Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
01 березня 2024 року № 520/35875/23
Суддя Харківського окружного адміністративного суду Зоркіна Ю.В., розглянувши за правилами спрощеного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Харківської обласної прокуратури (м. Харків, вул. Б. Хмельницького 4, ЄДРПОУ 02910108) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,-
установив
Позивач звернувся до суду з вказаним позовом та просить суд:
визнати бездіяльність Харківської обласної прокуратури за зверненням від 03 та 23 листопада 2023 року, яке не розглянуте по суті і не вирішене, тобто протиправно відмовлено у розгляді, чим порушені мої права;
зобов`язати Харківську обласну прокуратуру розглянути і вирішити звернення від 03 та 23 листопада 2023 року та надати вичерпну письмову відповідь.
В обґрунтування позову позивачем зазначено, що ним засобами електронного зв`язку із використанням КЕП керівнику Харківської обласної прокуратури подані звернення щодо законності використання ФГ Андрієнка В.М. земельних ділянок, розташованих на території Барвінківської територіальної громади Ізюмського району , у зв`язку із чим просив прокурора звернутися до суду з питань розірвання договору оренди. Однак належної та повної відповіді на своє звернення позивач не отримав. Вважаючи бездіяльність відповідача щодо розгляду його звернення протиправною, а свої права порушеними, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Ухвалою суду від 18.12.2023 року прийнято адміністративний позов до розгляду та відкрито спрощене провадження в зазначеній справі.
Представник відповідача у наданому до суду відзиві на позов проти заявленого позову заперечував та зазначив, що позовні вимоги позивача є безпідставними та такими, що суперечать вимогам чинного законодавства, а позов відповідно таким, що не підлягає задоволенню.
У період з 25.01.2024 по 08.02.2024, з 12.02. по 21.02.2024 головуюча перебувала у відпустці.
Суд зазначає, що відповідно до положень ст.257 КАС України за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності. За правилами спрощеного позовного провадження може бути розглянута будь-яка справа, віднесена до юрисдикції адміністративного суду, за винятком справ, зазначених у частині четвертій цієї статті.
Відповідно до ч.5 ст.262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Отже, враховуючи вищевикладене, дана справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними в матеріалах справи доказами.
Дослідивши наявні в матеріалах справи докази, перевіривши оскаржувані рішення/ дії відповідача на відповідність приписам ч.2 ст.2 КАС України суд зазначає наступне.
Згідно з вимогами ст. 1311 Конституції України функціями прокуратури є 1) підтримання публічного обвинувачення в суді; 2) організація і процесуальне керівництво досудовим розслідуванням, вирішення відповідно до закону інших питань під час кримінального провадження, нагляд за негласними та іншими слідчими і розшуковими діями органів правопорядку; 3) представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.
Статтею 2 Закону України «Про прокуратуру» визначено, що на прокуратуру покладаються такі функції: 1) підтримання державного обвинувачення в суді; 2) представництво інтересів громадянина або держави в суді у випадках, визначених цим Законом та гл. 12 розділу III Цивільного процесуального кодексу України; 3) нагляд за додержанням законів органами, що провадять оперативно-розшукову діяльність, дізнання, досудове слідство; 4) нагляд за додержанням законів при виконанні судових рішень у кримінальних справах, а також при застосуванні інших заходів примусового характеру, пов`язаних з обмеженням особистої свободи громадян.
Статтею 1 Закону України «Про звернення громадян» передбачено, що громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об`єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, медіа, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов`язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.
Аналогічні положення передбачено ч. 1 ст. 5 Закону України «Про звернення громадян», відповідно до якої звернення адресуються органам державної влади і органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам, організаціям незалежно від форми власності, об`єднанням громадян або посадовим особам, до повноважень яких належить вирішення порушених у зверненнях питань.
23 листопада 2023 року відповідно до ст. 3,19,20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» засобами електронного зв`язку із використанням КЕП позивачем на адресу керівника Харківської обласної прокуратури подана заява щодо ініціювання звернення із позовною заявою до Господарського суду Харківської області в інтересах держави в особі Барвінківської міської ради Ізюмського району Харківської області про розірвання договорів оренди, укладених головою Барвінківської районної державної адміністрації в особі її голови - Беккером М.Л. від 06 березня 2008 року із ФГ ОСОБА_2 невитребуваних земельних ділянок із кадастровими номерами, а саме: 6320482500:07:000:0210, 6320482500:07:000:0211, 6320482500:07:000:0225. 6320482500:07:000:0233, 6320482500:07:000:0227, 6320482500:07:000:0216, 6320482500:07:000:0217, 6320482500:07:000:0229, 6320482500:07:000:0232, 6320482500:07:000:0219, 6320482500:07:000:0221, 6320482500:07:000:0222, 6320482500:07:000:0223, 6320482500:07:000:0224, 6320482500:07:000:0234, 6320482500:07:000:0228 та 6320482500:07:000:0226. Рішенням суду зобов`язати ФГ Андрієнка В.М. повернути територіальній громаді в особі Барвінківської міської ради Ізюмського району Харківської області невитребуваних земельних ділянок із кадастровими номерами, а саме: 6320482500:07:000:0210, 6320482500:07:000:0211, 6320482500:07:000:0225, 6320482500:07:000:0233, 6320482500:07:000:0227, 6320482500:07:000:0216, 6320482500:07:000:0217, 6320482500:07:000:0229, 6320482500:07:000:0232, 6320482500:07:000:0219, 6320482500:07:000:0221, 6320482500:07:000:0222, 6320482500:07:000:0223, 6320482500:07:000:0224, 6320482500:07:000:0234, 6320482500:07:000:0228 та 6320482500 :07:000:0226 (вх. № 58355-23).
До матеріалів справи позивачем надано протокол створення та перевірки кваліфікованого та удосконаленого електронного підпису від 23.11.2023, з якого судом встановлено, що 23.11.2023 позивачем об 10:59:04 накладено електронний підпис на звернення від 03.11.2023. Іншого протоколу створення та перевірки кваліфікованого та удосконаленого електронного підпису суду не надано.
Відповідно до ст. 7 Закону України «Про звернення громадян» звернення, оформлені належним чином і подані у встановленому порядку, підлягають обов`язковому прийняттю та розгляду. Забороняється відмова в прийнятті та розгляді звернення з посиланням на політичні погляди, партійну належність, стать, вік, віросповідання, національність громадянина, незнання мови звернення. Якщо питання, порушені в одержаному органом державної влади, місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності, об`єднаннями громадян або посадовими особами зверненні, не входять до їх повноважень, воно в термін не більше п`яти днів пересилається ними за належністю відповідному органу чи посадовій особі, про що повідомляється громадянину, який подав звернення
Розгляд звернень, направлення відповідей, супровідних листів заявникам в органах прокуратури здійснюється відповідно до вимог Інструкції про порядок розгляду звернень і запитів та особистого прийому громадян в органах прокуратури України затвердженої наказом Офісу Генерального прокурора від 06.08.2020 № 363 (далі інструкція № 363).
Згідно з п.14, 15 розділу ІІ Інструкції звернення, у яких порушені питання не належать до повноважень органів прокуратури, відповідно до статті 7 Закону України "Про звернення громадян" відповідальними підрозділами, керівниками окружних прокуратур або їхніми першими заступниками та заступниками, керівниками структурних підрозділів цих прокуратур у термін не більш ніж п`ять днів надсилаються за належністю до відповідного органу чи посадовій особі, про що повідомляється громадянин, який подав звернення. ;вернення громадян, за результатами розгляду яких не приймалися рішення керівником органу прокуратури і в яких не оскаржуються дії чи рішення працівників цієї прокуратури, відповідальними чи іншими підрозділами у термін не більш ніж п`ять днів надсилаються до відповідної прокуратури нижчого рівня, якщо вирішення порушених у них питань належить до її компетенції; звернення громадян, за результатами розгляду яких не приймалися рішення керівником органу прокуратури і в яких не оскаржуються дії чи рішення працівників цієї прокуратури, відповідальними чи іншими підрозділами у термін не більш ніж п`ять днів надсилаються до відповідної прокуратури нижчого рівня, якщо вирішення порушених у них питань належить до її компетенції.
За приписами п.9 р.ІІІ Інструкції відповідь за результатами вирішення звернення надається тим органом прокуратури, якому його надіслано і до компетенції якого належить вирішення порушених у ньому питань.
Згідно положень ч.3,4 ст.23, ч.1 ст.24 Закону України «Про прокуратуру» прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу. Наявність таких обставин обґрунтовується прокурором у порядку, передбаченому частиною четвертою цієї статті, крім випадку, визначеного абзацом четвертим цієї частини. Наявність підстав для представництва має бути обґрунтована прокурором у суді.
Прокурор здійснює представництво інтересів громадянина або держави в суді виключно після підтвердження судом підстав для представництва. Виключно з метою встановлення наявності підстав для представництва інтересів держави в суді у випадку, якщо захист законних інтересів держави не здійснює або неналежним чином здійснює суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, прокурор має право отримувати інформацію, яка на законних підставах належить цьому суб`єкту, витребовувати та отримувати від нього матеріали та їх копії. Право подання позовної заяви (заяви, подання) в порядку цивільного, адміністративного, господарського судочинства надається Генеральному прокурору, його першому заступнику та заступникам, керівникам обласних та окружних прокуратур, їх першим заступникам та заступникам, прокурорам Спеціалізованої антикорупційної прокуратури.
Згідно положень п. 421 Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою КМУ від 14 січня 2015 р. № 15 Держгеокадастр відповідно до покладених на нього завдань звертається до суду з позовами про визнання недійсними угод, укладених із порушенням встановленого законом порядку купівлі-продажу, ренти, дарування, застави, обміну земельних ділянок державної, комунальної власності.
За наслідками розгляду, відповідно до ст. 7 Закону України «Про звернення громадян», звернення ОСОБА_1 від 03.11.2023 направлено за належністю для розгляду по суті керівнику Ізюмської окружної прокуратури Харківської області, про що заявника повідомлено листом від 27.11.2023 за № 15/1-11598вих-23.
За наслідками розгляду керівником Ізюмської окружної прокуратури Харківської області, відповідно до ст. 7 Закону України «Про звернення громадян», звернення ОСОБА_1 від 03.11.2023 направлено за належністю до ГУ Держгеокадастру у Харківській області для розгляду по суті, про що заявника повідомлено листом від 01.12.2023 за № 58-4401вих-23.
Відповідно до статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Частиною першою та другою статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд доходить висновку, що підстави для задоволення позову відсутні.
Розподіл судових витрат не здійснюється, оскільки позивач звільнений від сплати судового збору відповідно до положень статті 139 КАС України.
Керуючись ст.ст.2, 6-11, 14, 77, 78, 139, 241-247, 250, 255, 257-262, 287, 295, 297 КАС України, суд,
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову відмовити.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подання до Другого апеляційного адміністративного суду апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Зоркіна Ю.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.03.2024 |
Оприлюднено | 06.03.2024 |
Номер документу | 117412757 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Зоркіна Ю.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні