Рішення
від 15.02.2024 по справі 370/2732/20
МАКАРІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

МАКАРІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Д.Ростовського, 35, смт. Макарів, Київська область, 08001, тел/факс (04578)5-13-39, e-mail inbox@mk.ko.court.gov.ua

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"15" лютого 2024 р. Справа №370/2732/20

Макарівський районний суд Київської області у складі головуючого судді Білоцької Л.В., при секретарі Гребінській Н.П., розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду смт Макарів Київської області у порядку в порядку спрощеного позовного провадження з повідомленням сторін справу за позовом

Управління соціальної та ветеранської політики Бучанської районної державної адміністрації Київської області до ОСОБА_1 про повернення до бюджету житлової субсидії,

в с т а н о в и в:

25.11.2020 року Управління соціального захисту населення Макарівської районної державної адміністрації (далі - позивач) звернувся до Макарівського районного суду Київської області з позовом до ОСОБА_1 (далі - ОСОБА_1 , відповідач) про повернення до бюджету житлової субсидії.

В обґрунтування позову вказав, що 11.11.2015 року управлінням соціального захисту населення Макарівської районної державної адміністрації (далі - Управління) було отримано від ОСОБА_1 заяву про призначення житлової субсидії від 11.11.2015 року та декларацією про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії від 11.11.2015 року. Надані заява та декларація були власноруч написані відповідачем та завірені її власним підписом.

На підставі наданих документів відповідачу здійснено розрахунок та призначено субсидію із листопада 2015 року по жовтень 2016 року. Та надалі згідно чинного законодавства України здійснювався розрахунок і перерахунок субсидії відповідачу.

Відповідач у травні 2018 року не звернулася до Управління із новою заявою та декларацією в яких необхідно було зазначити про наявність членів сім`ї зі складу домогосподарства, які не зареєстровані за адресою домогосподарства або не написала заяву відмову від житлової субсидії.

При здійсненні розрахунку житлової субсидії відповідача враховувалися соціальні норми житла та соціальні нормативи житлово-комунального обслуговування і доходи її та її дітей, оскільки в її особовій справі відсутні дані про членів сім`ї осіб зі складу домогосподарства незалежно від реєстрації їхнього місця проживання (фактичного місця проживання), а саме чоловіка ОСОБА_2 .

Надана субсидія припиняється у разі, коли громадянин не повідомив структурному підрозділу з питань соціального захисту населення про обставини, зазначені у пункті 1.6 цього Положення про порядок призначення житлової субсидії в редакції Постанови № 329, протягом 30 календарних днів з дня їх виникнення.

У разі зміни складу зареєстрованих (фактично проживаючих) у житловому приміщенні (будинку) осіб, складу сім`ї члена домогосподарства подаються нові заява та декларація.

На підставі вищевикладеного Управлінням припинено надання відповідачу субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг та здійснено розрахунок надміру виплачених коштів, яка складає 23 092,87 грн..

Неодноразово Управлінням вживалися заходи щодо повернення надміру перерахованої (виплаченої) житлової субсидії громадянином до державного бюджету, проте на сьогоднішній день відповідач так і не повернув надміру перераховану (виплачену) житлову субсидію.

Позивач просив суд: стягнути з ОСОБА_1 (ін. код НОМЕР_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ) 23 092 гривні 87 копійки, надміру перерахованих (виплачених) у вигляді субсидії на житлово-комунальні послуги.

Відповідно до Протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 25.11.2020 року справу передано на розгляд судді Мазки Н.Б.

Ухвалою судді Мазки Н.Б. позовну заяву Управління соціального захисту населення Макарівської районної державної адміністрації прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі. Розгляд справи ухвалено проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін. Встановлено сторонам строки на подачу відзиву, відповіді на відзив та заперечень.

27.01.2021 року відповідач у поряду ст. 178 ЦПК України подала до суду відзив, в якому вказала, що підставою для повернення коштів, як вважає позивач є те, що при здійсненні розрахунку житлової субсидії враховувалися соціальні норми житла та соціальні нормативи житлово-комунального обслуговування і доходи її та її дітей, оскільки в її особовій справі відсутні дані про чоловіка ОСОБА_2 , який був зареєстрований у Вишгородському районі. З таким твердженням позивача відповідач не погоджується посилаючись на те, що при звернені до позивача з заявою про отримання субсидії вона також писала заяву про отримання допомоги по малозабезпеченості. Виплати по малозабезпеченості призначаються на шість місяців, з обов`язковим поданням декларації про доходи чоловіка, довідки з місця проживання чи не отримує він субсидію за місцем реєстрації, довідку про земельну ділянку (пай). Після закінчення шести місяців вона подавала весь час позивачу всі необхідні документи також і на чоловіка. Допомогу по малозабезпеченості вона отримувала до 02.03.2020 року, а надання субсидії їй припинили відповідно до акту від 29.05.2019 року «так як вона не повідомила про наявність чоловіка, його персональні дані та не написала заяву про відмову від житлової субсидії. Внаслідок подання недостовірної інформації призначену житлову субсидію за період з травня 2018 року по квітень 2019 року на суму 23 092,87 грн. повернути до державного бюджету». Позивач не взяв до уваги подання нею всіх необхідних документів на її чоловіка на тій підставі, що звернення по допомогу по малозабезпеченості подається до іншого відділу і не вважається поданим до відділу, який призначає субсидію. Таке твердження позивача відповідач вважає неправомірним, так як в заяві, що в одній, що в іншій вона зверталася до Управління, а не до якогось окремого відділу. Тому відповідач вважає, що такі дії позивача порушують її права і відповідно вимоги про стягнення коштів є безпідставними. Тому просила відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

У встановлений судом строк, позивач подав до суду відповідь на відзив, в якому заперечуючи викладені відповідачем у відзиві обставини, просив позов задовольнити з викладених у ньому підстав.

Ухвалою судді Мазки Н.Б. від 23.04.2021 року розгляд даної справи продовжено у порядку спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін, який призначено на 11.06.2021 року.

Ухвалою суду від 07.07.2021 року залучено до участі у справі у якості правонаступника позивача Управління соціального захисту населення Макарівської районної державної адміністрації - Управління соціального захисту населення Бучанської районної державної адміністрації.

Ухвалою суду від 03.01.2023 року у задоволенні клопотання відповідача ОСОБА_1 про витребування доказів у справі відмовлено.

Відповідно до Розпорядження керівника апарату № 243 від 07.04.2023 року та Протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 10.04.2023 року дану справу передано на розгляд судді Тандиру О.В.

Відповідно до Розпорядження керівника апарату № 266 від 31.05.2023 року та Протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 31.05.2023 року дану справу передано на розгляд судді Білоцькій Л.В.

Судовий розгляд справи призначався неодноразово, черговий раз на 15.02.2024 року.

У судовому засіданні 15.02.2024 року, із занесенням до протоколу судового засідання, за клопотанням представника позивача Щербини М.Д. у зв`язку з реорганізацією району та перейменуванням відділу замінено позивача Управління соціального захисту населення Бучанської районної державної адміністрації на його правонаступника Управління соціальної та ветеранської політики Бучанської районної державної адміністрації Київської області.

Представник позивача Щербина М.Д. позовні вимоги підтримала, просила їх задовольнити.

Відповідач проти задоволення позовних вимог заперечила, просила відмовити у їх задоволенні.

Вислухавши учасників справи, дослідивши письмові матеріали справи, суд приходить до висновку про відмову у задоволенні позовних вимог, керуючись наступним.

Судом встановлено, що з копії довідки № 983 від 21.03.2019 року вбачається, що ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 з 25.06.1995 року по теперішній час (а.с. 8).

11.11.2015 року ОСОБА_1 звернулася до Управління соціального захисту населення Макарівської РДА з заявою № 4217 про призначення субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг (а.с. 10).

Також відповідачем було подано декларацію про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії, вказавши членами сім`ї: ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_2 - син та ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_3 - донька (а.с. 11).

З копії довідки про склад сім`ї або зареєстрованих у житловому приміщенні/будинку осіб від 03.11.2015 року встановлено, що ОСОБА_1 зареєстрована та проживає за адресою: АДРЕСА_2 , та до складу її сім`ї входять: ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_2 - син та ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_3 - донька (а.с. 12).

08.12.2015 року ТОВ «Київоблгаз Збут» відповідачу видано довідку про розмір платежів за використання природного газу за адресою: АДРЕСА_2 (а.с. 13).

З копії довідки про склад сім`ї або зареєстрованих у житловому приміщенні/будинку осіб від 22.04.2016 року встановлено, що ОСОБА_1 зареєстрована та проживає за адресою: АДРЕСА_2 , та до складу її сім`ї входять: ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_2 - син та ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_3 - донька та ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_4 - син (а.с. 14).

25.04.2016 року відповідач зверталася до Управління соціального захисту населення Макарівської РДА з заявою про здійснення перерахунку призначеної раніше субсидії з урахуванням змін у складі сім`ї (а.с. 15).

20.05.2016 року ТОВ «Київоблгаз Збут» відповідачу видано довідку про розмір платежів за використання природного газу за адресою: АДРЕСА_2 (а.с. 16).

Управлінням соціального захисту населення Макарівської РДА на підставі поданих відповідачкою документів проведено розрахунок субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг на опалювальний період з листопада 2015 року по жовтень 2016 року включно щомісячно в сумі 3406,82 грн., дата призначення 21.12.2015 року (а.с. 17).

Також Управлінням соціального захисту населення Макарівської РДА на підставі поданих відповідачкою документів проведено розрахунок субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг з травня 2018 року по вересень 2018 року включно щомісячно в сумі 351,82 грн., дата призначення 15.06.2018 року (а.с. 18).

Також Управлінням соціального захисту населення Макарівської РДА на підставі поданих відповідачкою документів проведено розрахунок субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг на опалювальний період з жовтня 2018 року по квітень 2019 року включно щомісячно в сумі 1135,24 грн., дата призначення 31.10.2018 року (а.с. 19).

Також Управлінням соціального захисту населення Макарівської РДА на підставі поданих відповідачкою документів проведено розрахунок субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг на опалювальний період з листопада 2018 року по квітень 2019 року включно щомісячно в сумі 3646,29 грн., дата призначення 20.11.2018 року (а.с. 20).

Також Управлінням соціального захисту населення Макарівської РДА на підставі поданих відповідачкою документів проведено розрахунок субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг на опалювальний період з квітня 2019 року по жовтень 2019 року включно щомісячно в сумі 1967,08 грн., дата призначення 16.04.2019 року (а.с. 21).

29.05.2019 року ОСОБА_1 надала до Управління соціального захисту населення Макарівської РДА свої письмові пояснення, в яких вказала, що вона отримує в УСЗН Макарівської РДА субсидію житлово-комунальних послуг та соціальну допомогу, як малозабезпечена сім`я. При оформленні допомоги вона надала до управління всі необхідні документи, в тому числі і довідку про доходи чоловіка. Тому вважає, що довідка про доходи чоловіка була подана і на призначення житлової субсидії. В даному випадку нею не було порушено п. 9 постанови КМУ № 848 від 21.10.1995 року (зі змінами і доповненнями) так як відомості про доходи її чоловіка знаходяться в управлінні (а.с. 22).

Управлінням соціального захисту населення Макарівської РДА проведено розрахунок суми переплати, яка виникла внаслідок подання громадянкою недостовірних даних (не повідомила у травні 2018 року про наявність члена сім`ї - чоловіка). З вказаного розрахунку вбачається, що загальна сума коштів, яка підлягає поверненню відповідачкою становить 23 092,87 грн., з яких: ТОВ «Київгаз Збут» - 19 170,15 грн.; ПрАТ «Київобленерго» - 1778,62 грн.; ВУЖКГ - 2144,10 грн. (а.с. 23).

29.05.2019 року Управлінням соціального захисту населення Макарівської РДА складено Акт про проведення перевірки правильності та повноти інформації, що надається заявниками для призначення житлових субсидій та соціальної допомоги та за результатами перевірки встановлено, що ОСОБА_1 не звернулася в травні 2018 року до управління із новою заявою про призначення житлової субсидії та декларацією про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії із зазначенням даних про членів сім`ї осіб зі складу домогосподарства незалежно від реєстрації їхнього місця проживання (фактичного місця проживання), не повідомила про наявність чоловіка, його персональні дані та не написала заяву про відмову від житлової субсидії. Внаслідок подання недостовірної інформації ОСОБА_1 призначено житлову субсидію за період з травня 2018 року по квітень 2019 року на суму 23 092,87 грн., яка підлягає поверненню до державного бюджету, та яку слід стягнути з заявниці (а.с. 24).

Листом № 10-09/1646 від 20.06.2019 року Управління соціального захисту населення Макарівської РДА повідомляло відповідачку по необхідність повернення нею надмірно виплаченої суми житлової субсидії у сумі 23 092,87 грн. (а.с. 25).

27.09.2019 року відповідач зверталася до Управління соціального захисту населення Макарівської РДА з заявою про призначення та надання житлової субсидії у грошовій формі через АТ «Ощадбанк» (а.с. 26).

Також відповідач подала декларацію про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії від 27.09.2019 року, в якій членами сім`ї вказала: ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_2 - син та ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_3 - донька та ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_4 - син. Також у вказаній декларації в розділі ІІ відповідач вказала дані про свого чоловіка ОСОБА_2 (а.с. 27).

З копії довідки про склад сім`ї № 4158 від 01.10.2019 року виданої ОСОБА_1 , вбачається, що до складу її сім`ї за адресою: АДРЕСА_1 входять: ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_2 - син та ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_3 - донька та ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_4 - син (а.с. 28).

03.10.2019 року ТОВ «Київоблгаз Збут» видано ОСОБА_1 довідку про розмір платежів за використання природного газу за жовтень 2019 року (а.с. 29).

Вирішуючи позовні вимоги за даним спором, суд керується також наступним.

Відповідно до ст. 4 ЦПК України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів.

Відповідно до ст. ст. 12, 81 ЦПК України цивільне судочинство здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених законом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до ч. 1 ст. 13 ЦПК України суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.

Відповідно до пункту 14 Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 року № 848 (далі - Постанова від 21.10.1995 № 848 (в редакції на час звернення відповідача) субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначається на 12 місяців з місяця звернення за її призначенням і розраховується: на опалювальний сезон - з 1 жовтня по 30 квітня; на неопалювальний сезон - з 1 травня по 30 вересня. Після закінчення терміну отримання субсидії структурні підрозділи з питань соціального захисту населення самостійно здійснюють розрахунок субсидії на наступний період (12 місяців, календарний рік) для домогосподарств, які отримували субсидію у попередньому періоді. Громадянин, якому призначено субсидію, зобов`язаний протягом місяця поінформувати структурний підрозділ з питань соціального захисту населення про зміну складу зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб (орендарі - про осіб, які фактично проживають), соціального статусу, переліку отримуваних житлово-комунальних послуг, умов їх надання, виконавців житлово-комунальних послуг, купівлю товарів або оплату послуг, передбачених підпунктом 5 пункту 5 цього Положення, шляхом подання відповідних документів.

Перерахунок субсидії у межах установленого терміну її призначення без звернення громадян здійснюється у разі:

зміни цін і тарифів на послуги, на оплату яких призначено субсидію;

встановлення Кабінетом Міністрів України нового розміру витрат громадян на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива;

внесення змін до законодавства в частині надання окремим категоріям громадян пільг па оплату житлово-комунальних послуг;

коли рішенням виконавчого органу сільської, селищної, міської ради або місцевої держадміністрації встановлено дату початку (закінчення) опалювального періоду, відмінну від дати початку (закінчення) опалювального сезону, на який розраховується субсидія, що визначена цим пунктом;

отримання за запитом уточненої інформації про склад зареєстрованих у житловому приміщенні осіб, забезпеченість громадян житловою площею та комунальними послугами, доходи осіб, зазначених у пункті 7 цього Положення (крім субсидії готівкою на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива);

проведення перерахунку розміру плати за житлово-комунальні послуги в разі їх ненадання або надання не в повному обсязі.

Постановою Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України та визнання такою, що втратила чинність, постанова Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2016 р. № 1022» від 27 квітня 2018 року № 329 (далі -Положення) було викладено в новій редакції Положення про порядок призначення житлових субсидій. Вищезазначена постанова набрала чинності 01 травня 2018 року. Відповідно до п. 2 Постанови № 329 установлено, що з 1 травня 2018 р. призначення житлової субсидії здійснюється лише після подання нових заяви і декларації, якщо у складі домогосподарства є:

особи, які відповідають вимогам, визначеним в абзацах другому - четвертому підпункту 3 пункту 6 Положення про порядок призначення житлових субсидій;

внутрішньо переміщені особи;

особи, члени сім`ї яких не зареєстровані за адресою домогосподарства;

особи, які є орендарями житлових приміщень (будинків);

особи, які зареєстровані в житловому приміщенні (будинку), але фактично в ньому не проживають.

Постанова № 329 була опублікована 28 квітня 2018 року в Урядовому кур`єрі (видання № 83) та Офіційному віснику України 15 травня 2018 року (видання № 37, стор. 110, стаття 1311, код акта 90057/2018). Крім того, 18 травня 2018 року в газеті «Макарівські вісті» № 19 опубліковано статтю «Оновлено Порядок призначення житлових субсидій» та 07 грудня 2018 року опублікована в газеті «Макарівські вісті» № 46 стаття «Порядок призначення житлових субсидій з жовтня 2018 року».

Відповідно до п. 9 Положення про порядок призначення житлової субсидії в редакції Постанови № 329 житлова субсидія розраховується на всіх членів домогосподарства. До складу домогосподарства включаються всі особи, що зареєстровані в житловому приміщенні. Під час призначення житлової субсидії враховуються також доходи членів сім`ї особи зі складу домогосподарства, у разі, коли їх зареєстроване місце проживання відмінне від адреси домогосподарства. При цьому соціальні норми житла та соціальні нормативи житлово - комунального обслуговування за адресою домогосподарства на таких осіб не розраховуються.

Сім`ю складають особи, які спільно проживають, пов`язані спільним побутом, мають взаємні права та обов`язки. Подружжя вважається сім`єю і тоді, коли дружина та чоловік у зв`язку з навчанням, роботою, лікуванням, необхідністю догляду за батьками, дітьми та з інших поважних причин не проживають спільно. Сім`я створюється на підставі шлюбу, кровного споріднення, усиновлення, а також на інших підставах, не заборонених законом і таких, що не суперечать моральним засадам суспільства (стаття 3 Сімейного кодексу України).

Постановою Кабінету Міністрів України від 27 квітня 2018 року № 329 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України та визнання такою, що втратила чинність, постанови Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2016 р. № 1022», яка опублікована 28.04.2018 року в газеті «Урядовий кур`єр» № 83 і 15.05.2018 року в газеті «Офіційний вісник України» № 37 було установлено, що особи, члени сім`ї яких не зареєстровані за адресою домогосподарства повинні були подати нову заяву і декларацію з 01 травня 2018 року.

Тобто, з 01 травня 2018 року змінилися умови надання житлової субсидії, якими визначено, що призначення житлової субсидії здійснюється з урахуванням всіх зареєстрованих осіб та членів їх сімей, навіть якщо вони зареєстровані за іншими адресами.

Як вказав позивач, відповідач у травні 2018 року не звернулася до Управління із новою заявою та декларацією в яких необхідно було зазначити про наявність членів сім`ї зі складу домогосподарства, які не зареєстровані за адресою домогосподарства або не написала заяву відмову від житлової субсидії. Необхідність заповнення заяви і декларації є обов`язковим так як ні організації надавачі послуг, ні Макарівська селищна рада Київської області тощо не володіють інформацією про членів сім`ї зі складу домогосподарства, які не зареєстровані за адресою домогосподарства. На підтвердження вищезазначеного Управління подало заяву про призначення житлової субсидії від 27.09.2019 року, декларацію про доходи прати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії від 27.09.2019 року, копію довідки про склад сім`ї або зареєстрованих у житловому приміщені/будинку осіб видана Макарівською селищною радою від 01.10.2019 року № 4158, копію довідки про розмір платежів за використання природного газу видану ТОВ «Київоблгаз Збут» від 03.10.2019 року.

Крім того, в абзаці 6 Заяви про призначення житлової субсидії від 11.11.2015 року зазначено, що у разі зміни обставин, які можуть вплинути на отримання житлової субсидії (зміни складу осіб, які зареєстровані (фактично проживають), джерел доходу, переліку отриманих житлово-комунальних послуг, придбання майна, товарів або оплати послуг на суму, що перевищує 50 тис. гривень) зобов`язується протягом місяця повідомити про це структурний підрозділ з питань соціального захисту населення. Крім того, у декларації про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії від 11.11.2015 року відповідач зазначила, «що усвідомлює якщо в разі подання мною у неповному обсязі або недостовірних відомостей про осіб, які зареєстровані (фактично проживають) у житловому приміщені/будинку, їх доходи і витрати мені може бути відмовлено у призначенні житлової субсидії або припинення її надання. У такому разі зобов`язуюся повернути надміру пораховану (виплачену) суму житлової субсидії у подвійному розмірі.» З вищезазначеним Відповідач була ознайомлена заповнивши власноруч заяву і декларацію та поставивши свій підпис в документах.

Відповідно до пункту 16 Положення про порядок призначення житлової субсидії в редакції Постанови № 329 управління соціального захисту населення самостійно здійснюють розрахунок житлової субсидії на наступний строк для домогосподарств, які отримували житлову субсидію у попередньому сезоні.

У зв`язку із відсутністю нового звернення позивачем у червні 2018 року, жовтні 2018 року, листопаді 2018 року, квітні та травні 2019 року здійснено автоматичний перерахунок у зв`язку із початком неопалювального і опалювального періоду.

Як зазначає позивач у позові, при здійсненні розрахунку житлової субсидії відповідача враховувалися соціальні норми житла та соціальні нормативи житлово-комунального обслуговування і доходи її та її дітей, оскільки в її особовій справі відсутні дані про членів сім`ї осіб зі складу домогосподарства незалежно від реєстрації їхнього місця проживання (фактичного місця проживання), а саме чоловіка ОСОБА_2 .

Суд погоджується, що наявність у відповідачки члена сім`ї, який не зареєстрований за адресою домогосподарства (чоловіка), є обставиною, яка вплинула або могла вплинути на встановлення права на призначення житлової субсидії та на визначення її розміру.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України та визнання такою, що втратила чинність, постанови Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2016 р. № 1022» від 27 квітня 2018 року № 329 п. 49 громадянин несе відповідальність за подані відомості про доходи, майно, що вплинули або могли вплинути на встановлення права на призначення житлової субсидії та на визначення її розміру.

Відповідно до абз. 16, 18 п. 22 Положення, у випадках, зазначених в абзацах четвертому - восьмому цього пункту, на вимогу структурного підрозділу з питань соціального захисту населення, який призначив житлову субсидію, сума надміру перерахованої (виплаченої) житлової субсидії повертається громадянином до державного бюджету.

У разі відмови управителя, об`єднання, виконавця комунальної послуги або громадянина добровільно повернути суму надміру перерахованої (виплаченої) житлової субсидії питання про її примусове стягнення вирішується у судовому порядку.

Суд зазначає, що після внесення відповідних змін до Положення з 01 травня 2018 року, Управління здійснювало перерахунок житлової субсидії на наступні періоди автоматично.

При цьому, судом встановлено, що відповідач отримує субсидію житлово-комунальних послуг та соціальну допомогу, як малозабезпечена сім`я. При оформленні допомоги вона надала до управління всі необхідні документи, в тому числі і довідку про доходи чоловіка, що не заперечувалося представником позивача, а тому вважає, що нею не було порушено п. 9 постанови КМУ № 848 від 21.10.1995 року (зі змінами і доповненнями) так як відомості про доходи її чоловіка знаходилися в управлінні.

Відповідно до частини 1 статті 1212 ЦК України особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов`язана повернути потерпілому це майно. Особа зобов`язана повернути майно і тоді, коли підстава, на якій воно було набуте, згодом відпала.

Згідно зі статтею 1215 ЦК України не підлягає поверненню безпідставно набуті: 1) заробітна плата і платежі, що прирівнюються до неї, пенсії, допомоги, стипендії, відшкодування шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров`я або смертю, аліменти та інші грошові суми, надані фізичній особі як засіб до існування, якщо їх виплата проведена фізичною або юридичною особою добровільно, за відсутності рахункової помилки з її боку і недобросовісності з боку набувача; 2) інше майно, якщо це встановлено законом.

Оцінюючи належність, допустимість, достовірність наданих сторонами доказів на підтвердження своїх вимог та заперечень, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, суд приходить до висновку, що позовні вимоги задоволенню не підлягають, оскільки поведінка відповідача як набувача житлової субсидії була добросовісною, а позивачем недоведено недобросовісних дій відповідача щодо набуття нею грошових коштів у вигляді житлової субсидії.

Керуючись ст.ст. 5, 76-81, 83, 95, 265, 268, 354-355 ЦПК України суд, -

у х в а л и в :

Позовні вимоги Управління соціальної та ветеранської політики Бучанської районної державної адміністрації Київської області до ОСОБА_1 про повернення до бюджету житлової субсидії - залишити без задоволення.

Рішення може бути оскаржене до Київського апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення, а якщо воно не проголошувалося - з дати складання повного його тексту.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 273 ЦПК України.

Повний текст рішення виготовлено 26.02.2024 року.

Реквізити сторін:

Управління соціальної та ветеранської політики Бучанської районної державної адміністрації Київської області: 08001, Київська обл., Бучанський р-н, смт Макарів, вул. Олександра Довженка, 18, код ЄДРПОУ 44370884.

ОСОБА_1 : АДРЕСА_3 , РНОКПП НОМЕР_1 .

Суддя Л.В. Білоцька

Дата ухвалення рішення15.02.2024
Оприлюднено05.03.2024
Номер документу117389645
СудочинствоЦивільне
Сутьповернення до бюджету житлової субсидії

Судовий реєстр по справі —370/2732/20

Рішення від 15.02.2024

Цивільне

Макарівський районний суд Київської області

Білоцька Л. В.

Рішення від 15.02.2024

Цивільне

Макарівський районний суд Київської області

Білоцька Л. В.

Ухвала від 03.01.2023

Цивільне

Макарівський районний суд Київської області

Мазка Н. Б.

Ухвала від 07.07.2021

Цивільне

Макарівський районний суд Київської області

Мазка Н. Б.

Ухвала від 23.04.2021

Цивільне

Макарівський районний суд Київської області

Мазка Н. Б.

Ухвала від 18.01.2021

Цивільне

Макарівський районний суд Київської області

Мазка Н. Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні