Рішення
від 22.02.2024 по справі 909/1039/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 909/1039/23

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22.02.2024 м. Івано-Франківськ

Господарський суд Івано-Франківської області у складі:

судді Стефанів Т. В.,

секретар судового засідання Оліфіренко О. І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Еко Рішення"

до відповідача Долинської міської ради Калуського району Івано-Франківської області

про визнання протиправною бездіяльність, затвердження переможця конкурсу та визнання укладеним договір,

за участю:

представника позивача Рущака В. І.,

представника відповідача Григорського З. М.,

ухвалив таке рішення.

Під час судового розгляду справи здійснювалося фіксування судових засідань за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

Рішення у даній справі ухвалено у нарадчій кімнаті за результатами оцінки поданих доказів.

У судовому засіданні 22.02.2024 суд оголосив вступну та резолютивну частини рішення.

Суть спору.

ТОВ "Еко Рішення" звернулося до суду з позовом до Долинської міської ради Калуського району Івано-Франківської області, в якому просить визнати протиправною бездіяльність Долинської міської ради Калуського району Івано-Франківської області щодо неприйняття рішення "про затвердження результатів конкурсу з вибору керуючої компанії індустріального парку "Перший еко-індустріальний парк", яким ТОВ "Еко Рішення" визнано переможцем конкурсу з вибору керуючої компанії індустріального парку "Перший еко-індустріальний парк", визнати ТОВ "Еко Рішення" переможцем відкритого конкурсу з вибору керуючої компанії індустріального парку "Перший еко-індустріальний парк" та визнати укладеним договір про створення та функціонування індустріального парку "Перший еко-індустріальний парк", у редакції визначеній у додатку № 2 до рішення Долинської міської ради Калуського району Івано-Франківської області від 21.08.2023 № 2365-34/2023 "Конкурсна документація з вибору керуючої компанії індустріального парку "Перший еко-індустріальний парк", у поданій редакції.

Вирішення процесуальних питань під час розгляду справи.

Ухвалою від 20.11.2023 суд залишив без руху позовну заяву.

Після усунення недоліків позовної заяви, ухвалою від 27.11.2023 судом прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі, справу вирішено розглядати за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання призначено на 20.12.2023, встановлено відповідні строки для подачі відзиву на позов, відповіді на відзив та заперечення на відповідь на відзив.

Судове засідання, призначене на 20.12.2023 не відбулося у зв`язку з технічною неможливістю його проведення в режимі відеоконференції.

Ухвалою від 21.12.2023 суд відклав підготовче засідання на 23.01.2024.

23.01.2024, суд протокольною ухвалою закрив підготовчого провадження та призначив розгляд справи по суті на 22.02.2024.

Суд належним чином повідомляв сторін про дату та час розгляду справи.

Явка в судове засідання представника позивача та представника відповідача підтверджує наведений факт.

Позиції сторін.

Заявлені позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач, будучи ініціатором конкурсу з вибору керуючої компанії індустріального парку "Перший еко-індустріальний парк" у визначений законодавством та умовами конкурсу термін, не прийняв рішення щодо переможця конкурсу (затвердження результатів конкурсу) та не уклав договір з переможцем вказаного конкурсу, у зв`язку з чим у даному випадку мала місце протиправна бездіяльність відповідача.

Письмово позиція позивача щодо даного спору викладена у позовній заяві від 08.11.2023 (вх. № 13080/23 від 14.11.2023) та відповіді на відзив від 20.12.2023 (вх. № 18498/23 від 25.12.2023),

Представник відповідача в судовому засіданні заперечив проти задоволення позову зазначивши, що Долинська міська рада Калуського району Івано-Франківської області розглядаючи проект рішення про затвердження результатів відкритого конкурсу на вибір керуючої компанії індустріального парку "Перший еко-індустріальний парк" діяла в межах і в спосіб визначений законодавством України, однак проект рішення був відхилений, так як не набрав достатньої кількості голосів на його підтримку.

Письмово позиція відповідача щодо даного спору викладена у відзиві № 1351/05-28/14в від 12.12.2023 (вх. № 18019/23 від 14.12.2023) та запереченні № 1/05-28/14в від 01.01.2024 (вх. № 323/24 від 05.01.2023).

Фактичні обставини справи, встановлені судом.

Рішенням Долинської міської ради Калуського району Івано-Франківської області від 21.08.2023 № 2365-34/2023 "Про конкурс з вибору керуючої компанії індустріального парку "Перший еко-індустріальний парк" вирішено провести відкритий конкурс з вибору керуючої компанії індустріального парку "Перший еко-індустріальний парк".

Даним рішенням Долинської міської ради Калуського району Івано-Франківської області, серед іншого, затверджено умови відкритого конкурсу з вибору керуючої компанії індустріального парку "Перший еко-індустріальний парк" (додаток 1 до рішення) та конкурсну документацію з вибору керуючої компанії індустріального парку "Перший еко-індустріальний парк" (додаток 2 до рішення), вирішено створити конкурсну комісію з вибору керуючої компанії індустріального парку "Перший еко-індустріальний парк", затвердити її склад (додаток 3 до рішення) та порядок роботи (додаток 4), визначено, що рішення про переможця конкурсу на підставі висновків конкурсної комісії приймає Долинська міська рада, уповноважено міського голову Івана Диріва підписати з переможцем конкурсу договір про створення та функціонування індустріального парку "Перший еко-індустріальний парк".

28.08.2023 на сайті Долинської міської ради Калуського району Івано-Франківської області опубліковано оголошення про проведення конкурсу з вибору керуючої компанії індустріального парку "Перший еко-індустріальний парк".

Відповідно до протоколу оцінки конкурсних пропозицій від 02.10.2023, вбачається, що за результатами розгляду комісія надала висновок вважати пропозицію ТОВ "Еко Рішення" переможцем відкритого конкурсу з вибору керуючої компанії індустріального парку "Перший еко-індустріальний парк" та рекомендувати Долинській міській раді затвердити відповідні результати.

02.10.2023 на сайті Долинської міської ради Калуського району Івано-Франківської області опубліковано оголошення про результати оцінювання пропозицій отриманих на участь у відкритому конкурсі з вибору керуючої компанії індустріального парку "Перший еко-індустріальний парк".

10.10.2023 відбулось друге пленарне засідання позачергової тридцять шостої сесії Долинської міської ради Калуського району Івано-Франківської області, на якому було винесено питання про затвердження результатів відкритого конкурсу на вибір керуючої компанії індустріального парку "Перший еко-індустріальний парк". За результатами голосування вирішено рішення відхилити.

12.10.2023 відбулось пленарне засідання позачергової тридцять сьомої сесії Долинської міської ради Калуського району Івано-Франківської області, на якому було повторно винесено питання про затвердження результатів відкритого конкурсу на вибір керуючої компанії індустріального парку "Перший еко-індустріальний парк". За результатами голосування вирішено рішення відхилити.

Вважаючи бездіяльність відповідача неправомірною, ТОВ "Еко Рішення" звернулось до суду з позовом.

Норми права, які застосував суд, та мотиви їх застосування.

Відповідно до ч. 3 ст. 140 Конституції України місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи.

Згідно з ч. 1 ст. 10 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Частиною 3 ст. 24 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.

Сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання (ст. 25 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні").

Статтею 46 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" визначено таке:

- сільська, селищна, міська, районна у місті , районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради (ч. 1);

- пропозиції щодо питань на розгляд ради можуть вноситися сільським, селищним, міським головою, постійними комісіями, депутатами, виконавчим комітетом ради, головою місцевої державної адміністрації, головою районної, обласної ради, загальними зборами громадян. Пропозиції щодо прийняття рішень, які відповідно до закону є регуляторними актами, вносяться з урахуванням вимог Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" (ч. 13);

- порядок проведення першої сесії ради, порядок обрання голови та заступника голови районної у місті, районної, обласної ради, секретаря сільської, селищної, міської ради, скликання чергової та позачергової сесії ради, призначення пленарних засідань ради, підготовки і розгляду питань на пленарних засіданнях, прийняття рішень ради про затвердження порядку денного сесії та з інших процедурних питань, а також порядок роботи сесії визначаються регламентом ради з урахуванням вимог Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності". До прийняття регламенту ради чергового скликання застосовується регламент ради, що діяв у попередньому скликанні (ч. 15);

- протоколи сесій сільської, селищної, міської ради, прийняті нею рішення підписуються особисто сільським, селищним, міським головою, районної у місті, районної, обласної ради - головою відповідної ради, у разі їх відсутності - відповідно секретарем сільської, селищної, міської ради, відповідно заступником голови районної у місті, районної ради чи першим заступником, заступником голови обласної ради, а у випадку, передбаченому частинами сьомою та восьмою цієї статті, - депутатом ради, який за дорученням депутатів головував на її засіданні (ч. 16);

- сесії ради проводяться гласно із забезпеченням права кожного бути присутнім на них, крім випадків, передбачених законодавством. Порядок доступу до засідань визначається радою відповідно до закону. Протоколи сесії ради є відкритими та оприлюднюються і надаються на запит відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації" (ч. 17).

Отже, підготовка і розгляд питань, вирішення яких належить до повноважень ради, виносяться на пленарні засідання ради і регулюється регламентом ради. Це стосується і затвердження результатів конкурсу з вибору керуючої компанії індустріального парку "Перший еко-індустріальний парк", оскільки окремого порядку затвердження таких результатів законодавством України не визначено.

Регламент Долинської міської ради Калуського району Івано-Франківської області затверджений рішенням Долинської міської ради Івано-Франківської області № 47-2/2020 від 28.12.2020 (далі - Регламент).

Відповідно до пунктів 1, 2, 3, 6 статті 12 Регламенту питання до порядку денного сесії ради вносяться відповідно до плану роботи ради, рішень ради та її постійних комісій, а також міським головою, депутатами, виконавчим комітетом ради, загальними зборами громадян.

Питання вноситься на розгляд ради за наявності проекту рішення та в разі необхідності інформаційно - довідкових матеріалів до нього.

Проекти рішень ради, доповіді, довідкові матеріали з питань, що виносяться на розгляд сесії, готуються депутатами, комісіями, виконавчими органами ради, загальними зборами громадян.

Проекти рішень попередньо розглядаються постійною комісією ради відповідно до її компетенції, або, за домовленістю чи дорученням голови, секретаря ради - у кількох комісіях.

Статтею 16 Регламенту визначено, що розгляд проектів рішень відбувається згідно з порядком, визначеним статтею 15 Регламенту.

Результатом розгляду проекту рішення може бути його зняття на доопрацювання чи не підтримання проекту, прийняття його за основу чи прийняття проекту в цілому.

В разі зняття проекту рішення він передається на доопрацювання в профільну постійну комісію (комісії) ради, до виконавчих органів ради або інші визначені радою органи.

В разі прийняття проекту за основу зауваження і доповнення, що надійшли під час обговорення, а також подані у письмовій формі після обговорення, розглядаються й узагальнюються в постійних комісіях (комісії) або на засіданні виконавчого комітету, і з відповідними висновками вносяться на друге читання ради.

Під час другого читання доповідач інформує про всі зауваження та доповнення як враховані, так і відхилені під час додаткового розгляду, і висловлює відповідну мотивацію. Кожна з поправок на вимогу депутатів ставиться на голосування сесії. В разі, якщо проект складається з окремих частин (статей) і до однієї з них під час другого читання затверджується поправка, ця частина (стаття) ставиться на голосування сесії в її остаточному вигляді. Після голосування по поправках проект ставиться на голосування в цілому. В разі його відхилення він може бути повернений на нове доопрацювання або знятий з розгляду.

Стаття 18 Регламенту регулює порядок прийняття рішень Долинською міською радою Івано-Франківської області.

Згідно із цією статтею рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Рішення з процедурних питань приймається простою більшістю депутатів, присутніх у залі.

Рішення з питання, що не має процедурного характеру, приймається на пленарному засіданні більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні". При встановленні результатів голосування до загального складу міської ради включається міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос.

Проект рішення або пропозиція, які не отримали необхідної більшості голосів на підтримку, вважаються відхиленими.

Отже, з огляду на наведені вище норми Регламенту, суд приходить до висновку, що проекти рішень готуються лише з варіантом позитивного вирішення питання.

У той же час, рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувала більшість депутатів від загального складу ради та викладається у формі окремого документу.

Натомість, проект рішення, який не отримав необхідної кількості голосів на свою підтримку, вважається відхиленим та не викладається у формі окремого документу про відмову в задоволенні відповідної вимоги, заяви чи клопотання, а такий результат фіксується у протоколі пленарного засідання ради.

Як вбачається з матеріалів справи, Долинська міська рада Калуського району Івано-Франківської області на сесіях, які відбулись 10.10.2023 та 12.10.2023 розглянула питання про затвердження результатів конкурсу з вибору керуючої компанії індустріального парку "Перший еко-індустріальний парк", однак за результатами голосування проект рішення не набрав необхідної кількості голосів на його підтримку.

Внаслідок цього, проект рішення був відхилений, про що зазначено у витягах з протоколів сесії міської ради від 10.10.2023 та від 12.10.2023

Позивач у справі звертає увагу суду на те, що відповідач допустив протиправну бездіяльність щодо неприйняття рішення щодо затвердження результатів конкурсу з вибору керуючої компанії індустріального парку "Перший еко-індустріальний парк".

На думку суду, як протиправну бездіяльність суб`єкта владних повноважень слід розуміти зовнішню форму поведінки (діяння) цього органу, яка полягає (проявляється) у неприйнятті рішення чи у нездійсненні юридично значимих й обов`язкових дій на користь заінтересованих осіб, які на підставі закону та/або іншого нормативно-правового регулювання віднесені до компетенції суб`єкта владних повноважень, були об`єктивно необхідними і реально можливими для реалізації, але фактично не були здійснені.

Однак, суд зауважує, що Долинська міська рада Калуського району Івано-Франківської області розглянула проект рішення про затвердження результатів конкурсу з вибору керуючої компанії індустріального парку "Перший еко-індустріальний парк" в порядку, який визначений Регламентом ради, однак вказаний вище проект рішення не знайшов підтримки необхідної кількості голосів депутатів і був відхилений.

У судовій практиці сформовано позицію щодо поняття дискреційних повноважень, під якими необхідно розуміти такі повноваження, коли у межах, які визначені законом, адміністративний орган має можливість самостійно (на власний розсуд) вибирати один з кількох варіантів конкретного правомірного рішення. Водночас, повноваження державних органів не є дискреційними, коли є лише один правомірний та законно обґрунтований варіант поведінки суб`єкта владних повноважень. Тобто у разі настання визначених законодавством умов, відповідач зобов`язаний вчинити конкретні дії і, якщо він їх не вчиняє, його можна зобов`язати до цього в судовому порядку.

З огляду на наведене, дискреційне повноваження може полягати у виборі діяти чи не діяти, а якщо діяти, то у виборі варіанту рішення чи дії серед варіантів, що прямо або опосередковано закріплені у законі. Важливою ознакою такого вибору є те, що він здійснюється без необхідності узгодження варіанту вибору будь-ким.

Повноваження відповідача щодо прийняття проекту рішення про затвердження результатів конкурсу з вибору керуючої компанії індустріального парку "Перший еко-індустріальний парк" є дискреційним, оскільки в цьому випадку у відповідача є два варіанти поведінки, а саме затвердити результати конкурсу або відмовити у затвердженні результатів конкурсу, при цьому, суд зауважує, що в даному випадку відмова у затвердженні результатів конкурсу, згідно з Регламентом, може бути висловлена шляхом відхилення проекту рішення.

Суд вважає, що Долинська міська рада Калуського району Івано-Франківської області діяла в межах повноважень та порядку, які визначені Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні" та регламентом Долинської міської ради Івано-Франківської області, а тому протиправної бездіяльності не допустила.

Оскільки судом встановлено, що Долинська міська рада Калуського району Івано-Франківської області при розгляді проекту рішення про затвердження результатів конкурсу з вибору керуючої компанії індустріального парку "Перший еко-індустріальний парк" діяла в межах і в спосіб визначений законодавством України, то відсутні правові підстави для визнання ТОВ "Еко Рішення" переможцем відкритого конкурсу з вибору керуючої компанії індустріального парку "Перший еко-індустріальний парк" та визнання укладеним договору про створення та функціонування індустріального парку "Перший еко-індустріальний парк", оскільки такі вимоги є похідними.

Висновок суду.

У контексті наведеного в задоволенні позову слід відмовити.

Судові витрати.

Пунктом 2 ч. 1 ст. 129 ГПК України передбачено, що судовий збір у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Враховуючи той факт, що в задоволенні позову відмовлено, судовий збір слід залишити за позивачем.

Керуючись ст. 2, 13, 73, 74, 86, 129, 165, 236, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд

у х в а л и в :

У позові Товариства з обмеженою відповідальністю "Еко Рішення" до Долинської міської ради Калуського району Івано-Франківської області про визнання протиправною бездіяльністі Долинської міської ради Калуського району Івано-Франківської області щодо неприйняття рішення "про затвердження результатів конкурсу з вибору керуючої компанії індустріального парку "Перший еко-індустріальний парк", яким Товариство з обмеженою відповідальністю "Еко Рішення" визнано переможцем конкурсу з вибору керуючої компанії індустріального парку "Перший еко-індустріальний парк", визнання Товариство з обмеженою відповідальністю "Еко Рішення" переможцем відкритого конкурсу з вибору керуючої компанії індустріального парку "Перший еко-індустріальний парк", визнання укладеним договору про створення та функціонування індустріального парку "Перший еко-індустріальний парк", у редакції визначеній у додатку № 2 до рішення Долинської міської ради Калуського району Івано-Франківської області від 21.08.2023 № 2365-34/2023 "Конкурсна документація з вибору керуючої компанії індустріального парку "Перший еко-індустріальний парк" - відмовити.

Судові витрати залишити за позивачем.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Західного апеляційного господарського суду протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складений 04.03.2024.

Суддя Т. В. Стефанів

СудГосподарський суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення22.02.2024
Оприлюднено06.03.2024
Номер документу117400712
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, щодо недоговірних зобов’язань спонукання виконати або припинити певні дії

Судовий реєстр по справі —909/1039/23

Рішення від 22.02.2024

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Стефанів Т. В.

Рішення від 22.02.2024

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Стефанів Т. В.

Ухвала від 21.12.2023

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Стефанів Т. В.

Ухвала від 27.11.2023

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Стефанів Т. В.

Ухвала від 20.11.2023

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Стефанів Т. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні