (гр. I - дата прибуття) - 19.01.2023.

Згідно з додатком до зазначеної декларації на митну територію України переміщувались такі товари:

1) «органайзер для одягу, у кількості - 376 штук, вагою брутто - 240,7 кг». Зазначений товар переміщувався за фактурою № 122 та відповідно до декларації тимчасового зберігання DSK23PL402010D0003339 від 16.01.2023 у якій зазначено також вартість товару - 37,60 USD, що станом на 19.01.2023, відповідно до курсу гривні, встановленого Національним банком України, становить 1 374,98 грн.;

2) «нижня білизна, бюстгальтери, труси, загальною кількістю - 47 404 штуки, вагою брутто - 3 548,4 кг». Зазначений товар переміщувався за фактурою №122 та відповідно до декларації тимчасового зберігання DSK23PL402010D0003339 від 16.01.2023 у якій зазначено також вартість товару - 4 740,40 USD, що станом на 19.01.2023, відповідно до курсу гривні, встановленого Національним банком України, становить 173 349,79 грн.;

3) «одяг, куртки, світшоти, штани, шорти, рукавиці, сукні, тапочки, загальною кількістю - 19 269 штук, вагою брутто - 5 202,6 кг». Зазначений товар переміщувався за фактурою № 122 та відповідно до декларації тимчасового зберігання DSK23PL402010D0003339 від 16.01.2023 у якій зазначено також вартість товару - 7 581,40 USD, що станом на 19.01.2023, відповідно до курсу гривні, встановленого Національним банком України, становить 277 241,18 грн.;

4) «аксесуари для мобільних телефонів, у кількості - 66 150 штук, вагою брутто - 7 576 кг». Зазначений товар переміщувався за фактурою № 122 та відповідно до декларації тимчасового зберігання DSK23PLA02010D0003339 від 16.01.2023 у якій зазначено також вартість товару - 6 615 USD, що станом на 19.01.2023, відповідно до курсу гривні, встановленого Національним банком України, становить 241 901,29 грн.;

5) «електроприлади, пульти дистанційного керування, загальною кількістю - 739 штук, вагою брутто - 770,1 кг». Зазначений товар переміщувався за фактурою №122 та відповідно до декларації тимчасового зберігання DSK23PL402010D0003339 від 16.01.2023 у якій зазначено також вартість товару - 328,10 USD, що станом на 19.01.2023, відповідно до курсу гривні, встановленого Національним банком України, становить 11 998,16 грн.;

6) «сонцезахисні окуляри, оправи для окулярів, у загальній кількості - 11 003 штуки, вагою брутто - 482,6 кг». Зазначений товар перемішувався за фактурою №122 та відповідно до декларації тимчасового зберігання DSK23PL402010D0003339 від 16.01.2023 у якій зазначено також вартість товару - 1 100,30 USD, що станом на 19.01.2023, відповідно до курсу гривні, встановленого Національним банком України, становить 40 236,43 грн.;

7) «швейна фурнітура, тканина, гаманці, у загальній кількості - 2 979 штук, вагою брутто - 2 104 кг». Зазначений товар переміщувався за фактурою № 122 та відповідно до декларації тимчасового зберігання DSK23PL402010D0003339 від 16.01.2023 у якій зазначено також вартість товару - 685,94 USD, що станом на 19.01.2023, відповідно до курсу гривні, встановленого Національним банком України, становить 25 083,86 грн.

Відтак, загальна вартість переміщуваних товарів становила 771 185,70 грн., такі надійшли на територію Республіки Польща та в подальшому переміщувались на територію України маючи статус товарів комерційного призначення і жодного відношення до вантажу «гуманітарна допомога» не мають.

Відомості щодо відправника та статусу товарів у документах, отриманих від митних органів Республіки Польщі, не відповідають даним, вказаним громадянином України ОСОБА_2 у Декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою.

Крім того, 29.11.2023 на адресу Громадської організації «Місія Святого Юрія» (вул. Ярослава Гніздовського, будинок 4, квартира(офіс) 12, м. Львів) митницею направлено рекомендований лист № 7.4-5/20-06/14/31129 з проханням підтвердити надходження гуманітарної допомоги, яка відповідно до поданої до митного контролю Декларації слідувала в адресу ГО «Місія Святого Юрія», однак від організації до митного органу ніхто не прибув та жодних документів та інформації, що стосуються переміщення зазначеного товару, не надав.

Враховуючи викладене, встановлено, що ОСОБА_1 , як підставу для ввезення на митну територію України товарів, подав до митного контролю митну декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги та відправника.

Не погоджуючись із постановою суду, представник Львівської митниці Хома Т.Б. подав апеляційну скаргу, в якій просить постанову суду скасувати та постановити нову, якою визнати ОСОБА_1 винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 483 МК України, та накласти на нього стягнення, передбачене санкцією даної статті з конфіскацією предметів правопорушення.

В обґрунтування апеляційної скарги покликається на те, що в діях ОСОБА_1 наявний склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 483 МК України, оскільки останнім для здійснення митного контролю та оформлення вказаних вище товарів подано митну декларацію, що містить неправдиві відомості щодо відправника товарів, їх ваги та найменування. Вважає, що переміщуваний ним товар мав статус комерційного призначення, що підтверджується відповіддю митного органу Республіки Польща від 23.11.2023 року.

Заслухавши доводи представника Львівської митниці Зирянова О. Ю., який підтримав апеляційну скаргу, доводи захисника Авраменка О.В., який заперечив проти задоволення апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, приходжу до переконання, що у задоволенні апеляційної скарги слід відмовити, виходячи з наступного.

Відповідно до ч. 1 ст. 489 МК України, посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Суд апеляційної інстанції вважає, що вказані вимоги закону судом першої інстанції були дотримані.

Частиною 1 ст. 483 МК України передбачено відповідальність за переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги та відправника.

Адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 483 МК України, характеризується прямим умислом особи на переміщення товарів через митний кордон України з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості.

Встановлено, що 19.01.2023 року на митну територію України із території Республіки Польща здійснено пропуск транспортного засобу під керуванням ОСОБА_1 із гуманітарною допомогою для Громадської організації «Місія Святого Юрія», а саме: вживаними генераторами, вагою 4100 кг; спальниками, вагою 3800 кг; консервами, тушонками, вагою 13634 кг.

Товар митним органом при здійсненні митних формальностей не оглядався.

З метою перевірки законності ввезення на митну територію України товарів Львівською митницею направлено проект запиту від 16.06.2023 року №7.4-4/20-06/4/15081 до митних органів Республіки Польщі.

23.11.2023 року на запит Львівської митниці отримано відповідь від митних органів Республіки Польщі, згідно з яким товар, а саме: органайзери для одягу, нижня білизна, одяг, аксесуари для мобільних телефонів, електроприлади, пульти дистанційного керування, сонцезахисні окуляри, оправи для окулярів, швейна фурнітура, тканина, гаманці, вивезений в Україну попередньо прибув контейнером у м. Гданськ (Республіка Польща) із Китайської Народної Республіки у режимі транзит.

Товар, який переміщувався ОСОБА_1 та пропущений митним органом через митний кордон України у якості гуманітарної допомоги, а саме: вживані генератори вагою, 4100 кг; спальники, вагою 3800 кг; консерви, тушонки, вагою 13634 кг у вказаній відповіді не згадується, в т. ч. як такий, що переміщувався через митний кордон України як товар комерційного призначення.

Відтак, покликання представника митного органу на те, що товари, які перевозив ОСОБА_1 через митний кордон України, а саме: генератори, спальники та консерви, надійшли на територію Республіки Польща маючи статус товарів комерційного призначення і жодного відношення до гуманітарної допомоги не мають, суд апеляційної інстанції вважає безпідставними.

Поряд з цим, відповідно до п. 6 Постанови Пленуму Верховного суду від 03.06.2005 року № 8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил», не можна розглядати як порушення митних правил дії особи, яка, переміщуючи товари через митний кордон України, надала митним органам супровідні документи з відомостями, що не відповідають дійсності, без умислу порушити митні правила, передбачені чинним законодавством України.

В суді апеляційної інстанції представник ОСОБА_1 - адвокат Авраменко О. В. пояснив, що 19.01.2023 року ОСОБА_1 здійснював послуги перевезення гуманітарної допомоги із Республіки Польща до Громадської організації «Місія Святого Юрія», яка розташована в Україні, лише як водій, декларував товар особисто на підставі наявного у нього звернення вищевказаної громадської організації до митного органу без його попереднього огляду.

Зазначене підтверджується заявкою-договором від 16.01.2023 на адресу Громадської організації «Місія Святого Юрія».

Таким чином, з огляду на відсутність у матеріалах справи доказів переміщення товарів ОСОБА_1 саме комерційного призначення із зазначенням у товаросупровідних документах неправдивих відомостей щодо найменування товарів, їх ваги та відправника, а також за відсутністю у нього умислу на вчинення вказаних дій, оскільки перед подачею митної декларації товар ним не оглядався, суд апеляційної інстанції вважає правильним висновок суду першої інстанції про відсутність у його діях складу адміністративного правопорушення є обґрунтованим.

Підстав вважати, що переміщуваний товар ОСОБА_1 не є гуманітарною допомогою немає, а тому відповідно до ч. 1 ст. 287 МК України, такий звільняється від оподаткування ввізним митом.

Відтак, постанова Галицького районного суду м. Львова від 27 лютого 2024 року є законною, обґрунтованою, вмотивованою та підстав для її скасування немає.

Керуючись ст. 530 МК України -

постановив:

постанову Галицького районного суду м. Львова від 27 лютого 2024 року відносно ОСОБА_1 - залишити без змін, а апеляційну скаргу представника Львівської митниці Хоми Т. Б. - без задоволення.

Постанова є остаточною і оскарженню не підлягає.

Суддя Львівського

апеляційного суду Головатий В. Я.

СудЛьвівський апеляційний суд
Дата ухвалення рішення03.04.2024
Оприлюднено05.04.2024
Номер документу118119630
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —461/789/24

Постанова від 03.04.2024

Адмінправопорушення

Львівський апеляційний суд

Головатий В. Я.

Постанова від 27.02.2024

Адмінправопорушення

Галицький районний суд м.Львова

Зубачик Н. Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні