Рішення
від 04.03.2024 по справі 420/31974/23
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/31974/23

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 березня 2024 року м. Одеса

Одеського окружного адміністративного суду Бездрабко О.І., перевіривши виконання вимог статей 160-161 КАС України за позовною заявою Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області до Ренійської міської ради Ізмаїльського району Одеської області про стягнення заборгованості,

встановив:

Головне управління Пенсійного фонду України в Одеській області (далі - позивач) звернулося з позовною заявою до Ренійської міської ради Ізмаїльського району Одеської області (далі - відповідач), в якій просить стягнути з засновника РГП "Водоканал" та РКП "Міськканалізація" - Ренійської міської ради Ізмаїльського району Одеської області на користь Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області заборгованість по сплаті страхових внесків по обом підприємствам у загальній сумі 920447,50 грн. на рахунок № НОМЕР_1 - Одеське обласне управління АТ "Ощадбанк", МФО 328845, код 20987385.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що Ренійська міська рада Ізмаїльського району Одеської області є засновником РГП "Водоканал" та РКП "Міськканалізація". Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 25.06.2015 р. у справі № 815/3161/15, яку залишено без змін ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 21.10.2015 р., з Ренійської міської ради Ренійського району Одеської області стягнуто заборгованість вказаних підприємств по страховим внескам у розмірі 356043,65 грн. Після повного погашення Ренійської міською радою вказаної заборгованості, Головним управлінням були нараховані штрафні санкції та пеня за кожен день прострочення платежу. У зв`язку з цим на підставі п.1 ч.3 ст.106 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" винесено вимогу про сплату боргу РГП "Водоканал" від 19.11.2019 р. № Ю-1У на суму 680484,65 грн. за період з 20.08.2008 р. по 14.11.2017 р., а на підставі п.2 ч.9 ст.106 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" прийнято рішення від 10.12.2019 р. № 19 про застосування до РКП "Міськканалізація" фінансових санкцій та нарахування пені у розмірі 239962,85 грн. за період з 20.01.2009 р. по 14.11.2017 р. Оскільки у встановлені законодавством строки РГП "Водоканал" та РКП "Міськканалізація" борг не сплатили, то зазначені рішення та вимогу передано на примусове виконання до Ренійського відділу державної прикордонної служби в Ізмаїльському районі Одеської області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Одеса), які в подальшому неодноразово поверталися до ГУ ПФУ в Одеській області у зв`язку з відсутністю розрахункових рахунків та майна, на яке можливо звернути стягнення. Крім того, ГУ ПФУ в Одеській області неодноразово зверталося до засновника зазначених боржників щодо сплати заборгованості, однак позитивного результату також не отримано. За приписами п.8 ч.3 ст.106 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" (в редакції, чинній на час винивнення заборгованості) у разі недостатності коштів та іншого майна у страхувальника для сплати недоїмки особами, які несуть зобов`язання та відповідальність за сплату недоїмки, є засновники або учасники підприємства, установи та організації - платника страхових внесків, що ліквідується, якщо згідно із законом вони несуть повну чи додаткову відповідальність за їхніми зобов`язаннями та правонаступники страхувальника, що ліквідовується. Так як засновником РГП "Водоканал" та РКП "Міськканалізація" є Ренійська міська рада, то сума заборгованості підлягає стягненню за рахунок Ренійської міської ради.

Ухвалою від 23.11.2023 р. позовну заяву позовну заяву залишено без руху та надано позивачу десятиденний строк на усунення недоліків.

У встановлений судом строк позивач усунув недоліки позовної заяви і ухвалою від 07.12.2023 р. відкрито спрощене провадження у справі та надано відповідачу п`ятнадцятиденний строк для подання відзиву на позовну заяву.

25.12.2023 р. від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, згідно якого просить відмовити в задоволенні позову. Вказує на те, що згідно ч.7 ст.106 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" (в редакції, чинній на час виникнення заборгованості) засновники підприємств установ та організацій несуть зобов`язання та відповідальність за сплату недоїмки лише у тому разі, якщо згідно із законом вони несуть повну чи додаткову відповідальність за їхніми зобов`язаннями. В той же час відповідно до статутів РГП "Водоканал" та РКП "Міськканалізація" вони є комунальними комерційними підприємствами, оскільки метою їх діяльності є отримання прибутку, а майно закріплено за ними на праві господарського відання, у зв`язку з чим Ренійська міська рада не є субсидіарним боржником цих комунальних комерційних підприємств.

Згідно ч.5 ст.262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої із сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Оскільки від сторін не надходило клопотання про розгляд справи в судовому засіданні, суд розглядає справу в порядку письмового провадження.

Дослідивши наявні у справі докази, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог виходячи з наступного.

Судом встановлено, що згідно витягів з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 26.05.2015 р. № 20611855, від 22.10.2023 р. Комунальне підприємство Ренійське госпрозрахункове підприємство "Водоканал" зареєстровано як юридичну особу 06.04.1999 р. за № 15451200000000453, засновником якого є Ренійська міська рада.

Відповідно до витягів з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 26.05.2015 р. № 20611910, від 23.10.2023 р. Ренійське комунальне підприємство "Міськканалізація" зареєстровано як юридичну особу 25.09.2000 р. за № 1541200000000378, засновником якого є Ренійська міська рада.

Станом на 28.05.2015 р., 22.10.2023 р., 23.10.2023 р. згідно витягів Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців РГП "Водоканал" та РКП "Міськканалізація" з 14.01.2009 р. за рішенням засновника знаходяться у стані припинення.

Вказані комунальні підприємства перебувають на обліку в ГУ ПФУ в Одеській області як платники внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, зокрема, РГП "Водоканал" з 17.04.1999 р., РКП "Міськканалізація" з 29.09.2000 р.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 25.06.2015 р. у справі № 815/3161/15, яке залишено без змін ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 21.10.2015 р., на користь Управління Пенсійного фонду України у Ренійському районі Одеської області стягнуто з Ренійської міської ради Ренійського району Одеської області, як засновника РГП "Водоканал" та РКП "Міськканалізація", заборгованість по страховим внескам у сумі 356043,65 грн.

Після повного погашення Ренійською міською радою заборгованості, стягнутої за судовим рішення, ГУ ПФУ в Одеській області нараховано штрафні санкції та пеню за кожен день просрочення платежу.

Так, ГУ ПФУ в Одеській області сформовано вимогу про сплату боргу від 19.11.2019 р. № Ю-1У, якою визначено заборгованість РГП "Водоканал" на загальну суму 680485,65 грн., з яких 67,22 грн. недоїмка, 19584,59 грн. фінансові санкції, 660832,84 грн. пеня.

Також ГУ ПФУ в Одеській області 10.12.2019 р. прийнято рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або органом Пенсійного фонду України, відповідно до якого до РКП "Міськканалізація" застосовано штраф у розмірі 6682,36 грн. та нараховано пеню у сумі 233280,49 грн.

Оскільки у встановлені законодавством строки РГП "Водоканал" та РКП "Міськканалізація" борг не сплатили, то зазначені рішення та вимогу передано на примусове виконання до Ренійського відділу державної прикордонної служби в Ізмаїльському районі Одеської області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Одеса), які в подальшому неодноразово поверталися до ГУ ПФУ в Одеській області у зв`язку з відсутністю розрахункових рахунків та майна, на яке можливо звернути стягнення.

ГУ ПФУ в Одеській області зверталося до Ренійської міської ради з листами від 13.02.2020 р. № 250/08-4, від 22.04.2020 р. № 1500-0803-6/18487, № 1500-0803-6/18488, від 05.09.2023 р. № 1500-0605-5/122976 щодо погашення заборгованості зі сплати обов`язкових платежів РГП "Водоканал" та РКП "Міськканалізація", однак листами від 29.05.2020 р. № 03/181-536-537/619, від 16.10.2020 р. № 01/1275-1276/1256, від 21.09.2023 р. № 22/3447-3846 відповідач повідомив про погашення заборгованості за наявності фінансового ресурсу.

Так як відповідачем не погашена заборгованість по сплаті страхових внесків РГП "Водоканал" та РКП "Міськканалізація" у загальній сумі 920447,50 грн., ГУ ПФУ в Одеській області звернулося до суду з даним позовом про її стягнення.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступних приписів законодавства.

Принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов`язкового державного пенсійного страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій, надання соціальних послуг з коштів Пенсійного фонду, що формуються за рахунок страхових внесків роботодавців, бюджетних та інших джерел, передбачених цим Законом, а також порядок формування Накопичувального пенсійного фонду та фінансування за рахунок його коштів видатків на оплату договорів страхування довічних пенсій або одноразових виплат застрахованим особам, членам їхніх сімей та іншим особам, врегульовано Законом України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" від 09.07.2003 р. № 1058-IV (далі - Закон № 1058).

Частиною 1 статті 58 Закону № 1058 встановлено, що Пенсійний фонд є органом, який здійснює керівництво та управління солідарною системою, загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та медичним страхуванням, забезпечує збирання, акумуляцію та облік страхових внесків, призначає пенсії та готує документи для її виплати, забезпечує своєчасне і в повному обсязі фінансування виплати пенсій, допомоги на поховання, виплат за видами загальнообов`язкового державного соціального страхування, здійснює контроль за цільовим використанням коштів Пенсійного фонду, вирішує питання, пов`язані з веденням обліку пенсійних активів застрахованих осіб на накопичувальних пенсійних рахунках, здійснює адміністративне управління Накопичувальним фондом, соціальні та інші виплати, передбачені законодавством України, та інші функції, передбачені цим Законом, Законом України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування" та статутом Пенсійного фонду.

За приписами ч.1 ст.64 Закону № 1058 виконавча дирекція Пенсійного фонду та її територіальні органи мають право, зокрема: отримувати безоплатно від органів державної влади, підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності, виду діяльності та господарювання і від фізичних осіб-підприємців відомості, пов`язані з нарахуванням, обчисленням та сплатою страхових внесків, а також інші відомості, необхідні для виконання ними функцій, передбачених цим Законом та іншими законами України; вимагати від керівників та інших посадових осіб підприємств, установ і організацій, а також від фізичних осіб усунення виявлених порушень законодавства про порядок нарахування, обчислення та сплати страхових внесків, здійснення фінансових операцій з коштами Пенсійного фонду та порядок їх використання; застосовувати фінансові санкції та нараховувати пеню, передбачені законом, та умовами договорів з установами та організаціями, що здійснюють виплату пенсій; стягувати з платників страхових внесків несплачені суми страхових внесків.

Постановою правління Пенсійного фонду України від 22.12.2014 р. № 28-2, яке зареєстровано в Міністерстві юстиції України 15.01.2015 р. за № 40/26485, затверджено Положення про головні управління Пенсійного фонду України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, відповідно до пункту 4 якого Головне управління Фонду відповідно до покладених на нього завдань організовує роботу управлінь Фонду щодо забезпечення надходжень від сплати збору на обов`язкове державне пенсійне страхування, інших коштів, ведення обліку їх надходжень та платників відповідно до законодавства; стягнення у передбаченому законодавством порядку своєчасно не нарахованих та/або не сплачених сум страхових внесків, надміру сплачених страхових коштів та інших платежів і виплат; здійснює контроль за додержанням вимог законодавства про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, правильністю нарахування, обчислення, повнотою і своєчасністю сплати страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування (далі - страхові внески) та інших платежів.

З аналізу даних правових норм слідує, що ГУ ПФУ в Одеській області, як територіальний підрозділ Пенсійного фонду України, наділений повноваженнями на звернення до суду з позовом про стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків.

За приписами ст.1 Закону № 1058 страхувальники - роботодавці та інші особи, які відповідно до закону сплачують єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та/або є платниками відповідно до цього Закону; страхові внески - кошти відрахувань на соціальне страхування, збір на обов`язкове державне пенсійне страхування та страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, сплачені (які підлягають сплаті) згідно із законодавством, що діяло раніше; надходження від сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, що спрямовуються на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, кошти, сплачені за договором про добровільну сплату страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування.

Відповідно до абз.2 п.1 ст.14 Закону № 1058 страхувальниками відповідно до цього Закону є роботодавці: підприємства, установи і організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, об`єднання громадян, профспілки, політичні партії (у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ, організацій, об`єднань громадян, профспілок, політичних партій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами), фізичні особи-підприємці та інші особи (включаючи юридичних та фізичних осіб-підприємців, які обрали особливий спосіб оподаткування (єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок), які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру, - для осіб, зазначених у пунктах 1, 4-1, 10, 14 статті 11 цього Закону.

Згідно ч.ч.1, 3, 4 ст.15 Закону № 1058 платниками страхових внесків до солідарної системи є страхувальники, зазначені в статті 14 цього Закону, і застраховані особи, зазначені в частині першій статті 12 цього Закону.

Страхувальники набувають статусу платників страхових внесків до Пенсійного фонду з дня взяття їх на облік територіальним органом Пенсійного фонду, а особи, визначені частиною першою статті 12 цього Закону, - з дня набрання чинності договором про їх добровільну участь.

Взяття на облік до Пенсійного фонду страхувальників, зазначених у статті 14 цього Закону, здійснюється у такому порядку: для юридичних осіб, незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб-підприємців, зазначених у пунктах 1-4 статті 14 цього Закону, на яких поширюється дія Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", - на підставі відомостей з реєстраційної картки, наданих державним реєстратором згідно із Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", не пізніше наступного робочого дня з дня отримання зазначених відомостей територіальними органами Пенсійного фонду.

Частиною 6 статті 20 Закону № 1058 передбачено, що страхувальники зобов`язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду. Базовим звітним періодом є: для страхувальників, зазначених у пунктах 1, 2, 4 статті 14 цього Закону, - календарний місяць.

Відповідно до ч.9 ст.20 Закону № 1057 днем сплати страхових внесків вважається:

у разі перерахування сум страхових внесків у безготівковій формі з банківського рахунку страхувальника на банківський рахунок органу Пенсійного фонду - день списання установою банку, органом, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, суми платежу з банківського (спеціального реєстраційного) рахунку страхувальника незалежно від часу її зарахування на банківський рахунок органу Пенсійного фонду;

у разі сплати сум страхових внесків готівкою - день внесення страхувальником коштів у банківську установу чи відділення зв`язку для перерахування на банківські рахунки органу Пенсійного фонду.

Згідно ч.10 ст.20 Закону № 1058 якщо страхувальники несвоєчасно або не в повному обсязі сплачують страхові внески, до них застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про сплату страхових внесків, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом.

Страхові внески підлягають сплаті незалежно від фінансового стану платника страхових внесків (ч.12 ст.20 Закону № 1058).

Частиною 3 статті 106 Закону № 1058 (в редакції, чинній на момент вчинення порушення) передбачено, що територіальні органи Пенсійного фонду за формою і у строки, визначені правлінням Пенсійного фонду, надсилають страхувальникам, які мають недоїмку, вимогу про її сплату.

Вимога про сплату недоїмки є виконавчим документом.

Протягом десяти робочих днів із дня одержання вимоги про сплату недоїмки страхувальник зобов`язаний сплатити суми недоїмки та суми фінансових санкцій.

У разі якщо страхувальник, який одержав вимогу територіального органу Пенсійного фонду про сплату недоїмки і протягом десяти робочих днів після її отримання не сплатив зазначену у вимозі суму недоїмки разом з застосованою до нього фінансовою санкцією, включеної до вимоги, або не узгодив вимогу з відповідним органом Пенсійного фонду, або не оскаржив вимогу в судовому порядку, а також у разі якщо страхувальник узгодив вимогу, але не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом десяти робочих днів після отримання узгодженої вимоги, відповідний орган Пенсійного фонду звертається в установленому законом порядку і подає вимогу про сплату недоїмки до відповідного підрозділу державної виконавчої служби. У зазначених випадках орган Пенсійного фонду також має право звернутися до суду чи господарського суду з позовом про стягнення недоїмки.

Відповідно до ч.9 ст.106 Закону № 1058 (в редакції, чинній на час вчинення порушення) виконавчі органи Пенсійного фонду застосовують до страхувальників такі фінансові санкції: за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або територіальними органами Пенсійного фонду, накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум.

Одночасно на суми своєчасно не сплачених (не перерахованих) страхових внесків і фінансових санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу.

Рішення органу Пенсійного фонду про нарахування пені або накладення штрафу, передбачених частинами дев`ятою і десятою цієї статті, є виконавчим документом ч.14 ст.106 Закону № 1058).

Згідно ч.15 ст.106 Закону № 1058 строк давності щодо стягнення недоїмки, пені та штрафів не застосовується.

З аналізу даних правових норм слідує, що страхувальник зобов`язаний сплатити суми недоїмки та штрафних санкцій у встановлені Законом № 1058 строки, а у разі порушення строків сплати до страхувальника застосовується штрафні санкцій та нараховується пеня. При цьому строк давності щодо стягнення недоїмки, пені та штрафів не застосовується.

З матеріалів справи слідує, що постановою Одеського окружного адміністративного суду від 25.06.2015 р. у справі № 815/3161/15, яке залишено без змін ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 21.10.2015 р., на користь Управління Пенсійного фонду України у Ренійському районі Одеської області стягнуто з Ренійської міської ради Ренійського району Одеської області, як засновника РГП "Водоканал" та РКП "Міськканалізація", заборгованість по страховим внескам у сумі 356043,65 грн.

Після погашення Ренійською міською радою заборгованості, стягнутої за судовим рішення у справі № 815/3161/15, ГУ ПФУ в Одеській області нараховано штрафні санкції та пеню за кожен день просрочення платежу.

Так, ГУ ПФУ в Одеській області сформовано вимогу про сплату боргу від 19.11.2019 р. № Ю-1У, якою визначено заборгованість РГП "Водоканал" за період з 20.08.2008 р. по 14.11.2017 р. на загальну суму 680485,65 грн., з яких 67,22 грн. недоїмка, 19584,59 грн. фінансові санкції, 660832,84 грн. пеня.

Крім того, ГУ ПФУ в Одеській області 10.12.2019 р. прийнято рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або органом Пенсійного фонду України, відповідно до якого до РКП "Міськканалізація" застосовано штраф у розмірі 6682,36 грн. та нараховано пеню у сумі 233280,49 грн. за період з 20.01.2009 р. по 14.11.2017 р.

Оскільки у встановлені законодавством строки РГП "Водоканал" та РКП "Міськканалізація" борг не сплатили, то зазначені рішення та вимогу передано на примусове виконання до Ренійського відділу державної прикордонної служби в Ізмаїльському районі Одеської області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Одеса), які в подальшому неодноразово поверталися до ГУ ПФУ в Одеській області у зв`язку з відсутністю розрахункових рахунків та майна, на яке можливо звернути стягнення.

Згідно розрахунків заборгованості та карток особового рахунку страхувальника борг РГП "Водоканал" складає 680485,65 грн., з яких 67,22 грн. недоїмка, 19584,59 грн. фінансові санкції, 660832,84 грн. пеня, а борг РКП "Міськканалізація" - 239962,85 грн., з яких 6682,36 грн. штраф, 233280,49 грн. пеня.

Відповідно до витягів з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 28.05.2015 р., 22.10.2023 р., 23.10.2023 р. РГП "Водоканал" та РКП "Міськканалізація" з 14.01.2009 р. за рішенням засновника знаходяться у стані припинення.

ГУ ПФУ в Одеській області зверталося до Ренійської міської ради з листами від 13.02.2020 р. № 250/08-4, від 22.04.2020 р. № 1500-0803-6/18487, № 1500-0803-6/18488, від 05.09.2023 р. № 1500-0605-5/122976 щодо погашення заборгованості зі сплати обов`язкових платежів РГП "Водоканал" та РКП "Міськканалізація", однак листами від 29.05.2020 р. № 03/181-536-537/619, від 16.10.2020 р. № 01/1275-1276/1256, від 21.09.2023 р. № 22/3447-3846 відповідач повідомив про погашення заборгованості за наявності фінансового ресурсу.

Згідно ч.7 ст.106 Закону № 1058 (в редакції, чинній на момент виникнення заборгованості) у разі недостатності коштів та іншого майна у страхувальника для сплати недоїмки особами, які несуть зобов`язання та відповідальність за сплату недоїмки, є засновники або учасники підприємства, установи та організації - платника страхових внесків, що ліквідується, якщо згідно із законом вони несуть повну чи додаткову відповідальність за їхніми зобов`язаннями;

З набранням чинності 01.01.2011 р. Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" від 08.07.2010 р. № 2464 норми ч.7 ст.106 Закону № 1058 втратили чинність.

В той же час, згідно абзацу 5 пункту 7 "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або несплачених у період до 01 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 01 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов`язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування фінансових санкцій.

Також абзацом 6 пункту 7 "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" визначено, що на період до повного стягнення зазначеної вище заборгованості за фондами загальнообов`язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до надбання чинності цим Законом.

Так як заборгованість зі сплати страхових внесків по РГП "Водоканал" та РКП "Міськканалізація" виникла до 01 січня 2011 року, тобто на момент дії ч.7 ст.106 Закону № 1058, за приписами якої стягнення заборгованості із засновників підприємств здійснюється за умови якщо згідно із законом вони несуть повну чи додаткову відповідальність за їхніми зобов`язаннями, а оскільки жоден нормативно-правовий акт, не містить положень, які б звільняли страхувальника від обов`язку нарахування та сплати страхових внесків з таких виплат чи від відповідальності за неповноту їх сплати, а статутами підприємств РГП "Водоканал" та РКП "Міськканалізація" не передбачено, що засновник несе відповідальність за діяльність заснованих ним підприємств, як і не передбачено пункту, зміст якого виключав би відповідальність Ренійської міської ради за зобов`язаннями заснованих нею підприємств, сума заборгованості РГП "Водоканал" та РКП "Міськканалізація", які перебувають у стані припинення, підлягає стягненню із засновника - Ренійської міської ради Ізмаїльського району Одеської області.

Аналогічна позиція з цього питання викладена в ухвалі Одеського апеляційного адміністративного суду від 21.10.2015 р. у справі № 815/3161/15.

Суд зауважує, що з моменту викладення у вказаному судовому рішенні, яке набрало законної сили, правової позиції стосовно того, що Ренійська міська рада, як засновник РГП "Водоканал" та РКП "Міськканалізація", повинна сплатити заборгованість по страховим внескам даних комунальних підприємств, не відбулося зміни правового регулювання цих правовідносин.

Враховуючи вищевикладене, суд відхиляє доводи Ренійської міської ради про відсутність нормативного регулювання її відповідальності за зобов`язаннями заснованих нею РГП "Водоканал" та РКП "Міськканалізація".

Згідно ч.1 ст.9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Частиною 1 статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

З огляду на викладене, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог ГУ ПФУ в Одеській області про стягнення з Ренійської міської ради Ізмаїльського району Одеської області, як засновника РГП "Водоканал" та РКП "Міськканалізація", заборгованості цих комунальних підприємств по сплаті страхових внесків у загальній сумі 920447,50 грн.

Керуючись ст.ст.9, 14, 73-78, 90, 143, 242-246, 250, 255, 262 КАС України, суд -

вирішив:

Позовну заяву Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області (65012, м.Одеса, вул.Канатна, буд.83, код ЄДРПОУ 20987385) до Ренійської міської ради Ізмаїльського району Одеської області (68803, Одеська область, Ізмаїльський район, м.Рені, вул.Вознесенська, буд.139, код ЄДРПОУ 35549578) про стягнення заборгованості задовольнити.

Стягнути з Ренійської міської ради Ізмаїльського району Одеської області (68803, Одеська область, Ізмаїльський район, м.Рені, вул.Вознесенська, буд.139, код ЄДРПОУ 35549578), як засновника РГП "Водоканал" та РКП "Міськканалізація", на користь Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області (65012, м.Одеса, вул.Канатна, буд.83, код ЄДРПОУ 20987385) заборгованість по сплаті страхових внесків у загальній сумі 920447 дев`ятсот двадцять тисяч чотириста сорок сім) 50 коп. на рахунок № НОМЕР_1 - Одеське обласне управління АТ "Ощадбанк", МФО 328845, код 20987385.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя О.І. Бездрабко

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.03.2024
Оприлюднено07.03.2024
Номер документу117446091
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо праці, зайнятості населення, у тому числі

Судовий реєстр по справі —420/31974/23

Ухвала від 27.12.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 19.12.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Постанова від 28.11.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 23.09.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 19.04.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 09.04.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Рішення від 04.03.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 07.12.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 23.11.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні