Постанова
від 15.10.2010 по справі 2а-21417/10/0570
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 жовтня 2010 р. сп рава № 2а-21417/10/0570

Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17

час прийняття постанови: < година >

Донецький окружний адмін істративний суд в складі:

головуючого судді < Довідн ик >

при секретарі Фендел євій В.Є.

за участю:

представника позивача Совтус О.М.,

представника відповідача Матченко О.О.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Кір овської об'єднаної державн ої податкової інспекції до т овариства з обмеженою відпов ідальністю «Техресурси» про надання дозволу на проведен ня позапланової виїзної пере вірки терміном на 5 робочих дн ів та про спонукання надати д окументи, -

В С Т А Н О В И В:

Кіровська об'єднана держ авна податкова інспекція зве рнулася до суду з адміністра тивним позовом до товариства з обмеженою відповідальніст ю «Техресурси» про надання д озволу на проведення позапла нової виїзної перевірки терм іном на 5 робочих днів та про с понукання надати документи, мотивуючі свої вимоги наступ ним.

ТОВ «Техресурси» перебува є на податковому обліку в Кір овській ОДПІ з 21.10.2004.

Податковим органом, згідно із п. 1 ч. 6 ст. 11-1 Закону України «П ро державну податкову службу в Україні» було видано наказ від 27.08.2010 № 86 про проведення поза планової виїзної перевірки з питань взаємовідносин товар иства з ТОВ «Глорія-трейд» (ЄД РПОУ 30100420), ТОВ Донтрансторг» (ЄД РПОУ 36061529) за квітень 2010 року та і з ТОВ «Мінерва» (ЄДРПОУ 31184627), ТО В «Гранд-контакт» (ЄДРПОУ 36811488) з а травень 2010 року та виписано н аправлення на перевірку від 27.08.2010 № 32 терміном на 5 робочих дн ів з 27.08.2010.

При виїзді на адресу товари ства посадові особи відповід ача не допустили фахівців ін спекції до позапланової пере вірки, про що посадовими особ ами відповідача було складен о Акт № 176/23/30364980 від 27.08.2010 про не допу ск до проведення позапланово ї документальної перевірки й складено протоколи від 27.08.2010 пр о адміністративні правопору шення відносно посадових осі б відповідача за ст. 163-3 КУпАП. П росив задовольнити позовні в имоги у повному обсязі.

У судовому засіданні предс тавник позивача підтримала п озовні вимоги та наполягала на їх задоволенні.

Представник відповідача у судовому засіданні проти за доволення позовних вимог зап еречував, оскільки вважає, що проведення позапланової пер евірки можливе лише при наяв ності рішення суду щодо її пр оведення. Крім того, податков им органом нещодавно проводи лась планова перевірка ТОВ « Техресурси». Просив відмовит и у задоволенні позовних вим ог.

Заслухавши думку представ ників сторін, дослідивши та о цінивши надані докази за сво їм внутрішнім переконанням, суд вважає, що позов підлягає частковому задоволенню вихо дячи з наступного.

Відповідач - товариство з об меженою відповідальністю «Т ехресурси» зареєстроване 26.10. 1999 виконавчим комітетом Кіров ської міської ради, ЄДРПОУ 3036498 0, що підтверджується Свідоцт вом про державну реєстрацію юридичної особи (а.с. 7).

27.08.2010 начальником Кіровської ОДПІ прийнято наказ № 86 “Про п роведення позапланової виїз ної перевірки”, з питань взає мовідносин підприємства з ТО В «Глорія-трейд» (ЄДРПОУ 30100420), Т ОВ Донтрансторг» (ЄДРПОУ 36061529) з а квітень 2010 року та із ТОВ «Мін ерва» (ЄДРПОУ 31184627), ТОВ «Гранд-к онтакт» (ЄДРПОУ 36811488) за травень 2010 року та виписано направлен ня на перевірку від 27.08.2010 № 32 терм іном на 5 робочих днів з 27.08.2010.

Як вбачається з Акту про від мову у допуску до перевірки в ід 27.08.2010 № 176/23/30364980, у допуску до пров едення позапланової виїзної перевірки посадовим особам Кіровської ОДПІ було відмовл ено.

У протоколах про адміністр ативне правопорушення від 27.08 .2010, складених на директора тов ариства ОСОБА_3 та головно го бухгалтера ОСОБА_4 у гр афі пояснення к порушенню вк азано, що до перевірки переві ряючі недопущені, оскільки в них вже проводилась перевір ка, а згідно вимог законодавс тва її проведення можливе ли ше один раз на рік.

У відповідності до п. 1 ст. 11 За кону України “Про державну п одаткову службу в Україні” о ргани державної податкової с лужби у випадках, в межах комп етенції та у порядку, встанов лених законами України, мают ь право здійснювати документ альні невиїзні перевірки (на підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших д окументів, пов'язаних з нарах уванням і сплатою податків т а зборів (обов'язкових платеж ів) незалежно від способу їх п одачі), а також планові та поза планові виїзні перевірки сво єчасності, достовірності, по вноти нарахування і сплати п одатків та зборів (обов'язков их платежів), додержання валю тного законодавства юридичн ими особами, їх філіями, відді леннями, іншими відокремлени ми підрозділами, що не мають с татусу юридичної особи, а так ож фізичними особами, які маю ть статус суб'єктів підприєм ницької діяльності чи не маю ть такого статусу, на яких згі дно із законами України покл адено обов'язок утримувати т а/або сплачувати податки і зб ори (обов'язкові платежі), крім Національного банку України та його установ (далі - платни ки податків).

Статтею 9 Закону України „Пр о систему оподаткування” вст ановлений обов'язок платни ка податків і зборів (обов'я зкових платежів) допускати п осадових осіб державних пода ткових органів до обстеження приміщень, що використовуют ься для одержання доходів чи пов'язані з утриманням об'єкт ів оподаткування, а також для перевірок з питань обчислен ня і сплати податків і зборів (обов'язкових платежів). Керів ники і відповідні посадові о соби юридичних осіб та фізич ні особи під час перевірки, що проводиться державними пода тковими органами, зобов'язан і давати пояснення з питань о податкування у випадках, пер едбачених законами, виконува ти вимоги державних податков их органів щодо усунення вия влених порушень законів про оподаткування і підписати ак т про проведення перевірки.

Отже, допуск посадових осіб державних податкових органі в для перевірок з питань обчи слення і сплати податків і зб орів (обов'язкових платежів), н адання з цього приводу відпо відних пояснень, виконання і нших вимог податкових органі в є обов'язком платника под атку в силу вказаних вище пол ожень закону.

Згідно із ст. 11-1 Закону Украї ни “Про державну податкову с лужбу в Україні” позапланово ю виїзною перевіркою вважаєт ься перевірка, яка не передба чена в планах роботи органу д ержавної податкової служби і проводиться за наявності хо ча б однієї з таких обставин:

1) за наслідками перевірок і нших платників податків вияв лено факти, які свідчать про п орушення платником податків законів України про оподатк ування, валютного законодавс тва, якщо платник податків не надасть пояснення та їх доку ментальні підтвердження на о бов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом десяти робо чих днів з дня отримання запи ту;

2) платником податків не под ано в установлений строк под аткову декларацію або розрах унки, якщо їх подання передба чено законом;

3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податко вій декларації, поданій плат ником податків, якщо платник податків не надасть пояснен ня та їх документальні підтв ердження на обов'язковий пис ьмовий запит органу державно ї податкової служби протягом десяти робочих днів з дня отр имання запиту;

4) платник податків подав у в становленому порядку скаргу про порушення законодавства посадовими особами органу д ержавної податкової служби п ід час проведення планової ч и позапланової виїзної перев ірки, в якій вимагає повного а бо часткового скасування рез ультатів відповідної переві рки;

5) у разі виникнення потреби у перевірці відомостей, отри маних від особи, яка мала прав ові відносини з платником по датків, якщо платник податкі в не надасть пояснення та їх д окументальні підтвердження на обов'язковий письмовий за пит органу державної податко вої служби протягом десяти р обочих днів з дня отримання з апиту;

6) проводиться реорганізаці я (ліквідація) підприємства;

7) стосовно платника податкі в (посадової особи платника п одатків) у порядку, встановле ному законом, податковою міл іцією заведено оперативно-ро зшукову справу, у зв'язку з чим є потреба у проведенні позап ланової виїзної перевірки фі нансово-господарської діяль ності такого платника податк ів;

8) у разі, коли вищестоящий ор ган державної податкової слу жби в порядку контролю за дос товірністю висновків нижчес тоящого органу державної под аткової служби здійснив пере вірку документів обов'язково ї звітності платника податкі в або висновків акта перевір ки, складеного нижчестоящим контролюючим органом, та вия вив їх невідповідність вимог ам законів, що призвело до нен адходження до бюджетів сум п одатків та зборів (обов'язков их платежів). Позапланова виї зна перевірка в цьому випадк у може ініціюватися вищестоя щим органом державної податк ової служби лише у тому разі, к оли стосовно посадових або с лужбових осіб нижчестоящого органу державної податкової служби, які проводили планов у або позапланову виїзну пер евірку зазначеного платника податків, розпочато службов е розслідування або порушено кримінальну справу;

9) платником подано декларац ію з від'ємним значенням з под атку на додану вартість, яке с тановить більше 100 тис. гривен ь.

Позаплановими перевірками вважаються також перевірки в межах повноважень податков их органів, визначених закон ами України "Про застосуванн я реєстраторів розрахункови х операцій у сфері торгівлі, г ромадського харчування та по слуг", "Про державне регулюван ня виробництва і обігу спирт у етилового, коньячного і пло дового, алкогольних напоїв т а тютюнових виробів", а в інших випадках - за рішенням суду.

Позапланова виїзна переві рка може здійснюватися лише на підставі рішення суду. Орг ан державної податкової служ би, який ініціює проведення п озапланової виїзної перевір ки, подає до суду письмове обґ рунтування підстав такої пер евірки та дати її початку і за кінчення, склад осіб, які буду ть проводити таку перевірку, документи, які відповідно до частини шостої цієї статті с відчать про виникнення підст ав для проведення такої пере вірки, інформацію про вид та к ількість перевірок, проведен их органами державної податк ової служби щодо суб'єкта гос подарської діяльності та нас лідки таких перевірок за поп ередні три роки, а також на вим огу суду - інші відомості. У ро згляді питання про надання д озволу на проведення позапла нової виїзної перевірки мают ь право брати участь предста вники суб'єкта господарської діяльності. Повідомлення пр о місце, дату та час розгляду п итання про надання дозволу н а проведення позапланової ви їзної перевірки направляєть ся не пізніше ніж за три робоч і дні до дати такого розгляду .

Позапланова виїзна переві рка здійснюється на підставі виникнення обставин, виклад ених у цій статті, за рішенням керівника податкового орган у, яке оформляється наказом.

Відповідно до приписів ст. 1 1-2 Закону України “Про державн у податкову службу в Україні ” посадові особи органу держ авної податкової служби впра ві приступити до проведення планової або позапланової ви їзної перевірки за наявності підстав для їх проведення, ви значених цим та іншими закон ами України, та за умови надан ня платнику податків під роз писку:

1) направлення на перевірку, в якому зазначаються дата йо го видачі, назва органу держа вної податкової служби, мета , вид (планова або позапланова ), підстави, дата початку та да та закінчення перевірки, пос ади, звання та прізвища посад ових осіб органу державної п одаткової служби, які провод итимуть перевірку. Направлен ня на перевірку є дійсним за у мови наявності підпису керів ника органу державної податк ової служби, скріпленого печ аткою органу державної подат кової служби;

2) копії наказу керівника по даткового органу про проведе ння позапланової виїзної пер евірки, в якому зазначаються підстави проведення позапла нової виїзної перевірки, дат а її початку та дата закінчен ня.

Отже, посадовими особами по зивача були вчинені усі пере дбачені законом дії, необхід ні для початку проведення пе ревірки відповідача з метою дотримання вимог податковог о законодавства з питань вза ємовідносин підприємства і з ТОВ «Глорія-трейд» (ЄДРПОУ 30 100420), ТОВ Донтрансторг» (ЄДРПОУ 36061529) за квітень 2010 року та із ТОВ «Мінерва» (ЄДРПОУ 31184627), ТОВ «Гр анд-контакт» (ЄДРПОУ 36811488) за тра вень 2010 року. Однак, всупереч об ов'язку, встановленого ст. 9 З акону України „Про систему о податкування” відповідач до проведення перевірки посадо вих осіб позивача не допусти в.

Таким чином, оскільки у відп овідача були відсутні передб ачені законом підстави для н едопуску посадових осіб Кіро вської ОДПІ до проведення по запланової виїзної перевірк и, суд вважає за доцільне поно вити порушене право позивача .

Крім того суд зазначає, що п озивачем некоректно викладе ні позовні вимоги щодо надан ня дозволу на проведення пер евірки, у зв'язку з чим вважа є за доцільне вказати, що нале жним способом захисту поруше ного права буде зобов'язати товариство з обмеженою відп овідальністю «Техресурси» д опустити посадових осіб Кіро вської ОДПІ до проведення по запланової перевірки товари ства з обмеженою відповідаль ністю «Техресурси» з питань взаємовідносин підприємств а з ТОВ «Глорія-трейд» (ЄДРПОУ 30100420), ТОВ Донтрансторг» (ЄДРПОУ 36061529) за квітень 2010 року та із ТОВ «Мінерва» (ЄДРПОУ 31184627), ТОВ «Гр анд-контакт» (ЄДРПОУ 36811488) за тра вень 2010 року терміном на 5 робоч их днів.

Щодо позовних вимог стосов но спонукання товариства з о бмеженою відповідальністю « Техресурси» виконати певні д ії, а саме: надати до Кіровсько ї ОДПІ документи по ТОВ «Глор ія-трейд» (ЄДРПОУ 30100420), ТОВ Донт рансторг» (ЄДРПОУ 36061529), ТОВ «Мін ерва» (ЄДРПОУ 31184627), ТОВ «Гранд-к онтакт» (ЄДРПОУ 36811488): реєстри от риманих податкових накладни х за квітень, травень 2010 року, д окументи, які підтверджують транспортування товарно-мат еріальних цінностей, матеріа льні звіти, інформацію щодо с тану розрахунків на останню звітну дату, інформацію щодо умов зберігання товарно-мат еріальних цінностей, інформа цію щодо використання отрима них ТМЦ (послуги) у подальшому , суд зазначає наступне.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Консти туції України органи державн ої влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни.

Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 11 Зако ну України «Про державну под аткову службу в Україні» (в ре дакції, яка діяла на момент ви никнення спірних правовідно син) органи державної податк ової служби у випадках, в межа х компетенції та у порядку, вс тановлених законами України , мають право запрошувати пла тників податків або їх предс тавників для перевірки прави льності нарахування та своєч асності сплати податків та з борів (обов'язкових платежів ) такими платниками податків . Письмові повідомлення про т акі запрошення направляютьс я не пізніше ніж за десять роб очих днів до дня запрошення р екомендованими листами, в як их зазначаються підстави зап рошення, дата і час, на які зап рошується платник податків ( посадова особа платника пода тків).

Положення п. 4 ч. 1 ст. 11 вказано го Закону надають право орга ну державної податкової служ би запрошувати платників под атків або їх представників д ля перевірки правильності на рахування та своєчасності сп лати податків та зборів (обов 'язкових платежів) такими пла тниками податків у випадках, в межах компетенції та у поря дку, встановлених законами У країни.

Згідно п. 9 ч. 1 ст. 11 Закону Укра їни «Про державну податкову службу в Україні» органи дер жавної податкової служби у в ипадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених за конами України, мають право т акож при проведенні перевіро к вилучати у підприємств, уст анов та організацій копії фі нансово-господарських та бух галтерських документів, які свідчать про приховування (з аниження) об'єктів оподаткув ання, несплату податків та зб орів (обов'язкових платежів), а при проведенні арешту актив ів платника податків на підс таві рішення суду - вилучати о ригінали первинних фінансов о-господарських та бухгалтер ських документів із складенн ям опису, який скріплюється п ідписами представника орган у державної податкової служб и та платника податків, і зали шенням копій таких документі в платнику податків. Заборон яється вилучення у суб'єктів господарської діяльності до кументів, що не підтверджуют ь факти порушення законів Ук раїни про оподаткування.

Ці положення п. 9 ч. 1 ст. 11 Закон у надають право органам держ авної податкової служби вилу чати у підприємств, установ т а організацій копії фінансов о-господарських та бухгалтер ських документів, які свідча ть про приховування (занижен ня) об'єктів оподаткування, не сплату податків та зборів (об ов'язкових платежів) у випадк ах, в межах компетенції та у по рядку, встановлених законами України, при проведенні пере вірок, а також вилучати оригі нали первинних фінансово-гос подарських та бухгалтерськи х документів із складенням о пису, який скріплюється підп исами представника органу де ржавної податкової служби та платника податків, і залишен ням копій таких документів п латнику податків при проведе нні арешту активів платника податків на підставі рішення суду.

Вищевикладені положення З акону України «Про державну податкову службу в Україні» не наділяють органи державно ї податкової служби правом в итребувати копії фінансово-г осподарських та бухгалтерсь ких документів від підприємс тв, установ та організацій пи сьмовим запитом або в судово му порядку.

Таким чином, суд приходить д о висновку про безпідставніс ть позовних вимог Кіровської об'єднаної державної подат кової інспекції до товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Техресурси».

Крім того, суд також зазнача є про безпідставність посила нь позивача на п. 5 ст. 11-1 Закону У країни "Про державну податко ву службу в Україні", як на під ставу своїх позовних вимог, о скільки п. 5 ч. 6 ст. 11-1 цього Закон у визначає одну з підстав для проведення позапланової виї зної перевірки, а не наділяє о ргани державної податкової с лужби правом витребувати коп ії фінансово-господарських т а бухгалтерських документів шляхом направлення письмови х запитів.

Керуючись ст.ст. 2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-5 9, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110-111, 121, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов то вариства з обмеженою відпові дальністю «Техресурси» про н адання дозволу на проведення позапланової виїзної переві рки терміном на 5 робочих днів та про спонукання надати док ументи, - задовольнити частко во.

Зобов'язати посадових ос іб товариство з обмеженою ві дповідальністю «Техресурси » (ЄДРПОУ 30364980) допустити посадо вих осіб Кіровської ОДПІ до п роведення позапланової пере вірки товариства з обмеженою відповідальністю «Техресур си» з питань взаємовідносин підприємства з ТОВ «Глорія-т рейд» (ЄДРПОУ 30100420), ТОВ Донтранс торг» (ЄДРПОУ 36061529) за квітень 2010 року та із ТОВ «Мінерва» (ЄДРП ОУ 31184627), ТОВ «Гранд-контакт» (ЄД РПОУ 36811488) за травень 2010 року терм іном на 5 робочих днів.

У задоволенні іншої частин и позовних вимог, - відмовити.

Постанова постановлена у н арадчій кімнаті та проголоше но її вступну та резолютивну частини 15 жовтня 2010 року.

Повний текст постанови скл адений 19 жовтня 2010 року.

Апеляційна скарга на поста нову суду подається до Донец ького апеляційного адмініст ративного суду через Донецьк ий окружний адміністративни й суд. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до Донецько го апеляційного адміністрат ивного суду.

Апеляційна скарга на поста нову Донецького окружного ад міністративного суду подаєт ься протягом десяти днів з дн я її проголошення. У разі заст осування судом частини треть ої статті 160 цього Кодексу, а та кож прийняття постанови у пи сьмовому провадженні апеляц ійна скарга подається протяг ом десяти днів з дня отриманн я копії постанови.

Суддя Лазарєв В.В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.10.2010
Оприлюднено25.10.2010
Номер документу11743978
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-21417/10/0570

Ухвала від 04.11.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Юрко Ирина Володимирівна

Ухвала від 04.11.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Юрко Ирина Володимирівна

Ухвала від 19.11.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 09.09.2010

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Лазарєв В.В.

Постанова від 15.10.2010

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Лазарєв В.В.

Постанова від 15.10.2010

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Лазарєв В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні