Рішення
від 29.02.2024 по справі 160/21611/23
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 лютого 2024 року Справа № 160/21611/23 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі

головуючого суддіНіколайчук С.В. за участі секретаря судового засіданняЕмріх Ю.П. за участі: представник позивача представник відповідача представник третьог особи Дрозд Р.Ю. Семчук Н.В. не з`явився, повідомлений належним чином розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі адміністративну справу за позовом Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "ЖИТЛОВИЙ КОМПЛЕКС "НАГОРНИЙ" (49005, м. Дніпро, вул. Жуковського, буд. 21А, код ЄДРПОУ 35607880) до Дніпровської міської ради (49000, м.Дніпро, пр. Яворницького Дмитра, буд.75, код ЄДРПОУ 26510514), за участю третьої особи на стороні відповідача - Департамент по роботі з активами дніпровської міської ради (49000, Дніпропетровська обл., місто Дніпро, ПРОСПЕКТ ДМИТРА ЯВОРНИЦЬКОГО, будинок 75 ЄДРПОУ 37454258) про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії

УСТАНОВИВ:

25.08.2023 року Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "ЖИТЛОВИЙ КОМПЛЕКС "НАГОРНИЙ" (далі - позивач) звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Дніпровської міської ради (далі - відповідач), в якій просить визнати протиправною бездіяльність ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ з не розгляду клопотання ОБ`ЄДНАННЯ СПІВВЛАСНИКІВ БАГАТОКВАРТИРНОГО БУДИНКУ «ЖИТЛОВИЙ КОМПЛЕКС «НАГОРНИЙ» вих. №29/05 від 29.05.2023р. (вх. ДМР № 36/1070 від 30.05.2023 року) про погодження Проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОБ`ЄДНАННЯ СПІВВЛАСНИКІВ БАГАТОКВАРТИРНОГО БУДИНКУ «ЖИТЛОВИЙ КОМПЛЕКС «НАГОРНИЙ» по фактичному розміщенню багатоквартирного житлового будинку з приміщеннями комерційного призначення та паркінгом за адресою м. Дніпро вул. Василя Жуковського буд. 21А Соборний район Дніпропетровської області, кадастровий номер: 1210100000:03:287:0043.

В обґрунтування позовної заяви позивач зазначив, що він здійснює діяльність з комплексного обслуговування об`єкту - багатоквартирному будинку за адресою: місто Дніпро, ВУЛИЦЯ ЖУКОВСЬКОГО, будинок 21А. Рішенням відповідача від 26.05.2021р. №208/7 надано позивачу дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по фактичному розміщенню багатоквартирного житлового будинку з приміщеннями комерційного призначення та паркінгом за раніше зазначеною адресою. На виконання наведеного рішення було розроблено Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки. 20.10.2022 року земельна ділянка за кадастровим номером № 1210100000:03:287:0043 була зареєстрована у Державному земельному кадастрі. 30.05.2023 року позивач звернувся до відповідача з клопотанням вих. №29/05 від 29.05.2023р. (вх. ДМР № 36/1070 від 30.05.2023 року) про погодження проекту землеустрою щодо відведення раніше зазначеної земельної ділянки, проте відповідач на момент подання позову передбаченого частиною 6 статті 123 ЗК України не прийняв, проявивши бездіяльність, що є предметом позову.

Ухвалою від 29.08.2023 року суд відкрив провадження у адміністративній справі № 160/21611/23 та призначив до розгляду за правилами спрощеного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

Ухвалою від 29.08.2023 року суд вирішив подальший розгляд адміністративної справи №160/21611/23 здійснювати за правилами загального позовного провадження.

17.10.2023р. від представника відповідача надійшли додаткові заперечення проти позову. В зазначених запереченнях стверджується про відсутність порушеного права позивача та існування невідповідності обраного позивачем способу його захисту, оскільки позивач вже звертався із аналогічним клопотанням та йому Департаментом по роботі з активами Дніпровської міської ради надано лист -відповідь від 13.01.2023р. за №7/7-75, незважаючи на недоліки поданого клопотання, 30.05.2023р. за вх. №36/1070 вдруге звернувся з аналогічним клопотанням частково усунувши такі недоліки, положенням про департамент по роботі з активами Дніпровської міської ради, затвердженого рішенням Дніпровської міської ради від 24.10.2018р. №50/36 саме на наведений департамент покладено обов`язок підготовка проектів рішень міської ради з земельних питань, а за Регламентом Дніпровської міської ради VII скликання рішення Дніпровської міської ради рішення приймаються шляхом голосування на сесіях, чому передує підготовка проекту такого рішення та його оприлюднення. 25.09.2023р. на веб ресурсі відповідача Дніпровської міської ради https://dniprorada.gov.ua/ було опубліковано проект рішення про відмову ОСББ «ЖК» НАГОРНИЙ» у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по фактичному розміщенню багатоквартирного житлового будинку з приміщеннями комерційного призначення та паркінгом за адресою: м. Дніпро, вул. Левка Лук`яненка (Василя Жуковського), буд.21А поданого разом з клопотанням від 30.05.2023р. за №36/1070.

Ухвалою від 24.11.2023 року суд продовжив відповідачу процесуальний строк для надання відзиву на позовну заяву у справі № 160/21611/23 на 10 днів з моменту отримання копії цієї ухвали. Вважати додаткові заперечення проти позову фактично відзивом та такими, що подані в строк.

Ухвалою від 14.12.2023 року суд клопотання представника відповідача про залучення третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог задовольнив, залучив до участі у справі № 160/21611/23 в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Департамент по роботі з активами Дніпровської міської ради (49000, Дніпропетровська область, місто Дніпро, проспект Яворницького Дмитра, будинок 75, код ЄДРПОУ 37454258).

Ухвалою від 14.12.2023 року суд продовжив строк підготовчого провадження у справі № 160/21611/23 на 30 днів.

Через систему «Електронний суд» 27.12.2023 року надійшли пояснення третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Департамент по роботі з активами Дніпровської міської ради. В зазначених поясненнях третя особа зазначає, що рішенням Дніпровської міської ради від 26.05.2021р. № 208/7 «Про надання ОСББ «ЖК «НАГОРНИЙ» дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по фактичному розміщенню багатоквартирного житлового будинку з приміщеннями комерційного призначення та паркінгом по вул. Василя Жуковського, 21А» позивачу надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою Департаментом підготовлено проект рішення міської ради «Про відмову ОСББ «ЖК «Нагорний» у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по фактичному розміщенню багатоквартирного житлового будинку з приміщеннями комерційного призначення та паркінгом по вул. Левка Лук`яненка, 21 А. Зазначений проект рішення міської ради оприлюднено 25.09.2023р. на офіційному веб-сайті міської ради та передано на візування посадовим особам виконкому міської ради, отже, Департамент здійснив свої повноваження щодо підготовки проекту рішення міської ради в повному обсязі, у зв`язку із чим просить відмовити у задоволенні позову.

Ухвалою від 16.01.2024 року суд закрив підготовче провадження в адміністративній справі № 160/21611/23 та розпочав розгляд справи по суті.

Сторони належним чином повідомлені про розгляд справи Дніпропетровським окружним адміністративним судом, що підтверджується матеріалами справи.

У судове засідання представники позивача Дрозд Р. Ю., представник відповідача Семчук Н.В. явку забезпечили та надали пояснення ідентичні до наведених у документах по суті, представник третьої особи на стороні відповідача Харітонова Л. В. не з`явилася, повідомлена належним чином

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, суд встановив такі обставини та відповідні їм правовідносини.

Відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань на 25.07.2023 року та Статуту ОБ`ЄДНАННЯ СПІВВЛАСНИКІВ БАГАТОКВАРТИРНОГО БУДИНКУ «ЖИТЛОВИЙ КОМПЛЕКС «НАГОРНИЙ» здійснює свою діяльність з комплексного обслуговування об`єкту - багатоквартирному будинку за адресою: місто Дніпро, ВУЛИЦЯ ЖУКОВСЬКОГО, будинок 21А.

Рішенням Дніпровська міська рада від 26.05.2021р. №208/7 надала позивачу дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по фактичному розміщенню багатоквартирного житлового будинку з приміщеннями комерційного призначення та паркінгом по вул. Василя Жуковського, 21 А.

Розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОБ`ЄДНАННЯ СПІВВЛАСНИКІВ БАГАТОКВАРТИРНОГО БУДИНКУ «ЖИТЛОВИЙ КОМПЛЕКС «НАГОРНИЙ» по фактичному розміщенню багатоквартирного житлового будинку з приміщеннями комерційного призначення та паркінгом за адресою м. Дніпро вул. Василя Жуковського буд. 21А Соборний район Дніпропетровської області від 13.07.2021 року.

Відповідно до витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку № НВ-3500801412022 від 26.10.2022 року земельна ділянка за адресою: м. Дніпро, вулиця Василя Жуковського, 21А була зареєстрована у Державному земельному кадастрі за № 1210100000:03:287:0043, площа: 0.4303 га, цільове призначення: категорія земель - землі житлової та громадської забудови, вид цільового призначення земельної ділянки: 02.10 Для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об`єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури.

30.05.2023р. відповідач, Дніпровська міська рада, отримала від ОСББ "Ж/К "НАГОРНИЙ" клопотанням вих. №29/05 від 29.05.2023р. про погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, яке було зареєстровано за № 36/1070 від 30.05.2023 року.

25.09.2023 на офіційному інтернет-сайті Дніпровської міської ради https://dniprorada.gov.ua/ було опубліковано проект рішення про відмову ОСББ «ЖК» НАГОРНИЙ» у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по фактичному розміщенню багатоквартирного житлового будинку з приміщеннями комерційного призначення та паркінгом за адресою: м. Дніпро, вул. Левка Лук`яненка (Василя Жуковського), буд.21А поданого разом з клопотанням від 30.05.2023 за №36/1070. Проте відомостей про прийняття відповідно до проекту рішення Дніпровською міською радою до матеріалів справи не надано.

Вищевказане рішення відповідача і стало підставою звернення позивача до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, доводам позивача, викладеним в позовній заяві, та доводам відповідачів, викладеним в відзивах на позов, суд врахував такі норми чинного законодавства, які діяли на момент виникнення спірних правовідносин, та релевантні їм джерела права.

Відповідно до статті 123 Земельного Кодексу України (в редакції, станом на час виникнення спірних правовідносин) надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.

Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі:

надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення;

формування нової земельної ділянки (крім поділу та об`єднання).

Надання у користування земельної ділянки, зареєстрованої в Державному земельному кадастрі відповідно до Закону України "Про Державний земельний кадастр", право власності на яку зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, без зміни її меж та цільового призначення здійснюється без складення документації із землеустрою.

Надання у користування земельної ділянки в інших випадках здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). У такому разі розроблення такої документації здійснюється на підставі дозволу, наданого Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування, відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, крім випадків, коли особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки у користування, набуває право замовити розроблення такої документації без надання такого дозволу.

Земельні ділянки державної та комунальної власності, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об`єкти нерухомого майна, що перебувають у державній чи комунальній власності, передаються особам, зазначеним у пункті "а" частини другої статті 92 цього Кодексу, лише на праві постійного користування.

Особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.

У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Забороняється відмова у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок, місце розташування об`єктів на яких погоджено відповідним органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування згідно із статтею 151 цього Кодексу.

У разі якщо у місячний строк з дня реєстрації клопотання Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, не надав дозволу на розроблення документації із землеустрою або мотивовану відмову у його наданні, то особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності, у місячний строк з дня закінчення зазначеного строку має право замовити розроблення документації із землеустрою без надання такого дозволу, про що письмово повідомляє Верховну Раду Автономної Республіки Крим, Раду міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування. До письмового повідомлення додається договір на виконання робіт із землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Умови і строки розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок визначаються договором, укладеним замовником з виконавцем цих робіт відповідно до типового договору. Типовий договір на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки затверджується Кабінетом Міністрів України.

Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу.

У разі якщо місце розташування об`єкта, розміри і межі земельної ділянки, що пропонується до вилучення (викупу), та умови вилучення (викупу) цієї ділянки погоджені згідно з вимогами статті 151 цього Кодексу, які під час розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки не змінилися, проект погодженню не підлягає.

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а в разі необхідності здійснення обов`язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи приймає рішення про надання земельної ділянки у користування.

Якщо земельна ділянка надається у користування за погодженням з Верховною Радою України, погоджений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, які із своїми пропозиціями та позитивним висновком державної експертизи землевпорядної документації подають зазначений проект до Кабінету Міністрів України, який розглядає ці матеріали та подає їх до Верховної Ради України для прийняття відповідного рішення.

Якщо земельна ділянка надається у користування за рішенням Кабінету Міністрів України або за погодженням з Кабінетом Міністрів України, погоджений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки (крім проектів землеустрою щодо відведення у користування земельних ділянок зони відчуження та зони безумовного (обов`язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи) подається відповідно до Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, які розглядають його і в місячний строк подають зазначений проект зі своїми пропозиціями та позитивним висновком державної експертизи землевпорядної документації до Кабінету Міністрів України для прийняття відповідного рішення.

Проекти землеустрою щодо відведення у користування земельних ділянок зони відчуження та зони безумовного (обов`язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи, подаються до Кабінету Міністрів України центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері управління зоною відчуження та зоною безумовного (обов`язкового) відселення, разом із пропозиціями та позитивним висновком державної експертизи землевпорядної документації.

Якщо земельна ділянка надається у користування Верховною Радою Автономної Республіки Крим, погоджений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а у разі необхідності здійснення обов`язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку державної експертизи) подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим, яка розглядає його і в місячний строк подає зазначений проект із своїми пропозиціями до Верховної Ради Автономної Республіки Крим.

Рішенням про надання земельної ділянки у користування за проектом землеустрою щодо її відведення здійснюються:

затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки;

вилучення земельних ділянок у землекористувачів із затвердженням умов вилучення земельних ділянок (у разі необхідності);

надання земельної ділянки особі у користування з визначенням умов її використання і затвердженням умов надання, у тому числі (у разі необхідності) вимог щодо відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва.

У разі надання земельних ділянок державної власності у постійне користування підприємствам, установам, організаціям комунальної власності одночасно здійснюється передача земельних ділянок державної власності у комунальну власність і навпаки.

На підставі рішення про передачу будівлі, споруди, іншого об`єкта нерухомого майна державної власності у комунальну власність приймається рішення про передачу у комунальну власність земельної ділянки, на якій розміщений об`єкт передачі.

На підставі рішення про передачу будівлі, споруди, іншого об`єкта нерухомого майна комунальної власності у державну власність, також передається у державну власність земельна ділянка, на якій розміщений об`єкт передачі.

Підставою відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише його невідповідність вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів.

Відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у наданні земельної ділянки у користування або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду.

Саме такий висновок щодо правозастосування за аналогічних обставин наведений у постанові Верховного Суду від 18.05.2023 по справі № 823/619/17

Відповідно до усталеної практики Верховного Суду, відсутність належним чином оформленого рішення суб`єкта владних повноважень за результатом розгляду документації із землеустрою свідчить про те, що уповноважений орган не прийняв жодного рішення з числа тих, які він повинен був ухвалити за законом. (постанови Верховного Суду від 14.08.2020 у справі №815/6699/17, від 30.11.2020 у справі №804/4743/16, від 21.10.2021 у справі №804/4434/16, від 30.11.2021 у справі №449/299/16а, від 15.10.2022 у справі №813/1813/18, від 24.10.2022 у справі №820/1056/17.

Положеннями п. 31 ч. 1 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачено, що питання регулювання земельних відносин відповідно до Закону вирішуються виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради.

За приписами ч. 5 ст. 60 вказаного Закону органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об`єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об`єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду.

Стаття 59 цього Закону визначає, що рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Згідно із положеннями п. 8 та 9 ч. 4 ст. 42 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" сільський, селищний, міський голова скликає сесії ради, вносить пропозиції та формує порядок денний сесій ради і головує на пленарних засіданнях ради; забезпечує підготовку на розгляд ради проектів програм соціально-економічного та культурного розвитку, цільових програм з інших питань самоврядування, місцевого бюджету та звіту про його виконання, рішень ради з інших питань, що належать до її відання; оприлюднює затверджені радою програми, бюджет та звіти про їх виконання.

Згідно із ч. 1 ст. 46 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради.

Сесії ради скликаються: сільської, селищної, міської - відповідно сільським, селищним, міським головою в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок та надання документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності - не рідше ніж один раз на місяць.

Рішення про скликання сесії ради відповідно до частин четвертої, шостої та восьмої цієї статті доводиться до відома депутатів і населення не пізніш як за 10 днів до сесії, а у виняткових випадках - не пізніш як за день до сесії із зазначенням часу скликання, місця проведення та питань, які передбачається внести на розгляд ради.

Сесії ради проводяться гласно із забезпеченням права кожного бути присутнім на них, крім випадків, передбачених законодавством. Порядок доступу до засідань визначається радою відповідно до закону. Протоколи сесії ради є відкритими та оприлюднюються і надаються на запит відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації.

З аналізу наведених норм видно, що формування порядку денного сесій ради належить до безпосередньої компетенції її голови, на якого, крім іншого, також покладено обов`язок забезпечити підготовку на розгляд ради проектів відповідних рішень, що належать до її відання.

Саме такі висновки наведенні у п. 33, 42, 43 постанови Верховного Суду від 11.11.2022р. по справі № №2340/4382/18, якою відхилені посилання відповідача на Регламент відповідної ради та розгляд питань у межах постійно діючих комісій.

За вимогою ч.1 та 2 ст. 11 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи. Виконавчі органи сільських, селищних, міських, районних у містах рад є підконтрольними і підзвітними відповідним радам, а з питань здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади - також підконтрольними відповідним органам виконавчої влади.

Аналогічні положення містяться і в ч.1 та 2 ст. 54 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» за якими сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення) рада у межах затверджених нею структури і штатів може створювати відділи, управління та інші виконавчі органи для здійснення повноважень, що належать до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад. Організаційні засади реалізації повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад щодо здійснення державної регуляторної політики визначаються Законом України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності". Відділи, управління та інші виконавчі органи ради є підзвітними і підконтрольними раді, яка їх утворила, підпорядкованими її виконавчому комітету, сільському, селищному, міському голові, голові районної у місті ради.

Наведені норми матеріального права знайшли і своє підтвердження і у п. 1.1. та п.1.2. Положення про департамент по роботі з активами Дніпровської міської ради затвердженого рішенням Дніпровської міської ради від 19.10.2022р. № 52/28 третя особа на стороні відповідача - Департамент по роботі з активами Дніпровської міської ради є виконавчим органом Дніпровської міської ради і правонаступником прав та обов`язків (у тому числі майнових, фінансових, немайнових і корпоративних) департаменту корпоративних прав та правового забезпечення Дніпропетровської міської ради у зв`язку з його реорганізацією з припиненням шляхом перетворення, крім повноважень щодо представлення інтересів Дніпровської міської територіальної громади у судових органах усіх інстанцій та юрисдикцій та у виконавчих провадженнях, супроводження яких здійснювалося працівниками управління правового забезпечення департаменту корпоративних прав та правового забезпечення Дніпропетровської міської ради.

З огляду на вищевикладені норми чинного законодавства та підтверджені даказами обставини справи, суд зробив такі висновки по суті справи.

Департамент по роботі з активами Дніпровської міської ради є виконавчим органом Дніпровської міської ради, підзвітний і підконтрольний Дніпровській міській раді.

Відповідач - суб`єкт владних повноважень, а у випадках, визначених законом, й інші особи, до яких звернена вимога позивача. (п. 9 ч.2 ст. 4 КАС України).

Суб`єкт владних повноважень - орган державної влади (у тому числі без статусу юридичної особи), орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг (п.7 ч.1 ст. 4 КАС України).

З огляду на положення ч.1ст. 122 ЗК України та п. 34 ч.1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», саме Дніпровська міська рада наділена владними повноваженнями з питання передачі у користування земельної ділянки за адресою м. Дніпро вул. Василя Жуковського буд. 21А Соборний район Дніпропетровської області, кадастровий номер: 1210100000:03:287:0043, а отже, є належним відповідачем по цій справі.

Частиною 6 статті 123 ЗК України визначено, що відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки приймає рішення про надання земельної ділянки у користування.

Сторонами не заперечується та підтверджується матеріалами справи, що ОСББ "Ж/К "НАГОРНИЙ" звернулось до ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ з клопотанням вих. №29/05 від 29.05.2023р. (вх. ДМР № 36/1070 від 30.05.2023 року) про погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, в якому просило погодити Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОБ`ЄДНАННЯ СПІВВЛАСНИКІВ БАГАТОКВАРТИРНОГО БУДИНКУ «ЖИТЛОВИЙ КОМПЛЕКС «НАГОРНИЙ» по фактичному розміщенню багатоквартирного житлового будинку з приміщеннями комерційного призначення та паркінгом за адресою м. Дніпро вул. Василя Жуковського буд. 21А Соборний район Дніпропетровської області, кадастровий номер: 1210100000:03:287:0043. Двотижневий строк, встановлений ч.6. ст. 123 ЗК України сплив 13.06.2023р.

Отже, з 14.06.2023р. право позивача на своєчасний розгляд клопотанням вих. №29/05 від 29.05.2023р. (вх. ДМР № 36/1070 від 30.05.2023 року) про погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки порушено, а відповідач Дніпровська міська рада допустила протиправну бездіяльність щодо розгляду наведеного клопотання, яка має бути усунута судом.

За вимогою п. 1 та 2 ч.2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України, своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно із ч. 1 -3 ст. 7 КАС України суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України. Суд застосовує інші правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, визначені Конституцією та законами України. У разі невідповідності правового акта Конституції України, закону України, міжнародному договору, згода на обов`язковість якого надана Верховною Радою України, або іншому правовому акту суд застосовує правовий акт, який має вищу юридичну силу, або положення відповідного міжнародного договору України.

З огляду на наведене посилання відповідача та третьої особи відповідача на Регламент Дніпровської міської ради VII скликання та Положення про Департамент по роботі з активами Дніпровської міської ради, затвердженого рішенням Дніпровської міської ради від 19.10.2022р. №52/28, є безпідставним, оскільки наведені піднормативні акти не змінюють особу, яка повинна прийняти рішення за результатами розгляду клопотання про погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та встановлені ч.6 ст. 123 ЗК України строки прийняття такого рішення.

Згідно із ч. 1ст. 77 КАС України кожна сторона повинна, довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 ст. 77 КАС України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відтак, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд зробив висновок про задоволення позовної заяви, оскільки в розумінні приписів ст.2 КАС України матеріалами справи підтверджується бездіяльність відповідача у спірних правовідносинах.

Відповідно до ч. 1ст. 143 Кодексу адміністративного судочинства України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.

При задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу адміністративного судочинства України, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа (ч. 1ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України).

Позивач при зверненні до суду сплатив судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору за подання позову до суду в розмірі 2684,00 грн, що документально підтверджується платіжною інструкцією №1576 від 23.08.2023.

Оскільки позовну заяву задоволено, сплачений судовий збір за подання позову до суду в сумі 2684,00 грн потрібно стягнути на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись статтями 2, 9, 77, 78, 90, 139, 241-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовну зачву Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "ЖИТЛОВИЙ КОМПЛЕКС "НАГОРНИЙ" (49005, м. Дніпро, вул. Жуковського, буд. 21А, код ЄДРПОУ 35607880) до Дніпровської міської ради (49000, м.Дніпро, пр. Яворницького Дмитра, буд.75, код ЄДРПОУ 26510514), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Департамент по роботі з активами Дніпровської міської ради (49000, Дніпропетровська область, місто Дніпро, проспект Яворницького Дмитра, будинок 75, код ЄДРПОУ 37454258) про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність Дніпровської міської ради з не розгляду клопотання Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "ЖИТЛОВИЙ КОМПЛЕКС "НАГОРНИЙ" вих. №29/05 від 29.05.2023р. (вх. ДМР № 36/1070 від 30.05.2023 року) про погодження Проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "ЖИТЛОВИЙ КОМПЛЕКС "НАГОРНИЙ" по фактичному розміщенню багатоквартирного житлового будинку з приміщеннями комерційного призначення та паркінгом за адресою АДРЕСА_1 , кадастровий номер: 1210100000:03:287:0043.

Зобов`язати Дніпровську міську раду розглянути клопотання Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "ЖИТЛОВИЙ КОМПЛЕКС "НАГОРНИЙ" вих. №29/05 від 29.05.2023р. (вх. ДМР № 36/1070 від 30.05.2023 року) про погодження Проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "ЖИТЛОВИЙ КОМПЛЕКС "НАГОРНИЙ" по фактичному розміщенню багатоквартирного житлового будинку з приміщеннями комерційного призначення та паркінгом за адресою м. Дніпро вул. Василя Жуковського буд. 21А Соборний район Дніпропетровської області, кадастровий номер: 1210100000:03:287:0043.

Стягнути на користь Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "ЖИТЛОВИЙ КОМПЛЕКС "НАГОРНИЙ" (49005, м. Дніпро, вул. Жуковського, буд. 21А, код ЄДРПОУ 35607880) за рахунок бюджетних асигнувань Дніпровської міської ради (49000, м.Дніпро, пр. Яворницького Дмитра, буд.75, код ЄДРПОУ 26510514) сплачені позивачем судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору у розмірі 2684,00 грн.

Стягнути на користь Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "ЖИТЛОВИЙ КОМПЛЕКС "НАГОРНИЙ" (49005, м. Дніпро, вул. Жуковського, буд. 21А, код ЄДРПОУ 35607880) за рахунок бюджетних асигнувань Дніпровської міської ради (49000, м.Дніпро, пр. Яворницького Дмитра, буд.75, код ЄДРПОУ 26510514) витрати на правничу допомогу 12 000,00 грн.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення суду складений 04 березня 2024 року.

Суддя С.В. Ніколайчук

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.02.2024
Оприлюднено07.03.2024
Номер документу117444119
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них

Судовий реєстр по справі —160/21611/23

Рішення від 29.02.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Рішення від 29.02.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 16.01.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 14.12.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 14.12.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 24.11.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 30.10.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 29.08.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні